Ow jah, dat snap ik welquote:Merisse zei als laatste:
Tex, ik had gehoopt/gedacht dat anderen niet zo snel op deze namen zouden komen. Ik heb namelijk zelf een 13 in een dozijn naam en heb vroeger in de klas gezeten met 2 andere meisjes met dezelfde naam, de juf ging ons toen nummeren Ik heb me heilig voor genomen een evt. kind een originele naam te geven, niet in de top zoveel voorkomend maar ook niet exotisch of moeilijk. Vandaar.
Ik denk dat wij dezelfde godsdienstleraar gehad hebben!quote:op woensdag 15 december 2004 @ 13:28 schreef miss_dynastie in het vorige topic:
Het oudste zoontje van mijn vroegere godsdienstleraar heet Boaz.
Zou heel goed kunnen ja, echt grappigquote:Op woensdag 15 december 2004 23:21 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik denk dat wij dezelfde godsdienstleraar gehad hebben!![]()
In 1999. VWO. Heb twee jaar op Brugschool 'Zuid' gebivakkeerd, en de laatste vier jaar op het hoofgebouw.quote:Op woensdag 15 december 2004 23:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Zou heel goed kunnen ja, echt grappig
In welk jaar ben jij geslaagd?
Meneer van Keulenquote:Op woensdag 15 december 2004 23:37 schreef Reese het volgende:
[..]
In 1999. VWO. Heb twee jaar op Brugschool 'Zuid' gebivakkeerd, en de laatste vier jaar op het hoofgebouw.
ik ben even verhuisd naar het Speeltuin Schoolpleinbankje: Het Speeltuinbankje 178quote:Op woensdag 15 december 2004 23:38 schreef miss_dynastie het volgende:
iets
Morgan stond ook op mijn 'lijstje', net zoals Reese, Dakota en Seven. Brittany vond ik ook een mooie naam, tot Britney S haar neus liet zienquote:Op donderdag 16 december 2004 00:34 schreef Bar_en_Mar het volgende:
zo blijf ik Morgan zo een leuke naam vinden en een van mijn nichtjes heet Chloé jongens namen waren hier een criem, Steijn vind ik mooi,sven blijf ik mooi vinden Jelmer,jesper,mulan,Sil
dit was ik dus niet hequote:Martineke - woensdag 15 december 2004 @ 08:36
Deh is ook, Kek maar!
Robbie is een mooie naam
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook wel even zat te kijken toen ik die post las.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:34 schreef Martineke het volgende:
[..]
dit was ik dus niet hevriendlief heet zelf robbie en heeft dit dus geschreven!!!
Borre en de nachtzwarte kat!quote:Op donderdag 16 december 2004 12:19 schreef Spindizzy het volgende:
Bor... Waar ken ik die naam van? Komt het uit een kinderserie ofzo?
Ja, die vind ik erg leuk, maar daar vindt Remco weer niets aan...quote:Op woensdag 15 december 2004 23:01 schreef Rewimo het volgende:
Mel, wat denk je van Joran of Joram, of Tibor?
Dat lijkt me dan meer iets voor jullie toekomstige spruitquote:Op donderdag 16 december 2004 15:13 schreef Spindizzy het volgende:
Kaleb betekent toch: Kijk, een hond?
Timo, Timon, Tijmen, Sijmen vind ik wel leuke namen, vanavond weer even doornemen met Remco...quote:Op donderdag 16 december 2004 13:19 schreef moussy het volgende:
Ronan, Dani, Marvin, Marijn, Jurre, Joep, Björn, Justin, Timo, Boyd
Tja, ik geloof niet dat ik erg gelukkig ben met Angie. Ik heb het niet zo op Engelse namen. Ik woon in Nederland, krijg (hoop ik) Nederlandse kinderen, dus wil ik ook Nederlandse namen. Als een Nederlandse naam makkelijk uitgesproken kan worden in het Engels is dat natuurlijk wel weer mooi meegenomen...quote:Op woensdag 15 december 2004 18:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Wat leuk!! Ik had ook al een geweldige naam voor een jongen, ook van iemand uit een band, maar daar wou mn vriend niks van weten
maar " Mick" vond ie weer wel leuk, dus die houden we in gedachten voor over een paar jaartjes.
Betrouwbaar, stoer... dat klinkt nog niet zo gek toch?quote:
Vandaar mijn uitleg.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:13 schreef Spindizzy het volgende:
Kaleb betekent toch: Kijk, een hond?
Ahaaaa, ik snapquote:Op donderdag 16 december 2004 18:33 schreef poemojn het volgende:
Vandaar mijn uitleg.
Ik vond de betekenis van Kaleb primamaar die smiley sloeg terug op Spindizzy.. was misschien niet helemaal duidelijk.
Maak er anders een combi van, Stijnquote:Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef melonovy het volgende:
Nu heb ik echt niet zo veel exvriendjes, maar jullie weten ze wel op te noemen...
[..]
Timo, Timon, Tijmen, Sijmen vind ik wel leuke namen, vanavond weer even doornemen met Remco...
hond, dusquote:Op donderdag 16 december 2004 18:46 schreef poemojn het volgende:
Verder nog 'the devoted one'. Bron.
Poemojn, misschien moet je even de naam en het adres wegwerkenquote:Op donderdag 16 december 2004 22:08 schreef poemojn het volgende:
En als je je zoontje Mozes noemt neem je dit kaartje om helemaal in de stijl te blijven.Mozes=uit het water genomen
Een oud-oud-oud collega wilde haar tweeling Tim en Tom wilde noemen. In het ziekenhuis (na de geboorte) hebben ze dit afgeraden en toen is het Tom en Dennis geworden.quote:Op donderdag 16 december 2004 22:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Poemojn, wat een grappige kaartjes in die link van jou
Maaruh... kan me niet voorstellen dat er iemand is die zijn tweeling Kim en Jim gaat noemen
Kijk ook maar eens goed naar de geboortedatum!quote:Op donderdag 16 december 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:Rewimo, volgens mij is dat adres fictief. Ik heb rechtstreeks naar de site van de fabrikant gelinkt.
quote:Op donderdag 16 december 2004 07:34 schreef Diesz het volgende:
Morgan stond ook op mijn 'lijstje', net zoals Reese , Dakota en Seven. Brittany vond ik ook een mooie naam, tot Britney S haar neus liet zien, lijkt me te veel op elkaar!
O dat had ik dus even niet in de gaten, dacht dat het van een kennis was of zoietsquote:Op donderdag 16 december 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:Rewimo, volgens mij is dat adres fictief. Ik heb rechtstreeks naar de site van de fabrikant gelinkt.
Op mijn oude afdeling werd ooit een tweeling geboren die Michel en Michelle genoemd werden.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Een oud-oud-oud collega wilde haar tweeling Tim en Tom wilde noemen. In het ziekenhuis (na de geboorte) hebben ze dit afgeraden en toen is het Tom en Dennis geworden.
Dus van de combi Kim en Jim kijk ik ook niet raar op..
Waarschijnlijk zijn er meer Disney fan's. Tenzij ze in de buurt van Den haag wonenquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:21 schreef CarOnline het volgende:
Jaaa dat van die drieling zou ik nooit geloven, maar ik heb het zelf zien staan in het Meerlingen Magazine. Vreselijk toch
En Disney voor een meisje ken ik ookToevallig zeg!
quote:
Nee, dat is op zich waar, maar als tweeling ben je vaak toch meer een eenheid dan wanneer er een paar jaar tussenzit... voor de buitenwereld bedoel ik danquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef jessie het volgende:
Ik vind het altijd maar een dom gedoe dat een naam moet passen bij die van een broertje of zusje. Die namen zie je alleen maar samen op te geboortekaartje of op kerstkaartenstaan. Als je zegt hoe je heet zeg je er toch niet achteraan hoe je broertje of zusje heet
Nee? Oh, ik vind het helemaal nietsquote:Op vrijdag 17 december 2004 11:16 schreef bixister het volgende:
ik vind Tim en Tom niet voor schut overigens hoor. alleen wat tekenfilm-achtig.
genoeg lijstjes hebben hier de revue gepasseerdquote:Op vrijdag 17 december 2004 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Martineke, hebben jullie het al met lijstjes geprobeerd? Dus hij een lijstje, jij een lijstje, en dan strepen en kijken of je een gezamenlijk lijstje kunt krijgen? Stel dat je twee of drie namen overhoudt, dan kun je altijd als het kindje er is nog beslissen....
Dat kun je dan weer ondervangen door ze allebei een tweede naam te geven met een andere letter. Wij hebben thuis twee J's en twee S-en, en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, omdat ze dus andere initialen hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:14 schreef Quinny het volgende:
Ik zou zelf nooit mijn kinderen dezelfde voorletter geven. Met het idee om later ruzie te voorkomen als de een de post van de ander heeft open gemaakt
Hoe bedoel je 'mag niet'?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:20 schreef beefcake het volgende:
Als je twee (of meer natuurlijk) jongens of twee meisjes hebt, mag je ze niet eens dezelfde initialen geven. Hetzelfde geldt voor vader-zoon en moeder-dochter. Wij moesten Dylan een tweede naam geven (maar dat was niet erg, want dat wilde ik zelf al graag), omdat mijn vriend Dennis heet en geen tweede naam heeft.
Ik heb het ergens gelezen! Ik ben aan het zoeken waar. Het kan ook zijn dat ze moeilijk kúnnen doen bij aangifte bij de burgerlijke stand, dat weet ik niet meer. Ik ga even zoeken!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'mag niet'?
Mijn moeder en ik hebben allebei dezelfde voornaam en geen van tweeën een tweede naam
Mja, bij ons kan het wel, maar dat komt misschien ook omdat mijn vader over het algemeen post van andere bedrijven/instanties/enzovoort krijgt dan mijn broer, en mijn andere broer krijgt weer andere post dan mijn zus...quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef melonovy het volgende:
En het is ook echt niet zo dat je het probleem oplost met een 2e naam, mijn vader's en mijn zusje's naam beginnen beide met een R, mijn zusje heeft nog een 2e naam, maar er komt erg veel post binnen op alleen R. achternaam. Zonder 2e initiaal, of zonder meneer of mevrouw ervoor...
quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:36 schreef beefcake het volgende:
Ik kan het niet vinden...
Misschien heb ik het wel verzonnen om er bij ShaoliN een tweede naam doorheen te krijgen en ben ik er zelf in gaan geloven
Bronquote:Het kan verwarrend zijn als kinderen binnen één gezin dezelfde initialen hebben. Vooral bij meerlingen die ook dezelfde geboortedatum hebben, is de kans op verwarring groot. Om vergissingen bij bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen of banken te voorkomen, kun je beter verschillende beginletters kiezen een tweede naam met verschillende beginletters.
Heeeeeeee, die Sasha ken ik! Sasha H. toch?????quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:06 schreef beefcake het volgende:
In Hilversum had ik trouwens een buurjongen en -meisje die Sacha en Macha heetten
Dat zou best kunnen! Ik was acht toen ik er weg ging, dus ik weet het niet meer! Was wel Hilversumse Meent trouwens hoor! Volgens mij hadden ze rood haar.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:28 schreef snoopy het volgende:
[..]
Heeeeeeee, die Sasha ken ik! Sasha H. toch?????![]()
Mwah, hier thuis worden de namen van ons vieren anders toch vrij vaak achter elkaar genoemd. En tja, daar zit één naam tussen die er niet bij past, waardoor het weleens een opmerking trekt. We hebben 3 puur Nederlandse namen, 3 of 4 lettergrepen, eindigend op een e, en dan één Engelse naam van twee lettergrepen en eindigend op een y. Dat klinkt toch vrij vreemd, het is me al meer dan eens gevraagd of het betreffende zusje niet toevallig anders heet, en dit een koosnaampje is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef jessie het volgende:
Ik vind het altijd maar een dom gedoe dat een naam moet passen bij die van een broertje of zusje. Die namen zie je alleen maar samen op te geboortekaartje of op kerstkaartenstaan. Als je zegt hoe je heet zeg je er toch niet achteraan hoe je broertje of zusje heet
quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:54 schreef coolbabe het volgende:
Ik ken twee broertjes die Frank en Stein heten
Toen ik nog in de gevangenis werkte kregen we dus een 2ling binnen. Ze hadden allebei 2 voornamen die de ander dan omgedraaid had. (b.v. boris bas en de ander bas boris). Als eerste ga je af op de naam, dan op geboortedatum en daarna was het aan ons om ze uit elkaar te houden, de goeie formulieren in de goeie dossiers te doen en dat is een verschrikkelijk uitzoek werkje. Dus mijn advies doe het niet, want alle instanties raken behoorlijk in de warquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:19 schreef beefcake het volgende:
[..]
Bron
Het mag dus wel gewoon. Ik heb gewoon weer eens verkeerd gelezen
Dat zou dan ook voor broers en zussen moeten gelden, omdat je als kind nooit meneer of mevrouw voor de initialen hebt staan. Mijn broer en ik hebben ook dezelfde initialen en dat is ook regelmatig mis gegaan met de post.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:20 schreef beefcake het volgende:
Als je twee (of meer natuurlijk) jongens of twee meisjes hebt, mag je ze niet eens dezelfde initialen geven. Hetzelfde geldt voor vader-zoon en moeder-dochter. Wij moesten Dylan een tweede naam geven (maar dat was niet erg, want dat wilde ik zelf al graag), omdat mijn vriend Dennis heet en geen tweede naam heeft.
quote:Op maandag 20 december 2004 14:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Jonas is leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jij vindt em niet zo mooi luck??
Oh, ik dacht vanwege de 'quote:Op maandag 20 december 2004 14:23 schreef Luckepuk het volgende:
Juist wel! Maar hub zit ook al met die walvis te leuren!![]()
ik ken hetquote:niet dat we al een naam nodig hebben hoor... maar je denkt er zo nu en dan eens over/aan...
Ik vind Jonah wel erg leuk, maar persoonlijk Jonas niet.. moet ik gewoon denken aan een walvis.quote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef Martineke het volgende:
Jonas !!! een jona is een afgeleide van vagina.![]()
Volgens mij was dat Yoni, hoor... Tja, en dan ken ik dus een jongen die gezegend is met die naam...quote:Op maandag 20 december 2004 22:46 schreef Martineke het volgende:
Jonas !!! een jona is een afgeleide van vagina.![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:56 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hier in het dorp wonen mensen die er samen ook niet helemaal uitkwamen en zijn gelukkig tot een compromis gekomen, alleen vind ik dat persoonlijk weer jammer want wat daar uit voorgekomen is klinkt een beetje vreemd je schrijft Gelana en je spreekt het uit als djelana afelgeid van J-lo en anastasia
ze hebben nog een dochter alleen die naam kan ik niet eens schrijven maar je spreekt het uit als Ameriege of zoiets
Bij Gelana (en dan uitgesproken zoals het er staat, niet met dj) vind ik Roodkapje wel leuk voor een zusje.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:56 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hier in het dorp wonen mensen die er samen ook niet helemaal uitkwamen en zijn gelukkig tot een compromis gekomen, alleen vind ik dat persoonlijk weer jammer want wat daar uit voorgekomen is klinkt een beetje vreemd je schrijft Gelana en je spreekt het uit als djelana afelgeid van J-lo en anastasia
ze hebben nog een dochter alleen die naam kan ik niet eens schrijven maar je spreekt het uit als Ameriege of zoiets
Dat hoeft helemaal niet altijd erg te zijn. Ik ken genoeg kinderen waarbij dat helemaal niet erg is.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
jemig wat ERG.. het broertje van mn vriend heeft zn dochter ook vernoemd naar zichzelf en zn vriendin en dan een mengelmoes van die namen, DAT vond ik al erg, maar dit..
Bij ons zou het Befr worden...quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Mee eens troel, als wij de eerste twee letters van onze naam pakken komen we uit op Demi, lijkt me ook heel acceptabel
quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Daniel (en dan spreek je het uit hoe het er letterlijk staat) lekker vaag toch.
Toevallig ook nog een tweeling?quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:54 schreef coolbabe het volgende:
Ik ken twee broertjes die Frank en Stein heten
Precies, je spreekt het dus uit als da-niel, vond ik erg vreemd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:50 schreef Troel het volgende:
Wel als je het als da-niel uitspreekt en niet als dani-el
Ik vind het wel humorquote:Op dinsdag 21 december 2004 18:09 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Toevallig ook nog een tweeling?
Een paar jaar geleden beviel in het ziekenhuis waar ik werk een vrouw van twee jongetjes.
Frank en Stein inderdaad... Ik vond het niet zo'n geweldige combinatie.
Zo heet iemand die ik ken, ik vind het wel een orginele naam.quote:
Dan zouden wij ons kindje Mama moeten noemen. Wordt denk ik een beetje verwarrendquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Mee eens troel, als wij de eerste twee letters van onze naam pakken komen we uit op Demi, lijkt me ook heel acceptabel
Maar dan zal je waarschijnlijk minder snel ruzie krijgen over de naam die voorop staat zeg maarquote:Op woensdag 22 december 2004 08:24 schreef m@x het volgende:
[..]
Dan zouden wij ons kindje Mama moeten noemen. Wordt denk ik een beetje verwarrend![]()
Ah ok, zo had ik het niet begrepen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:15 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Precies, je spreekt het dus uit als da-niel, vond ik erg vreemd.
quote:Op woensdag 22 december 2004 08:24 schreef m@x het volgende:
[..]
Dan zouden wij ons kindje Mama moeten noemen. Wordt denk ik een beetje verwarrend![]()
En dat vind ik dan weer meer een jongensnaam (Charlie's angels ...)quote:Op woensdag 22 december 2004 10:40 schreef phileine het volgende:
Ik hou zelf niet zo van die amerikaans klinkende namen, maar het dochtertje van mijn baas heet "Charlie" en dat vind ik eigenlijk wel weer heel erg leuk.
Onze namen samen zou iets worden van Fresa, nog niet eens zo heel gek.
en nee, ook hier geen redenen om namen te moeten verzinnen
Roma vind ik niet zo leuk voor een jochie, geloof ikquote:Op woensdag 22 december 2004 10:44 schreef Martineke het volgende:
samenvoegen van onze namen heb ik ook naar gekekenzou bij ons Maro of Roma worden.
pff namen zijn wij absoluut nog niet uitquote:Op woensdag 22 december 2004 10:45 schreef Merisse het volgende:
Hoe gaat het met jullie met de naam Martineke? Zijn jullie eruit? Kunnen wij nog behulpzaam zijn met het roepen van suggesties of liever niet?
+quote:bijv namen die eindigen op ...o (geen fabio of romeo of zo) daar neigt hij heel erg naar.
=quote:ik wil een apartere naam die niet zo vaak voorkomt
ik ken alleen maar donkere jurgens. En dat vaginale kreeg ik dus ook iedere keer door mijn hoofd.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:01 schreef bixister het volgende:
jurgen alleen bij een donker kind? hoe kom je daar nou bij. en varinia, sorry maar dat klinkt mij te vaginaal.![]()
ook al nie nee, is teveel in de lijn van de familie. hij neigt naar namen die eindigen op o , maar ik niet.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Stefano?
Gianniquote:Op donderdag 23 december 2004 14:25 schreef Martineke het volgende:
[..]
ook al nie nee, is teveel in de lijn van de familie. hij neigt naar namen die eindigen op o , maar ik niet.
hij heeft 1 naam die hij mooi vind en die eindigt op o dus, ik heb een naam en die eindigt op iwhehe lekker verschillend.
mooie namen vind ik datquote:Op donderdag 23 december 2004 14:33 schreef Little-Angel het volgende:
AIDAN/ AIDEN (M) GAELIC HELP, LITTLE FIRE
JAIDEN (M)
JAYDON / JAYDEN (M) AMERICAN GOD HAS HEARD
Gianniquote:Op donderdag 23 december 2004 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gianni
Dino
Welke trant namen houdt hij van, en welke jij? Noem er eens een paar
Mijn achterneefjes heten Aydin en Deryanquote:Op donderdag 23 december 2004 14:36 schreef Martineke het volgende:
[..]
mooie namen vind ik datAiden opperde ik hier, maar vriendje vind em niet zo mooi
Oh, ik dacht dat jullie écht mijlenver uit elkaar lagen.... dit zijn toch dezelfde soort namenquote:Op donderdag 23 december 2004 14:41 schreef Martineke het volgende:
[..]
Giannivind ik ook erg mooi, hij weer niet
ik hou dus van namen in die trant van Gianni, en hij meer de trant van ricardo/marchano dus.
Hoe moet je die dan uitspreken?quote:Op donderdag 23 december 2004 14:49 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Mijn achterneefjes heten Aydin en Deryan
Remco zo heet mijn ex, doen we ook maar niet.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:12 schreef ezzi het volgende:
Martineke, wij hebben Leon en Remco op ons jongenslijstje staan. Misschien Remco?
die pagina ken ik bijna uit mijn hoofdquote:Op donderdag 23 december 2004 17:17 schreef CarOnline het volgende:
http://namen-voornamen.pagina.nl/ staat vast ook nog wel wat anders
weet niet wat vriendje ervan vind, maar ik vin em niks. maar tnxquote:Op donderdag 23 december 2004 16:34 schreef Sugar het volgende:
Tico?
Ja maar ja maar zo close ben je dan toch niet met zijn neefjes als je al niet eens weet hoe ze heten?quote:Op donderdag 23 december 2004 17:23 schreef Martineke het volgende:
[..]
die pagina ken ik bijna uit mijn hoofdincl dat boek van voornamelijk wat ik hier heb liggen...
Quinn of quint vind ik ook mooivriendje weer niet.
wij hebben ook aantal x aant "wennen" geslagen, bijv met Rodi, hebben wij weken in gedachten gehad, maar na paar weken kwam er toch wel iets wat niet lekker zat.
zo ook met Jordi, vinnik persoonlijk hele leuke en mooie naam. vriendje in dit geval ookgaat ie vragen aan zn moeder hoe zn neefjes ook alweer heten, je raad het al er zit een Jordi tussen
dus dies ook al afgeschreven.
Idemquote:Op woensdag 22 december 2004 08:41 schreef Bright het volgende:
Hm ... Arel zou met streepje op de e nog kunnen ... Elar is wat erg vreemd ...
quote:
Giannio??quote:Op donderdag 23 december 2004 14:41 schreef Martineke het volgende:
[..]
Giannivind ik ook erg mooi, hij weer niet
ik hou dus van namen in die trant van Gianni, en hij meer de trant van ricardo/marchano dus.
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:25 schreef Little-Angel het volgende:
SMORGAINE CHEVANITY en niet zoals VARINIA. De naam die voor mij vast staat is Levana (
Censuur? Waar? Waar?? Censuur is koelquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:42 schreef Kamphuys het volgende:
Wat voor censuur heerst hier in godsnaam![]()
Zijn voornaam Ismael, zijn derde naam Louis en die 2e naam... dat hoor je wel na de geboorte van ons kindje, als het een meisje wordt of als het een jongen wordt zal ik beide namen bekend maken!quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Heya, mel, dat neefje van je he, hoe heet ie eigenlijk![]()
anders ik welquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Martineke, ik krijg een beetje de kriebels hoor, als ik het aantal dagen in je sig zie staan![]()
Spannend hoor!!!quote:
Zo heet mijn nichtje ook, en ook door die film. Welke film is dat eigenlijk?quote:Op donderdag 23 december 2004 12:58 schreef Little-Angel het volgende:
Mijn man en ik zijn ook wel eens bezig met het verzinnen van een naam voor een evt 2e dochter/zoon. Nou waren we laatst een film aan het kijken en kwamen we de naam Varinia tegen, wat we op zich wel leuk vinden alleen nu heb ik de laatste tijd dat het in combi met de andere naam die wij al hadden bedacht, toen Morgaine onderweg was en voor het geval het een tweeling zou zijn, steeds raarder gaat klinken.
zorgt iig voor de nodige afleidingquote:Op zondag 26 december 2004 01:12 schreef Bar_en_Mar het volgende:
LOL Martineke, pas maar op wij d8 het toen ook te hebben tot op de bevallingskamer zelfs toen lagen we weer te zoeken naar een jongens naam ..... mannetje vond het leuk om zoiets tijdens een wee aan te kaarten :S
Tiuri van de Brief voor de Koning?quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:31 schreef Inu het volgende:
...
Als ik zelf kindjes krijg, wil ik een meisje graag Sterre of Skye of Juliette/Julia of Guinevere (roepnaam Gwen) noemen en een jongetje Tiuri of Max
Jupquote:Op zondag 26 december 2004 15:14 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Tiuri van de Brief voor de Koning?![]()
stttquote:Op zondag 26 december 2004 01:12 schreef Bar_en_Mar het volgende:
LOL Martineke, pas maar op wij d8 het toen ook te hebben tot op de bevallingskamer zelfs toen lagen we weer te zoeken naar een jongens naam ..... mannetje vond het leuk om zoiets tijdens een wee aan te kaarten :S
nee man...dan wordt ze later gepest met s-emmyquote:Op vrijdag 24 december 2004 18:39 schreef Little_Angel het volgende:
Ik vind Emmy wel een leuke naam voor een meisje.
quote:Op maandag 27 december 2004 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[bixismodus]
Waarom noemen ze em dan niet gewoon Jacob
[/bixismodus]
quote:Op maandag 27 december 2004 14:22 schreef Anitra het volgende:
Ja komt u maar met het commentaar op Djulian en Djen
Nou, omdat je er zelf om vraagt en dan moet je ook niet boos worden:quote:Op maandag 27 december 2004 14:22 schreef Anitra het volgende:
Ja komt u maar met het commentaar op Djulian en Djen
Maar waarom mag die D bij Djulian er niet voor en bij Djoelle, Django, Djem enz... wel?quote:Op maandag 27 december 2004 14:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, omdat je er zelf om vraagt en dan moet je ook niet boos worden:
Van Djen heb ik begrepen dat ze gewoon Jennifer heet en dat nog kan gebruiken, dus oké.
Maar Djulian zal op altijd Julian met een D ervoor zijn, en dat lijkt mij alles behalve praktisch.
Wat is "goed" en "fout" ?quote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef Spindizzy het volgende:
Je had het op zijn minst goed kunnen schrijvenVreselijk. Het arme joch heet de rest van zijn leven "Julian met een D"
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat ik het niks vind.quote:Op maandag 27 december 2004 14:28 schreef Anitra het volgende:
[..]
Maar waarom mag die D bij Djulian er niet voor en bij Djoelle, Django, Djem enz... wel?
Ik schrijf Djen al bijna 10 jaar zo en zij zelf doet het ook, het is haar roepnaam.
Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggenquote:Op maandag 27 december 2004 14:27 schreef Spindizzy het volgende:
Je had het op zijn minst goed kunnen schrijvenVreselijk. Het arme joch heet de rest van zijn leven "Julian met een D"
Als iemand zich aan jou voorstelt met de naam Julian komt het dan in jou op dat je het moet schrijven met een D?quote:Op maandag 27 december 2004 14:29 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Wat is "goed" en "fout" ?![]()
![]()
en hoe (door wie
) wordt dat bepaald?
Dat je het niks vind kan ik me voorstellen, dat heb ik ook met veel namenweet me nog de namen strijd hier te herinnerenquote:Op maandag 27 december 2004 14:29 schreef jessie het volgende:
Djoelle django en djem vind ik persoonlijk ook hele stomme namen overgens.
Djen vind ik zelf best leuk. Niet mijn keus, maar wel leuk. Djulian vind ik ook Julian met een D ervoor.
Maar verkeerd spellen lijkt me een goede tweede.quote:Op maandag 27 december 2004 14:30 schreef Anitra het volgende:
[..]
Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggen
Dat vind ik ook. Maar Anitra vraagt toch zelf om onze mening?quote:Op maandag 27 december 2004 14:33 schreef snoopy het volgende:
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten.
hhmm.. ja met alle mogelijke varianten tegenwoordig op namen komt het niet standaard bij me op dat het als Julian geschreven moet zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 14:31 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Als iemand zich aan jou voorstelt met de naam Julian komt het dan in jou op dat je het moet schrijven met een D?
Wat een flauwekulsmoes! Dus mijn naam had maar Biejanka moeten zijn?quote:Op maandag 27 december 2004 14:30 schreef Anitra het volgende:
[..]
Nee het ventje moet zeker Julian genoemd worden? terwijl je het toch echt uitspreekt als Djulian. Zo is voor iedereen duidelijk dat het dus zo uitgesproken moet worden. Er is niks ergers dan dan ze constant je naam verkeerd zeggen
Klopt, ze vroeg er zelf om maar zo denk ik er dan weer overquote:Op maandag 27 december 2004 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat vind ik ook. Maar Anitra vraagt toch zelf om onze mening?
Spin tochquote:Op maandag 27 december 2004 14:36 schreef Spindizzy het volgende:
Sorry hoor, maar het ziet er gewoon uit of zijn ouders zijn naam niet konden spellen.
Toch knap dan dat in de tijd dat Djulian nu hier is mijn naam al 3x verkeerd is gekomen op papieren en formulieren en die van hem nietquote:Op maandag 27 december 2004 14:36 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Wat een flauwekulsmoes! Dus mijn naam had maar Biejanka moeten zijn?
Als iemand de naam "Julian" op papier ziet staankunnen ze het op twee manieren uitspreken. Er zal heus wel gevraagd worden of het op zijn engels of NL moet. Als ze zijn naam moeten opschrijven kan ik je garanderen dat het altijd fout zal gebeuren omdat niemand uit zichzelf die D ervoor zal zetten.
Sorry hoor, maar het ziet er gewoon uit of zijn ouders zijn naam niet konden spellen.
Nee Snoopy die zijn al ingeburgerd net als Djulian over 20 jaar ingeburgerd is en alle andere Dj namenquote:
Yup.quote:
nou dat is hier geen enkel probleem hoor! iedereen die luca aanspreekt met luuca, krijgt een vinnige: ik heet loeka hoor! te horenquote:Op maandag 27 december 2004 14:30 schreef Anitra het volgende:
[..]
Jemig hoe zou je dat uit moeten spreken? Ik vind Djulian dan nog erg netjes hoorquote:Op maandag 27 december 2004 14:45 schreef Luckepuk het volgende:
Ik zie net op babybrabbel een Djaymen!
Mooiquote:Op maandag 27 december 2004 14:44 schreef Spindizzy het volgende:
Jammer dat ik steriel ben anders had ik mijn eerste zoon Geis genoemd
Taak is meer voor Chijs of Gijz zegtiequote:Op maandag 27 december 2004 14:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mooi
*stil is*
heb ff gegoogled en ben geis alleen als achternaam tegengekomen, dus het zou nog origineel zijn ook![]()
op je kerstkaart staat Reneé, dus wat is het nouquote:Op maandag 27 december 2004 14:48 schreef Rewimo het volgende:
en ik heb een mannelijke collega die net als ik Renée heet.
Gijz is te beezah hoor, wat dacht je van Cheisz?quote:Op maandag 27 december 2004 14:50 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Taak is meer voor Chijs of Gijz zegtie
quote:Op maandag 27 december 2004 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
op je kerstkaart staat Reneé, dus wat is het nou![]()
Ja het is Djuuliejanquote:Op maandag 27 december 2004 14:48 schreef Rewimo het volgende:
Anitra, spreken jullie Djulian op zijn Engels uit? Had je er dan eigenlijk niet DjuliEn van moeten maken?Ik zeg voor mezelf nu dus Djuuliejan, omdat ik aan Juuliejan gewend ben
Streepje staat op de middelste equote:Op maandag 27 december 2004 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
op je kerstkaart staat Reneé, dus wat is het nou![]()
Net als Brechtje. Kun je ook op verschillende manieren spellen. En mijn schoonzus maar beweren dat het een naam is die niemand fout zal schrijvenquote:Op maandag 27 december 2004 14:48 schreef Rewimo het volgende:
Neem nu mijn naam en die van René van Moussy. Hoe vaak wordt dat niet fout gespeld? Ik heb alle variaties al voorbij zien komen. Zelfs bij de gemeente konden ze niet spellen: ik sta officieel te boek als Reneé![]()
Wellusquote:Op maandag 27 december 2004 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou.................... op je kerstkaart niet hoor
quote:
ik had vroeger een buurmeisje dat djamilla heettequote:Op maandag 27 december 2004 14:54 schreef Luckepuk het volgende:
Lijstje dj-s op babybrabbel!
copy/pasten werkt daar dus mooi niet...
Djafino
Djai
Djaidy
Djaivanson
Djamal
Djamell
Djamillo
Djanello
Django
Djano
Djarno
Djaro
Djaya
Djaydee
Djaylani
Djayman
Djazz
Dje
Djemano
Djenairo
Djenim
Djente
Djesse
Djilanie
Djilo
Djimairo
Djimo
Djimon
Djoerd
Djordi
Djordy
Djormhi
Djort
Djoy
Djulian ()
Djurre
Djustin
Djylen
En dit zijn dan allemaal jongensnamen!
Het is toch gewoon een gesprek/discussie over namen (en de varianten daarop) qua spel-, schrijf-, en spreekwijze?quote:Op maandag 27 december 2004 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... dames... letten we wel een beetje op de slowchat?
