Hoe bedoel je 'mag niet'?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:20 schreef beefcake het volgende:
Als je twee (of meer natuurlijk) jongens of twee meisjes hebt, mag je ze niet eens dezelfde initialen geven. Hetzelfde geldt voor vader-zoon en moeder-dochter. Wij moesten Dylan een tweede naam geven (maar dat was niet erg, want dat wilde ik zelf al graag), omdat mijn vriend Dennis heet en geen tweede naam heeft.
Ik heb het ergens gelezen! Ik ben aan het zoeken waar. Het kan ook zijn dat ze moeilijk kúnnen doen bij aangifte bij de burgerlijke stand, dat weet ik niet meer. Ik ga even zoeken!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'mag niet'?
Mijn moeder en ik hebben allebei dezelfde voornaam en geen van tweeën een tweede naam
Mja, bij ons kan het wel, maar dat komt misschien ook omdat mijn vader over het algemeen post van andere bedrijven/instanties/enzovoort krijgt dan mijn broer, en mijn andere broer krijgt weer andere post dan mijn zus...quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef melonovy het volgende:
En het is ook echt niet zo dat je het probleem oplost met een 2e naam, mijn vader's en mijn zusje's naam beginnen beide met een R, mijn zusje heeft nog een 2e naam, maar er komt erg veel post binnen op alleen R. achternaam. Zonder 2e initiaal, of zonder meneer of mevrouw ervoor...
quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:36 schreef beefcake het volgende:
Ik kan het niet vinden...
Misschien heb ik het wel verzonnen om er bij ShaoliN een tweede naam doorheen te krijgen en ben ik er zelf in gaan geloven
Bronquote:Het kan verwarrend zijn als kinderen binnen één gezin dezelfde initialen hebben. Vooral bij meerlingen die ook dezelfde geboortedatum hebben, is de kans op verwarring groot. Om vergissingen bij bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen of banken te voorkomen, kun je beter verschillende beginletters kiezen een tweede naam met verschillende beginletters.
Heeeeeeee, die Sasha ken ik! Sasha H. toch?????quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:06 schreef beefcake het volgende:
In Hilversum had ik trouwens een buurjongen en -meisje die Sacha en Macha heetten
Dat zou best kunnen! Ik was acht toen ik er weg ging, dus ik weet het niet meer! Was wel Hilversumse Meent trouwens hoor! Volgens mij hadden ze rood haar.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:28 schreef snoopy het volgende:
[..]
Heeeeeeee, die Sasha ken ik! Sasha H. toch?????![]()
Mwah, hier thuis worden de namen van ons vieren anders toch vrij vaak achter elkaar genoemd. En tja, daar zit één naam tussen die er niet bij past, waardoor het weleens een opmerking trekt. We hebben 3 puur Nederlandse namen, 3 of 4 lettergrepen, eindigend op een e, en dan één Engelse naam van twee lettergrepen en eindigend op een y. Dat klinkt toch vrij vreemd, het is me al meer dan eens gevraagd of het betreffende zusje niet toevallig anders heet, en dit een koosnaampje is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef jessie het volgende:
Ik vind het altijd maar een dom gedoe dat een naam moet passen bij die van een broertje of zusje. Die namen zie je alleen maar samen op te geboortekaartje of op kerstkaartenstaan. Als je zegt hoe je heet zeg je er toch niet achteraan hoe je broertje of zusje heet
quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:54 schreef coolbabe het volgende:
Ik ken twee broertjes die Frank en Stein heten
Toen ik nog in de gevangenis werkte kregen we dus een 2ling binnen. Ze hadden allebei 2 voornamen die de ander dan omgedraaid had. (b.v. boris bas en de ander bas boris). Als eerste ga je af op de naam, dan op geboortedatum en daarna was het aan ons om ze uit elkaar te houden, de goeie formulieren in de goeie dossiers te doen en dat is een verschrikkelijk uitzoek werkje. Dus mijn advies doe het niet, want alle instanties raken behoorlijk in de warquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:19 schreef beefcake het volgende:
[..]
Bron
Het mag dus wel gewoon. Ik heb gewoon weer eens verkeerd gelezen
Dat zou dan ook voor broers en zussen moeten gelden, omdat je als kind nooit meneer of mevrouw voor de initialen hebt staan. Mijn broer en ik hebben ook dezelfde initialen en dat is ook regelmatig mis gegaan met de post.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:20 schreef beefcake het volgende:
Als je twee (of meer natuurlijk) jongens of twee meisjes hebt, mag je ze niet eens dezelfde initialen geven. Hetzelfde geldt voor vader-zoon en moeder-dochter. Wij moesten Dylan een tweede naam geven (maar dat was niet erg, want dat wilde ik zelf al graag), omdat mijn vriend Dennis heet en geen tweede naam heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |