abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24831222
En nog even aanvullend daarop: je bent ook niet automatisch beter beschermt tegen een gewapende crimineel als je zelf een wapen hebt. je zult het ook moeten weten te gebruiken en durven te gebruiken. Plus je hebt het risico op een escalatie.

Zelf ben ik overigens nog nooit een crimineel met een wapen tegengekomen. Mijn broer wel, die is eens het mes op zijn keel gezet en moest zijn geld afgeven. Dat heeft 'ie ook maar snel gedaan. Als hijzelf een wapen had gehad, had 'ie zich dan beter kunnen verdedigen, ik betwijfel het. Op zo'n moment krijg je namelijk niet echt de tijd om na te denken en gaat het dus om instinct. Ik ben er van overtuigd dat zijn reactie om idd het geld te geven de beste is geweest, als 'ie zich had verweerd, had die ander nl. een mes, en al op zijn keel. Wat doe je dan? Daarop ben je niet getraind. In films zie je de held dan altijd leuke capriolen uithalen en loopt alles goed af, ik denk dat dat in het dagelijks leven anders zal gaan.
pi_24831269
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:51 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Criminelen zijn sowiese gewapend. Ik heb niks te vrezen als mijn buurman een Glock on zijn kussen heeft liggen. 'An armed society is a polite society'. In Zwitserland heeft ook iedereen een automisch geweer onder zijn bed liggen. Als ik een inbreker zou zijn zou ik wel uitkijken om een huis binnen te vallen die met 'deadly force' verdedigd zou worden.

Maar in Nederland mag je een inbreker alleen vasthouden, maar niet slaan. Anders krijg je zelf een boete.

En als je vuurwapens te ver vindt gaan, zou pepperspray een goede oplossing zijn.
1. Oh, nees. En al die figuren die je al bijna omver rijden als je verkeerd naar ze kijkt? Als ze dan ook nog een wapen hebben loopt het helemaal uit de hand

2. Je mag een inbreker best slaan, maar moet wel proportioneel zijn. Je mag 'm dus niet slaan als je 'm al vastgezet hebt (zoals het geval was bij die supermarktmederwerkers).

3. Pepperspray daar kan ik nog inkomen.
pi_24831510
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:43 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Het drugsgebruik is stijgende in Nederland, daarbij komt ook nog eens dat de gevaren van THC onderschat werden, blijkt nu uit recente onderzoeken. En het beroemde Nederlandse 'gedoogbeleid' komt ook nog eens voort uit het feit dat Nederland niet de capaciteiten had om drugsgerelateerde misdaden op te lossen. Voor je het weet wordt kinderverkrachting en moord ook nog eens gedoogd.

[..]

Moet je eens voorstellen dat Nederland nog veiliger kan, met wapens. Door de burger te ontwapenen bereik niks. Behalve dat de burger machteloos staat tegenover gewapende criminelen.
a het is zo slecht dat nederland 1 van laagste percentages drugsverslaafden heeft en dat steeds meer landen er over denken het over te nemen
en nederland heeft die capaciteit wel zie maar de hard-drugs.

als iedereen een wapen bij heeft bedreigt de overvaller je niet eens maar schiet je zo dood.
En iedereen een wapen werkt zie maar de vs daar wordt bijna niet gemoord of gestolen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 30 januari 2005 @ 13:09:24 #179
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24831520
quote:
En nog even aanvullend daarop: je bent ook niet automatisch beter beschermt tegen een gewapende crimineel als je zelf een wapen hebt. je zult het ook moeten weten te gebruiken en durven te gebruiken. Plus je hebt het risico op een escalatie.

Zelf ben ik overigens nog nooit een crimineel met een wapen tegengekomen. Mijn broer wel, die is eens het mes op zijn keel gezet en moest zijn geld afgeven. Dat heeft 'ie ook maar snel gedaan. Als hijzelf een wapen had gehad, had 'ie zich dan beter kunnen verdedigen, ik betwijfel het. Op zo'n moment krijg je namelijk niet echt de tijd om na te denken en gaat het dus om instinct. Ik ben er van overtuigd dat zijn reactie om idd het geld te geven de beste is geweest, als 'ie zich had verweerd, had die ander nl. een mes, en al op zijn keel. Wat doe je dan? Daarop ben je niet getraind. In films zie je de held dan altijd leuke capriolen uithalen en loopt alles goed af, ik denk dat dat in het dagelijks leven anders zal gaan.
Ik heb nooit een mes op m'n keel gehad, gelukkig, en ik denk dat als ik in dezelfde situatie als je broer zat dat ik ook mijn geld had afgegeven. De truc is om het niet zover te laten komen dat iemand de kans krijgt om een mes op je keel te zetten. Ik ben niet het type dat je op straat zou beroven, dus ik ben ook nooit beroofd ( ), maar als ik 's nachts ergens in mijn eentje naartoe moet reken maar dat ik m'n mes bij me heb. Je weet maar nooit waartoe een junk, die al een paar dagen zijn shot niet heeft gehad, in staat is.
quote:
1. Oh, nees. En al die figuren die je al bijna omver rijden als je verkeerd naar ze kijkt? Als ze dan ook nog een wapen hebben loopt het helemaal uit de hand
Je wordt natuurlijk nagecheckt voordat je een wapenvergunning krijgt.
quote:
2. Je mag een inbreker best slaan, maar moet wel proportioneel zijn. Je mag 'm dus niet slaan als je 'm al vastgezet hebt (zoals het geval was bij die supermarktmederwerkers).
Ik heb zelf geen ervaring met nederlandse rechters, maar van wat ik lees en hoor krijgt de dader toch echt het voordeel van de twijfel van de rechter.
quote:
3. Pepperspray daar kan ik nog inkomen.
Dat zou de beste oplossing zijn voor een pacifistisch land als Nederland.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24831639
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:09 schreef N_I_ het volgende:
Dat zou de beste oplossing zijn voor een pacifistisch land als Nederland.
Pacifistische landen sturen geen kruisraketten naar de grens van een conflict.
pi_24832173
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:15 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

dat zegt hij pacifistisch land
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 30 januari 2005 @ 15:09:37 #182
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24833361
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:15 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

Heh?

Ik bedoelde pacifistisch qua mentaliteit in de maatschappij, wat ook tot uiting komt in de wetten van het land. Als je ziet dat er iemand in elkaar geslagen wordt moet je 112 bellen en met omstanders een kringetje vormen rond de dader en 'hou op' roepen. Z
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24833781
tvp!
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24834187
quote:
Op donderdag 9 december 2004 15:22 schreef Coelho het volgende:
Na deze tabel neem ik alles uit de US met een korreltje zout:
[afbeelding]
Die tabel is een hoax.

Maargoed. Ik geef toe, in Nederland aanbidden we allemaal de Duivel en vermoorden we ritueel pasgeborenen

Extreemconservatieven
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24860226
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:09 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Heh?

Ik bedoelde pacifistisch qua mentaliteit in de maatschappij, wat ook tot uiting komt in de wetten van het land. Als je ziet dat er iemand in elkaar geslagen wordt moet je 112 bellen en met omstanders een kringetje vormen rond de dader en 'hou op' roepen. Z
Vergeet niet profilactisch boe te roepen, indien een vermoedelijke dader tot mogelijk criminele activiteiten dreigt over te gaan.
iedere engel heeft een duivelse kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')