abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24216796
ach ja, ik heb het niet zo op phaser, flangers en rotary effecten dus ach..
pi_24216841
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dankje!

L_A_H en ik hebben vanmiddag nog een stukje gemaakt, voor een liedje waar we aan aan het werken zijn. Het is nog allemaal expirimenteel, maar je krijgt iig wel een indruk.

Tip, je moet je volume wel wat harder zetten, anders hoor je het niet goed aangezien we niet alle tracks gecompressed hebben!

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/The_Clearing.mp3

Hehe T riffje heeft een naam gekregen Wel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zondag 26 december 2004 @ 13:46:23 #103
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24216995
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:37 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hehe T riffje heeft een naam gekregen Wel vet om van die drums te maken, heb je dat nou met cubase gedaan? Wel handig om te kunnen.
Is een nieuw programmatje, Het heet Groove Agent. Je geeft je stijl en tempo in en dan geeft dat progje suggesties voor drumtracks die je dan zelf helemaal kunt aanpassen. Echter wil ik hem nog koppelen aan drumkit from hell zodat hij nog wat overtuigender klinkt en ik em ook kan equalizen.

Het dikke in de drumsound heb ik gekregen door het hele drumstel op de "New-York style" te compressen.

Ik ben nu nog wat aan het klungelen met de gitaarsounds en heb weer wat patches gedllt en die gaan we dadelijk met de opnieuw besnaarde explorer eens checken, kijken of ze gaaf klinken.
pi_24217134
ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?

Is btw wel heel vet zo'n suggestie functie aha ook steinberg zie ik

[ Bericht 18% gewijzigd door Fixxxer op 26-12-2004 14:03:12 ]
  zondag 26 december 2004 @ 15:32:18 #105
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24218487
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:22 schreef Hammet het volgende:

[..]
bedankt!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 26 december 2004 @ 22:49:06 #106
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24225066

Deze gitaar stond bij m'n opa en oma en heb ik maar in beslag genomen.
Dinsdag koop ik nieuwe snaren, ik kan niet wachten hoe 't klinkt!!

Ik zie dat het merk Sanchez nog steeds bestaat. Is dit een beetje een redelijke gitaar?
feest
pi_24227831
Ha een nieuwe axe!

Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond
pi_24231702
quote:
Ergens in deeltje 13 schreef Rooligan het volgende:
De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.
Donderdag 23-12 nog even snel een nieuwe brug gemaakt voor mijn contrabas. Helaas heeft met dit nogal genekt tijdens mijn optreden op eerste kerstdag. Na twee nummers sloeg kramp toe in mijn linkeronderarm, doordat de action nog te hoog was. Ik kon met mijn vingers niet meer krachtig genoeg kniipen tijdens de rest van de nummers...

Jammer om zo de rest van de show te moeten doorlopen, zodoende kon ik niet echt los gaan en ik moest veel loopjes vereenvoudigen... Ik heb nog steeds last van mijn arm, btw...

Voor de rest ging het toch wel vlotjes en het publiek danste erop los...
Foto's van de show volgen binnenkort....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24231909
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:55 schreef Fixxxer het volgende:
ben nu ook thuis cubase maar eens aan het ehh kopen. Heb nu 2.0.1 in de wachtrij, is die ok?
Cubase is uiteraard altijd okay, maar zonder lettercode (SE, SL, SX) valt er verder weinig over te zeggen. Voor SL en SE is versie 2 bijvoorbeeld nog de nieuwste, voor SX is versie 3 al uit.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24233117
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
pi_24233340
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:12 schreef Fixxxer het volgende:
Het is SX en de update naar 3 heb ik ook binnen. Wat is het verschil tussen die lettercodes?
SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen .
pi_24235460
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ha een nieuwe axe!

Ziet er hetzelfde uit als mijne, qua hout; k vind het wel mooi dat kersenrode hout en ongelakt bovenblad. En de mijne is ook een oudje die ergens op zolder stond
Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout? (of jij hebt het fout natuurlijk)
feest
pi_24240017
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

SX is de Cubase standaard, SL stript daar vnl. de surroundmix- en bladmuziekfunctionaliteit uit en SE is ten opzichte van SL nog wat verder beperkt in het aantal tracks. Tevens zijn de bijgeleverde plugins bij SX net wat ruimer dan bij SL, maar dat heeft mij niet overgehaald een kleine 300 euro extra neer te tellen .
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
pi_24240280
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:07 schreef LenL het volgende:
uhh je kunt cubase sx zo downloaden, of mag ik dat niet zeggen??
Heb ik ook gedaan, SX een tijdje als trial gehad en besloten dat SL alle mogelijkheden had waar ik voorlopig gebruik van wil maken.
pi_24257618
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Een axe is toch een plank? (solidbody dus) Of heb ik het fout? (of jij hebt het fout natuurlijk)
doe maar een bijl......
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:34:40 #116
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24261666
Hey ibanez is er ook weer!

Fijne kerst gehad?
pi_24261742
Ik ben net terug van Feedback.

Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht . Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:52:05 #118
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_24262069
Zo vandaag een hele effectieve shop-dag gehad!!!

Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:

Een 50th Anniversary Stratocaster deluxe!

Met een hele gave tweed case dus helemaal in stijl!

Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_24263262
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

doe maar een bijl......
Met plank bedoel ik een solidbody. Een axe is toch een solidbody?
feest
pi_24263327
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:38 schreef Hammet het volgende:
Ik ben net terug van Feedback.

Ik heb een Ibanez Weeping Demon gekocht . Puik dingetje! Ik had ook nog enkele dunlop pedalen geprobeerd. Ze hadden een goed geluid, maar ik vond het toch wat te beperkt. Die WD7 kan je dus helemaal instellen. Echt vet speelgoed hoor
Zozo, en wanneer kunnen we je eerste solo's verwachten met veel wahgeweld?
feest
pi_24263424
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:

Ik ben vandaag met mijn Broer HIM naar 2 gitaarzaken in de buurt geweest en flink wat op gitaren gespeeld en uitendelijk ook een nieuwe Axe gekocht:

[afbeelding]

Ook kun je de volume pot indrukken voor serielle schakeling tussen de elementen en een boostcircuitje.
Wat een schoonheid!!

Wat houd dat in, seriële schakeling? Wat voor verschillende element-standen he je dan? En hoe klinkt dat?

Prachtige gitaar iig! Ga je zelf ook een paar foto's maken?
feest
pi_24263586
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
feest
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:19:18 #123
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24264303
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb snaren op m'n nieuwe Spaanse gitaar gezet en hij klinkt heel goed.
Harder dan m'n andere nylonsnarige gitaar, meer laag en sowieso gewoon anders. Ook zijn ze zwaarder (om in te drukken)
Komt dit door de gitaar of door de snaren? Het zijn iets duurdere (betere?) snaren dan op m'n andere gitaar. Ik wist ook niet meer wat voor snaren daar op zaten, anders had ik die gekocht. Dan had ik het beter kunnen vergelijken.
pi_24266301
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Zolang je er een amp mee kapot kunt meppen is het voor mij een axe...

Ow en LAH; ja je zoals je hem beschreef dacht ik hmmm, hou niet zo van zwarte strats met witte hals maar deze finish op het plaatje is zoooo mooi
En wanneer komt die variax nou? mofo
pi_24270970
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:52 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[afbeelding]

Feli met je aankoop! Puik dingetje! Alleen vind ik de gouden hardware en die tremelo-arm op de foto niet erg mooi... (ben misschien wat ouderwets ingesteld...)

Leuke gadget, die push-pull-volumemeter!
Volgende optredens:
pi_24271583
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt... .
pi_24275424
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ik denk dat het andersom is met die spaanse gitaar!
feest
pi_24275472
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Of de biker achterin de zaal die na elk nummer "Freebird" schreeuwt... .
Leg eens uit!
feest
pi_24275779
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Leg eens uit!
Het roepen van Freebird is een running joke, hier staat er een stukje over.

Alhoewel het natuurlijk altijd goed uit kan pakken, zoals in het volgende voorbeeld:
quote:
Superdrag Sunday : Covering a pair of the greats

The next mp3 is a live recording, but unfortunately I don't know what venue or year from which it came. As you know it used to be fairly common for music fans in general to jokingly request/scream out "Freebird!" at rock shows. Well, it used to be a common chuckle-inducing request at Superdrag shows as well. I would figure that the joke got old for most bands. So at one show, Superdrag actually broke into their rendition of the Lynard Skynard classic... much to the surprise of everyone including the fan who was bootlegging the show (as you can hear from this muffled but now-classic recording).

Bron: http://www.rockingvan.com/

[ Bericht 3% gewijzigd door Litpho op 29-12-2004 14:12:58 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 14:27:31 #130
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24276237
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24276269
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef Zanderrr het volgende:
Hier in de regio roepen ze altijd "Slayerrrrr!"
Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 14:30:33 #132
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24276292
Nou ja, ik doe 't soms voor de grap ook wel, maar dan bij een black metal-band vragen om "Yellow Submarine" of "Dueling Banjos"
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24276386
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:29 schreef Rooligan het volgende:

Een vriend van mij wil nog wel eens achter vanuit de zaal de band om een verzoeknummer vragen: "Hotel California"...
Wat wel cool was, is dat een andere gitarist en ik dat nummer daadwerkelijk tijdens een jamsessie begonnen te spelen nadat hij dat geroepen had. Meezingen kon hij echter niet...
Volgende optredens:
pi_24279397
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hey ibanez is er ook weer!

Fijne kerst gehad?
Veel te veel gegeten en gedronken he!Om het OT te houden, heb mijn gitaarstrap ietjes moeten verlengen.....

Is het geen lol om hier filmpjes te posten van je eigen werk??
In The Presence Of Enemies!
  woensdag 29 december 2004 @ 18:11:28 #135
47781 Jorikjet
pi_24280411
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...

iemand een goede gevonden?

gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm

en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)

[ Bericht 39% gewijzigd door Jorikjet op 29-12-2004 18:36:12 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 29 december 2004 @ 19:19:22 #136
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24281578
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:11 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met haleluja van jeff buckley te spelen, maar ik kan nergens een goede tab vinden waar ook de zang bij staat, dus dat je het nummer zo kunt meespelen...

iemand een goede gevonden?

gevonden:
http://www.ultimate-guita(...)f/hallelujah_tab.htm

en dan met wat stukjes van andere tabs heb ik het complete nummer zo (Y)
Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker

@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
  woensdag 29 december 2004 @ 19:25:05 #137
47781 Jorikjet
pi_24281700
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding

ja, mojo pin en grace kan ik al , morgen een capo kopen, en over 2 weken denk ik dus zo'n marshall mg30

heb nu van iemand een versterkertje geleend met een uber brak geluid.
http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=11&z=y
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24281758
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Aaaah, mooi nummer! Goede song om te oefenen met capo te spelen en bovendien een goede test voor de galm van je versterker

@Rooligan: ik zie op je site dat je in het bezit van van een butterscotch Squier tele. Hoe speelt & klinkt dat ding? Ik heb zelf al lang een Amerikaanse Fender, maar ik vind die Squier er echt mooi uitzien!
Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul .
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 19:35:34 #139
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24281914
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:27 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Die Squier was ook puur geluk, dat ik um tegenkwam!
Het geluid en de afwerking zijn goed te noemen (tis natuurlijk geen Fender). Alleen het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven. Ik bespeel hem eigenlijk liever dan mijn Les Paul .
Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen Ik heb zelf, naast de Fender Tele, ook een Squier Strat. Mijn Fender heeft Vintage Noiseless pickups en die klinken vrij clean. Als ik een wat vuiger geluid zoek pak ik ook de Squier nog wel eens op. Uiteraard is de afwerking wat minder, maar het is eigenlijk onzin om te spreken van goede en slechte gitaren.

Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
pi_24282082
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:35 schreef BUG80 het volgende:

Ik zeg altijd maar: Het is niet de toon, maar wat je ermee doet
*instemmend knikt en noteert...*
Volgende optredens:
  woensdag 29 december 2004 @ 19:50:28 #141
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24282198
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?

Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
  woensdag 29 december 2004 @ 19:56:50 #142
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24282322
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
jeff buckley heeft trouwens ook een hele vette telecaster. die staat ook op de website van rooligan in dat flash ding
Ja die is ook mooi ja. Ik heb een keer een discussie gevolgd op internet over die gitaar, maar niemand weet eigenlijk precies wat voor Tele het is. Als ik het me goed herinner is het in elk geval een Japanse Fender uit begin jaren '80, waarbij de pickup bij de brug sowieso is vervangen. Hij had 'm in bruikleen van een vriend(in) en na zijn dood is de gitaar weer teruggegeven aan de eigenaar.

Verder gebruikte hij natuurlijk een flinke batterij effecten en een Fender Vibrolux versterker om aan dat karakteristieke geluid te komen. Maar dat mooie zangerige/"chime" geluid is typisch een nekpickup van een tele

Het hielp natuurlijk ook dat het gewoon een hele goede gitarist was, die het voor elkaar kreeg om precies de goede nootjes op het juiste moment te raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door BUG80 op 29-12-2004 20:07:06 ]
pi_24284633
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:50 schreef Djaser het volgende:
Ik kan het bass topic even niet vinden dus ik knikker mijn vraag hier neer. Ik ben van plan een bas te kopen en ik heb de volgende in gedachte. Kan iemand me vertellen of dit een goede koop is voor iemand die metal wil spelen?

[afbeelding]
Ibanez BTB400QM
• 5pc BTB4 maple/walnut neck
• Quilted Maple top/Walnut/Basswood body
• Medium frets
• MR-2 bridge(19mm string spacing)
• DFR-N4 neck pu
• DFR-B4 bridge pu
• Vari-Mid 3B2 3-band EQ
• Elixer equipped
Ik wou dat ik je kon helpen (ik bas nl. ook); maar ik (a) heb van Ibanez helemaal geen weet en (b) speel geen metal. Ik zou zeggen, naar de muziekwinkel en spelen die hap. Bevalt die? Dan aanschaffen!
Volgende optredens:
pi_24284744
Hé, m'n slagplaat ligt nu van m'n gitaar af en ik wil dus m'n 2 singlecoils vervangen door die nieuwe. Nou heeft het bovende elemeten een gele en zwarte kabel en de middelste een witte en zwarte. De 2 nieuwe hebben beide een witte en rode. Welke hoort waar?
Alvast bedankt!!
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:27:57 #145
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285713
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
pi_24285789
Fender Lace Sensors elemeten: (de gouden)

Onderkant van de slagplaat:

Aansluitingen van kabeltjes aan de switch en volume pot:
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:34:03 #147
42555 Tomek
Take on the world!
  woensdag 29 december 2004 @ 22:35:17 #148
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285881
wit rood en zwart zijn trouwens de standaard kleuren die bij elementen gebruikt worden.
je laat die humbucker zitten toch, dus die draadje hoef je niet te weten.
gewoon alles solderen als op dat plaatje.
pi_24285915
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:27 schreef Tomek het volgende:
moet je ff kijken op seymourduncan.com of dimarzio.com
daar staan wel wiring schema's op
http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf

Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.

Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.
feest
  woensdag 29 december 2004 @ 22:38:28 #150
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24285959
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

http://www.lacemusic.com/wiring/pdf/1.pdf

Er staat bij dat ie ook is voor de goude Lace Sensor. En volgens mij is mijn Fender Lace Sensor door dat bedrijf gemaakt voor Fender.

Maar ik word er eigelijk niet echt veel wijzer van.
Is anders best een duidelijk schema. Maar jij hebt toch maar 1 tone knop, en een humbucker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')