abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24304670
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef BUG80 het volgende:
Waarschijnlijk is het een Squier uit de middenklasse en dat zijn best goede gitaren. Ik heb er helaas nooit op een gespeeld, maar een verkoper legde me ooit uit dat ze in feite beter zijn dan Mexicaanse Fenders (en die gaan voor 500 euro).

Is het toevallig zo'n type? Of zit de humbucker aan de andere kant?

En dan nog een belangrijke vraag: wat voor muziekstijl speel je?

Edit: linkje gefixed
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.

ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.

ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
  donderdag 30 december 2004 @ 20:59:04 #202
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24305001
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:44 schreef googoodoll het volgende:

[..]

het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.

ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.

ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
Een Tele lijkt me zeer geschikt voor een Thermals/Strokes geluid. Als hij 6 jaar geleden rond de 1000 gulden kostte, moet er minstens een uit de Standard serie zijn. Als ik het me goed herinner waren die meestal rond de 750 gulden. Maar je zei al dat er een soort "Pro" stikker op zat? Squier had destijds gitaren uit de zogenaamde ProTone serie, die waren nog beter dan de Standards (duurder ook) en die schijnen zich zeker te kunnen meten met Fenders.

Al met al lijkt het me een uitstekende keus!
pi_24305342
Pro tone inderdaad!

ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals. ik speel nu al een tijdje op een jagmaster. een telecaster is vergeleken daarbij gewoon een dikke plank hout! maar goed, vroeger was ik dat groffe ook wel gewend van mijn western gitaar dus ach, dat went wel weer.

ik ga er morgen weer heen! ik heb het geld en zal nog even goed uitvogelen wat ik wil. ik speel bijvoorbeeld over een marshall valvestate versterker en in de winkel heb ik hem op een ander uitgeprobeerd dus ik wil hem ook nog eerst even horen op de valvestate.

bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:29:16 #204
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24305791
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef googoodoll het volgende:
ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals.
Vraag dan of de verkoper hem even af wil stellen voor je. Met een beetje geluk doet ie dat gratis. Als het goed is kan hij die afstand precies zo krijgen als jij dat wil.
quote:
bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
Geen dank!
pi_24308790
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:24 schreef Fixxxer het volgende:
Ah joh zo'n ding kost 7 euro ofzo... Haal je morgen toch een nieuwe...
Ik heb er ene geleend van een maat en nu zitten ze erin!

Ik heb al getest maar heel zacht want overal slapen mensen. Eerste indruk is goed, hè. Maar nu morgen nog eens testen met een hoger volume! (misschien zitten te kabels verkeerd om en ben ik te achterlijk om het te merken, of valt dat heel erg op? )
feest
pi_24308827
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:25 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet..... Wie zet nou fender elementen in een Ibanez gitaar?????????????

Jij hoort zoiets liever niet, hè?
feest
pi_24309162
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....

alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
Hé, lenl, wat krijgen we nu?!
Laten we maar hopen dat je er weer bovenop komt en weer verder kan gaan gitaren!!
feest
pi_24310042
feest
  vrijdag 31 december 2004 @ 01:03:03 #209
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24310135
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24310229
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:03 schreef Zanderrr het volgende:
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
Ik heb een beetje op zacht volume getest en ik hoorde zeker verbetering. Morgen kan het op fatsoenlijk volume spelen en dan hoor ik het beter. (ik kan 's avonds natuurlijk niet keihard gaan pingelen hè )
feest
pi_24310884
verbetering op welk gebied? watvoor sound wil je?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24311246
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 01:32 schreef Fixxxer het volgende:
verbetering op welk gebied? watvoor sound wil je?
Bluueees...
Morgen, uhm, later op de dag vertel ik jullie het nog wel.

Op projectguitars hebben ze gezegt dat de kabeltjes verkeerd om zitten

Kutzooi!
feest
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:14:32 #213
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24315605
Van je fouten kun je leren BBM! Niks mis met een beetje aanklooien.
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:04:40 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24316942
Yez, ik kreeg net te horen dat de postbode een pakketje heeft gebracht met daarin dit apparaat:

De line 6 Filter Modeler. Lekker grooven met allemaal weirde filters en synths.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24318279
Hmmm lachen, filter effecten... heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
pi_24318549
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Nou ja, technisch gezien is een Wah ook niet echt veel meer dan een pedaalgestuurd band-passfilter. Maar je hebt wel gelijk, filters worden voor gitaren veel minder gebruikt (in ieder geval in de effectschain) dan bijvoorbeeld voor synths waar ze een onlosmakelijk onderdeel van het geluid vormen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24318719
hey ik was in alle fucking gladheid dinsdagavond uitgegleden met een flinke fles in mn hand...

pezen idd doormidden, vandaag een spalk gekregen en ik mag een maand echt helemaal niks doen met mn hele linkerhand!! ik hoop dat het allemaal goedkom.

ook bedankt allemaal!
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:31:15 #218
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24318950
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:00 schreef Fixxxer het volgende:
Ik neem van't weekend wel even wat op, want ik ga er sowieso het hele weekend wel mee pielen denk ik zo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:21:23 #219
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24321094
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:20 schreef LenL het volgende:
hey ik was in alle fucking gladheid dinsdagavond uitgegleden met een flinke fles in mn hand...

pezen idd doormidden, vandaag een spalk gekregen en ik mag een maand echt helemaal niks doen met mn hele linkerhand!! ik hoop dat het allemaal goedkom.

ook bedankt allemaal!
lijkt me echt te kut, maar beterschap!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24322878
Op de vorige pagina merkte ik al op, of het misschien leuk zou zijn om filmpjes te posten van je gitaarspel...

Nu wilde ik de aftrap maken met iets dat ik had opgenomen met de digitale fotocamera waar je tegenwoordig flink mee kunt filmen. Probleem.... Hij slaat alles op in AVI -files die megagroot zijn... Moet er nog een codec overheen laten lopen en het is gefixxxed.

Had de introsolo van Fade To Black opgenomen van MetallicA(supersimpel ,maar wel de roots he ). Ben nu bezig met iets van Paul Gilbert's Racer X en het nummer Technicul Difficulties. Dat krijg ik nog niet helemaal strak maar ben het wel van plan op te nemen.

Dus als er mensen zijn die al iets hebben, het zou natuurlijk heel leuk zijn. Het heeft even geduurd voordat hier eigen stukken gepost werden, maar dit moet dan toch ook wel lukken he??

Voor de rest allemaal een prettige jaarwisseling en mogen we nog lang van elkaars informatie leren en discussieren in het topic voor mensen die gitaar spelen # .........

Tot volgend jaar !!
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:18:40 #221
91306 GF
Kingwood
pi_24323556
LenL: veel sterkte met je vingers. Lijkt me zwaar kut

Ben benieuwd naar je filmpje Ibanez
Unspoken words were understood
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:52:19 #222
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24334578
Sterkte LenL

Ik heb mijn Ibanez bas nu en hij is echt super Wel erg lastig om steeds over te stappen van gitaar naar bas maar dat gaat wel wennen. Ik heb alleen geen idee hoe ik mijn bas moet stemmen, het stem apparaatje dat we hebben lijkt de tonen niet te pakken. Iemand een idee hoe je dit op kan lossen?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:35:21 #223
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24335870
op gehoor

ik heb zo'n korg stemdingetje, daarmee kan ik bass of gitaar kiezen. misschien een idee om er ook zo'n een te kopen?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24336281
Ik wil heel graag een gitaar, maar mijn ouders willen niet dat ik er 1 koop en willen eerst dat ik er 1 huur om te kijken of ik het leuk vindt. Terwijl ik gewoon wil aanklooien op een electrische gitaar, een goedkope natuurlijk. In totaal (incl. versterker enzo) wil ik er niet meer dan 300 euro kijt aan zijn. Mijn ouders snappen het romantische eraan alleen niet echt

Steun mij!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:08:35 #225
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24336439
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:35 schreef Jorikjet het volgende:
op gehoor

ik heb zo'n korg stemdingetje, daarmee kan ik bass of gitaar kiezen. misschien een idee om er ook zo'n een te kopen?
Ik was er al bang voor Nou dan maandag maar even om een apart stem apparaatje.
pi_24336478
Pakt hij de tonen ook niet op de flageoletten bij de 12e fret (octaaf hoger)? Dat is wat meer binnen gitaarbereik en werkte bij mijn eerste bas en goedkope stemapparaatje wel.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:13:08 #227
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336521
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 13:59 schreef yootje het volgende:
Ik wil heel graag een gitaar, maar mijn ouders willen niet dat ik er 1 koop en willen eerst dat ik er 1 huur om te kijken of ik het leuk vindt. Terwijl ik gewoon wil aanklooien op een electrische gitaar, een goedkope natuurlijk. In totaal (incl. versterker enzo) wil ik er niet meer dan 300 euro kijt aan zijn. Mijn ouders snappen het romantische eraan alleen niet echt

Steun mij!
Huren?
Volgens mij kan dat niet.

300 euro, daar moet volgens mij nog iets bij en dan heb je zoiets als een squier strat + cube15, of iets dergelijks. Als je zo'n Praxispakketje koopt ben je 200 euro goedkoper uit maar dan heb je wel een kutgitaar en kutversterker en daar kom je dan na een week spelen achter, zodra je je eerste akkoord kan spelen, en dan wil je weer iets nieuws.

Maar het is in ieder geval wel belangrijk dat je het zeker weet, niet dat je een redelijke gitaar en versterker hebt en er achter komt dat je het kut vind.
feest
pi_24336644
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
300 euro, daar moet volgens mij nog iets bij en dan heb je zoiets als een squier strat + cube15, of iets dergelijks. Als je zo'n Praxispakketje koopt ben je 200 euro goedkoper uit maar dan heb je wel een kutgitaar en kutversterker en daar kom je dan na een week spelen achter, zodra je je eerste akkoord kan spelen, en dan wil je weer iets nieuws.
Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:27:21 #229
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336785
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Klopt. Aan de andere kant, gitaristen willen ALTIJD weer iets nieuws. De grootste fout die beginnende gitaristen vermoedelijk maken als ze klagen op hun slechte gear is dat ze uit goedkope transistorversterkertjes overdrive proberen te halen. Zolang je de versterker clean houdt (dus op slaapkameroefenniveau) en je evt. overdrive/distortion uit een pedaaltje haalt kan je er best wel een tijdje mee vooruit.
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!
feest
pi_24336877
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dus dan zit ie toch goed met een Cube15?
Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me. .

Ik ben zelf begonnen op een 15w Boss versterkertje met een Hondo stratkopie en met name die gitaar is absoluut brandhout, maar het gaf me op z'n minst genoeg oefenmateriaal om daarna in de winkel te kunnen zeggen wat ik wel en niet wilde in een gitaar.
pi_24336946
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:27 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dus dan zit ie toch goed met een Cube15? Er zitten 4 distortions op en al zijn ze niet werelds, daar kan een beginnende gitarist toch wel even mee vooruit. En als het gaat vervelen kijkt ie eens op Marktplaats en koopt ie voor 35 euro een DS1 en dan kan ie weer verder scheuren!
is dit wat?

Squier - Tele 72 Custom
quote:

Dit is echt leuk! Een remake van de beroemde Fender Telecaster uit 1972 in het zwart. Humbuckertje voor en achter! Wat kan je nog gebeuren?
Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen

Ibanez - GAX 30 BK
quote:

Afgeleid van de befaamde Ibanez Artist is dit een verbazingwekkend lekker punkgitaartje geworden! No nonsens, twee humbuckers, vaste brug en een heerlijke hals met 22 frets!
De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.

Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands

edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:40:27 #232
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24336994
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als beginnerssetje? Ja, lijkt me niets mis mee. Nieuwe en betere gear komt vanzelf, eerst maar eens kijken of je het leuk vindt, lijkt me. .

Ik ben zelf begonnen op een 15w Boss versterkertje met een Hondo stratkopie en met name die gitaar is absoluut brandhout, maar het gaf me op z'n minst genoeg oefenmateriaal om daarna in de winkel te kunnen zeggen wat ik wel en niet wilde in een gitaar.
Roland = Boss, dus dat zit wel knor
feest
pi_24337033
Ik denk dat voor rock/metal de hals van de Ibanez makkelijker zal spelen dan de Tele, maar dat is uiteraard (deels) ook een kwestie van smaak. Beide lijken me in ieder geval prima startersgitaren, alhoewel ik voor de Ibanez uiteraard even de mening van Mr. Ibanez himself afwacht .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:46:31 #234
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337103
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:37 schreef yootje het volgende:

[..]

is dit wat?

[afbeelding]
Squier - Tele 72 Custom
[..]

Incl. 2 humbuckers wat voor mij wle belangrijk is aangezien ik graag rock(/metal) wil spelen

[afbeelding]

Ibanez - GAX 30 BK
[..]

De 2e is goedkoper (165 euro tegen 199 euro), maar de eerste vind ik mooier en 2 humbuckers lijkt mij beter. Voor de rest wete ik nog niet echt waar ik op moet letten.

Wat me trouwens wel tegenvalt is hoe duur die versterkers zijn. Die wordt dus tweedehands

edit: uhh, jullie hadden het dus over een versterker
Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers. Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.

Waar heb je die prijzen vandaan?
feest
pi_24337141
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat goede gitaren zijn, maar Squiers en beginnersgitaren van Ibanez zijn over het algemeen heel goed! Ze hebben trouwens allebei humbuckers. Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.

Waar heb je die prijzen vandaan?
www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?
pi_24337146
quote:
Nou weet ik niet of die dingen nou alleen maar goed klinken als je ermee gaat scheuren of ook clean. Ikzelf heb een beginners Ibanez met 2 single coils (enkelspoels) en een humbucker. Dus daar kan je in theorie clean mee spelen en scheuren.
Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijker .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:50:53 #237
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337164
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou kan je natuurlijk met elk normaal element (dus niet met een gruwelijk opgepompt signaal) op een goede versterker zowel clean spelen als scheuren, de humbuckers oversturen alleen wat makkelijker .
Meuh, mijn humbucker klinkt clean echt klote! Misschien ligt dat ook wel aan de humbucker.
Je kan er natuurlijk wel overal clean op spelen, of scheuren, maar of het klinkt is een 2e hè!
feest
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:57:22 #238
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337253
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef yootje het volgende:

[..]

www.feedback.nl Op gitaarnet.nl kan ik ze niet vinden. Welke Ibanez heb jij? Het lijkt me namelijk makkelijker om eerst met rustige nummers te beginnen (waar single coil toch beter voor is?) of zit ik hiermee fout?
Mijn single coils klinken clean beter, of crunchy (beetje overdrive) en om echt wild te gaan gebruik ik m'n humbucker. Andersom vind ik het niet lekker klinken.

Ik heb een Ibanez GRX40.
Al denk ik, dat als die clean een beetje redelijk klinkt (als jij dat wilt), die GAX toch beter. Heeft ook geen tremelo, das wel makkelijk! Dat gebruik je toch niet!
feest
pi_24337411
Clean met humbuckers. Clean genoeg naar mijn smaak, op 1 januari alleen geen inspiratie (of vingercoördinatie) om veel anders te spelen .
  zaterdag 1 januari 2005 @ 15:11:07 #240
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24337474
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:07 schreef Litpho het volgende:
Clean met humbuckers. Clean genoeg naar mijn smaak, op 1 januari alleen geen inspiratie (of vingercoördinatie) om veel anders te spelen .
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
feest
pi_24337578
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ja, hier klinkt het wel redelijk. Zo scherp, maar als je akkoorden speelt ofzo vind ik het vreselijk klinken.
Nou ja, daar mag nog wel wat nabewerking overheen, en normaliter zou ik dit vermoedelijk door een acoustic simulator spelen (als ik deze gitaar al zou gebruiken), maar dit was puur gitaar-versterker-kleine compressie om het level goed te krijgen. Sterker nog, de verleiding wordt bij dit soort stukjes heel groot om er een chorus op los te laten en dat vijlt de scherpe randjes (en speelfoutjes) wel bij.
pi_24337816
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Voor mij is het clean genoeg

Dus alleen humbuckers zijn okay
pi_24337973
Ja joh zomaar humbuckers met single coils vergelijken zonder de prijs van die dingen erbij te betrekken slaat nergens op. Dr zijn heus genoeg humbuckers die beter clean klinken dan cheape single's.
T is jammer dat ik nu ff niks kan opnemen om te demonstreren.
* Fixxxer gaat straks skiën, tot over een week
  zaterdag 1 januari 2005 @ 15:57:47 #244
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24338208
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:42 schreef Fixxxer het volgende:
Ja joh zomaar humbuckers met single coils vergelijken zonder de prijs van die dingen erbij te betrekken slaat nergens op. Dr zijn heus genoeg humbuckers die beter clean klinken dan cheape single's.
T is jammer dat ik nu ff niks kan opnemen om te demonstreren.
* Fixxxer gaat straks skiën, tot over een week
Neen, maar ik probeerde duidelijk te maken dat sommige gitaren met alleen humbuckers clean heel erg beroerd klinken.

Veel plezier met skiën!

[ Bericht 1% gewijzigd door Big_Boss_Man op 01-01-2005 22:17:35 ]
feest
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:48:33 #245
43172 crN
The Excessum
pi_24339083
[TK] Silvertone SG Gitaar misschien interessant voor iets/iemand
pi_24339131
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?

Die zijn namelijk veel goedkoper
pi_24339181
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:52 schreef yootje het volgende:
Even voor de zekerheid: een basversterker is niet geschikt voor een gitaar he?

Die zijn namelijk veel goedkoper
Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
pi_24339226
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan er wel een gitaar inpluggen, maar een basversterker is er uiteraard niet op gebouwd om het volledige spektrum van een gitaar weer te geven dus ik vermoed dat het een stuk doffer (door minder hoog) zal klinken dan een reguliere versterker.
Ok, bedankt

Verklaart ook gelijk de prijs geloof ik, basversterkers zijn nu eenmaal minder complex?
pi_24339311
quote:

[..]

Ze hebben trouwens allebei humbuckers.
Damn, ik heb nu pas door dat ze allebei er 2 hebben, ik ben een doos
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:26:47 #250
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24339790
Naar mijn ervaring verschilt het behoorlijk per gitaar of clean mooi klinkt. Zo vind ik de meeste Les Pauls clean echt vreselijk, met name bij het spelen van barré- en powerakkoorden. Net alsof je een bak modder over je heen gestort krijgt
SG's daarentegen vind ik wel mooi, net als de meeste jazzgitaren.

Zelf zou ik het wel weten als ik moest kiezen tussen een Squier Tele Custom of die Ibanez. Maar ik ben wat dat betreft niet objectief, ik vind Tele's het neusje van de zalm en heb een trauma wat betreft goedkope Ibanezgitaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')