Zijn er ook nog gitaarchicks op fok?quote:Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.quote:Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap. Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt
plaatje
[afbeelding]
(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard)
Om daar ff op terug te komen:quote:Op maandag 20 december 2004 00:05 schreef Fixxxer het volgende:
Rock On Gitaarfamilie!
Wat er liep:
-de recordings, als laatst van LAH/HIM
quote:Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3
Er zullen er snel meer volgen!
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil isquote:Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:
De klank is best okay Wat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?
Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
Dus toch. Nee omdat je zei dat het een oud stukje was dacht ik dat je de SG nog niet had (maar die heb je eik ook al best lang) en ik dacht dat er niet zo wild aan die vibrolo gerukt werdquote:Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG)
Duh.quote:Op maandag 20 december 2004 11:00 schreef Zanderrr het volgende:
Je hebt voor die guitarport nog steeds ook een normale geluidskaart nodig, anders kun je 'm nergens op aansluiten.
quote:
Ik haal de mijne van www.customtone.com af. daar kun je patches van alle L6 gear downloaden. Je had toch een flextone 3???? Daar kun je ook patches inladen via midi namelijk!quote:Op maandag 20 december 2004 14:48 schreef Ibanez het volgende:
@ Last_action_hero :
Je zegt je gebruikt een patch alla Zakk Wylde? Waar vind je die presets voor die patches?? IK zoek me te pleures op internet voor presets voor mijn boss Me 50, zonder resultaat. Ik begin een beetje de schijt te krijgen van die distortions die erop zitten. Zelfs zo erg dat ik ze niet meer gebruik. Ik heb een metalzone erbij staan en gebruik de me50 alleen nog maar voor cleane en expressie effecten. Maar ik dacht, na veel lovende praat op het gitaarnet forum over de distortions, dat het aan mij lag. Dus vandaar dat ik naar presets gezocht heb.
Dusssss waar vind jij die??
Vandaar ook dequote:
Ja, dit was een hele slechte patch, ook de sound is niet excht om mee weg te schrijven en was een jengeltje van een hele tijd terug, waar we gewoond e amp in de pc hebben geramd en das dan het resultaat.quote:Op maandag 20 december 2004 15:32 schreef LenL het volgende:
him, heel leuk gespeeld op dat zakk stukje, ik vind de toon en recording erg matigjes, het lijkt alsof hij ontzettend loopt te clippen en tja... misschien iets meer tijd erin stekkn, je hebt toch een vetta, ik dacht dat daar wel behoorlijke line outs op zaten.
Thanks, zal eens ff kijken of ik daar idd wat aan heb.....quote:Op maandag 20 december 2004 14:56 schreef Fixxxer het volgende:
Dat zijn patches voor de Vetta en die heeft en erg actieve community, gaat dus niet op voor de ME-50. Voor de GT-x is de community ook niet zo actief helaas, maar daar heb je deze site nog voor:
www.bossgtcentral.com
Je zou evt daar patches van kunnen halen en dan met een programmaatje openen en kijken wat de settings zijn en die dan op je ME-50 invoeren.
Neuj, was het maar zo!quote:Op maandag 20 december 2004 15:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik haal de mijne van www.customtone.com af. daar kun je patches van alle L6 gear downloaden. Je had toch een flextone 3???? Daar kun je ook patches inladen via midi namelijk!
Hey, zitten bij jou de elementen op de plaat geschroefd zoals bij een Strat?? Als je elementen in de body geschroefd zitten dan haal je hem eraf zonder je snaren los te halen. De toggle switch, daar wip je gauw de rubber vanaf zodat ie door de spleet in de slagplaat past. De knoppen kun je ook gewoon eraf halen zonder materiaal. Dan passen de uiteindes van de potmeters ook door de gaten in de plaat en hoef je je snaren er niet vanaf te halen. Maar ik denk dat je je beter een slagplaat kunt bestellen die klaar is in de gewenste kleur. Alleen al voor het feit dat achteraf gesmeerde verf er gewoon makkelijk vanaf gaat, want je raakt hem onbewust vaker aan als je denkt.quote:Op maandag 20 december 2004 15:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Enne, niemand die me met m'n slagplaat customize projectje kan helpen?
Ik denk niet dat ze mijn type slagplaat verkopen in verschillende kleuren.quote:Op maandag 20 december 2004 15:11 schreef Z het volgende:
Kan je niet beter een nieuwe (rode) slagplaat kopen Big_Boss_Man?
Type verf zou je in een doe-het-zelf winkel kunnen vragen, dus verf die goed op plastic (?) blijft zitten en robuust is, anders speel je het er zo van af... Misschien is Latexverf wel wat ...
eh denk het eigenlijk van welquote:Op maandag 20 december 2004 21:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze mijn type slagplaat verkopen in verschillende kleuren.
Kijk eens of je een mol (of 2) ziet in het schermpje. (geen beest he, hè, een muziekmolquote:Op maandag 20 december 2004 15:32 schreef Shedfire het volgende:
@Fixxxer; tnx dude. Ik was allemaal al moeilijk aan het doen om mijn post uit het vorige topic te krijge, heb jij hem gewoon in de startpost gezet. Wat een service!.
@Big Boss Man; Nou volgens mij heb ik dus zo op de knopjes gedrukt,
*pas op crap uitleg van een niet muzikaal onderlegt persoon*
dat als ik een goede gestemde hoge E aan sla (dat wist ik omdat ik hem de dag daarvoor had gestemd) de wijzer bij de -20 cent blijft, en dat ook bij de overige snaren, allemaal -20. Alsof hij wilt dat ik ze allemaal hoger stem.
Daarna ben ik maar gewoon random knoppen in gaan drukken net zolang tot ik reset tegen kwam, enkel heb ik hem daar door nog erger "verneukt".
Misschien weet jij iets?
Cool, waar dat dan?quote:
quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Cool, waar dat dan?
Heeft iedere gitaar niet een andere vorm slagplaat? En aangezien ik de goedkoopste Ibanez heb die er is, leek het me niet logisch dat ze daar dan losse slagplaten van verkopen in andere kleuren.
Als je de elementen in de plaat geschroefd hebt, dan heb je denk ik dezelfde slagplaat als op een strat, en dan gooien ze je dood met slagplaten bij elke gitaarzaak...quote:Hey, zitten bij jou de elementen op de plaat geschroefd zoals bij een Strat?? Als je elementen in de body geschroefd zitten dan haal je hem eraf zonder je snaren los te halen. De toggle switch, daar wip je gauw de rubber vanaf zodat ie door de spleet in de slagplaat past. De knoppen kun je ook gewoon eraf halen zonder materiaal. Dan passen de uiteindes van de potmeters ook door de gaten in de plaat en hoef je je snaren er niet vanaf te halen. Maar ik denk dat je je beter een slagplaat kunt bestellen die klaar is in de gewenste kleur. Alleen al voor het feit dat achteraf gesmeerde verf er gewoon makkelijk vanaf gaat, want je raakt hem onbewust vaker aan als je denkt
Huh, ik dacht dat het daar nou juist makkelijker zou zijn dan bij een western gitaar?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:22 schreef GF het volgende:
Ben begonnen met serieus oefenen van barre akkoorden. Gaat best wel redelijk, krijg alleen last van krampIk oefen op m'n spaanse gitaar, kost me meer kracht. Zou later een voordeel moeten zijn
ok ik ga natuurlijk geen borsato dvd's halen maar ik ben wel benieuwd naar dat ablum van NIN.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens LenL, als je wat professionele vetta recordings wiot beluisteren, moet je bijvoorbeeld eens luisteren naar het nieuwe album van Nine inch Nails, Het nieuwe album van Crossfade (cold) of de dvd Marco borsato live in de arena. Deze zijn allemaal met Vetta only gedaan (die van NiN zelfs uitsluitends met de DO's).
beatles - blackbird al geprobeerd? is wel een cliché maar toch...quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:25 schreef Fixxxer het volgende:![]()
Iemand suggesties voor mooie (tokkel) liedjes voor op de spaanse? mag best moeilijk zijn maar geen paco de luca he
@GF: oefen het spaanse stukje in queen - innuendo voor je barrée's
Nee op een spaanse liggen de snaren toch hoger en verder uit elkaar.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:06 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat het daar nou juist makkelijker zou zijn dan bij een western gitaar?
Nope zal eens kijken. En bedankt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:32 schreef LenL het volgende:
beatles - blackbird al geprobeerd? is wel een cliché maar toch...
Ik wil een Randall top! Lampje hoeft niet!quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:22 schreef CoiCrow het volgende:
Ik wil ook een lampje in mijn Randall top!!!
Ik heb drie lace sensors op mijn strat; een rode, en gouden en een blauwe (geloof ik, de kleur is er allang afgesleten). Ik ben er zeer tevreden mee, al is moddervet scheuren niet echt een optie (sowieso niet voor een strat). Maar voor het licht overstuurde Fender-geluidje...quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé, ik ben van plan m'n 2 singlecoils te vervangen door Fender Lace Sensor elementen. Meneer heeft er 3 te koop, 2 goude en 1 rode.
Ik wil het voor clean en voor met een beetje overdrive. (en als je er mee kan scheueren is dat ook cool, maar ik heb sowieso m'n humbucker nog) Ik dacht aan 2 goude. Ik kan natuurlijk ook één goude en een rode nemen.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Zijn hier mensen met ervaring met deze aparaten?
Het is namelijk zo, als ik een beetje clean wil soleren, dan is m'n humbucker te schel en dan missen m'n single coils net dat ene.
Hij vraagt er trouwens 40 euro per stuk voor. (inclusief verzendkosten) Goede prijs? Of teveel?
Oja, en nogmaals: iemand die weet hoe ik m'n slagplaat verf? Eerst opschuren? (waarmee etc) Bepaald soort verf? Nog iets erover doen? Het is niet de bedoeling dat ik het meteen eraf kras!
Alvast bedankt!
Hey Marcel, als je dit toevallig leest: Is dat nieuwe endorsement nog steeds van Ibanez??quote:Op woensdag 22 december 2004 12:28 schreef mcoenen het volgende:
Zoekt er nog iemand een 7 snarige gitaar ?
Ik heb namelijk een Ibanez RG 1527 te koop, wegens een nieuw endorsement
Op de prijslijst staat deze gitaar voor 949 euro aanbevolen (bron: http://www.serlui.nl )
De gitaar is in absolute nieuwstaat, er is slechts een aantal keer op gespeeld en de gitaar is nooit live gebruikt. Ik doe hem weg omdat ik via een nieuw endorsement een eigen model krijg, helemaal op mijn hand gebouwd, daarom wordt deze gitaar overbodig.
Voor meer info zie:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG1527BP.html
Ik vraag er nog 600 euro voor
Mail me voor meer info of om hem te bezichtigen: mcoenen@home.nl
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)quote:Op maandag 20 december 2004 17:55 schreef Ibanez het volgende:
Wat ik dus ook altijd heb is dat, als ik thuis eens een vette setting heb (eindelijk) en ik wil em in de studio gebruiken, dan klinkt ie daar op die cabinetten steeds weer anders. En nu weet ik dat dat komt door dat ik thuis op een Line 6 speel en daar op een Marschall 4 keer 12 (cabinet), maar het irriteert me toch...vandaar dat ik dat hier maar effe spitt!!
![]()
![]()
[..]
Is dit een reactie op mcoenen of op mij??quote:Op woensdag 22 december 2004 16:34 schreef LenL het volgende:
heb je er nog geen andere elementen ofzo ingezet? iuk heb wel interesse maar geen geld
Heb je de in - en uitsignalen van de ME-50 wel goed afgesteld? Heb er verder nooit op gespeeld, maar het lijkt me wel dat er nog iets van een level opzit ofzo.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:31 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalxone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!
Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.
Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)
Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???
Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.
Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......
Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
Voor het gemak even een plaatje van de Me50, zodat de aansluitingen te zien zijn...
afbeelding
Hé, fux!quote:Op woensdag 22 december 2004 00:05 schreef Fixxxer het volgende:
BBQ, ga naar www.projectguitar.com Hele goeie site alleen dit staat er helaas niet op, maar daar heb je het forum nodig (staat linksboven een kleine links van).
Momenteel krijg ik dat forum niet geopend maar misschien lukt het je morgen wel. Ik zou zeggen post het daar, daar zitten alleen maar gitaar doe het zelvers.
Goed bezig!!!!quote:Op donderdag 23 december 2004 01:11 schreef GF het volgende:
Iets wat ik toen ik begon voor onmogelijk hield is gelukt, ik kan de barre greepGing eigenlijk bijna in 1 keer nu. Snel wisselen van positie lukt nog niet, maar dat gaat wel lukken met verdere oefening. Voor mijzelf in ieder geval een teken dat er voortgang in m'n spel zit
Indeed, geen dankquote:Op woensdag 22 december 2004 20:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, fux!
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13254
Hopen dat die duffe Amerikanen een beetje opschieten met antwoord geven!
Ik weet trouwens niet of 't een beetje duidelijk is. Weet jij dat?
EDIT: joepie, hij heeft geantwoord!
Hier bedoel ik mee, dat als ik de me 50 aansluit, lijkt het net alsof er twee speakers van het cabinet wegvallen... Ze doen het wel maar minder hard.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ibanez, heb je je amp al eens aan de headphones uitgang gehangen? ME-50 is iig geen klote effect volgens mij
Ik snap ook niet wat je bedoelt met dat die metalzone je ME-50 eruit blaast, het vermogen komt toch van je amp...
Je kunt de levels instellen van de losse patches. Deze stel ik in naar verhouding natuurlijk zodat de chorus (of welk willekeurig effect) niet harder/zachter klinkt dan mijn distortion of expressie.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je de in - en uitsignalen van de ME-50 wel goed afgesteld? Heb er verder nooit op gespeeld, maar het lijkt me wel dat er nog iets van een level opzit ofzo.
En je zou inderdaad kunnen proberen hem in de effectloop van de versterker te lussen, maar daar heb je maar twee kabels voor nodig hoor. De 'send' van de versterker gaat in de input van de ME50, en de output van de ME50 gaat weer in de 'return' van de versterker. Al zou ik niet zo kunnen zeggen of het veel uitmaakt.
Luister welke toonsoort ze staan...quote:Op donderdag 23 december 2004 15:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Welke ladders worden er gebruikt in de solo's van Let It Be en Come Together van the Beatles??
Zijn het Marshall Cabinets en speel je stereo? Dan moet je misschien de schakelaar aan de achterkant van het cabinet (vlak naast de inputs) omzetten. Klinkt alsof je maar de helft van de speaker aanstuurt..quote:Op donderdag 23 december 2004 15:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hier bedoel ik mee, dat als ik de me 50 aansluit, lijkt het net alsof er twee speakers van het cabinet wegvallen... Ze doen het wel maar minder hard.[..]
quote:Op donderdag 23 december 2004 16:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zijn het Marshall Cabinets en speel je stereo? Dan moet je misschien de schakelaar aan de achterkant van het cabinet (vlak naast de inputs) omzetten.
Idd, dat is precies wat ik wil beschrijven... Eens controleren als ik er weer kom...quote:Klinkt alsof je maar de helft van de speaker aanstuurt..
En toch beweren ze op een of ander forum, dat ik via google opgespprd had, dat er in de Me50 exact dezelfde schakelingen zitten als in de metalzone.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:02 schreef Chroxy het volgende:
ik heb zelf een me 30 (voorganger van de me 50) en ik moet zeggen dat ik de distortions zeer brak vind.. het is dus ook niet zo dat er een metalzone in de me 30/50 zit, het is gewoon een multiieffect dat klinkt als een aantal bosspedaaltjes, maar toch niet precies hetzelfde klinkt..
de kabel van mn me 30 naar mn versterker zit trouwens altijd in de rechter uitgang (waar niks bij staat), als ik hemn in mn mono uitgang duw, wordt het geluid opeens veel anders, dus ik zou eens kijken of het daar aan ligt..
quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:12 schreef Fixxxer het volgende:
Je zou eens kunnen proberen een stereo kabel met 2 mono plugs aan de ene kant (in je ME-50) en een stereoplug aan de andere kant (amp) erin te doen.
Er vanuitgaand dat je amp dus stereo is en daar het probleem ligt...
quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:12 schreef Fixxxer het volgende:
Je zou eens kunnen proberen een stereo kabel met 2 mono plugs aan de ene kant (in je ME-50) en een stereoplug aan de andere kant (amp) erin te doen.
Er vanuitgaand dat je amp dus stereo is en daar het probleem ligt...
470 euro's geloof ik.quote:Op vrijdag 24 december 2004 22:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Die dingen kosten een paar euro's....
Ik heb net de 2e van knocking maar es geleerd onder het motto ken je klassiekers. Een leuke met wat leuke vingeroefeningen is de eerste solo uit fade to black van metallica. (2e natuurlijk ookquote:Op zaterdag 25 december 2004 21:22 schreef super-muffin het volgende:
Wie weet er trouwens een paar goede liedjes om solo's te oefenen.
En dan geen solo's ala Slayer ofzo (wat ook wel cool is trouwens) Maar gewoon normale solo's voor het vinger/plectrum werk?
Ik ken het ding niet maar weet je niet wat die effecten zijn?quote:Op zaterdag 25 december 2004 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
Iemand ervaring met een Marshall MG30 of MG50? ben van plan om zo'n versterker te kopen (m'n eerste, heb nu van iemand geleend.)
en graag een beetje uitleg van wat deze effecten erop doen:
Chorus/Delay, Chorus, Flange, Delay, Reverb
Fade to black ken ik een heel klein stukje. Ik speelde per ongeluk een stukje van de solo.quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:30 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ik heb net de 2e van knocking maar es geleerd onder het motto ken je klassiekers. Een leuke met wat leuke vingeroefeningen is de eerste solo uit fade to black van metallica. (2e natuurlijk ook Y:) )
Ik had er nog niet naar geluisterd. (ik had het op school gezien en daar is geen geluid maar toen was ik het vergeten dat ik er thuis maar even naar moest luisteren)quote:Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef Last_action_hero, ff onder HIM's naam, het volgende:
[..]
OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:
Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .
OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!
- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3
( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG)
Woohooooo gaaf!!quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!
L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.
Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/The_Clearing.mp3
cool opgenomen, maar zo niet mijn stijl muziek.quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!
L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.
Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!
Ik heb een Marshall MG100, dus eentje uit dezelfde serie. Enkel verschil is dat deze meer watts heeft en dat ie een extra overdrive-kanaal heeft. Ik ben er zeer tevreden over, en ik neem aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zit tussen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
Iemand ervaring met een Marshall MG30 of MG50? ben van plan om zo'n versterker te kopen (m'n eerste, heb nu van iemand geleend.)
en graag een beetje uitleg van wat deze effecten erop doen:
Chorus/Delay, Chorus, Flange, Delay, Reverb
Hier heb je een flanger met een clean geluid: http://www.guitarplayers.net/lessons/lesson07/flangeclean.mp3quote:Op zondag 26 december 2004 12:22 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb een Marshall MG100, dus eentje uit dezelfde serie. Enkel verschil is dat deze meer watts heeft en dat ie een extra overdrive-kanaal heeft. Ik ben er zeer tevreden over, en ik neem aan dat er qua kwaliteit niet veel verschil zit tussen.
Ik heb ff wat opnames voor je gemaakt met de verschillende effecten
Delay:
Een delay geeft een soort van echo aan je geluid: het binnenkomende signaal word ten eerste gewoon versterkt. Daarnaast word het ook nog eens vertraagd, en wat zachter opnieuw 'afgespeeld'. Dit word vooral gebruikt bij solo's en dergelijk om het geluid wat voller te laten klinken:
Voorbeeld: eerste zonder delay, daarna met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/delay.mp3
Chorus:
Lastig uit te leggen, maar het maakt je cleane geluid over het algemeen wat warmer.
Weer eerst zonder, dan met:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/chorus.mp3
Flanger:
Een stereo effect, maar wat het precies doet weet ik niet echt. Ik kan je er ook niet een voorbeeld van geven.
Reverb:
Galm. Als het helemaal uit staat heb je een heel 'dood' geluid. Heb je een beetje reverb, dan geeft het een wat ruimtelijk gevoel. Als je het helemaal opendraait, lijkt het alsof je in een leeg ahoy staat te spelen.
Zonder, dan een klein beetje, en dan heel veel:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/reverb.mp3
Chorus/Delay:
Combinatie van chorus en delay
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is
Ik moet binnenkort eens een daisychain en zo'n kort kabeltje kopen. Dan kan ik m'n phaser gebruiken na de distortion. Dat klinkt volgens mij wel gaaf!quote:Op zondag 26 december 2004 12:40 schreef Hammet het volgende:
Die ene met distortion klinkt idd behoorlijk gaaf
Hehe T riffje heeft een naam gekregenquote:Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!
Is een nieuw programmatje, Het heet Groove Agent. Je geeft je stijl en tempo in en dan geeft dat progje suggesties voor drumtracks die je dan zelf helemaal kunt aanpassen. Echter wil ik hem nog koppelen aan drumkit from hell zodat hij nog wat overtuigender klinkt en ik em ook kan equalizen.quote:Op zondag 26 december 2004 13:37 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Hehe T riffje heeft een naam gekregenWel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
Donderdag 23-12 nog even snel een nieuwe brug gemaakt voor mijn contrabas. Helaas heeft met dit nogal genekt tijdens mijn optreden op eerste kerstdag. Na twee nummers sloeg kramp toe in mijn linkeronderarm, doordat de action nog te hoog was. Ik kon met mijn vingers niet meer krachtig genoeg kniipen tijdens de rest van de nummers...quote:Ergens in deeltje 13 schreef Rooligan het volgende:
De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.
Cubase is uiteraard altijd okay, maar zonder lettercode (SE, SL, SX) valt er verder weinig over te zeggen. Voor SL en SE is versie 2 bijvoorbeeld nog de nieuwste, voor SX is versie 3 al uit.quote:Op zondag 26 december 2004 13:55 schreef Fixxxer het volgende:ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellenquote:Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Fixxxer het volgende:
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?quote:Op maandag 27 december 2004 00:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ha een nieuwe axe!
Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond![]()
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??quote:Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen.
Heb ik ook gedaan, SX een tijdje als trial gehad en besloten dat SL alle mogelijkheden had waar ik voorlopig gebruik van wil maken.quote:Op maandag 27 december 2004 19:07 schreef LenL het volgende:
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
doe maar een bijl......quote:Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?(of jij hebt het fout natuurlijk)
Zozo, en wanneer kunnen we je eerste solo's verwachten met veel wahgeweld?quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:38 schreef Hammet het volgende:
Ik ben net terug van Feedback.
Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht![]()
. Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
![]()
Wat een schoonheid!!quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!
Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:
Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!
[afbeelding]
Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!
Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.![]()
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...quote:Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?(of jij hebt het fout natuurlijk)
Feli met je aankoop! Puik dingetje! Alleen vind ik de gouden hardware en die tremelo-arm op de foto niet erg mooi...quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!
Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:
Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!
[afbeelding]
Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!
Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt...quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...
quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...
Leg eens uit!quote:Op woensdag 29 december 2004 09:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt....
Het roepen van Freebird is een running joke, hier staat er een stukje over.quote:
quote:Superdrag Sunday : Covering a pair of the greats
The next mp3 is a live recording, but unfortunately I don't know what venue or year from which it came. As you know it used to be fairly common for music fans in general to jokingly request/scream out "Freebird!" at rock shows. Well, it used to be a common chuckle-inducing request at Superdrag shows as well. I would figure that the joke got old for most bands. So at one show, Superdrag actually broke into their rendition of the Lynard Skynard classic... much to the surprise of everyone including the fan who was bootlegging the show (as you can hear from this muffled but now-classic recording).
Bron: http://www.rockingvan.com/
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...quote:Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef Zanderrr het volgende:
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
Wat wel cool was, is dat een andere gitarist en ik dat nummer daadwerkelijk tijdens een jamsessie begonnen te spelen nadat hij dat geroepen had.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:29 schreef Rooligan het volgende:
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Veel te veel gegeten en gedronken he!Om het OT te houden, heb mijn gitaarstrap ietjes moeten verlengen.....quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hey ibanez is er ook weer!
Fijne kerst gehad?
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterkerquote:Op woensdag 29 december 2004 18:11 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...
iemand een goede gevonden?
gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm
en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker
@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
Daar hoef je je helemaal niet voor te schamenquote:Op woensdag 29 december 2004 19:27 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul.
*instemmend knikt en noteert...*quote:Op woensdag 29 december 2004 19:35 schreef BUG80 het volgende:
Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.quote:Op woensdag 29 december 2004 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:50 schreef Djaser het volgende:
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?
[afbeelding]
Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdfquote:Op woensdag 29 december 2004 22:27 schreef Tomek het volgende:
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?quote:Op woensdag 29 december 2004 22:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf
Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.
Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.![]()
Ik heb:quote:Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef Tomek het volgende:
wit rood en zwart zijn trouwens de standaard kleuren die bij elementen gebruikt worden.
je laat die humbucker zitten toch, dus die draadje hoef je niet te weten.
gewoon alles solderen als op dat plaatje.
Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?quote:Op woensdag 29 december 2004 22:38 schreef Tomek het volgende:
[..]
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?
Zo luchtig zou ik er niet over denken.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?
Die 3e single coil en 2e tonepot kan je wel wegdenken, denk ik.![]()
Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminstequote:Op woensdag 29 december 2004 22:42 schreef Tomek het volgende:
Ja, bij een humbucker heb je 4 draden, wit, zwart, rood en groen
Bij een single coil heb je een witte en een zwarte. Bij één van jouw elementen moet je dus de gele voor wit aanzien. Dan moet het goedkomen
Het beste kun je misschien nog wel alleen loshalen, en opnieuw solderen volgens een gepast schema.
Heb je wel een soldeerbout?
Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goedquote:Op woensdag 29 december 2004 22:43 schreef Tomek het volgende:
[..]
Zo luchtig zou ik er niet over denken.
Maar kijk dan ff naar dat schema dat ik je gaf, das precies wat jij ook hebt![]()
Zomaar wat raak solderen gaat niet werken![]()
Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminste)
Mja das waar. Zit wellicht een kans van slagen inquote:Op woensdag 29 december 2004 22:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goed)
Dat probeer ik dus te voorkomen!quote:Op woensdag 29 december 2004 22:47 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.
Best karig als je net een nieuw element gekocht hebt, vol spanning je gitaar inplugd nadat je hem erin gezet hebt, benieuwd zijnde naar je nieuwe geluid, en vervolgens alleen maar gebrom hoort
Owjee...quote:Op woensdag 29 december 2004 22:52 schreef Tomek het volgende:
Ik kreeg dus mijn slagplaat er niet af zonder mijn snaren eraf te halen. Dus ik dat element erin gezet en dacht zal wel goed zijn. Dus gelijk weer nieuw setje snaren erop gezet voor ik ging proberen.
Deed ie het dus niet
quote:
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:49 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!
Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)quote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet tonquote:Op woensdag 29 december 2004 23:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)
Ik ben daar lid als Ton, want, tja, zo heet ik.
Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iigquote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweestquote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton![]()
volgens mij is het trouwens een fender broadcasterquote:Op woensdag 29 december 2004 19:56 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.
Verder gebruikte hij natuurlijk een flinke batterij effecten en een Fender Vibrolux versterker om aan dat karakteristieke geluid te komen. Maar dat mooie zangerige/"chime" geluid is typisch een nekpickup van een tele
Het hielp natuurlijk ook dat het gewoon een hele goede gitarist was, die het voor elkaar kreeg om precies de goede nootjes op het juiste moment te raken.
Tot nu toe wel!quote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton![]()
Het is jammer dat het daar niet zo druk is, maar er zijn wel genoeg mensen die je kunnen helpen!quote:Op donderdag 30 december 2004 07:37 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweest
Nee, het moet een redelijk "moderne" Telecaster zijn, dat kun je zien aan de brug (zes losse snaargeleiders in plaats van drie). Ook de kleur is anders, broadcasters waren "butterscotch" en die van Jeff was "blonde", dat is een lichtere kleur.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij is het trouwens een fender broadcaster
Klopt, dat soort forums worden niet zo gek veel bezocht.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ja het is zoals je zegt, goedkope bassen en gitaren zijn meestal niet zo mooi. Ik heb nu ook spijt van mij Strat gitaar kloon ook al was het aan de andere kant goed om goedkoop te beginnen. Ik heb er nu erg veel lol in en omdat ik waarschijnlijk dit nog lang blijf doen wil ik nu iets goeds hebben. Vandaar dat ik graag wil weten of deze bas van 700 Euro zijn geld ook echt waard isquote:Op donderdag 30 december 2004 07:34 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iig![]()
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:41 schreef BUG80 het volgende:
Scheuren kan ook hoor (zie: Radiohead, Green Lizard, veel punkbands). Zeker met een humbucker moet dat lukkenTelecasters zijn echt ontzettend veelzijdige gitaren en je ziet ze in heel veel muziekstijlen terug.
Er is volgens mij nog één Fender model te krijgen met een B-bender en dat is de American Nashville B-bender Tele.
Ik zou zelf nog wel eens een Thinline willen proberen, met en zonder humbuckers.
Ook erg mooi is de '52 Telecaster, daar zit een heel puur geluid in.
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!
Woohoo! Stoerrr!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.
Ik geloof dat een van de gitaristen van de Byrds het heeft uitgevonden (Clarence White, dacht ik). Het wordt vooral in country-loopjes veel gebruikt om steelgitaren of slide mee te imiteren.
Ik ben zelf geen enorme country-fan, maar van de techniekjes van dat soort gitaristen kun je echt veel leren en je kunt het verder natuurlijk ook in allerlei andere muziekstijlen toepassen. Hybrid picking, banjo rolls en dat soort dingen zijn ook leuk om te oefenen.
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442quote:Op donderdag 30 december 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
'Mijn' site die ik nu 10 keer voorbij heb laten komen, projectguitar.
Op de site van Mr Gearhead: http://www.mrgearhead.net/ staan veel bedradingsschema's. Ikzelf heb me er nog niet aan durven wagen om met een soldeerbout ook maar in de buurt van m'n gitaar te komen.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef Zanderrr het volgende:
Sorry BBM, ik heb daar zelf totaal geen kaas van gegeten, ik concentreer me alleen op het spelen zelf en electronica is mijn pakkie aan niet. Maar misschien heb je hier iets aan: http://www.projectguitar.com/tut/rsp.htm
quote:Op donderdag 30 december 2004 15:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442
Rood waar nu de zwarte zit.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Maar BBM hebben die nieuwe dingen extra wires? Anders kun je toch wel zien aan degenen die er al in zitten/zaten welke draad waarheen gaat?
Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet.....quote:Op donderdag 30 december 2004 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ikzelf vind het helemal niet zo leuk
De grootste nachtmerrie voor elke muzikant!!!! (behalve zangers)quote:Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....
alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef BUG80 het volgende:
Waarschijnlijk is het een Squier uit de middenklasse en dat zijn best goede gitaren. Ik heb er helaas nooit op een gespeeld, maar een verkoper legde me ooit uit dat ze in feite beter zijn dan Mexicaanse Fenders (en die gaan voor 500 euro).
Is het toevallig zo'n type? Of zit de humbucker aan de andere kant?
En dan nog een belangrijke vraag: wat voor muziekstijl speel je?
Edit: linkje gefixed
Een Tele lijkt me zeer geschikt voor een Thermals/Strokes geluid. Als hij 6 jaar geleden rond de 1000 gulden kostte, moet er minstens een uit de Standard serie zijn. Als ik het me goed herinner waren die meestal rond de 750 gulden. Maar je zei al dat er een soort "Pro" stikker op zat? Squier had destijds gitaren uit de zogenaamde ProTone serie, die waren nog beter dan de Standards (duurder ook) en die schijnen zich zeker te kunnen meten met Fenders.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:44 schreef googoodoll het volgende:
[..]
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.
ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.
ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
Vraag dan of de verkoper hem even af wil stellen voor je. Met een beetje geluk doet ie dat gratis. Als het goed is kan hij die afstand precies zo krijgen als jij dat wil.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef googoodoll het volgende:
ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals.
Geen dank!quote:bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
Ik heb er ene geleend van een maat en nu zitten ze erin!quote:Op donderdag 30 december 2004 18:24 schreef Fixxxer het volgende:
Ah joh zo'n ding kost 7 euro ofzo... Haal je morgen toch een nieuwe...
quote:Op donderdag 30 december 2004 18:25 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet.....Wie zet nou fender elementen in een Ibanez gitaar?????????????
Hé, lenl, wat krijgen we nu?!quote:Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....
alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
Ik heb een beetje op zacht volume getest en ik hoorde zeker verbetering. Morgen kan het op fatsoenlijk volume spelen en dan hoor ik het beter. (ik kan 's avonds natuurlijk niet keihard gaan pingelen hèquote:Op vrijdag 31 december 2004 01:03 schreef Zanderrr het volgende:
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
Bluueees...quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:32 schreef Fixxxer het volgende:
verbetering op welk gebied? watvoor sound wil je?
Nou ja, technisch gezien is een Wah ook niet echt veel meer dan een pedaalgestuurd band-passfilter. Maar je hebt wel gelijk, filters worden voor gitaren veel minder gebruikt (in ieder geval in de effectschain) dan bijvoorbeeld voor synths waar ze een onlosmakelijk onderdeel van het geluid vormen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm lachen, filter effecten... heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
Ik neem van't weekend wel even wat op, want ik ga er sowieso het hele weekend wel mee pielen denk ik zo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm lachen, filter effecten... heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
lijkt me echt te kut, maar beterschap!quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:20 schreef LenL het volgende:
hey ik was in alle fucking gladheid dinsdagavond uitgegleden met een flinke fles in mn hand...
pezen idd doormidden, vandaag een spalk gekregen en ik mag een maand echt helemaal niks doen met mn hele linkerhand!! ik hoop dat het allemaal goedkom.
ook bedankt allemaal!
Ik was er al bang voorquote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:35 schreef Jorikjet het volgende:
op gehoor
ik heb zo'n korg stemdingetje, daarmee kan ik bass of gitaar kiezen. misschien een idee om er ook zo'n een te kopen?
Huren?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:59 schreef yootje het volgende:
Ik wil heel graag een gitaar, maar mijn ouders willen niet dat ik er 1 koop en willen eerst dat ik er 1 huur om te kijken of ik het leuk vindt. Terwijl ik gewoon wil aanklooien op een electrische gitaar, een goedkope natuurlijk. In totaal (incl. versterker enzo) wil ik er niet meer dan 300 euro kijt aan zijn. Mijn ouders snappen het romantische eraan alleen niet echt
Steun mij!
Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
300 euro, daar moet volgens mij nog iets bij en dan heb je zoiets als een squier strat + cube15, of iets dergelijks. Als je zo'n Praxispakketje koopt ben je 200 euro goedkoper uit maar dan heb je wel een kutgitaar en kutversterker en daar kom je dan na een week spelen achter, zodra je je eerste akkoord kan spelen, en dan wil je weer iets nieuws.
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.
Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15?
is dit wat?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelenquote:
Dit is echt leuk! Een remake van de beroemde Fender Telecaster uit 1972 in het zwart. Humbuckertje voor en achter! Wat kan je nog gebeuren?
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.quote:
Afgeleid van de befaamde Ibanez Artist is dit een verbazingwekkend lekker punkgitaartje geworden! No nonsens, twee humbuckers, vaste brug en een heerlijke hals met 22 frets!
Roland = Boss, dus dat zit wel knorquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me..
Ik ben zelf begonnen op een 15w Boss versterkertje met een Hondo stratkopie en met name die gitaar is absoluut brandhout, maar het gaf me op z'n minst genoeg oefenmateriaal om daarna in de winkel te kunnen zeggen wat ik wel en niet wilde in een gitaar.
Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:
[..]
is dit wat?
[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen
[afbeelding]
Ibanez - GAX 30 BK
[..]
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.
Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands
edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers.Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.
Waar heb je die prijzen vandaan?
Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijkerquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.
Meuh, mijn humbucker klinkt clean echt klote! Misschien ligt dat ook wel aan de humbucker.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijker.
Mijn single coils klinken clean beter, of crunchy (beetje overdrive) en om echt wild te gaan gebruik ik m'n humbucker. Andersom vind ik het niet lekker klinken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef yootje het volgende:
[..]
www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:07 schreef Litpho het volgende:
Clean met humbuckers. Clean genoeg naar mijn smaak, op 1 januari alleen geen inspiratie (of vingercoördinatie) om veel anders te spelen.
Nou ja, daar mag nog wel wat nabewerking overheen, en normaliter zou ik dit vermoedelijk door een acoustic simulator spelen (als ik deze gitaar al zou gebruiken), maar dit was puur gitaar-versterker-kleine compressie om het level goed te krijgen. Sterker nog, de verleiding wordt bij dit soort stukjes heel groot om er een chorus op los te laten en dat vijlt de scherpe randjes (en speelfoutjes) wel bij.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
Voor mij is het clean genoegquote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
Neen, maar ik probeerde duidelijk te maken dat sommige gitaren met alleen humbuckers clean heel erg beroerd klinken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:42 schreef Fixxxer het volgende:
Ja joh zomaar humbuckers met single coils vergelijken zonder de prijs van die dingen erbij te betrekken slaat nergens op. Dr zijn heus genoeg humbuckers die beter clean klinken dan cheape single's.
T is jammer dat ik nu ff niks kan opnemen om te demonstreren.
* Fixxxer gaat straks skiën, tot over een week
Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?
Die zijn namelijk veel goedkoper
Ok, bedanktquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
Damn, ik heb nu pas door dat ze allebei er 2 hebben, ik ben een doosquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ze hebben trouwens allebei humbuckers.![]()
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?
Die zijn namelijk veel goedkoper
Dan zit je door de versterker- en speakeropbouw met het omgekeerde probleem. Te weinig hoog voor het traditionele basgeluid,.alhoewel bijvoorbeeld Chris Squire op Roundabout met een overdub door een gitaarversterker wel een mooi helder geluid kreeg wat perfect past bij zijn stijlquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:06 schreef Nitro_YE het volgende:
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.quote:
Klinkt als een instelling op een Vox Valvetronix.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
Trouwens, wat is dat voor Vox?
Ik zal eens kijken of ik ze dan ook beter vind klinken. Ik weet wel al dat ik de draadjes verkeerd om erop heb gezet (quote:Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
[..]
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
Trouwens, wat is dat voor Vox?
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?quote:Hi beste FOK!kerts
Ik heb... pak-em-beet 3 jaar gitaarles gehad, tot op 2 jaar geleden. Ik werd 'stilgehouden' met dingen als: het wordt leuk. feit was namelijk dat deze leraar, enthousiaste hobbyist, mij alleen klassiek leerde tokkelen.
Hetgeen ik echter wilde was spelen. beetje een paar akkoorden aanslaan, en een riedeltje erbij zingen. daarom ging het niet, en ben ermee gestopt
Nu wil ik het weer oppakken, maar om nou les te nemen... tis toch weer moeite
Ik wil het mezelf dus leren, maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen.
Ik speel zelf veel het nummer 'polly' van Nirvana. dit nummer, waar de coupletten met akkoorden "E...G...D...C" gaan, en zo leuk speelt.
Ik zoek dus dit soort power chords (toch? zo heet het toch?) nummers, die je met gemak kan spelen. Als iemand een linkje heeft van een paar (oude) rocknummers, die je zo kan spelen.
'Blowing in the wind' kon ook zo, maar ik ben de tablatuur kwijt.
iemand?
Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?quote:Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:
Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .
OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!
- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3
http://www.mxtabs.net/tab(...),Nirvana,Polly,27046quote:Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
Litpho had het inderdaad over dat Blues stukje èn bewijst tegelijkertijd dat hij niet moet posten als hij net wakker is. Multifunctioneel of wat?quote:Op zondag 2 januari 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
*ik wil er serieus wel tijd insteken overigens en les nemen*
TIEN JAAR?!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.![]()
Niet om je te ontmoedingen ofzo.![]()
Op z'n minst.quote:
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op z'n minst.![]()
Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.
Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen....)
![]()
Heb het al een paar keer beloofd, maar het komt er maar niet van...quote:Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!![]()
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]
quote:Op maandag 3 januari 2005 08:00 schreef nipeng het volgende:
[..]
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.
Hey Bilbo.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
Jongens, eerst even een kort lesje.
Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!
FECK OFF.!!!
Speel -gitaar- geen schreeuwdoos..,
!
Beste JAM. Elektrische gitaren zijn multifunctioneel. Je kunt ze laten schreeuwen, huilen, zingen, klagen, vechten, kreunen, juichen, jodelen, enz.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
- betoog -
quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!
FECK OFF.!!!
!
Wederom LAH onder HIM's account:quote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
Doe mij dan maar geen gitaar!quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
FECK OFF.!!!
!
Damn, same here, als ik dat zou kunnen spelen zou dat echt zo ongelofelijk vet zijnquote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?quote:Op maandag 3 januari 2005 11:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dít is geen gitaar.
![]()
Klassiek gitaar is wel tof, maar niet mijn ding hoor.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:
[..]
is dit wat?
[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen
[afbeelding]
Ibanez - GAX 30 BK
[..]
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.
Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands
edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
Nou vooruit dan maar.... voor deze keer...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat voor rock/metal de hals van de Ibanez makkelijker zal spelen dan de Tele, maar dat is uiteraard (deels) ook een kwestie van smaak. Beide lijken me in ieder geval prima startersgitaren, alhoewel ik voor de Ibanez uiteraard even de mening van Mr. Ibanez himself afwacht.
Als hij aandacht wil kan hij dat krijgen hoor.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?
EDIT: en dan meost hij natuurlijk net een electrische gitaar van Vox laten zien!
De gitaren die Vox gemaakt heeft zien er allemaal nog al vreemd uit!
http://www.voxamps.co.uk/history/museum.htm Ga hier maar eens naartoe en dan scroll je naar beneden totaan 'The Guitar Gallery'.
Gaaf! En ja, er zit zeker verschil bij die goedkope gitaren. Als je naar Feedback gaat, let dan op het volgende:quote:Op maandag 3 januari 2005 14:19 schreef yootje het volgende:
Ik heb mijn keus gemaakt: het wordt de Squier tele 72 custom met een Roland cube 15
Over een tijdje heb ik het geld en dan ga ik naar Feedback, woei!
Is het verschil tussen die goedkope gitaartjes (zelfde merk en type natuurlijk) groot of maakt het niet uit (aangezien het allemaal machinaal wordt gemaakt).
Goede keus! Ik heb de Fender versie ervan en het is echt een hele stoere gitaar. Ik hoop dat die humbuckers bij jou ook vet klinken.quote:Op maandag 3 januari 2005 14:19 schreef yootje het volgende:
Ik heb mijn keus gemaakt: het wordt de Squier tele 72 custom met een Roland cube 15
Over een tijdje heb ik het geld en dan ga ik naar Feedback, woei!
Is het verschil tussen die goedkope gitaartjes (zelfde merk en type natuurlijk) groot of maakt het niet uit (aangezien het allemaal machinaal wordt gemaakt).
wat is er niet gezellig dan?quote:Op maandag 3 januari 2005 17:35 schreef Gitarist het volgende:
Hmmzz.. het wordt hier steeds gezelliger![]()
Ik denk dat van die kneus die kwam zeiken over electrische gitaren. (en misschien ook onze reacties daarop)quote:
Yup. Maar dat verziekt de sfeer toch nietquote:Op maandag 3 januari 2005 18:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik denk dat van die kneus die kwam zeiken over electrische gitaren. (en misschien ook onze reacties daarop)
mwaha, ik ben zelf ook klassiek en electrisch, kwa geld zit er ongeveer hetzelfde ingestokenquote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
FECK OFF.!!!
!
Hé, LenL! Hoe gaat het met de vingers?quote:Op maandag 3 januari 2005 19:20 schreef LenL het volgende:
[..]
mwaha, ik ben zelf ook klassiek en electrisch, kwa geld zit er ongeveer hetzelfde ingestoken(>beroep op autoriteit), maar jouw loze stelling raakt kant noch wal. Vertel dat steve vai maar nadat hij cirkels om jouw heen heeft lopen roken met twee vingers in zn neus en 1 hand op zn rug.
kortzichtigheid en pure ignorantie!!!!!11
schreeuwen is toch ook een uiting van gevoel, zoals dimebag bv. zn gitaar laat scheuren, geniaal, daar komt een segovia, john williams of elliot fisk in de buurt, zij 0wnen dimebag dan weer op hun beurt.
Sultans of Swingquote:Op maandag 3 januari 2005 22:05 schreef Svyatagor het volgende:
Heb ook een stukkie opgenomen.
Uit de losse pols, maar wel clean - no distortion to cover my ass![]()
Opgenomen met een heel brak plastic microfoontje. En van cooledit snap ik ook nog niet zoveel....![]()
![]()
Klik enzo
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |