doorslapen doet ze dus alleen als ze ziek isquote:Op dinsdag 14 december 2004 12:21 schreef bixister het volgende:
knap hoor!is Saskia weer helemaal beter? en heeft ze nog doorgeslapen?
hihi handig die quasi-onschuldige diefjes. nu ze nog instrueren voor de dingen die je nodig hebt.![]()
Whaaaaa, Kan Ewen al bijna om een boodschap sturenquote:Op woensdag 15 december 2004 13:48 schreef poemojn het volgende:
Een tante van mij kon nog niet zitten toen ze 12 maanden was, en nog niet praten toen ze 2 jaar was, en er is echt niets mis met haar intelligentie..
Misschien kun je hier iets mee? Gemiddelde leeftijden.
Waarschijnlijk was het gewoon in d'r slaap hoor. Ze slapen wel vaker met de ogen een stukje open!quote:Op woensdag 15 december 2004 15:08 schreef Sugar het volgende:
Ik had haar daarvoor op de arm, ze sliep en in haar slaap rolde ze met haar oogjes (halfopen) en schokte ze een beetje... Eng. Iemand daarmee ervaring? Vind het zo sneu dat ik er zelf ook van moest huilen.![]()
Oudjaar wordt hij twee, kan hij gelijk ff een zak oliebollen halen hier op het dorpquote:Op woensdag 15 december 2004 15:42 schreef poemojn het volgende:
Hoe oud is Ewen, Loena?
LadyS, buik naar rug is ook makkelijk, je hoeft alleen je hoofd in je nek te gooien, de rest rolt wel mee.![]()
Myrthe valt ook om als je haar laat zitten en ze nergens steun aan heeft, ze beheerst haar evenwicht nog niet goed genoeg. Geldt ook voor staan: zolang ze je vingers maar vasthoudt lukt dat prima maar als je loslaat....
Maria, beterschap!
Niet in paniek raken hoor meid, heb hier al werkelijk alle kleuren van de regenboog gezien en ze doen het hier nog alledrie hoorquote:Op woensdag 15 december 2004 21:53 schreef Suzanna het volgende:
Ook met borstvoeding? Het lijkt me dat er geen granen in zitten...
Kweet niet, het is gewoon raar als het ineens anders is dan anders. En de kraamverzorgster is sinds maandag weg...BOEHHHHH....
Oh je hebt goulash opquote:Op woensdag 15 december 2004 22:04 schreef Suzanna het volgende:
Volgens mij werkt een zetpil binnen een paar minuten, dus het is geen probleem als daarna gepoept wordt...het is dan volgens mij toch al in werking 'getreden'. Dus niet dubbel geven lijkt mij.
Over die poep: het kan zijn dat het komt door de goulash van gisteren, ik had er al mijn twijfels over of het goed was om zoveel ui te eten (het waren er maar twee, maar toch...)...toch maar voorzichtig mee zijn voortaan dan. (maar het was zo lekker!!) Het is zo zielig als ze krampjes hebben...ik had al het idee dat ze daar een beetje last van had omdat ze in bed ook vaak eventjes huilde (en dan weer in slaap viel) en ik dan dacht dat ze honger had ofzo maar een beetje aandacht en oppakken al hielp eigenlijk.
Bedankt voor de tips!!! Ik voel me nu al weer beter...het is dus niet abnormaal. (en hongerpoep is het beslist niet, ze drinkt ERG veel en vaak vind ik, zowiezo om de drie uur maar vaak ook om de twee uur).
Zat er prei in de soep?quote:Op woensdag 15 december 2004 22:07 schreef Suzanna het volgende:
Goulash gisteren dus...vandaag niet veel (stom he), vanochtend één boterhammetje en vanavond twee boterhammen met soep. Tussendoor wel yoghurt en appelmoes geloof ik. Maar lijkt me niet dat ze last zou hebben van boterhammen en soep die ik gisteren ook (tussen de middag) heb gegeten?
quote:Op woensdag 15 december 2004 22:11 schreef Suzanna het volgende:
Loena: het was tomatensoep...geen prei gezien (tja, een blik soep maak je niet zelf dus moeilijk raden wat er allemaal in zat, maar lijkt me niet?)...
Ik ben ook een prutserquote:Op donderdag 16 december 2004 07:06 schreef Belana het volgende:
Ik heb met de fles altijd maar wat gedaan, zo'n ongeveer schema aangehouden. En als Liam geen trek had, dan niet. Hij zou nu ook nog 4 flessen per dag moeten, maar hij wil ze niet. Daareentegen eet hij wel 5 boterhammen soms en dan nog fruit, avondeten en toetje en als het mee zit pap. Ik wil wel even extra vitamine a/d gaan halen, want op het moment krijgt ie echt te weinig melk, dat wel.
Jolie, wat ben je een mooie meid en wat heb je een leuk speeltje!!
LadyS, het is heel erg uitverkoop nu en ik zag gisteren bij de H&M in Amsterdam echt geweldig leuke kleertjes allemaal, inclusief mooie gestreepte maiilots!!
Jaaaaaa, echt heel stom Sugarquote:
Ja daar oordeel ik wel even overquote:Op donderdag 16 december 2004 09:42 schreef LadyS het volgende:
Dus het is niet erg of raartenzij wij allebei raar zijn
Hij heeft gewoon zware botten jaquote:Op donderdag 16 december 2004 12:10 schreef Sugar het volgende:
Jee, wat is Lucas zwaar dan!![]()
Maria is net zo lang en weegt 5800 gram!
apart hoor, bij ons moeten de kindjes met 38.2 naar huis, dus Maria had niet eens mogen komen...quote:Op donderdag 16 december 2004 07:47 schreef Sugar het volgende:
Maria was echt zielig. Gisteravond had ze toch al snel weer 39.2, dus denk dat ze niet de hele pil binnen had gekregen. Dus weer een gegeven (was al paar uur later, hoor!) en dat hielp zo weinig, dat we allemaal nauwelijks hebben geslapen. Zo zielig dat ze zich zo rot voelde!
Net had ze 38.7, gaat weer de betere kant op dus. Ze is nu naar het kdv, wij blijven thuis om te pitten en kunnen haar dus misschien eerder halen als het niet lekker met 'r gaat. Ze was echt zielig.Stom, hè, ik vond het zo erg?
![]()
Met 2, 3 en 4 maanden en dan weer rond de 11 maanden en ga zo maar doorquote:Op donderdag 16 december 2004 16:44 schreef Suzanna het volgende:
En ik vond die hielprik al zo zielig...wanneer komen die andere prikjes? Ik heb er geen idee van?
Mijn cb geeft het volgende advies voor kinderen van 9, 10 en 11 maanden:quote:Op donderdag 16 december 2004 07:06 schreef Belana het volgende:
Hij zou nu ook nog 4 flessen per dag moeten
Als je haar verhoudingen bekijkt heeft ze een buik waar menig bierbuik jaloers op isquote:Op donderdag 16 december 2004 21:06 schreef Luchtbel het volgende:
Saskiawaar laat je het allemaal? dit hoeft niet per se beantwoord te worden :p Goed hoor!
Als je hem de kans geeft wel jaquote:Op donderdag 16 december 2004 07:23 schreef lady-wrb het volgende:
eet liam 5 boterhammen????
toch niet op een dag?
quote:nutramigendrinkers gezocht!!!! - 0 reacties
bentetje schreef vandaag om 19:01
Onze dochter is alweer een poosje over haar koemelkallergie heen. Ik heb hier echter nog 5 blikken (gesloten) nutramigen staan. Deze wil de apotheek niet terugnemen, maar kosten 20 euro per stuk. Nogal prijzig dus, mocht je het niet vergoed krijgen.... Ik vind het dan ook zonde om weg te gooien, is er hier iemand die ik er blij mee kan maken??? Lang geleden was er iemand die het hebben wilde, maar daar heb ik niets meer van gehoord, dus nu een nieuwe poging. De voeding is tot zomer 2005 houdbaar.
ik ben niet geweest...quote:
Poemojn thanks!!!! ik heb gelijk een login aan gemaakt en gereageerdquote:Op donderdag 16 december 2004 22:14 schreef poemojn het volgende:
ANITRA !!
Deze oproep staat op het forum van Viva, onder Baby's:
[..]
Zeg anders even in het speeltuinbankje wat je wil zeggen, dat is toch geen probleem?quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:21 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wegens problemen met ons mailprogramma kan ik de mailtjes wel lezen maar kan ik niet reageren
Of de balletjes wel ingedaald zijn. Dat hebben ze toen gecontroleerd en dat werd op een kaart gezet. Als dan ooit eens een probleem is met zijn balletjes, dan weet men iig dat ze met de geboorte en vlak daarna wel volledig ingedaald waren.quote:Op zaterdag 18 december 2004 00:36 schreef Rottdog het volgende:
Oke Belana maar wat houdt dat in zo'n ballenkaart
Je goede humeur LB
Thanks!!! Kaplaarzen nee die hebben we niet echt nodigquote:Op vrijdag 17 december 2004 23:56 schreef poemojn het volgende:
Hier hebben jullie een handige checklist.
Denk alleen niet dat Djulian en Jolie kaplaarzen nodig hebben voor een paar dagen Centerparks.
Met djulian gaat het prima, hij heeft het hier wel naar zijn zin geloof ik. Stuk minder gehoest en gesnotter als de afgelopen 2 dagen, dus hij is nu aan het bijslapen. Ik was me toen ik de hoestdruppeltjes kocht hevig aan het afvragen hoe je dat naar binnen krijgt bij zo'n ventje, maar dat blijkt hij heel goed zonder te morsen van een lepeltje af te kunnen happen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:03 schreef Anitra het volgende:
Het is echt een moppie Lewis
Djulian heeft het goed naar zijn zin bij P_iglet begrijp ik via de msnWel is zijn verkoudheid nu door gezet en heeft hij nu ook een snotneusje, maar zijn hoest is minder geworden begreep ik.
P_iglet kan jij niet beter neerzetten hoe het met mijn zoon is?
Het kan wel maar heel veel mensen raden het af en de gebruiksaanwijzing van de draagzak waarschijnlijk ook. Ik heb het laatst wel gedaan en dat ging heel goed vond ik zelf dan. Ik heb wel zo'n mamafiets waarbij het stuur een enorme boog heeft en als ik dus plotseling zou moeten remmen, klappen we niet tegen het stuur. Want ik geloof dat dat dus de voornaamste reden was om het niet te doen. Een kindje kan dan zijn of haar rug breken.quote:Op maandag 20 december 2004 16:55 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje...weet een van jullie of je ook op de fiets kan/mag met de baby in een draagzak?
Je was niet de enigequote:Op maandag 20 december 2004 14:59 schreef Little-Angel het volgende:
Ik wist niet eens dat er een meeting was![]()
![]()
Ik sluit me bij dutch aan. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar dit kan wel heel rot overkomen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:38 schreef dutchie het volgende:
Beefcake, niet lullig bedoeld, maar er wordt nogal eens gesproken over 'kliekjes'gedrag. Hoe hard er ook geroepen wordt dat dit niet zo is, deze meet werkt niet echt mee aan het voorkomen van dit oordeel. En het gaat niet om regels ofzo, maar ik heb zelf een beetje het gevoel dat iedereen gevraagd is van de jonge moeders, behalve Puisje bijv.
Ik kan me best voorstellen dat mensen zich gepasseerd voelen. Maar als jullie gezellig samen willen afspreken is daar niets op tegen. Het komt alleen nu toch wat "selectief" of "kliekjesachtig" over.
(ik heb het hier nu niet over mij natuurlijk)
dat denk ik ook jaquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:23 schreef dutchie het volgende:
[..]Da's denk ik wel de beste verklaring.
Ik zie het helemaal voor me!!quote:Op donderdag 16 december 2004 22:18 schreef E.T. het volgende:
Belana, Saskia is idd ook zo'n over-actief meisje.. Ze heeft nu 't stappen achter de blokkenkar ontdekt. Ik moet 'm nog wel tegenhouden (anders duwt ze 'm weg en ligt ze plat voorover op d'r snufferd terwijl ze die kar niet loslaat) maar ze vindt 't helemaal geweldig! Ze kruipt nu de hele tijd naar dat ding toe (hij staat met het handvat naar de kast toe, zodat ze zich er niet aan kan optrekken) gaat er op d'r knieen bij zitten en gaat mij dan vragend aankijken. Als ik niet snel genoeg reageer gaat ze er om 'vragen': "a" .. "A" .. "aaa" "AAA" "AAHAA" (iets zegt me dat dit de verbastering van 'mama' is
)
Ik lig helemaal in een deuk dan![]()
oiquote:Op dinsdag 21 december 2004 20:21 schreef ezzi het volgende:
Met Ilse gaat het weer wat beter, bedankt voor het medeleven.
Tot ziens!
de eerste keer slikte ze 't door, trok er wel een mega vies gezicht bij (jammer dat ik 'r geen foto van hebquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:02 schreef bixister het volgende:
E.T., heb je 't al geprobeerd gewoon van een lepeltje? Piet slikt die drankjes en druppels etc. dan braaf door (tot mijn verbazing eigenlijk).
ik had speciaal bij de apotheek gevraagd of ik 't door yoghurt mocht mengenquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:06 schreef moussy het volgende:
ET je moet dan wel ff in de bijsluiter nakijken of de medicijnen wel gegeven mogen worden in combinatie met melk(producten) bij veel medicijnen kan dat niet.
Euh... volgens mij is me iets ontgaan.quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:21 schreef ezzi het volgende:
Met Ilse gaat het weer wat beter, bedankt voor het medeleven.
Tot ziens!
He, Lucas ook alquote:Op woensdag 22 december 2004 08:54 schreef piglet het volgende:
Ik kan me geloof ik ook aanmelden voor de baby-ziekenboeg
Vannacht werd Lucas huilend wakker![]()
Neusje zit helemaal verstopt, af en toe een hoestje... Ik denk dat wij een gezellige kerst tegemoet gaan
Met zo'n neuspeertje krijg ik het snot er dus echt niet uit. Gelukkig heeft mijn kraamverzorgster me geleerd hoe ik het met een watje kan doen want anders had dat arme kind allang geen lucht meer door zijn neus binnengekregen.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:20 schreef piglet het volgende:
m@x goed om te horen dat het bij Kai nu juist opklaartWant die verstopte neusjes zijn ook heel zielig! En het is helemaal lullig als je net als Lucas zo'n rotmoeder hebt die steeds met zo'n neuspeertjeer in gaat wroeten
Dat vind hij echt vreselijk! maar het helpt vaak wel
Nou hou ik heel veel van mijn kinderen en ben ik absoluut niet vies van ze maar dit doe ik dan toch echt niet he *ril*quote:Op woensdag 22 december 2004 09:28 schreef snoopy het volgende:
Een vriendin van mij heeft laatst gewoon het snot met haar mond uit het neusje van haar zoontje gezogen![]()
![]()
Hij zat zo vol snot en was zo zielig. En dit werkte heel goed![]()
Mond over het neusje zetten en zuigen maar![]()
En nee, ze heeft het niet doorgeslikt![]()
Ik sluit me hier graag bij aan. Ik zou het ook erg leuk vinden om de andere baby mama's eens te ontmoeten waar je zo vaak mee over Fok heen en weer 'mailt" (neer zetten op Fok bedoel ik dus). En als je dan het gevoel hebt er een beetje buiten te vallen zoals ik onlangs al eens melde en dat er dan wordt gezegd dat dat niet het geval is etc etc en vervolgens zie je foto's van een leuke meeting voorbij komen waarvoor je zelf geen invitation hebt ontvangen dan voel je je inderdaad buiten de boot vallen en erg lullig.quote:Op maandag 20 december 2004 19:08 schreef pluisje het volgende:
[..]
Even een opmerking die niet lullig bedoeld is, maar een hoop vreemde gezichten/verbaasde en teleurgestelde reacties had kunnen voorkomen:
Als je nou een meeting wil doen met een "select clubje" en de afspraken daarover per mail maakt ipv het forum, omdat het tenslotte om een select clubje gaat...doe dan ook de 'nabespreking' en de foto's even per mail. Dat voorkomt dat de paar mensen die niet uitgenodigd zijn zich ontzettend lullig voelen.
Ik ga me hier toch nog 1 keer over uitspreken.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:43 schreef Little-Angel het volgende:
[..]
Ik sluit me hier graag bij aan. Ik zou het ook erg leuk vinden om de andere baby mama's eens te ontmoeten waar je zo vaak mee over Fok heen en weer 'mailt" (neer zetten op Fok bedoel ik dus). En als je dan het gevoel hebt er een beetje buiten te vallen zoals ik onlangs al eens melde en dat er dan wordt gezegd dat dat niet het geval is etc etc en vervolgens zie je foto's van een leuke meeting voorbij komen waarvoor je zelf geen invitation hebt ontvangen dan voel je je inderdaad buiten de boot vallen en erg lullig.
en nee, ik heb ook geen zin om ruzie te schoppen maar vind het wel erg lullig. Dacht toch wel een beetje bij de Fok baby ouders groep te horen...........
Dat niet. Maar iedereen, op 3 of 4 na, blijf ik een ander verhaal vinden. Evenals ik vind, en dat heb ik al eerder gezegd: als je dan een geheime meeting organiseert (en dat was dit, aangezien er vooraf niet over gesproken is op het forum), ga dan ook niet de napret hier zitten houden. Het is toch niet zo heel vreemd dat mensen zich daar rot door voelen?quote:Op woensdag 22 december 2004 11:18 schreef Loena-tik- het volgende:
ben je dan verplicht iedereen uit te nodigen?
WOW, precies wat er als eerste in mij opkwam!!!quote:Op woensdag 22 december 2004 11:28 schreef moussy het volgende:
Zijn jullie vast aan het oefenen voor de kleuterschool of zo?? Kinderachtig gedoe
Oh dat mag wel, met zijn tweeen, met zijn drieen ook nog, of vier of vijf? Waar ligt de grens? Dit is niet om ff lekker door te zeiken, maar alleen om aan te geven hoe dit allemaal is gegaan. Er is een idee, lekker meeten met de dames die pas bevallen zijn. Goed er ontstaat een groepje van meiden die met 1 of meerderen van het groepje al mailden of al eens irl elkaar ontmoet hadden en zo gaat dat verder...quote:Op woensdag 22 december 2004 11:25 schreef Little-Angel het volgende:
En als je gewoon met iemand die je aardig vind (bijv LadyS en Luchtbel die elkaar regelmatig zien) lekker afspreekt om te shoppen of een bakkie pleur te doen bij elkaar dat zal me echt aan mijn reet roesten want dat kan ik best begrijpen, je vindt nou eenmaal niet iedereen aardig maar zo te zien waren het er meer dan twee en dan voel je je als niet genodigde een beetje buitengesloten
en kleutertjes halen hun schouders en neus op, draaien zich om en zeggen; Nah dan ga ik wel met iemand anders spelen.. en gaan huppelend verderquote:Op woensdag 22 december 2004 11:29 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
WOW, precies wat er als eerste in mij opkwam!!!
Ja en de pappa`s en de mamma`s halen hun neus op voor de kindertjes die hun lief niet hebben uitgenodigd voor hun feestje, nee die komt er bij hun dus niet meer inquote:Op woensdag 22 december 2004 11:39 schreef moussy het volgende:
[..]
en kleutertjes halen hun schouders en neus op, draaien zich om en zeggen; Nah dan ga ik wel met iemand anders spelen.. en gaan huppelend verder
volgens mij heb ik wat gemistquote:Op woensdag 22 december 2004 11:57 schreef phluphy het volgende:
Ehm Bar, volgens mij moet Martineke d'r beebje nog krijgen![]()
Mag ik je even proberen gerust te stellen? Mijn oppaskindje heeft ook een tijd zo'n ding gedragen en het is helemaal goedgekomen met haar. Ze had ook hele vreemde beentjes, allemaal extra plooien enzo, het zag er werkelijk gek en eng uit. Maar die spreidbroek (schrijf je dat zo?) heeft niets dan goed gedaan.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:44 schreef Sugar het volgende:
![]()
Het ziekenhuis belde net met de uitslag van Maria's heupjes. Het is niet goed!![]()
Vrijdag naar de orthopeed, waarschijnlijk moet ze een spreidbroek. Ik vind het zo naar en eng!
Dadelijk houdt ze iets ergs? (Moet steeds denken aan Lucille Werner)
Toevallig lees ik dit stukje ja.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:15 schreef Sugar het volgende:
Komt door stuitligging, schijnt. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies!![]()
M@x, Lara had ook een spreidbroek. Misschien lees je mee, Caronline? En weet je me wat meer te vertellen?
Did she ?? Nooit wat van gemerkt dan . . .quote:Op woensdag 22 december 2004 18:15 schreef miss_dynastie het volgende:
sugar, Lucille heeft haar handicap opgelopen door een zuurstofgebrek bij de geboorte.
Ja, Lara heeft m 3 maand omgehad. En 's nachts nog een tijdje. Al met al zijn we er 5 maand zoet meegeweest. Plooien op haar benen maakt niets uit. Het enige waar je het eventueel aan kan zien zijn haar BILplooien. Beenplooien lopen wel vaker ongelijk. Mochten haar bilplooien ongelijk lopen is dat voor de meeste artsen een klein alarmbelletje om de heupen even te testen. Zoals bij het CB altijd gebeurt.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:40 schreef Sugar het volgende:
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!![]()
Heaven7, CarOnline en Kittyme, jullie stellen me wel gerust! En nu je het zegt, Maria heeft ook extra plooien op haar benen, misschien heeft dat er ook mee te maken... We zullen eerst maar afwachten wat de orthopeed nu precies gaat zeggen. Misschien valt het mee.
Maar CarOnline, begrijp ik goed dat Lara ongeveer 3 maanden de broek aan moest?
Fluf, geweldig, die ups!!! Hooghouden, jij!![]()
Ben blij voor jullie!!!!
Oh ja, en alle kindjes die ziek zijn: beterschap!!!
Klopt, wat dat betreft ben ik héél blij dat kindjes nu zo vroeg gescreend worden op heupdysplasie, omdat ze er nu iets aan kunnen doen vóórdat het misgaat! Ik ken genoeg verhalen van volwassenen waarbij de heupdysplasie vroeger niet is ontdekt (gewoon nooit op gescreend dus, dat gebeurde vroeger alleen als er 'van buiten' iets te zien of te merken was), en die later dus versleten heupen hadden... Met alle gevolgen (nieuwe heupen, pijn, operaties...) van dien.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:00 schreef dutchie het volgende:
Sugar, ook hier positieve verhalen over een spreidbroek. Nu ze er zo vroeg achter zijn gekomen bij Maria is het makkelijker te verhelpen.
...
Beter nu zo'n broek dan later als ze mobiel zijn.
Ik wil niet negatief overkomen of het enthousiasme temperen, maar de ontwikkelingen tot nu toe zeggen helaas niets over het verdere ontwikkelen. Ik wil mezelf niet rijk rekenen, ik juich liever achteraf om een meevaller dan dat ik een tegenvaller moet verwerken.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:40 schreef poemojn het volgende: Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |