abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24093682
Rock On Gitaarfamilie!

De ouwe

Wat er liep:

-de recordings, als laatst van LAH/HIM
- Sheddfire's troubles:
quote:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

Zijn er ook nog gitaarchicks op fok?

[ Bericht 5% gewijzigd door Fixxxer op 20-12-2004 01:29:17 ]
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24094790
Tsss, deel 14 alweer

ja, een tvp

[ Bericht 3% gewijzigd door GF op 20-12-2004 09:35:00 ]
Unspoken words were understood
pi_24094974
Hoho 14
pi_24096397
Dit liep er ook hoor, Fix:

Hallo,
Ik wil de slagplaat van m'n Ibanezje rood verven.
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/GRX40BK.jpg (zwarte Ibanez GRX40)

Hoe pak ik dit aan?

Eerst de snaren eraf rossen.
Slagplaat los schroeven.
Electronica eraf schroeven.
Zo?

Zit de slagplaat dan vast met alle schroefjes aan de zijkant?
Dan zijn er 9 schroefjes waarmee de slagplaat vast zit en dan nog 8 voor de elementen en de schakelaar. Dan zitten de 2 knoppen er zo aan vast.

En dan, als ik de slagplaat in m'n handen heb, met alles erop. Wat ga ik dan doen?
Schuren? (wat voor schuurpapier?)
Meteen verven of eerst nog met iets bewerken? (met wat en wat voor verf)

Alvast bedankt!!

Voor de kenners: ja dit heb ik precies hetzelfde eerder op gitaar.net gepost.
En ook precies hetzelfde in het vorige topic.
feest
pi_24096422
Ik heb dit trouwens net gepost, misschien dat Shedfire er iets aan heeft:
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

plaatje
[afbeelding]

(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard )
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.
Wat is er precies aan de hand? Misschien kan ik je helpen.
feest
pi_24097338
  maandag 20 december 2004 @ 10:27:31 #7
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097372
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:05 schreef Fixxxer het volgende:
Rock On Gitaarfamilie!

Wat er liep:

-de recordings, als laatst van LAH/HIM
Om daar ff op terug te komen:

Hier nog een keertje omdat het topic al zowat ten einde was:
quote:
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3

Er zullen er snel meer volgen!
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:

De klank is best okay Wat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?

Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil is . Ik heb net ff op mijn studiomonitoren gechecked, en de ruis aan het eind is echter niet de snelweg, maar de fan van mn pc. (ff "droge" sample gemaakt en daar was hetzelfde ruisgeluid de fan)

OK, nu even de signaalchain voor deze opname: Gibson --> Rode NT-1000 microfoon terhoogte van 12e fret op +/- 15 cm afstand gericht op aanhechtig nek/kast-->TC-electronic preamp --> cool edit pro

----------------------

OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:

Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .

OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!

- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3

( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG )
pi_24097385
Wie was ook alweer de Line6 guru hier? En wie kan me dus wat handige linkjes over de guitarport geven?
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 10:33:44 #9
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097512
Thnx
Aldus.
pi_24097572
Heb je er zelf ook ervaring mee? En werkt dat ding met USB2 of gewoon USB?
Aldus.
pi_24097618
Ik ga vrijdag naar Feedback.
  maandag 20 december 2004 @ 10:45:16 #13
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097656
Nee, ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar het blijkt een heel handig ding te zijn als je je een beetje serieus met je gitaar & PC bezig wil zijn!

Echter kun je em dus niet voor optredens ofzo gebruiken, dat is het enige nadeel. Maarja, de voordelen bij PC gebruik zijn dan ook wel weer heel groot!
pi_24097676
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG )
Dus toch. Nee omdat je zei dat het een oud stukje was dacht ik dat je de SG nog niet had (maar die heb je eik ook al best lang) en ik dacht dat er niet zo wild aan die vibrolo gerukt werd
Blijft een vet effectje.
pi_24097682
M'n geluidskaart is overleden, dit ding lijkt me wel een redelijke vervanging, thnx voor de info in ieder geval!
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 11:00:22 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24097886
Je hebt voor die guitarport nog steeds ook een normale geluidskaart nodig, anders kun je 'm nergens op aansluiten.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24097996
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:00 schreef Zanderrr het volgende:
Je hebt voor die guitarport nog steeds ook een normale geluidskaart nodig, anders kun je 'm nergens op aansluiten.
Duh.

Ik plugde m'n gitaar via m'n geluidskaart m'n computer in (via een frontpanel). Maar die kaart doet het niet meer... Heb wel een andere geluidskaart.
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 11:10:15 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24098067
Schrijf dan ook wat duidelijker, man

Anyway, het is een gewone USB(1)-aansluiting.
pi_24098685
tvp
pi_24098938
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:45 schreef Hammet het volgende:
tvp
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24099197
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:58 schreef Rooligan het volgende:

[..]

pi_24102200
@ Last_action_hero :

Je zegt je gebruikt een patch alla Zakk Wylde? Waar vind je die presets voor die patches?? IK zoek me te pleures op internet voor presets voor mijn boss Me 50, zonder resultaat. Ik begin een beetje de schijt te krijgen van die distortions die erop zitten. Zelfs zo erg dat ik ze niet meer gebruik. Ik heb een metalzone erbij staan en gebruik de me50 alleen nog maar voor cleane en expressie effecten. Maar ik dacht, na veel lovende praat op het gitaarnet forum over de distortions, dat het aan mij lag. Dus vandaar dat ik naar presets gezocht heb.

Dusssss waar vind jij die??
In The Presence Of Enemies!
pi_24102399
Dat zijn patches voor de Vetta en die heeft en erg actieve community, gaat dus niet op voor de ME-50. Voor de GT-x is de community ook niet zo actief helaas, maar daar heb je deze site nog voor:
www.bossgtcentral.com

Je zou evt daar patches van kunnen halen en dan met een programmaatje openen en kijken wat de settings zijn en die dan op je ME-50 invoeren.
  maandag 20 december 2004 @ 15:04:11 #24
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24102509
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:48 schreef Ibanez het volgende:
@ Last_action_hero :

Je zegt je gebruikt een patch alla Zakk Wylde? Waar vind je die presets voor die patches?? IK zoek me te pleures op internet voor presets voor mijn boss Me 50, zonder resultaat. Ik begin een beetje de schijt te krijgen van die distortions die erop zitten. Zelfs zo erg dat ik ze niet meer gebruik. Ik heb een metalzone erbij staan en gebruik de me50 alleen nog maar voor cleane en expressie effecten. Maar ik dacht, na veel lovende praat op het gitaarnet forum over de distortions, dat het aan mij lag. Dus vandaar dat ik naar presets gezocht heb.

Dusssss waar vind jij die??
Ik haal de mijne van www.customtone.com af. daar kun je patches van alle L6 gear downloaden. Je had toch een flextone 3???? Daar kun je ook patches inladen via midi namelijk!
pi_24102562
Enne, niemand die me met m'n slagplaat customize projectje kan helpen?

Ik heb trouwens iemand die 2 Fender Lace Sensor elementen te koop heeft staan. Een rode en een goude. Wat kosten die nieuw in Nederland? Hij vraagt 40 per stuk en ik weet nog niet wat hij voor allebei vraagt.
En zijn er misschien mensen die me meer kunnen vertellen over die elementen? (ervaring wellicht?) Die gast zelf helpt me trouwens ook goed!
feest
pi_24102628
Kan je niet beter een nieuwe (rode) slagplaat kopen Big_Boss_Man?

Type verf zou je in een doe-het-zelf winkel kunnen vragen, dus verf die goed op plastic (?) blijft zitten en robuust is, anders speel je het er zo van af... Misschien is Latexverf wel wat ...
Aldus.
pi_24102753
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:12 schreef Hammet het volgende:

[..]

Vandaar ook de bovenaan mijn post
Volgende optredens:
pi_24102915
@Fixxxer; tnx dude. Ik was allemaal al moeilijk aan het doen om mijn post uit het vorige topic te krijge, heb jij hem gewoon in de startpost gezet. Wat een service! .

@Big Boss Man; Nou volgens mij heb ik dus zo op de knopjes gedrukt,
*pas op crap uitleg van een niet muzikaal onderlegt persoon*
dat als ik een goede gestemde hoge E aan sla (dat wist ik omdat ik hem de dag daarvoor had gestemd) de wijzer bij de -20 cent blijft, en dat ook bij de overige snaren, allemaal -20. Alsof hij wilt dat ik ze allemaal hoger stem.

Daarna ben ik maar gewoon random knoppen in gaan drukken net zolang tot ik reset tegen kwam, enkel heb ik hem daar door nog erger "verneukt".
Misschien weet jij iets?

[ Bericht 54% gewijzigd door Shedfire op 20-12-2004 15:41:17 (BBM info toegevoegd) ]
Bertje en Henk
pi_24102932
him, heel leuk gespeeld op dat zakk stukje, ik vind de toon en recording erg matigjes, het lijkt alsof hij ontzettend loopt te clippen en tja... misschien iets meer tijd erin stekkn, je hebt toch een vetta, ik dacht dat daar wel behoorlijke line outs op zaten.
  maandag 20 december 2004 @ 16:02:30 #30
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24103320
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:32 schreef LenL het volgende:
him, heel leuk gespeeld op dat zakk stukje, ik vind de toon en recording erg matigjes, het lijkt alsof hij ontzettend loopt te clippen en tja... misschien iets meer tijd erin stekkn, je hebt toch een vetta, ik dacht dat daar wel behoorlijke line outs op zaten.
Ja, dit was een hele slechte patch, ook de sound is niet excht om mee weg te schrijven en was een jengeltje van een hele tijd terug, waar we gewoond e amp in de pc hebben geramd en das dan het resultaat.

Echter, ik heb met de DO's zeer goede resultaten gekregen, die zal ik binnenkort eens opnemen
pi_24105103
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:56 schreef Fixxxer het volgende:
Dat zijn patches voor de Vetta en die heeft en erg actieve community, gaat dus niet op voor de ME-50. Voor de GT-x is de community ook niet zo actief helaas, maar daar heb je deze site nog voor:
www.bossgtcentral.com

Je zou evt daar patches van kunnen halen en dan met een programmaatje openen en kijken wat de settings zijn en die dan op je ME-50 invoeren.
Thanks, zal eens ff kijken of ik daar idd wat aan heb.....
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:04 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik haal de mijne van www.customtone.com af. daar kun je patches van alle L6 gear downloaden. Je had toch een flextone 3???? Daar kun je ook patches inladen via midi namelijk!
Neuj, was het maar zo! Ik heb een spider, die ik alleen maar clean gebruik (om thuis te oefenen) omdat ik nl. dat effectenboard en wat losse pedaaltjes heb.... Iig toch bedankt voor de info!

Wat ik dus ook altijd heb is dat, als ik thuis eens een vette setting heb (eindelijk) en ik wil em in de studio gebruiken, dan klinkt ie daar op die cabinetten steeds weer anders. En nu weet ik dat dat komt door dat ik thuis op een Line 6 speel en daar op een Marschall 4 keer 12 (cabinet), maar het irriteert me toch... vandaar dat ik dat hier maar effe spitt!!
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Enne, niemand die me met m'n slagplaat customize projectje kan helpen?
Hey, zitten bij jou de elementen op de plaat geschroefd zoals bij een Strat?? Als je elementen in de body geschroefd zitten dan haal je hem eraf zonder je snaren los te halen. De toggle switch, daar wip je gauw de rubber vanaf zodat ie door de spleet in de slagplaat past. De knoppen kun je ook gewoon eraf halen zonder materiaal. Dan passen de uiteindes van de potmeters ook door de gaten in de plaat en hoef je je snaren er niet vanaf te halen. Maar ik denk dat je je beter een slagplaat kunt bestellen die klaar is in de gewenste kleur. Alleen al voor het feit dat achteraf gesmeerde verf er gewoon makkelijk vanaf gaat, want je raakt hem onbewust vaker aan als je denkt.

Snaren compleet eraf halen heb ik het niet zo op staan. Want je hele intonatie en afstelling(aktie) van je hals is naar de kl#te. Mits je natuurlijk de hals zelf kunt afstellen.

igg succes ermee, en je weet het he, bij klaar-----> plaatje posten

[ Bericht 26% gewijzigd door Ibanez op 20-12-2004 18:05:04 ]
pi_24108637
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:11 schreef Z het volgende:
Kan je niet beter een nieuwe (rode) slagplaat kopen Big_Boss_Man?

Type verf zou je in een doe-het-zelf winkel kunnen vragen, dus verf die goed op plastic (?) blijft zitten en robuust is, anders speel je het er zo van af... Misschien is Latexverf wel wat ...
Ik denk niet dat ze mijn type slagplaat verkopen in verschillende kleuren.
feest
pi_24110214
quote:
Op maandag 20 december 2004 21:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze mijn type slagplaat verkopen in verschillende kleuren.
eh denk het eigenlijk van wel
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:14:34 #34
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24113780
Trouwens LenL, als je wat professionele vetta recordings wiot beluisteren, moet je bijvoorbeeld eens luisteren naar het nieuwe album van Nine inch Nails, Het nieuwe album van Crossfade (cold) of de dvd Marco borsato live in de arena. Deze zijn allemaal met Vetta only gedaan (die van NiN zelfs uitsluitends met de DO's).
  dinsdag 21 december 2004 @ 11:24:43 #35
43172 crN
The Excessum
pi_24115614
En als aanvulling op mijn Ibanez binding (check vorig topic).

Heb ik nu licht gemaakt in mijn amp.

Hier het resultaat:
pi_24116179
Ok ik heb hem ff in een photoshop programma moeten openen om er enigzins iets uit te halen, maar het ziet er strak uit! Hoe heppie dat gedaan?
pi_24119872
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:32 schreef Shedfire het volgende:
@Fixxxer; tnx dude. Ik was allemaal al moeilijk aan het doen om mijn post uit het vorige topic te krijge, heb jij hem gewoon in de startpost gezet. Wat een service! .

@Big Boss Man; Nou volgens mij heb ik dus zo op de knopjes gedrukt,
*pas op crap uitleg van een niet muzikaal onderlegt persoon*
dat als ik een goede gestemde hoge E aan sla (dat wist ik omdat ik hem de dag daarvoor had gestemd) de wijzer bij de -20 cent blijft, en dat ook bij de overige snaren, allemaal -20. Alsof hij wilt dat ik ze allemaal hoger stem.

Daarna ben ik maar gewoon random knoppen in gaan drukken net zolang tot ik reset tegen kwam, enkel heb ik hem daar door nog erger "verneukt".
Misschien weet jij iets?
Kijk eens of je een mol (of 2) ziet in het schermpje. (geen beest he, hè, een muziekmol ) Die kan je er uit halen door 'm op 'flat' te zetten en op adjust te rossen, als ik het goed heb.

Het is trouwens zo bij mijn apparaatje dat de instellingen weer op standaart staan als ik 'm uitgezet heb. (probeer anders een de batterijen eruit te halen!)
feest
pi_24119987
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:29 schreef Rancor het volgende:

[..]

eh denk het eigenlijk van wel
Cool, waar dat dan?
Heeft iedere gitaar niet een andere vorm slagplaat? En aangezien ik de goedkoopste Ibanez heb die er is, leek het me niet logisch dat ze daar dan losse slagplaten van verkopen in andere kleuren.
feest
pi_24121803
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Cool, waar dat dan?
Heeft iedere gitaar niet een andere vorm slagplaat? En aangezien ik de goedkoopste Ibanez heb die er is, leek het me niet logisch dat ze daar dan losse slagplaten van verkopen in andere kleuren.
quote:
Hey, zitten bij jou de elementen op de plaat geschroefd zoals bij een Strat?? Als je elementen in de body geschroefd zitten dan haal je hem eraf zonder je snaren los te halen. De toggle switch, daar wip je gauw de rubber vanaf zodat ie door de spleet in de slagplaat past. De knoppen kun je ook gewoon eraf halen zonder materiaal. Dan passen de uiteindes van de potmeters ook door de gaten in de plaat en hoef je je snaren er niet vanaf te halen. Maar ik denk dat je je beter een slagplaat kunt bestellen die klaar is in de gewenste kleur. Alleen al voor het feit dat achteraf gesmeerde verf er gewoon makkelijk vanaf gaat, want je raakt hem onbewust vaker aan als je denkt
Als je de elementen in de plaat geschroefd hebt, dan heb je denk ik dezelfde slagplaat als op een strat, en dan gooien ze je dood met slagplaten bij elke gitaarzaak...
pi_24122410
Ben begonnen met serieus oefenen van barre akkoorden. Gaat best wel redelijk, krijg alleen last van kramp Ik oefen op m'n spaanse gitaar, kost me meer kracht. Zou later een voordeel moeten zijn
pi_24122472

Iemand suggesties voor mooie (tokkel) liedjes voor op de spaanse? mag best moeilijk zijn maar geen paco de luca he

@GF: oefen het spaanse stukje in queen - innuendo voor je barrée's
pi_24123668
Ik wil ook een lampje in mijn Randall top!!!
pi_24124662
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:22 schreef GF het volgende:
Ben begonnen met serieus oefenen van barre akkoorden. Gaat best wel redelijk, krijg alleen last van kramp Ik oefen op m'n spaanse gitaar, kost me meer kracht. Zou later een voordeel moeten zijn
Huh, ik dacht dat het daar nou juist makkelijker zou zijn dan bij een western gitaar?

@BBM: Hartstikke bedankt, ik ben nu eigenlijk huiswerk aan het maken, maar ik ga morgen aan de slag met je tips
Bertje en Henk
pi_24126585
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens LenL, als je wat professionele vetta recordings wiot beluisteren, moet je bijvoorbeeld eens luisteren naar het nieuwe album van Nine inch Nails, Het nieuwe album van Crossfade (cold) of de dvd Marco borsato live in de arena. Deze zijn allemaal met Vetta only gedaan (die van NiN zelfs uitsluitends met de DO's).
ok ik ga natuurlijk geen borsato dvd's halen maar ik ben wel benieuwd naar dat ablum van NIN.

ik heb overigens genoeg geweldige opnames van de podxt 2.0 op mn pc.
pi_24126619
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:25 schreef Fixxxer het volgende:

Iemand suggesties voor mooie (tokkel) liedjes voor op de spaanse? mag best moeilijk zijn maar geen paco de luca he

@GF: oefen het spaanse stukje in queen - innuendo voor je barrée's
beatles - blackbird al geprobeerd? is wel een cliché maar toch...
pi_24126766
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:06 schreef Shedfire het volgende:

[..]

Huh, ik dacht dat het daar nou juist makkelijker zou zijn dan bij een western gitaar?
Nee op een spaanse liggen de snaren toch hoger en verder uit elkaar.
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:32 schreef LenL het volgende:

beatles - blackbird al geprobeerd? is wel een cliché maar toch...
Nope zal eens kijken. En bedankt.
pi_24126966
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:22 schreef CoiCrow het volgende:
Ik wil ook een lampje in mijn Randall top!!!
Ik wil een Randall top! Lampje hoeft niet!

feest
pi_24127206
Hé, ik ben van plan m'n 2 singlecoils te vervangen door Fender Lace Sensor elementen. Meneer heeft er 3 te koop, 2 goude en 1 rode.
Ik wil het voor clean en voor met een beetje overdrive. (en als je er mee kan scheueren is dat ook cool, maar ik heb sowieso m'n humbucker nog) Ik dacht aan 2 goude. Ik kan natuurlijk ook één goude en een rode nemen.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Zijn hier mensen met ervaring met deze aparaten?
Het is namelijk zo, als ik een beetje clean wil soleren, dan is m'n humbucker te schel en dan missen m'n single coils net dat ene.
Hij vraagt er trouwens 40 euro per stuk voor. (inclusief verzendkosten ) Goede prijs? Of teveel?

Oja, en nogmaals: iemand die weet hoe ik m'n slagplaat verf? Eerst opschuren? (waarmee etc) Bepaald soort verf? Nog iets erover doen? Het is niet de bedoeling dat ik het meteen eraf kras!

Alvast bedankt!
feest
pi_24128747
BBQ, ga naar www.projectguitar.com Hele goeie site alleen dit staat er helaas niet op, maar daar heb je het forum nodig (staat linksboven een kleine links van).
Momenteel krijg ik dat forum niet geopend maar misschien lukt het je morgen wel. Ik zou zeggen post het daar, daar zitten alleen maar gitaar doe het zelvers.
  woensdag 22 december 2004 @ 12:17:54 #50
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24135974
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé, ik ben van plan m'n 2 singlecoils te vervangen door Fender Lace Sensor elementen. Meneer heeft er 3 te koop, 2 goude en 1 rode.
Ik wil het voor clean en voor met een beetje overdrive. (en als je er mee kan scheueren is dat ook cool, maar ik heb sowieso m'n humbucker nog) Ik dacht aan 2 goude. Ik kan natuurlijk ook één goude en een rode nemen.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Zijn hier mensen met ervaring met deze aparaten?
Het is namelijk zo, als ik een beetje clean wil soleren, dan is m'n humbucker te schel en dan missen m'n single coils net dat ene.
Hij vraagt er trouwens 40 euro per stuk voor. (inclusief verzendkosten ) Goede prijs? Of teveel?

Oja, en nogmaals: iemand die weet hoe ik m'n slagplaat verf? Eerst opschuren? (waarmee etc) Bepaald soort verf? Nog iets erover doen? Het is niet de bedoeling dat ik het meteen eraf kras!

Alvast bedankt!
Ik heb drie lace sensors op mijn strat; een rode, en gouden en een blauwe (geloof ik, de kleur is er allang afgesleten). Ik ben er zeer tevreden mee, al is moddervet scheuren niet echt een optie (sowieso niet voor een strat). Maar voor het licht overstuurde Fender-geluidje...
Hoe je dat technisch allemaal moet vervangen weet ik niet...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 22 december 2004 @ 12:28:52 #51
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_24136183
Zoekt er nog iemand een 7 snarige gitaar ?

Ik heb namelijk een Ibanez RG 1527 te koop, wegens een nieuw endorsement

Op de prijslijst staat deze gitaar voor 949 euro aanbevolen (bron: http://www.serlui.nl )

De gitaar is in absolute nieuwstaat, er is slechts een aantal keer op gespeeld en de gitaar is nooit live gebruikt. Ik doe hem weg omdat ik via een nieuw endorsement een eigen model krijg, helemaal op mijn hand gebouwd, daarom wordt deze gitaar overbodig.

Voor meer info zie:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG1527BP.html

Ik vraag er nog 600 euro voor

Mail me voor meer info of om hem te bezichtigen: mcoenen@home.nl
pi_24137425
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:28 schreef mcoenen het volgende:
Zoekt er nog iemand een 7 snarige gitaar ?

Ik heb namelijk een Ibanez RG 1527 te koop, wegens een nieuw endorsement

Op de prijslijst staat deze gitaar voor 949 euro aanbevolen (bron: http://www.serlui.nl )

De gitaar is in absolute nieuwstaat, er is slechts een aantal keer op gespeeld en de gitaar is nooit live gebruikt. Ik doe hem weg omdat ik via een nieuw endorsement een eigen model krijg, helemaal op mijn hand gebouwd, daarom wordt deze gitaar overbodig.

Voor meer info zie:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG1527BP.html

Ik vraag er nog 600 euro voor

Mail me voor meer info of om hem te bezichtigen: mcoenen@home.nl
Hey Marcel, als je dit toevallig leest: Is dat nieuwe endorsement nog steeds van Ibanez??

Ben blij voor je dat jullie weer een nieuwe zanger hebben bij sun caged !! Is het toch diegene geworden die je zei, die dat nummer Hollow had ingezongen.

Mooie gitaar, mooie prijs... Alleen jammer dat ik me, net op het moment dat je die rode(roze??) 7 snaar weg deed (even geleden), een k7 had aangeschaft... Nu weer jammer.... Want dit is ook een plaatje van een gitaar.
  woensdag 22 december 2004 @ 13:54:27 #53
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_24137457
Hee Ibanez Kan ik helaas weinig over zeggen

Yeps die zanger is het geworden inderdaad

En de gitaar is inderdaad perfect, speelt als een hel En is perfect afgesteld, en heeft nog niet 1 krasje ! (Ik heb m zelf pas net twee maanden en er nog nooit live mee gespeeld)
pi_24139195
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:55 schreef Ibanez het volgende:

Wat ik dus ook altijd heb is dat, als ik thuis eens een vette setting heb (eindelijk) en ik wil em in de studio gebruiken, dan klinkt ie daar op die cabinetten steeds weer anders. En nu weet ik dat dat komt door dat ik thuis op een Line 6 speel en daar op een Marschall 4 keer 12 (cabinet), maar het irriteert me toch... vandaar dat ik dat hier maar effe spitt!!
[..]
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalxone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!

Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.

Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)

Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???

Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.

Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......

Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??

Voor het gemak even een plaatje van de Me50, zodat de aansluitingen te zien zijn...

afbeelding
pi_24140343
heb je er nog geen andere elementen ofzo ingezet? iuk heb wel interesse maar geen geld
pi_24140432
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:34 schreef LenL het volgende:
heb je er nog geen andere elementen ofzo ingezet? iuk heb wel interesse maar geen geld
Is dit een reactie op mcoenen of op mij??

In de 7 string zitten Dimarzio Paf pro's Head en Munky customized
en in de 6 snarige Dimarzio/Ibanez elementen.. Daar kan het niet aan liggen, want die ene gitarist speelt met Ibanez inf elementen en die vind ik niet zo goed.
pi_24143552
Ibanez, heb je je amp al eens aan de headphones uitgang gehangen? ME-50 is iig geen klote effect volgens mij

Ik snap ook niet wat je bedoelt met dat die metalzone je ME-50 eruit blaast, het vermogen komt toch van je amp...
  woensdag 22 december 2004 @ 19:37:20 #58
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24143919
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:31 schreef Ibanez het volgende:

[..]

ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalxone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!

Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.

Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)

Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???

Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.

Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......

Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??

Voor het gemak even een plaatje van de Me50, zodat de aansluitingen te zien zijn...

afbeelding
Heb je de in - en uitsignalen van de ME-50 wel goed afgesteld? Heb er verder nooit op gespeeld, maar het lijkt me wel dat er nog iets van een level opzit ofzo.
En je zou inderdaad kunnen proberen hem in de effectloop van de versterker te lussen, maar daar heb je maar twee kabels voor nodig hoor. De 'send' van de versterker gaat in de input van de ME50, en de output van de ME50 gaat weer in de 'return' van de versterker. Al zou ik niet zo kunnen zeggen of het veel uitmaakt.
Check mijn band Glorybox
pi_24144793
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:05 schreef Fixxxer het volgende:
BBQ, ga naar www.projectguitar.com Hele goeie site alleen dit staat er helaas niet op, maar daar heb je het forum nodig (staat linksboven een kleine links van).
Momenteel krijg ik dat forum niet geopend maar misschien lukt het je morgen wel. Ik zou zeggen post het daar, daar zitten alleen maar gitaar doe het zelvers.
Hé, fux!
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13254
Hopen dat die duffe Amerikanen een beetje opschieten met antwoord geven!
Ik weet trouwens niet of 't een beetje duidelijk is. Weet jij dat?

EDIT: joepie, hij heeft geantwoord!

[ Bericht 3% gewijzigd door Big_Boss_Man op 22-12-2004 21:26:49 ]
feest
pi_24151428
Iets wat ik toen ik begon voor onmogelijk hield is gelukt, ik kan de barre greep Ging eigenlijk bijna in 1 keer nu. Snel wisselen van positie lukt nog niet, maar dat gaat wel lukken met verdere oefening. Voor mijzelf in ieder geval een teken dat er voortgang in m'n spel zit
  donderdag 23 december 2004 @ 07:17:34 #61
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_24152770
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:11 schreef GF het volgende:
Iets wat ik toen ik begon voor onmogelijk hield is gelukt, ik kan de barre greep Ging eigenlijk bijna in 1 keer nu. Snel wisselen van positie lukt nog niet, maar dat gaat wel lukken met verdere oefening. Voor mijzelf in ieder geval een teken dat er voortgang in m'n spel zit
Goed bezig!!!!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_24152976
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé, fux!
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13254
Hopen dat die duffe Amerikanen een beetje opschieten met antwoord geven!
Ik weet trouwens niet of 't een beetje duidelijk is. Weet jij dat?

EDIT: joepie, hij heeft geantwoord!
Indeed, geen dank
pi_24159884
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ibanez, heb je je amp al eens aan de headphones uitgang gehangen? ME-50 is iig geen klote effect volgens mij

Ik snap ook niet wat je bedoelt met dat die metalzone je ME-50 eruit blaast, het vermogen komt toch van je amp...
Hier bedoel ik mee, dat als ik de me 50 aansluit, lijkt het net alsof er twee speakers van het cabinet wegvallen... Ze doen het wel maar minder hard. Met de metalzone heb ik gewoon volle lollie vermogen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan het effect ligt, want op de forums zijn ze er lovend over. Kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat het momenteel het beste effect is. I.m.o. iets te overgewaardeerd maar zegt wel iets over de kwaliteit van het apparaat. Alleen jammer dat ik het in de studio niet kan waarderen. Zal het ook eens aan de beste man vragen van de gitaarshop waar altijd kom.
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:37 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Heb je de in - en uitsignalen van de ME-50 wel goed afgesteld? Heb er verder nooit op gespeeld, maar het lijkt me wel dat er nog iets van een level opzit ofzo.
En je zou inderdaad kunnen proberen hem in de effectloop van de versterker te lussen, maar daar heb je maar twee kabels voor nodig hoor. De 'send' van de versterker gaat in de input van de ME50, en de output van de ME50 gaat weer in de 'return' van de versterker. Al zou ik niet zo kunnen zeggen of het veel uitmaakt.
Je kunt de levels instellen van de losse patches. Deze stel ik in naar verhouding natuurlijk zodat de chorus (of welk willekeurig effect) niet harder/zachter klinkt dan mijn distortion of expressie.

Je kunt ook een algemeen level afstellen, dat is voor het complete effectenpedaal. Die staat op max. want mijn volume regel ik op de marschalltop of mijn volumepedaal. (ook op de multieffect).

Kijk dat met die kabels zoals jij het beschrijft, kan ik wel proberen Twee kabels heb ik toch. Alhoewel, als ik het op afstand moet beoordelen, zou ik het weinig kans geven op verbetering.

Toch bedankt!! (ook fixxxer )
pi_24160192
Welke ladders worden er gebruikt in de solo's van Let It Be en Come Together van the Beatles??
feest
pi_24160290
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Welke ladders worden er gebruikt in de solo's van Let It Be en Come Together van the Beatles??
Luister welke toonsoort ze staan...
  donderdag 23 december 2004 @ 16:01:33 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24160698
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:17 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Hier bedoel ik mee, dat als ik de me 50 aansluit, lijkt het net alsof er twee speakers van het cabinet wegvallen... Ze doen het wel maar minder hard. [..]
Zijn het Marshall Cabinets en speel je stereo? Dan moet je misschien de schakelaar aan de achterkant van het cabinet (vlak naast de inputs) omzetten. Klinkt alsof je maar de helft van de speaker aanstuurt..
Check mijn band Glorybox
pi_24161096
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Zijn het Marshall Cabinets en speel je stereo? Dan moet je misschien de schakelaar aan de achterkant van het cabinet (vlak naast de inputs) omzetten.

Het zijn idd Marschall cabinets, er zitten stereo effecten op maar ik speel mono. Duw em iig (1 kabel) altijd in de mono uitgang vanwege het feit dat ik maar met 1 cabinet speel. Wil je de stereo effecten horen moet je al twee cabinetten hebben die een beetje uitelkaar staan....
quote:
Klinkt alsof je maar de helft van de speaker aanstuurt..
Idd, dat is precies wat ik wil beschrijven... Eens controleren als ik er weer kom...
pi_24163914
ik heb zelf een me 30 (voorganger van de me 50) en ik moet zeggen dat ik de distortions zeer brak vind.. het is dus ook niet zo dat er een metalzone in de me 30/50 zit, het is gewoon een multiieffect dat klinkt als een aantal bosspedaaltjes, maar toch niet precies hetzelfde klinkt..

de kabel van mn me 30 naar mn versterker zit trouwens altijd in de rechter uitgang (waar niks bij staat), als ik hemn in mn mono uitgang duw, wordt het geluid opeens veel anders, dus ik zou eens kijken of het daar aan ligt..
Burn.. Burn
pi_24177240
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:02 schreef Chroxy het volgende:
ik heb zelf een me 30 (voorganger van de me 50) en ik moet zeggen dat ik de distortions zeer brak vind.. het is dus ook niet zo dat er een metalzone in de me 30/50 zit, het is gewoon een multiieffect dat klinkt als een aantal bosspedaaltjes, maar toch niet precies hetzelfde klinkt..

de kabel van mn me 30 naar mn versterker zit trouwens altijd in de rechter uitgang (waar niks bij staat), als ik hemn in mn mono uitgang duw, wordt het geluid opeens veel anders, dus ik zou eens kijken of het daar aan ligt..
En toch beweren ze op een of ander forum, dat ik via google opgespprd had, dat er in de Me50 exact dezelfde schakelingen zitten als in de metalzone.

Uiteraard heb ik dat al geprobeerd, of er verschil is tussen de linker en de rechter uitgang. Dat is er niet... Dat is, volgens mij, wanneer je twee cabinetten aansluit. Eentje in de linker en eentje in de rechter uitgang. Seperaat van elkaar zou het geen verschil mogen uitmaken.
pi_24178824
Je zou eens kunnen proberen een stereo kabel met 2 mono plugs aan de ene kant (in je ME-50) en een stereoplug aan de andere kant (amp) erin te doen.
Er vanuitgaand dat je amp dus stereo is en daar het probleem ligt...
pi_24179273
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:12 schreef Fixxxer het volgende:
Je zou eens kunnen proberen een stereo kabel met 2 mono plugs aan de ene kant (in je ME-50) en een stereoplug aan de andere kant (amp) erin te doen.
Thanks man!!

Moet toch weer kabels halen, aangezien mijn kabels te kort worden voor in de studio. Als ik naar de bassist loop om te overleggen sleur ik de hele mikmak achter me aan. Pik ik gelijk ook ff zo'n kabeltje mee...... Wat ik me ook ineens zit te bedenken; wat ik ook kan doen, is twee cabinetten aansluiten. Pak ik gewoon ff van de studio tegenover die van ons een cabinet weg. Dat zou natuurlijk ook vet zijn..

Alles is het proberen waard, voordat ie de verkoop ingaat
pi_24183131
Ik ben naar Feedback geweest.

En ik ben verliefd geworden Fender Jagstang.
*zucht
pi_24186876
kopen dan!
pi_24190125
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 13:12 schreef Fixxxer het volgende:
feest
pi_24190142
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:47 schreef Fixxxer het volgende:
kopen dan!
Die dingen kosten een paar euro's....
feest
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:01:26 #76
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_24199635
Hallo

Ik wil graag gitaar leren spelen en daarom ga ik een niet te dure gitaar kopen om te oefenen. Ik dacht aan een starterspacket met de "Ibanez GSA 60" gitaar, een Ibanez versterker en verdere accessoires. Bij elkaar kost dit zo'n 280 Euro bij Feedback. De gitaar alleen kost 209 Euro. Ik vraag me nu af of dit een goede gitaar is om mee te beginnen of kan ik toch beter een iets duurdere nemen??

zaterdag 25 december 2004 @ 13:05:19 #77
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24199699
Om te beginnen is het leuk genoeg naar mijn mening, omdat je misschien na een tijdje er op uitgekeken raakt, en je dan zo'n duur ding hebt staan.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24199973
Ik zou zeker geen duurdere gitaar kopen, das natuurlijk zonde. En als je net begint, zal je waarschijnlijk toch niet heel veel verschil merken tussen deze en eentje van bijv. ¤350,-.

Of deze gitaar goed is weet ik niet, ik heb er nooit een ik mn handen gehad. Het is wel zo dat je met die elementenconfiguratie een redelijk veelzijdige gitaar hebt, dus das altijd wel leuk als je begint (veel soorten geluiden, geschikt voor verschillende muziekstijlen).
pi_24200095
Ik zeg altijd dat je wel ok is met iets duurders dan het goedkoopste te beginnen. Dat speelt natuurlijk fijner + je hebt iets om in door te groeien!
Ik begon met een epi van 700 gulden en 40W versterker, daar raak je iig niet zo snel op uitgekeken en je geluid is beter wat volgens mij je alleenmaar kan stimuleren...
Die ibanez ken k niet, k geef hammett gelijk wat de elementen betreft, en het is weer eens wat anders dan een squier...
pi_24200166
Niks mis met een Squier he

pi_24200502
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 22:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Die dingen kosten een paar euro's....
470 euro's geloof ik.
pi_24200505
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:47 schreef Fixxxer het volgende:
kopen dan!
Zie post hier boven hé!

pi_24201292
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 13:57 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Zie post hier boven hé!

Werken dan!
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:29:39 #84
47781 Jorikjet
pi_24203387
Iemand ervaring met een Marshall MG30 of MG50? ben van plan om zo'n versterker te kopen (m'n eerste, heb nu van iemand geleend.)

en graag een beetje uitleg van wat deze effecten erop doen:
Chorus/Delay, Chorus, Flange, Delay, Reverb
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24206020
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 14:55 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Werken dan!
Goed idee!

Gelukkig krijg ik bij het salaris van januari een bonusje
pi_24206364
Wie weet er trouwens een paar goede liedjes om solo's te oefenen.

En dan geen solo's ala Slayer ofzo (wat ook wel cool is trouwens) Maar gewoon normale solo's voor het vinger/plectrum werk?
pi_24206485
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 21:22 schreef super-muffin het volgende:
Wie weet er trouwens een paar goede liedjes om solo's te oefenen.

En dan geen solo's ala Slayer ofzo (wat ook wel cool is trouwens) Maar gewoon normale solo's voor het vinger/plectrum werk?
Ik heb net de 2e van knocking maar es geleerd onder het motto ken je klassiekers. Een leuke met wat leuke vingeroefeningen is de eerste solo uit fade to black van metallica. (2e natuurlijk ook )

[ Bericht 6% gewijzigd door Fixxxer op 25-12-2004 21:36:14 ]
pi_24206506
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
Iemand ervaring met een Marshall MG30 of MG50? ben van plan om zo'n versterker te kopen (m'n eerste, heb nu van iemand geleend.)

Ik ken het ding niet maar weet je niet wat die effecten zijn?
Ik zou zeggen kijk eens op de line 6 site rond of je wat samples kunt vinden, ik kan het zo niet uitleggen.
pi_24206560
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 21:30 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ik heb net de 2e van knocking maar es geleerd onder het motto ken je klassiekers. Een leuke met wat leuke vingeroefeningen is de eerste solo uit fade to black van metallica. (2e natuurlijk ook Y:) )
Fade to black ken ik een heel klein stukje. Ik speelde per ongeluk een stukje van de solo.
Oh ja, wat ik dan ook wel kan proberen is de 2e gitaar die je bij het intro hoort bij fade to black. En de rest van het liedje ken ik al spelen * trots is

De solo van About a girl van Nirvana ken ik al
pi_24206582
Leer m dan helemaal, de solo

Of de enter sandman solo...

O, ja sorry dat ik steeds edit maar wat ik ook een hele vette vind: Quiet riot - come on feel the noise. Ook goed voor de vingervlugheid maar niet onmogelijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door Fixxxer op 25-12-2004 21:43:05 ]
pi_24206627
Ja had ik nog niet aan gedacht

Ik heb toch vakantie, iemand anders nog ideeën?
pi_24207709
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef Last_action_hero, ff onder HIM's naam, het volgende:

[..]

Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .

OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!

- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.

Ik had er nog niet naar geluisterd. (ik had het op school gezien en daar is geen geluid maar toen was ik het vergeten dat ik er thuis maar even naar moest luisteren)

Klinkt vet man!!
feest
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:46:17 #93
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24209230
Dankje!

L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.

Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/The_Clearing.mp3

pi_24209843
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!

L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.

Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!

Woohooooo gaaf!!
feest
  zondag 26 december 2004 @ 11:33:28 #95
47781 Jorikjet
pi_24214991
quote:
Dankje!

cool opgenomen, maar zo niet mijn stijl muziek.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24215538
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:29 schreef Jorikjet het volgende:

Ik heb een Marshall MG100, dus eentje uit dezelfde serie. Enkel verschil is dat deze meer watts heeft en dat ie een extra overdrive-kanaal heeft. Ik ben er zeer tevreden over, en ik neem aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zit tussen.

Ik heb ff wat opnames voor je gemaakt met de verschillende effecten

Delay:
Een delay geeft een soort van echo aan je geluid: het binnenkomende signaal word ten eerste gewoon versterkt. Daarnaast word het ook nog eens vertraagd, en wat zachter opnieuw 'afgespeeld'. Dit word vooral gebruikt bij solo's en dergelijk om het geluid wat voller te laten klinken:
Voorbeeld: eerste zonder delay, daarna met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/delay.mp3

Chorus:
Lastig uit te leggen, maar het maakt je cleane geluid over het algemeen wat warmer.
Weer eerst zonder, dan met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/chorus.mp3

Flanger:
Een stereo effect, maar wat het precies doet weet ik niet echt. Ik kan je er ook niet een voorbeeld van geven.

Reverb:
Galm. Als het helemaal uit staat heb je een heel 'dood' geluid. Heb je een beetje reverb, dan geeft het een wat ruimtelijk gevoel. Als je het helemaal opendraait, lijkt het alsof je in een leeg ahoy staat te spelen.
Zonder, dan een klein beetje, en dan heel veel:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/reverb.mp3

Chorus/Delay:
Combinatie van chorus en delay

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is
pi_24215687
Trouwens, we hadden het laatst nog over wah-pedalen, waaronder de Ibanez Weeping Demon. Deze maand stond er een test van dit pedaal in de Gitarist. Ik heb m ff ingescand voor de geïnteresseerden die dit blad niet hebben

[ Bericht 9% gewijzigd door Hammet op 26-12-2004 12:45:40 ]
pi_24215689
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:22 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik heb een Marshall MG100, dus eentje uit dezelfde serie. Enkel verschil is dat deze meer watts heeft en dat ie een extra overdrive-kanaal heeft. Ik ben er zeer tevreden over, en ik neem aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zit tussen.

Ik heb ff wat opnames voor je gemaakt met de verschillende effecten

Delay:
Een delay geeft een soort van echo aan je geluid: het binnenkomende signaal word ten eerste gewoon versterkt. Daarnaast word het ook nog eens vertraagd, en wat zachter opnieuw 'afgespeeld'. Dit word vooral gebruikt bij solo's en dergelijk om het geluid wat voller te laten klinken:
Voorbeeld: eerste zonder delay, daarna met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/delay.mp3

Chorus:
Lastig uit te leggen, maar het maakt je cleane geluid over het algemeen wat warmer.
Weer eerst zonder, dan met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/chorus.mp3

Flanger:
Een stereo effect, maar wat het precies doet weet ik niet echt. Ik kan je er ook niet een voorbeeld van geven.

Reverb:
Galm. Als het helemaal uit staat heb je een heel 'dood' geluid. Heb je een beetje reverb, dan geeft het een wat ruimtelijk gevoel. Als je het helemaal opendraait, lijkt het alsof je in een leeg ahoy staat te spelen.
Zonder, dan een klein beetje, en dan heel veel:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/reverb.mp3

Chorus/Delay:
Combinatie van chorus en delay

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is
Hier heb je een flanger met een clean geluid: http://www.guitarplayers.net/lessons/lesson07/flangeclean.mp3

Hiero ene met distortion, dit vind ik heel gaaf klinken: http://www.guitarplayers.net/lessons/lesson07/flangedist.mp3

Gave site trouwens, heb ik net pas ondekt: http://guitarplayers.net/lessons/lesson07/lesson07.html
feest
pi_24215817
Die ene met distortion klinkt idd behoorlijk gaaf
  zondag 26 december 2004 @ 13:10:47 #100
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24216386
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:40 schreef Hammet het volgende:
Die ene met distortion klinkt idd behoorlijk gaaf
Ik moet binnenkort eens een daisychain en zo'n kort kabeltje kopen. Dan kan ik m'n phaser gebruiken na de distortion. Dat klinkt volgens mij wel gaaf!
feest
pi_24216796
ach ja, ik heb het niet zo op phaser, flangers en rotary effecten dus ach..
pi_24216841
quote:
Dankje!

Hehe T riffje heeft een naam gekregen Wel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
  zondag 26 december 2004 @ 13:46:23 #103
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24216995
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:37 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hehe T riffje heeft een naam gekregen Wel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
Is een nieuw programmatje, Het heet Groove Agent. Je geeft je stijl en tempo in en dan geeft dat progje suggesties voor drumtracks die je dan zelf helemaal kunt aanpassen. Echter wil ik hem nog koppelen aan drumkit from hell zodat hij nog wat overtuigender klinkt en ik em ook kan equalizen.

Het dikke in de drumsound heb ik gekregen door het hele drumstel op de "New-York style" te compressen.

Ik ben nu nog wat aan het klungelen met de gitaarsounds en heb weer wat patches gedllt en die gaan we dadelijk met de opnieuw besnaarde explorer eens checken, kijken of ze gaaf klinken.
pi_24217134
ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?

Is btw wel heel vet zo'n suggestie functie aha ook steinberg zie ik

[ Bericht 18% gewijzigd door Fixxxer op 26-12-2004 14:03:12 ]
  zondag 26 december 2004 @ 15:32:18 #105
47781 Jorikjet
pi_24218487
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:22 schreef Hammet het volgende:

[..]
bedankt!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 26 december 2004 @ 22:49:06 #106
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24225066

Deze gitaar stond bij m'n opa en oma en heb ik maar in beslag genomen.
Dinsdag koop ik nieuwe snaren, ik kan niet wachten hoe 't klinkt!!

Ik zie dat het merk Sanchez nog steeds bestaat. Is dit een beetje een redelijke gitaar?
feest
pi_24227831
Ha een nieuwe axe!

Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond
pi_24231702
quote:
Ergens in deeltje 13 schreef Rooligan het volgende:
De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.
Donderdag 23-12 nog even snel een nieuwe brug gemaakt voor mijn contrabas. Helaas heeft met dit nogal genekt tijdens mijn optreden op eerste kerstdag. Na twee nummers sloeg kramp toe in mijn linkeronderarm, doordat de action nog te hoog was. Ik kon met mijn vingers niet meer krachtig genoeg kniipen tijdens de rest van de nummers...

Jammer om zo de rest van de show te moeten doorlopen, zodoende kon ik niet echt los gaan en ik moest veel loopjes vereenvoudigen... Ik heb nog steeds last van mijn arm, btw...

Voor de rest ging het toch wel vlotjes en het publiek danste erop los...
Foto's van de show volgen binnenkort....
Volgende optredens:
pi_24231909
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:55 schreef Fixxxer het volgende:
ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?
Cubase is uiteraard altijd okay, maar zonder lettercode (SE, SL, SX) valt er verder weinig over te zeggen. Voor SL en SE is versie 2 bijvoorbeeld nog de nieuwste, voor SX is versie 3 al uit.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24233117
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
pi_24233340
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Fixxxer het volgende:
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen .
pi_24235460
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ha een nieuwe axe!

Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout? (of jij hebt het fout natuurlijk)
feest
pi_24240017
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen .
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
pi_24240280
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:07 schreef LenL het volgende:
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
Heb ik ook gedaan, SX een tijdje als trial gehad en besloten dat SL alle mogelijkheden had waar ik voorlopig gebruik van wil maken.
pi_24257618
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout? (of jij hebt het fout natuurlijk)
doe maar een bijl......
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:34:40 #116
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24261666
Hey ibanez is er ook weer!

Fijne kerst gehad?
pi_24261742
Ik ben net terug van Feedback.

Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht . Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:52:05 #118
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_24262069
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!

Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:

Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!

Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!

Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_24263262
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

doe maar een bijl......
Met plank bedoel ik een solidbody. Een axe is toch een solidbody?
feest
pi_24263327
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:38 schreef Hammet het volgende:
Ik ben net terug van Feedback.

Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht . Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
Zozo, en wanneer kunnen we je eerste solo's verwachten met veel wahgeweld?
feest
pi_24263424
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:

Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:

[afbeelding]

Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Wat een schoonheid!!

Wat houd dat in, seriële schakeling? Wat voor verschillende element-standen he je dan? En hoe klinkt dat?

Prachtige gitaar iig! Ga je zelf ook een paar foto's maken?
feest
pi_24263586
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
feest
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:19:18 #123
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24264303
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
pi_24266301
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...

Ow en LAH; ja je zoals je hem beschreef dacht ik hmmm, hou niet zo van zwarte strats met witte hals maar deze finish op het plaatje is zoooo mooi
En wanneer komt die variax nou? mofo
pi_24270970
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[afbeelding]

Feli met je aankoop! Puik dingetje! Alleen vind ik de gouden hardware en die tremelo-arm op de foto niet erg mooi... (ben misschien wat ouderwets ingesteld...)

Leuke gadget, die push-pull-volumemeter!
Volgende optredens:
pi_24271583
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt... .
pi_24275424
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ik denk dat het andersom is met die spaanse gitaar!
feest
pi_24275472
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt... .
Leg eens uit!
feest
pi_24275779
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Leg eens uit!
Het roepen van Freebird is een running joke, hier staat er een stukje over.

Alhoewel het natuurlijk altijd goed uit kan pakken, zoals in het volgende voorbeeld:
quote:
Superdrag Sunday : Covering a pair of the greats

The next mp3 is a live recording, but unfortunately I don't know what venue or year from which it came. As you know it used to be fairly common for music fans in general to jokingly request/scream out "Freebird!" at rock shows. Well, it used to be a common chuckle-inducing request at Superdrag shows as well. I would figure that the joke got old for most bands. So at one show, Superdrag actually broke into their rendition of the Lynard Skynard classic... much to the surprise of everyone including the fan who was bootlegging the show (as you can hear from this muffled but now-classic recording).

Bron: http://www.rockingvan.com/

[ Bericht 3% gewijzigd door Litpho op 29-12-2004 14:12:58 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 14:27:31 #130
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24276237
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
pi_24276269
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef Zanderrr het volgende:
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 14:30:33 #132
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24276292
Nou ja, ik doe 't soms voor de grap ook wel, maar dan bij een black metal-band vragen om "Yellow Submarine" of "Dueling Banjos"
pi_24276386
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:29 schreef Rooligan het volgende:

Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Wat wel cool was, is dat een andere gitarist en ik dat nummer daadwerkelijk tijdens een jamsessie begonnen te spelen nadat hij dat geroepen had. Meezingen kon hij echter niet...
Volgende optredens:
pi_24279397
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hey ibanez is er ook weer!

Fijne kerst gehad?
Veel te veel gegeten en gedronken he!Om het OT te houden, heb mijn gitaarstrap ietjes moeten verlengen.....

