Naast de lijst op de radio
Top 2000 Radio 2 (2004) is er ook weer het tv-programma met Matthijs van Nieuwkerk. Elke dag zal dit programma de komende week te zien zijn op Nederland 3. Vanavond om 19.30 de eerste aflevering, en aangezien ik niet lui maar wel moe ben, haal ik de tekst gewoon even van de
Radio 2 website. Ik weet niet of dit klopt, want op nos-teletekst staat een heel ander verhaal.
Top 2000 a GogoUitzending: 26 t/m 31 december 2004. Elke dag de NPS op Nederland 3.
Tijdstip: 26 t/m 28 dec. om 19.30 uur, 29, 30 om 20.00 uur en 31 dec. om 20.15 uur
Presentatie: Matthijs van Nieuwkerk
De NPS zendt vanaf 26 december de derde editie van de Top 2000 a Go-Go uit, het televisiebroertje van de grote lijst van Radio 2 die vierentwintig uur per dag door de ether davert. Om half acht ontvangt Matthijs van Nieuwkerk gasten met mooie verhalen over nummers uit de Top 2000 en wandelt hij langs Memory Lane, waar clips en vergeten opnames van grote hits te zien zijn.
In afl. 1 - 26 december zijn te gast: Peter van Bruggen (ex-Weeshuis van de Hits) die vertelt over een ontmoeting met the Pretenders in de jaren tachtig. Verder pleit fotografe Patricia Steur voor een hogere notering van Willy DeVille in de Top 2000. En in de onvolprezen miniquiz spelen Sylvana Simons en Corry Konings tegen elkaar om de felbegeerde hand van de presentator.
De reportages gaan over de magie van de Vogeltjesdans en over de doodzieke zanger van de superhit Tell Laura I love her, Ray Peterson. Alsof dat nog niet genoeg is voor een heerlijke tweede kerstavond vertelt Leo Blokhuis over de dubieuze herkomst van de liedjes van Boney M.