abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24135776
ik heb idd echt mijn dag niet Phluphy zal wel te maken hebben dat ik eigenlijk even snel wilde kijken op het forum en eigenlijk snel even wilde douchen enz enz ik wil gewoon te veel

ow en wat goed dat Danyel uit een tuitje gedronken heeft, ik kan me goed voorstellen dat mama Phluphy apetrots is goed zo Danyel
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24135833
Danyel, wat goed!!

Dutchie, hoe is het gegaan inderdaad? Ik sluit me aan bij Bar en Phluphy.

Dat jurkje staat Morgaine goed. Eigenlijk dacht ik dat je het op z'n frans moest uitspreken, dus als Mor-geeeeh (g als in Gaby, ai als e in hek) -nuh

Wat ik (ook) uit de berichtjes over de meeting opmaak is dat veel mensen graag eens met iedereen willen meeten. Er wordt nu een grote OUD-meeting georganiseerd, evt kan daarna toch nog een BABY-meeting georganiseerd willen worden, voor alle moeders in dit topic?
  woensdag 22 december 2004 @ 12:14:23 #253
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24135899
WOW Phlups, wat GOED echt een mijlpaal
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24136238
Poemojn, Morgaine is het origineel van de naam Morgan en een van de vele varianten op die naam. Ik vond het een mooiere naam dan de standaard Morgan en ik kreeg ook een beetje een feeks-beeld in mijn hoofd bij die naam aangezien er toendertijd een Morgan in de Bold zat die dus een hele grote feeks was.

Pluphy, wat goed zeg. Jij loopt zeker op een roze wolk nu ??
pi_24137344
Danyel

Little Angel, ik had ook eerder de franse uitspraak in m'n hoofd bij de naam Morgaine, had niet gedacht dat je de 'gai' als 'gay' uitsprak!
pi_24137489
Nou had ik nog een vraagje gepost op een eerdere pagina ergens tussen mijn gezeur in, over Spruw. Morgaine heeft daar dus al iets meer dan twee weken last van en eerst hadden we een gelig uitzient troepje van de dokter gekregen waar ze steeds van moest spugen en wat dus mee werkte aan het genezingsproces en nu heeft ze daktarin, een gel voor in het mondje waarna ze een half uur niks mag eten. Maar doordat we in haar mond zitten gaat ze kokhalsen en soms spugen. Ik kook alle spenen en flessen (zelfs plastic speelgoed ontkomt er niet aan) twee keer per dag uit maar ik weet niet wat ik nou nog meer zou kunnen doen. Iemand een idee?
  woensdag 22 december 2004 @ 13:58:26 #257
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24137536
Danyel, kleine held
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24137651
Spuugdoekjes enzo moet je ook heet wassen, je kunt dingen spoelen met azijn.. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Je smeert de gel wel uit in haar mond denk ik? Als je spruwmedicijnen als een bolletje toedient kan de baby zich er nl in verslikken.
pi_24137823
Ja, ik smeer het met mijn vinger uit in haar mond (wel eerst goed handen gewassen met zeep). Ik was spuugdoekjes op 60 graden, moet dat nog heter?
  woensdag 22 december 2004 @ 14:29:16 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24138049
quote:
Op woensdag 22 december 2004 11:57 schreef phluphy het volgende:
Ehm Bar, volgens mij moet Martineke d'r beebje nog krijgen
volgens mij heb ik wat gemist

wat goehoeddd dat Danyel uit een tuitje heeft gedronken
  woensdag 22 december 2004 @ 14:44:24 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24138361

Het ziekenhuis belde net met de uitslag van Maria's heupjes. Het is niet goed!
Vrijdag naar de orthopeed, waarschijnlijk moet ze een spreidbroek. Ik vind het zo naar en eng!
Dadelijk houdt ze iets ergs? (Moet steeds denken aan Lucille Werner )
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24138411
Succes ermee Sugar! Ik hoop ook dat ze er niets aan over houdt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 22 december 2004 @ 14:49:55 #263
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24138475
He bah Sugar, wat naar dikke kus voor jullie
Hyves!
pi_24138624
Danyel

Sugar, wat een schrik... Hopelijk valt het allemaal wel mee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 december 2004 @ 15:02:02 #265
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24138718
Van spruw heb ik helaas geen verstand. Kai heeft er (gelukkig) geen last van.

Wat vervelend zeg Sugar. Hopelijk kan de orthopeed je vrijdag gerust stellen. Was er niet nog een kindje op fok wat een tijd een spreidbroek aanmoest? Ik kan me zoiets herinneren, maar kan even niet meer erop komen wie het was (ben geloof ik nog aan het ontzwangeren). In ieder geval veel sterkte en een dikke voor jou en Maria.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24138875
Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dat een kindje zoals Maria een afwijking heeft en dus mogelijk een spreidbroekje aanmoet? Heeft dat te maken met de bevalling of met de periode erna of is het gewoon iets dat niet goed ontwikkelt is?
  woensdag 22 december 2004 @ 15:15:10 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24138948
Komt door stuitligging, schijnt. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies!

M@x, Lara had ook een spreidbroek. Misschien lees je mee, Caronline? En weet je me wat meer te vertellen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24138975
Maria lag toch in stuit? dan komt dat vaak meer voor.. Wel erg jammer, Sugar. Sterkte.

LA, kan volgens mij te maken hebben met de zwangerschap maar ook erfelijk zijn, en waarschijnlijk kan het zelfs wel door de bevalling komen..
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 15:18:17 #269
81992 Githa
pi_24138985
ohw Sugar wat een naar nieuws ....een dikke knuffel voor jullie beide
hoopend dat het allemaal nog mee gaat vallen eenmaal bij de orthopeet geweest
  woensdag 22 december 2004 @ 15:35:10 #270
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24139273
Die echo heupen wordt altijd standaard gedaan bij stuite-kindertjes, omdat de reden voor de stuitligging kan liggen aan een afwijking van de heupen van het kind. Het kan dus ook liggen aan de vorm van de baarmoeder, toeval enz. maar ze doen dus die echo om dat heup-probleem bij het kind uit te sluiten.
Hyves!
pi_24139299
Sugar wat een rotnieuws
Hopelijk valt het allemaal reuze mee!
  woensdag 22 december 2004 @ 16:31:46 #272
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24140289
Sugar wat een schrik Laten we hopen met zijn allen dat het goed zal aflopen zonder consequenties.
* Positive flow start *
Succes
... ♥ ik mis je ♥
pi_24140664
Ach Sugar wat rot voor jullie
pi_24141100
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:44 schreef Sugar het volgende:

Het ziekenhuis belde net met de uitslag van Maria's heupjes. Het is niet goed!
Vrijdag naar de orthopeed, waarschijnlijk moet ze een spreidbroek. Ik vind het zo naar en eng!
Dadelijk houdt ze iets ergs? (Moet steeds denken aan Lucille Werner )
Mag ik je even proberen gerust te stellen? Mijn oppaskindje heeft ook een tijd zo'n ding gedragen en het is helemaal goedgekomen met haar. Ze had ook hele vreemde beentjes, allemaal extra plooien enzo, het zag er werkelijk gek en eng uit. Maar die spreidbroek (schrijf je dat zo?) heeft niets dan goed gedaan.
pi_24142115
quote:
Op woensdag 22 december 2004 15:15 schreef Sugar het volgende:
Komt door stuitligging, schijnt. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies!

M@x, Lara had ook een spreidbroek. Misschien lees je mee, Caronline? En weet je me wat meer te vertellen?
Toevallig lees ik dit stukje ja.
Eens in de zoveel dagen scroll ik hier eens langs

Lara kreeg een echo omdat de CB arts dat verstandig vond. Bij de echo was het verschil vrij duidelijk. De radioloog kwam er bij en mat hetzelfde verschil. Daarna kreeg ze een foto (als ze dat bij Maria ook doen, vraag even of ze de eierstokken (klink dom ik weet het) af willen plakken) en konden ze beter meten. Met foto en al naar de orthopeed gestuurd en die liet me zien dat Lara haar ene been in spreidstand plat op tafel kon en haar andere been niet. Daar kon bijna een vuist onder. Dat is dus te verhelpen met een dwangstand welke je krijgt door haar in een spreidbroekje te proppen. Is niets ernstigs, alleen onhandig. Na 6 weken controle, na weer 6 weken weer, en dan nog een paar weken 's nachts. Dat is hoe het hier is gegaan.

Meestal komen dit soort dingen wel goed, volgens mij had Lucille Werner kinderpolio gehad, dat is wel even wat anders
In het allerergste geval moet ze geopereerd worden maar dat zullen ze nu zeker nog niet doen. Mijn nichtje had erge heupdysplasie, en nadat ze een aantal weken in het ziekenhuis aan de gewichten, 3 maanden in het gips en een jaar spreidbroek had gehad hoefde ze toch niet geopereerd te worden.

Ik heb eventueel nog wel een foto voor je hoe Lara in de spreidbroek zat als je wil.
Succes er mee, en ik weet hoe vervelend je je kan voelen, Maria merkt er niets van. Na 2 dagen is ze het echt gewend
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 18:15:20 #276
43556 miss_dynastie
pi_24142250
sugar, Lucille heeft haar handicap opgelopen door een zuurstofgebrek bij de geboorte.
Maar ik snap best dat je bang bent
pi_24142486
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:15 schreef miss_dynastie het volgende:
sugar, Lucille heeft haar handicap opgelopen door een zuurstofgebrek bij de geboorte.
Did she ?? Nooit wat van gemerkt dan . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24142549
Ze loopt heel moeilijk ThunderChild.
pi_24142624
O, phluph vergeet ik helemaal te zeggen: geweldig dat Danyel uit een tuitje heeft gedronken
En goed om te horen dat er lekker wat 'ups' te bespeuren zijn in huize phluphy

Dutchieeee! Waar ben je? Hoe gaat het met Léon?
pi_24143460
Sugar,

Ik las je stukje over de heupjes van Maria en dat Maria misschien in een spreidbroek moet. Ikzelf ben geboren met een heupluxatie (d.w.z. dat mijn heupen niet alleen verkeerd stonden, maar ook nog eens uit de kom gingen) en ook ik heb in een spreidbroekje gezeten. Bij de meeste kinderen heeft de behandeling met spreidbroekje een goed effect.
Zoals CarOnline al zei, is zo'n spreidbroekje voor jou moeilijker dan voor Maria, want zij is er na korte tijd al aan gewend!

Voor meer informatie kun je kijken op www.heupafwijkingen.nl

Heel veel sterkte ermee, en als je nog meer informatie wilt dan roep je maar hoor !
Liefs, Kittyme.
  woensdag 22 december 2004 @ 19:37:49 #281
103793 kozakken
Living the life
pi_24143936
Ik ben geboren met heupdysplasie met heupluxatie (lees kittyme)
Aantal weken in het ziekenhuis in een tractie, aantal maanden in het gips en een hele tijd spreidbroek had gehad. Twee jaar terug nog naar de dokter voor foto's en er was echt HELEMAAL NIETS meer te zien. Als je het niet zou weten, zou een gewone arts het niet eens opmerken. (met de lineaal erlangs )

Sugar, het is echt heel vervelend voor jullie. Maar echt, blijvend letsel hoeft absoluut niet. Ik ben trouwens in een onvolkomen stuit op de wereld gekomen
Dikke zoen

Oh ja, plasje over "the hot topic of today". (beetje spuit elf, maar toch)
Soms lopen dingen zoals ze lopen. klaar.
LB
  woensdag 22 december 2004 @ 19:40:29 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24144002
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Heaven7, CarOnline en Kittyme, jullie stellen me wel gerust! En nu je het zegt, Maria heeft ook extra plooien op haar benen, misschien heeft dat er ook mee te maken... We zullen eerst maar afwachten wat de orthopeed nu precies gaat zeggen. Misschien valt het mee.
Maar CarOnline, begrijp ik goed dat Lara ongeveer 3 maanden de broek aan moest?

Fluf, geweldig, die ups!!! Hooghouden, jij!
Ben blij voor jullie!!!!

Oh ja, en alle kindjes die ziek zijn: beterschap!!!
pi_24144197
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:40 schreef Sugar het volgende:
Allemaal bedankt voor de lieve reacties!

Heaven7, CarOnline en Kittyme, jullie stellen me wel gerust! En nu je het zegt, Maria heeft ook extra plooien op haar benen, misschien heeft dat er ook mee te maken... We zullen eerst maar afwachten wat de orthopeed nu precies gaat zeggen. Misschien valt het mee.
Maar CarOnline, begrijp ik goed dat Lara ongeveer 3 maanden de broek aan moest?

Fluf, geweldig, die ups!!! Hooghouden, jij!
Ben blij voor jullie!!!!

Oh ja, en alle kindjes die ziek zijn: beterschap!!!
Ja, Lara heeft m 3 maand omgehad. En 's nachts nog een tijdje. Al met al zijn we er 5 maand zoet meegeweest. Plooien op haar benen maakt niets uit. Het enige waar je het eventueel aan kan zien zijn haar BILplooien. Beenplooien lopen wel vaker ongelijk. Mochten haar bilplooien ongelijk lopen is dat voor de meeste artsen een klein alarmbelletje om de heupen even te testen. Zoals bij het CB altijd gebeurt.
Screw them.
We're going home.
  woensdag 22 december 2004 @ 20:12:11 #284
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24144661
Ach gossie Maria

Danyel vent wat goed

Enne Luchtbel gij laat zich niet verjagen jah
pi_24144736
Geloof dat die plooien er bij mn oppaskindje juist wel mee te maken hadden.. maar weet het niet zeker, ik kende haar toen nog niet
  woensdag 22 december 2004 @ 20:18:41 #286
61800 Rottdog
pi_24144782
Beterschap kleintjes
  woensdag 22 december 2004 @ 20:26:33 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_24144930
Sugar, sterkte hoor! verdorie zeg, das toch ff schrikken!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 22 december 2004 @ 20:30:16 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24145004
Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Danyel Pluph, leuke foto's ook in het fototopic!

Sugar dat is schrikken! Jeetje! Je hoort het wel vaker bij stuitbevallingen maar je hoopt toch altijd maar dat het jouw deur voorbij gaat.

Caronline, heeft zo'n spreidbroekje ook nog praktische gevolgen? Zoals speciale kleding, speciale luiers, pas je ermee in de maxicosi en de kinderwagen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24145231
Met kleding hoef je eigenlijk geen rekening te houden, behalve dat jurkjes echt niet meer staan
Ik had voor Lara een beeldig spijkerjurkje gekocht, die ze alleen aan heeft gehad voor de foto.
Oh iets van tricot broekjes zijn wel fijn. Beetje elastisch, spijkerstof is te stug.

De maxi-cosi moet opgehoogd worden aangezien ze dan te breed zijn.
Wij deden meestal een kussentje onderin en onder de beentjes een handdoek rol anders knelt dat zo. Sluiting op de langste stand, en karren maar
Luiers kan je gewoon gebruiken, met verschonen en badderen mag hij af. Twee keer een kwartier per dag ofzo staat me bij.
Lara paste tot mijn grote verdriet niet meer in de kinderwagen bak.
(Bij Britt en Romée droomde ik over een wagen met een bak. Zo schattig. Helaas waren die toen onbetaalbaar en hadden we een duo-wagen zonder bakken, maar met nestjes. Bij Lara heb ik dan uiteindelijk mijn droomwagen gekocht, mèt bak! Dag bak... )
Verder zou ik het zo 1 2 3 niet weten.
Wat ik wél gemakkelijk vond was dat als ze een beetje vervelend was ik haar over mijn schouder kon leggen en ik haar heel makkelijk aan de middenstang vast kon houden. Zo had ik 1 hand vrij en madam lag heerlijk over mijn schouders rond te kijken. Ellek nadeel heb zn voordeel
Screw them.
We're going home.
pi_24146199
Sugar wat een schrik even zeg en hopelijk valt het allemaal wel mee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 22 december 2004 @ 22:00:11 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24147092
Phluphy, weer een goede stap vooruit met Danyel!

Sugar, ook hier positieve verhalen over een spreidbroek. Nu ze er zo vroeg achter zijn gekomen bij Maria is het makkelijker te verhelpen. Mijn nichtje heeft er eentje gehad toen ze ca. 7 maanden was. Ze had nergens last van, alleen wel lastig in de maxi-cosi. Ze was er met een paar maandjes weer vanaf en heeft nu nergens last meer van.
Ook Nathalie (Léons allereerste vriendinnetje ) heeft sinds een maand (ze is 1 dag jonger dan Léon) een spreidbroek. Ze mocht al vrij snel de broek 's nachts uit.
Beter nu zo'n broek dan later als ze mobiel zijn.
Komt allemaal goed Sjoeg.

Voor alle belangstellenden :
Vandaag ging het met Léon een stuk beter. Leek...
Want in de loop van de middag liep zijn temperatuur weer op en was meneer aan het huilen. Volgens de ha was het nog geen oorontsteking (dus je had gelijk E.T.), maar moesten we hem wel in de gaten houden. Toen we bij de ha kwamen, had hij dus geen koorts. Later dus wel weer.
Hij eet en drinkt heel slecht vandaag en is zo zielig. Je hart breekt als je kleintje pijn heeft. En dan is het nog maar gewoon koorts. Hij is ook heel kortademig en slaapt onrustig. Vanavond zit hij op het randje van 39 graden te schommelen. Dus niet zo vreemd dat hij zo onrustig is.
We hebben geprobeerd om via een spuitje drinken naar binnen te krijgen. Daar trapte hij heel even in, maar toen niet meer. Hij heeft vandaag maar ong. 200 cc vloeistof binnen gehad. Meer kregen we er gewoon niet in. Heb voor morgen ook maar vrij gevraagd, ventje gaat voor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24147350
Leon hopelijk ben je snel weer beter vent voor jou
  woensdag 22 december 2004 @ 22:16:43 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24147480
Léon, doe es niet zo raar! Je moet wel drinken hoor mannetje! Sterkte (zouden 't geen tandjes kunnen zijn, dutch?)

Sugar, een ex-nichtje van mij had ook een spreidbroek en had ook nergens last van. Het is meer dat 't een 'raar' gezicht is, dan dat het echt zielig oid is. Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24147565
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:00 schreef dutchie het volgende:

Sugar, ook hier positieve verhalen over een spreidbroek. Nu ze er zo vroeg achter zijn gekomen bij Maria is het makkelijker te verhelpen.
...
Beter nu zo'n broek dan later als ze mobiel zijn.
Klopt, wat dat betreft ben ik héél blij dat kindjes nu zo vroeg gescreend worden op heupdysplasie, omdat ze er nu iets aan kunnen doen vóórdat het misgaat! Ik ken genoeg verhalen van volwassenen waarbij de heupdysplasie vroeger niet is ontdekt (gewoon nooit op gescreend dus, dat gebeurde vroeger alleen als er 'van buiten' iets te zien of te merken was), en die later dus versleten heupen hadden... Met alle gevolgen (nieuwe heupen, pijn, operaties...) van dien.
pi_24147716
Léon beterschap mannetje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24147830
ow ja vergeet ik helemaal te vertellen dat Thijs beetje bij beetje door begint te krijgen hoe hij zich zelf op zijn zij moet rollen hij lag echt te kraaien van plezier toen het hem lukte, en ma en pa waren natuurlijk apetrots
  woensdag 22 december 2004 @ 22:33:40 #297
61800 Rottdog
pi_24147932
Leon ventie gauw weer beter worden hoor
pi_24148116
Leon, beterschap.. en sterkte voor je ouders.

Goed zo Thijs! Nu nog je hoofd achterover gooien als je op je zij ligt, dan gebeurt er iets raars..

Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
  woensdag 22 december 2004 @ 22:41:20 #299
1087 Merisse
broddeltante
pi_24148132
Sugar wat rottig zeg... laten we hopen dat het allemaal meevalt en dat het snel verholpen is
Kus voor jullie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  donderdag 23 december 2004 @ 07:16:56 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_24152767
Dutch, hoop dat het vandaag beter gaat met Leon, sterkte!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')