Is het geen lol om hier filmpjes te posten van je eigen werk??
  woensdag 29 december 2004 @ 18:11:28 #135
47781 Jorikjet
pi_24280411
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...

iemand een goede gevonden?

gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm

en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)

[ Bericht 39% gewijzigd door Jorikjet op 29-12-2004 18:36:12 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 29 december 2004 @ 19:19:22 #136
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24281578
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:11 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...

iemand een goede gevonden?

gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm

en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker

@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
  woensdag 29 december 2004 @ 19:25:05 #137
47781 Jorikjet
pi_24281700
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding

ja, mojo pin en grace kan ik al , morgen een capo kopen, en over 2 weken denk ik dus zo'n marshall mg30

heb nu van iemand een versterkertje geleend met een uber brak geluid.
http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=11&z=y
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24281758
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker

@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul .
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 19:35:34 #139
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24281914
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:27 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul .
Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen Ik heb zelf, naast de Fender Tele, ook een Squier Strat. Mijn Fender heeft Vintage Noiseless pickups en die klinken vrij clean. Als ik een wat vuiger geluid zoek pak ik ook de Squier nog wel eens op. Uiteraard is de afwerking wat minder, maar het is eigenlijk onzin om te spreken van goede en slechte gitaren.

Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
pi_24282082
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:35 schreef BUG80 het volgende:

Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
*instemmend knikt en noteert...*
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 19:50:28 #141
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24282198
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?

Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
  woensdag 29 december 2004 @ 19:56:50 #142
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24282322
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.

Verder gebruikte hij natuurlijk een flinke batterij effecten en een Fender Vibrolux versterker om aan dat karakteristieke geluid te komen. Maar dat mooie zangerige/"chime" geluid is typisch een nekpickup van een tele

Het hielp natuurlijk ook dat het gewoon een hele goede gitarist was, die het voor elkaar kreeg om precies de goede nootjes op het juiste moment te raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door BUG80 op 29-12-2004 20:07:06 ]
pi_24284633
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:50 schreef Djaser het volgende:
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?

[afbeelding]
Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!
Volgende optredens:
pi_24284744
Hé, m'n slagplaat ligt nu van m'n gitaar af en ik wil dus m'n 2 singlecoils vervangen door die nieuwe. Nou heeft het bovende elemeten een gele en zwarte kabel en de middelste een witte en zwarte. De 2 nieuwe hebben beide een witte en rode. Welke hoort waar?
Alvast bedankt!!
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:27:57 #145
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285713
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
pi_24285789
Fender Lace Sensors elemeten: (de gouden)

Onderkant van de slagplaat:

Aansluitingen van kabeltjes aan de switch en volume pot:
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:34:03 #147
42555 Tomek
Take on the world!
  woensdag 29 december 2004 @ 22:35:17 #148
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285881
wit rood en zwart zijn trouwens de standaard kleuren die bij elementen gebruikt worden.
je laat die humbucker zitten toch, dus die draadje hoef je niet te weten.
gewoon alles solderen als op dat plaatje.
pi_24285915
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:27 schreef Tomek het volgende:
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf

Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.

Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:38:28 #150
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285959
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf

Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.

Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?
pi_24285974
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef Tomek het volgende:
wit rood en zwart zijn trouwens de standaard kleuren die bij elementen gebruikt worden.
je laat die humbucker zitten toch, dus die draadje hoef je niet te weten.
gewoon alles solderen als op dat plaatje.
Ik heb:
geel zwart
wit zwart

Moet ik dan voor allebei gewoon wit pakken ipv de witte of de gele en de rode ipv de zwarte?
Lijkt me zonde als alles vast gesoldeert is en dan werkt het niet!
feest
pi_24286021
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:38 schreef Tomek het volgende:

[..]

Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?
Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?
Die 3e single coil en 2e tonepot kan je wel wegdenken, denk ik.
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:42:26 #153
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286058
Ja, bij een humbucker heb je 4 draden, wit, zwart, rood en groen
Bij een single coil heb je een witte en een zwarte. Bij één van jouw elementen moet je dus de gele voor wit aanzien. Dan moet het goedkomen

Het beste kun je misschien nog wel alleen loshalen, en opnieuw solderen volgens een gepast schema.

Heb je wel een soldeerbout?
  woensdag 29 december 2004 @ 22:43:33 #154
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286083
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?
Die 3e single coil en 2e tonepot kan je wel wegdenken, denk ik.
Zo luchtig zou ik er niet over denken.
Maar kijk dan ff naar dat schema dat ik je gaf, das precies wat jij ook hebt
Zomaar wat raak solderen gaat niet werken
pi_24286110
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:42 schreef Tomek het volgende:
Ja, bij een humbucker heb je 4 draden, wit, zwart, rood en groen
Bij een single coil heb je een witte en een zwarte. Bij één van jouw elementen moet je dus de gele voor wit aanzien. Dan moet het goedkomen

Het beste kun je misschien nog wel alleen loshalen, en opnieuw solderen volgens een gepast schema.

Heb je wel een soldeerbout?
Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminste )
feest
pi_24286137
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:43 schreef Tomek het volgende:

[..]

Zo luchtig zou ik er niet over denken.
Maar kijk dan ff naar dat schema dat ik je gaf, das precies wat jij ook hebt
Zomaar wat raak solderen gaat niet werken
Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goed )
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:47:05 #157
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286150
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminste )
Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.

Best karig als je net een nieuw element gekocht hebt, vol spanning je gitaar inplugd nadat je hem erin gezet hebt, benieuwd zijnde naar je nieuwe geluid, en vervolgens alleen maar gebrom hoort
  woensdag 29 december 2004 @ 22:48:36 #158
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286183
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goed )
Mja das waar. Zit wellicht een kans van slagen in
Ik verving toen een single door een humbucker
pi_24286195
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:47 schreef Tomek het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.

Best karig als je net een nieuw element gekocht hebt, vol spanning je gitaar inplugd nadat je hem erin gezet hebt, benieuwd zijnde naar je nieuwe geluid, en vervolgens alleen maar gebrom hoort
Dat probeer ik dus te voorkomen!

Ik doe het trouwens vanavond niet meer, zodra ze erop zitten wil ik er namelijk ook meteen mee spelen, hè!
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:52:11 #160
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286271
Ik kreeg dus mijn slagplaat er niet af zonder mijn snaren eraf te halen. Dus ik dat element erin gezet en dacht zal wel goed zijn. Dus gelijk weer nieuw setje snaren erop gezet voor ik ging proberen.

Deed ie het dus niet
  woensdag 29 december 2004 @ 22:52:39 #161
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286285
pi_24286332
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:52 schreef Tomek het volgende:
Ik kreeg dus mijn slagplaat er niet af zonder mijn snaren eraf te halen. Dus ik dat element erin gezet en dacht zal wel goed zijn. Dus gelijk weer nieuw setje snaren erop gezet voor ik ging proberen.

Deed ie het dus niet
Owjee...
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:52 schreef Tomek het volgende:

Ik heb 'm eraf gekregen zonder de snaren los te halen!
Maar ze zitten wel helemaal los, anders ging het niet. Maakt dat nu iets uit, als dat een nachtje er zo bij ligt?
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:55:50 #163
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24286356
Lijkt me niet echt een probleem.
  woensdag 29 december 2004 @ 23:23:54 #164
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24287158
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:49 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
pi_24287709
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)

Ik ben daar lid als Ton, want, tja, zo heet ik.
feest
  donderdag 30 december 2004 @ 00:34:21 #166
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24288983
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)

Ik ben daar lid als Ton, want, tja, zo heet ik.
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton
pi_24292093
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:

[..]

Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iig
Volgende optredens:
pi_24292097
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:

[..]

Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton
Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweest
Volgende optredens:
  donderdag 30 december 2004 @ 10:53:32 #169
47781 Jorikjet
pi_24293580
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:56 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.

Verder gebruikte hij natuurlijk een flinke batterij effecten en een Fender Vibrolux versterker om aan dat karakteristieke geluid te komen. Maar dat mooie zangerige/"chime" geluid is typisch een nekpickup van een tele

Het hielp natuurlijk ook dat het gewoon een hele goede gitarist was, die het voor elkaar kreeg om precies de goede nootjes op het juiste moment te raken.
volgens mij is het trouwens een fender broadcaster
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24294650
quote:

[..]

Tot nu toe wel!
feest
pi_24294688
quote:
Op donderdag 30 december 2004 07:37 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweest
Het is jammer dat het daar niet zo druk is, maar er zijn wel genoeg mensen die je kunnen helpen!
feest
  donderdag 30 december 2004 @ 11:59:55 #172
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24294879
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

volgens mij is het trouwens een fender broadcaster
Nee, het moet een redelijk "moderne" Telecaster zijn, dat kun je zien aan de brug (zes losse snaargeleiders in plaats van drie). Ook de kleur is anders, broadcasters waren "butterscotch" en die van Jeff was "blonde", dat is een lichtere kleur.

Waarschijnlijk is het er zo een en dan zou Jeff de slagplaat vervangen hebben voor een zwarte.

En volgens deze site moet het er zelfs een zijn uit begin jaren '90.

Ik denk niet die vriendin van Jeff Buckley haar gitaar aan hem had uitgeleend als het een broadcaster was geweest. Die dingen zijn niet te betalen en er was al eens eerder een gitaar van 'm gestolen
  donderdag 30 december 2004 @ 12:04:37 #173
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24294962
quote:

[..]

Klopt, dat soort forums worden niet zo gek veel bezocht.
quote:
Op donderdag 30 december 2004 07:34 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iig
Ja het is zoals je zegt, goedkope bassen en gitaren zijn meestal niet zo mooi. Ik heb nu ook spijt van mij Strat gitaar kloon ook al was het aan de andere kant goed om goedkoop te beginnen. Ik heb er nu erg veel lol in en omdat ik waarschijnlijk dit nog lang blijf doen wil ik nu iets goeds hebben. Vandaar dat ik graag wil weten of deze bas van 700 Euro zijn geld ook echt waard is
pi_24295068
Ik vroeg me af of iemand mij wat advies kan geven. Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe gitaar, het liefst een telecaster. Omdat ik ze zo mooi vind, en omdat ik wel fan ben van dat geluid. Ik heb al wat gespeeld op telecasters van vrienden etc.

Nu heb ik gisteren een Squier Telecaster gevonden in een zaak voor 250 euro. Hij is al best oud (niet aan af te zien) en er zit zo'n Pro Type logootje op. De hals is gelukkig ook gelakt en hij voelt wel prettig aan. Prettiger als bijvoorbeeld nieuwe Squier Telecasters van 190 euro of zo. Verder zit er zo'n telecaster-element in en een humbucker daarvoor als ik me niet vergis.

Goed, ik kan hem kopen (ga aan het eind van de middag nog even langs) maar tja ik weet het niet zeker. Kan iemand nog even zeggen waar ik vooral op moet letten? Geluid klonk wel lekker (hij scheurt, maar als een puch). En wat is precies de Twang?
  donderdag 30 december 2004 @ 12:32:25 #175
47781 Jorikjet
pi_24295479
als je 200 euro meer spaart kun je een echte fender kopen
http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=2362

verder niet echt ervaring met telecasters... wel eens een keer op gespeeld enzo
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 30 december 2004 @ 12:35:55 #176
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24295558
Waarschijnlijk is het een Squier uit de middenklasse en dat zijn best goede gitaren. Ik heb er helaas nooit op een gespeeld, maar een verkoper legde me ooit uit dat ze in feite beter zijn dan Mexicaanse Fenders (en die gaan voor 500 euro).

Is het toevallig zo'n type? Of zit de humbucker aan de andere kant?

En dan nog een belangrijke vraag: wat voor muziekstijl speel je?

Edit: linkje gefixed
  donderdag 30 december 2004 @ 13:08:38 #177
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24296207
Ik zou nog weleens zo'n Tele met een B-bender erin willen hebben, zodat je van die pedal steel-achtige bends kunt maken. Voor echt scheurwerk lijkt een Telecaster me niet echt optimaal (tenzij je er andere elementen in zet of zo..), maar voor een mooi clean country-achtig geluid zijn ze wel erg gaaf.
  donderdag 30 december 2004 @ 13:41:56 #178
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24296932
Scheuren kan ook hoor (zie: Radiohead, Green Lizard, veel punkbands). Zeker met een humbucker moet dat lukken Telecasters zijn echt ontzettend veelzijdige gitaren en je ziet ze in heel veel muziekstijlen terug.

Er is volgens mij nog één Fender model te krijgen met een B-bender en dat is de American Nashville B-bender Tele.

Ik zou zelf nog wel eens een Thinline willen proberen, met en zonder humbuckers.

Ook erg mooi is de '52 Telecaster, daar zit een heel puur geluid in.
pi_24297397
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:41 schreef BUG80 het volgende:
Scheuren kan ook hoor (zie: Radiohead, Green Lizard, veel punkbands). Zeker met een humbucker moet dat lukken Telecasters zijn echt ontzettend veelzijdige gitaren en je ziet ze in heel veel muziekstijlen terug.

Er is volgens mij nog één Fender model te krijgen met een B-bender en dat is de American Nashville B-bender Tele.

Ik zou zelf nog wel eens een Thinline willen proberen, met en zonder humbuckers.

Ook erg mooi is de '52 Telecaster, daar zit een heel puur geluid in.
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!
feest
pi_24297642
Een vriend van mij heeft onlangs TV Jones pickups besteld. Kreeg hij de verkeerde opgestuurd.... Nu zijn de nieuwe weer in bestelling en totdat deze der zijn gebruikt hij de verkeerde. Hij heeft ze vorige week in zijn Telecaster gezet (ze waren bedoeld voor zijn Gretsch) en blazen dat ze doen! Zelfs op het cleane kanaal van mijn Marshall hebben ze een dusdanig hoge ouput dat hij overstuurt.
Geile dingetjes, die TV Jones....
Volgende optredens:
  donderdag 30 december 2004 @ 14:24:28 #181
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24297765
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.

Ik geloof dat een van de gitaristen van de Byrds het heeft uitgevonden (Clarence White, dacht ik). Het wordt vooral in country-loopjes veel gebruikt om steelgitaren of slide mee te imiteren.

Ik ben zelf geen enorme country-fan, maar van de techniekjes van dat soort gitaristen kun je echt veel leren en je kunt het verder natuurlijk ook in allerlei andere muziekstijlen toepassen. Hybrid picking, banjo rolls en dat soort dingen zijn ook leuk om te oefenen.
pi_24298090
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:24 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.

Ik geloof dat een van de gitaristen van de Byrds het heeft uitgevonden (Clarence White, dacht ik). Het wordt vooral in country-loopjes veel gebruikt om steelgitaren of slide mee te imiteren.

Ik ben zelf geen enorme country-fan, maar van de techniekjes van dat soort gitaristen kun je echt veel leren en je kunt het verder natuurlijk ook in allerlei andere muziekstijlen toepassen. Hybrid picking, banjo rolls en dat soort dingen zijn ook leuk om te oefenen.
Woohoo! Stoerrr!
Ik zelf moet country ook niet, maar dit klinkt wel gaaf!

Ik heb nu nog steeds m'n elementen niet op m'n gitaar, omdat ik niet weet welke kabel waar moet.
De single coils die er nu in zitten hebben beide een zwarte draad die naar de volumepot gaat en de ene heeft een gele en de ander een witte, die naar de switch gaan.
M'n nieuwe elementen (Fender Lace Sensors) hebben een rode en witte draad.
Het logischt lijkt me als ik de gele en witte vervang door de witten de de zwarten door de roden, klopt dat wel?
feest
  donderdag 30 december 2004 @ 14:55:53 #183
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24298355
Sorry BBM, ik heb daar zelf totaal geen kaas van gegeten, ik concentreer me alleen op het spelen zelf en electronica is mijn pakkie aan niet. Maar misschien heb je hier iets aan: http://www.projectguitar.com/tut/rsp.htm
pi_24298429
hij raakt ingeburgerd.
  donderdag 30 december 2004 @ 15:05:27 #185
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24298532
pi_24298674
'Mijn' site die ik nu 10 keer voorbij heb laten komen, projectguitar.
pi_24298829
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
'Mijn' site die ik nu 10 keer voorbij heb laten komen, projectguitar.
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442
feest
  donderdag 30 december 2004 @ 15:38:09 #188
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24299145
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef Zanderrr het volgende:
Sorry BBM, ik heb daar zelf totaal geen kaas van gegeten, ik concentreer me alleen op het spelen zelf en electronica is mijn pakkie aan niet. Maar misschien heb je hier iets aan: http://www.projectguitar.com/tut/rsp.htm
Op de site van Mr Gearhead: http://www.mrgearhead.net/ staan veel bedradingsschema's. Ikzelf heb me er nog niet aan durven wagen om met een soldeerbout ook maar in de buurt van m'n gitaar te komen.
pi_24300811
quote:

Maar BBM hebben die nieuwe dingen extra wires? Anders kun je toch wel zien aan degenen die er al in zitten/zaten welke draad waarheen gaat?
pi_24301018
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:59 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Maar BBM hebben die nieuwe dingen extra wires? Anders kun je toch wel zien aan degenen die er al in zitten/zaten welke draad waarheen gaat?
Rood waar nu de zwarte zit.
Wit waar de witte en gele zit.

Ik pak gitaar, elementen, soldeertin, spons, soldeerbout. Doe ik dat ding in het stopcontact... niets...

Hij word niet warm!!!
Ik heb 'm misschien al 3 keer gebruikt, hij kan toch niet zomaar kapot zijn?!
feest
pi_24301048
jewel
pi_24301093
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:09 schreef Fixxxer het volgende:
jewel
ikzelf vind het helemal niet zo leuk

feest
pi_24302171
Ah joh zo'n ding kost 7 euro ofzo... Haal je morgen toch een nieuwe...
pi_24302202
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

ikzelf vind het helemal niet zo leuk

Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet..... Wie zet nou fender elementen in een Ibanez gitaar?????????????
pi_24303842
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....

alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
  donderdag 30 december 2004 @ 19:50:59 #196
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24303906
Jeumig LenL, dat klinkt niet goed!

Sterkte!!
pi_24304051
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....

De grootste nachtmerrie voor elke muzikant!!!! (behalve zangers)

Kut man!!!!
pi_24304076
Sterkte Lenl!
Aldus.
  donderdag 30 december 2004 @ 20:19:07 #199
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24304175
Sterkte LenL!!!!

Wat was er gebeurd?
pi_24304237
Das mooi klote LenL. K hoop maar dat je topje weer vastgroeit. Bij mij heeft 1/4 van mn pink topje eraf gelegen maar die zit er weer aan gelukkig.
Waren je pezen doorgesneden? dat gaat anders aardig lang duren ja voor die weer vastgegroeid zijn Hoe komt het? Als k vragen mag
pi_24304670
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef BUG80 het volgende:
Waarschijnlijk is het een Squier uit de middenklasse en dat zijn best goede gitaren. Ik heb er helaas nooit op een gespeeld, maar een verkoper legde me ooit uit dat ze in feite beter zijn dan Mexicaanse Fenders (en die gaan voor 500 euro).

Is het toevallig zo'n type? Of zit de humbucker aan de andere kant?

En dan nog een belangrijke vraag: wat voor muziekstijl speel je?

Edit: linkje gefixed
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.

ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.

ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
  donderdag 30 december 2004 @ 20:59:04 #202
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24305001
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:44 schreef googoodoll het volgende:

[..]

het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.

ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.

ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
Een Tele lijkt me zeer geschikt voor een Thermals/Strokes geluid. Als hij 6 jaar geleden rond de 1000 gulden kostte, moet er minstens een uit de Standard serie zijn. Als ik het me goed herinner waren die meestal rond de 750 gulden. Maar je zei al dat er een soort "Pro" stikker op zat? Squier had destijds gitaren uit de zogenaamde ProTone serie, die waren nog beter dan de Standards (duurder ook) en die schijnen zich zeker te kunnen meten met Fenders.

Al met al lijkt het me een uitstekende keus!
pi_24305342
Pro tone inderdaad!

ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals. ik speel nu al een tijdje op een jagmaster. een telecaster is vergeleken daarbij gewoon een dikke plank hout! maar goed, vroeger was ik dat groffe ook wel gewend van mijn western gitaar dus ach, dat went wel weer.

ik ga er morgen weer heen! ik heb het geld en zal nog even goed uitvogelen wat ik wil. ik speel bijvoorbeeld over een marshall valvestate versterker en in de winkel heb ik hem op een ander uitgeprobeerd dus ik wil hem ook nog eerst even horen op de valvestate.

bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:29:16 #204
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24305791
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef googoodoll het volgende:
ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals.
Vraag dan of de verkoper hem even af wil stellen voor je. Met een beetje geluk doet ie dat gratis. Als het goed is kan hij die afstand precies zo krijgen als jij dat wil.
quote:
bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
Geen dank!
pi_24308790
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:24 schreef Fixxxer het volgende:
Ah joh zo'n ding kost 7 euro ofzo... Haal je morgen toch een nieuwe...
Ik heb er ene geleend van een maat en nu zitten ze erin!

Ik heb al getest maar heel zacht want overal slapen mensen. Eerste indruk is goed, hè. Maar nu morgen nog eens testen met een hoger volume! (misschien zitten te kabels verkeerd om en ben ik te achterlijk om het te merken, of valt dat heel erg op? )
feest
pi_24308827
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:25 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet..... Wie zet nou fender elementen in een Ibanez gitaar?????????????

Jij hoort zoiets liever niet, hè?
feest
pi_24309162
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:

Hé, lenl, wat krijgen we nu?!
Laten we maar hopen dat je er weer bovenop komt en weer verder kan gaan gitaren!!
feest
pi_24310042
feest
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:03:03 #209
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24310135
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
pi_24310229
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:03 schreef Zanderrr het volgende:
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
Ik heb een beetje op zacht volume getest en ik hoorde zeker verbetering. Morgen kan het op fatsoenlijk volume spelen en dan hoor ik het beter. (ik kan 's avonds natuurlijk niet keihard gaan pingelen hè )
feest
pi_24310884
verbetering op welk gebied? watvoor sound wil je?
pi_24311246
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:32 schreef Fixxxer het volgende:
verbetering op welk gebied? watvoor sound wil je?
Bluueees...
Morgen, uhm, later op de dag vertel ik jullie het nog wel.

Op projectguitars hebben ze gezegt dat de kabeltjes verkeerd om zitten

Kutzooi!
feest
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:14:32 #213
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24315605
Van je fouten kun je leren BBM! Niks mis met een beetje aanklooien.
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:04:40 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24316942
Yez, ik kreeg net te horen dat de postbode een pakketje heeft gebracht met daarin dit apparaat:

De line 6 Filter Modeler. Lekker grooven met allemaal weirde filters en synths.
Check mijn band Glorybox
pi_24318279
Hmmm lachen, filter effecten... heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
pi_24318549
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Nou ja, technisch gezien is een Wah ook niet echt veel meer dan een pedaalgestuurd band-passfilter. Maar je hebt wel gelijk, filters worden voor gitaren veel minder gebruikt (in ieder geval in de effectschain) dan bijvoorbeeld voor synths waar ze een onlosmakelijk onderdeel van het geluid vormen.
pi_24318719
hey ik was in alle fucking gladheid dinsdagavond uitgegleden met een flinke fles in mn hand...

pezen idd doormidden, vandaag een spalk gekregen en ik mag een maand echt helemaal niks doen met mn hele linkerhand!! ik hoop dat het allemaal goedkom.

ook bedankt allemaal!
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:31:15 #218
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24318950
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Ik neem van't weekend wel even wat op, want ik ga er sowieso het hele weekend wel mee pielen denk ik zo.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:21:23 #219
47781 Jorikjet
pi_24321094
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:20 schreef LenL het volgende:
hey ik was in alle fucking gladheid dinsdagavond uitgegleden met een flinke fles in mn hand...

pezen idd doormidden, vandaag een spalk gekregen en ik mag een maand echt helemaal niks doen met mn hele linkerhand!! ik hoop dat het allemaal goedkom.

ook bedankt allemaal!
lijkt me echt te kut, maar beterschap!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24322878
Op de vorige pagina merkte ik al op, of het misschien leuk zou zijn om filmpjes te posten van je gitaarspel...

Nu wilde ik de aftrap maken met iets dat ik had opgenomen met de digitale fotocamera waar je tegenwoordig flink mee kunt filmen. Probleem.... Hij slaat alles op in AVI -files die megagroot zijn... Moet er nog een codec overheen laten lopen en het is gefixxxed.

Had de introsolo van Fade To Black opgenomen van MetallicA(supersimpel ,maar wel de roots he ). Ben nu bezig met iets van Paul Gilbert's Racer X en het nummer Technicul Difficulties. Dat krijg ik nog niet helemaal strak maar ben het wel van plan op te nemen.

Dus als er mensen zijn die al iets hebben, het zou natuurlijk heel leuk zijn. Het heeft even geduurd voordat hier eigen stukken gepost werden, maar dit moet dan toch ook wel lukken he??

Voor de rest allemaal een prettige jaarwisseling en mogen we nog lang van elkaars informatie leren en discussieren in het topic voor mensen die gitaar spelen # .........

Tot volgend jaar !!
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:18:40 #221
91306 GF
Kingwood
pi_24323556
LenL: veel sterkte met je vingers. Lijkt me zwaar kut

Ben benieuwd naar je filmpje Ibanez
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:52:19 #222
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24334578
Sterkte LenL

Ik heb mijn Ibanez bas nu en hij is echt super Wel erg lastig om steeds over te stappen van gitaar naar bas maar dat gaat wel wennen. Ik heb alleen geen idee hoe ik mijn bas moet stemmen, het stem apparaatje dat we hebben lijkt de tonen niet te pakken. Iemand een idee hoe je dit op kan lossen?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:35:21 #223
47781 Jorikjet
pi_24335870
op gehoor

ik heb zo'n korg stemdingetje, daarmee kan ik bass of gitaar kiezen. misschien een idee om er ook zo'n een te kopen?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24336281
Ik wil heel graag een gitaar, maar mijn ouders willen niet dat ik er 1 koop en willen eerst dat ik er 1 huur om te kijken of ik het leuk vindt. Terwijl ik gewoon wil aanklooien op een electrische gitaar, een goedkope natuurlijk. In totaal (incl. versterker enzo) wil ik er niet meer dan 300 euro kijt aan zijn. Mijn ouders snappen het romantische eraan alleen niet echt

Steun mij!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:08:35 #225
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24336439
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:35 schreef Jorikjet het volgende:
op gehoor

ik heb zo'n korg stemdingetje, daarmee kan ik bass of gitaar kiezen. misschien een idee om er ook zo'n een te kopen?
Ik was er al bang voor Nou dan maandag maar even om een apart stem apparaatje.
pi_24336478
Pakt hij de tonen ook niet op de flageoletten bij de 12e fret (octaaf hoger)? Dat is wat meer binnen gitaarbereik en werkte bij mijn eerste bas en goedkope stemapparaatje wel.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:13:08 #227
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336521
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:59 schreef yootje het volgende:
Ik wil heel graag een gitaar, maar mijn ouders willen niet dat ik er 1 koop en willen eerst dat ik er 1 huur om te kijken of ik het leuk vindt. Terwijl ik gewoon wil aanklooien op een electrische gitaar, een goedkope natuurlijk. In totaal (incl. versterker enzo) wil ik er niet meer dan 300 euro kijt aan zijn. Mijn ouders snappen het romantische eraan alleen niet echt

Steun mij!
Huren?
Volgens mij kan dat niet.

300 euro, daar moet volgens mij nog iets bij en dan heb je zoiets als een squier strat + cube15, of iets dergelijks. Als je zo'n Praxispakketje koopt ben je 200 euro goedkoper uit maar dan heb je wel een kutgitaar en kutversterker en daar kom je dan na een week spelen achter, zodra je je eerste akkoord kan spelen, en dan wil je weer iets nieuws.

Maar het is in ieder geval wel belangrijk dat je het zeker weet, niet dat je een redelijke gitaar en versterker hebt en er achter komt dat je het kut vind.
feest
pi_24336644
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
300 euro, daar moet volgens mij nog iets bij en dan heb je zoiets als een squier strat + cube15, of iets dergelijks. Als je zo'n Praxispakketje koopt ben je 200 euro goedkoper uit maar dan heb je wel een kutgitaar en kutversterker en daar kom je dan na een week spelen achter, zodra je je eerste akkoord kan spelen, en dan wil je weer iets nieuws.
Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:27:21 #229
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336785
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!
feest
pi_24336877
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15?
Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me. .

Ik ben zelf begonnen op een 15w Boss versterkertje met een Hondo stratkopie en met name die gitaar is absoluut brandhout, maar het gaf me op z'n minst genoeg oefenmateriaal om daarna in de winkel te kunnen zeggen wat ik wel en niet wilde in een gitaar.
pi_24336946
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!
is dit wat?

Squier - Tele 72 Custom
quote:

Dit is echt leuk! Een remake van de beroemde Fender Telecaster uit 1972 in het zwart. Humbuckertje voor en achter! Wat kan je nog gebeuren?
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen

Ibanez - GAX 30 BK
quote:

Afgeleid van de befaamde Ibanez Artist is dit een verbazingwekkend lekker punkgitaartje geworden! No nonsens, twee humbuckers, vaste brug en een heerlijke hals met 22 frets!
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.

Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands

edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:40:27 #232
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336994
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me. .

Ik ben zelf begonnen op een 15w Boss versterkertje met een Hondo stratkopie en met name die gitaar is absoluut brandhout, maar het gaf me op z'n minst genoeg oefenmateriaal om daarna in de winkel te kunnen zeggen wat ik wel en niet wilde in een gitaar.
Roland = Boss, dus dat zit wel knor
feest
pi_24337033
Ik denk dat voor rock/metal de hals van de Ibanez makkelijker zal spelen dan de Tele, maar dat is uiteraard (deels) ook een kwestie van smaak. Beide lijken me in ieder geval prima startersgitaren, alhoewel ik voor de Ibanez uiteraard even de mening van Mr. Ibanez himself afwacht .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:46:31 #234
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337103
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:

[..]

is dit wat?

[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]

Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen

[afbeelding]

Ibanez - GAX 30 BK
[..]

De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.

Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands

Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers. Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.

Waar heb je die prijzen vandaan?
feest
pi_24337141
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers. Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.

Waar heb je die prijzen vandaan?
www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?
pi_24337146
quote:
Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.
Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijker .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:50:53 #237
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337164
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijker .
Meuh, mijn humbucker klinkt clean echt klote! Misschien ligt dat ook wel aan de humbucker.
Je kan er natuurlijk wel overal clean op spelen, of scheuren, maar of het klinkt is een 2e hè!
feest
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:57:22 #238
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337253
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef yootje het volgende:

[..]

www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?
Mijn single coils klinken clean beter, of crunchy (beetje overdrive) en om echt wild te gaan gebruik ik m'n humbucker. Andersom vind ik het niet lekker klinken.

Ik heb een Ibanez GRX40.
Al denk ik, dat als die clean een beetje redelijk klinkt (als jij dat wilt), die GAX toch beter. Heeft ook geen tremelo, das wel makkelijk! Dat gebruik je toch niet!
feest
pi_24337411
Clean met humbuckers. Clean genoeg naar mijn smaak, op 1 januari alleen geen inspiratie (of vingercoördinatie) om veel anders te spelen .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 15:11:07 #240
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337474
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:07 schreef Litpho het volgende:
Clean met humbuckers. Clean genoeg naar mijn smaak, op 1 januari alleen geen inspiratie (of vingercoördinatie) om veel anders te spelen .
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
feest
pi_24337578
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
Nou ja, daar mag nog wel wat nabewerking overheen, en normaliter zou ik dit vermoedelijk door een acoustic simulator spelen (als ik deze gitaar al zou gebruiken), maar dit was puur gitaar-versterker-kleine compressie om het level goed te krijgen. Sterker nog, de verleiding wordt bij dit soort stukjes heel groot om er een chorus op los te laten en dat vijlt de scherpe randjes (en speelfoutjes) wel bij.
pi_24337816
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Voor mij is het clean genoeg

Dus alleen humbuckers zijn okay
pi_24337973
Ja joh zomaar humbuckers met single coils vergelijken zonder de prijs van die dingen erbij te betrekken slaat nergens op. Dr zijn heus genoeg humbuckers die beter clean klinken dan cheape single's.
T is jammer dat ik nu ff niks kan opnemen om te demonstreren.
* Fixxxer gaat straks skiën, tot over een week
  zaterdag 1 januari 2005 @ 15:57:47 #244
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24338208
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:42 schreef Fixxxer het volgende:
Ja joh zomaar humbuckers met single coils vergelijken zonder de prijs van die dingen erbij te betrekken slaat nergens op. Dr zijn heus genoeg humbuckers die beter clean klinken dan cheape single's.
T is jammer dat ik nu ff niks kan opnemen om te demonstreren.
* Fixxxer gaat straks skiën, tot over een week
Neen, maar ik probeerde duidelijk te maken dat sommige gitaren met alleen humbuckers clean heel erg beroerd klinken.

Veel plezier met skiën!

[ Bericht 1% gewijzigd door Big_Boss_Man op 01-01-2005 22:17:35 ]
feest
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:48:33 #245
43172 crN
The Excessum
pi_24339083
[TK] Silvertone SG Gitaar misschien interessant voor iets/iemand
pi_24339131
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?

Die zijn namelijk veel goedkoper
pi_24339181
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:

Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
pi_24339226
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
Ok, bedankt

Verklaart ook gelijk de prijs geloof ik, basversterkers zijn nu eenmaal minder complex?
pi_24339311
quote:

[..]

Ze hebben trouwens allebei humbuckers.
Damn, ik heb nu pas door dat ze allebei er 2 hebben, ik ben een doos
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:26:47 #250
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24339790
Naar mijn ervaring verschilt het behoorlijk per gitaar of clean mooi klinkt. Zo vind ik de meeste Les Pauls clean echt vreselijk, met name bij het spelen van barré- en powerakkoorden. Net alsof je een bak modder over je heen gestort krijgt
SG's daarentegen vind ik wel mooi, net als de meeste jazzgitaren.

Zelf zou ik het wel weten als ik moest kiezen tussen een Squier Tele Custom of die Ibanez. Maar ik ben wat dat betreft niet objectief, ik vind Tele's het neusje van de zalm en heb een trauma wat betreft goedkope Ibanezgitaren.
pi_24340518
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:

zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
That's The Way Things Go
pi_24340677
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:06 schreef Nitro_YE het volgende:
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
Dan zit je door de versterker- en speakeropbouw met het omgekeerde probleem. Te weinig hoog voor het traditionele basgeluid,.alhoewel bijvoorbeeld Chris Squire op Roundabout met een overdub door een gitaarversterker wel een mooi helder geluid kreeg wat perfect past bij zijn stijl .
pi_24342084
hehe ik dacht al zoiets
That's The Way Things Go
  zondag 2 januari 2005 @ 10:14:20 #254
47781 Jorikjet
pi_24351351
weet iemand een nummer dat zoiets als dit gaat: http://www.voxamps.co.uk/downloads/Black%202x12%20blues.mp3 , en daar misschien ook een gitaartab voor heeft?

ik wil graag een keer zoiets spelen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 2 januari 2005 @ 11:15:29 #255
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24351793
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Trouwens, wat is dat voor Vox?
pi_24353372
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
Klinkt als een instelling op een Vox Valvetronix.
  zondag 2 januari 2005 @ 16:22:10 #257
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24356133
Ik bedoelde eigenlijk op de foto van BBM

Klinkt op zich OK die Valvetronix. Naar mijn smaak hebben ze het alleen niet helemaal goed opgenomen, je hoort duidelijk een resonantie in het laag.
  zondag 2 januari 2005 @ 17:11:03 #258
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24356831
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:

[..]

BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik zal eens kijken of ik ze dan ook beter vind klinken. Ik weet wel al dat ik de draadjes verkeerd om erop heb gezet ( ) en nu ga ik dat weer goedmaken en dan ruist ie als het goed is niet meer. (daar staan ze bekend om naar het schijnt)

Mijn Vox is een Pathfinder 15R.

Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
feest
pi_24361355
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
quote:
Hi beste FOK!kerts

Ik heb... pak-em-beet 3 jaar gitaarles gehad, tot op 2 jaar geleden. Ik werd 'stilgehouden' met dingen als: het wordt leuk. feit was namelijk dat deze leraar, enthousiaste hobbyist, mij alleen klassiek leerde tokkelen.
Hetgeen ik echter wilde was spelen. beetje een paar akkoorden aanslaan, en een riedeltje erbij zingen. daarom ging het niet, en ben ermee gestopt

Nu wil ik het weer oppakken, maar om nou les te nemen... tis toch weer moeite
Ik wil het mezelf dus leren, maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen.
Ik speel zelf veel het nummer 'polly' van Nirvana. dit nummer, waar de coupletten met akkoorden "E...G...D...C" gaan, en zo leuk speelt.

Ik zoek dus dit soort power chords (toch? zo heet het toch?) nummers, die je met gemak kan spelen. Als iemand een linkje heeft van een paar (oude) rocknummers, die je zo kan spelen.
'Blowing in the wind' kon ook zo, maar ik ben de tablatuur kwijt.

iemand?
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
  zondag 2 januari 2005 @ 22:58:16 #260
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24361523
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
*ik wil er serieus wel tijd insteken overigens en les nemen*
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
  zondag 2 januari 2005 @ 23:10:38 #261
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24361770
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]

dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
http://www.mxtabs.net/tab(...),Nirvana,Polly,27046
feest
pi_24362125
quote:
Op zondag 2 januari 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
Litpho had het inderdaad over dat Blues stukje èn bewijst tegelijkertijd dat hij niet moet posten als hij net wakker is. Multifunctioneel of wat? .
  zondag 2 januari 2005 @ 23:27:31 #263
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24362176
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:

[..]

Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.
Niet om je te ontmoedingen ofzo.
Check mijn band Glorybox
  zondag 2 januari 2005 @ 23:29:50 #264
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24362232
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.
Niet om je te ontmoedingen ofzo.
TIEN JAAR?!
feest
  zondag 2 januari 2005 @ 23:38:10 #265
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24362427
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

TIEN JAAR?!
Op z'n minst.

Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.

Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen.... )
Check mijn band Glorybox
  zondag 2 januari 2005 @ 23:46:41 #266
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24362630
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:38 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Op z'n minst.

Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.

Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen.... )
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!
feest
  maandag 3 januari 2005 @ 00:10:22 #267
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24363191
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!
Heb het al een paar keer beloofd, maar het komt er maar niet van...
Deze week!
Check mijn band Glorybox
  maandag 3 januari 2005 @ 03:36:01 #268
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24366549
Jongens, eerst even een kort lesje.

Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.

Dit is wél een gitaar.

'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!

FECK OFF. !!!

Speel -gitaar- geen schreeuwdoos. ., !
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 3 januari 2005 @ 08:00:58 #269
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24367105
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.
pi_24367490
quote:
Op maandag 3 januari 2005 08:00 schreef nipeng het volgende:

[..]

Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.

*hap*¨

Ik had het al gezien. bedankt
  maandag 3 januari 2005 @ 09:50:35 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24367694
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:

Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!

FECK OFF. !!!

Hey Bilbo.

Anders tief je even op naar Hobbitstee.
Check mijn band Glorybox
  maandag 3 januari 2005 @ 11:36:33 #272
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24369160
quote:
- betoog -
Beste JAM. Elektrische gitaren zijn multifunctioneel. Je kunt ze laten schreeuwen, huilen, zingen, klagen, vechten, kreunen, juichen, jodelen, enz.

Net als een akoestische gitaar!
pi_24369168
quote:

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

FECK OFF. !!!

Dít is geen gitaar.

Klassiek gitaar is wel tof, maar niet mijn ding hoor.
  maandag 3 januari 2005 @ 12:24:46 #274
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24369960
quote:

[..]

Wederom LAH onder HIM's account:

Ik speel sinds 2000 elektrisch gitaar. Ik heb wel toen ik klein was klassiek gitaarles gehad, maar toen ik ging verhuizen, had ik er geen zin meer in en ben ik gestopt. Toen heeft het gitaarspelen dus een tijdje stil gelegen en ben in september 2000 met een bandje begonnen en ben toen dus ook begonnen met electrisch gitaar. Ik heb best wel veel moeite gehad met de overstap van van klassiek naar electrisch ivm met het plectrum (ik speelde in het begin ook gewoon met mn vingers elektrisch!), maar dat gaat nu wel goed. Kijk, je linkerhandervaring is wel handig, maar het is toch zo anders dat als anderen aan me vragen of ze met klassiek moeten beginnen voor elektrisch, dat ik er toch wel een beetje ben acher gekomen dat dat een beetje onzin is van de muziekschool. het heeft me natuurlijk wel wat geholpen, noiet zoveel als dat ze op de muziekschool beweren.

Electrisch heb ik vooral zelf geleerd door tabs en veel luisteren/spelen, ik heb wel een paar elektrisch lessen gehad, maar dat stond me niet zo aan.
  maandag 3 januari 2005 @ 12:33:32 #275
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24370139
quote:

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

FECK OFF. !!!

Doe mij dan maar geen gitaar!

Lul, rot dan weg als je alleen maar komt zeiken en ga fijn in je eentje op je gitaar pingelen veel plezier aju!
feest
pi_24370145
quote:

[..]

Damn, same here, als ik dat zou kunnen spelen zou dat echt zo ongelofelijk vet zijn
  maandag 3 januari 2005 @ 12:36:18 #277
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24370189
quote:
Op maandag 3 januari 2005 11:37 schreef super-muffin het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dít is geen gitaar.

Klassiek gitaar is wel tof, maar niet mijn ding hoor.
Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?

EDIT: en dan meost hij natuurlijk net een electrische gitaar van Vox laten zien!
De gitaren die Vox gemaakt heeft zien er allemaal nog al vreemd uit!
http://www.voxamps.co.uk/history/museum.htm Ga hier maar eens naartoe en dan scroll je naar beneden totaan 'The Guitar Gallery'.
feest
pi_24370323
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:

[..]

is dit wat?

[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]

[afbeelding]

Ibanez - GAX 30 BK
[..]

quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat voor rock/metal de hals van de Ibanez makkelijker zal spelen dan de Tele, maar dat is uiteraard (deels) ook een kwestie van smaak. Beide lijken me in ieder geval prima startersgitaren, alhoewel ik voor de Ibanez uiteraard even de mening van Mr. Ibanez himself afwacht .
Nou vooruit dan maar.... voor deze keer...

Ik ben geen fender kenner (lees fan) dus daar kan ik je barweinig over vertellen.

Betreft de Ibanez: Er zitten powersound elementen op (psnd1 en 2) en daar ben ik normaliter niet zo tevreden over. (prijs/qualiteit buiten beschouwing gelaten, puur voor de sound) Ze schrijven dat er een GAX neck opzit maar dit komt alleen door het verschil in de vorm van de kop t.o.v. de GRX die B_B_M heeft. De neckdimensies zijn hetzelfde. Wat wel lol is, is het feit dat ook deze goedkopere ibanez de befaamde Jumbo Frets op de hals heeft liggen wat het aandrukken van akkoorden een stuk vergemakkelijkt.

Maar even vooropgesteld; je gaat pas beginnen dus aan die technische leut heb je geen bal. Ik zou gewoon de gitaar kiezen die jij het mooiste vindt, puur om het feit dat dat hetgene is wat je het meeste aanspreekt bij het beginnen met spelen. Het maakt niet uit of ie nou duur of goedkoop is, je raakt er eens op uitgekeken en een slechtere gitaar zul je je daarna nooit meer aanschaffen. Het is wat je jezelf gunt.
pi_24370539
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?

EDIT: en dan meost hij natuurlijk net een electrische gitaar van Vox laten zien!
De gitaren die Vox gemaakt heeft zien er allemaal nog al vreemd uit!
http://www.voxamps.co.uk/history/museum.htm Ga hier maar eens naartoe en dan scroll je naar beneden totaan 'The Guitar Gallery'.
Als hij aandacht wil kan hij dat krijgen hoor.

Maffe gitaren, ja, best vet
  maandag 3 januari 2005 @ 13:04:41 #280
91306 GF
Kingwood
pi_24370677
Hier nog een stukje van mij, clean zonder humbucker. Anders vond ik het niet mooi klinken. Timing is niet m'n sterkste kant en had geen zin om het 10x te doen tot het perfect was

http://www.dial666forsatan.com/bla.mp3
pi_24371137
YO! Ik trap af in de hoop dat er iemand volgt!! Ik heb een stukje opgenomen met digitale camera. Het is een AVI bestand van 17,74 mb dat iig afte spelen is in de windows media player. Met een download accellerator heb je het binnen de minuut binnen.....

Het is fade to black van Metallica en wel de introsolo. Had wel het hele nummer kunnen spelen maar dan heb ik de harde schijf vol van die avi bestanden....
De backtrack heb ik gemaakt in Logic met drumkit from hell en afgespeeld op de windows mediaplayer over de gewone stereospeakers die hier staan en dus opgenomen met de mic die in de fotocamera zit.. Ingespeeld met een Ibanez k7 (7 snaar).Je hoort duidelijk aan de cleane gitaar dat het geluid niet zo klopt, maar ik heb geprobeert met een eigen geluid een eigen draai te geven aan de backtrack.

enjoy. or not.

http://members.home.nl/d.geurts/film/
  maandag 3 januari 2005 @ 13:38:18 #282
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24371223
Leuk filmpje hoor, Ibanez. Netjes gespeeld ook.
  maandag 3 januari 2005 @ 13:52:00 #283
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24371458
Ja, gaaf filmpje!
  maandag 3 januari 2005 @ 14:17:41 #284
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24371872
Ja man, goed filmpje!
feest
pi_24371893
Ik heb mijn keus gemaakt: het wordt de Squier tele 72 custom met een Roland cube 15

Over een tijdje heb ik het geld en dan ga ik naar Feedback, woei!

Is het verschil tussen die goedkope gitaartjes (zelfde merk en type natuurlijk) groot of maakt het niet uit (aangezien het allemaal machinaal wordt gemaakt).
pi_24371911
Leuk filmpje trouwens
pi_24371956
Als iemand het voorbeeld wil volgen van Ibanez, maar moeilijk aan ruimte kan komen, hierbij bied ik mijn hostingruimte aan
  maandag 3 januari 2005 @ 15:54:27 #288
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24373507
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:19 schreef yootje het volgende:
Ik heb mijn keus gemaakt: het wordt de Squier tele 72 custom met een Roland cube 15

Is het verschil tussen die goedkope gitaartjes (zelfde merk en type natuurlijk) groot of maakt het niet uit (aangezien het allemaal machinaal wordt gemaakt).
Gaaf! En ja, er zit zeker verschil bij die goedkope gitaren. Als je naar Feedback gaat, let dan op het volgende:

- Geen krakende potmeters
- Geen rammelende snaren (oftewel geen kromme / verkeerd afgestelde nek)
- Kijk of de slagplaat mooi is uitgesneden en er niet scheef op geschroeft is
- Kijk of de frets goed afgevlakt zijn, dus geen scherpe randjes langs de hals

En verder alles wat ik vergeten ben

edit: Oja, check de stemmechanieken, of ze niet toevallig te zwaar of juist te licht draaien
  maandag 3 januari 2005 @ 17:35:09 #289
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24375175
Hmmzz.. het wordt hier steeds gezelliger
Maar goed ontopic:
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:19 schreef yootje het volgende:

Goede keus! Ik heb de Fender versie ervan en het is echt een hele stoere gitaar. Ik hoop dat die humbuckers bij jou ook vet klinken.
Ook die cube is OK.

Het maakt over het algemeen wel uit. Duurdere gitaren zijn over het algemeen gemaakt van beter hout, er zitten betere elementen op, beter gelakt e.d.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_24375863
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
Hmmzz.. het wordt hier steeds gezelliger
wat is er niet gezellig dan?
  maandag 3 januari 2005 @ 18:26:22 #291
91306 GF
Kingwood
pi_24376127
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:12 schreef Ibanez het volgende:

[..]

wat is er niet gezellig dan?
Vraag ik me ook af..
pi_24376474
vette film ibanez!
  maandag 3 januari 2005 @ 18:58:31 #293
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24376730
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:26 schreef GF het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af..
Ik denk dat van die kneus die kwam zeiken over electrische gitaren. (en misschien ook onze reacties daarop)
feest
  maandag 3 januari 2005 @ 19:02:37 #294
91306 GF
Kingwood
pi_24376798
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik denk dat van die kneus die kwam zeiken over electrische gitaren. (en misschien ook onze reacties daarop)
Yup. Maar dat verziekt de sfeer toch niet
  maandag 3 januari 2005 @ 19:04:07 #295
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24376823
Ik had eigenlijk gehoopt dat ie ons met ironie uit de tent probeerde te lokken en vervolgens de discussie aan zou gaan.

Doet ie dat niet, dan is ie inderdaad een kneus.
pi_24377117
quote:

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

FECK OFF. !!!

mwaha, ik ben zelf ook klassiek en electrisch, kwa geld zit er ongeveer hetzelfde ingestoken (>beroep op autoriteit), maar jouw loze stelling raakt kant noch wal. Vertel dat steve vai maar nadat hij cirkels om jouw heen heeft lopen roken met twee vingers in zn neus en 1 hand op zn rug.

kortzichtigheid en pure ignorantie!!!!!11

schreeuwen is toch ook een uiting van gevoel, zoals dimebag bv. zn gitaar laat scheuren, geniaal, daar komt een segovia, john williams of elliot fisk in de buurt, zij 0wnen dimebag dan weer op hun beurt.
  maandag 3 januari 2005 @ 19:25:35 #297
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24377198
Ach, gewoon geen aandacht aan die opmerking besteden. Elke keer als z'n ban er weer (even) opzit plaatst 'ie weer dezelfde onzin in dit topic, in de hoop dat er weer nieuwe mensen happen.

Bovendien kun je op een electrische gitaar ook heel mooi clean spelen. (ja ja, die distortion kan ook uit )
  maandag 3 januari 2005 @ 19:27:19 #298
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24377236
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:20 schreef LenL het volgende:

[..]

mwaha, ik ben zelf ook klassiek en electrisch, kwa geld zit er ongeveer hetzelfde ingestoken (>beroep op autoriteit), maar jouw loze stelling raakt kant noch wal. Vertel dat steve vai maar nadat hij cirkels om jouw heen heeft lopen roken met twee vingers in zn neus en 1 hand op zn rug.

kortzichtigheid en pure ignorantie!!!!!11

schreeuwen is toch ook een uiting van gevoel, zoals dimebag bv. zn gitaar laat scheuren, geniaal, daar komt een segovia, john williams of elliot fisk in de buurt, zij 0wnen dimebag dan weer op hun beurt.
Hé, LenL! Hoe gaat het met de vingers?
feest
  maandag 3 januari 2005 @ 21:34:16 #299
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24379112
Ja ik doelde idd op die JAMbek.

Maar goed... gitaren. Wat zijn ze toch mooi hè *zwijmel*

Op oudejaarsavond was ik met een paar vrienden gitaar aan 't spelen en kregen we ineens het gekke idee om dat buiten te gaan doen. Toen we ongeveer 5min. buiten stonden viel het volume van m'n buizenversterkers steeds weg. Het lag niet aan m'n kabel of gitaar. Kan het te maken hebben met de temperatuurverschillen ofzo?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 3 januari 2005 @ 22:05:03 #300
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24379660
Heb ook een stukkie opgenomen.
Uit de losse pols, maar wel clean - no distortion to cover my ass

Opgenomen met een heel brak plastic microfoontje. En van cooledit snap ik ook nog niet zoveel....

Klik enzo

Check mijn band Glorybox
  maandag 3 januari 2005 @ 22:10:47 #301
91306 GF
Kingwood
pi_24379747
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:05 schreef Svyatagor het volgende:
Heb ook een stukkie opgenomen.
Uit de losse pols, maar wel clean - no distortion to cover my ass

Opgenomen met een heel brak plastic microfoontje. En van cooledit snap ik ook nog niet zoveel....

Klik enzo

Sultans of Swing

Klinkt goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')