Da's dan ook weer zo. MIjn oude buurmeisje heet Brechtje en dat is een afschuwelijk kind.quote:Op maandag 27 december 2004 14:56 schreef Spindizzy het volgende:
Ach, op welke manier je het ook wilt schrijven, het blijft een afschuwelijke naam![]()
quote:Op maandag 27 december 2004 14:54 schreef Luckepuk het volgende:
Lijstje dj-s op babybrabbel!
copy/pasten werkt daar dus mooi niet...
Djafino
Djai
Djaidy
Djaivanson
Djamal
Djamell
Djamillo
Djanello
Django
Djano
Djarno
Djaro
Djaya
Djaydee
Djaylani
Djayman
Djazz
Dje
Djemano
Djenairo
Djenim
Djente
Djesse
Djilanie
Djilo
Djimairo
Djimo
Djimon
Djoerd
Djordi
Djordy
Djormhi
Djort
Djoy
Djulian ()
Djurre
Djustin
Djylen
En dit zijn dan allemaal jongensnamen!
Gelukkig is mijn Brecht ontzettend leukquote:Op maandag 27 december 2004 14:58 schreef snoopy het volgende:
[..]
Da's dan ook weer zo. MIjn oude buurmeisje heet Brechtje en dat is een afschuwelijk kind.
ik vind het juist een leuke naam voor een leuk meisjequote:Op maandag 27 december 2004 14:56 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Brechje
Bregje
Ach, op welke manier je het ook wilt schrijven, het blijft een afschuwelijke naam![]()
Laat me raden: als ze een jongen was geweest, had ze Gijsbrecht geheten?quote:Op maandag 27 december 2004 14:59 schreef Spindizzy het volgende:
Gelukkig is mijn Brecht ontzettend leukIk noem haar meestal gewoon mutsje of liefje ofzo. Haar tweede naam is trouwens Gijsje
Natuurlijk, sorry dat ik me er mee bemoei hoor...quote:Op maandag 27 december 2004 14:57 schreef Luckepuk het volgende:
Het is toch gewoon een gesprek/discussie over namen (en de varianten daarop) qua spel-, schrijf-, en spreekwijze?
Geen idee.quote:Op maandag 27 december 2004 15:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Laat me raden: als ze een jongen was geweest, had ze Gijsbrecht geheten?
quote:Op maandag 27 december 2004 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Natuurlijk, sorry dat ik me er mee bemoei hoor...
Een discussie is prima, maar ik vond het toch best richting slowchat gaan. Referenties aan kerstkaarten, 'ik ga mijn kind dan maar zus of zo noemen'... Het was gewoon even een kleine kanttekening...quote:Op maandag 27 december 2004 15:06 schreef Luckepuk het volgende:
[..]Naahh.. BE??? Ut was maar een vraag van mijn kant hoor... ik zie dit hele topic nu als een gesprek/discussie er over... maar jullie als modjes kunnen dat toch anders zien?
Dikkeen weer
kijken!
en ja dit is dus wel heel erg offtopic nu, maar kan BE niet laten sippen!
![]()
Hier welquote:Op maandag 27 december 2004 15:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Gijs en Teun zijn hier niet door de ballotagecommissie gekomen
Woont die kleinzoon toevallig in Wognum? (dat stel wilde in eerste instantie hun kind DJ noemen maar dat mocht niet van de burgerlijke stand, toen hebben ze er maar deejay van gemaaktquote:Op maandag 27 december 2004 14:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik had vroeger een buurmeisje dat djamilla heette
en mijn moeder heeft een vriendin die een kleinzoon heeft die deejay heet![]()
Dat ken ik ja. Als we Christan Chris hadden willen noemen, hadden we dat wel gedaanquote:Op maandag 27 december 2004 14:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou dat is hier geen enkel probleem hoor! iedereen die luca aanspreekt met luuca, krijgt een vinnige: ik heet loeka hoor! te horen
t probleem lost zich hier dus zelf op.
bij mijn oudste kreeg ik steeds te horen, jullie noemen hem zeker robbie?
nee natuurlijk niet, anders had ik hem toch wel meteen zo genoemd?![]()
hij heet roberto valentino. geheel in stijl met zijn 100% originele italiaanse achternaam.
met zo'n achternaam vond ik het vreemd om met jan, piet of klaas aan te komen (hoe leuk ik die namen ook vind trouwens)
Ze hadden ook gewoon voor Didier kunnen kiezen. Zelfde uitspraak, geaccepteerde spelling.quote:Op maandag 27 december 2004 15:15 schreef E.T. het volgende:
(dat stel wilde in eerste instantie hun kind DJ noemen maar dat mocht niet van de burgerlijke stand, toen hebben ze er maar deejay van gemaakt)
quote:Op maandag 27 december 2004 15:11 schreef Merisse het volgende:
Ik hou persoonlijk ook niet van namen met fantasiespelling.
Cheiz![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |