Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?
Die zijn namelijk veel goedkoper
Ok, bedanktquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
Damn, ik heb nu pas door dat ze allebei er 2 hebben, ik ben een doosquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ze hebben trouwens allebei humbuckers.![]()
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?
Die zijn namelijk veel goedkoper
Dan zit je door de versterker- en speakeropbouw met het omgekeerde probleem. Te weinig hoog voor het traditionele basgeluid,.alhoewel bijvoorbeeld Chris Squire op Roundabout met een overdub door een gitaarversterker wel een mooi helder geluid kreeg wat perfect past bij zijn stijlquote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:06 schreef Nitro_YE het volgende:
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.quote:
Klinkt als een instelling op een Vox Valvetronix.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
Trouwens, wat is dat voor Vox?
Ik zal eens kijken of ik ze dan ook beter vind klinken. Ik weet wel al dat ik de draadjes verkeerd om erop heb gezet (quote:Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
[..]
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
Trouwens, wat is dat voor Vox?
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?quote:Hi beste FOK!kerts
Ik heb... pak-em-beet 3 jaar gitaarles gehad, tot op 2 jaar geleden. Ik werd 'stilgehouden' met dingen als: het wordt leuk. feit was namelijk dat deze leraar, enthousiaste hobbyist, mij alleen klassiek leerde tokkelen.
Hetgeen ik echter wilde was spelen. beetje een paar akkoorden aanslaan, en een riedeltje erbij zingen. daarom ging het niet, en ben ermee gestopt
Nu wil ik het weer oppakken, maar om nou les te nemen... tis toch weer moeite
Ik wil het mezelf dus leren, maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen.
Ik speel zelf veel het nummer 'polly' van Nirvana. dit nummer, waar de coupletten met akkoorden "E...G...D...C" gaan, en zo leuk speelt.
Ik zoek dus dit soort power chords (toch? zo heet het toch?) nummers, die je met gemak kan spelen. Als iemand een linkje heeft van een paar (oude) rocknummers, die je zo kan spelen.
'Blowing in the wind' kon ook zo, maar ik ben de tablatuur kwijt.
iemand?
Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?quote:Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:
Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .
OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!
- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3
( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG)
http://www.mxtabs.net/tab(...),Nirvana,Polly,27046quote:Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
Litpho had het inderdaad over dat Blues stukje èn bewijst tegelijkertijd dat hij niet moet posten als hij net wakker is. Multifunctioneel of wat?quote:Op zondag 2 januari 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
*ik wil er serieus wel tijd insteken overigens en les nemen*
TIEN JAAR?!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.![]()
Niet om je te ontmoedingen ofzo.![]()
Op z'n minst.quote:
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!quote:Op zondag 2 januari 2005 23:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op z'n minst.![]()
Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.
Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen....)
![]()
Heb het al een paar keer beloofd, maar het komt er maar niet van...quote:Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!![]()
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]
quote:Op maandag 3 januari 2005 08:00 schreef nipeng het volgende:
[..]
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.
Hey Bilbo.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
Jongens, eerst even een kort lesje.
Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!
FECK OFF.!!!
Speel -gitaar- geen schreeuwdoos..,
!
Beste JAM. Elektrische gitaren zijn multifunctioneel. Je kunt ze laten schreeuwen, huilen, zingen, klagen, vechten, kreunen, juichen, jodelen, enz.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
- betoog -
quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!
FECK OFF.!!!
!
Wederom LAH onder HIM's account:quote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
Doe mij dan maar geen gitaar!quote:Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:
[afbeelding]
Dit is wél een gitaar.
[afbeelding]
FECK OFF.!!!
!
Damn, same here, als ik dat zou kunnen spelen zou dat echt zo ongelofelijk vet zijnquote:Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:
[..]
Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?quote:Op maandag 3 januari 2005 11:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dít is geen gitaar.
![]()
Klassiek gitaar is wel tof, maar niet mijn ding hoor.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:
[..]
is dit wat?
[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen
[afbeelding]
Ibanez - GAX 30 BK
[..]
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.
Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands
edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
Nou vooruit dan maar.... voor deze keer...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:42 schreef Litpho het volgende:
Ik denk dat voor rock/metal de hals van de Ibanez makkelijker zal spelen dan de Tele, maar dat is uiteraard (deels) ook een kwestie van smaak. Beide lijken me in ieder geval prima startersgitaren, alhoewel ik voor de Ibanez uiteraard even de mening van Mr. Ibanez himself afwacht.
Als hij aandacht wil kan hij dat krijgen hoor.quote:Op maandag 3 januari 2005 12:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Maar het lukt hem wel om aandacht te krijgen, hè Muff?
EDIT: en dan meost hij natuurlijk net een electrische gitaar van Vox laten zien!
De gitaren die Vox gemaakt heeft zien er allemaal nog al vreemd uit!
http://www.voxamps.co.uk/history/museum.htm Ga hier maar eens naartoe en dan scroll je naar beneden totaan 'The Guitar Gallery'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |