abonnement Unibet Coolblue
pi_24639283
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:13 schreef tommie_b het volgende:
Mzzz... Maar toch zie ik ook wel voordelen van deze oefening.. Vergroten van de ribbenkast moet wel te doen zijn met deze oefening en volgens mij werk je ook aan je defenitie vd buikspieren met deze oefening...
Voor wedstrijd Body Builders is ie vooral handig als je het mij vraagt... Een Vacuum staat goed bij verschillende poses...
Ik ga het ook eens proberen...

Maar worden bij deze oefening ook de zijkanten van de abs gebruikt? (Ik weet niet hoe je die spieren precies noemt)
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_24648126
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:32 schreef Un-X-PecteD het volgende:

[..]

Ik ga het ook eens proberen...

Maar worden bij deze oefening ook de zijkanten van de abs gebruikt? (Ik weet niet hoe je die spieren precies noemt)
Hmmm ik ben er nu twee weken mee bezig en ik voel het volgens mij vooral in m'n middelste buikspieren (weet ik veel hoe dat heet, de middelste twee van het sixpack). Met de centimeter gemeten zie ik vandaag geen verschil in m'n taille t.o.v. twee weken terug, maar heb wel het idee dat m'n buik ten opzichte van m'n borst iets platter is... maar ja misschien is dat verbeelding.

In het begin is het zwaarder dan je denkt, maar het went snel, ook de 40 sec. Ik vraag me alleen af hoe je na week drie door moet gaan. Die 60 sec handhaven of meer seconden of meer sets of wat?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_24651525
ik las net op die site www.bodybuilding.com, dat het geheim van veel bankdrukken zit in het hebben (kweken) van grote triceps. Natuurlijk helpt dit ook, maar de schrijver van het verhaal had het helemaal niet over sterke schouders of borstspieren...

Nou lijkt het mij, dat als je veel wil bankdrukken, dat je eerst zorgt voor sterkere borstspieren, daarna sterkere schouders en als laatste sterkere triceps. Of zie ik dit nou helemaal verkeerd?

En dan meteen maar nog 'n vraag, ik zit al ruim 'n half jaar vast op 80 kilo bankdrukken. Nou ben ik de laatste tijd, om te zorgen dat ik eindelijk eens boven de 80 kom, meer bezig met schuin bankdrukken en met losse gewichten "bankdrukken". Daarnaast blijf ik gewoon aankloten met die 80 normaal. Zou deze aanpak ervoor kunnen zorgen dat ik over die 80 kom of zijn er andere oefeningen die misschien nuttig zijn? Ik voel me 'n beetje
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_24658480
sommigen hebben al moeite om alles goed in evenwicht te houden, daarmee verlies je ook veel kracht.
pi_24664004
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:49 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
sommigen hebben al moeite om alles goed in evenwicht te houden, daarmee verlies je ook veel kracht.
ja dat begrijp ik, maar ik heb daar geen last van ...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_24665952
gewoon heel veel varieren met aantal herhalingen en gewicht, bijvoorbeeld een keer een zo zwaar mogelijk gewicht 1 keer drukken. dan rust 5 kilo eraf. en dan proberen 2 keer te drukken. enz.
heel veel varieren, zodat je borstspieren niet aan de gewichten wennen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_24721098
dat zal ik ook eens proberen ja. En hoe zit het met smalbankdrukken? Doen mensen dat hier ook? Dat is volgens mij meer triceps en beetje borst. Goeie oefening? En niet slecht voor de elleboogjes?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_24725712
smaldrukken moet je de stand onderkant borst laten aantikken en armen langs je lichaam houden. dan pak je voornamelijk triceps en beetje borst en schouders. met normaal bankdrukken pak je voornamelijk borst en beetje triceps en schouders.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 14:22:25 #209
34726 Fratz
Max
pi_24779115
sinds enige tijd heb ik een crosstrainer, maar ik heb niet echt een goed trainingsschema hiervoor. heeft iemand suggesties?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_24788917
uitleg: ben nu jaartje bezig met fitness, van spinning tot kracht training (1uur: 3x een setje van 10 a 15) en wat bodypump soms (totaal 4 a 5x per week). Vind het resultaat wat ik behaald heb (zeker) niet tegen vallen, best wel wat gespierder. (al had ik meer verwacht.. maar ben ook zo ongeduldig)
Qua eten: het snoepen is met 90% afgenomen, eet gezond en genoeg, maar dan de gewone dingen (brood, rijst, kip, vis, groente, veel fruit, pasta, kwark, etc)

Vraagje: kunnen producten, zoals vermeld op: http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?left=leftframe_products-asn&main=american_sports
iets extra's bij dragen ?
-Ik weet dat het met alleen een pilletje, etc niet gaat (anders had iedereen het ), wil er zeker wat voor doen, maar als zoiets nu wat extra helpt, gewoon beetje steun in de rug... waarom niet?
-Ik wil zeker geen bodybuilder worden met bisceps die groter dan m'n hoofd zijn , maar iets richting 'perfect' wel
-Het mag zeker niet ongezond zijn: dus niet dat je bijwerkingen hebt, depressief wordt, ziekt wordt, verslaafd, etc..

Zo ja wat raden jullie dan aan ?
pi_24800598
kauwgom en tictacs
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_24816070
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:49 schreef diep-in-de-war het volgende:
kauwgom en tictacs
pi_24816118
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:37 schreef Kaensterle het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm

Klinkt mij een beetje too good to be true...
Is het je buik zoveel mogelijk intrekken en helemaal uitademen, 3 keer 20 seconden zo houden?

(Later dan langer, maar eerst 3 keer 20 seconden)
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:47:56 #214
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_24819213
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:36 schreef logic_ het volgende:
uitleg: ben nu jaartje bezig met fitness, van spinning tot kracht training (1uur: 3x een setje van 10 a 15) en wat bodypump soms (totaal 4 a 5x per week). Vind het resultaat wat ik behaald heb (zeker) niet tegen vallen, best wel wat gespierder. (al had ik meer verwacht.. maar ben ook zo ongeduldig)
Qua eten: het snoepen is met 90% afgenomen, eet gezond en genoeg, maar dan de gewone dingen (brood, rijst, kip, vis, groente, veel fruit, pasta, kwark, etc)

Vraagje: kunnen producten, zoals vermeld op: http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?left=leftframe_products-asn&main=american_sports
iets extra's bij dragen ?
-Ik weet dat het met alleen een pilletje, etc niet gaat (anders had iedereen het ), wil er zeker wat voor doen, maar als zoiets nu wat extra helpt, gewoon beetje steun in de rug... waarom niet?
-Ik wil zeker geen bodybuilder worden met bisceps die groter dan m'n hoofd zijn , maar iets richting 'perfect' wel
-Het mag zeker niet ongezond zijn: dus niet dat je bijwerkingen hebt, depressief wordt, ziekt wordt, verslaafd, etc..

Zo ja wat raden jullie dan aan ?
Ik heb de site niet doorgenomen maar als je supplementen bedoeld dan kunnen die vrijwel altijd helpen om harder te groeien (meer massa)... Hoeveel dat is echter aan jou.
Ik adviseer iig een goede multivitamine te nemen. Zelf heb ik "Multi-vitaminie voor Sporters" van de Kruidvat. Dit is niet zozeer voor extra groei maar meer voor je welzijn in het algemeen.
Op http://www.bodybuilding.com/fun/idssports3.htm kan je kijken hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je per maaltijd IDEAAL gezien naar binnen moet werken. Probeer dit als richtlijn te houden.

Terug naar je vraag over supplementen. Ik zelf gebruik alleen creatine en whey-eiwitten ik merk dat ik dankzij deze producten sneller resultaat heb van mijn trainingen dan zonder. En wat je zegt over dat je er niet wil uitzien als een bodybuilder daar zou ik me TOTAAL geen zorgen over maken als je pas een jaar traint (ook niet met 2, 3 of 4 jaar) om écht groot te worden op natuurlijke wijze moet je erg veel geduld hebben.
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_24955520
tvp
pi_24958972
Ik heb een vraagje aan de kenners...

Sinds een twee weken ben ik bezig om mijn conditie wat te verhogen door gebruik te maken van een crosstainer en een trilplaat. Vooral de crosstrainer bevalt erg goed.

Alleen zit er een recovery functie op de "boordcomputer" die dmv F1 tm F6 aangeeft wat je conditie is. F1 is goed, F6 is slecht. Het is gebaseerd op de afname van de hartslag na inspanning.
Wat is nu bij mij het geval, ik kan 30 minuten mezelf uitsloven op dit apparaat en erg moe ervan worden maar mijn hartslag stijgt nauwelijks. Met heel veel inspanning kom ik aan de 100 maar hoger gebeurt zelden. Terwijl als mijn vriendin een minuutje of 2 bezig is haar hartslag 140 is bij dezelfde snelheid en zwaarteinstelling. Gevolg is dat ik natuurlijk altijd F6 blijf houden. Natuurlijk geen probleem maar toch vind ik het raar dat mijn hartslag zo weinig stijgt als mijn lichaammeer prestatie moet leveren.

Is het wel normaal dat mijn hartslag bijna niet omhoog te krijgen is? Voor mijn gevoel ben ik toch best wel goed bezig geweest na een sessie en zweet ik ook redelijk, dus er is wel gewerkt

pi_24995504
Hai vraagje Ik train regelmatig, maar ik ben nogal aan de magere kant en vrees dat ik te weining eiwitten heb om echt te groeien, dus ik denk ik koop eiwitsupplementen bijvoorbeeld deze http://www.perrysport.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=135791&intHoofdgroepID=156&intSubgroepID=239&intProductgroepID=240 goed of geen goed idee?
pi_25001055
Ik ben op zoek naar een goede fitness school in Arnhem (zuid als het kan)

Mijn interesses zijn

-Aankomen, ben 1.82 en 55kg, wil graag naar 65/70
-breder worden (kan je nog in de breedte groeien als je bijna 19 bent??probleem is is dat ik altijd gesport heb tot m'n 16de.. en juist tussen 16 en 18, de leeftijd waar je de kans hebt om in de breedte te groeien heb ik niks aan lichaamsbeweging gedaan dus ben bang dat ik mn kans gemist heb)

Zoek dus een sportschool die goede begeleiding heeft, waar je dus je situatie kan voorleggen en ook dingen als voeding kan bespreken om aan te komen, dus niet een fitness gericht op mensen die alleen vet kwijt willen of een fitness die alleen je geld pakken en je je gang laten gaan zonder dat er enige professionele hulp aanwezig is

iemand tips?
pi_25001863
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:54 schreef peksin het volgende:
Hai vraagje Ik train regelmatig, maar ik ben nogal aan de magere kant en vrees dat ik te weining eiwitten heb om echt te groeien, dus ik denk ik koop eiwitsupplementen bijvoorbeeld deze http://www.perrysport.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=135791&intHoofdgroepID=156&intSubgroepID=239&intProductgroepID=240 goed of geen goed idee?
Zorg er eerst voor dat je een goed voedingsschema hebt waarin je 5 a 6 keer per dag gevarieerd eet. Als je nog niet zo lang bezig bent zou ik met supplementen nog even wachten, je groeit waarschijnlijk ook wel met alleen een goed voedingsschema.
pi_25002469
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 04:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede fitness school in Arnhem (zuid als het kan)

Mijn interesses zijn

-Aankomen, ben 1.82 en 55kg, wil graag naar 65/70
-breder worden (kan je nog in de breedte groeien als je bijna 19 bent??probleem is is dat ik altijd gesport heb tot m'n 16de.. en juist tussen 16 en 18, de leeftijd waar je de kans hebt om in de breedte te groeien heb ik niks aan lichaamsbeweging gedaan dus ben bang dat ik mn kans gemist heb)

Zoek dus een sportschool die goede begeleiding heeft, waar je dus je situatie kan voorleggen en ook dingen als voeding kan bespreken om aan te komen, dus niet een fitness gericht op mensen die alleen vet kwijt willen of een fitness die alleen je geld pakken en je je gang laten gaan zonder dat er enige professionele hulp aanwezig is

iemand tips?
Hier in ons dorp hebben we fitcare, super goede begelijding. Ik heb wel gehoord dat ze nog veel meer fitcare's hebben maar geen idee of ze in arnhem er 1 hebben
Verander hier mijn avatar !!
Forum 62 addicted
  FOK!fossiel woensdag 9 februari 2005 @ 12:45:35 #221
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_25005056
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 04:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede fitness school in Arnhem (zuid als het kan)

Mijn interesses zijn

-Aankomen, ben 1.82 en 55kg, wil graag naar 65/70
-breder worden (kan je nog in de breedte groeien als je bijna 19 bent??probleem is is dat ik altijd gesport heb tot m'n 16de.. en juist tussen 16 en 18, de leeftijd waar je de kans hebt om in de breedte te groeien heb ik niks aan lichaamsbeweging gedaan dus ben bang dat ik mn kans gemist heb)
Kan wel hoor. Ik was op mijn 17e 55kg met mijn 1.85. Toen ik op kamers ging wonen op m'n 18e/bijna 19e was dat zo rond de 60kg.

Nu ben ik 21 en ben ik rond de 71kg. Ik fitness nu zo'n 1 1/2 jaar. Eerst 1x per week, nu bijna altijd 2x per week.

Het enige probleem is dat ik een beetje buikje heb . Gewoon als ik niet op let valt t wel mee, maar dan lijkt het net of ik de hele dag met ingehouden/aangespannen buik(spieren) rondloop. 's Avonds als ik heel erg uitadem/omtspan zeg maar lijk ik wel zwanger...
Door al het bier en vette eten tussendoor is die ook behoorlijk gegroeid (1x per week snacken, vrijdag en/of zaterdagavond soms 2 frikadellen). Dus dat wordt kijken hoe ik daar goed vanaf kan komen. (tips?) Wat ik wel typisch vind is dat ik nóóit een grammetje vet had, laat staan een buik. En sinds ik op kamers woon en vooral sinds ik fitness opeens wel een buik krijg. Gelukkig ook aardige schouders en spieren, maar toch...

[ Bericht 3% gewijzigd door RemCOW op 09-02-2005 13:11:35 ]
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_25008351
http://www.shksportscenter.nl/ < iemand ervaring met deze? is voor mij ook lekker dichtbij (1.5km)
pi_25024078
Train iemand bij Hara in Nijmegen? Ervaringen>?
pi_25036259
tvp
  zondag 13 februari 2005 @ 14:54:15 #225
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25072776
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 13 februari 2005 08:46 schreef JeOma het volgende:
Titel klinkt wat banaal, maar ik bedoel 'm wel zo. Stel, je bent tevreden met je lichaam, niet te dik, mooie benen, mooie armen, maar je hebt een beetje een teveel vet op je achterwerk. Welke oefeningen/toestellen ga je dan doen? Als man dus. (mocht dat uitmaken)
  zondag 13 februari 2005 @ 14:55:38 #226
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25072799
Uit gesloten topic:
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:04 schreef Rolfxx het volgende:
Ik merk dus dat ik kleine tietjes begin te krijgen. Nu is dat an sich geen probleem, ware het niet dat ik een man ben. Nu wil ik dus weten of iemand (graag zo makkelijk mogelijk) oefeningetjes weet om dit alles weer iets gespierder te krijgen.

Alvast bedankt!
  zondag 13 februari 2005 @ 15:03:13 #227
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25072907
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25075059
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:03 schreef One_conundrum het volgende:
tvp
slettebak [@] gmail.com
  maandag 14 februari 2005 @ 10:52:52 #229
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25083386
quote:
Op zondag 13 februari 2005 20:10 schreef JaWi het volgende:

[..]
Jawi, zoon, blij dat sporten je nog steeds intereseert.... hoe gaat het met je Tell-Sell apparatuur
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_25084187
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:52 schreef stinkie het volgende:

[..]

Jawi, zoon, blij dat sporten je nog steeds intereseert.... hoe gaat het met je Tell-Sell apparatuur
Daar doe ik niet aan .
Ik ben sinds een maandje zowaar ingeschreven bij de sportschool .
slettebak [@] gmail.com
pi_25108509
Hmmm ik heb waarschijnlijk ontstoken aanhechtingen van een paar pezen in m'n onderarm. Ik moet straks ff naar een arts.. Nou hoorde ik dat er van die speciale banden waren waardoor je spieren ofzo niet kan overbelasten. Iemand een idee wat voor banden dat zijn en waar ik die kan halen. Wil namelijk wel zo snel mogelijk weer trainen!
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  donderdag 17 februari 2005 @ 13:58:19 #232
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_25127170
Ook ik heb even een vraagje (die hoogst waarschijnlijk al beantwoord is).

Ik zit nu sinds een maand op fitness waar ik 3 a 4 keer per week gedurende 2 uur heen ga. Meestal doe ik eerst krachttraining (en dan iedere keer tot de max. want ik wil natuurlijk spieren kweken). En daarna doe ik nog een stukje cardio (er mag wel wat vet af). Tevens zorg ik ervoor dat ik minder calorien binnen krijg: 's ochtends neem ik 2 bakjes koffie (zonder suiker), en daarna drink ik de hele dag water. Voor de rest eet ik gewoon zoals altijd, want zoveel eet ik toch al niet.

De vraag die ik nu heb is dat het niet echt op wil schieten met het verliezen van vet (opbouwen van spieren begint al te komen ). Ik merk wel duidelijk dat mijn conditie al stukken beter is, maar ik heb veel liever dat ik vet verbrand. We hebben nu net een conditie test gedaan, en ze werken bij onze sportschool met een systeem waarbij je een aantal punten in de week moet halen. DIe punten krijg je door een bepaalde tijd op een bepaalde hartslag te trainen. Maar ik heb dus ergens gelezen dat als je op een vrij hoge hartslag traint (waarbij je dus conditie opbouwt), juist weinig vet verbrand.

Zou het nu verstandiger zijn om dat hele puntensysteem links te laten liggen, en op 65% van mijn max. hartslag te gaan trainen, om maar zo snel mogelijk af te vallen.
pi_25127327
Spinning .
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 17 februari 2005 @ 14:15:27 #234
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_25127443
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:07 schreef JaWi het volgende:
Spinning .
Dat doe ik iedere maandag 1 uur lang
Maar het moet nog beter vind ik
pi_25127582
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:15 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dat doe ik iedere maandag 1 uur lang
Maar het moet nog beter vind ik
Voor effectief vet verbranden moet je het toch echt vaker doen .
Of combineer het met hardlopen als dat een optie is.
slettebak [@] gmail.com
pi_25127710
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:58 schreef ConQuestador het volgende:
Zou het nu verstandiger zijn om dat hele puntensysteem links te laten liggen, en op 65% van mijn max. hartslag te gaan trainen, om maar zo snel mogelijk af te vallen.
Ja
  donderdag 17 februari 2005 @ 14:32:17 #237
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_25127716
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:24 schreef JaWi het volgende:

[..]

Voor effectief vet verbranden moet je het toch echt vaker doen .
Of combineer het met hardlopen als dat een optie is.
Ik ga daarnaast nog 3x2 uur per week naar de sportschool. En dan doe ik dus ook steeds een half uur tot een uur cardio. Maar de oorspronkelijke vraag was dus of ik die cardio op 80% van mijn max hartslag moet doen (zoals het puntensysteem wil). Of dat ik dat op 60-70% van mijn max hartslag moet doen (zoals ik gelezen heb op internet)
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:15:01 #238
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_25541653
Ik heb ook een probleem

Ik woog 75 kilo en heb 8 maanden geleden besloten dat het niet zo langer kon.
Dus ik had alles uitgebannen: chips, patat tussendoor en dan al die verschikkelijk lekkere koekjes.
koekjes. Maar ik heild me wel aan mijn 3 maaltijden per dag.

Daarnaast druk ik me zelf elke dag 40 keer op, 50 situps en dan doe ik nog een oefening waarbij alleen mijn kont de vloer raakt en de rest van mijn lichaamdelen niet.

En hee het heeft gewerkt !, maar iets te goed. weeg nu 55 kilo en daar moet dus echt zeker weer 7 bij. waar ik nu hard aan werk. (kijk dus allemaal alsjeblieft uit dat je je lichaam niet zo erg uitput dat er niks meer van jezelf overblijft)
De dokter zeg dat ik uitzonderlijk sterke buikspieren heb, maar ik heb alleen een probleem......
waar zijn de blokjes?
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
pi_25541991
en ik maar vreten en vreten om bij te komen...
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_25542588
tvp
pi_25544834
waarom zou je in godsnaam 55 kilo willen wegen?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_25545293
Wat is je lengte eigenlijk ik vind 55 kg wel heel licht

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 17-03-2005 23:04:51 ]
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:38:06 #243
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_25555871
1,80 (bijna dan) en daarom is het ook niet goed

zit flink te vreten om weer wat terug te krijgen en dat lukt wel, maar het lijkt wel of aankomen minder snel gaat dan afvallen :p
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
pi_25563589
probeer veel brood te eten, gewoon elke week een plakje meer ofzo
af en toe een banaan. dat zijn koolhydraten die je goed kunt gebruiken als je traint en zwaarder wil worden.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_25564516
Hallo,

Ik weeg nu 88kg ben zelf 1.88m mag net volgens de BMI als ik voor 18 juli naar 75kg wil gaan moet toch te doen zijn he??
Ik zit nu te dieeten ongeveer 2 weken en wil daarbij 3x p/week min 30min buiten gaan rennen in het veld ofzo dat met een hartslag van 50% tot 70% is dit de beste oplossing?? (echt tijd om te sporten heb ik niet i.v.m. mijn stage) Wie o Wie helpt mij
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 13:44:04 #246
34726 Fratz
Max
pi_25565129
iemand die iets weet over crosstrainers????
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_25565182
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:44 schreef Fratz het volgende:
iemand die iets weet over crosstrainers????
Ik was eerst
pi_25565982
Ik doe nu bijna een jaar aan actief fitnessen.
Ik ga 2 a 3 x per week en ben per keer minimaal anderhalf uur bezig.

Eerst even mijn schema:

1. 3 minuten roeien(sprinten) op level 10 op 1.50 per 500 meter.
2. Pull over (torso)3x12 62.5 kg
3. Bankdrukken(vast apparaat) 3x15 op 32.5 kg
4. Triceps(weet echt niet hoe dat apparaat heet, maar iig met een stang die je achter je nek moet doen en dan weer naar boven.) 3x12 35 kg
5. Bovenbenen en kont apparaat:P 3x15 op 100 kg.(op en neer schuiven met benen gebogen(d8 leg press ofzo)
6. schouders op 42.5 kg 3x 15 , apparaat waarbij je je armen gebogen voor je tegen elkaar moet duwen.
7. Kuitmachine op 22.5 kg 3x15
8. Buikspieren(recht 3x11 en schuine 3x 12)
9. Weer triceps met losse halters 3x15 op 7 kg
10. Geloof ook triceps maar dan achter je nek.. arm strekken en dan buigen... 3x15 op 4 kg
11. Shoulder press 3x10 op 22.5 kg
12. Armen recht naar voren drukken en terug en tegenhouden(weetnie hoe dat heet:P) op 45kg 3x12
13. Nog een keer schuine buikspieren 2x 16

en dan ben ik zo'n beetje klaar na anderhalf uur.
nu zie ik al wel veel effect en ben ook sterker geworden maar ik zit nog met wat vragen.

ik weeg 75kg en ben 2m> dus best wel lang.

Hoe kan ik ervoor zorgen om wat meer kilo's er aan te krijgen?
Ik eet best veel per dag maar mn gewicht verandert niet echt veel.
Sinds ik gestopt ben met rpmen is er wel 7 kilo aangekomen maar daarna is het opgehouden.

Hebben jullie tips en aanmerkingen op mn schema en voeding voor mij?

ps zal vanavond eens op mn schema kijken hoe al die dingen nu eigenlijk heten:P
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 14:27:40 #249
34726 Fratz
Max
pi_25566146
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:45 schreef DaYwALKuR het volgende:

Ik was eerst
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:22 schreef Fratz het volgende:
sinds enige tijd heb ik een crosstrainer, maar ik heb niet echt een goed trainingsschema hiervoor. heeft iemand suggesties?
nietes!!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_25569847
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:20 schreef Oviedeee het volgende:
Ik doe nu bijna een jaar aan actief fitnessen.
Ik ga 2 a 3 x per week en ben per keer minimaal anderhalf uur bezig.

Eerst even mijn schema:

1. 3 minuten roeien(sprinten) op level 10 op 1.50 per 500 meter.
2. Pull over (torso)3x12 62.5 kg
3. Bankdrukken(vast apparaat) 3x15 op 32.5 kg
4. Triceps(weet echt niet hoe dat apparaat heet, maar iig met een stang die je achter je nek moet doen en dan weer naar boven.) 3x12 35 kg
5. Bovenbenen en kont apparaat:P 3x15 op 100 kg.(op en neer schuiven met benen gebogen(d8 leg press ofzo)
6. schouders op 42.5 kg 3x 15 , apparaat waarbij je je armen gebogen voor je tegen elkaar moet duwen.
7. Kuitmachine op 22.5 kg 3x15
8. Buikspieren(recht 3x11 en schuine 3x 12)
9. Weer triceps met losse halters 3x15 op 7 kg
10. Geloof ook triceps maar dan achter je nek.. arm strekken en dan buigen... 3x15 op 4 kg
11. Shoulder press 3x10 op 22.5 kg
12. Armen recht naar voren drukken en terug en tegenhouden(weetnie hoe dat heet:P) op 45kg 3x12
13. Nog een keer schuine buikspieren 2x 16

en dan ben ik zo'n beetje klaar na anderhalf uur.
nu zie ik al wel veel effect en ben ook sterker geworden maar ik zit nog met wat vragen.

ik weeg 75kg en ben 2m> dus best wel lang.

Hoe kan ik ervoor zorgen om wat meer kilo's er aan te krijgen?
Ik eet best veel per dag maar mn gewicht verandert niet echt veel.
Sinds ik gestopt ben met rpmen is er wel 7 kilo aangekomen maar daarna is het opgehouden.

Hebben jullie tips en aanmerkingen op mn schema en voeding voor mij?

ps zal vanavond eens op mn schema kijken hoe al die dingen nu eigenlijk heten:P
Anderhalf uur is echt te lang, probeer niet langer dan 1 uur te trainen.
pi_25574052
Ik train 1,25 tot 1,5 uur, maar ik weet van mezelf dat ik soms te lang pauze neem tussedoor
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_25574386
Ja klopt ik ben ook echt niet anderhalf uur achtermekaar bezig heb tussen elk setje minimaal 1 minuut pauze dus dan gaat het al hard.
  maandag 21 maart 2005 @ 10:52:27 #253
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_25630117
*meldt*

Ik (man - 22 - 1m73 - 72kg) ben nu een maandje bezig bij de lokale fitheids-club. Intussen doe ik een vrij complete workout, waar ik graag wat feedback en verbetertips op zou ontvangen van de goeroes hier (indien aanwezig ). Ik zit bij een goede sportschool met uitstekende instructeurs, maar een beetje extra commentaar / tips vanuit een andere invalshoek kan nooit kwaad lijkt me zo

Warming up en grondoefeningen
- 6 minuten fietsen warming up
- stretchen
- 3x20 push-ups
- 3x30 sit-ups
- 3x15 sit-ups schuin (links-rechts)

Krachttraining, 2x15 reps
- Abdominal machine 40kg
- Rotary Torso 20kg
- Seated row 20kg
- leg extension 20kg
- leg curl 20kg
- Chest press (kg's vergeten)
- Fly 52,5kg
- Triceps push-down 15kg (ja weinig, VET zware oefening!)
- Lateral pull down 35kg

Cardio
- 20 minuutjes hoge intensiteit (2e hartslagzone) lopen

Cool-down
- 5 minuutjes relaxed roeien
- Stretch

Kortom, het is nogal wat (ongeveer anderhalf uur bikkelen), maar wel erg leuk om te doen Omdat ik net begin is de training nog erg 'algemeen', de doelstelling is om de komende weken specieker en gerichter te werk te gaan op mijn wensen (buik, armen en conditie). Wat vinden jullie hiervan?

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 22-03-2005 09:57:48 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 21 maart 2005 @ 14:57:17 #254
55651 JaWi
Shalom.
pi_25635504
Triceps op 15 kg valt toch wel mee?

Vrij lange warming up, ik doe de buik meestal op het einde .
De rest van de apparaten kan ik niet zoveel over zeggen. Ligt ook aan hoeveel setjes en hoeveel herhalingen je doet.
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:56:33 #255
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_25654395
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:57 schreef JaWi het volgende:
Triceps op 15 kg valt toch wel mee?
Als je die spieren hebt wel ja
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:59:47 #256
55651 JaWi
Shalom.
pi_25654442
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 09:56 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Als je die spieren hebt wel ja
Ik fitness nu vanaf januari ongeveer. Vind het altijd wel een lekkere oefening, wat zwaarder dan voel ik hem juist goed. Maar succes met de rest, benieuwd wat andere mensen er nog over kunnen zeggen .
slettebak [@] gmail.com
pi_25688834
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_25690020
Ik ga binnenkort ook maar wat aan mijn conditie/shape doen.
Voornamelijk cardio denk ik. Liep zes jaar terug nog 35-half op de cooper zonder training; toen begonnen met een kantoorbaan, roken en zuipen: nu nog twee komma acht over. Wat krachttraining erbij voor de vorm en het komt goed. Goed topique iig!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_25691030
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 18:56 schreef nostra het volgende:
Ik ga binnenkort ook maar wat aan mijn conditie/shape doen.
Voornamelijk cardio denk ik. Liep zes jaar terug nog 35-half op de cooper zonder training; toen begonnen met een kantoorbaan, roken en zuipen: nu nog twee komma acht over. Wat krachttraining erbij voor de vorm en het komt goed. Goed topique iig!
Zo makkelijk gaat dat nu ook weer niet.
pi_25691653
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:39 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zo makkelijk gaat dat nu ook weer niet.
Dat weet ik ook wel, maar 3.200 op een coopertje moet toch wel lukken met een beetje inzet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 maart 2005 @ 08:57:54 #261
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_25701321
Gisterenw eer een lekkere workout gehad. Mijn pulsemeter was kapot en gaf veels te laag aan, ik heb me helemaal kapotgelopen. Kan nu amper de trap af komen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:46:00 #262
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_25704461
joo sportieve mensen.. ik ga niet naar fitness (tijd/geld gebrek)..daarentegen doe ik thuis wel 2 oefeningen
opdrukken en die dat je gaat liggen en het hoofd naar voren buigt (en zo je buikspieren spant)
gaat allemaal erg goed.. je kan het ook al zien
Hebben jullie nog tips?? bijvoorbeeld oefeningen die ik nog zou kunnen doen??
greetz en b.v.d.
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_25704549
Even zoeken, zijn genoeg sites over. Misschein is dit wat?
http://www.bodystore.nl/b(...)kspieroefeningen.php
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:58:44 #264
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_25704719
Schuine sit-ups, goed voor de schuine abdominals. Ga ipv met je handen vooruit of naast je lichaam, nu met je handen naar één van de benen. Bijna gelijk aan gewone sit-ups, alleen dan... Schuin.

Andere goede oefening voor bovenbenen en billen: ga zitetn alsof je op een stoel zit, maar dan.. je raadt het al, zonder stoel. Dat voel je snel zat!

Je kan ook, voor vrij weinig geld, van die kleine massieve gewichtjes kopen om mee te trainen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:29:25 #265
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_25732404
k thx voor de tips
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_25776384
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:46 schreef VrijeVal het volgende:
joo sportieve mensen.. ik ga niet naar fitness (tijd/geld gebrek)..daarentegen doe ik thuis wel 2 oefeningen
opdrukken en die dat je gaat liggen en het hoofd naar voren buigt (en zo je buikspieren spant)
gaat allemaal erg goed.. je kan het ook al zien
Hebben jullie nog tips?? bijvoorbeeld oefeningen die ik nog zou kunnen doen??
greetz en b.v.d.
Hier een beetje hetzelfde, ik ben bijna 16. Denken jullie dat
4 maal 10 keer opdrukken(gaat nog vrij moeizaam) en
6 maal 10 keer sit-ups
genoeg is om wat breder te worden? En dan uiteraard na een tijdje vaker herhalen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:48:23 #267
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25776521
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:39 schreef SCHAAPKE het volgende:

[..]

Hier een beetje hetzelfde, ik ben bijna 16. Denken jullie dat
4 maal 10 keer opdrukken(gaat nog vrij moeizaam) en
6 maal 10 keer sit-ups
genoeg is om wat breder te worden? En dan uiteraard na een tijdje vaker herhalen.
Per maand? je moet alles 3x keer doen ipv 4 of 6 en dit met een tijdje der tussen

je kan t best eerst opdrukken 15 min wachten sit ups 15 min wachten push ups etc tot je elk 3 keer hebt gedaan en altijd net zo lang doorgaan tot je niet meer kan elke serie. Dan komen er scheurtjes in je spieren die opgevuld moeten worden en daardoor worden ze groter ofzo
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 27 maart 2005 @ 11:48:37 #268
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25776528
elke dag dus
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25776705
Ja wel elke dag natuurlijk oke bedankt voor de tip!
  zondag 27 maart 2005 @ 12:39:31 #270
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_25777530
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:48 schreef One_conundrum het volgende:
elke dag dus
denk eraan rust te nemen. Kan wel elke dag, maar dag ertussen neemt je spiergroei wel meer toe. Ik neem aan dat je spierpijn hebt na het opdrukken (anders doe je het niet goed ) en die spieren moeten wel herstellen (groeien)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_25783097
je word echt niet breed van opdrukken hoor, eerder van optrekken.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_26056554
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik neem maar aan dat jullie meer weten van spiergroepen dan de gemiddelde fokker Ik zoek een site online waarbij per spier(groep) staat aangegeven welke oefeningen daar het meest geschikt voor zijn. Dus niet "beenspieren" maar bv. m. sartorius, niet "buikspieren" maar m. obliques externus abdominus. Etc. Dus de Latijnse namen + specifieke oefeningen voor betreffende spier(groep). Ik vraag me af of het überhaupt bestaat; ik heb al wat gezocht met google, maar ik weet niet eens wat ik nu precies moet invoeren als zoekopdracht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 april 2005 @ 21:04:46 #273
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26056732


Krachttraining, een anatomische benadering, Frédéric Delavier

Oké, is geen site
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26056744
Ik zou het zo niet weten.

Wel van mezelf nog een vraagje, wat eten jullie tijdens en (tot een uur) na de training? Ik heb het het hier over krachttraining .
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 7 april 2005 @ 22:17:36 #275
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26058655
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]

Krachttraining, een anatomische benadering, Frédéric Delavier

Oké, is geen site
Dit is idd een aanraden. Heel goed boek, raad t ook altijd klanten van mij aan.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 7 april 2005 @ 22:34:37 #276
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_26059137
Daar heb ik een e-book van, is zeker goed
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  donderdag 7 april 2005 @ 22:47:44 #277
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_26059529
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik neem maar aan dat jullie meer weten van spiergroepen dan de gemiddelde fokker Ik zoek een site online waarbij per spier(groep) staat aangegeven welke oefeningen daar het meest geschikt voor zijn. Dus niet "beenspieren" maar bv. m. sartorius, niet "buikspieren" maar m. obliques externus abdominus. Etc. Dus de Latijnse namen + specifieke oefeningen voor betreffende spier(groep). Ik vraag me af of het überhaupt bestaat; ik heb al wat gezocht met google, maar ik weet niet eens wat ik nu precies moet invoeren als zoekopdracht.
Kijk eens op http://www.exrx.net/Lists/Directory.html volgens mij is dat wat je zoekt!
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:09:49 #278
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_26061943
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:04 schreef Rolfxx het volgende:
Ik merk dus dat ik kleine tietjes begin te krijgen. Nu is dat an sich geen probleem, ware het niet dat ik een man ben. Nu wil ik dus weten of iemand (graag zo makkelijk mogelijk) oefeningetjes weet om dit alles weer iets gespierder te krijgen.

Alvast bedankt!
'Tieten' bij een man zijn erg mooi, MITS je ze aan kunt spannen! Het is het toonbeeld van een goed ontwikkelde, goed getrainde borst.

Kun je ze niet aanspannen, dan heb je een probleem. Je hebt dan inderdaad lelijke en erg foute vettieten. Om deze kwijt te raken, meot je doet wat je altijd moet doen met vet: verbranden die hap! Daarmee bedoel ik niet de aansteker eronder houden ( ), maar CARDIO! Voldoende cardio gecombineerd met een goede hoeveelheid push-ups en goede voeding... Kortom, zweten en goed eten! Misschien kun je van je vettieten dan wel spiertieten maken
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:15:17 #279
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_26062100
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik neem maar aan dat jullie meer weten van spiergroepen dan de gemiddelde fokker Ik zoek een site online waarbij per spier(groep) staat aangegeven welke oefeningen daar het meest geschikt voor zijn. Dus niet "beenspieren" maar bv. m. sartorius, niet "buikspieren" maar m. obliques externus abdominus. Etc. Dus de Latijnse namen + specifieke oefeningen voor betreffende spier(groep). Ik vraag me af of het überhaupt bestaat; ik heb al wat gezocht met google, maar ik weet niet eens wat ik nu precies moet invoeren als zoekopdracht.
Isabeau, dit is misschien niet *precies* wat je zoekt, maar het komt in de buurt. Op deze site vind je gruwelijk veel filmpjes van oefeningen, gesorteerd per spiergroep: klik. Sommige oefeningen zijn voorzien van goed commentaar.

Misschien gelijk een goede link voor in de OP?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_26065644
Beste Jawi,

Tijdens de training eet je niks. Drinken is wel belangrijk. Vlak na de training zijn snelle koolhydraten en eiwitten belangrijk. Een whey-eiwit shake met dextrose erin is hiervoor ideaal.
Train je overdag dan is het belangrijk om een half uur tot een uur na die shake een maaltijd te nemen. Train je s'avonds en heb je al warm gegeten dan neem je nog wat langzame eiwitten (magere kwark) voor het slapen gaan. Eventueel kan je ook nog wat koolhydraten nemen. Gewoon boterhammen, of iets als havenmout/ brinta.
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:05 schreef JaWi het volgende:
Ik zou het zo niet weten.

Wel van mezelf nog een vraagje, wat eten jullie tijdens en (tot een uur) na de training? Ik heb het het hier over krachttraining .
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:20:37 #281
55651 JaWi
Shalom.
pi_26069439
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:25 schreef De_Wout het volgende:
Beste Jawi,

Tijdens de training eet je niks. Drinken is wel belangrijk. Vlak na de training zijn snelle koolhydraten en eiwitten belangrijk. Een whey-eiwit shake met dextrose erin is hiervoor ideaal.
Train je overdag dan is het belangrijk om een half uur tot een uur na die shake een maaltijd te nemen. Train je s'avonds en heb je al warm gegeten dan neem je nog wat langzame eiwitten (magere kwark) voor het slapen gaan. Eventueel kan je ook nog wat koolhydraten nemen. Gewoon boterhammen, of iets als havenmout/ brinta.
[..]
Bedankt .

Ik train meestal in de morgen. Als ontbijt muesli / magere yoghurt / soms stukje fruit en een glaasje vers geperste jus. Tijdens de training eigenlijk alleen water. Soms wat anders (energiedrank). Er vlak na vaak een eiwittenshake (soms eiwit/koolhydraten), smaak banaan. Gisteren had ik geen shake genomen maar gewoon een banaantje .
Daarna is het meestal lunchtijd en zijn het over het algemeen een stuk of 4 bruine boterhammen met melk .

Valt hier iets zinnigs over te zeggen ?
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 8 april 2005 @ 13:09:40 #282
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_26070605
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik neem maar aan dat jullie meer weten van spiergroepen dan de gemiddelde fokker Ik zoek een site online waarbij per spier(groep) staat aangegeven welke oefeningen daar het meest geschikt voor zijn. Dus niet "beenspieren" maar bv. m. sartorius, niet "buikspieren" maar m. obliques externus abdominus. Etc. Dus de Latijnse namen + specifieke oefeningen voor betreffende spier(groep). Ik vraag me af of het überhaupt bestaat; ik heb al wat gezocht met google, maar ik weet niet eens wat ik nu precies moet invoeren als zoekopdracht.
http://exrx.net/Exercise.html

http://exrx.net/Lists/MFemale.html

http://exrx.net/Lists/MMale.html
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_26070848
Jullie zijn super! heb ik echt heel veel aan (en dat boek lijkt me ook wel geschikt, eens kijken of de bieb dat heel misschien heeft)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26073918
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:20 schreef JaWi het volgende:


[..]

Bedankt .

Ik train meestal in de morgen. Als ontbijt muesli / magere yoghurt / soms stukje fruit en een glaasje vers geperste jus. Tijdens de training eigenlijk alleen water. Soms wat anders (energiedrank). Er vlak na vaak een eiwittenshake (soms eiwit/koolhydraten), smaak banaan. Gisteren had ik geen shake genomen maar gewoon een banaantje .
Daarna is het meestal lunchtijd en zijn het over het algemeen een stuk of 4 bruine boterhammen met melk .

Valt hier iets zinnigs over te zeggen ?
Als je s'ochtends traint is een stevig ontbijt wel noodzaak. Het zou zonde zijn als je tijdens je training na 30 min. geen energie meer hebt terwijl je nog niet klaar bent. Muesli is goed maar neem er wel een behoorlijke hoeveelheid van. Ook brinta en havermout zijn goede energieleveranciers voor een training. Je vult het wat aan met fruit en/ of jus. Is prima hoor.
Tijdens training drink je water. Je kan water ook aanlengen met vruchtensap voor wat snelle suikers. 75% water, 25% sap.

Dan na je training geen banaantje ipv een eiwitshake. Een banaan is goed, maar neem dan daarna (30 min erna ongeveer) een whey-eiwit shake. Ik weet niet of je die shake in de sportschool neemt maar ik zou gewoon een pot wei-eiwit aanschaffen dan ben je op de lange termijn veel goedkoper uit.
Nou, je zegt zelf al dat je daarna gaat lunchen dus dat doe je goed.

Succes
  vrijdag 8 april 2005 @ 15:46:13 #285
55651 JaWi
Shalom.
pi_26074135
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:36 schreef De_Wout het volgende:

[..]

Als je s'ochtends traint is een stevig ontbijt wel noodzaak. Het zou zonde zijn als je tijdens je training na 30 min. geen energie meer hebt terwijl je nog niet klaar bent. Muesli is goed maar neem er wel een behoorlijke hoeveelheid van. Ook brinta en havermout zijn goede energieleveranciers voor een training. Je vult het wat aan met fruit en/ of jus. Is prima hoor.
Tijdens training drink je water. Je kan water ook aanlengen met vruchtensap voor wat snelle suikers. 75% water, 25% sap.
Ok . Het is wel een flinke hoeveel heid. Nou ja, flink. Ik doe denk ik een week met een kilo. Zondagochtendontbijt zijn meestal broodjes etc.
Met de energie zit het wel goed.

Wat aanlengen zou wel een optie zijn, ik heb echter flesjes / bidon van halve liter en even naar de kraan lopen is wel zo handig. Noem het lui .
quote:
Dan na je training geen banaantje ipv een eiwitshake. Een banaan is goed, maar neem dan daarna (30 min erna ongeveer) een whey-eiwit shake. Ik weet niet of je die shake in de sportschool neemt maar ik zou gewoon een pot wei-eiwit aanschaffen dan ben je op de lange termijn veel goedkoper uit.
Nou, je zegt zelf al dat je daarna gaat lunchen dus dat doe je goed.

Succes
. Ik neem hem eigenlijk altijd in de sportschool. Is misschien wel duurder, maar wel zo makkelijk. Even lekker douchen, eventueel saunatje na training.

Bedankt iig.
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 8 april 2005 @ 15:58:45 #286
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_26074401
Uit: RPM + Fitness
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:36 schreef Girl-in-Love het volgende:
Hoihoi,

Even een vraagje, zoals (wellicht) bekend schijnt de calorieverbranding bij RPM nogal hoog te zijn.
Sinds kort doe ik dit zeker 3 keer per week en daarnaast nog fitness/cardio.
Ik vroeg me af na hoeveel tijd je echt resultaat merkt wat betreft vetverbranding ed?
Ik let erg op wat ik eet, dus zekerrr geen vette snacks en snoep enz.
Maar het lijkt wel of ik heel erg op mijn gewicht blijf hangen..
Gelukkig blijf ik gemotiveerd en geef ik de moed niet zomaar op, maar de vraag blijft toch! haha..
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fossiel vrijdag 8 april 2005 @ 16:20:18 #287
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_26074870
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:47 schreef Svensson het volgende:

[..]

Kijk eens op http://www.exrx.net/Lists/Directory.html volgens mij is dat wat je zoekt!
Handig!

Dat boek ga ik ook eens bekijken.
Als ik weer fit ben ga ik weer de fitness goed oppakken .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  vrijdag 8 april 2005 @ 16:26:26 #288
55651 JaWi
Shalom.
pi_26075021
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:58 schreef zjroentje het volgende:
Uit: RPM + Fitness
[..]
Je zou het na een week al kunnen merken. Maakt ook nog uit op wat voor intensiteit je het doet, lijkt me. Ik zou zeggen, op de voeding en de weegschaal blijven letten .
slettebak [@] gmail.com
pi_26075865
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:58 schreef zjroentje het volgende:
Uit: RPM + Fitness
[..]
zorgen dat je hartslag niet boven 70% van je max komt, anders gaat je lichaam spieren gebruiken als energie ipv vet (toch? )
  woensdag 13 april 2005 @ 17:07:13 #290
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_26199477
Ben sinds 2 weken op de hometrainer aan het fietsen om wat aan mijn conditie te doen en om wat gewicht te verliezen.
Doe het momenteel 2x per week
1 uur fietsen met een gem.snelheid van 20Km per uur.
Ik verbrand per keer ong.800cal.
hartslag ligt dan rond de 110.

Is dit voldoende om mijn conditie te verbeteren ?
Of moet ik meerdere keren per week gaan fietsen.
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_26199738
Ik zou hoger gaan zitten in je hartslag, 130/140
calorievervrbruik moet je niet naar kijken op die computer dingen, want die kloppen meestal toch niet

En ik zou toch wat vaker op dat ding stappen
toch wel 3 à 4 keer

[ Bericht 12% gewijzigd door kikoooooo op 13-04-2005 17:37:19 ]
pi_26201937
800 cal met 1 uur a 20 km? Lijkt me erg veel .
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 14 april 2005 @ 10:46:45 #293
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_26216538
quote:
Op woensdag 13 april 2005 19:05 schreef JaWi het volgende:
800 cal met 1 uur a 20 km? Lijkt me erg veel .
Volgens die computer op die hometrainer dan.......
geniet....., en drink met (je) mate(n)
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:08:12 #294
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_26282571
Ik heb een vraag...Ik ben begonnen met Cardio'en en doe dit best vaak (4/5x per week, een uur per dag), dit doe ik in combinatie met krachttrainingen..3x per week.
Maar nu hoor ik elke keer verschillende dingen: "Te veel cardio'en zorgt ervoor dat je spiermassa afneemt", "Nee, het is goed, alleen de vetlagen op je spieren verdwijnen"

Wat is het nou precies
Werk ik mezelf tegen
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:11:30 #295
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_26282674
Vetverbranding en spiertoename gaan niet echt samen
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:12:16 #296
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_26282711
Dus teveel cardio is niet slecht?
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_26285563
als je op het zelfde gewicht wil blijven niet. wil je groter worden zal je meer moeten eten en minder moeten cardioen
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_26294746
Uhm, weet niet of hier al veel vrouwen aanwezig zijn, maar ik meld me allesinds...
Ben nu sinds 2 weken bezig met fitness: vooral figuurtraining, dus borst-, bil- en buikoefening.
Ga nu 2 keer per week, elke keer ongeveer anderhalf uur. Buiten fitness ga ik nog regelmatig muurklimmen en heb een eigen paard dus rijd ook intensief paard (3-5 keer per week).
Ohja, mijn naam is Anja, ik ben 16 en woon in Leuven (België)
pi_26314463
Wat is een mooie site waar alle oefeningen die in dit topic worden genoemd uitgelegd? Ik heb geen flauw idee wat spins bijvoorbeeld zijn, en ben toch wel nieuwsgierig.

Ik doe sinds een maand twee keer twintig push-ups, twee keer veertig sit-ups per dag en wat quasi-oefeningen (liggend/zittend op het puntje van een stoel gestrekte benen 30 cm optillen en dan langzaam laten zakken, enzo), om eens iets van spieren in mijn bottige lijf (1.82 en 59 kilo, ) te kweken. Ik doe regelmatig de eerste twintig push-ups bijvoorbeeld 's ochtends, en de andere 20 's avonds laat. Maar aangezien iedereen het hier over sets heeft, is het veel effectiever om alles snel na elkaar te doen? Hoe snel achter elkaar?
pi_26315701
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 22:12 schreef Iceflake het volgende:
Dus teveel cardio is niet slecht?
Overal waar "te" voor staat is niet goed. Maar wat is teveel? 4 a 5 keer per week vind ik wel veel. Je doet 3x kracht, ik zou dan ook 3x cardio doen. Probeer je cardio dan op een andere dag te doen dan je krachttraining.
Vetverbranding en spieropbouw gaan idd niet echt goed samen. Alleen mensen die net zijn begonnen met fitness lukt het soms wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')