Ik heb:quote:Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef Tomek het volgende:
wit rood en zwart zijn trouwens de standaard kleuren die bij elementen gebruikt worden.
je laat die humbucker zitten toch, dus die draadje hoef je niet te weten.
gewoon alles solderen als op dat plaatje.
Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?quote:Op woensdag 29 december 2004 22:38 schreef Tomek het volgende:
[..]
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?
Zo luchtig zou ik er niet over denken.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Boeien, die kabels gaan toch alleen maar naar de volume pot en de switch?
Die 3e single coil en 2e tonepot kan je wel wegdenken, denk ik.![]()
Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminstequote:Op woensdag 29 december 2004 22:42 schreef Tomek het volgende:
Ja, bij een humbucker heb je 4 draden, wit, zwart, rood en groen
Bij een single coil heb je een witte en een zwarte. Bij één van jouw elementen moet je dus de gele voor wit aanzien. Dan moet het goedkomen
Het beste kun je misschien nog wel alleen loshalen, en opnieuw solderen volgens een gepast schema.
Heb je wel een soldeerbout?
Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goedquote:Op woensdag 29 december 2004 22:43 schreef Tomek het volgende:
[..]
Zo luchtig zou ik er niet over denken.
Maar kijk dan ff naar dat schema dat ik je gaf, das precies wat jij ook hebt![]()
Zomaar wat raak solderen gaat niet werken![]()
Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja hoor, 25 watt aan keramische soldeerkracht! (dacht ik tenminste)
Mja das waar. Zit wellicht een kans van slagen inquote:Op woensdag 29 december 2004 22:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nee man, ik vervang die elementen. Ik hoef dus maar 4 kabeltjes los te solderen en er 4 weer op te zetten. Ik ga niet alles loshalen (dat krijg ik nooit meer goed)
Dat probeer ik dus te voorkomen!quote:Op woensdag 29 december 2004 22:47 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik weet wel dat mijn soldeerprojectje dat ik laatst gedaan heb aardig wat ergenis heeft opgebracht.
Best karig als je net een nieuw element gekocht hebt, vol spanning je gitaar inplugd nadat je hem erin gezet hebt, benieuwd zijnde naar je nieuwe geluid, en vervolgens alleen maar gebrom hoort
Owjee...quote:Op woensdag 29 december 2004 22:52 schreef Tomek het volgende:
Ik kreeg dus mijn slagplaat er niet af zonder mijn snaren eraf te halen. Dus ik dat element erin gezet en dacht zal wel goed zijn. Dus gelijk weer nieuw setje snaren erop gezet voor ik ging proberen.
Deed ie het dus niet
quote:
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.quote:Op woensdag 29 december 2004 21:49 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!
Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)quote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet tonquote:Op woensdag 29 december 2004 23:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ga hier eens naartoe: www.gitaar.net en dan vraag je het bij de bas afdeling. (je moet wel lid worden)
Ik ben daar lid als Ton, want, tja, zo heet ik.
Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iigquote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik ben er al heen geweest en hij speelt goed. Maarja ik speel al een poos gitaar maar heb nog nooit een bas aangeraakt. Ik wil nu wel een goede bas omdat ik een beetje spijt heb van mijn beginners gitaartje dus vandaar dat ik het hier nog even vraag of het wat is want deze is redelijk duur.
Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweestquote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton![]()
volgens mij is het trouwens een fender broadcasterquote:Op woensdag 29 december 2004 19:56 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.
Verder gebruikte hij natuurlijk een flinke batterij effecten en een Fender Vibrolux versterker om aan dat karakteristieke geluid te komen. Maar dat mooie zangerige/"chime" geluid is typisch een nekpickup van een tele
Het hielp natuurlijk ook dat het gewoon een hele goede gitarist was, die het voor elkaar kreeg om precies de goede nootjes op het juiste moment te raken.
Tot nu toe wel!quote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je kunt beter hier blijven, hier krijg je meer respons als op dat forum. Of niet ton![]()
Het is jammer dat het daar niet zo druk is, maar er zijn wel genoeg mensen die je kunnen helpen!quote:Op donderdag 30 december 2004 07:37 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik heb me daar op een blauwe maandag ook aangemeld..... daarna nooit meer geweest
Nee, het moet een redelijk "moderne" Telecaster zijn, dat kun je zien aan de brug (zes losse snaargeleiders in plaats van drie). Ook de kleur is anders, broadcasters waren "butterscotch" en die van Jeff was "blonde", dat is een lichtere kleur.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij is het trouwens een fender broadcaster
Klopt, dat soort forums worden niet zo gek veel bezocht.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ja het is zoals je zegt, goedkope bassen en gitaren zijn meestal niet zo mooi. Ik heb nu ook spijt van mij Strat gitaar kloon ook al was het aan de andere kant goed om goedkoop te beginnen. Ik heb er nu erg veel lol in en omdat ik waarschijnlijk dit nog lang blijf doen wil ik nu iets goeds hebben. Vandaar dat ik graag wil weten of deze bas van 700 Euro zijn geld ook echt waard isquote:Op donderdag 30 december 2004 07:34 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Wat moet het beestje kosten? Ikzelf ben ooit met bassen begonnen, omdat ik voor 100 gulden een (spuuglelijke) basgitaar en versterker kon overkopen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik ergens tweedehands iets proberen op te snorren (Squier Precision ofzo) en daarmee een half jaartje stoeien en kijken of het bevalt. Succes iig![]()
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:41 schreef BUG80 het volgende:
Scheuren kan ook hoor (zie: Radiohead, Green Lizard, veel punkbands). Zeker met een humbucker moet dat lukkenTelecasters zijn echt ontzettend veelzijdige gitaren en je ziet ze in heel veel muziekstijlen terug.
Er is volgens mij nog één Fender model te krijgen met een B-bender en dat is de American Nashville B-bender Tele.
Ik zou zelf nog wel eens een Thinline willen proberen, met en zonder humbuckers.
Ook erg mooi is de '52 Telecaster, daar zit een heel puur geluid in.
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!
Woohoo! Stoerrr!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.
Ik geloof dat een van de gitaristen van de Byrds het heeft uitgevonden (Clarence White, dacht ik). Het wordt vooral in country-loopjes veel gebruikt om steelgitaren of slide mee te imiteren.
Ik ben zelf geen enorme country-fan, maar van de techniekjes van dat soort gitaristen kun je echt veel leren en je kunt het verder natuurlijk ook in allerlei andere muziekstijlen toepassen. Hybrid picking, banjo rolls en dat soort dingen zijn ook leuk om te oefenen.
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442quote:Op donderdag 30 december 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
'Mijn' site die ik nu 10 keer voorbij heb laten komen, projectguitar.
Op de site van Mr Gearhead: http://www.mrgearhead.net/ staan veel bedradingsschema's. Ikzelf heb me er nog niet aan durven wagen om met een soldeerbout ook maar in de buurt van m'n gitaar te komen.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef Zanderrr het volgende:
Sorry BBM, ik heb daar zelf totaal geen kaas van gegeten, ik concentreer me alleen op het spelen zelf en electronica is mijn pakkie aan niet. Maar misschien heb je hier iets aan: http://www.projectguitar.com/tut/rsp.htm
quote:Op donderdag 30 december 2004 15:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442
Rood waar nu de zwarte zit.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Maar BBM hebben die nieuwe dingen extra wires? Anders kun je toch wel zien aan degenen die er al in zitten/zaten welke draad waarheen gaat?
Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet.....quote:Op donderdag 30 december 2004 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ikzelf vind het helemal niet zo leuk
De grootste nachtmerrie voor elke muzikant!!!! (behalve zangers)quote:Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....
alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |