abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 18:15:20 #276
43556 miss_dynastie
pi_24142250
sugar, Lucille heeft haar handicap opgelopen door een zuurstofgebrek bij de geboorte.
Maar ik snap best dat je bang bent
pi_24142486
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:15 schreef miss_dynastie het volgende:
sugar, Lucille heeft haar handicap opgelopen door een zuurstofgebrek bij de geboorte.
Did she ?? Nooit wat van gemerkt dan . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24142549
Ze loopt heel moeilijk ThunderChild.
pi_24142624
O, phluph vergeet ik helemaal te zeggen: geweldig dat Danyel uit een tuitje heeft gedronken
En goed om te horen dat er lekker wat 'ups' te bespeuren zijn in huize phluphy

Dutchieeee! Waar ben je? Hoe gaat het met Léon?
pi_24143460
Sugar,

Ik las je stukje over de heupjes van Maria en dat Maria misschien in een spreidbroek moet. Ikzelf ben geboren met een heupluxatie (d.w.z. dat mijn heupen niet alleen verkeerd stonden, maar ook nog eens uit de kom gingen) en ook ik heb in een spreidbroekje gezeten. Bij de meeste kinderen heeft de behandeling met spreidbroekje een goed effect.
Zoals CarOnline al zei, is zo'n spreidbroekje voor jou moeilijker dan voor Maria, want zij is er na korte tijd al aan gewend!

Voor meer informatie kun je kijken op www.heupafwijkingen.nl

Heel veel sterkte ermee, en als je nog meer informatie wilt dan roep je maar hoor !
Liefs, Kittyme.
  woensdag 22 december 2004 @ 19:37:49 #281
103793 kozakken
Living the life
pi_24143936
Ik ben geboren met heupdysplasie met heupluxatie (lees kittyme)
Aantal weken in het ziekenhuis in een tractie, aantal maanden in het gips en een hele tijd spreidbroek had gehad. Twee jaar terug nog naar de dokter voor foto's en er was echt HELEMAAL NIETS meer te zien. Als je het niet zou weten, zou een gewone arts het niet eens opmerken. (met de lineaal erlangs )

Sugar, het is echt heel vervelend voor jullie. Maar echt, blijvend letsel hoeft absoluut niet. Ik ben trouwens in een onvolkomen stuit op de wereld gekomen
Dikke zoen

Oh ja, plasje over "the hot topic of today". (beetje spuit elf, maar toch)
Soms lopen dingen zoals ze lopen. klaar.
LB
  woensdag 22 december 2004 @ 19:40:29 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24144002
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Heaven7, CarOnline en Kittyme, jullie stellen me wel gerust! En nu je het zegt, Maria heeft ook extra plooien op haar benen, misschien heeft dat er ook mee te maken... We zullen eerst maar afwachten wat de orthopeed nu precies gaat zeggen. Misschien valt het mee.
Maar CarOnline, begrijp ik goed dat Lara ongeveer 3 maanden de broek aan moest?

Fluf, geweldig, die ups!!! Hooghouden, jij!
Ben blij voor jullie!!!!

Oh ja, en alle kindjes die ziek zijn: beterschap!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24144197
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:40 schreef Sugar het volgende:
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Heaven7, CarOnline en Kittyme, jullie stellen me wel gerust! En nu je het zegt, Maria heeft ook extra plooien op haar benen, misschien heeft dat er ook mee te maken... We zullen eerst maar afwachten wat de orthopeed nu precies gaat zeggen. Misschien valt het mee.
Maar CarOnline, begrijp ik goed dat Lara ongeveer 3 maanden de broek aan moest?

Fluf, geweldig, die ups!!! Hooghouden, jij!
Ben blij voor jullie!!!!

Oh ja, en alle kindjes die ziek zijn: beterschap!!!
Ja, Lara heeft m 3 maand omgehad. En 's nachts nog een tijdje. Al met al zijn we er 5 maand zoet meegeweest. Plooien op haar benen maakt niets uit. Het enige waar je het eventueel aan kan zien zijn haar BILplooien. Beenplooien lopen wel vaker ongelijk. Mochten haar bilplooien ongelijk lopen is dat voor de meeste artsen een klein alarmbelletje om de heupen even te testen. Zoals bij het CB altijd gebeurt.
Screw them.
We're going home.
  woensdag 22 december 2004 @ 20:12:11 #284
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24144661
Ach gossie Maria

Danyel vent wat goed

Enne Luchtbel gij laat zich niet verjagen jah
pi_24144736
Geloof dat die plooien er bij mn oppaskindje juist wel mee te maken hadden.. maar weet het niet zeker, ik kende haar toen nog niet
  woensdag 22 december 2004 @ 20:18:41 #286
61800 Rottdog
pi_24144782
Beterschap kleintjes
  woensdag 22 december 2004 @ 20:26:33 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_24144930
Sugar, sterkte hoor! verdorie zeg, das toch ff schrikken!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 22 december 2004 @ 20:30:16 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24145004
Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Danyel Pluph, leuke foto's ook in het fototopic!

Sugar dat is schrikken! Jeetje! Je hoort het wel vaker bij stuitbevallingen maar je hoopt toch altijd maar dat het jouw deur voorbij gaat.

Caronline, heeft zo'n spreidbroekje ook nog praktische gevolgen? Zoals speciale kleding, speciale luiers, pas je ermee in de maxicosi en de kinderwagen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24145231
Met kleding hoef je eigenlijk geen rekening te houden, behalve dat jurkjes echt niet meer staan
Ik had voor Lara een beeldig spijkerjurkje gekocht, die ze alleen aan heeft gehad voor de foto.
Oh iets van tricot broekjes zijn wel fijn. Beetje elastisch, spijkerstof is te stug.

De maxi-cosi moet opgehoogd worden aangezien ze dan te breed zijn.
Wij deden meestal een kussentje onderin en onder de beentjes een handdoek rol anders knelt dat zo. Sluiting op de langste stand, en karren maar
Luiers kan je gewoon gebruiken, met verschonen en badderen mag hij af. Twee keer een kwartier per dag ofzo staat me bij.
Lara paste tot mijn grote verdriet niet meer in de kinderwagen bak.
(Bij Britt en Romée droomde ik over een wagen met een bak. Zo schattig. Helaas waren die toen onbetaalbaar en hadden we een duo-wagen zonder bakken, maar met nestjes. Bij Lara heb ik dan uiteindelijk mijn droomwagen gekocht, mèt bak! Dag bak... )
Verder zou ik het zo 1 2 3 niet weten.
Wat ik wél gemakkelijk vond was dat als ze een beetje vervelend was ik haar over mijn schouder kon leggen en ik haar heel makkelijk aan de middenstang vast kon houden. Zo had ik 1 hand vrij en madam lag heerlijk over mijn schouders rond te kijken. Ellek nadeel heb zn voordeel
Screw them.
We're going home.
pi_24146199
Sugar wat een schrik even zeg en hopelijk valt het allemaal wel mee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 22 december 2004 @ 22:00:11 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24147092
Phluphy, weer een goede stap vooruit met Danyel!

Sugar, ook hier positieve verhalen over een spreidbroek. Nu ze er zo vroeg achter zijn gekomen bij Maria is het makkelijker te verhelpen. Mijn nichtje heeft er eentje gehad toen ze ca. 7 maanden was. Ze had nergens last van, alleen wel lastig in de maxi-cosi. Ze was er met een paar maandjes weer vanaf en heeft nu nergens last meer van.
Ook Nathalie (Léons allereerste vriendinnetje ) heeft sinds een maand (ze is 1 dag jonger dan Léon) een spreidbroek. Ze mocht al vrij snel de broek 's nachts uit.
Beter nu zo'n broek dan later als ze mobiel zijn.
Komt allemaal goed Sjoeg.

Voor alle belangstellenden :
Vandaag ging het met Léon een stuk beter. Leek...
Want in de loop van de middag liep zijn temperatuur weer op en was meneer aan het huilen. Volgens de ha was het nog geen oorontsteking (dus je had gelijk E.T.), maar moesten we hem wel in de gaten houden. Toen we bij de ha kwamen, had hij dus geen koorts. Later dus wel weer.
Hij eet en drinkt heel slecht vandaag en is zo zielig. Je hart breekt als je kleintje pijn heeft. En dan is het nog maar gewoon koorts. Hij is ook heel kortademig en slaapt onrustig. Vanavond zit hij op het randje van 39 graden te schommelen. Dus niet zo vreemd dat hij zo onrustig is.
We hebben geprobeerd om via een spuitje drinken naar binnen te krijgen. Daar trapte hij heel even in, maar toen niet meer. Hij heeft vandaag maar ong. 200 cc vloeistof binnen gehad. Meer kregen we er gewoon niet in. Heb voor morgen ook maar vrij gevraagd, ventje gaat voor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24147350
Leon hopelijk ben je snel weer beter vent voor jou
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 22 december 2004 @ 22:16:43 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24147480
Léon, doe es niet zo raar! Je moet wel drinken hoor mannetje! Sterkte (zouden 't geen tandjes kunnen zijn, dutch?)

Sugar, een ex-nichtje van mij had ook een spreidbroek en had ook nergens last van. Het is meer dat 't een 'raar' gezicht is, dan dat het echt zielig oid is. Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24147565
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:00 schreef dutchie het volgende:

Sugar, ook hier positieve verhalen over een spreidbroek. Nu ze er zo vroeg achter zijn gekomen bij Maria is het makkelijker te verhelpen.
...
Beter nu zo'n broek dan later als ze mobiel zijn.
Klopt, wat dat betreft ben ik héél blij dat kindjes nu zo vroeg gescreend worden op heupdysplasie, omdat ze er nu iets aan kunnen doen vóórdat het misgaat! Ik ken genoeg verhalen van volwassenen waarbij de heupdysplasie vroeger niet is ontdekt (gewoon nooit op gescreend dus, dat gebeurde vroeger alleen als er 'van buiten' iets te zien of te merken was), en die later dus versleten heupen hadden... Met alle gevolgen (nieuwe heupen, pijn, operaties...) van dien.
pi_24147716
Léon beterschap mannetje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24147830
ow ja vergeet ik helemaal te vertellen dat Thijs beetje bij beetje door begint te krijgen hoe hij zich zelf op zijn zij moet rollen hij lag echt te kraaien van plezier toen het hem lukte, en ma en pa waren natuurlijk apetrots
  woensdag 22 december 2004 @ 22:33:40 #297
61800 Rottdog
pi_24147932
Leon ventie gauw weer beter worden hoor
pi_24148116
Leon, beterschap.. en sterkte voor je ouders.

Goed zo Thijs! Nu nog je hoofd achterover gooien als je op je zij ligt, dan gebeurt er iets raars..

Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
  woensdag 22 december 2004 @ 22:41:20 #299
1087 Merisse
broddeltante
pi_24148132
Sugar wat rottig zeg... laten we hopen dat het allemaal meevalt en dat het snel verholpen is
Kus voor jullie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  donderdag 23 december 2004 @ 07:16:56 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_24152767
Dutch, hoop dat het vandaag beter gaat met Leon, sterkte!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')