abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23854432
Uit de Volkskrant
quote:
'Barbaars' Nederland is nieuwe boeman in VS

NEW YORK - Het begon half oktober in de Grand Forks Herald, een plaatselijke krant in North Dakota: 'Nederlandse artsen hebben de afgelopen maanden vier keer een dodelijke dosis drugs gepompt in pasgeborenen van wie zij geloven dat zij terminaal ziek waren.' Nieuws over de gedragslijn in Groningen voor euthanasie bij pasgeborenen verspreidt zich als een veenbrand door de VS, via lokale kranten, radiotalkshows en vele conservatieve websites.

'Holland is erger geworden dan elke conservatief had kunnen voorspellen', schrijft de filosoof John Mark Reynolds op zijn website Eidos. 'Het staat onmachtig tegenover terrorisme, het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) en het is moreel bankroet.'

In oktober hebben kinderartsen van het Academisch Ziekenhuis Groningen een protocol opgesteld om in zeer uitzonderlijke gevallen het leven van jonge kinderen te kunnen beëindigen. Het ziekenhuis verwacht dat het in heel Nederland om tien tot vijftien kinderen per jaar gaat die ernstig en uitzichtloos lijden.

De presidentsverkiezingen hebben conservatief Amerika goed gedaan. Men spreekt zich uit. Het anti-abortusfront denkt dat het nu een overwinning kan boeken. Religieus-rechtse kringen zien het protocol van Groningen als hoogste vorm van 'barbarij' dat in bijbehorende termen moet worden veroordeeld.

'Het protocol van Groningen', aldus Hugh Hewitt, presentator van een nationale radioshow, 'had bovenaan de agenda van de Wannsee Conferentie kunnen staan.' Op 20 januari 1942 besloot de top van nazi-Duitsland in villa Wannsee in Berlijn tot uitroeiing van de joden.

Het kwaad dient niet alleen te worden veroordeeld, het moet ook worden bezworen. John Mark Reynolds: 'Sommige mensen kijken naar Nederland en vinden het aantrekkelijk. Maar Holland is een vastgelopen maatschappij. Het staat vijandig tegenover het voortbrengen van baby's. Het land heeft een cultuur van de dood omarmd.'

Behalve het volkomen onbegrip is er kennelijk de angst dat de kwalijke praktijken van Nederland kunnen overwaaien naar North Dakota, Texas, Missouri. Brain Shavings, een conservatieve site uit Ohio, roept op tot waakzaamheid: 'Mijn progressieve vrienden, kunnen jullie tenminste beginnen in te zien waarom zo velen van ons die geloven in de heiligheid van het leven zo gealarmeerd zijn?'
  donderdag 9 december 2004 @ 14:31:13 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23854673
Hiermee samenhangend:

Puriteins Fox News haalt Nederland door het slijk...

Snappen die fundi's het niet of wíllen ze het niet snappen?
pi_23854733
quote:
Het begon half oktober in de Grand Forks Herald, een plaatselijke krant in North Dakota: 'Nederlandse artsen hebben de afgelopen maanden vier keer een dodelijke dosis drugs gepompt in pasgeborenen van wie zij geloven dat zij terminaal ziek waren.'
Over objectieve journalistiek gepsproken. Maar nee, ik had niet niet anders verwacht van de VS.
quote:
'Holland is erger geworden dan elke conservatief had kunnen voorspellen', schrijft de filosoof John Mark Reynolds op zijn website Eidos. 'Het staat onmachtig tegenover terrorisme, het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) en het is moreel bankroet.'
In Nederland is 1 dode gevallen door Moslimsterrorisme, de VS zit al ruim over de 5000.
quote:
'Het protocol van Groningen', aldus Hugh Hewitt, presentator van een nationale radioshow, 'had bovenaan de agenda van de Wannsee Conferentie kunnen staan.' Op 20 januari 1942 besloot de top van nazi-Duitsland in villa Wannsee in Berlijn tot uitroeiing van de joden.
Ik heb niet eens meer de behoefte om hier op in te gaan. De vergelijking tussen Nederland en de Nazi's gaat op minstens evenveel punten nat als de vergelijks van de VS met de Nazi's.
quote:
Behalve het volkomen onbegrip is er kennelijk de angst dat de kwalijke praktijken van Nederland kunnen overwaaien naar North Dakota, Texas, Missouri. Brain Shavings, een conservatieve site uit Ohio, roept op tot waakzaamheid: 'Mijn progressieve vrienden, kunnen jullie tenminste beginnen in te zien waarom zo velen van ons die geloven in de heiligheid van het leven zo gealarmeerd zijn?'
Kennelijk twijfelt men toch aan de eigen waarden en normen. Immers anders zou er niet zoveel angst spreken uit de quotes in dit artikel.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:35:28 #4
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23854764
Wat een kolder. Dat er hier zelfs een topic over geopend wordt....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23854782
quote:
Canada-outfit voor bange Amerikaanse toeristen

WASHINGTON - Voor Amerikaanse toeristen die geen zin hebben in kritische opmerkingen over president Bush en zijn politieke koers, heeft een firma in de VS een uitstekende oplossing bedacht: Verkleed je als Canadees.

Het bedrijf, T-ShirtKing.com, uit New Mexico richt zich vooral op Amerikanen die een reis naar Europa willen maken, maar vrezen voor negatieve reacties op hun Amerikaanse nationaliteit. Door jezelf te verkleden als Canadees kun je onopgemerkt reizen en een hoop narigheid voorkomen, aldus de firma.
Esdoorn
Het Canada-pakket dat ze verkopen is zeer compleet. Het bevat een T-shirt met de Canadese vlag en een vlag voor op je rugzak. Ook zit er een sticker bij en een speldje, allemaal met de esdoorn erop.
Om niet door de mand te vallen bij vragen over je thuisland, heeft het bedrijf zelfs een klein boekje ingesloten met daarin feiten en weetjes over Canada. 'I am Canadian, eehh!!'
Okuninushi
pi_23854785
Gelukkig hebben wij in Limburg hier geen last van.

DDL
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_23854839
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:36 schreef Toyotomi het volgende:
Haha Ze beginnen zichzelf het leven aardig zuur te maken.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:39:15 #8
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_23854846
mijn dag is weer goed (Y)
gaan ze nu ook bombarderen vanwege 5 baby's?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_23854851
Ach, wat hebben wij te maken met de Bible-Belt in Amerika, laat ze gaar koken in hun eigen sop. Gelukkig zijn er wel andere landen die sterk naar onze policies aan het kijken zijn, en de menselijkheid er van zien.

Over onze normen en waarden mag je een discussie voeren, maar dan wel eentje waar God buiten gelaten wordt en eens naar feiten gekeken wordt. Maar dat is teveel gevraagd voor de "One hand on the bible and the other on my mistress" Amerikaan.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:43:45 #10
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23854929
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:39 schreef Cheese het volgende:
Ach, wat hebben wij te maken met de Bible-Belt in Amerika, laat ze gaar koken in hun eigen sop. Gelukkig zijn er wel andere landen die sterk naar onze policies aan het kijken zijn, en de menselijkheid er van zien.

Over onze normen en waarden mag je een discussie voeren, maar dan wel eentje waar God buiten gelaten wordt en eens naar feiten gekeken wordt. Maar dat is teveel gevraagd voor de "One hand on the bible and the other on my mistress" Amerikaan.
Hoef je geen Amerikaan voor te zijn hoor. Dit soort geloofsidioten wonen ook gewoon in Nederland...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 9 december 2004 @ 14:44:04 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23854941
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:39 schreef Cheese het volgende:

North Dakota ligt niet in de Bible Belt
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 9 december 2004 @ 14:45:36 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23854973
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:35 schreef Ludwig het volgende:
Toch redeljk opmerkelijk nieuws lijkt me.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23855003
quote:
het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal)
Al is het grootste deel van die tekst onzin, hier hebben ze volkomen gelijk. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de opbouw van Fok! of naar 70% van de gebruikersnamen, 80% van de ondertitels. Er zit amper nog een normaal woord Nederlands tussen. Op televisie: TMF, Veronica, Yorin, 70-80% van de reclames, waar je ook kijkt, overal zie je van dat oppervlakkige semi-Amerikaans geblaat.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_23855020
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:31 schreef Frollo het volgende:
Hiermee samenhangend:

Puriteins Fox News haalt Nederland door het slijk...

Snappen die fundi's het niet of wíllen ze het niet snappen?
Nou , ik snap het ook niet.
Misschien dat jij dat even gaat utleggen , want in mijn wereld is euthanesie bij babys nog steeds moord.

Post Natale Abortus?
Dat is idd maar een hele kleine stap naar het euthanesie beleid van de Nazies.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:49:44 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23855036
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Misschien dat jij dat even gaat utleggen , want in mijn wereld is het toedienen van euthanesie aan babys nog steeds moord.

Post Natale Abortus?
Euthanasie dus gewoon.
quote:
.
pi_23855051
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:43 schreef Ludwig het volgende:

Hoef je geen Amerikaan voor te zijn hoor. Dit soort geloofsidioten wonen ook gewoon in Nederland...
Die lui zijn met iets meer en hebben meer macht dan hier in NL. Kijk maar naar de op religie gebaseerde partijen in NL, stelt niets voor. Alleen de Veluwe en nog wat andere plaatsen, schat ik.
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:44 schreef HarigeKerel het volgende:

North Dakota ligt niet in de Bible Belt
Goed, point taken. Laten we het maar Bush-Belt noemen dan. Dan heb je alles behalve de kust en de Great Lakes te pakken. Achterlijk Amerika, zo kun je het ook noemen.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:51:50 #17
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23855088
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:45 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Toch redeljk opmerkelijk nieuws lijkt me.
Niet echt eigenlijk. We weten zo langzamerhand wel hoe er over ons drugs-/abortus-/euthanasie-beleid gedacht wordt...
pi_23855097
Van de taal kan je idd nog iets zeggen maar de rest van dat stuk is van een convervatisme dat bush niet eens benaderd. Dit zijn de extremen zoals wij onze extremen veroordelen wordt in amerika een bepaalde vorm van extremisme (maar dan in een andere context bedoeld) gedoogd. Amerikanen zien extremisme als terrorisme en in 'extreem links' maar de uitlatingen die in dit stuk gedaan worden zijn extreem conservatief. Ik ben blij dat onze 'rechtse' partijen veel meer de liberalisering aanhangen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23855160
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:48 schreef CANARIS het volgende:
Misschien dat jij dat even gaat utleggen , want in mijn wereld is euthanesie bij babys nog steeds moord.

Post Natale Abortus?
Nuanceverschil. Het beperken van de pijn die een baby die nog maar enige dagen te leven heeft is wat mij betreft niet volledig te vergelijken met het doden van complete bevolkingsgroepen die nog een heel leven voor zich hadden. Als je de overtuiging bent toegedaan dat euthanasie nog steeds moord is dan zijn beide voorbeelden uiteraard moreel fout. Het motivatieverschil moge echter duidelijk zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23855234
Waarom vermoed ik toch altijd, dat mensen die zo overtuigd zijn van de "heiligheid van het leven", zelf ook voor de doodstraf blijken te zijn?

Land van hyprocrisie.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:59:00 #21
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23855242
Ik vind euthanasie bij baby's veel te ver gaan. Dat is gewoon doorgeslagen. Maar om het nou gelijk te vergelijken met nazi-praktijken maakt het betoog compleet belachelijk. Jammer, want er is wel degelijk een punt te maken.
pi_23855250
Mensen, het gaat over Noord-Dakota, daar wonen voornamelijk conservatieve blanke maisboeren. De Amerikanen uit de stedelijke gebieden zijn veel liberaler en maken zich echt niet druk om ons euthenasibeleid.
  donderdag 9 december 2004 @ 15:00:24 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23855260
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:58 schreef Cheese het volgende:
Waarom vermoed ik toch altijd, dat mensen die zo overtuigd zijn van de "heiligheid van het leven", zelf ook voor de doodstraf blijken te zijn?

Land van hyprocrisie.
Inderdaad, daar waar zij veroordeelde moordenaars afmaken maken wij alleen baby's af.
Kut volk die Ami's
  donderdag 9 december 2004 @ 15:00:33 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23855265
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:59 schreef DoctorFaustus het volgende:
Mensen, het gaat over Noord-Dakota, daar wonen voornamelijk conservatieve blanke maisboeren. De Amerikanen uit de stedelijke gebieden zijn veel liberaler en maken zich echt niet druk om ons euthenasibeleid.
Er zijn nogal veel conservatieve blanke maisboeren, zie de verkiezingen .
pi_23855295
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:59 schreef Ludwig het volgende:
Ik vind euthanasie bij baby's veel te ver gaan. Dat is gewoon doorgeslagen. Maar om het nou gelijk te vergelijken met nazi-praktijken maakt het betoog compleet belachelijk. Jammer, want er is wel degelijk een punt te maken.
Gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over. Een baby ondraaglijk laten lijden voor de tijd dat het nog te leven heeft vind ik geen optie, en lijkt me ook voor ouders verschrikkelijk om te zien.
Geef dat kind een zachte dood, dat is het meest menselijke in mijn ogen.
  donderdag 9 december 2004 @ 15:02:41 #26
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23855305
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:00 schreef Posdnous het volgende:

Er zijn nogal veel conservatieve blanke maisboeren, zie de verkiezingen .
Zwarte maisboeren zijn immers zo liberaal
  donderdag 9 december 2004 @ 15:13:00 #27
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23855497
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:02 schreef Cheese het volgende:

[..]

Gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over. Een baby ondraaglijk laten lijden voor de tijd dat het nog te leven heeft vind ik geen optie, en lijkt me ook voor ouders verschrikkelijk om te zien.
Geef dat kind een zachte dood, dat is het meest menselijke in mijn ogen.
Ik geef je een kleine hint: baby's kunnen niet praten....
pi_23855523
De VS.
feest
  donderdag 9 december 2004 @ 15:16:44 #29
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_23855560
quote:
het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal)
Dat van die taal klopt wel...
Dan zal zo de straatverlichting wel aan gaan...
pi_23855561
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:13 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ook niet denken maar ze kunnen wel pijn voelen en dat valt behoorlijk goed te meten en in te schatten of het ooit beter zal worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 9 december 2004 @ 15:18:28 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23855603
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:13 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Mensen die hun hele leven in coma blijven, kunnen gelukkig nog wel precies vertellen wat hen het beste lijkt.
pi_23855634
Oh gut
Het is zo erg voor die ouders om te zien hoe hun kind leidt, daarom maken we dat kind maar af.

Ik heb een vriend die ligt met een dwarslesie in Noordwijkerhout.
Zijn ouders leiden ontzettend. Zijn moeder kan het niet aanzien

Zielig he? Weet je wat , ........................gewoon afmaken die vent.
pi_23855675
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mensen die hun hele leven in coma blijven, kunnen gelukkig nog wel precies vertellen wat hen het beste lijkt.
en daarom is euthanesie op zulke mensne NIET toegestaan.

ZELFS IN NEDERLAND NIET
pi_23855709
Na deze tabel neem ik alles uit de US met een korreltje zout:
pi_23855715
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:19 schreef CANARIS het volgende:
Oh gut
Het is zo erg voor die ouders om te zien hoe hun kind leidt, daarom maken we dat kind maar af.

Je perspectief klopt niet, er iseen verschil tussne tijdelijk leiden met kans op verbeteren en UITZICHTLOOS leiden van mensen/baby's die hersendood zijn of een ziekte hebben waarbij de pijn alleen maar erger wordt. Ik vind dat er omstandigheden zijn waarbij ook de ouders van een baby mogen kiezen om het leven te beeindigen. Hiervoor zijn zorgvuldige protocols dus de barbaarsheid waarvan in het 'interview' in OP gesproken wordt is overdreven, het is nu juist uit menselijk oogpunt dat we dit toestaan.
pi_23855717
quote:
Oh gut verhaal
Het gaat om het kind in de eerste plaats. Altijd makkelijk discussie uit z'n verband trekken he?

En het is "lijden" trouwens, neem ik aan .
pi_23855807
quote:
Oh gut

ja, het is idd zo dat babies worden afgemaakt als ze niet 100% gezond zijn. ookal zijn ze wel te redden met een operatie is toch afmaken de eerste optie. wel zo makkelijk, krijg je niet van dat vieze bloed enzo op je handen...
  donderdag 9 december 2004 @ 15:38:52 #38
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23855984
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:22 schreef Coelho het volgende:
[afbeelding]
Als het geen hoax was had je iniedergeval je geloofwaardigheid nog, dat is nu niet het geval

http://www.isteve.com/Web(...)htm#38115.6465670139
  donderdag 9 december 2004 @ 15:51:42 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23856226
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

en daarom is euthanesie op zulke mensne NIET toegestaan.

ZELFS IN NEDERLAND NIET
jah, geboren worden met open ruggetje, geen hersenen, doodlopende slokdarm... gewoon langzaam laten doodgaan zou ik zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23856540
nou, inderdaad, zoals hier boven al gezegd werd.
En nu kwam ik deze link tegen http://www.rtl.nl/(/actue(...)chietpartij_1145.xml
dat barbaarse amerikaland van columbus ook
Als hun met dat eeuwen oude holland over de boeg komen terwijl het al tijden gewoon the Netherlands is, kan ik er ook nog wat van...
-
pi_23856574
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:51 schreef Re het volgende:

jah, geboren worden met open ruggetje, geen hersenen, doodlopende slokdarm... gewoon langzaam laten doodgaan zou ik zeggen
Maar ze zijn toch allemaal God's schepping?
pi_23856680
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:07 schreef mechatronics het volgende:
Als hun met dat eeuwen oude holland over de boeg komen terwijl het al tijden gewoon the Netherlands is, kan ik er ook nog wat van...
Wat is er mis met Holland?
pi_23856758
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:14 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nou gewoon, in spreektaal vind ik het nog wel kunnen, maar in n nieuwsbericht heb ik toch zoiets van nou, dat klinkt niet zo. Teveel asociatie met Noor en Zuid Holland, waar het ook vandaag komt.
-
pi_23856770
quote:

Ik zie het probleem wat dat betreft ook niet. Eerst met z'n allen HOL-LAND scanderen bij het NEDERLANDS (Nota bene) eltal, en dan zeiken als een Amerikaan het zegt.

Nederland en Holland zijn 1 geworden, leer d'r maar mee leven.
pi_23856776
Tja erg jammer die beweging die Amerika ondergaat. Er was laatst ook een artikel over evangelische universiteiten aldaar waar biologieleraren worden opgeleid die echt niet over evolutie gaan onderwijzen .

Ik hoop dan ook van harte dat in Nederland b.v. de VVD nog een beetje liberaal blijft en niet de trieste weg van het neoconservatisme in slaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23856777
quote:

[..]

Dat zijn maar een paar provincieën.
  donderdag 9 december 2004 @ 16:19:30 #47
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23856796
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:51 schreef Re het volgende:

Jezus (Theo zij met hem) zou het zo gewild hebben!
pi_23856832
quote:
In Nederland is 1 dode gevallen door Moslimsterrorisme, de VS zit al ruim over de 5000.
Vooral omdat er hier geen aanslagen gepleegd zijn vooralsnog en dat komt vooral omdat terroristen zich hier prima kunnen organiseren zonder dat ze aangepakt worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 december 2004 @ 16:22:38 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23856873
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vooral omdat er hier geen aanslagen gepleegd zijn vooralsnog en dat komt vooral omdat terroristen zich hier prima kunnen organiseren zonder dat ze aangepakt worden.
Omdat terroristen zich hier zo goed kunnen organiseren worden er geen aanslagen gepleegd?

Vreemde logica.
pi_23856917
quote:

[..]

ik zie geen cijfers, kan me nog goed herinneren dat de plegers van 9-11 les kregen in de US
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ik zie het probleem wat dat betreft ook niet. Eerst met z'n allen HOL-LAND scanderen bij het NEDERLANDS (Nota bene) eltal, en dan zeiken als een Amerikaan het zegt.

Nederland en Holland zijn 1 geworden, leer d'r maar mee leven.
Ik ZEI dus net,... spreektaal is best, maar in nieuwsberichten vind ik het niet netjes staan.
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

precies!
-
  donderdag 9 december 2004 @ 16:25:11 #51
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23856928
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:22 schreef Posdnous het volgende:

Omdat terroristen zich hier zo goed kunnen organiseren worden er geen aanslagen gepleegd?

Vreemde logica.
Toch is dat de theorie van veel specialisten op dit gebied.
pi_23856942
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:38 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Als het geen hoax was had je iniedergeval je geloofwaardigheid nog, dat is nu niet het geval

http://www.isteve.com/Web(...)htm#38115.6465670139
Zelfs die conservatieve weblogger bevestigd een positieve correlatie tussen IQ en het aantal stemmen op democratische kandidaten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23856972
quote:

Nee, Amerika wordt gehaat en aangevallen vooral omdat zij rucksichtslos oorlogjes over de hele wereld willen voeren, starre morele superioriteitsgevoelens koesteren en die opleggen aan anderen en zich daarbij niet in die anderen in kunnen leven en daarmee de haat zaaien die ze ook oogsten, tot hun eigen verbijstering.
pi_23857253
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Holland is al 4 eeuwen het belangrijkste deel van Nederland, daarom wordt Nederland ook wel Holland genoemd. Overigens is bijna niet een taal waarin Nederland ook daadwerkelijk Nederland heet. Pays-Bas zijn de Lage Landen, Holanda is Holland enzovoort. Alleen in de Germaanse talen (Duits, Deens, Noors) is Nederland ook echt Nederland.
  donderdag 9 december 2004 @ 16:41:00 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23857323
* Re moet denken aan de Seinfeld quote
  donderdag 9 december 2004 @ 16:51:43 #56
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_23857586
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Holland is al 4 eeuwen het belangrijkste deel van Nederland, daarom wordt Nederland ook wel Holland genoemd. Overigens is bijna niet een taal waarin Nederland ook daadwerkelijk Nederland heet. Pays-Bas zijn de Lage Landen, Holanda is Holland enzovoort. Alleen in de Germaanse talen (Duits, Deens, Noors) is Nederland ook echt Nederland.
Pays-Bas is letterlijke Franse vertaling van Nederland
Nederlands in het Frans is gewoon Neerlandais.
Engelse woord is: The Netherlands, ook letterlijke vertaling.
Duits: Niederlande
Italiaans: i Paesi Bassi
Portugees: os Países Baixos
Spaans: los Países Bajos

etc...
Holland is een fossiel uit de onverenigde tijd.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_23857624
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:51 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

etc...
Holland is een fossiel uit de onverenigde tijd.
JE zit hier wel een beetje fout, Les Pays-bas wordt weliswaar geassocieerd met Nederland maar letterlijk: Pays=landen, bas= laag oftwel les Pays-bas=de lage landen
  donderdag 9 december 2004 @ 16:55:30 #58
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_23857685
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:53 schreef komrad het volgende:

[..]

JE zit hier wel een beetje fout, Les Pays-bas wordne weliswaar geassocieerd met Nederland maar letterlijk: Pays=landen, bas= laag oftwel les Pays-bas=de lage landen
ja.... is deze sarcastisch bedoeld?

bas = laag = neder?
pi_23857688
Neder is ook laag
pi_23857763
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:55 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

ja.... is deze sarcastisch bedoeld?

bas = laag = neder?
volgens mij heeft dit niet zo veel met sarcasme te maken als wel het feit dat je zegt dat Les Pays-bas een LETTERLIJKE vertaling is van Nederland en dat is dus niet zo, letterlijk betekent Les Pays-bas dus de lage landen en dat associeren we met Nederland. Ik denk dat een fransman nederland ook primair ziet als de lage landen, hoewel ik denk dat nederland wel bekend is temeer ook omdat nederlands wel neerlandais is in het frans.
pi_23857867
Toen ik de Volkskrant zag, wist ik niet of ik keihard moest lachen of me ernstig zorgen moest maken over het totale gebrek aan kennis binnen de VS

Ik heb er een tijdje gewoond en de algemene kennis is erg klein bij velen.
Dit komt door een aantal dingen:

1. het land is gigantisch en mensen zijn niet zoals in Nederland door geografie gedwongen zich te verdiepen in de wereld - want overal om hen heen is het nog steeds amerika.

2. op school krijg je éen jaar american history en that's it. Zeer weinig historische kennis dus voor handen bij de gemiddelde amerikaan, waar we in nederland we bezorgd zijn over dat zelfde gebrek, maar toch onbewust mensen heel veel mee krijgen.
(vb mijn klasgenoten waren ervan overtuigd dat ik opgroeide in nederland achter het ijzeren gordijn en ik kreeg het er niet uit... over WOII zei een meisje tegen mij O when Russia invaded America... hopeloze basis dus)

3. kranten, televisie zijn veelal lokaal van aard. Nationale gebeurtenissen krijgen minder aandacht om over wereld maar te zwijgen. Gevolg: gebrek aan kennis van de buitenwereld (onze binnenwereld)

4. demagogische nieuwszenders als Fox brengen valse feiten naar buiten gebaseerd op gevoel, ideologie, christendom etc.
illustratie: 80% van de fox-kijkers is er anno nu van overtuigd dat Saddam achter de aanslagen in NY zat en dat Irak wél massavernietigingswapens bezat.

Kortom:
je moet écth meer willen weten - en naar andere gegevens op zóek gaan, wil je weten wat er werkelijk in de wereld speelt.
Het komt niet naar je toe zoals bij ons op dagelijkse journaals en kranten (tuurlijk ook bij ons valt er af te dingen etc maar onvergelijkbaar - vooralsnog)

Een gerucht over baby killing in Nederland kán dus een enorme vaart krijgen.
Geheel niet gebaseerd op kennis.

Als het niet zo in-triest was, zou het volkomen lachwekkend zijn...
  FOK!fotograaf donderdag 9 december 2004 @ 17:07:14 #62
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_23857987
Kortom, het is een Achterlijk volk!
  donderdag 9 december 2004 @ 17:17:13 #63
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_23858236
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:58 schreef komrad het volgende:

[..]

volgens mij heeft dit niet zo veel met sarcasme te maken als wel het feit dat je zegt dat Les Pays-bas een LETTERLIJKE vertaling is van Nederland en dat is dus niet zo, letterlijk betekent Les Pays-bas dus de lage landen en dat associeren we met Nederland. Ik denk dat een fransman nederland ook primair ziet als de lage landen, hoewel ik denk dat nederland wel bekend is temeer ook omdat nederlands wel neerlandais is in het frans.
Nederland en de lage landen is wat mij betreft hetzelfde, net als dat een rekenmachine en een zakjapanner hetzelfde aanduiden en betekenen. Holland en Nederland doen dat simpelweg niet
pi_23858274
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:51 schreef ToMaSZ het volgende:
Nou, bij veel andere landen wordt de naam van het land in het land zelf als uitgangspunt genomen en wordt zo aangepast dat het makkelijk uit te spreken is. De Spanjaarden zeggen Espana wij zeggen Spanje, de Italianen zeggen Italia wij zeggen Italië.

Kortom er wordt geen vertaling toegepast maar de naam wordt slecht aangepast aan de uitspraak zoals die gebruikelijk is in het betreffende land. Bij Nederland wordt er wel een vertaling toegepast. Pays-Bas is een vertaling van Nederland terwijl de Fransen ook iets van Néderlande had kunnen gebruiken.
  donderdag 9 december 2004 @ 17:26:20 #65
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_23858469
Néderlande.... dat klinkt als een fransman op nederlandse cursus
  donderdag 9 december 2004 @ 17:30:43 #66
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_23858563
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:02 schreef fayle het volgende:
Toen ik de Volkskrant zag, wist ik niet of ik keihard moest lachen of me ernstig zorgen moest maken over het totale gebrek aan kennis binnen de VS
-knip
2. op school krijg je éen jaar american history en that's it. Zeer weinig historische kennis dus voor handen bij de gemiddelde amerikaan, waar we in nederland we bezorgd zijn over dat zelfde gebrek, maar toch onbewust mensen heel veel mee krijgen.
(vb mijn klasgenoten waren ervan overtuigd dat ik opgroeide in nederland achter het ijzeren gordijn en ik kreeg het er niet uit... over WOII zei een meisje tegen mij O when Russia invaded America... hopeloze basis dus)
-knip-
Probleem zit hem niet zozeer in dat ene jaar, maar volgens mij in het feit dat het american history is. Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, moeten amerikaanse scholieren kiezen tussen american of world history, waar american history bekend staat als stukken eenvoudiger, zodat 90% gaat voor american (en ik geef toe, dan is een jaar lang zat, ze hebben immers maar 500 jaar om over te lullen). Intussen kan de gemiddelde amerikaan net canada nog vinden op de wereldkaart.
pi_23859210
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:30 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Probleem zit hem niet zozeer in dat ene jaar, maar volgens mij in het feit dat het american history is. Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, moeten amerikaanse scholieren kiezen tussen american of world history, waar american history bekend staat als stukken eenvoudiger, zodat 90% gaat voor american (en ik geef toe, dan is een jaar lang zat, ze hebben immers maar 500 jaar om over te lullen). Intussen kan de gemiddelde amerikaan net canada nog vinden op de wereldkaart.
Allebei.
Zowel dat het maar een jaar is - gemiddeld krijgt een scholier hier op de middelbare school toch tussen drie en vier jaar geschiedenis om over de lagere school maar te zwijgen.
en inderdaad dat het American history is.
Op mijn school was de variant world history er in ieder geval niet...
(wel had mijn school een ongebruikelijk aanbod in speciale vakken voor de extra geintereseerden zoals eastern civilisation of ancient history).

En inderdaad, de geschiedenis van vóor columbus kwam niet aan de orde (geen indiaan te bekennen in de amerikaanse geschiedenisles...). wel erg goed was de aandacht voor recente geschiedenis rond slavernij en segregatie -
Maar - ik had toevallig ook les van twee kritische docentes die boeken gebruikten die op hun vorige school verbóden waren! (want te feitelijk??)...
pi_23859642
Overigens geloof ik best dat het feit dat amerikanen vaak Holland zeggen voortkomt uit, in verband staat met een algemene kennislacune over de wereld.

In feite dateert Holland uit de tijd dat de twee hollandse provincies in de wereld samen een rol speelden en de rest van het latere nederland minder bekend raakte.

Daarbij weten veel amerikanen niets over nederland. Zelfs de national geographic maakte een reportage over nederland in de tijd dat ik er woonde, waarin foto's en artikelen over:
drugs (onderschrift: marihuana on the menu)
punkers op de dam
klompen
deltawerken

En op de een of andere manier spreekt nederland amerikanen tot de verbeelding.
Moet je maar eens op letten de komende tijd in willekeurige amerikaanse films.
Opmerkelijk vaak is er iets vreemds en dat is dan nederlands
Heel vermakelijk.
  FOK!fotograaf donderdag 9 december 2004 @ 18:32:39 #69
17893 Forno
pi_23859842
Op zich is een beetje kritiek altijd welkom. De uitspraak 'onterechte kritiek' is onzin.
Wij kraken hier ook heel wat harde noten over het 'beleid' van Bush.
pi_23859926
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:32 schreef Forno het volgende:
Op zich is een beetje kritiek altijd welkom. De uitspraak 'onterechte kritiek' is onzin.
Wij kraken hier ook heel wat harde noten over het 'beleid' van Bush.
Maar zij baseren zich op een volstrekt op onwaarheden gebaseerd boekje van 2000 jaar oud.
  FOK!fotograaf donderdag 9 december 2004 @ 18:42:38 #71
17893 Forno
pi_23860073
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar zij baseren zich op een volstrekt op onwaarheden gebaseerd boekje van 2000 jaar oud.
Ze hebben inderdaad een andere levensovertuiging. Zolang het bij verbale kritiek blijft kun je niemand dwingen om anders te denken. Pas als de politiek zich er mee gaat bemoeien kun je gaan protesteren.
  donderdag 9 december 2004 @ 18:43:08 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23860087
Luister eens naar een doorsnee europees links journalist over de VS, of kijk eens Vara laat ofzo, dan zie je dat er omgekeerd een schoen uit wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23863162
neu.
Nederlanders en de media alhier zijn natuurlijlk ook niet objectief - dat is een onmogelijkheid, niemand is los van bepaalde ideeen die hij/zij heeft -
maar hier is wel veel meer achtergrond kennis en flagrant misbruik van informatie en die dan de ether in te gooien, gebeurt hier een stuk minder.

Wat betreft de berichtgeving over de VS - zeker, hier zijn we vrijwel allemaal niet blij met Bush en dat levert kritieke benaderingen op - ook die is gefundeerd.
Terwijl Fox bv nog altijd suggereert dat Saddam de WTC torens heeft veroorzaakt en 80% van de kijkers daar dus ook abusievelijk nog immer van overtuigd is.
Dat zegt wel iets over hun berichtgeving (om over Thomas mijn mond maar even te houden).

Ondanks kritiek op de VS zijn de feiten hier wel in orde.
  donderdag 9 december 2004 @ 21:20:10 #74
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23863876
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:25 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Toch is dat de theorie van veel specialisten op dit gebied.
Zo vreemd is de logica niet. Nederland staat internationaal bekend als een land waar de vrijheid van meningsuiting zo hoog staat, dat je zelfs mocht oproepen tot aanslagen, zolang je maar niet gekoppeld kon worden aan de daadwerkelijke uitvoering van die aanslagen. Zolang je handen publiekelijk schoon waren mocht je tot een paar jaar geleden hier alles zeggen wat je wilde. Het gevolg was dat veel organisaties die internationaal verboden zijn in Nederland zijn toegestaan, imers, Justitie legt ze geen strobreed in de weg, zolang ze maar binnen de wet blijven. Dat bijvoorbeeld de PKK in heel Europa verboden is, behalve hier, is m.i. veelzeggend.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 9 december 2004 @ 21:26:07 #75
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23864023
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:58 schreef komrad het volgende:

[..]

Hol-land hoef ik hopelijk niet te vertalen. Toen de 7 Verenigde Provinciën één natie werden (destijds nog met België erbij, dus de gezamelijke lage landen)was een van de problemen: hoe noemen we dit nieuwe land? De naam die in het buitenland het meest bekend was lag voor de hand: Holland. Maar Holland was ook al de naam van een provincie, en dat vonden de andere provincies te veel eer. Neder-land (Neder = laag) werd gekozen als alternatief. Prettige bijkomstigheid is dat het letterlijk hetzelfde betekent als Holland, en dus in veel talen niet eens vertaald hoeft te worden, zoals bij Latijnse talen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 9 december 2004 @ 21:31:48 #76
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23864154
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het gaat me een beetje te ver om de Bijbel te omschrijven als volstrekt op onwaarheden gebaseerd. Jezus heeft, getuige Romeinse geschriften wel degelijk bestaan. Er bestaan aanwijzingen dat de plagen van Mozes echt gebeurd zijn, en zelfs de zondvloed zou een kern van waarheid bevatten.

Ik ben overigens compleet atheïst.
- Privacy Matters
pi_23864220
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:26 schreef RonaldV het volgende:
Prettige bijkomstigheid is dat het letterlijk hetzelfde betekent als Holland, en dus in veel talen niet eens vertaald hoeft te worden, zoals bij Latijnse talen.
Betekende holland niet houtland, oorspronkelijk?

En eerder waren het De NedelerlandEN trouwens, meervoud. In het Buitenland is dat gebleven dus.
pi_23864371
Waar zijn de Amerika-lovers in dit topic eigenlijk? Normaal gesproken kan je hier geen woord zeggen over Amerika of een stel Bush-adepten begint meteen te blaten hoe geweldig Amerika wel niet is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23864545
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar zijn de Amerika-lovers in dit topic eigenlijk? Normaal gesproken kan je hier geen woord zeggen over Amerika of een stel Bush-adepten begint meteen te blaten hoe geweldig Amerika wel niet is...
Mis je ze?

Of misschien moeten we concluderen dat iedereen het er over eens is dat wat deze cal thomas presteert gewoon ingaat tegen alles wat iedereen hier gewoon nonsens vindt.
pi_23864781
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef fayle het volgende:

[..]

Mis je ze?

Of misschien moeten we concluderen dat iedereen het er over eens is dat wat deze cal thomas presteert gewoon ingaat tegen alles wat iedereen hier gewoon nonsens vindt.
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat mensen die niet onder stoelen of banken hebben gestoken dat ze achter Bush z'n conservatieve kliek stonden hier ineens het niet voor de conservatieven opnemen. Misschien toch het licht gezien?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 9 december 2004 @ 23:35:59 #81
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23867817
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:51 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk. We weten zo langzamerhand wel hoe er over ons drugs-/abortus-/euthanasie-beleid gedacht wordt...
Je vergeet de prostitutiehoeren!!!

alhoewel ik tegen een verbod ben, heb ik overigens ook moeite met abortus tenzij er een medische noodzaak is
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23868604
quote:
Dus nu is het de bedoeling dat we met z'n allen Amerika gaan haten omdat er een paar ongeinformeerde idioten wat lopen te blaten. In bijvoorbeeld Marokko, Palestina of Turkije zullen er ongetwijfeld nog veel meer mensen rondlopen die euthenasie op babies afkeuren. Nu moeten wij ook die landen ook allemaal maar verafschuwen, die volken haten en hun leiders vervloeken? Oh nee, dat moet zeker alleen bij Amerika...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:27:17 #83
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23869966
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:39 schreef Angst het volgende:
mijn dag is weer goed (Y)
gaan ze nu ook bombarderen vanwege 5 baby's?
Je moet dit niet te licht opnemen. Vandaag of morgen blijkt ineens dat Balkie z'n eigen gifgas-fabriek runt met bijbehorend nucleair wapenprogramma, en staan de Yankees bij ons voor de deur.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:11:22 #84
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23872927
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:34 schreef Cheese het volgende:

Betekende holland niet houtland, oorspronkelijk?
Dacht ik ook ja. En Van Dale ook:
quote:
Holland
het
van holt (hout), de naam had betrekking op het bosrijke gebied in de buurt van Haarlem
pi_23873164
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:05 schreef Tikorev het volgende:

Dus nu is het de bedoeling dat we met z'n allen Amerika gaan haten omdat er een paar ongeinformeerde idioten wat lopen te blaten. In bijvoorbeeld Marokko, Palestina of Turkije zullen er ongetwijfeld nog veel meer mensen rondlopen die euthenasie op babies afkeuren. Nu moeten wij ook die landen ook allemaal maar verafschuwen, die volken haten en hun leiders vervloeken? Oh nee, dat moet zeker alleen bij Amerika...
Als Amerika niet zo uit de hoogte zou lullen, tot en met een ongeinformeerde idioot als Bush, zouden ze niet zoveel kritiek krijgen. Tis vast minder slecht als een heleboel andere landen, maar aangezien Amerika een Westers modern land zou moeten zijn en op de wereld veel invloed heeft, is de kritiek snel gericht. En terecht.
pi_23875125
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee ... Dat maak jij ervan... Ik vraag me alleen af waarom Amerika nu eens niet hartstochtig verdedigd wordt tegen "de linkse wereldvreemde retoriek", zoals dat normaal wel op fok! gebeurt.

Het gaat in Amerika ben ik bang trouwens niet over een paar ongeïnformeerde idioten. Amerika is nou eenmaal heel gelovig en conservatief, zie de verkiezingsuitslagen van de afgelopen jaren...
pi_23876415
quote:
Dat wat Nederland doet vergelijkbaar stellen met de Nazi praktijken is een idiote vergelijking.

Dat een opiniestuk van een commentator in de VS betekent dat de hele VS Nederland als boeman ziet is een idiote vergelijking.

Oftwel: de pers zit vol met zelfingenomen blaaskaken die bij gebrek aan steekhoudende argumenten met onzin op de proppen komen, erop vertrouwend dat hun publiek te dom is door hun bullshit heen te kijken.
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:28:15 #88
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23876783
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:36 schreef Toyotomi het volgende:

[..]
Ik weet niet of de Canadezen zo'n goed imago hebben in het buitenland?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_23876882
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:14 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dat wat Nederland doet vergelijkbaar stellen met de Nazi praktijken is een idiote vergelijking.
Damn right!
quote:
Dat een opiniestuk van een commentator in de VS betekent dat de hele VS Nederland als boeman ziet is een idiote vergelijking.
Niet de hele VS, maar ik ben bang dat wij in Amerika toch wel bij veel mensen te boek staan
als een vrij zedenloos landje. En dat nog wel met Balkenende als premier .
quote:
Oftwel: de pers zit vol met zelfingenomen blaaskaken die bij gebrek aan steekhoudende argumenten met onzin op de proppen komen, erop vertrouwend dat hun publiek te dom is door hun bullshit heen te kijken.
Dat publiek is daar waarschijnlijk ook te dom voor, maar dat is geen exclusief Amerikaans probleem, eerder een mondiaal.
pi_23876927
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:28 schreef Goofup het volgende:

[..]

[afbeelding]
"Com'on Terrance, let's look for treasure! *fart*"
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:03:47 #91
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23877739
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ook niet denken maar ze kunnen wel pijn voelen en dat valt behoorlijk goed te meten en in te schatten of het ooit beter zal worden.
Wie ben jij om dat maar even in te schatten? Sorry, maar daar is een mensenleven mij te kostbaar voor!
pi_23877862
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:03 schreef Ludwig het volgende:

Wie ben jij om dat maar even in te schatten? Sorry, maar daar is een mensenleven mij te kostbaar voor!
Daar zijn ze medicus voor om dat in te schatten.

Het is geen "leven" wat die babies hebben. Laat jij jouw baby maar mooi een week of een maand creperen voordat het sterft, wat ben je dan moreel goed bezig!
Weet je, eigenlijk is DAT juist egoistisch. Gewoon voor jezelf het helse leventje van de verdoemde baby rekken, zodat je niet verantwoordelijk te zijn voor de dood ervan. Slaap lekker.
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:12:12 #93
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23877971
quote:

[..]

[afbeelding]
Canadezen hebben in het buitenland een VEEL beter imago -wegens niet bekend als vervelende klieren- dan Amerikanen.
Amerikanen staan wereldwijd bekend als arrogante cultuurbarbaren. Van Canadezen weet men doorgaans niets (behalve dat ze noord van de VS wonen). Meestal kiest men dan voor de Canadees.
- Privacy Matters
pi_23878046
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:12 schreef RonaldV het volgende:
Canadezen hebben in het buitenland een VEEL beter imago -wegens niet bekend als vervelende klieren- dan Amerikanen.
Amerikanen staan wereldwijd bekend als arrogante cultuurbarbaren. Van Canadezen weet men doorgaans niets (behalve dat ze noord van de VS wonen). Meestal kiest men dan voor de Canadees.
Maar het blijven natuurlijk halve criminelen. Zoiets als Australië, dat is ook als opslag gebruik voor allerlei tuig.
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:17:35 #95
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23886558
quote:

[..]

[afbeelding]
Mothers against Canada!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:06:42 #96
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23887762

Canada
Ze moorden daar ook baby zeehondjes en walvissen uit
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:31:54 #97
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23888357
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar het blijven natuurlijk halve criminelen. Zoiets als Australië, dat is ook als opslag gebruik voor allerlei tuig.
Oz was ooit een echte straf kolonie. Dat is Canada nooit geweest.
- Privacy Matters
  maandag 13 december 2004 @ 15:47:02 #98
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23943316
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:47 schreef Tikorev het volgende:
Al is het grootste deel van die tekst onzin, hier hebben ze volkomen gelijk. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de opbouw van Fok! of naar 70% van de gebruikersnamen, 80% van de ondertitels. Er zit amper nog een normaal woord Nederlands tussen. Op televisie: TMF, Veronica, Yorin, 70-80% van de reclames, waar je ook kijkt, overal zie je van dat oppervlakkige semi-Amerikaans geblaat.
yo dude.. weet joe det 80% van den Dietschen tael niet uit NL komt maar vanuit het buitenland?

Maar troost je, bij de Amerikanen is het 100%
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24774143
Nog even over dat Holland vs. Nederland gelul. De Latijnse benaming voor Nederland is Belgica dus eigenlijk wonen we met z'n allen in België. Ik zou zeggen, herenig Nederland en Vlaanderen en noem het België, net zoals de romeinen dat 2000 jaar geleden deden.

P.S. Ik vind de Amerikanen niet dom, alleen hun 'opperhoofd' George 'Weird' Bush en zijn neoconservatieve kliek
Just Follow Dreams Perhaps they come true
pi_24774582
quote:
[afbeelding]
Wow... Deze had ik nog nooit gezien, maar het is inderdaad veelzeggend! Overtuigender bewijs van de domheid van republikeinse kiezers valt niet te leveren. Het zegt meteen iets over de Bush-fans op dit forum

Eigenlijk is het wel grappig, want meteen nadat Bush werd gekozen, concludeerde ik al zonder enige onderbouwing: het gemiddelde IQ in de VS ligt in elk geval onder de 100. Dat blijkt nu dus ook daadwerkelijk te kloppen.

De VS beticht ons van van alles. Op mijn beurt signaleer ik dat de VS een soort pseudo-derde-wereld-land geworden is. Torenhoge schaatschuld, moeite met het democratisch laten verlopen van verkiezingen, extremistische religieuze trekjes binnen de politiek... en nu dus ook nog eens het overtuigende bewijs dat het merendeel van de bevolking een IQ van minder dan 100 heeft... - Laat de VS maar eens aan zichzelf gaan werken, in plaats van zich zorgen te maken over Nederland.
pi_24774668
LOL, alsof er in de VS geen euthenasie of abortus plaats vinden. Hoe streng je wetgeving ook maakt, je kunt die zaken niet voorkomen. Liever dan maar een beetje humane methodes hanteren als dat het allemaal in de illigaliteit moet met niet zo'n "zachtzinnige" methoden.

Overigens passen prostitutie en drugsgebruik hier ook in dit rijtje, allemaal zaken die niet te voorkomen zijn.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_24775711
Nog een column:
http://www.intellectualconservative.com/article4040.html
quote:
In Nazi Germany euthanasia became an obsession, eventually resulting in the belief in eugenics or the achievement of a genetically “superior” race. Beginning with the mentally and physically disabled, 200,000 of whom were systematically murdered between 1939 and 1945, euthanasia later became part of the Nazis’ final solution. Jews, Gypsies, Gays, Communists, German dissenters, and others were experimented on and finally targeted for extermination under the rationale that they were “inferior.”

The growth of euthanasia in the Netherlands shares a similarly frightening connotation. While the Dutch undoubtedly think of themselves as light years away from the monsters of Nazi Germany, they may have more in common than they think.
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:09:29 #103
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_24777726
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:41 schreef dVTB het volgende:

[..]

Wow... Deze had ik nog nooit gezien, maar het is inderdaad veelzeggend! Overtuigender bewijs van de domheid van republikeinse kiezers valt niet te leveren. Het zegt meteen iets over de Bush-fans op dit forum

Eigenlijk is het wel grappig, want meteen nadat Bush werd gekozen, concludeerde ik al zonder enige onderbouwing: het gemiddelde IQ in de VS ligt in elk geval onder de 100. Dat blijkt nu dus ook daadwerkelijk te kloppen.

De VS beticht ons van van alles. Op mijn beurt signaleer ik dat de VS een soort pseudo-derde-wereld-land geworden is. Torenhoge schaatschuld, moeite met het democratisch laten verlopen van verkiezingen, extremistische religieuze trekjes binnen de politiek... en nu dus ook nog eens het overtuigende bewijs dat het merendeel van de bevolking een IQ van minder dan 100 heeft... - Laat de VS maar eens aan zichzelf gaan werken, in plaats van zich zorgen te maken over Nederland.
Ter vergelijking, het gemiddelde IQ van de Nederlanders ligt op ongeveer 100
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_24777918
quote:
ja, iemand die geen enkele kans op leven heeft en in tergende pijn moet leven kun je beter zo lang mogelijk in leven houden...

En dat gelul over het superieure ras etc toont maar aan hoe dom die gast is...
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:21:05 #105
45206 Pietverdriet
pi_24777933
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:09 schreef K-jozz het volgende:

[..]

écht?
Ik zou zelfs zeggen dat het gemiddeld IQ in ieder land op 100 ligt..
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:23:08 #106
2391 Jimmy
Door het bot
pi_24777980
quote:
Duh.

Het gemiddelde IQ van een groep mensen ligt per definitie op 100. Dat is hoe IQ werkt.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_24778095
quote:
en
quote:
As it is, the Dutch are plunging headlong down that slippery slope and where it will end, no one knows.
als afsluiter.
tuuuuuuurlijk. T klopt ook allemaal wel
Viel je die advertentie op aan de linkerkant? UNFIT FOR COMMAND, en dan zie je John Kerry daar staan
-
pi_24778566
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:23 schreef Jimmy het volgende:
Het gemiddelde IQ van een groep mensen ligt per definitie op 100. Dat is hoe IQ werkt.
OK, ik had de zin iets anders moeten formuleren: de inwoners van staten die voor Bush hebben gekozen hebben gemiddeld een beduidend lager IQ dan die van staten die voor Kerry kozen.

Ik vraag me trouwens af hoe de VS uit de test zou komen als we het land als totaal lieten meedoen in een IQ-test onder vergelijkbare 'westerse' landen. Onder de 100, schat ik zo in.
pi_24779065
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:55 schreef dVTB het volgende:

[..]

OK, ik had de zin iets anders moeten formuleren: de inwoners van staten die voor Bush hebben gekozen hebben gemiddeld een beduidend lager IQ dan die van staten die voor Kerry kozen.
Bewijs dat even.

P.S. Dat schema waarin staten voor Bush/Kerry tegen I.Q. wordt uitgezet is een internetgrap.
pi_24779233
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:20 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Bewijs dat even.
Het moet haast wel kloppen, iedereen die ook maar een greintje verder geevolueerd is dan een homo erectus haalt het niet in z'n hoofd om op Bush te stemmen.
pi_24779466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het moet haast wel kloppen, iedereen die ook maar een greintje verder geevolueerd is dan een homo erectus haalt het niet in z'n hoofd om op Bush te stemmen.
Hier hebben onlangs nog honderden duizenden op een lijk gestemd. Ik zie niet in hoe je stemgedrag zo direct aan intellect kunt koppelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karboenkeltje op 27-01-2005 14:46:38 (Ik onderdreef.) ]
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:42:38 #112
45206 Pietverdriet
pi_24779493
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom?
Ik vind dit een zeer enge manier van redeneren, Steijn.
pi_24779627
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik vind dit een zeer enge manier van redeneren, Steijn.
Bijna net zo eng als: "Nazi's pleegden euthanasie om genetische zuiverheid. Nederlanders plegen ook euthanasie. Nederland volgt de nazi-ideologie."
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:56:53 #114
45206 Pietverdriet
pi_24779727
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:50 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Bijna net zo eng als: "Nazi's pleegden euthanasie om genetische zuiverheid. Nederlanders plegen ook euthanasie. Nederland volgt de nazi-ideologie."
idd
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:04:03 #115
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24779840
quote:

P.S. Dat schema waarin staten voor Bush/Kerry tegen I.Q. wordt uitgezet is een internetgrap.
Baseer je dat alleen op die site van die ene kerel of heb je toevallig ook goede bronnen, waar niet enkel gegoocheld wordt met cijfers en definities...
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:12:07 #116
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24779972
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:41 schreef Karboenkeltje het volgende:

Hier hebben onlangs nog honderden duizenden op een lijk gestemd. Ik zie niet in hoe je stemgedrag zo direct aan intellect kunt koppelen.
Hoe staat de tweede zin in verband met de eerste zin?
Heb jij onderzoek bij de hand betreffende de mentale staat van de PF stemmers...
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:17:23 #117
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24780059
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:04 schreef IPdaily het volgende:

Baseer je dat alleen op die site van die ene kerel of heb je toevallig ook goede bronnen, waar niet enkel gegoocheld wordt met cijfers en definities...
http://www.snopes.com/politics/ballot/stateiq.asp

Snopes natuurlijk, daar kun je altijd alle urban legends vinden.
pi_24780148
quote:
Bewijs dat even.
Ik heb het ontdekt, ja. Toch denk ik serieus dat wanneer je dit werkelijk zou onderzoeken.... nee, laat ook maar. In plaats daarvan deze aardige tekst die ik tegenkwam.

http://www.newstarget.com/z002077.html

Saillant detail in deze tekst: Het is een Amerikaan die zijn eigen landgenoten beschuldigt van nazi-achtige ideologieën...

enkele fragmenten:
quote:
... In his latest video tirade, Osama Bin Laden threatened to bankrupt the United States. Tonight, he must be smirking, because president Bush has done the job for him. The U.S. is bankrupt, folks, and it is bankrupt in every way a nation can be: morally, financially and spiritually. And now, the majority of the American people have told the world they just can't get enough of this treatment. We want more. Citizens of the international community -- people from Canada, Germany, France, Hong Kong, New Zealand and other nations -- are right now thinking the United States has gone mad. And they're largely correct.
...
quote:
It is difficult to observe this outcome and not come to the conclusion that our Democracy has failed. The viability of a Democracy depends upon the education of its people and their ability to intelligently sort out right from wrong, truth from lies, and genuine moral character from false values. Yet no such intelligence has been sighted anywhere near the 51% who voted for Bush. Rather, what we've seen is a fear-driven vote, championed by a delusional man who claims to be performing "the work of God."

