abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24340518
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?

Die zijn namelijk veel goedkoper
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
That's The Way Things Go
pi_24340677
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 18:06 schreef Nitro_YE het volgende:
zou je het omgedraaid wel kunnen, bas aansluiten op een gitaar versterker?
Dan zit je door de versterker- en speakeropbouw met het omgekeerde probleem. Te weinig hoog voor het traditionele basgeluid,.alhoewel bijvoorbeeld Chris Squire op Roundabout met een overdub door een gitaarversterker wel een mooi helder geluid kreeg wat perfect past bij zijn stijl .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24342084
hehe ik dacht al zoiets
That's The Way Things Go
  zondag 2 januari 2005 @ 10:14:20 #254
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24351351
weet iemand een nummer dat zoiets als dit gaat: http://www.voxamps.co.uk/downloads/Black%202x12%20blues.mp3 , en daar misschien ook een gitaartab voor heeft?

ik wil graag een keer zoiets spelen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 2 januari 2005 @ 11:15:29 #255
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24351793
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Trouwens, wat is dat voor Vox?
pi_24353372
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:
Klinkt als een instelling op een Vox Valvetronix.
  zondag 2 januari 2005 @ 16:22:10 #257
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24356133
Ik bedoelde eigenlijk op de foto van BBM

Klinkt op zich OK die Valvetronix. Naar mijn smaak hebben ze het alleen niet helemaal goed opgenomen, je hoort duidelijk een resonantie in het laag.
  zondag 2 januari 2005 @ 17:11:03 #258
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24356831
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:15 schreef BUG80 het volgende:

[..]

BBM, Ik heb trouwens gelezen dat je de Lace Sensors zo dicht mogelijk op de snaren moet zetten voor het beste geluid. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik zal eens kijken of ik ze dan ook beter vind klinken. Ik weet wel al dat ik de draadjes verkeerd om erop heb gezet ( ) en nu ga ik dat weer goedmaken en dan ruist ie als het goed is niet meer. (daar staan ze bekend om naar het schijnt)

Mijn Vox is een Pathfinder 15R.

Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
feest
pi_24361355
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
quote:
Hi beste FOK!kerts

Ik heb... pak-em-beet 3 jaar gitaarles gehad, tot op 2 jaar geleden. Ik werd 'stilgehouden' met dingen als: het wordt leuk. feit was namelijk dat deze leraar, enthousiaste hobbyist, mij alleen klassiek leerde tokkelen.
Hetgeen ik echter wilde was spelen. beetje een paar akkoorden aanslaan, en een riedeltje erbij zingen. daarom ging het niet, en ben ermee gestopt

Nu wil ik het weer oppakken, maar om nou les te nemen... tis toch weer moeite
Ik wil het mezelf dus leren, maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen.
Ik speel zelf veel het nummer 'polly' van Nirvana. dit nummer, waar de coupletten met akkoorden "E...G...D...C" gaan, en zo leuk speelt.

Ik zoek dus dit soort power chords (toch? zo heet het toch?) nummers, die je met gemak kan spelen. Als iemand een linkje heeft van een paar (oude) rocknummers, die je zo kan spelen.
'Blowing in the wind' kon ook zo, maar ik ben de tablatuur kwijt.

iemand?
dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
  zondag 2 januari 2005 @ 22:58:16 #260
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24361523
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:

Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .

OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!

- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3

( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG )
Even een kort vraagje: hoe lang speel je al ? en hoe oud ben je ?
Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
*ik wil er serieus wel tijd insteken overigens en les nemen*
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
  zondag 2 januari 2005 @ 23:10:38 #261
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24361770
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Omdat ik mijn vraag hier nog maar eens moest stellen. Had het topic net niet gezien...
[..]

dus ja, spreekt voor zich denk ik. Iemand een goeie link?
http://www.mxtabs.net/tab(...),Nirvana,Polly,27046
feest
pi_24362125
quote:
Op zondag 2 januari 2005 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Waarschijnlijk dacht Litpho dat je het had over dat Blues stukje (mischien is dat ook wel zo en heb ik het fout) maar als hij het wel over die van mij heeft, dan is het van de ene kant knap dat hij aan de foto kan horen wat het voor een versterker is. Maar dan heeft ie het wel fout!
Litpho had het inderdaad over dat Blues stukje èn bewijst tegelijkertijd dat hij niet moet posten als hij net wakker is. Multifunctioneel of wat? .
  zondag 2 januari 2005 @ 23:27:31 #263
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24362176
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:

[..]

Ik zit er zelf over te denken om te beginnen met spelen, gevoel voor muziek heb ik denk ik wel, maar nog nooit een gitaar bespeeld. Dit klinkt echt goed, ongeveer waar ik heen wil.
Ik vraag me alleen af hoe godsgruwelijk lang je daarover doet om het te leren ...
Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.
Niet om je te ontmoedingen ofzo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 2 januari 2005 @ 23:29:50 #264
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24362232
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Voordat je zo kunt shredden als op deze opname ben je wel een paar jaar verder. Als je talent hebt, that is, anders kun je eerder aan tien jaar denken.
Niet om je te ontmoedingen ofzo.
TIEN JAAR?!
feest
  zondag 2 januari 2005 @ 23:38:10 #265
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24362427
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

TIEN JAAR?!
Op z'n minst.

Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.

Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen.... )
Check mijn band Glorybox
  zondag 2 januari 2005 @ 23:46:41 #266
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24362630
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:38 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Op z'n minst.

Nee, au serieux, het hangt natuurlijk van heel veel dingen af. Ten eerste: aanleg, ten tweede doorzettingsvermogen, discipline, enthousiasme, goede lesmethode, etc etc.
Maar het aller-allerbelangrijkste is gewoon altijd de hele dag door speulen tot het bloed op je vingers staat.

Ik ben er zelf te lui voor, ik zou best zo supersnel willen kunnen soleren, maar kan het niet opbrengen om eindeloos te oefenen. Ik vind gewoon lekker spelen belangrijker dan de hele tijd oefeningen doen. Ben wel tevreden met het niveau dat ik nu heb (al mag je dat natuurlijk nooit zeggen.... )
Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!
feest
  maandag 3 januari 2005 @ 00:10:22 #267
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24363191
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen maar dan moet je het wel bewijzen met een opnames!!
Heb het al een paar keer beloofd, maar het komt er maar niet van...
Deze week!
Check mijn band Glorybox
  maandag 3 januari 2005 @ 03:36:01 #268
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24366549
Jongens, eerst even een kort lesje.

Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.

Dit is wél een gitaar.

'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!

FECK OFF. !!!

Speel -gitaar- geen schreeuwdoos. ., !
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 3 januari 2005 @ 08:00:58 #269
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24367105
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.
pi_24367490
quote:
Op maandag 3 januari 2005 08:00 schreef nipeng het volgende:

[..]

Niet MOET stellen, ik wou je enkel attenderen op een mogelijk interessant topic. Ik heb het topic waar je de vraag oorspronkelijk stelde opengelaten hoor.

*hap*¨

Ik had het al gezien. bedankt
  maandag 3 januari 2005 @ 09:50:35 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24367694
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:36 schreef JAM het volgende:

Dit is géén gitaar. Dit is een plat stuk houdt met een magneet en een paar remkabels erop gespannen.

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

'Ja,maar ik heb een Gibson-XAB1341 met een Yamaha-$@235425 versterker en een Ibanez-TRJ$B@@234234-wah-wah-pedaal!!!

FECK OFF. !!!

Hey Bilbo.

Anders tief je even op naar Hobbitstee.
Check mijn band Glorybox
  maandag 3 januari 2005 @ 11:36:33 #272
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24369160
quote:
- betoog -
Beste JAM. Elektrische gitaren zijn multifunctioneel. Je kunt ze laten schreeuwen, huilen, zingen, klagen, vechten, kreunen, juichen, jodelen, enz.

Net als een akoestische gitaar!
pi_24369168
quote:

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

FECK OFF. !!!

Dít is geen gitaar.

Klassiek gitaar is wel tof, maar niet mijn ding hoor.
  maandag 3 januari 2005 @ 12:24:46 #274
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24369960
quote:
Op zondag 2 januari 2005 22:58 schreef nibble het volgende:

[..]

Wederom LAH onder HIM's account:

Ik speel sinds 2000 elektrisch gitaar. Ik heb wel toen ik klein was klassiek gitaarles gehad, maar toen ik ging verhuizen, had ik er geen zin meer in en ben ik gestopt. Toen heeft het gitaarspelen dus een tijdje stil gelegen en ben in september 2000 met een bandje begonnen en ben toen dus ook begonnen met electrisch gitaar. Ik heb best wel veel moeite gehad met de overstap van van klassiek naar electrisch ivm met het plectrum (ik speelde in het begin ook gewoon met mn vingers elektrisch!), maar dat gaat nu wel goed. Kijk, je linkerhandervaring is wel handig, maar het is toch zo anders dat als anderen aan me vragen of ze met klassiek moeten beginnen voor elektrisch, dat ik er toch wel een beetje ben acher gekomen dat dat een beetje onzin is van de muziekschool. het heeft me natuurlijk wel wat geholpen, noiet zoveel als dat ze op de muziekschool beweren.

Electrisch heb ik vooral zelf geleerd door tabs en veel luisteren/spelen, ik heb wel een paar elektrisch lessen gehad, maar dat stond me niet zo aan.
  maandag 3 januari 2005 @ 12:33:32 #275
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24370139
quote:

[afbeelding]

Dit is wél een gitaar.

[afbeelding]

FECK OFF. !!!

Doe mij dan maar geen gitaar!

Lul, rot dan weg als je alleen maar komt zeiken en ga fijn in je eentje op je gitaar pingelen veel plezier aju!
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')