quote:Op woensdag 15 december 2004 17:34 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
Wat kan je nog doen voor een mooie reet? want m'n jeans achteraan, dat zit gewoon niet strak.
Ik doe de deadlift, welke het ook moge zijn, en de leg curl.
Squaten vind ik niet gezellig, met die bar in je nek volledig onstabiel....
I should shut up right![]()
Met de geleiders train je ook de voorkant van je benen hoor...quote:Op woensdag 15 december 2004 21:45 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
Te strak spant de broek te veel rond mijn middel, en té is ook maar gay.
Beenspieren heb ik nodig! Dus ik denk vooral de hamstring trainen. Ik probeer morgen met de geleiders.
Ik verwaarloos wel de voorkant van mijn benen, staat dat in verband met elkaar of maakt dat niet uit? en wtf zijn lunges?
ps: ik leer hier constant bij
![]()
Hoeveel dagen in de week en hoe lang train je dan wel niet... ???quote:Op donderdag 16 december 2004 10:20 schreef Mr.J het volgende:
Lunges = uitstappen.
Ikzelf train m'n voorkant (quads) en achetrkant (hamstrings) op aparte dagen. True, je pakt altijd wel de andere kant mee, maar het bevalt me tot nu toe nog steeds erg goed!
Volgens mijn schema moet ik dat ook zo doen.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:20 schreef Mr.J het volgende:
Lunges = uitstappen.
Ikzelf train m'n voorkant (quads) en achetrkant (hamstrings) op aparte dagen. True, je pakt altijd wel de andere kant mee, maar het bevalt me tot nu toe nog steeds erg goed!
o nee? je moet eens van die pure eiwitten beginnen drinken!quote:Op donderdag 16 december 2004 18:46 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Uit een mooie reet komt geen stinkende scheet.
5x per week max. een uurtje.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:27 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Hoeveel dagen in de week en hoe lang train je dan wel niet... ???
Extensionquote:Op donderdag 16 december 2004 18:05 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
Volgens mijn schema moet ik dat ook zo doen.
Maar dat lukt niet in drie dagen.
Met als gevolg dat ik de benen weinig of nooit train...
Stel dat ik wekelijks 4 oefeningen zou doen, welke stel je dan voor?
met de nadruk op een mooie reet... damn wat klinkt dat dom
Squatquote:Op donderdag 16 december 2004 18:05 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
Volgens mijn schema moet ik dat ook zo doen.
Maar dat lukt niet in drie dagen.
Met als gevolg dat ik de benen weinig of nooit train...
Stel dat ik wekelijks 4 oefeningen zou doen, welke stel je dan voor?
met de nadruk op een mooie reet... damn wat klinkt dat dom
Thanks. Daar begin ik vanaf volgende week mee.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Extension
Squat
Hamstring curl (liggend of staand)
Stiff leg deadlift of uitstappen
losse dumbells, barbell, of de smith machine....quote:Op donderdag 16 december 2004 22:13 schreef wonderer het volgende:
130 kilo shrugs, go me.
Dat moest ik even kwijt.
Zoiets ja... alleen heb ik niet zo'n nek (gelukkig)quote:
Wel een machine, maar niet smith... Nekpress ding. En ja, ik weet dat het niet zo zwaar is als losse gewichten, maar de enige andere vrouw van enig formaat in mijn sportschool doet 55 en die is semi-prof. Dus ik ben blijquote:Op donderdag 16 december 2004 22:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
losse dumbells, barbell, of de smith machine....![]()
Welke nek?quote:Op donderdag 16 december 2004 22:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zoiets ja... alleen heb ik niet zo'n nek (gelukkig)
Die machine voor je kuiten is dat toch ??quote:Op donderdag 16 december 2004 22:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wel een machine, maar niet smith... Nekpress ding. En ja, ik weet dat het niet zo zwaar is als losse gewichten, maar de enige andere vrouw van enig formaat in mijn sportschool doet 55 en die is semi-prof. Dus ik ben blij
Ja, dat heb ik dus nietquote:Op donderdag 16 december 2004 22:57 schreef Noca het volgende:
[..]
Welke nek?![]()
Damn die gast zn bovenlichaam loopt gewoon over in zn hoofd!
quote:
Nee, een press machine die je kunt instellen... ongeveer zoiets als dit maar dan zonder stoeltje en lager. Dumbbels zou ik waarschijnlijk niet eens kunnen, ik kan ze niet optillen vanuit mijn benen... en barbell is gewoon kut, die zit in de weg.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Die machine voor je kuiten is dat toch ??
Geen dumbells van 1 kg voor jou....![]()
Lamaar, ik ben moequote:Op donderdag 16 december 2004 23:22 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
nee gelukkig niet......
ps. Zie eerder gepost plaatje...
Probeer die voor je kuiten ook eens. Zijn je handen tenminste vrij en dan heb je niet dat er daar stress op komt te staan. Vaak heb je ook dat de kracht uit je handen en polsen weg gaat en dat je daarom eerder moet opgeven.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, een press machine die je kunt instellen... ongeveer zoiets als dit maar dan zonder stoeltje en lager. Dumbbels zou ik waarschijnlijk niet eens kunnen, ik kan ze niet optillen vanuit mijn benen... en barbell is gewoon kut, die zit in de weg.
Dit is de enige oefening waar ik enig gewicht op kan hebben... misschien zijn schouders, bicep curls, benchpress en zo wel redelijk voor vrouwen, maar dit is gewoon lekker
Goed idee... ik gebruik inderdaad al straps voor mijn handen, anders red ik het echt niet. Eens kijken of onze kuitenmachine er geschikt voor is. Met kuiten zelf trainen krijg ik al leuke rooie striemen, dus dat ben ik gewendquote:Op donderdag 16 december 2004 23:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Probeer die voor je kuiten ook eens. Zijn je handen tenminste vrij en dan heb je niet dat er daar stress op komt te staan. Vaak heb je ook dat de kracht uit je handen en polsen weg gaat en dat je daarom eerder moet opgeven.
Gewoon je schouders eronder zetten en omhoog duwen richting je oren. Wel veel gewicht gebruiken... je voelt de steunen wel aardig op je schouders drukken, maaruh no pain no gain moet je maar denken dan....
fitness dame naar mijn hart....quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed idee... ik gebruik inderdaad al straps voor mijn handen, anders red ik het echt niet. Eens kijken of onze kuitenmachine er geschikt voor is. Met kuiten zelf trainen krijg ik al leuke rooie striemen, dus dat ben ik gewend
Ik vertrouw die smiley niet helemaal...quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:00 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
fitness dame naar mijn hart....
![]()
Ja, maar jij bent een ventquote:Op vrijdag 17 december 2004 08:58 schreef Mr.J het volgende:
Shrugs gewoon los met stang (200+kg) of dumbbells (65kg per dummbbell) hier.
Dat is echt ziek gewoon. Jij beweert dus dat je 65 kg gebruikt als los gewicht? Dat heb ik nog nooit van iemand gehoord, bij ons op fitness gaan de dumbells maar tot 40 kg geloof ik en dat heeft nog niemand bereikt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 08:58 schreef Mr.J het volgende:
Shrugs gewoon los met stang (200+kg) of dumbbells (65kg per dummbbell) hier.
Ik dacht dat hij losse gewichten bedoelde. Voor in je hand weet je wel.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Er zijn mensen die bankdrukken met dumbells van 70 kilo
Ja maar dat is anders. Een gozer bij mij op fitness drukt in totaal 140 kg (sterkste met bankdrukken bij ons op de sportschool) en met losse gewichten haalt ie 28 kg, 8 herhalingen. Dan vind ik 65 kg wel ziekelijk veel hoorquote:Op zaterdag 18 december 2004 18:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ja, dat bedoelt hij ook. Shrugs met in iedere hand 65 kg.
Maar er zijn dus ook mensen die bankdrukken met in iedere hand 70 kg.
Ik heb het over shrugs he, niet over een dumbbell press.quote:Op zaterdag 18 december 2004 17:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is echt ziek gewoon. Jij beweert dus dat je 65 kg gebruikt als los gewicht? Dat heb ik nog nooit van iemand gehoord, bij ons op fitness gaan de dumbells maar tot 40 kg geloof ik en dat heeft nog niemand bereikt.
140 banken met losse stang en dan maar 28kg dumbbells?!quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders. Een gozer bij mij op fitness drukt in totaal 140 kg (sterkste met bankdrukken bij ons op de sportschool) en met losse gewichten haalt ie 28 kg, 8 herhalingen. Dan vind ik 65 kg wel ziekelijk veel hoor
Hmm ik weet ook niet hoe dat kan. De gozer komt uit Armenië, met losse gewichten traint ie met 28 kg, 3 setjes van 8 herhalingen. Met bankdrukken drukt ie inclusief de stang 140 kg, 8 herhalingen. Zelf druk ik 70 kg, 3 setjes van 8 herhalingen en met losse gewichten haal ik ook maar 12 kg, 3 setjes en 8 herhalingen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
140 banken met losse stang en dan maar 28kg dumbbells?!
Ik haal 110 op de bank en doe dus 45kg dumbbell press.
45 kg is echt wel netjesquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik heb het over shrugs he, niet over een dumbbell press.
Daar haal ik trouwens 45kg mee.![]()
Als je 70 kan banken, kan je echt wel 25 a 30kg dumbbells pakken hoor.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hmm ik weet ook niet hoe dat kan. De gozer komt uit Armenië, met losse gewichten traint ie met 28 kg, 3 setjes van 8 herhalingen. Met bankdrukken drukt ie inclusief de stang 140 kg, 8 herhalingen. Zelf druk ik 70 kg, 3 setjes van 8 herhalingen en met losse gewichten haal ik ook maar 12 kg, 3 setjes en 8 herhalingen.
Hoe kom je er bij man. Voor de duidelijkheid: We hebben het toch gewoon over losse gewichten he? Die je met 1 hand moet gebruiken. Bij ons weegt de stang 20 kg met bankdrukken en aan beide kanten zit er 25 kg op. Dat kan ik makkelijk drukken, maar met losse gewichten krijg ik 20 kg niet eens de lucht in met 1 hand.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je 70 kan banken, kan je echt wel 25 a 30kg dumbbells pakken hoor.
Dan weegt jullie stang gewoon geen 20 kilo, of kloppen de losse schijven niet.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij man. Voor de duidelijkheid: We hebben het toch gewoon over losse gewichten he? Die je met 1 hand moet gebruiken. Bij ons weegt de stang 20 kg met bankdrukken en aan beide kanten zit er 25 kg op. Dat kan ik makkelijk drukken, maar met losse gewichten krijg ik 20 kg niet eens de lucht in met 1 hand.
Weegt echt 20 kilo, volgens de eigenaar tenminste. Heb bij een vriend van mij op fitness 30 kg aan beide kanten gehad, daar woog de stang 10 kg, en het was precies even zwaar.quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dan weegt jullie stang gewoon geen 20 kilo, of kloppen de losse schijven niet.
vaag, ik kan met dumbels 40 (zwaarder hebben ze niet) maar met stang pak ik maar 100 ofzo, zonder straps.quote:
Maar 100? Ik 70, los gewicht 12 kg.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:50 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
vaag, ik kan met dumbels 40 (zwaarder hebben ze niet) maar met stang pak ik maar 100 ofzo, zonder straps.
Vaag.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij man. Voor de duidelijkheid: We hebben het toch gewoon over losse gewichten he? Die je met 1 hand moet gebruiken. Bij ons weegt de stang 20 kg met bankdrukken en aan beide kanten zit er 25 kg op. Dat kan ik makkelijk drukken, maar met losse gewichten krijg ik 20 kg niet eens de lucht in met 1 hand.
Daarom deel je het bankdruk gewicht ook niet direct door 2.quote:Op zaterdag 18 december 2004 22:51 schreef poep-in-de-aars het volgende:
slaat nergens op, waarom zou je dan perse dat gewicht moeten kunnen drukken. vette onzin, misschien heb je wel moeite om de dumbels in evenwicht te houden en verlies je daar veel kracht mee.
dat heb ik ook altijd. dat is zo fucked up. altijd kussentjes eronder doen enzo, maar het helpt geen hol.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed idee... ik gebruik inderdaad al straps voor mijn handen, anders red ik het echt niet. Eens kijken of onze kuitenmachine er geschikt voor is. Met kuiten zelf trainen krijg ik al leuke rooie striemen, dus dat ben ik gewend
Ja, je plet je huid op je sleutelbeen en elke beweging zorgt voor kleine scheurtjes. Dat er bij mij nog bh-bandjes onderzitten helpt ook niet, maar daar zal jij wel geen last van hebbenquote:Op zondag 19 december 2004 13:22 schreef poep-in-de-aars het volgende:
[..]
dat heb ik ook altijd. dat is zo fucked up. altijd kussentjes eronder doen enzo, maar het helpt geen hol.
Ik zou eerder zeggen: gewenning.... Ga maar na... als je altijd dezelfde oefeningen doet dan beheers je die supergoed en druk je zo aso-zware gewichtenquote:
Ik wil droge massa hebben...quote:Op zondag 19 december 2004 21:20 schreef poep-in-de-bibs het volgende:
haha ik keek vanmorgen op de weegschaal en ik was 2 kg af gevallen. komt door me nieuwe werk denk ik. kan vet klote eten. dus dat was vandaag pannekoeken eten met ijs en borrelnoten toe. ik wil 100 kg wegen.
Ja, lache is dat...quote:Op maandag 20 december 2004 11:10 schreef poep-in-de-bibs het volgende:
ja wie niet, maar af en toe jezelf helemaal vol rammen met ranzig eten is lachen. dan kun je er weer een aantal maanden tegen.
Een rustpauze stimuleert de groei ook...quote:Op maandag 20 december 2004 16:35 schreef poep-in-de-bibs het volgende:
ik baal ervan dat ik niet meer goed kan indelen op welke dagen ik train. ik "woon" nu in amsterdam en ben daar lid van sportschool. alleen ik ga volgende week 4 dagen naar drenthe, waar ik altijd gewoont heb. dus dan moet ik weer allemaal trainingen achter elkaar doen, en dan voel je gewoon dat het veel minder effect heeft omdat je niet voluit kan. (ik tenminste)
die oefening waar je twee gewichten langs je lichaam houd en de achterkant van je schouders omhoog haalt. al is dat eerder voor de rugquote:Op zaterdag 25 december 2004 12:22 schreef mister_popcorn het volgende:
ik zoek een goede manier om de achterkant van je schouders te trainen.
En dan graag een manier die door iedereen wordt gezien als verantwoord trainen en niet je schouders/polsen naar de klote helpen...
shrugs?quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:37 schreef Clyde96 het volgende:
[..]
die oefening waar je twee gewichten langs je lichaam houd en de achterkant van je schouders omhoog haalt. al is dat eerder voor de rug
Ja volgens mij ook hoor, dat is meer de binnenkant van de schouders, helemaal bovenaan de rug zeg maar..quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
shrugs?
das voor je trappetjes.
Kabel onder per arm http://exrx.net/WeightExe(...)earLateralRaise.htmlquote:Op zaterdag 25 december 2004 12:22 schreef mister_popcorn het volgende:
ik zoek een goede manier om de achterkant van je schouders te trainen.
En dan graag een manier die door iedereen wordt gezien als verantwoord trainen en niet je schouders/polsen naar de klote helpen...
Ik doe die kabeloefening met dumbbells, die vind ik wel lekker.quote:Op zondag 26 december 2004 11:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kabel onder per arm http://exrx.net/WeightExe(...)earLateralRaise.html
Kabel boven kruislings pakken en dan naar achteren gooien
Dit soort machines http://exrx.net/WeightExe(...)alRaiseGripless.html
Dumbbell oefeningen
etc.
Achterkant schouderkop is imo een kwestie van licht en zeer geconcentreerd pakken anders zal je geneigd zijn je traps aan te spreken.
dankjewel en ik zal erop letten.quote:Op zondag 26 december 2004 11:28 schreef Mr.J het volgende:
Achterkant schouderkop is imo een kwestie van licht en zeer geconcentreerd pakken anders zal je geneigd zijn je traps aan te spreken.
Ik heb precies hetzelfde....quote:Op zondag 2 januari 2005 20:11 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik vrees dat ik weer "droog" moet gaan worden, heb naar mij gevoel een iets te hoog vet percentage. Me spieren zijn er wel degelijk, maar zijn naar mijn mening niet echt te zien.
Dit duidt toch op een te hoog vet percentage![]()
Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken
Echt veel afvallen is niet nodig, hoogstens 2 á 3 kilo, en dat is zo gepiept![]()
Maar om zo snel mogelijk het beste resultaat te krijgen heb ik wat meer info nodig.
Is het nou het beste om nu alleen maar cardio te gaan doen? Of is 3 keer cardio het beste en 2 keer krachttraining
Of vica versa
En qua voeding![]()
Bedankt voor het lezen en misschien bedankt voor het antwoorden![]()
![]()
Is er in principe niet. Een goede borst ontwikkel je alleen door een variatie aan oefeningen.quote:Op zondag 2 januari 2005 18:57 schreef NITR0 het volgende:
wat is de beste oefening om je borst spieren te trainen? met beste bedoel ik het effectiefste....
Ik heb volgensmij wel eens gehoord dat push-ups de beste oefeningen voor de borstspieren zijn. Die schuine dumbell press ga ik ook maar eens mee beginnen op de sportschool.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is er in principe niet. Een goede borst ontwikkel je alleen door een variatie aan oefeningen.
Moet ik er 1 echt noemen; Schuine dumbbell press.
Push-ups? Dan zou je ze wel breed (handen ver uit elkaar) moeten doen om je borst lekker te pakken en ook nog eens heel diep moeten gaan... Anders is het meer het Triceps werk...quote:Op zondag 2 januari 2005 22:46 schreef NITR0 het volgende:
[..]
Ik heb volgensmij wel eens gehoord dat push-ups de beste oefeningen voor de borstspieren zijn. Die schuine dumbell press ga ik ook maar eens mee beginnen op de sportschool.
71 kilo bij 1 meter 80 lijkt me absoluut niet te zwaar hoor.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:25 schreef NITR0 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde....
geen idee hoe hoog mn vetpercentage nu is, dat ga ik binnekort maar ff uitzoeken.
Ik moet denk nog even een tijdje hard trainen (cardio). Ik weeg nu 71 kg, en ik ben rond de 1,80.
Ik ga 3x per week naar de sportschool en altijd als ik daar ben dan heb ik weinig zin in cardio fitness. Ik ga liever bankdrukken of andere spieren trainen, terwijl ik eigenlijk vaker zou moeten lopen, fietsen, roeien enz
en zul je alsnog gewicht op je rug moeten doen anders kun je niet zwaarder als je eigen lichaamsgewicht.quote:Op maandag 3 januari 2005 04:02 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Push-ups? Dan zou je ze wel breed (handen ver uit elkaar) moeten doen om je borst lekker te pakken en ook nog eens heel diep moeten gaan... Anders is het meer het Triceps werk...
heel verstandig, meteen rust nemen. niet doorgaan met trainen, dan sloop je vaak alleen maar meer.quote:Op maandag 3 januari 2005 10:10 schreef Noca het volgende:
Even 2 week niet getraind, deze week weer beginnen dus. Maar ik heb toch last van een borstspier...au!!
Beetje rechts van mn borstbeen, erg pijnlijk...hopen dat het snel over is, tot die tijd maar voornamelijk cardio.
Inderdaad ik neem goed rust. Ik ga morgen toch naar de dokter voor mn knie, dus dan kan dit meteen ook wel even!quote:Op maandag 3 januari 2005 18:31 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
heel verstandig, meteen rust nemen. niet doorgaan met trainen, dan sloop je vaak alleen maar meer.
Zou maar zo kunnen, ik heb weinig kennis over hoe alle spieren precies werken. Maar als je die oefening probeert (jaja, net even gedaan) merk je toch wel wat...quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:37 schreef Kaensterle het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm
Klinkt mij een beetje too good to be true...
Ja, ik voelde ook wel wat, maar ik had hier nog nooit van gehoord en als het zo goed zou werken als wordt beweerd zou iedereen het toch doen?...quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:54 schreef Noca het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen, ik heb weinig kennis over hoe alle spieren precies werken. Maar als je die oefening probeert (jaja, net even gedaan) merk je toch wel wat...
Heb het nu even goed intensief gedaan...maar dat voel je toch echt wel !quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:57 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Ja, ik voelde ook wel wat, maar ik had hier nog nooit van gehoord en als het zo goed zou werken als wordt beweerd zou iedereen het toch doen?...
1 2 3 4 | Week Exercise Seconds Sets 1 Vacuum 20 3 2 Vacuum 40 3 3 Vacuum 60 3 |
quote:Op zondag 12 december 2004 21:33 schreef martax het volgende:
Ik ben vanaf morgen de trotse bezitter van een hometrainer. Nu is het de bedoeling dat die hometrainer mij gaat helpen om wat gewicht te verliezen. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen op welke manier ik het beste kan trainen om gewicht te verliezen. Met een zwaar verzet mezelf in korte tijd een hartinfarct fietsen, of niet te zwaar redelijk op m'n gemak een langere tijd fietsen?
En hoeveel keer per week is eigenlijk wel het minimum om een redelijk resultaat te boeken?
Als ik mijn hartslag rond de 120 houd, dan fiets ik best rustig (ja mijn conditie is waardeloos). Wel krijg ik het warm en zweet een beetje.quote:Op maandag 13 december 2004 01:17 schreef wonderer het volgende:
Hou je hartslag rond de 120 voor vetverbranding, drink genoeg water tijdens het fietsen en minstens een half uur per keer, drie tot vijf keer per week. Succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |