abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24217058
Naast de lijst op de radio Top 2000 Radio 2 (2004) is er ook weer het tv-programma met Matthijs van Nieuwkerk. Elke dag zal dit programma de komende week te zien zijn op Nederland 3. Vanavond om 19.30 de eerste aflevering, en aangezien ik niet lui maar wel moe ben, haal ik de tekst gewoon even van de Radio 2 website. Ik weet niet of dit klopt, want op nos-teletekst staat een heel ander verhaal.

Top 2000 a Gogo

Uitzending: 26 t/m 31 december 2004. Elke dag de NPS op Nederland 3.
Tijdstip: 26 t/m 28 dec. om 19.30 uur, 29, 30 om 20.00 uur en 31 dec. om 20.15 uur
Presentatie: Matthijs van Nieuwkerk

De NPS zendt vanaf 26 december de derde editie van de Top 2000 a Go-Go uit, het televisiebroertje van de grote lijst van Radio 2 die vierentwintig uur per dag door de ether davert. Om half acht ontvangt Matthijs van Nieuwkerk gasten met mooie verhalen over nummers uit de Top 2000 en wandelt hij langs Memory Lane, waar clips en vergeten opnames van grote hits te zien zijn.

In afl. 1 - 26 december zijn te gast: Peter van Bruggen (ex-Weeshuis van de Hits) die vertelt over een ontmoeting met the Pretenders in de jaren tachtig. Verder pleit fotografe Patricia Steur voor een hogere notering van Willy DeVille in de Top 2000. En in de onvolprezen miniquiz spelen Sylvana Simons en Corry Konings tegen elkaar om de felbegeerde hand van de presentator.
De reportages gaan over de magie van de Vogeltjesdans en over de doodzieke zanger van de superhit Tell Laura I love her, Ray Peterson. Alsof dat nog niet genoeg is voor een heerlijke tweede kerstavond vertelt Leo Blokhuis over de dubieuze herkomst van de liedjes van Boney M.
I intend to live forever, or die trying.
pi_24217120
Leuk!
Herinner me eraan dat ik het moet kijken ofzo!
pi_24217293
Eigenlijk wil ik Sylvana Simons wel zien schitteren in de popquiz.
pi_24233257
Sylvana deed het verrassend goed in de popquiz. Nu waren de vragen ook best wel makkelijk, maar ze maakte er een minder beschamende vertoning van dan Corry Konings.

Leuk programma trouwens.
Wie zouden er overigens gestemd hebben op de vogeltjesdans?? Het kreng staat geloof ik op 1750 ofzo! De reportage over de componist van de vogeltjesdans was briljant. En ik wist helemaal niet dat er ook vogeltjesdansen waren met tekst!

Het is dus ook nog een leerzaam programma!
pi_24233532
Ik heb er gisteren geen seconde van gezien.

Vanavond aandacht voor de nummers 1610 tot 1290 uit de Top 2000 die non-stop op Radio 2 wordt gedraaid. Gasten in het muziekcafé van Matthijs van Nieuwkerk zijn o.a. Guus Meeuwis die een lans breekt voor Ralph McTell's Streets of London. Verder spelen cabaretier Javier Guzman en judoka Dennis van der Geest de vrolijke quiz die nergens over gaat, behalve over muzikale weetjes. Verder Chubby Checker die Nederlands zingt en Leo Blokhuis onthult het geheim van Sophietje.... Ook reportages over DE discohit van George McCrae, Rock your baby en over Rod McKuen die een grote hit had in 1971 met 'Soldiers who want to be heroes'.

Rod McKuen.
Die plaat stond op nummer 1 toen ik geboren werd. Ik vind het een saai nummer, en dan druk ik me nog diplomatiek uit.
pi_24243678
Maar dankzij de top 2000 a gogo weet ik nu wel dat Rod McKuen eigenlijk een soort John Zorn is. Die man heeft ook godsgruwelijk veel muziek gemaakt.

Ik vond Dennis van der Geest en Javier Guzman allebei heel erg leuk over komen!
pi_24243780
Die Rod McKuen kende alleen maar dat verschrikkelijke nummer hero-zero-millions-civilians. Die kleine docu's zijn erg leuk in ieder geval. En erg informatief.
Aldus.
pi_24245837
Ik vind het echt irritant om naar te kijken. Echte info blijft uit en je ziet ook iedere keer maar een stukje clip en de opvulling is rete-irritant met een stomme quiz en de presentator is vervelend.
pi_24245914
Ja, maar Javier Guzman en Dennis van der Geest maken best wel weer veel goed hoor!
Voor mij dan!
pi_24246046
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:49 schreef Seborik het volgende:
Ik vind het echt irritant om naar te kijken. Echte info blijft uit en je ziet ook iedere keer maar een stukje clip en de opvulling is rete-irritant met een stomme quiz en de presentator is vervelend.
Nee, de presentator is supergaaf en Leo ook trouwens. En het gaat niet om echte info, het is geen documentaire of zo, het gaat juist om die kleine triviale weetjes die zo leuk en belangrijk zijn om te weten!

Zoals ik gisteren verrast werd door een vreemde oude uitvoering van I just don't know what to do with myself (ik dacht dat het een eigen nummer was van de White Stripes). En het feit dat George McCrae deels op Aruba en deels in Nederland woont en dat hij al 30 jaar hetzelfde liedje zingt en dat Rock me Amadeus in Oostenrijk tot beste nummer aller tijden is gekozen. Is toch kei-interessant om te weten!
pi_24246105
Leuk, drie zinnetjes aan feitjes per liedje.

Volgens mij was Jerry Lee Lewis twee jaar geleden ook al uitgezonden.
pi_24251064
Ik zit de hele tijd met dat stomme hero-zero nummer in 'n hoofd.

En de informatieve waarde zit 'm er bij mij in dat de zanger van een enorme hit nu een vadsige bbq-ende neger is. En ik vind het altijd prachtig dat dat soort mensen + aanhang nog zo zwelgen in hun ooit succesvolle periode. Prachtig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 28-12-2004 10:16:18 ]
Aldus.
pi_24251094
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 09:55 schreef Z het volgende:
Ik zit de hele tijd met dat stomme hero-zero nummer in 'n hoofd.
dacht al dat ik de enige was
pi_24252392
Dat is wel zo, Z.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 december 2004 @ 18:23:07 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_24258834
Vanavond Johan Derksen over Cuby and the Blizzards.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24258929
In aflevering 3 van de Top 2000 a Go-Go worden nummers 1240 tot 960 behandeld uit de Top 2000. Dat levert fraaie filmpjes op over Bobby Golsboro, zanger van de mierzoete hit Honey uit 1968 en over The Specials met A message tot you Rudy, een ska-hit uit 1979. In de altijd spannende popquiz nemen Bart Chabot en Meta de Vries het tegen elkaar op.
Verder spreekt presentator Matthijs van Nieuwkerk uiteenlopende figuren zoals voetbaljournalist Johan Derksen en oud-Muziek Express hoofdredacteur Ruud van Dulkenraad. Derksen wil meer Cuby and the Blizzards en andere nederblues in de Top 2000. Van Dulkenraad vertelt een smakelijke anekdote over de inmiddels overleden Rolling Stone Brian Jones, die bij hem achterin de limousine zat na een concert in Brabant.
De liefhebbers van Willeke Alberti mogen vanavond helemaal niet verzaken. Haar hit Spiegelbeeld wordt tegen het licht gehouden en van interessante kanttekeningen voorzien door 'popprofessor' Leo Blokhuis.

Bart Chabot. Ik word al moe als ik aan hem denk.
pi_24260216
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef bloodymary het volgende:

Nee, de presentator is supergaaf en Leo ook trouwens. En het gaat niet om echte info, het is geen documentaire of zo, het gaat juist om die kleine triviale weetjes die zo leuk en belangrijk zijn om te weten!

Zoals ik gisteren verrast werd door een vreemde oude uitvoering van I just don't know what to do with myself (ik dacht dat het een eigen nummer was van de White Stripes). En het feit dat George McCrae deels op Aruba en deels in Nederland woont en dat hij al 30 jaar hetzelfde liedje zingt en dat Rock me Amadeus in Oostenrijk tot beste nummer aller tijden is gekozen. Is toch kei-interessant om te weten!
ik vind dat matthijs het ook hardstikke leuk doet, ook leuke opzet van het programma, zo in een cafe enzo.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 december 2004 @ 19:37:37 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_24260319
Eerste keer dat ik kijk, heb nu al spijt dat ik niet eerder heb gekeken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24260667
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:37 schreef tong80 het volgende:
Eerste keer dat ik kijk, heb nu al spijt dat ik niet eerder heb gekeken.

idd
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 december 2004 @ 19:58:09 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_24260773
Heerlijk programma gemaakt voor liefhebbers door liefhebbers.

pi_24262010
Ja, ook al is de muziek wel erg zoetsappig, het is wel leuk om te zien En af en toe hoor je ook nog een nieuw nutteloos feitje. Zo wist ik niet dat de bassist van de Housemartins (Caravan of love) zich later Fatboy Slim zou noemen
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:56:08 #22
78612 Rocknrollradio
Doe mee aan de songletter!
pi_24262171
Vanavond weer gekeken en net als gisteren zitten er leuke feitjes over de muziek in het programma. Het begin over die ervaring met de autorit samen met de Stones was echt leuk.

Dat spiegelbeeld van Willeke Alberti origineel is van een of andere fransman uit de jaren 50 boeit me niet zo. Ook de Specials, zij hadden geen boeiend verhaal en het liedje was niet om aan te horen. Begreep ook niet waarom tweede kerstdag aandacht werd geschonken aan Boney M. Wegwerpmuziek, ik weet zeker dat hier geen kip op zit te wachten.

Verder had Derksen wel gelijk dat er met de bluesrock eindelijk even aandacht uitging naar 'echte' muziek. Mis ook de aandacht voor de rock (zowel symfonisch als psychedelisch). De top 2000 is helaas een lijst met ook veel troep. Maar wat ik niet snap, waarom juist dan die dingen belichten.

Tot zover nog niet veel bijzondere dingen gezien. Ik hoop op een betere afwisseling van muzieksoorten en interessantere reportages, met personen die een 'echt' verhaal hebben.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:04:16 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_24262380
TVP ik moet morgen niet weer vergeten om te kijken!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 29 december 2004 @ 08:49:06 #24
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_24271186
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:58 schreef tong80 het volgende:
Heerlijk programma gemaakt voor liefhebbers door liefhebbers.

Dit jaar toch nog een wonder: Tong80 en ik zijn het eens!
pi_24277152
Vanavond leert de Surinaamse verslaggever Quintis Risti het stampvolle muziekcafé van presentator Matthijs van Nieuwkerk de Kaseko dansen, op tonen van de Surinaamse legende Lieve Hugo. En alsof dat nog niet genoeg is wil Pierre Kartner de kroeg zijn Smurfenlied laten zingen. Beide heren spelen vanavond het quizje aan de bar.
Verder is Felix Rottenberg te gast, die Jimi Hendrix hoger in de Top 2000-lijst wil en praat Aloha-oprichter Tjerk Lammers over de danskunsten van Joe Cocker.
In de reportages aandacht voor Steve Harley (zonder Cockney Rebel) die een prachtige unplugged versie speelt van Make me smile (Come up and see me) en komt er een verrassend antwoord op de vraag wie Sammy is van Ramses Shaffy.

Steve Harley was korte tijd geleden nog te gast bij De Laatste Show op de VRT. Leuk om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')