Hallo Muziek.
Ik heb een bizarre dag achter de rug. De Tsunami heeft geheel onverwacht namelijk vanochtend ook bij mij thuis toegeslagen.
![]()
Ik werd vanmorgen wakker en omdat ik me een beetje grieperig voelde bleef ik nog even liggen. Word ik ineens gebeld door een man van mijn woningbouwvereniging.
"Bent u thuis?"
Dus ik slaperig: "Ja"
Hij: "Ja, ik was al aan de deur, want er is lekkage bij de bovenburen en daar heeft u ook last van"
Ik, me nog helemaal niet bewust van de ernst van de zaak, nog zeggen dat ik ziek in bed lag, maar hij werd steeds vasthoudender. "Ik kom er gelijk aan", riep hij.
Nou ja, toen ik beneden kwam werd wel duidelijk dat 'lekkage' nog zwak uitgedrukt was. In mijn hal en keuken regende het gewoon en 1 verdieping hoger, hier in de computerkamer ook, aan de raamkant. Alleen in mijn slaapkamer was er niks en daarom snapte ik toen die man belde ook niet wat er nu zo erg veel haast had.
Blijkt dus dat die klojo's van die nieuwe watermeter die gisteren hier bij iedereen geplaatst is, een verkeerde klep gebruikt hebben en dat die het vannacht/vanochtend bij mijn bovenburen begeven heeft.
Oké, dus die man komt en sluit gelijk de stroom af, want het was zo nat dat er kortsluitingsgevaar was. En mijn watermeter was ook al beginnen te lekken, dus die ook afgesloten en toen zat ik dus ook zonder water. Tenminste, uit de kraan, want op de vloer lag zo een laag waarin je met gemak kon pootjebaden.
![]()
En ik maar slaapdronken, in een snel aangetrokken joggingbroek verdwaasd voor me uit kijken. Geen kop koffie of een douche om even helder te worden.
Nou, vanaf dat moment heb ik ongeveer 50 mensen over de vloer gehad. Allerlei vreemde mannen liepen mijn huis in en uit. En ik ben uit wanhoop maar gaan dweilen. Gelukkig hield de 'regen' uit het plafond op een gegeven moment op en kwam daarna ook een schoonmaakbedrijf het water opzuigen. Na een paar uur, na een inspectie van de electricien, mocht ook de stroom weer aan en na vervanging van de klep van de watermeter, ook het water. Gelukkig maar, want er was nog even sprake van dat ik misschien hier niet zou kunnen blijven. Het huis van mijn bovenburen moest geloof ik wel helemaal ontruimd worden, dus die hebben denk ik onderdak ergens anders moeten zoeken.
Tja, en nu staat er dus hier achter me een soort stoomgemaal (nou ja, een dehumidifier) te dreunen om de vocht weer uit deze kamer en het huis te krijgen. Die moet nu een paar dagen aan blijven staan en dan moet daarna gekeken worden wat de schade precies is. Gelukkig (en dat is echt een groot wonder) heeft het nergens op apparatuur geregend. Het was allemaal echt heel erg, maar net precies op plekken waar niets direct onder stond. Mijn pc stond wel op een halve meter afstand, maar gelukkig op een verhoging en nét niet onder een straal. Echt verrekte veel mazzel mee gehad.
Ja jongens, zo maakt een mens nog eens wat mee.
En ook erg: ik heb de hele Top 2000 vandaag gemist.
[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 30-12-2004 17:22:01 ]