More specifically, we've seen Bush-supporting Americans follow in the frightening footsteps of Nazi supporters in 1939. They proudly display the same bumper stickers and slogans: "American pride / German pride." They believe in the same destruction of their own civil liberties as part of the process for creating freedom. And they rest their arguments on similar distortions in logic: "War is peace. We can only defend our country by invading foreign nations before they attack us first."
pi_24780199
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:35 schreef Ludwig het volgende:
Aha, behalve door de grote boze wolf, wordt de kinderlijk Amerikaanse ziel nu ook geteisterd door: de barbaars brullende leeuw op zoek naar wie hij verslinden zal. Nieuwste dreigement voor Amerikaanse jengelaartjes: " Pas op, anders roep ik de barbaars brullende Nederlandse Leeuw!"
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24780435
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:12 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hoe staat de tweede zin in verband met de eerste zin?
Heb jij onderzoek bij de hand betreffende de mentale staat van de PF stemmers...
Het is redelijk simpel. Steijn gaf (schertsend) aan dat hij vond dat mensen die op Bush stemden per definitie niet intelligent kunnen zijn. Dan haal ik even het voorbeeld van de verkiezingen van 2002 aan om (1) te vragen wat hij in dat geval van een groot deel van het Nederlandse volk vindt, (2) aan te geven dat als je stemgedrag in aanmerking neemt als criterium voor intellect wij niet beter zijn dan de Amerikanen en (3) om te weerleggen dat stemgedrag een criterium voor intellect is.

Dus nee, ik heb geen onderzoek bij de hand met betrekking tot de mentale staat van LPF-stemmers en ik ontken dat die gegevens op betrouwbare wijze te verkijgen zijn uit stemgedrag. Dat is ook vrij duidelijk uit mijn eerdere posts lijkt me.
pi_24780665
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:41 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dan haal ik even het voorbeeld van de verkiezingen van 2002 aan om (1) te vragen wat hij in dat geval van een groot deel van het Nederlandse volk vindt, (2) aan te geven dat als je stemgedrag in aanmerking neemt als criterium voor intellect wij niet beter zijn dan de Amerikanen en (3) om te weerleggen dat stemgedrag een criterium voor intellect is. Dus nee, ik heb geen onderzoek bij de hand met betrekking tot de mentale staat van LPF-stemmers en ik ontken dat die gegevens op betrouwbare wijze te verkijgen zijn uit stemgedrag. Dat is ook vrij duidelijk uit mijn eerdere posts lijkt me.
(1) Een groot deel van de mensen die al lang niet meer gingen stemmen zagen hun stem verwoord in Fortuyn. Toen die ook nog werd vermoord, vonden ze dat helemaal een reden om LPF te stemmen.

(2) Let wel: het ging hier om 26 van de 150 zetels, dus pakweg 18% van de kiezers, en niet om de 51% die in de VS op Bush stemt.

(3) Dat heeft Steijn volgens mij ook niet beweerd. Ik evenmin. Eerder het omgekeerde.
pi_24780793
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:56 schreef dVTB het volgende:

[..]

(1) Een groot deel van de mensen die al lang niet meer gingen stemmen zagen hun stem verwoord in Fortuyn. Toen die ook nog werd vermoord, vonden ze dat helemaal een reden om LPF te stemmen.
Juist, dat geeft al aan dat stemmen niet een zuiver rationeel iets is.
quote:
(2) Let wel: het ging hier om 26 van de 150 zetels, dus pakweg 18% van de kiezers, en niet om de 51% die in de VS op Bush stemt.
In Nederland zijn we gewend om meer (serieuze) keuzes te hebben dan twee partijen. Stel je voor dat er alleen maar de keuze is tussen een Geert Wilders en een Jan Marijnissen (willekeurig voorbeeld van twee politici voor wie premierschap onwaarschijnlijk is) en dan zijn de verschillen tussen die twee nog een stuk groter dan tussen Bush en Kerry. Het valt mij nog mee dat er zo veel mensen op Kerry gestemd hadden.
quote:
(3) Dat heeft Steijn volgens mij ook niet beweerd. Ik evenmin. Eerder het omgekeerde.
Mooi, dan is er consensus.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:44:05 #123
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24781613
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:17 schreef HarigeKerel het volgende:

Snopes natuurlijk, daar kun je altijd alle urban legends vinden.
Ook leuk

http://heartheissues.com/e2004-6-intelligenceiq.html

http://heartheissues.com/e2004-6-intelligenceiq-2.html

Zelfde beeld, maar minder extreem
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:48:16 #124
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_24781668
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:41 schreef Karboenkeltje het volgende:

om te weerleggen dat stemgedrag een criterium voor intellect is.
Bij deze wil ik wel beweren dat het Nederlandse volk bestaat uit domme rukkers, je kan haast niet anders als je de resultaten van de LPF (2000) bekijkt, gelukkig heeft men er wel wat van geleerd
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:17:34 #125
45206 Pietverdriet
pi_24782137
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:48 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Bij deze wil ik wel beweren dat het Nederlandse volk bestaat uit domme rukkers, je kan haast niet anders als je de resultaten van de LPF (2000) bekijkt, gelukkig heeft men er wel wat van geleerd
Nee, dat de gevestigde partijen bestaan uit domme rukkers dat ze
1) Het zover hebben laten komen
2) Er niets van hebben geleerd.
pi_24783537
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:22 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik heb het ontdekt, ja. Toch denk ik serieus dat wanneer je dit werkelijk zou onderzoeken.... nee, laat ook maar. In plaats daarvan deze aardige tekst die ik tegenkwam.

http://www.newstarget.com/z002077.html

Saillant detail in deze tekst: Het is een Amerikaan die zijn eigen landgenoten beschuldigt van nazi-achtige ideologieën...

enkele fragmenten:
[..]

...
[..]
ach het komt nog wel goed er is steeds meer tegestand tegen bush de volgende verkiezingen wint weer een democraat die dan weer alle moeite moet doen om bush zijn fouten recht te zetten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24783990
quote:
Wellicht heb ik iets gemist, maar bij mijn weten haalde de LPF geen zetels bij verkiezingen in 2000...
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ach het komt nog wel goed er is steeds meer tegenstand tegen bush de volgende verkiezingen wint weer een democraat die dan weer alle moeite moet doen om bush zijn fouten recht te zetten
De verkiezingsuitslag doet anders vermoeden. Daar waar Gore in 2000 nog de popular vote won (hij kreeg dus MEER stemmen dan Bush), won Bush deze keer met 51% tegen 49%. Ik moet nog zien of er de volgende keer weer een democraat wint. WEL heb je er gelijk in dat die democraat dan alle fouten van het republikeinse beleid weer mag gaan rechtzetten.
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:33:58 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24788867
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:53 schreef komrad het volgende:

[..]

JE zit hier wel een beetje fout, Les Pays-bas wordt weliswaar geassocieerd met Nederland maar letterlijk: Pays=landen, bas= laag oftwel les Pays-bas=de lage landen
Overigens worden met "de lage landen" twee landen bedoeld, Nederland EN België. Vergeleken met de rest van Europa liggen die allebei zeer laag.
- Privacy Matters
pi_24793855
quote:

[..]

Balkenende c.s rukt dan ook massaal uit en op om normen en waarden te propageren.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:11:35 #130
909 Num
Núm dus!
pi_24794562
quote:
Het gemiddelde IQ is toch altijd 100?

Edit: iemand was me al voor
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:36:54 #131
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24795057
" 'Het staat onmachtig tegenover terrorisme, het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) en het is moreel bankroet.'"

Een erg goede omschrijving van Nederland. Hulde aan de man. Het meest hilarische is dat Nederlanders zelf dit niet doorhebben.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:41:46 #132
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24795150
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:00 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Inderdaad, daar waar zij veroordeelde moordenaars afmaken maken wij alleen baby's af.
Kut volk die Ami's
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24795198
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:36 schreef N_I_ het volgende:
" 'Het staat onmachtig tegenover terrorisme, het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) en het is moreel bankroet.'"

Een erg goede omschrijving van Nederland. Hulde aan de man. Het meest hilarische is dat Nederlanders zelf dit niet doorhebben.
Goede omschrijving van Amerika, bedoel je toch zeker?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:48:03 #134
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24795280
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goede omschrijving van Amerika, bedoel je toch zeker?
Ook wel een beetje maar je kunt het wel op elk land toepassen, maar bij Nederland past het als gegoten.
христианский солдат
pi_24795608
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:48 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ook wel een beetje maar je kunt het wel op elk land toepassen, maar bij Nederland past het als gegoten.
Inderdaad, je kunt het overal op toepassen. Het is een beetje als populisme, gemakkelijk inzetbaar maar inhoudsloos. Maar toch, we kunnen wel gaan scoren:

Het staat onmachtig tegenover terrorisme Hoe meet je zoiets? Ik zou zeggen in termen van gesneuvelde burgers en vermoorde politici.

het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) Ah. Daar lijkt Nederland deze spannende race te verliezen maarrrr: er zijn op dit moment meer Nederlands sprekende mensen dan ooit, op cultureel gebied exporteren we enorm (Endemol etc.), we stikken nog steeds van de dijken en het Amerikaanse Engels lijdt net zo zwaar onder Ebonics als Nederlands onder het Engels lijdt.

en het is moreel bankroet Ah, het doden van mensen die ontzettend lijden zonder hoop op verbetering ten opzichte van het binnenvallen van soevereine staten op basis van leugens?

Enzovoorts. Het is zo'n gedoe, vanuit elk perspectief valt elk willekeurig land wel volledig af te zeiken.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:23:50 #136
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24796022
quote:
Het staat onmachtig tegenover terrorisme Hoe meet je zoiets? Ik zou zeggen in termen van gesneuvelde burgers en vermoorde politici.
Je meet dit door te kijken naar levensvatbaarheid van terroristische cellen in verschillende landen. Vergelijk de 'law enforcement agencies' in Nederland met die van de VS. Waar heeft een terrorist meer kans van slagen?
quote:
het is snel bezig elke nationale eigenheid te verliezen (inclusief zijn taal) Ah. Daar lijkt Nederland deze spannende race te verliezen maarrrr: er zijn op dit moment meer Nederlands sprekende mensen dan ooit, op cultureel gebied exporteren we enorm (Endemol etc.), we stikken nog steeds van de dijken en het Amerikaanse Engels lijdt net zo zwaar onder Ebonics als Nederlands onder het Engels lijdt.
In tegenstelling tot het Nederlands is het Amerikaans een zich steeds ontwikkelende taal. Dat is het Nederlands ook, maar als je naar de Amerikaanse geschiedenis kijkt dan snap je dat het amerikaans van vandaag bestaat uit allerlei niet-amerikaanse toevoegingen.
quote:
en het is moreel bankroet Ah, het doden van mensen die ontzettend lijden zonder hoop op verbetering ten opzichte van het binnenvallen van soevereine staten op basis van leugens?
Ja. De Bush regering vertegenwoordigd niet alle Amerikanen. Daarnaast zijn veel Republikeinen ook niet al te blij met de Midden-Oosterse avontuurtjes. Het is zionistisch uitschot als Wolfowitz die de vijanden van de zionistische entiteit een lesje wil leren, ten koste van Amerikaanse levens.
христианский солдат
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:34:47 #137
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_24796247
Ik heb op dit moment geen toegang tot Gallup dus ik kan het betreffende onderzoek hier niet neerzetten, maar uit een exit poll van Gallup bleek dat een hoger opleidingsniveau van de kiezer over het algemeen in het voordeel was van Bush en niet van Kerry. Of, als je de data op de meest voorzichtige manier zou interpreteren, in ieder geval geen verschil.

Voor wie het wil opzoeken, je kunt 30 dagen gratis op proef toegang krijgen tot Gallup:

www.gallup.com
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_24796403
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:23 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Je meet dit door te kijken naar levensvatbaarheid van terroristische cellen in verschillende landen. Vergelijk de 'law enforcement agencies' in Nederland met die van de VS. Waar heeft een terrorist meer kans van slagen?
Speculatie. Waar zijn ze tot zover het actiefst geweest in termen van resultaat? Je kunt die wetshandhavingsdiensten en wetten van de Amerikanen trouwens net zo gemakkelijk onder het kopje "moreel verval" plaatsten. Hoe "goed" is een land waarin geheime diensten de wet gaan uitmaken?
quote:
In tegenstelling tot het Nederlands is het Amerikaans een zich steeds ontwikkelende taal. Dat is het Nederlands ook
[/quote]
Wauw, een tegenstrijdigheid in slechts twee zinnen. Wat is het nu, ontwikkelt het Nederlands zich nu wel of niet?
quote:
maar als je naar de Amerikaanse geschiedenis kijkt dan snap je dat het amerikaans van vandaag bestaat uit allerlei niet-amerikaanse toevoegingen.
Dus leenwoorden en andere vreemde additieven aan een taal zijn goed voor de levensvatbaarheid van een taal? Volgens jouw argument gaan we dan al helemaal op punten uitlopen.
quote:
Ja. De Bush regering vertegenwoordigd niet alle Amerikanen. Daarnaast zijn veel Republikeinen ook niet al te blij met de Midden-Oosterse avontuurtjes. Het is zionistisch uitschot als Wolfowitz die de vijanden van de zionistische entiteit een lesje wil leren, ten koste van Amerikaanse levens.
Niet elke Nederlander steunt de abortus- of euthanasiewetgevingen. Of de huidige coalitie. Sterker nog, ik denk dat er momenteel zelfs een meerderheid tegen onze huidige regeringscoalitie is. Maar ongeacht wat ik (of mijn hypothetische Amerikaanse tweelingbroer) van deze regering vind, het is wel de regering van mijn land.
pi_24796438
zouden ze een navo land aanvallen?
pi_24796487
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:44 schreef Chadi het volgende:
Wie? Nederland of de Verenigde Staten?
pi_24798788
quote:
ja

kijk maar naar the haque act
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:11:18 #142
45206 Pietverdriet
pi_24800967
* Pietverdriet pakt Icecream farmer zijn q af en geeft hem een g
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:13:26 #143
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24801005
quote:
Als Nederland een te harig land is wel, en Nederland is met de loop der jaren steeds hariger geworden dankzij de import en voorplanting van harigen in ons midden
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:26:53 #144
45206 Pietverdriet
pi_24801264
* Pietverdriet begrijpt waarom proctor vandaag gillette heeft over genomen, die bereiden zich voor op een grote ontharingsoorlog. Ze hebben Wella ook al overgenomen. Dit is een haarfijn plan, en men zal dan binnenkort wel in de haren vallen.
pi_24802067

Wat een onzin dit zeg!! Hiermee maakt de VS zich ongeloofwaardig, wanneer houden ze nou eens op met de rest van de wereld in de gaten te houden en ongenuanceerde en domme uitspraken doen over landen waarvan ze niet eens weten waar ze liggen!!!!
Ik word hier zo boos van, laat ze eerst hun eigen problemen eens oplossen, en hou op met zeuren op anderen. Ze zijn verdomme de baas niet!! (Iig niet officieel, nog niet.....)
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:39:24 #146
45206 Pietverdriet
pi_24802461
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:15 schreef PAA-053 het volgende:

Wat een onzin dit zeg!! Hiermee maakt de VS zich ongeloofwaardig, wanneer houden ze nou eens op met de rest van de wereld in de gaten te houden en ongenuanceerde en domme uitspraken doen over landen waarvan ze niet eens weten waar ze liggen!!!!
Ik word hier zo boos van, laat ze eerst hun eigen problemen eens oplossen, en hou op met zeuren op anderen. Ze zijn verdomme de baas niet!! (Iig niet officieel, nog niet.....)
Als Nederland dit voorbeel eens zou geven praten we verder, okay?
pi_24802566
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als Nederland dit voorbeel eens zou geven praten we verder, okay?
Nederland zeikt tenminste geen andere landen af he
Daar stoor ik me aan, aan die superieure houding terwijl ze zelf ook niet kosjer zijn. NL is ook niet kosjer, maar heeft geen superieure houding he.....
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:48:28 #148
45206 Pietverdriet
pi_24802615
ROTFLMAO
pi_24803545
O? En waarom dan wel? Het is toch waar wat ik zeg? Of niet? Reageer dan normaal als je wat anders denkt.....
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:26:37 #150
45206 Pietverdriet
pi_24804351
Als er één volk is dat altijd meent dat ze het beter weten, en dat het thuis beter geregeld is dan zijn het wel Nederlanders, altijd en eeuwig met een opgeheven vingertje een oordeel vellende over zaken waar ze bijzonder slecht over geinformeerd zijn.
pi_24804384
Nou, tegenwoordig is het zo NL weinig voorstelt, en de VS vrijwel iedereen op de vingers tikt over wat ze allemaal wel niet verkeerd doen!
pi_24810449
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er één volk is dat altijd meent dat ze het beter weten, en dat het thuis beter geregeld is dan zijn het wel Nederlanders, altijd en eeuwig met een opgeheven vingertje een oordeel vellende over zaken waar ze bijzonder slecht over geinformeerd zijn.
Ik ben het hier bijna volledig mee eens. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat die Amerikaanse kritieken zo serieus genomen worden. "Ons cultureel erfgoed*, wat doet Amerika!?"

* Het hebben van kritiek op andere landen dus.

Overigens kan het soms wel eens voorkomen dat we het belerende vingertje opheffen bij onderwerpen waar we wel wat van afweten hoor.
pi_24812962
Okey, even n vraagje hoor, maar wáár is mijn post gebleven!?
die is gewoon ranzig verwijderd!
Het kwam erop neer (al zal ik het niet zo goed kunnen verwoorden als eerst) :
Die mensen vinden een abortus not done omdat dat een geschenk van god is, dat mag je niet moorden.
Okey, dat kan ik begrijpen.
Maar waarom dan nog steeds de doodstraf? Die mensen die de doodstraf krijgen zijn toch ook een geschenk van god? Of is dat, omdat ze wss een misdaad gepleegd hebben, ineens niet meer zo.
Dus wie zijn ze om te bepalen dat het geen geschenk van god meer is?
-
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:09:42 #154
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24813420
quote:
Maar waarom dan nog steeds de doodstraf? Die mensen die de doodstraf krijgen zijn toch ook een geschenk van god? Of is dat, omdat ze wss een misdaad gepleegd hebben, ineens niet meer zo.
Dus wie zijn ze om te bepalen dat het geen geschenk van god meer is?
Omdat men zich dan op de Bijbel beroept en de Bijbel is daar duidelijk is. Lees Leviticus maar eens na. Onschuldigen vermoorden is not done, maar wel diegene die God's Wet schenden.
христианский солдат
pi_24813453
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:09 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Omdat men zich dan op de Bijbel beroept en de Bijbel is daar duidelijk is. Lees Leviticus maar eens na. Onschuldigen vermoorden is not done, maar wel diegene die God's Wet schenden.
Maar had je nou de Talmud echt gelezen of gewoon wat vervalste "quotes" van Stormfront geplukt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24813472
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:09 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Nou, lekker
en omdat we hier geen doodstraf hebben, zijn we nog steeds even barbaars?
Sorry, ik geloof wel in een god, maar dit soort overdreven mensen neem ik voortaan maar met n flinke korrel zout.
-
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:14:30 #157
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24813504
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar had je nou de Talmud echt gelezen of gewoon wat vervalste "quotes" van Stormfront geplukt?
Wat heeft dit met deze topic te maken?
христианский солдат
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:19:29 #158
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24813592
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:12 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Nou, lekker
en omdat we hier geen doodstraf hebben, zijn we nog steeds even barbaars?
Sorry, ik geloof wel in een god, maar dit soort overdreven mensen neem ik voortaan maar met n flinke korrel zout.
Wordt Nederland in het artikel barbaars genoemd omdat hier geen doodstraf ingevoerd is? Nee.
христианский солдат
pi_24813775
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:14 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Wat heeft dit met deze topic te maken?
alles.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:33:15 #160
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24813830
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

alles.
Ga Bush aanbidden.
христианский солдат
pi_24813992
Amerika is met z`n crackbaby`s de idiote wapenwet en de belachelijke oorlog tegen drugs volgens mij wel de laatste die met een opgeheven vingertje naar Nederland zou moeten wijzen.
eeeh
pi_24814004
Kneuzen die Nederland Holland noemen hebben sowieso geen recht van spreken
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24814011
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:19 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Wordt Nederland in het artikel barbaars genoemd omdat hier geen doodstraf ingevoerd is? Nee.
Juist wel, het gaat om het respecteren van een mensenleven.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:43 schreef EternalSolstice het volgende:
Kneuzen die Nederland Holland noemen hebben sowieso geen recht van spreken
dat zei ik al eerder ja
-
pi_24814057
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:44 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Juist wel, het gaat om het respecteren van een mensenleven.
[..]

dat zei ik al eerder ja
sorry, heb niks van dit topic gelezen, behalve de openingspost tot aan 'Holland'
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:48:11 #165
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24814102
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:43 schreef DaveHarris het volgende:
Amerika is met z`n crackbaby`s de idiote wapenwet en de belachelijke oorlog tegen drugs volgens mij wel de laatste die met een opgeheven vingertje naar Nederland zou moeten wijzen.
Nederland met z'n idiote wapenwet en de belachelijke laksheid tegen drugs is volgens mij wel de laatste die met trots kan spreken over de eigen wetten.
христианский солдат
pi_24814133
Nou ik ben wel behoorlijk trots op onze wapenwet en onze tollerante en openminded houding jegens drugs.
eeeh
pi_24816163
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:33 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ga Bush aanbidden.
Vervals nog eens wat dingen uit de Talmud en voer ze hier op als quote.
pi_24816180
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:49 schreef DaveHarris het volgende:
Nou ik ben wel behoorlijk trots op onze wapenwet en onze tollerante en openminded houding jegens drugs.
Ik ben er niet trots op dat criminelen hier geld terug kunnen vragen voor wapens en dat dit land een grote methadonbus is.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:58:49 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24816206
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben er niet trots op dat criminelen hier geld terug kunnen vragen voor wapens en dat dit land een grote methadonbus is.
En hoe liggen de percentages drugsverslaafden VS vs NL?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:03:49 #170
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24817302
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:58 schreef Re het volgende:

[..]

En hoe liggen de percentages drugsverslaafden VS vs NL?
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de bevolking kunstmatig gedrogeerd wordt door de 'linkse' invloeden binnen de regering om de massa koest te houden.
quote:
Vervals nog eens wat dingen uit de Talmud en voer ze hier op als quote.
Zoals? Dat talmudische joden mogen liegen om Christenen zoveel mogelijk te benadelen? Baba Kamma 113a Alleen zie ik de relevantie tussen het OP en het jodenvraagstuk niet.
христианский солдат
pi_24817379
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:03 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de bevolking kunstmatig gedrogeerd wordt door de 'linkse' invloeden binnen de regering om de massa koest te houden.
[..]

Zoals? Dat talmudische joden mogen liegen om Christenen zoveel mogelijk te benadelen? Baba Kamma 113a Alleen zie ik de relevantie tussen het OP en het jodenvraagstuk niet.
Ah, drugs en geloof! Opium voor het volk.
pi_24830929
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:03 schreef N_I_ het volgende:

[..]

[..]

daar draait het wel om want dan zie je hoe het beleid is en dat is in NL blijkbaar stukken beter dan in de VS om het over de wapenwet nog maar niet te hebben
  zondag 30 januari 2005 @ 12:43:54 #173
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24831073
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

daar draait het wel om want dan zie je hoe het beleid is en dat is in NL blijkbaar stukken beter
Het drugsgebruik is stijgende in Nederland, daarbij komt ook nog eens dat de gevaren van THC onderschat werden, blijkt nu uit recente onderzoeken. En het beroemde Nederlandse 'gedoogbeleid' komt ook nog eens voort uit het feit dat Nederland niet de capaciteiten had om drugsgerelateerde misdaden op te lossen. Voor je het weet wordt kinderverkrachting en moord ook nog eens gedoogd.

quote:
dan in de VS om het over de wapenwet nog maar niet te hebben
Moet je eens voorstellen dat Nederland nog veiliger kan, met wapens. Door de burger te ontwapenen bereik niks. Behalve dat de burger machteloos staat tegenover gewapende criminelen.
христианский солдат
pi_24831119
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:43 schreef N_I_ het volgende:

Moet je eens voorstellen dat Nederland nog veiliger kan, met wapens. Door de burger te ontwapenen bereik niks. Behalve dat de burger machteloos staat tegenover gewapende criminelen.
Ik denk niet dat ik me veiliger zou voelen als iedereen met een wapen op straat rondloopt.
  zondag 30 januari 2005 @ 12:51:52 #175
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24831206
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik me veiliger zou voelen als iedereen met een wapen op straat rondloopt.
Criminelen zijn sowiese gewapend. Ik heb niks te vrezen als mijn buurman een Glock on zijn kussen heeft liggen. 'An armed society is a polite society'. In Zwitserland heeft ook iedereen een automisch geweer onder zijn bed liggen. Als ik een inbreker zou zijn zou ik wel uitkijken om een huis binnen te vallen die met 'deadly force' verdedigd zou worden.

Maar in Nederland mag je een inbreker alleen vasthouden, maar niet slaan. Anders krijg je zelf een boete.

En als je vuurwapens te ver vindt gaan, zou pepperspray een goede oplossing zijn.
христианский солдат
pi_24831222
En nog even aanvullend daarop: je bent ook niet automatisch beter beschermt tegen een gewapende crimineel als je zelf een wapen hebt. je zult het ook moeten weten te gebruiken en durven te gebruiken. Plus je hebt het risico op een escalatie.

Zelf ben ik overigens nog nooit een crimineel met een wapen tegengekomen. Mijn broer wel, die is eens het mes op zijn keel gezet en moest zijn geld afgeven. Dat heeft 'ie ook maar snel gedaan. Als hijzelf een wapen had gehad, had 'ie zich dan beter kunnen verdedigen, ik betwijfel het. Op zo'n moment krijg je namelijk niet echt de tijd om na te denken en gaat het dus om instinct. Ik ben er van overtuigd dat zijn reactie om idd het geld te geven de beste is geweest, als 'ie zich had verweerd, had die ander nl. een mes, en al op zijn keel. Wat doe je dan? Daarop ben je niet getraind. In films zie je de held dan altijd leuke capriolen uithalen en loopt alles goed af, ik denk dat dat in het dagelijks leven anders zal gaan.
pi_24831269
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:51 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Criminelen zijn sowiese gewapend. Ik heb niks te vrezen als mijn buurman een Glock on zijn kussen heeft liggen. 'An armed society is a polite society'. In Zwitserland heeft ook iedereen een automisch geweer onder zijn bed liggen. Als ik een inbreker zou zijn zou ik wel uitkijken om een huis binnen te vallen die met 'deadly force' verdedigd zou worden.

Maar in Nederland mag je een inbreker alleen vasthouden, maar niet slaan. Anders krijg je zelf een boete.

En als je vuurwapens te ver vindt gaan, zou pepperspray een goede oplossing zijn.
1. Oh, nees. En al die figuren die je al bijna omver rijden als je verkeerd naar ze kijkt? Als ze dan ook nog een wapen hebben loopt het helemaal uit de hand

2. Je mag een inbreker best slaan, maar moet wel proportioneel zijn. Je mag 'm dus niet slaan als je 'm al vastgezet hebt (zoals het geval was bij die supermarktmederwerkers).

3. Pepperspray daar kan ik nog inkomen.
pi_24831510
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:43 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Het drugsgebruik is stijgende in Nederland, daarbij komt ook nog eens dat de gevaren van THC onderschat werden, blijkt nu uit recente onderzoeken. En het beroemde Nederlandse 'gedoogbeleid' komt ook nog eens voort uit het feit dat Nederland niet de capaciteiten had om drugsgerelateerde misdaden op te lossen. Voor je het weet wordt kinderverkrachting en moord ook nog eens gedoogd.

[..]

a het is zo slecht dat nederland 1 van laagste percentages drugsverslaafden heeft en dat steeds meer landen er over denken het over te nemen
en nederland heeft die capaciteit wel zie maar de hard-drugs.

als iedereen een wapen bij heeft bedreigt de overvaller je niet eens maar schiet je zo dood.
En iedereen een wapen werkt zie maar de vs daar wordt bijna niet gemoord of gestolen
  zondag 30 januari 2005 @ 13:09:24 #179
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24831520
quote:
En nog even aanvullend daarop: je bent ook niet automatisch beter beschermt tegen een gewapende crimineel als je zelf een wapen hebt. je zult het ook moeten weten te gebruiken en durven te gebruiken. Plus je hebt het risico op een escalatie.

Zelf ben ik overigens nog nooit een crimineel met een wapen tegengekomen. Mijn broer wel, die is eens het mes op zijn keel gezet en moest zijn geld afgeven. Dat heeft 'ie ook maar snel gedaan. Als hijzelf een wapen had gehad, had 'ie zich dan beter kunnen verdedigen, ik betwijfel het. Op zo'n moment krijg je namelijk niet echt de tijd om na te denken en gaat het dus om instinct. Ik ben er van overtuigd dat zijn reactie om idd het geld te geven de beste is geweest, als 'ie zich had verweerd, had die ander nl. een mes, en al op zijn keel. Wat doe je dan? Daarop ben je niet getraind. In films zie je de held dan altijd leuke capriolen uithalen en loopt alles goed af, ik denk dat dat in het dagelijks leven anders zal gaan.
Ik heb nooit een mes op m'n keel gehad, gelukkig, en ik denk dat als ik in dezelfde situatie als je broer zat dat ik ook mijn geld had afgegeven. De truc is om het niet zover te laten komen dat iemand de kans krijgt om een mes op je keel te zetten. Ik ben niet het type dat je op straat zou beroven, dus ik ben ook nooit beroofd ( ), maar als ik 's nachts ergens in mijn eentje naartoe moet reken maar dat ik m'n mes bij me heb. Je weet maar nooit waartoe een junk, die al een paar dagen zijn shot niet heeft gehad, in staat is.
quote:
1. Oh, nees. En al die figuren die je al bijna omver rijden als je verkeerd naar ze kijkt? Als ze dan ook nog een wapen hebben loopt het helemaal uit de hand
Je wordt natuurlijk nagecheckt voordat je een wapenvergunning krijgt.
quote:
2. Je mag een inbreker best slaan, maar moet wel proportioneel zijn. Je mag 'm dus niet slaan als je 'm al vastgezet hebt (zoals het geval was bij die supermarktmederwerkers).
Ik heb zelf geen ervaring met nederlandse rechters, maar van wat ik lees en hoor krijgt de dader toch echt het voordeel van de twijfel van de rechter.
quote:
3. Pepperspray daar kan ik nog inkomen.
Dat zou de beste oplossing zijn voor een pacifistisch land als Nederland.
христианский солдат
pi_24831639
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:09 schreef N_I_ het volgende:
Dat zou de beste oplossing zijn voor een pacifistisch land als Nederland.
Pacifistische landen sturen geen kruisraketten naar de grens van een conflict.
pi_24832173
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:15 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

dat zegt hij pacifistisch land
  zondag 30 januari 2005 @ 15:09:37 #182
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24833361
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:15 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

Heh?

Ik bedoelde pacifistisch qua mentaliteit in de maatschappij, wat ook tot uiting komt in de wetten van het land. Als je ziet dat er iemand in elkaar geslagen wordt moet je 112 bellen en met omstanders een kringetje vormen rond de dader en 'hou op' roepen. Z
христианский солдат
pi_24833781
tvp!
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24834187
quote:
[afbeelding]
Die tabel is een hoax.

Maargoed. Ik geef toe, in Nederland aanbidden we allemaal de Duivel en vermoorden we ritueel pasgeborenen

Extreemconservatieven
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24860226
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:09 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Heh?

Ik bedoelde pacifistisch qua mentaliteit in de maatschappij, wat ook tot uiting komt in de wetten van het land. Als je ziet dat er iemand in elkaar geslagen wordt moet je 112 bellen en met omstanders een kringetje vormen rond de dader en 'hou op' roepen. Z
Vergeet niet profilactisch boe te roepen, indien een vermoedelijke dader tot mogelijk criminele activiteiten dreigt over te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')