abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 16 december 2004 @ 20:18:19 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24020092
Appelstroop
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24020504
Dylan is net zelf gaan zitten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24020520
Gefeliciteerd, beefcake
  donderdag 16 december 2004 @ 20:35:48 #104
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24020541
Ach Maria het zijn ook best rot prikjes heb altijd begrepen bij de 40 graden sugar

Morgaine goed zo meissie lekker spetteren

Lucas ziet er goed uit

Suzanna het heeft ook met de ontwikkeling te maken en op een dag hebben ze nergens meer last van kwa krampjes

Zoë is ook met glans door de APK-CB gekomen dokters woorden: "heel tevreden"
Ze weegt nu 8160 gr en is 70 cm lengte en aan haar oogcoordinatie mankeerde ook helemaal niets
Na vandaag dus ook groente ze mag in principe met de pot meeeten als we maar geen zout gebruiken, doen we dus ook nooit . Vandaag potje worteltjes met krieltjes en kan je zeggen het is geen succes tis niet te eten volgens Zoë leverde een lachwekkende situatie op. Morgen maar weer proberen
pi_24020569
Even een vraagje: de kraamverzorgster zei dat ik niet bij elk kikje Noa uit de wieg hoefde te halen (moest ik echt leren, ik stond om de haverklap bij haar...), maar vandaag slaapt ze niet langer dan een half uur zonder geluid, en dan hoor ik weer een huiltje, dan slaapt ze gelijk weer in, hoor ik weer een huiltje na een tijdje, etc. etc. ...
Zou dit krampjes kunnen zijn? Het enige dat ik weet is dat het stopt als we haar oppakken!
Ze heeft ook heel snel weer honger, misschien een groeistuipje (tja, dat hebben ze in het begin misschien ook wel constant...)
pi_24020861
Suzanna je hoeft Noa inderdaad niet bij elk kikje er uit te halen. Maar dat is echt vreselijk moeilijk! Ik stond er ook altijd heel snel bij om te kijken wat er was
En nog steeds ga ik vrij snel kijken wat er is als Lucas huilt

Het af en toe huilen in de slaap kan volgens mij door verschillende dingen komen. Het kan zoiets onschuldigs als het verwerken van indrukken zijn. Maar het kunnen inderdaad ook heel goed die verdraaide krampjes zijn! Ik test het bij Lucas altijd door even aan zijn buikje te voelen als hij huilt en ik denk dat het misschien krampjes zijn. Als dat nl zo is, dan spant ie z'n buikje helemaal aan (en vaak trekt hij dan ook z'n beentjes op). Dan helpt wrijven soms een beetje... En oppakken inderdaad want als ze tegen jou aanhangen hebben ze er vaak minder last van. Alleen zijn de meningen verdeeld of dit verstandig is (je kunt zo'n kleintje nog niet verwennen maar wel gewennen )
pi_24020989
Beef, wat goed van Dylan
  donderdag 16 december 2004 @ 20:55:30 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24021031
Als ze gewoon weer verder slaapt zouden het best heel goed krampjes kunnen zijn, Suzanna. Gewoon lekker laten liggen dan (af en toe je warme hand op haar buikje leggen zal best prettig vinden dan op z'n tijd)

Hmz, als ik dat schema van Beefcake bekijk, is Saskia maar een vreetzakje
's morgens een fles van 200c (pap of brood moet ze echt niet 's morgens.. pap zowieso niet), uur of 11 2 boterhammen, uur of 2 fles van 200cc, 15.00 fruithapje (150 a 200 gram), 17.30 groente (lekkere groente: potje leeg, anders half potje ) + danoontje + bakje yoghurt, 19.00 fles van 200cc en om 23.00 nog een fles van 200cc. En alles gaat schoon op! En tussendoor ook nog soepstengels enzo. (alleen wil ze niks anders drinken dan flessenmelk, dus sapjes enzo worden hier gewoon net zo lang geweigerd tot ze weer een gewone fles krijgt).

O ja, philadelphia (schrijf je dat zo?) doet het hier ook errug goed op brood
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24021114
Goed van Dylan!

Zoe is echt goed gegroeid, al 70 cm!

Suzanna, blijkbaar denkt elke kraamverzorgster daar anders over. Ik heb Myrthe gewoon steeds bij me gehouden, overdag en 's nachts (en dus ook nooit laten huilen). Gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt.
pi_24021160
Mèn E.T. Saskia eet echt veel Ik dacht dat Ewen veel at. Lekker hoor, beter dan dat je het er niet ingepropt krijgt(zoals bij Connor op het moment )
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 16 december 2004 @ 21:06:54 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24021310
Jeetje Zoe (met puntjes) jij gaat ook hard!

Suzanna, je moet doen wat je zelf goed acht. Ik heb Jolie altijd gepakt als ze huilde en nu nog, als ze langer dan 2 minuten huilt dan pak ik d'r maar ze huilt ook nooit zomaar eigenlijk. Maar het kunnen iddd krampjes zijn.

Saskia waar laat je het allemaal? dit hoeft niet per se beantwoord te worden :p Goed hoor!
  donderdag 16 december 2004 @ 21:09:00 #112
3011 E.T.
pi_24021354
ow ja.. 't wil ook nog wel eens voorkomen dat ze ipv 23.00 een fles er twee wil.. eentje om 22.30 en dan weer om 1 uur..

en ik vond 't tot voor kort eigenlijk wel meevallen hoevee ze at: 2 boterhammen, potje fruit, potje groente en yoghurt.. (ja en dus 4 of 5 flessen op een dag )

Ze vindt trouwens de potjes groente met stukjes niet te vreten.. fruit met stukjes is heerlijk, maar groente met stukjes...... (en toch krijgt ze 't regelmatig, ze went er gerust wel een keer aan.. en als ze dan een paar dagen wat slecht heeft gegeten van de groente gooien we er gewoon weer een 6maanden potje tussendoor dat leeg gaat )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 december 2004 @ 21:10:43 #113
3011 E.T.
pi_24021405
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:06 schreef Luchtbel het volgende:

Saskia waar laat je het allemaal? dit hoeft niet per se beantwoord te worden :p Goed hoor!
Als je haar verhoudingen bekijkt heeft ze een buik waar menig bierbuik jaloers op is (niet voor niks zijn alle mouwen en broekspijpen te lang terwijl ze als een worstje in shirtjes zit...)
  donderdag 16 december 2004 @ 21:20:28 #114
61800 Rottdog
pi_24021680
Suzanna ik heb Zoë ook echt niet lang laten huilen, het kunnen ook overgangen in de slaap zijn dat ze huilen
pi_24021924
Saskia eet inderdaad veel

Dylan eet eigenlijk precies wat er in dat advies staat, terwijl ik daar helemaal niet naar kijk. Als hij aangeeft dat hij honger heeft, krijgt ie eten, heeft ie genoeg gehad, dan krijgt ie niet meer. Gewoon toeval dus

Over laten huilen, eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer hoe ik het in het begin deed. Dylan huilde ook helemaal niet veel, alleen als hij honger had. En nu weet ik wel of ik hem moet gaan pakken of niet. Maar in principe moet je gewoon je gevoel volgen. Wil je haar oppakken, doe dat dan gewoon, die kleintjes kun je nog niet verwennen vind ik hoor!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24021977
Even snel een berichtje bij vrienden van mij vandaan. Met de echo was alles goed, althans de arts kon nu zien dat het aan het verbenen is en dat volgens hem de hoeken redelijk goed waren. Maar we hoeven iig niet terug te komen voor nog een echo.
Wat wel heel grappig was, was dat we zaten te wachten en er kwam nog een stel met een kindje aan lopen, ook voor een echo. Met haar had ik op zaal gelegen toen Djulian geboren werd, haar dochter is 1 dag ouder dan Djulian. Hun waren daar ook voor de 2e echo, was heel toevallig, maar erg leuk om elkaarweer even te zien
pi_24022225
Kan het zijn dat als Mama ziek is dat dat een nadelige invloed heeft op de bv? dit had ik beter in borstvoeding kunnen vragen

Thijs word groot en wat gaat het allemaal snel ineens, kreeg vandaag van mijn oma nieuwe kleertjes voor Thijs en dat was maatje 68, ik roep nog ow dat is nog lekker op de groei totdat Thijs zichzelf ineens giga onderspuugde en dat Truitje goed uitkwam zit het hem als gegoten.
en als ik hem nu zie liggen dan is hij al een heel kereltje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 16 december 2004 @ 21:44:38 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_24022270
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:23 schreef lady-wrb het volgende:
eet liam 5 boterhammen????
toch niet op een dag?
Als je hem de kans geeft wel ja
Hij is echt gek op brood!

beefcake, dat is een mooi eet-schema, maar bij Liam is het aanmodderen, hij wil gewoon geen melk Hoewel het vandaag weer wat beter ging, dat wel. We denken dat ie er ook last van kreeg omdat ie zo'n slijm hoest had/heeft. Maar verder is het een vreetzakkie hoor, hij lust bijna alles. We merken wel dat er nu wat voorkeur voor het een en ander in begint te komen, dat wel.
Net als saskia he, die kan er ook wat van En echt aan ze zien doe je het niet, maar dat komt door alle activiteit denk ik. Saskia is ook best druk in de weer he ET?

LadyS, is het gelukt bij H&M???

Ow, en Dylan wat goed!!!
stormy waters...
sailin'
pi_24022318
Beetje lastig om haar op te pakken als ze huilt, want het duurt vaak maar een paar seconden (die genoeg zijn om mij naar haar toe te laten gaan) en als ik naast de wieg sta slaapt ze alweer. Ik vraag me wel af hoe het komt dat ze dan soms zo onrustig slaapt, als het krampjes zijn zou het toch langer duren.
Ik laat haar zowiezo niet huilen in de wieg, ik denk dat ze daarin nog niet langer dan een halve minuut heeft gehuild voordat we haar pakten ...misschien dat ze daarom ook snel weer in slaap valt, omdat ze weet dat we haar gauw pakken?
's Nachts word ik ook heel snel wakker en laat haar niet lang huilen.
  donderdag 16 december 2004 @ 21:54:23 #120
61800 Rottdog
pi_24022543
Suzanna er is eigenlijk maar 1 regel als je kind het prettig vindt gewoon doen en schijt hebben aan wat anderen zeggen. Ook als jij het prettig vindt hoor ze is nog zo jong

Als het krampjes zijn zou je denken dat ze langer aanduren maar op dat gebied ben ik ook maar een leek en deed ik ook maar wat mijn gevoel me ingaf. Ik leef meer naar Zoë zelf toe dan naar wat boekjes en mensen je willen vertellen. Gaat hier goed op die handelwijze, tis gewoon wel enorm wennen hoe je alles wilt doen want je wilt het zoooooooooo goed doen . Volg je gevoel en dan komt alles goed met wat vallen en opstaan
pi_24022600
Bar, ik denk dat dat wel kan.. in elk geval bij koorts kan dat wel. Misschien gewoon een dagje op de bank hangen met Thijs ofzo, lekker rustig aan doen? (Ik ben nog niet ziek geweest dus heb geen ervaring.)

Ok Suzanna, dan kan het ook goed zo'n overgangshuiltje zijn zoals Rottdog al zei.
Myrthe werd bij krampjes echt wel wakker, we hebben de eerste weken daardoor amper geslapen.. ze had 't nl elke nacht tot ongeveer 5/6 uur 's morgens.

Myrthe is gewoon evenwichtig dik, niet alleen een bierbuikje maar overal spekkig. Ze past nu in maat 68/74. Gaat echt hard.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:05:27 #122
61800 Rottdog
pi_24022826
Vanmorgen bij de Cb heeft Zoë een soort of test gehad wat normaal bij wat oudere kinderen werd gedaan. Zat nu na te denken en heb eigenlijk geen idee waar dat nou eigenlijk voor was . De Arts hield 1 oog afgeschermd en ging zo met een lichtje spelen en met een horloge heen en weer, nu denk ik zelf voor de oogcoordinatie maar nu kan ik er niets over vinden iemand een idee waar het goed voor was

Moest ook wel lachen om het volgende dit ken ik niet en wist niet eens dat het bestond

Wat neem ik mee bij een bezoek aan het consultatiebureau?

Als je op bezoek gaat bij het consultatiebureau neem je het volgende mee:

- Groeiboekje

- Vaccinatiepapieren

- Als je een jongetje hebt: het ballenkaartje

- Bij het eerste bezoek: gegevens over de zwangerschap en de bevalling

- Voor je kind: een omslagdoek/badjasje, verschoning en voeding (het kan altijd uitlopen)

Mag ik deze dans van u
pi_24023047
ANITRA !!
Deze oproep staat op het forum van Viva, onder Baby's:
quote:
nutramigendrinkers gezocht!!!! - 0 reacties
bentetje schreef vandaag om 19:01
Onze dochter is alweer een poosje over haar koemelkallergie heen. Ik heb hier echter nog 5 blikken (gesloten) nutramigen staan. Deze wil de apotheek niet terugnemen, maar kosten 20 euro per stuk. Nogal prijzig dus, mocht je het niet vergoed krijgen.... Ik vind het dan ook zonde om weg te gooien, is er hier iemand die ik er blij mee kan maken??? Lang geleden was er iemand die het hebben wilde, maar daar heb ik niets meer van gehoord, dus nu een nieuwe poging. De voeding is tot zomer 2005 houdbaar.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:18:21 #124
3011 E.T.
pi_24023171
Belana, Saskia is idd ook zo'n over-actief meisje.. Ze heeft nu 't stappen achter de blokkenkar ontdekt. Ik moet 'm nog wel tegenhouden (anders duwt ze 'm weg en ligt ze plat voorover op d'r snufferd terwijl ze die kar niet loslaat ) maar ze vindt 't helemaal geweldig! Ze kruipt nu de hele tijd naar dat ding toe (hij staat met het handvat naar de kast toe, zodat ze zich er niet aan kan optrekken) gaat er op d'r knieen bij zitten en gaat mij dan vragend aankijken. Als ik niet snel genoeg reageer gaat ze er om 'vragen': "a" .. "A" .. "aaa" "AAA" "AAHAA" (iets zegt me dat dit de verbastering van 'mama' is )
Ik lig helemaal in een deuk dan

En Saskia is ook al zo'n broodmonster! (en alles wat van brooddeeg is gemaakt: soepstengels, korstjes van de pizza van mama.. )

Ik ben trouwens tot de ontdekking gekomen dat 't ene maatje 80 de andere niet is (zelfs niet van dezelfde winkel of zelfde merk). Shirtjes maat 74 worden nu behoorlijk strak, dus op naar maat 80.. Ik had nog een shirtje maat 80 in de kast liggen, zag er redelijk smal uit en idd.. best strak al. Was ik van de week bij H&M, zie ik dat shirtje nog hangen, voor de gein een ander shirtje ertegenaan gehouden.. dat scheelt gewoon 3 centimeter! En 't shirtje dat ik afgelopen zondag bij de Hema kocht in 80 is ook al zo'n 'strak model'
pi_24023240
Handig om te weten wat je mee moet nemen naar het consultatiebureau....wil er morgen even heen om Noa te laten wegen (als het lukt tussendoor met alle drukte, voor je gevoel ben je aan één stuk door bezig met zo'n kleintje...)

Even een vraagje: doen jullie je baby elke dag in bad, en zo ja, met zeep/zonder zeep/shampoo, etc. ??
Tot nu toe doe ik Noa elke dag in bad zonder zeep en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms (hoewel ik nog niet echt van 'soms' kan spreken omdat ze nog maar nét geboren is ) met zeep en shampoo. Ze krijgt namelijk nogal snel een droog huidje.

Ook is haar vagina nog niet helemaal schoon (voor mijn gevoel zit er nog smeer tussen) maar van de kraamverzorgster mocht ik er niet aan zitten. Dat doe ik dan ook niet, maar het ziet er (alleen van binnen overigens) nog wel een beetje viezig uit. Weet iemand hoe dat komt en of je het écht niet schoon moet maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')