Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:41 schreef BUG80 het volgende:
Scheuren kan ook hoor (zie: Radiohead, Green Lizard, veel punkbands). Zeker met een humbucker moet dat lukkenTelecasters zijn echt ontzettend veelzijdige gitaren en je ziet ze in heel veel muziekstijlen terug.
Er is volgens mij nog één Fender model te krijgen met een B-bender en dat is de American Nashville B-bender Tele.
Ik zou zelf nog wel eens een Thinline willen proberen, met en zonder humbuckers.
Ook erg mooi is de '52 Telecaster, daar zit een heel puur geluid in.
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is B-bender? Het klinkt wel grappig!
Woohoo! Stoerrr!quote:Op donderdag 30 december 2004 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het is een soort veermechanisme in je gitaar waarmee je je B-snaar kunt 'benden' door de gitaar naar beneden te drukken, het zit bevestigd aan een van de knoppen waar je gitaarband aan hangt.
Ik geloof dat een van de gitaristen van de Byrds het heeft uitgevonden (Clarence White, dacht ik). Het wordt vooral in country-loopjes veel gebruikt om steelgitaren of slide mee te imiteren.
Ik ben zelf geen enorme country-fan, maar van de techniekjes van dat soort gitaristen kun je echt veel leren en je kunt het verder natuurlijk ook in allerlei andere muziekstijlen toepassen. Hybrid picking, banjo rolls en dat soort dingen zijn ook leuk om te oefenen.
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442quote:Op donderdag 30 december 2004 15:11 schreef Fixxxer het volgende:
'Mijn' site die ik nu 10 keer voorbij heb laten komen, projectguitar.
Op de site van Mr Gearhead: http://www.mrgearhead.net/ staan veel bedradingsschema's. Ikzelf heb me er nog niet aan durven wagen om met een soldeerbout ook maar in de buurt van m'n gitaar te komen.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:55 schreef Zanderrr het volgende:
Sorry BBM, ik heb daar zelf totaal geen kaas van gegeten, ik concentreer me alleen op het spelen zelf en electronica is mijn pakkie aan niet. Maar misschien heb je hier iets aan: http://www.projectguitar.com/tut/rsp.htm
quote:Op donderdag 30 december 2004 15:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=13442
Rood waar nu de zwarte zit.quote:Op donderdag 30 december 2004 16:59 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Maar BBM hebben die nieuwe dingen extra wires? Anders kun je toch wel zien aan degenen die er al in zitten/zaten welke draad waarheen gaat?
Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet.....quote:Op donderdag 30 december 2004 17:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ikzelf vind het helemal niet zo leuk
De grootste nachtmerrie voor elke muzikant!!!! (behalve zangers)quote:Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....
alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef BUG80 het volgende:
Waarschijnlijk is het een Squier uit de middenklasse en dat zijn best goede gitaren. Ik heb er helaas nooit op een gespeeld, maar een verkoper legde me ooit uit dat ze in feite beter zijn dan Mexicaanse Fenders (en die gaan voor 500 euro).
Is het toevallig zo'n type? Of zit de humbucker aan de andere kant?
En dan nog een belangrijke vraag: wat voor muziekstijl speel je?
Edit: linkje gefixed
Een Tele lijkt me zeer geschikt voor een Thermals/Strokes geluid. Als hij 6 jaar geleden rond de 1000 gulden kostte, moet er minstens een uit de Standard serie zijn. Als ik het me goed herinner waren die meestal rond de 750 gulden. Maar je zei al dat er een soort "Pro" stikker op zat? Squier had destijds gitaren uit de zogenaamde ProTone serie, die waren nog beter dan de Standards (duurder ook) en die schijnen zich zeker te kunnen meten met Fenders.quote:Op donderdag 30 december 2004 20:44 schreef googoodoll het volgende:
[..]
het lijkt mij inderdaad zo'n eentje die je daar linkt, maar het was geen fat model. de plek van de humbucker klopt. er is mij ook door de verkoper verteld dat deze gitaar eentje uit de middenklasse is die destijds (zo'n 6 jaar terug) voor ongeveer 1000 gulden te koop stonden.
ik ben er nu toch wel erg enthousiast over. aangezien ik vandaag niet weg kon (fiets gejat!) hoop ik dat ie morgen open is.
ik zing/speel in een bandje nu gewoon gitaar rock and roll, a la the Thermals / Strokes. Maar ik denk dat een tele kwa geluid wel prima zou passen in mijn band.
Vraag dan of de verkoper hem even af wil stellen voor je. Met een beetje geluk doet ie dat gratis. Als het goed is kan hij die afstand precies zo krijgen als jij dat wil.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:12 schreef googoodoll het volgende:
ik was er al enthousiast over, maar ik kon deze week geen goede vriend bereiken die wat meer weet van gitaren, vandaar de posts.waar ik persoonlijk minder tevreden over was, was de afstand van de snaren tot de hals.
Geen dank!quote:bedankt verder voor de informatie over pro-tone etc.
Ik heb er ene geleend van een maat en nu zitten ze erin!quote:Op donderdag 30 december 2004 18:24 schreef Fixxxer het volgende:
Ah joh zo'n ding kost 7 euro ofzo... Haal je morgen toch een nieuwe...
quote:Op donderdag 30 december 2004 18:25 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat is het lot dat dat ding het nu niet doet.....Wie zet nou fender elementen in een Ibanez gitaar?????????????
Hé, lenl, wat krijgen we nu?!quote:Op donderdag 30 december 2004 19:46 schreef LenL het volgende:
pfft, voor mij voorlopig geen gitaar meer, ongelukje gehad> 3 slagders geraakt en gehecht, vingertopje van mn wijsvinger eraf ewn het is nog maar de vraag of dat goed gaat komen, verder gisteren geopereerd aan 2 pezen van mn wijsvinger....
alles links en ik ben en speel rechtshandig, erg erg vervelend
Ik heb een beetje op zacht volume getest en ik hoorde zeker verbetering. Morgen kan het op fatsoenlijk volume spelen en dan hoor ik het beter. (ik kan 's avonds natuurlijk niet keihard gaan pingelen hèquote:Op vrijdag 31 december 2004 01:03 schreef Zanderrr het volgende:
Klinkt het ook nog een beetje, BBM?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |