Hehe T riffje heeft een naam gekregenquote:Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!
L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.
Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/The_Clearing.mp3
Is een nieuw programmatje, Het heet Groove Agent. Je geeft je stijl en tempo in en dan geeft dat progje suggesties voor drumtracks die je dan zelf helemaal kunt aanpassen. Echter wil ik hem nog koppelen aan drumkit from hell zodat hij nog wat overtuigender klinkt en ik em ook kan equalizen.quote:Op zondag 26 december 2004 13:37 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Hehe T riffje heeft een naam gekregenWel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
Donderdag 23-12 nog even snel een nieuwe brug gemaakt voor mijn contrabas. Helaas heeft met dit nogal genekt tijdens mijn optreden op eerste kerstdag. Na twee nummers sloeg kramp toe in mijn linkeronderarm, doordat de action nog te hoog was. Ik kon met mijn vingers niet meer krachtig genoeg kniipen tijdens de rest van de nummers...quote:Ergens in deeltje 13 schreef Rooligan het volgende:
De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.
Cubase is uiteraard altijd okay, maar zonder lettercode (SE, SL, SX) valt er verder weinig over te zeggen. Voor SL en SE is versie 2 bijvoorbeeld nog de nieuwste, voor SX is versie 3 al uit.quote:Op zondag 26 december 2004 13:55 schreef Fixxxer het volgende:ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellenquote:Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Fixxxer het volgende:
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?quote:Op maandag 27 december 2004 00:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ha een nieuwe axe!
Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond![]()
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??quote:Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen.
Heb ik ook gedaan, SX een tijdje als trial gehad en besloten dat SL alle mogelijkheden had waar ik voorlopig gebruik van wil maken.quote:Op maandag 27 december 2004 19:07 schreef LenL het volgende:
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
doe maar een bijl......quote:Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?(of jij hebt het fout natuurlijk)
Zozo, en wanneer kunnen we je eerste solo's verwachten met veel wahgeweld?quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:38 schreef Hammet het volgende:
Ik ben net terug van Feedback.
Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht![]()
. Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
![]()
Wat een schoonheid!!quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!
Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:
Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!
[afbeelding]
Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!
Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.![]()
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...quote:Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout?(of jij hebt het fout natuurlijk)
Feli met je aankoop! Puik dingetje! Alleen vind ik de gouden hardware en die tremelo-arm op de foto niet erg mooi...quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!
Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:
Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!
[afbeelding]
Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!
Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt...quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...
quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...
Leg eens uit!quote:Op woensdag 29 december 2004 09:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt....
Het roepen van Freebird is een running joke, hier staat er een stukje over.quote:
quote:Superdrag Sunday : Covering a pair of the greats
The next mp3 is a live recording, but unfortunately I don't know what venue or year from which it came. As you know it used to be fairly common for music fans in general to jokingly request/scream out "Freebird!" at rock shows. Well, it used to be a common chuckle-inducing request at Superdrag shows as well. I would figure that the joke got old for most bands. So at one show, Superdrag actually broke into their rendition of the Lynard Skynard classic... much to the surprise of everyone including the fan who was bootlegging the show (as you can hear from this muffled but now-classic recording).
Bron: http://www.rockingvan.com/
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...quote:Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef Zanderrr het volgende:
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
Wat wel cool was, is dat een andere gitarist en ik dat nummer daadwerkelijk tijdens een jamsessie begonnen te spelen nadat hij dat geroepen had.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:29 schreef Rooligan het volgende:
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Veel te veel gegeten en gedronken he!Om het OT te houden, heb mijn gitaarstrap ietjes moeten verlengen.....quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hey ibanez is er ook weer!
Fijne kerst gehad?
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterkerquote:Op woensdag 29 december 2004 18:11 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...
iemand een goede gevonden?
gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm
en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker
@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
Daar hoef je je helemaal niet voor te schamenquote:Op woensdag 29 december 2004 19:27 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul.
*instemmend knikt en noteert...*quote:Op woensdag 29 december 2004 19:35 schreef BUG80 het volgende:
Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.quote:Op woensdag 29 december 2004 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:50 schreef Djaser het volgende:
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?
[afbeelding]
Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdfquote:Op woensdag 29 december 2004 22:27 schreef Tomek het volgende:
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?quote:Op woensdag 29 december 2004 22:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf
Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.
Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |