abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23739820
Hier verder

Het enige wat nog liep:

quote:
Marcel Coenen vroeg:
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:

Gitarist !

Profiel:

· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling

STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.

De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).

Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:

Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard

http://www.stormrider.nl

quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat nou 'pffff'??

ow ja..... dit is een ode aan BIG_BOSS_MAN; de starter van dit alles! Hoezee!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Ibanez op 03-12-2004 16:18:42 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_23739842
Stormrider!
wel eens van gehoord....

Linkske naar het vorige deel
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_23739891
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:55 schreef Rooligan het volgende:
Stormrider!
wel eens van gehoord....

Linkske naar het vorige deel

Gaat dat zien!!! Als dat nog wat wordt met die nieuwe gitarist....
pi_23739950
Wat nou 'pffff'??
feest
pi_23740406
Ah we vieren het 13e nummer!
feest
pi_23740918
Nummer 13 alweer

verkapte tvp!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23740967
Maar laat ik dan meteen maar een serieze post neerzetten.

Ik wil eens voor een wahwah gaan kijken. Ik heb het idee dat ik met een budget van ¤150 een goede wahwah kan halen. Ik weet alleen niet wat de prijzen zijn in echte winkels. Ik wil veel uitproberen en als degene die ik het beste vind boven mijn budget ligt, dan spaar ik even door.

Wie weet een goede tent niet te ver weg van Maastricht? (niet in Noord Brabant dus) (Duitsland of België vind ik niet erg)
Waar moet ik op letten bij het testen? (misschien zijn er dingen waar je aan merkt dat een wahwah zuigt)
Zijn er wahs die jullie me afraden?
Heeft iemand een prijslijst van wat wahwahs ongeveer kosten in een winkel? Dan weet ik wat ik kan verwachten.
feest
pi_23741054
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Ik wil eens voor een wahwah gaan kijken. Ik heb het idee dat ik met een budget van ¤150 een goede wahwah kan halen. Ik weet alleen niet wat de prijzen zijn in echte winkels. Ik wil veel uitproberen en als degene die ik het beste vind boven mijn budget ligt, dan spaar ik even door.

Wie weet een goede tent niet te ver weg van Maastricht? (niet in Noord Brabant dus) (Duitsland of België vind ik niet erg)
Waar moet ik op letten bij het testen? (misschien zijn er dingen waar je aan merkt dat een wahwah zuigt)
Heeft iemand een prijslijst van wat wahwahs ongeveer kosten in een winkel? Dan weet ik wat ik kan verwachten.

Ga eens kijken in de Music Store in Keulen. Daar hebben ze werkelijk alles wat je maar wensen kan

http://www.musicstorekoeln.de/
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_23741220
voor 150 euro kan je makkelijk kiezen, ik kan je aanraden de jimi hendrix crybaby even te proberen. maar als je naar een beetje ok zaak toe gaat, kan je ze gewoon naast elkaar testen
-this message was created with 100% recycled electrons-
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:12:21 #10
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23741643
idd kijk eens naar pedalen van dunlop, of vox, die 2 zijn bijna altijd goede keuze. Voor een apartere sound zou je ook nog in het hoekje van Morley kunnen kijken!
pi_23742540
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:56 schreef Damusic2me het volgende:
voor 150 euro kan je makkelijk kiezen, ik kan je aanraden de jimi hendrix crybaby even te proberen. maar als je naar een beetje ok zaak toe gaat, kan je ze gewoon naast elkaar testen

dit is idd een heel goed pedaal!!!

ibanez heeft die, zelf ook al op gespeelt zeker een aanrader!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:49:54 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23743648
* Svyatagor de opperlurker zet ook even een tvp'tje
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:27:19 #13
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23749880
Nice nice, de 13de
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_23754744
Pats, nummer 13.
pi_23760017
Schaamteloze tvp
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23794294
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Belangrijk bij wahs is vooral dat ze niet te veel tone sucken als ze niet aanstaan! let daar op in de winkel
quote:
Ja, alle crybaby gevallen
quote:
Geen idee. Teese maakt de beste wahs, maar vox heeft ookhele goeie.
pi_23797448
Wat vind men hier van Dave Navarro? Hij duikt altijd op in de bladen maar meer omdat ie met een hete chick is getrouwd en er zelf rauw uitziet geloof ik.
Ik weet zo niet wat ie bij de RHCP gespeeld heeft, maar ik zag laatst toevallig voor het eerst een concert van Janes Addiction op tv.
a. ok het was mijn muziek niet
b. ik dacht letterlijk 'wat een slechte muziek', en het gitaarspel om te huilen. Leek wel of ie voor het eerst improviseerde (niet dat ie zelfs improviseerde) zo saai, vreemd en niets zeggend.

Of hebben mensen hier een andere mening?
pi_23798593
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:09 schreef Fixxxer het volgende:
Wat vind men hier van Dave Navarro? Hij duikt altijd op in de bladen maar meer omdat ie met een hete chick is getrouwd en er zelf rauw uitziet geloof ik.
Met bloed op de muur van de kleedkamer van Fiona Apple schrijven maakt ook een heleboel goed .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23799718
Whehe, ja van het gitaarspelen zal ie geen eelt krijgen
  maandag 6 december 2004 @ 15:04:54 #20
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23799785
Ik ken 'm eigenlijk alleen van z'n spel op die Chili Peppers cd, en dat klinkt helemaal niet verkeerd, vind ik. Maar goed, in de studio kun je dingen natuurlijk ook 100x overdoen tot ze goed genoeg zijn. Anthony Kiedis zingt live meestal ook zo vals als een straatkat, op de platen valt dat ook niet op.

Jane's Addiction heb ik ook weleens gehoord, maar dat was ook niet echt mijn ding.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23800495
quote:
Op maandag 6 december 2004 10:28 schreef LenL het volgende:

[..]

Belangrijk bij wahs is vooral dat ze niet te veel tone sucken als ze niet aanstaan! let daar op in de winkel
[..]

Ja, alle crybaby gevallen
[..]

Geen idee. Teese maakt de beste wahs, maar vox heeft ookhele goeie.
Dus een beetje fatsoenlijke bypass.
En welke het word weet ik niet, daarom moet ik een goede tent hebben zodat ik genoeg kan uittesten.
En ik wil weten wat een wahwah kost in een winkel. Want als ik zeg tegen m'n ouders van 'ja ik wil zo een ding voor m'n verjaardag en dat kost zoveel' en dan kost het ineens veel meer dan komt er misschien gezeik. Dus ik wil dat een beetje weten. Heb ik genoeg keuze voor 150 euro? Volgens mij kan ik beter vasthouden aan 200.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big_Boss_Man op 06-12-2004 15:47:27 ]
feest
pi_23800691
Hoe zit het eigelijk met die Music Store in Keulen. Dat is toch een uur rjiden er naartoe.
Is het daar goedkoper dan muziekzaken in Maastricht? Hebben ze een beetje een goed aanbod aan wahwahs? Het moet het natuurlijk wel waard zijn er naartoe te gaan!
feest
pi_23800864
Op de site van feedback staat een crybaby al voor 99,- Andere dunlops zijn duurder en er natuurlijk nog de Dunlop JH1, jimi hendrix...
Vox voor 160,-
pi_23800932
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:03 schreef Fixxxer het volgende:
Op de site van feedback staat een crybaby al voor 99,- Andere dunlops zijn duurder en er natuurlijk nog de Dunlop JH1, jimi hendrix...
Vox voor 160,-
Dan heb ik genoeg met ¤200. Ik zal eens een mailtje sturen naar die lui. Hopen dat ze Engels spreken.
feest
pi_23800996
hé een tvp.
  maandag 6 december 2004 @ 16:15:14 #26
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23801094
Ik heb ook een vraagje:

Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23801424
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:10 schreef super-muffin het volgende:
hé een tvp.
Dat rijmt!
feest
pi_23801479
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:

Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Een Ibanez GRX40. Die is heel duur. Zullen we ruilen? Dan krijg je er een kabel bij. En desnoods leg ik 50 euro bij!

feest
  maandag 6 december 2004 @ 17:02:02 #29
87946 Last_Action_Hero
pi_23801792
quote:
Op maandag 6 december 2004 16:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Een Ibanez GRX40. Die is heel duur. Zullen we ruilen? Dan krijg je er een kabel bij. En desnoods leg ik 50 euro bij!

Hee de Sint is al vertrokken he!
pi_23801834
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:02 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Hee de Sint is al vertrokken he!
Ik kon het op z'n minst even proberen!
feest
pi_23802452
quote:
Ik heb ook een vraagje:

Bij voorbaat dank!
Ray, vergeten dat we het laatst over de variax acc. hadden? Of komt die dan 1 maand na de ibanez...
Edit: ow je bent niet echt op zoek staat 'r
  maandag 6 december 2004 @ 18:01:24 #32
91306 GF
Kingwood
pi_23802853
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:09 schreef Fixxxer het volgende:
Ik weet zo niet wat ie bij de RHCP gespeeld heeft, maar ik zag laatst toevallig voor het eerst een concert van Janes Addiction op tv.
a. ok het was mijn muziek niet
b. ik dacht letterlijk 'wat een slechte muziek', en het gitaarspel om te huilen. Leek wel of ie voor het eerst improviseerde (niet dat ie zelfs improviseerde) zo saai, vreemd en niets zeggend.

Of hebben mensen hier een andere mening?
Frusciante heeft duidelijk m'n voorkeur als RHCP gitarist. Navarro verving hem. 1 album opgenomen (One Hot Minute). Bekende nummers van dat album: My Friends en Aeroplane. Beide wel goede nummers. Maar OHM vind ik het minst goede album en met mij veel RHCP fans. De stijl is heel anders.
Unspoken words were understood
pi_23803474
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.

Daarbij komt ook nog eens dat ze oerdegelijk zijn en vrij zuinig met batterij.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_23803634
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.

Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
feest
pi_23803655
quote:
Ik heb ook een vraagje:

Bij voorbaat dank!
hangt er vanaf welke serie... maar toch wel minstens boven de 1000 euro. Kijk eens naar de prestige series.

ik weet trouwens ook niet hoe goed of slecht je deluxe is, maar die dingen zijn wel redelijk aan de prijs.
pi_23803992
quote:

ja maar op die site van feedback staan wel 2 crybaby's met een aardig prijsverschil, ik zou niet voor die cheape gaan (99,-)
pi_23804205
quote:

de crybaby is een ontzettend schelle wah met geen overgang, hij geeft of de WWW of de AAA en je krijgt er een instant kirk hammet sound van. Hij mist iedere vorm van subtiliteit en staat erom bekend dat hij ontzettend tone suckt als je hem bypasst.

en genoeg andere wahs die degelijk zijn en zuinig met batterijen en die wel goed klinken.
pi_23804235
quote:
Ik heb ook een vraagje:

Bij voorbaat dank!
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
Dat kan!! Moet je alleen ff een stukje buitenmantel van de aansluiting wegsnijden om hem er goed in te krijgen. Tenminste als het een daisy chain van Ibanez betreft. Ik heb zelf de Dunlop JH1 Wah Wah en moet zeggen dat ik er heel content mee ben. Tone sucking doet ie nagenoeg niet, enige nadeel is dat ik em te "soepel" vind gaan. Mijn expressiepedaal op mijn multi-effect gaat een stuk stroever en dat vind ik wel zo prettig. Als ik dan overga op de JH1 die ernaast staat verkracht ik dat ding steeds met mijn voet en is het complete gevoel weg. Als je het alleen bij dat impressie-pedaal houdt dan weet je niet beter en wen je eraan. Ik monteer me denk ik een veer eronder zodat ie wat stroever gaat. Voor de rest een toppedaal met een breed bereik tussen hoog en laag.
pi_23804273
quote:
Ik heb ook een vraagje:

Bij voorbaat dank!
ik denk dat ja met een rg uit de prestige serie wel in de buurt komt of anders een van de signature series denk aan jem of een js
  maandag 6 december 2004 @ 19:38:08 #40
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23804849
Ik gebruik een wah eigenlijk bijna nooit voor het klassieke wah-wah-effect, maar als een soort equalizer, beetje in het midden, of iets naar boven of naar beneden, geeft een mooi weird geluid. Niet te lang achter elkaar, by the way
Check mijn band Glorybox
  maandag 6 december 2004 @ 21:07:50 #41
87946 Last_Action_Hero
pi_23806834
quote:
Op maandag 6 december 2004 19:08 schreef Ibanez het volgende:
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt!
pi_23807731
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.

Die wah van mij is 9v en ik verwacht dat elke ander wah dat ook is.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_23808198
quote:
Op maandag 6 december 2004 21:48 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.
Neen dat begrijp ik.

Ik wil me een beetje voorbereiden, want ik heb nu nog het idee dat het heel erg lastig word om uit een aantal wahs te kiezen. Dus ik wil een beetje weten waar ik zoal op moet letten.
Iemand nog tips?
feest
pi_23808332
Ik ben zelf, zonder hem ooit gehoord te hebben, nogal gecharmeerd van die Weeping Demon van Ibanez (heb dus totaal nog geen oordeel over het geluid). Zorg idd wel dat je true bypass hebt, want anders heb je de kans dat je signaal veranderd.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_23808503
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:19 schreef Cynic het volgende:
Ik ben zelf, zonder hem ooit gehoord te hebben, nogal gecharmeerd van die Weeping Demon van Ibanez (heb dus totaal nog geen oordeel over het geluid). Zorg idd wel dat je true bypass hebt, want anders heb je de kans dat je signaal veranderd.
Hoezo vind je 'm dan zo stoer? Omdat er veel mee kan?
Ikzelf ben niet opzoek naar zo een wahwah, gewoon een ouderwetse met een een pedaaltje waar je op rost en eventueel een knopje.
feest
pi_23808615
Ik had zelf ooit zo´n dunlop, maar dat vond ik toch niet helemaal wat ik zocht. Ben alweer een tijd wahloos. Het feit dat je hem enigszins kan instellen staat me wel aan en hij ziet er ook wel vrij lomp uit. Toch maar eens proberen ooit...

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_23808917
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:28 schreef Cynic het volgende:
Ik had zelf ooit zo´n dunlop, maar dat vond ik toch niet helemaal wat ik zocht. Ben alweer een tijd wahloos. Het feit dat je hem enigszins kan instellen staat me wel aan en hij ziet er ook wel vrij lomp uit. Toch maar eens proberen ooit...

[afbeelding]
Lijkt me een zeer prettig effect, maar het is niet waar ik naar opzoek ben.
Ik weet niet wat het kost maar ik denk dat ik het wel uittest als het binnen m'n budget is.
Is 't digitaal?
feest
  dinsdag 7 december 2004 @ 08:53:48 #48
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23815385
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:01 schreef GF het volgende:

[..]

Frusciante heeft duidelijk m'n voorkeur als RHCP gitarist. Navarro verving hem. 1 album opgenomen (One Hot Minute). Bekende nummers van dat album: My Friends en Aeroplane. Beide wel goede nummers. Maar OHM vind ik het minst goede album en met mij veel RHCP fans. De stijl is heel anders.
Frusciante
Heb zo'n soloplaat van hem, zeker de moeite waard
Tim's LastFM Charts
  dinsdag 7 december 2004 @ 12:55:29 #49
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23819016
John Frusciante, dames en heren, John Frusciante!!

Check mijn band Glorybox
pi_23819157
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:

[afbeelding]
Mijn held
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:34:47 #51
91306 GF
Kingwood
pi_23819271
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 13:03 schreef Dezz het volgende:

[..]

Mijn held
Kan niet

Is de mijne al
  dinsdag 7 december 2004 @ 15:25:54 #52
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23821241
Lol, op die dvd van The Peppers is ie ook zo cool
Live @ Slane Castle heette die dvd volgens mij
Tim's LastFM Charts
  dinsdag 7 december 2004 @ 20:23:01 #53
91306 GF
Kingwood
pi_23822289
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 15:25 schreef Prep2Fight het volgende:
Lol, op die dvd van The Peppers is ie ook zo cool
Live @ Slane Castle heette die dvd volgens mij
Beste DVD vind ik

Hoe serieus raden jullie mij een Roland Cube 15 aan? Ik heb nu een Fender Frontman 15R, maar das ook niet echt geweldig. Maar als die Cube niet heel veel beter is hou ik liever de frontman Ik las dat er ook effecten op zitten. Iemand ervaring met dat ding? Het is natuurlijk gewoon om thuis te oefenen.
pi_23823657
Ja zitten effecten op en ik vind ze echt goed voor zo'n versterker, maar zou je niet eens harder gaan dan 15? K zou gewoon de Cube 30 nemen.
pi_23827155
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ja zitten effecten op en ik vind ze echt goed voor zo'n versterker, maar zou je niet eens harder gaan dan 15? K zou gewoon de Cube 30 nemen.
Of een Vox Pathinder 15R natuurlijk.

Ik denk dat zo'n Cube 30 idd wel goed is. Ik heb er geen ervaring mee, maar er zitten een aantal moddelingamps op en effect en als die dan ook nog goed klinken, dan heb je een zeer leuke versterker!
feest
  woensdag 8 december 2004 @ 09:10:31 #56
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23827189
Je sign klopt niet
is = was
Tim's LastFM Charts
pi_23827192
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:

[afbeelding]
Hé ik ken die knakworst helemaal niet!

Wat voor muziek maakt ie?
feest
  woensdag 8 december 2004 @ 09:14:27 #58
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23827229
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Nou, die maakt ontiegelijk goeie muziek
Zit nu mij de Peppers
wat een gitarist is dat

BBM *msn*
Tim's LastFM Charts
pi_23828220
quote:

[..]

Zoek maar eens in fok op John Frusciante en kijk ook maar eens op Amazon.com, kun je zien hoeveel cd's hij al heeft gemaakt
pi_23828428
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:

[..]

Beste DVD vind ik

Hoe serieus raden jullie mij een Roland Cube 15 aan? Ik heb nu een Fender Frontman 15R, maar das ook niet echt geweldig. Maar als die Cube niet heel veel beter is hou ik liever de frontman Ik las dat er ook effecten op zitten. Iemand ervaring met dat ding? Het is natuurlijk gewoon om thuis te oefenen.
John: Niks dan respect; als je als lijk door je bandleden gevonden wordt en dan zo erbovenop komt en dan ook nog zo'n muziek kan schrijven: olle!!

Heel serieus!! Dat is een hele goeie versterker die meer power heeft als dat iedereen verwacht, met zijn 15 wattjes,,,, Ik heb er les op gehad. Maar misschien is dit ook wel een aanrader:

Line 6 SPIDER II

Deze heeft hele mooie cleane effecten en meerdere distortions van blues tot metal (insane!!)
Ik bezit zelf de oudere (ietjes zwaarder dan *pats* ) en ben er zeer tevreden over. In het begin was ik niet te spreken over de distortion want ik hou wel van heel erge metal(le) distortion. Ik begin hem nu steeds meer te waarderen omdat ik na het repeteren vaak geen zin meer heb om het multieffect in te pluggen. Dan plug ik gewoon de gitaar op de versterker en dan bedenk ik me dat die distortion eigenlijk precies goed gedoseerd is.

Hoop niet dat ik het je nu nog moeilijker heb gemaakt maar het is wel een terechte overweging om deze bij je keuze te betrekken.
quote:

[..]

Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*

Daar speelt ie gitaar . Zijn muziek kan ik niet in 1 hokje stoppen (wat ik sowieso al niet graag doe). Het is iets met rock en funk met hele wazige dingen erbij, dat gewoon catchy en lekker klinkt en t.z.t. ook hard is. Hij is superwazig, speelt live niet al te strak maar is gewoon ROCK N ROLL!! (yeah) Supergast!

alleen jammer dat ie zijn haar af heeft, wat een "gek"
pi_23830583
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*

Daar speelt ie gitaar . Zijn muziek kan ik niet in 1 hokje stoppen (wat ik sowieso al niet graag doe). Het is iets met rock en funk met hele wazige dingen erbij, dat gewoon catchy en lekker klinkt en t.z.t. ook hard is. Hij is superwazig, speelt live niet al te strak maar is gewoon ROCK N ROLL!! (yeah) Supergast!

Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
feest
pi_23831367
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
Gewoon op naam ... maar hij doet bij de peppers gewoon wat ie wil hoor..
pi_23831655
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:
Ai, dat wist ik niet. Vrouwen
  woensdag 8 december 2004 @ 13:53:58 #64
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23831777
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.
Check mijn band Glorybox
pi_23832167
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:47 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ai, dat wist ik niet. Vrouwen
huh Ligt het aan mij? begrijp het niet...
pi_23832569
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:17 schreef Ibanez het volgende:

[..]

huh Ligt het aan mij? begrijp het niet...
Het zal wel van zn vriendin/vrouw gemoeten hebben Of hebben de groupies tegenwoordig zoveel te zeggen? Iig als normale rocker doe je dat toch niet zomaar
pi_23833498
John schijnt z'n haar steeds op een bepaald moment weer af te scheren. Ben alleen vergeten wanneer

Die Cube 15 of Cube 30 zijn dus aanraders Ligt die Spider II een beetje in dezelfde prijsklasse? Dan wordt hett inderdaad nog moeilijk Op de site van feedback zie ik 'm niet staan. Anders kon ik ze daar misschien wel naast elkaar proberen.
pi_23833656
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:53 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.
Nou dat is niet helemaal waar, in z'n solowerk zitten ook strakke solo's!! Het nummer 'Look On' heeft een erg lekkere en lange solo
  woensdag 8 december 2004 @ 15:38:39 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23833808
Als ik eerlijk ben vind ik z'n gitaarspel bij de Peppers eigenlijk alleen op BSSM en Mothers Milk echt heel goed, op die latere Peppers-platen gebeurt niet zoveel bijzonders.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23833837
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:38 schreef Zanderrr het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik z'n gitaarspel bij de Peppers eigenlijk alleen op BSSM en Mothers Milk echt heel goed, op die latere Peppers-platen gebeurt niet zoveel bijzonders.
Daarom ook mijn favo!!!!
pi_23833864
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:38 schreef Zanderrr het volgende:
Hij had toen By the way net uitkwam een interview met Total Guitar waarin hem gevraagd werd wat hij op dat moment het meeste speelde. Verbazingwekkend genoeg waren dat volgens hem voornamelijk synthesizerlijntjes van de vroege Depeche Mode .
pi_23834352
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:24 schreef GF het volgende:
John schijnt z'n haar steeds op een bepaald moment weer af te scheren. Ben alleen vergeten wanneer

Die Cube 15 of Cube 30 zijn dus aanraders Ligt die Spider II een beetje in dezelfde prijsklasse? Dan wordt hett inderdaad nog moeilijk Op de site van feedback zie ik 'm niet staan. Anders kon ik ze daar misschien wel naast elkaar proberen.
Nou:

Bij Feedback: Spider II 15 watt: 159 euro
spider II 30 watt: 209 euro
Cube 15 watt: 109 euro
Cube 30 Watt: 209 euro.

Je had ff bij modeling amps moeten kijken, daar staan ze wel bij, op de feedbacksite.

Over de spider 15:
quote:
van de line 6 site
Spider II 15 packs six Smart Control FX including, Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb. All effects can be easily tweaked and delay times can be adjusted using tap tempo.
Over de spider 30:
quote:
van de line 6 site[/b]
With six different effect types (two simultaneous), getting the right sound is easy. Spider II 30 packs six Smart Control FX including, Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb. All effects can be easily tweaked and delay times can be adjusted using tap tempo.
Ongeveer hetzelfde met als verschil dat je vanaf de 30 watt versie effecten kunt opslaan en schakelen met een footswitch die er vaak bij aanbiedingen bij zit.

Nu weet ik de specs niet precies van de cube 15 en 30... Zoals ik me kan herinneren zat er een metal stand en een clean stand op en een reverb.

Je kunt zie hier even checken van de 15, en hier van de 30.

Zo snel als ik het kon zien kom je met de cube 30 pas in de buurt van de line 6 15 watt versterker qua specs.... Maar goed: "Judging is yours!! "
pi_23834413
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:04 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nou:

Je had ff bij modeling amps moeten kijken, daar staan ze wel bij, op de feedbacksite.

Over de spider 15:
[..]

Over de spider 30:
[..]

Ongeveer hetzelfde met als verschil dat je vanaf de 30 watt versie effecten kunt opslaan en schakelen met een footswitch die er vaak bij aanbiedingen bij zit.

Nu weet ik de specs niet precies van de cube 15 en 30... Zoals ik me kan herinneren zat er een metal stand en een clean stand op en een reverb.

Zo snel als ik het kon zien kom je met de cube 30 pas in de buurt van de line 6 15 watt versterker qua specs.... Maar goed: "Judging is yours!! "
Als ik het zo zie zou ik voor de 30w Spider gaan.
feest
pi_23834464
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:04 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nou:

Over de spider 15:
[..]

Over de spider 30:
[..]

Wordt nu wel moeilijk

Mja, inderdaad. Spider 2, 30 watt zou hem weleens kunnen worden Ziet er allemaal erg ok uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door GF op 08-12-2004 16:17:30 ]
pi_23835427
Mja, op het 1e gezicht is zijn ze nagenoeg gelijk.
De Cube 30 ken ik en daar ben ik wel over te spreken, de spider II ken ik niet maar ik ben wel weer gecharmeerd van line 6... ik zou het ook niet weten.
Als ze zo dicht bij elkaar liggen is het belangrijkste denk ik dat je je eigen axe meeneem t en dan kijkt welke het geluid uitbraakt wat jij zoekt.
pi_23835724
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:51 schreef Fixxxer het volgende:
axe
pi_23836896
Whehe ik deed het er gewoon om
pi_23849293
Weten jullie wat voor gitaar die linker gitarist bespeeld? Jack White speelt ook wel eens op zo'n ding.

Aldus.
pi_23850244
Franz Ferdinand

Ik ben gevraagd voor een bandje en ga binnenkort oefenen in Waterfont in Rotterdam
pi_23851077
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:38 schreef Z het volgende:
Weten jullie wat voor gitaar die linker gitarist bespeeld? Jack White speelt ook wel eens op zo'n ding.

[afbeelding]
Is dat geen afschuwelijke Gibson Maestro??
pi_23851233
Hmmmz, van de Gibson Maestro kan ik geen afbeeldingen vinden ... Wat is er overigens afschuwelijk aan?
Aldus.
pi_23851741
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:36 schreef Z het volgende:
Hmmmz, van de Gibson Maestro kan ik geen afbeeldingen vinden ... Wat is er overigens afschuwelijk aan?
Ik hou niet zo van die vormen en kleur van die gitaar.... (is me te alternatief )

Dat staat trouwens hier......

[ Bericht 8% gewijzigd door Ibanez op 09-12-2004 12:10:06 ]
  donderdag 9 december 2004 @ 12:32:07 #83
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23852270
ik zou eerder zeggen dat het een rickenbacker is (of hoe spel je dat?)
pi_23852293
Thnx, een 1959 Hagstrom Sweetone, ik vind het een koel apparaat!
Aldus.
pi_23852417
Voor de leifhebbers:

http://www.albinhagstrom.se/
Aldus.
pi_23852529
Ik heb hier tabs van de solo van Come Together (the Bealtes) http://www.mxtabs.net/tab(...),Come+Together,40771

Ik heb vorige week de solo van Let It Be geoefend en dat gaat wel redelijk. Nu vraag ik me af of deze te doen is (ik heb het idee dat deze langer is, maar volgens mij word ie gewoon niet zo snel gespeelt)

We gaan met school Let it Be en Come Together doen voor CKV.

Ik denk dat ik de tabs uitprint en Come Together op een CD brand en dan vraag aan m'n gitaarleraar of dat een beetje mogelijk is.

EDIT: misschien kan iemand kijken of ze een beetje kloppen. Gitaarles duurt niet zo lang, dus het zou zonde zijn als m'n leraar de hele les bezig is met het een beetje kloppend te maken.
Is het trouwens ook mogelijk dat ik een gedeelte van de solo leer en de rest improviseer, of kan ik beter alles uit m'n hoofd leren? (desnoods nog een stukje erbij improviseren)
EDIT: bij Let It Be; vanaf 3:24 word er nog een solo gespeelt, daarover dezelfde vraag als hier boven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Big_Boss_Man op 09-12-2004 12:55:54 ]
feest
  donderdag 9 december 2004 @ 12:54:19 #87
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23852699
RIP Dimebag....
quote:
Dimebag Darrell, guitarist for Pantera and Damageplan, was one of at least four people fatally wounded during a bizarre shooting at a concert in Columbus, Ohio, on Wednesday night.

According to Columbus NBC affiliate NBC4, Dimebag — real name Darrell Abbott — was among the fatalities resulting from the incident, which occurred during a Damageplan performance at the Alrosa Villa in Columbus. Authorities did not release the names of any of the other fatalities to NBC4. Columbus police told MTV News that the gunman killed four people and wounded two before being shot and killed by a police officer.

One witness told the NBC affiliate that a man jumped onto the stage during the first song of the band's set and began firing a gun. According to the witness, the man fired several shots at the band before being tackled by club security. One of the survivors is in critical condition at a local hospital, while another is in fair condition.

"A Columbus police officer, when he arrived, engaged the shooter, and the shooter is also dead, and if the officer hadn't acted when he did and how he did, we'd probably be looking at more dead, because this guy was actively shooting," Sergeant Brent Mull, a public information officer, told MTV News.

"We have 200-plus patrons that we have sequestered inside three city buses," Sergeant Mull explained. "We are interviewing them one by one. The ones that were inside and witnessed this ran for their lives and were in fear for their lives. They are victims too, and we want to take care of them."

As news of Dimebag's bizarre and tragic demise rippled through the metal community, the news was met with shock and sadness.

"I'm speechless," former Rob Zombie/ Ozzy Osbourne bassist Rob "Blasko" Nicholson said. "This is totally unreal. Dimebag is a f---ing legend and this is total bullsh--."

"This is insane and this is beyond travesty," Killswitch Engage frontman and former Damageplan tour partner Howard Jones said. "This is beyond anything I've ever heard. This shouldn't happen in or outside of the rock and metal community. He will be missed and mourned as a person, as a musician, and as a friend."

— Robert Mancini and Ryan J. Downey
Bron: MTV News

Iedereen die wel 'ns naar Pantera heeft geluisterd (Ibanez??) zal zijn gitaargeluid kennen. Verschrikkelijk om op zo'n manier aan je eind te moeten komen.
Amerikanen en hun wapens...
Check mijn band Glorybox
pi_23852754
WTF?! Issie dood! ik ga nu het vrhaal lezen

Jezus, zo jong en nog zoveel plannen, zo'n bekende gitarist en dan zo'n einde
Only the good die young, lijkt wel vaak op te gaan

[ Bericht 41% gewijzigd door Fixxxer op 09-12-2004 13:08:14 ]
  donderdag 9 december 2004 @ 13:22:53 #90
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23853287
echt tragisch!
hij was echt een hippe gitarist!
pi_23853342
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:54 schreef Svyatagor het volgende:
RIP Dimebag....
[..]

Bron: MTV News

[afbeelding]

Iedereen die wel 'ns naar Pantera heeft geluisterd (Ibanez??) zal zijn gitaargeluid kennen. Verschrikkelijk om op zo'n manier aan je eind te moeten komen.
Amerikanen en hun wapens...
K'speel daar nummers van... nu met een extra dimensie natuurlijk..

-edit- I'm broken en 5 minutes alone...
pi_23883955
quote:
EDIT: misschien kan iemand kijken of ze een beetje kloppen.
De eerste solo van Come Together klopt wat betreft de tonen wel, maar ik zou het anders spelen. Als ik het goed hoor, worden er bendings gebruikt en geen hammer-on's. Die 12e fret, eerste snaar (e) op het einde zou ik ook spelen met een bending op de 15e fret van de 2e snaar.

De tweede solo klopt wel, alleen in de 3e regel wordt er voor de (eerste keer) 15e fret nog een andere noot gespeeld; de 13e fret.

Je kan ook idd. gaan improviseren, want de solo bestaat voor een groot gedeelte uit bendings, en als iets wel vals klinkt is een verkeerde bending, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De gespeelde solo's zijn bijna geheel (D mineur) pentatonisch, met hier en daar een noot uit de natuurlijke mineurladder.

Succes!
I got soul, but I'm not a soldier
pi_23887651
Nou ik heb een keuze gemaakt. De Line 6 Spider II 30w staat naast me Wat een geweldig ding! Heel veel opties en wat een verschil met m'n andere amp

* GF erg blij is
pi_23892431

Waarom juist de spider?
pi_23892460
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:01 schreef GF het volgende:
Nou ik heb een keuze gemaakt. De Line 6 Spider II 30w staat naast me Wat een geweldig ding! Heel veel opties en wat een verschil met m'n andere amp

* GF erg blij is
Gefeliciteerd!
feest
pi_23895676
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:38 schreef Fixxxer het volgende:

Waarom juist de spider?
Zodra ik hem hoorde wou ik hem Cube 30 heb ik ook nog geprobeerd, ook erg ok.

Ben nu alleen bang dat ik m'n Boss turbo distortion veel minder zal gebruiken
pi_23896169
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:49 schreef GF het volgende:

[..]

Thanks
[..]

Alweer een tevreden line 6 gebruiker!!!

and counting.......
pi_23898780
Echt jammer van Dimebag, hij was een van mijn favoriete gitaristen, vooral de laatste tijd! Zo jammer van zon geweldig persoon.
pi_23899626
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:49 schreef GF het volgende:

BBQ er komt weer een pedaaltje vrij...
pi_23901850
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:56 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hehe, ik hou het pedaaltje wel

Ik moet nog steeds een geaard stopcontact in m'n kamer maken Wordt de ruis een beetje zat. Vanmiddag heb ik een verlengsnoer van de keuken naar m'n kamer gelegd
pi_23930208
ik heb weer eens mijn gitaartje opgepakt en een richt microfoontje gekocht om mun (slecht getimde) zooi aan te horen.. niet slecht na 1 jaar geen gitaar gespeeld te hebben

http://members.home.nl/parkel/picdump/vamp_gitaar4.mp3

IEK...
Free people own guns! Slaves do not!
pi_23931416
hehe, wast allemaal 'geïmproviseerde' zooi? Enige wat k herkende was enter sandman maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Hoelang speelde je tot een jaar terug?
* Fixxxer wacht op H.I.M. met recording adviezen
  maandag 13 december 2004 @ 12:14:47 #103
87946 Last_Action_Hero
pi_23938835
Veeeeeeeet!
Ik vind het een goede ontwikkeling dat mensen wat eigen werk gaan posten!
  maandag 13 december 2004 @ 13:06:10 #104
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_23939766
Even een vraagje:
Ik ben momenteel in het bezit van deze gitaar:

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002
Dus in sunburst en in nieuwstaat.

Wat zou een redelijke vraagprijs zijn?
De reacties die ik momenteel krijg via de verschillende websites zijn zeer wisselend...
Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...
  maandag 13 december 2004 @ 14:00:21 #105
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23940875
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Even een vraagje:
[afbeelding]

De reacties die ik momenteel krijg via de verschillende websites zijn zeer wisselend...
Wel een vette gitaar, sunburst
Tim's LastFM Charts
pi_23942554
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:52 schreef GF het volgende:

[..]

Hehe, ik hou het pedaaltje wel

Ik moet nog steeds een geaard stopcontact in m'n kamer maken Wordt de ruis een beetje zat. Vanmiddag heb ik een verlengsnoer van de keuken naar m'n kamer gelegd
Dan koop je voor een paar euro's zo'n stekkerdoos met een kabel (weet ik veel hoe die dingen heten) en dan reit je de kabel van de aarde eruit (groen/geel toch?) en die zet je vast aan je verwarming!
feest
  maandag 13 december 2004 @ 15:29:49 #107
91306 GF
Kingwood
pi_23942865
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dan koop je voor een paar euro's zo'n stekkerdoos met een kabel (weet ik veel hoe die dingen heten) en dan reit je de kabel van de aarde eruit (groen/geel toch?) en die zet je vast aan je verwarming!
Die optie ken ik Maar vind ik niet al te veilig. Stel je voor dat er iets mis gaat, dat gebruikt ie de verwarming om de boel weg te leiden
  maandag 13 december 2004 @ 15:37:57 #108
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23943078
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:00 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Wel een vette gitaar, sunburst
Mooi idd, zo'n 50's editie. Ik heb dezelfde hout/kleur combinatie, maar dan een Strat Deluxe, dus met lace sensors. Tien jaar geleden was die rond de 2.000 gulden, dus ik denk dat je met deze tussen 800 en 1000 euro goed zit- als je kijkt naar gitaarmarkt etc. Maar ik kan me ook vergissen hoor, misschien is dit wel een hele sjieke...
Check mijn band Glorybox
pi_23943116
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:56 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Wie is BBQ?! Je bedoelt er mij toch niet mee?
feest
pi_23943191
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:29 schreef GF het volgende:

[..]

Die optie ken ik Maar vind ik niet al te veilig. Stel je voor dat er iets mis gaat, dat gebruikt ie de verwarming om de boel weg te leiden
Je hebt toch wel eens van die kabeltjes onder aan de verwarming zitten? Weet je misschien waar die vandaan komen?
Ik weet niet of het zo gevaarlijk is, maar als je geen risico wilt nemen zal ik maar niet doen als je het niet zeker weet.
feest
pi_23943258
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:29 schreef GF het volgende:
En sindsdien sliep de kat nooit meer op de zacht aanstaande verwarming .
  maandag 13 december 2004 @ 16:01:48 #112
91306 GF
Kingwood
pi_23943688
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Je hebt toch wel eens van die kabeltjes onder aan de verwarming zitten? Weet je misschien waar die vandaan komen?
Ik weet niet of het zo gevaarlijk is, maar als je geen risico wilt nemen zal ik maar niet doen als je het niet zeker weet.
Geen idee wat voor kabels dat moeten zijn. Ik zie ze bij mij ook niet
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

En sindsdien sliep de kat nooit meer op de zacht aanstaande verwarming .
Misschien toch maar eens proberen

pi_23944562
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:01 schreef GF het volgende:

[..]

Geen idee wat voor kabels dat moeten zijn. Ik zie ze bij mij ook niet
Die zijn ook om iets te aarden. WIj hebben ze wel.
feest
  maandag 13 december 2004 @ 16:45:52 #114
98135 TeleluvR
pi_23944711
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:37 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mooi idd, zo'n 50's editie. Ik heb dezelfde hout/kleur combinatie, maar dan een Strat Deluxe, dus met lace sensors. Tien jaar geleden was die rond de 2.000 gulden, dus ik denk dat je met deze tussen 800 en 1000 euro goed zit- als je kijkt naar gitaarmarkt etc. Maar ik kan me ook vergissen hoor, misschien is dit wel een hele sjieke...
Mmm, zit ik dan zo aan de lage kant met mijn 500 euro vraagprijs?
pi_23944896
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wie is BBQ?! Je bedoelt er mij toch niet mee?
Neuh joh
pi_23944955
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:54 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Neuh joh
feest
pi_23945228
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Tis vast HIM of L_A_H onder mijn account geweest
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:45 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ja voor een gloednieuwe sowieso ja schat ik, hij toch USA? of mexico?
Ik snap verder helemaal niks van strats en hun prijzen maar op de Feedback site zijn ze niet snel zo goedkoop als de jouwe dus je zou er wat bovenop kunnen doen.
Alleen snap ik niet wat de ene strat 600 en de andere ineens 1100 maakt... Misschien kun je naar een winkel gaan voor meer info over je precieze type...
  maandag 13 december 2004 @ 17:12:28 #118
91306 GF
Kingwood
pi_23945313
Ik heb m'n microfoon (een gaar simpel ding van een headsetje ) voor m'n nieuwe amp gehangen. Het is geen eigen werk, dus ben benieuwd of iemand het herkent

Resultaat

maandag 13 december 2004 @ 17:18:27 #119
98135 TeleluvR
pi_23945436
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:08 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Tis vast HIM of L_A_H onder mijn account geweest
[..]

Ja voor een gloednieuwe sowieso ja schat ik, hij toch USA? of mexico?
Ik snap verder helemaal niks van strats en hun prijzen maar op de Feedback site zijn ze niet snel zo goedkoop als de jouwe dus je zou er wat bovenop kunnen doen.
Alleen snap ik niet wat de ene strat 600 en de andere ineens 1100 maakt... Misschien kun je naar een winkel gaan voor meer info over je precieze type...
Wellicht, ik zet em binnenkort wel op marktplaats.nl en dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik heb nu geld nodig...
  maandag 13 december 2004 @ 17:19:46 #120
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23945471
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:12 schreef GF het volgende:
Ik heb m'n microfoon (een gaar simpel ding van een headsetje ) voor m'n nieuwe amp gehangen. Het is geen eigen werk, dus ben benieuwd of iemand het herkent

Resultaat

Volgens mij is het een heel eigenzinnige interpretatie van Suck My Kiss van de RHCP...
Check mijn band Glorybox
  maandag 13 december 2004 @ 17:21:13 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23945502
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:45 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja, als het een USA is, maar ik heb er echt niet veel verstand van...
Check mijn band Glorybox
pi_23945547
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:21 schreef Svyatagor het volgende:
Lijkt me wel ja, als het een USA is, maar ik heb er echt niet veel verstand van...
Voor een tweedehands Mexicaan komt het al een stuk meer in de richting in ieder geval. Daar heb ik er nieuw eentje van op de kop getikt zo rond de ¤ 700.
pi_23945601
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:54 schreef Fixxxer het volgende:
hehe, wast allemaal 'geïmproviseerde' zooi? Enige wat k herkende was enter sandman maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Hoelang speelde je tot een jaar terug?
* Fixxxer wacht op H.I.M. met recording adviezen
Niet alles... '5 minutes alone' (Pantera) zit er een stukje tussendoor... Ik speel al sinds mijn 18de bas maar heb mijn bas in Nederland moeten laten heb na 3 maanden in de US een gitaar gekocht maar vind bas toch cooler omdat ik daar een stuk sneller op ben dan op gitaar (en technisch ook een stuk beter)
pi_23945756
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:25 schreef Vampier het volgende:

[..]

Niet alles... '5 minutes alone' (Pantera) zit er een stukje tussendoor... Ik speel al sinds mijn 18de bas maar heb mijn bas in Nederland moeten laten heb na 3 maanden in de US een gitaar gekocht maar vind bas toch cooler omdat ik daar een stuk sneller op ben dan op gitaar (en technisch ook een stuk beter)
Hmm ja nu herken ik 't.
  maandag 13 december 2004 @ 17:36:26 #125
91306 GF
Kingwood
pi_23945835
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens mij is het een heel eigenzinnige interpretatie van Suck My Kiss van de RHCP...
Correct
pi_23946291
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Even een vraagje:
[afbeelding]

van de fenders heb je ontzettend veel verschillende uitgaves, japans, mexicaans, koreaans, vintage, tig soorten reissues en tig soorten uitgaves van nu. Welke heb je precies (die van de foto lijkt me een 57 ri of een standard)?
  maandag 13 december 2004 @ 18:13:27 #127
98135 TeleluvR
pi_23946707
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:55 schreef LenL het volgende:

[..]

van de fenders heb je ontzettend veel verschillende uitgaves, japans, mexicaans, koreaans, vintage, tig soorten reissues en tig soorten uitgaves van nu. Welke heb je precies (die van de foto lijkt me een 57 ri of een standard)?
Het is die van de Fenderwebsite, geen standard maar een 50's strat uit de classic series:
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002 (maar dan dus sunburst...)
pi_23946897
ow ok, dat zijn hele mooie gitaartjes, ik weet niet wat voor accesoires je er allemaal bij hebt, maar zo rond de 400 zou ik zeggen. Met assecoires wat meer.
pi_23946928
ik heb toruwens vandaag eventjes wat opgenomen met mn podxt. Een klein stukje uit master of puppets van metallica, de lead toon vind ik niet echt wat, heb ik heel snel ingedraaid en eigenlijk schandalig hoe slecht ik kan spelen met alle gitaarspullen die ik heb. Maar misschien wat leuk om meer inzendingen te bespoedigen.

http://home.zonnet.nl/spit23/moppodxt.mp3
pi_23947127
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:13 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Het is die van de Fenderwebsite, geen standard maar een 50's strat uit de classic series:
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002 (maar dan dus sunburst...)
Feedback:
Fender - Strat \'50
"Van: 907,11" Voor: 539,00
pi_23947481
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:23 schreef LenL het volgende:
ik heb toruwens vandaag eventjes wat opgenomen met mn podxt. Een klein stukje uit master of puppets van metallica, de lead toon vind ik niet echt wat, heb ik heel snel ingedraaid en eigenlijk schandalig hoe slecht ik kan spelen met alle gitaarspullen die ik heb. Maar misschien wat leuk om meer inzendingen te bespoedigen.

http://home.zonnet.nl/spit23/moppodxt.mp3
Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???

Lead geluid is okeej hoor!!!! Mooi stereo... POD XT ----> Geniaal apparaa...t
pi_23947826
waar nemen jullie mee op , wat voor programma?
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6 guitarport
pi_23947943
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6 ) guitarport
wat heb ik nou alweer misdaan???

pi_23947991
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:05 schreef Ibanez het volgende:

[..]

wat heb ik nou alweer misdaan???

omdat jij de line 6 ambassadeur bent hier
pi_23948089
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:08 schreef Rancor het volgende:

[..]

omdat jij de line 6 ambassadeur bent hier
Neuj hoor..... echt niet

* Ibanez geeft daarvoor de eer aan H-I-M!!!
pi_23948199
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:12 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Neuj hoor..... echt niet

* Ibanez geeft daarvoor de eer aan H-I-M!!!
okay H-I-M is bij deze benoemt tot LINE -6 ambassadeur!!
pi_23948223
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:16 schreef Rancor het volgende:

[..]

Zonder het zelf te vermoeden.....
  maandag 13 december 2004 @ 19:28:48 #138
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23948478
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:16 schreef Rancor het volgende:

[..]

Mag ik jullie daarvoor bedanken!

maandag 13 december 2004 @ 19:41:34 #139
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23948773
Zo ik heb de stukjes van GF, Vampier en LenL geluisterd, wel gewoon op mn studentenkamer en dus niet in mn studiootje over de monitors, maar qua toon vind ik de directe Podxt van Lenl toch wel de beste!

Vampier wat voor soort muziek speel je? Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!

GF, Waar heb je je mic op de amp hangen? misschien is het toch gaaf om bijvoorbeeld een sm-57 ofzo te kopen dat verbetert de resultaten enorm en zorgt ervoor dat je microfoon niet vervormt door de hoge geluidsdruk!

[ Bericht 8% gewijzigd door --H-I-M-- op 13-12-2004 19:47:46 ]
  maandag 13 december 2004 @ 19:55:49 #140
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23949090
quote:
L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.

Sorry ben weekend weg geweest, vandaar de spam ineens
pi_23952400
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:

Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
Ik neem aan, door het vervolgverhaal erachteraan, dat je het over het geluid hebt en niet over het genre, toch??????
  maandag 13 december 2004 @ 21:33:33 #142
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23953292
tuurlijk!!
  maandag 13 december 2004 @ 21:53:21 #143
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23953709
Ik heb een probleem, mijn versterker doet niks meer. Ik hoor nog wel ruis als ik hem aanzet en ik hoor ook wel geluid als ik de kabel aanraak (alleen veel zachter dan vroeger). Als ik de gitaar inplug: geen geluid van de gitaar, alleen een beetje ruis.

Het is een valvestate 8240.

PLEASE HELP!! Ik begin afkickverschijnselen te vertonen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 13 december 2004 @ 21:55:44 #144
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23953761
Denk dat je snoer naar de kl*te is. Anders misschien de ingang van je versterker, maar ik zou het eerst eens met een ander snoer proberen.
Check mijn band Glorybox
  maandag 13 december 2004 @ 22:11:52 #145
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23954160
THNX ik zal even kijken of de ingang v/d versterker het nog goed doet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 13 december 2004 @ 22:43:27 #146
91306 GF
Kingwood
pi_23954964
quote:
GF, Waar heb je je mic op de amp hangen? misschien is het toch gaaf om bijvoorbeeld een sm-57 ofzo te kopen dat verbetert de resultaten enorm en zorgt ervoor dat je microfoon niet vervormt door de hoge geluidsdruk!
Oh, ik heb er misschien net 3 minuten over gedaan om het op te nemen en online te zetten Ik had de mic gewoon op m'n amp gelegd. Maar het is ook maar een heel simpel ding wat een op headsetje zit.
pi_23956814
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.

Sorry ben weekend weg geweest, vandaar de spam ineens
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
pi_23960094
quote:
Vampier wat voor soort muziek speel je? Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
De mic is zo'n klein Creative micje vlak voor de speaker geplaatst .... improvisatie... ff de frustratie van de dag eruit spelen. Ik ben nogal een goth metal speler (de slow kind zoals type o negative) geluid geef ik niet zoveel om zonder een ban (heck de laatste band waar ik in gespeeld heb heeft zichzelf 10 jaar geleden opgeheven )
pi_23965924
quote:
adobe audition, maar ik heb inmiddels ook cubase, moet ik eens installeren

(begeleiding natuurlijk ook zelf gedaan, kan wel dat er een paar noten missen, heb hem op gehoor uitgezocht en daar ben ik ook niet de beste in).
pi_23965980
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:46 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???

Lead geluid is okeej hoor!!!! Mooi stereo... POD XT ----> Geniaal apparaa...t
met de pod speel en neem ik trouwens gewoon mono op, de harmonies heb ik gewoon later links en rechts gepand.
pi_23969350
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Rancor het volgende:

[..]

ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
Rancor, heb ik je niet eens logic gegeven met drumkit from hell????? Zo niet; ligt ie hier voor je klaar!! Ook een progje waar heel goed mee op te nemen is..
pi_23973601
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
pi_23976740
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

feest
pi_23976906
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef diverjan het volgende:
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
Ik vind er niets over op de site van BC Rich.
feest
pi_23977716
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
pi_23978043
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Met microfoon toch wel?

Ik ben benieuwd!!
feest
pi_23980019
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wicked, zo lees ik altijd dat die van de oude garde het nog steeds het liefst doen.
pi_23982446
http://members.home.nl/parkel/picdump/NOIZE.mp3

luisteren met eigen gevaar voor oren ik probeer mijn timing terug te krijgen en een stukje snelheid... mun 'knoken' zitten een beetje vast
  woensdag 15 december 2004 @ 08:18:51 #159
87946 Last_Action_Hero
pi_23982842
Echt vet dat je van die stukjes post!
  woensdag 15 december 2004 @ 11:05:26 #160
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23985131
Ja, nu wij weer es he
pi_23985576
Lijkt wat op de slag gitaar van The Offspring's "The kids aren't allright" in de intro..... lolllll
pi_23990859
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
pi_23991468
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
  woensdag 15 december 2004 @ 16:24:58 #164
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_23992163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:50 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
pi_23992218
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef AntiChrist het volgende:
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
In de winkel zetten ze er nog wel eens elastiekjes op zodat het soepeler aanvoelt. Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met .011's trouwens.
pi_23992502
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
pi_23993764
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
feest
pi_23993836
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Gewoom doen....

en ze zeggen als een schaap over de dam is..... daarom:

erotomaniastukje

eigen "hatebreed"-achtig stukje

stukje van een band van een vriend, waarvan de band niet meer bestaat

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ibanez op 15-12-2004 19:47:17 ]
pi_23994981
ruige stukjes ibanez

en nee je hebt me dat programma nog niet gegeven.
dus die kom ik snel eens halen
pi_23995104
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef Ibanez het volgende:

[..]

-knip-

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...
Klinkt goed voor zover ik er verstand van heb
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

Dan toch een paar stukjes:

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
pi_23995545
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
pi_23995821
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Dat heb ik nou ook..... Ik neem het op met logic en dan kun je nog kloten, en dan krijg je echt bijna cd kwaliteit... Maar zoals ik het bovenstaande heb opgenomen, klinkt qualitatief natuurlijk ook nergens naar. Dat komt doordat mijn versterker aan tegenovergestelde kant staat van de monitor waar de mic in zit. (standaard) En daarbij is dat opname progje natuurlijk niet bedoeld voor een gitaar die veel te hard staat voor zo'n kleine ruimte ....

Maar om een indicatie te krijgen van het spel en de smaak van de poster is het wel lol...
pi_23996371
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]

Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
  woensdag 15 december 2004 @ 19:56:58 #174
87946 Last_Action_Hero
pi_23996510
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!

Ik zou ook graag wat willen posten, maar helaas is dat niet mogelijk met mijn laptop hier op de studentenkamer!

[ Bericht 17% gewijzigd door Last_Action_Hero op 15-12-2004 20:03:26 ]
pi_23996615
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:51 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.

Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.( ) ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:56 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!
YO!! :$ ik speel slaggitaar... nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
  woensdag 15 december 2004 @ 20:05:52 #176
87946 Last_Action_Hero
pi_23996718
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neemt echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!
  woensdag 15 december 2004 @ 20:07:16 #177
87946 Last_Action_Hero
pi_23996762
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:
YO!! :$ ik speel slaggitaar... nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
Ik houd het nog wel uit tot volgend jaar en wacht gespannen af!
pi_23996902
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.

Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.( ) ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
Hahaha, ja het is ook niet onmogelijk, maar het geeft idd zoveel frustraties soms en dan laat ik het weer een dag rusten, de volgende dag gaat het dan opeens een stukje beter. Als het dan daarna opeens weer kut gaat ligt mn plectrum ook in de andere hoek van de kamer . Zeker, oefening baart kunst, maar soms heb je echt het idee dat het nooit wat gaat worden. Maargoed zolang het plezier er maar blijft, 1 uur per dag spelen haal ik de laatste tijd makkelijk namelijk (maak daar maar 2 van).
pi_23997160
Ik oefen de laatste tijd ook steeds meer. Met m'n nieuwe versterker heb ik ook het plezier weer helemaal terug. Misschien ga ik nog weleens op les. Maar heb eerst andere prioriteiten Ik ga vrolijk door met het mezelf aanleren
pi_23997353
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:
Ik oefen de laatste tijd ook steeds meer. Met m'n nieuwe versterker heb ik ook het plezier weer helemaal terug. Misschien ga ik nog weleens op les. Maar heb eerst andere prioriteiten Ik ga vrolijk door met het mezelf aanleren
Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalen .
pi_23997626
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:33 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalen .
Yup. En deze arme student wilt eerst zijn rijbewijs
pi_23997680
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen . Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S

maar goed hier staat ie dus :

http://home.wanadoo.nl/jemorel/sweetschildomine.mp3
pi_23998048
Wooow, dat klinkt cool man... wie kan dit hier overtreffen met z'n opname?
pi_23998107
Dank u !
  woensdag 15 december 2004 @ 21:50:40 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23999342
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen . Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S

Jij kunt het wel!

Maar om toch nog iets te zeiken te hebben , iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Maar verder klinkt het zekers goed.
Check mijn band Glorybox
pi_24001469
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jij kunt het wel!

Maar om toch nog iets te zeiken te hebben , iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Ga ik in mee, en misschien iets losser spelen. K kan die solo ook voor een groot deel (nooit afgemaakt) en je kunt als meer sustain niet lukt ook bijvoorbeeld een noot 4 keer wild benden ofzo om de tijd te vullen, snappie. Lijkt het meer alsof je los gaat
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:05 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!
Jah, k heb al iets in gedachten en ik zal dit weekend iets opnemen maar ik weet nu al dat ik ontevreden over de toon ga zijn maja...
pi_24001629
Ik ging vandaag helemaal los op ZZ Top! Lekker Viva Las Vegas en Tush gespeeld
pi_24001667
AAA tush is zooo lekker, heb je zo'n geluidje?
pi_24001799
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:19 schreef Fixxxer het volgende:
AAA tush is zooo lekker, heb je zo'n geluidje?
Wat bedoel je? Het typische gitaargeluid van dat nummer, of dat ik de solo ook met een slide buisje doe?
pi_24001822
nee dat buizengeluid
pi_24001947
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:26 schreef Fixxxer het volgende:
nee dat buizengeluid
Ik heb geen buizenversterker helaas, heb een Marshall AVT 100. Met de band speel ik wel op een buizenversterker, een Engl Thunder
pi_24002217
quote:

klinkt goed hammet!!!

mischien wat losser spelen zoals al eerder genoemt werd maar achja who`s counting
pi_24002734
http://n.1asphost.com/Fixxxer6/Track%202%20(8.3).mp

Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdekt Heb je mn soundtik weer

Arrivederci

[ Bericht 48% gewijzigd door Fixxxer op 16-12-2004 00:40:59 ]
pi_24005589
Tsja, tijdje niet meer gepost...

De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.

Overigens heb ik op eerste kerstdag al het eerste optreden van ons rockabilly setje (90% Stray Cats covers... maar goed); helaas zonder blazers. Deze vonden het op het laatste moment toch te moeilijk.
Volgende optredens:
pi_24005860
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, tijdje niet meer gepost...

De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.

Overigens heb ik op eerste kerstdag al het eerste optreden van ons rockabilly setje (90% Stray Cats covers... maar goed); helaas zonder blazers. Deze vonden het op het laatste moment toch te moeilijk.
Rockabilly is gaaf! Waar moet je optreden??
pi_24005960
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:

Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdekt Heb je mn soundtik weer

Arrivederci
klinkt wel leuk! maar als het dan wat beter klinkt, waarom eq je hem dan zelf niet wat bij in cooledit of weetikveel wat?
pi_24006029
omdat ik nooit opneem (dit keer wel in cooledit btw) en dus geen idee heb hoe die programma's werken
  donderdag 16 december 2004 @ 09:08:48 #198
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24006078
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:03 schreef Fixxxer het volgende:
omdat ik nooit opneem (dit keer wel in cooledit btw) en dus geen idee heb hoe die programma's werken
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmelden

Gaaf gitaarstukje btw
  donderdag 16 december 2004 @ 10:12:24 #199
87946 Last_Action_Hero
pi_24006933
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:

Arrivederci
Jaaaaaaa! Eindelijk!
  donderdag 16 december 2004 @ 10:13:57 #200
87946 Last_Action_Hero
pi_24006963
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:08 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmelden
Gaaf gitaarstukje btw
Huh? Ik weet niks van opnemen hoor!
pi_24007278
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:41 schreef Dezz het volgende:

[..]

Rockabilly is gaaf! Waar moet je optreden??
Eerste Kerstdag, kerstsessie in Roggel
Volgende optredens:
pi_24008561
hm, ik krijg het niet opgenomen.

het staat nu op m'n tape. En ik heb een kabel van weet ik hoeveel millimeter, en die kan in de hoofdtelefoon ingang van de taperecorder. Dus ik denk ik gooi de andere kant van dat kabeltje in m'n line in, en dan naar geluidsrecorder, maar dat werkt dus niet.

Ik kijk even achter m'n computer welke ik moet gebruiken.
  donderdag 16 december 2004 @ 12:03:53 #203
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24009114
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:13 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Huh? Ik weet niks van opnemen hoor!
pi_24009971
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:40 schreef super-muffin het volgende:
hm, ik krijg het niet opgenomen.

het staat nu op m'n tape. En ik heb een kabel van weet ik hoeveel millimeter, en die kan in de hoofdtelefoon ingang van de taperecorder. Dus ik denk ik gooi de andere kant van dat kabeltje in m'n line in, en dan naar geluidsrecorder, maar dat werkt dus niet.

Ik kijk even achter m'n computer welke ik moet gebruiken.
Welke geluidskaart?
Bij sommige moet kun je verschillende inputbronnen selecteren, dus of mic of line in of 'what you hear' enz. Als die op mic staat en je hangt je tape aan de line in zal er dus weinig gebeuren.
pi_24010090
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:12 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Jaaaaaaa! Eindelijk!
U blijft zelf aardig in gebreke...
pi_24010202
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jij kunt het wel!

Maar verder klinkt het zekers goed.
ghehe thx . Maar zoals ik al zei, het is opgenomen over een V-Amp2 met een klote autowah. Deze autowah vreet echt de toon weg, en dus ook een hoop van je sustain. Als ik meer gain gebruik wordt het geluid nog een stuk dunner, het klinkt dan zo 'iel'... snappie En dat terwijl ik het midden al helemaal omhoog had gedraaid..
Met compressor had ik nog niet geprobeerd, dat kan ik wel eens doen

Maar het liefst zou ik het toch gewoon op willen nemen met mn marshall versterker, dat geeft een veel vetter geluid. Het klinkt dat een stuk voller en rauwer .
pi_24010239
Trouwens, nu ik het toch over die autowah heb.. Ik ben van plan om een wah-pedaal aan te schaffen. Iemand die Ibanez Weeping Demon al geprobeerd?

En als ik zo'n wah-pedaal gebruik, moet ik m dan tussen mn gitaar en de versterker zetten, of in de effects-loop?
pi_24010381
Pagina 1 gaat ook over wahwah's en je zet hem idd tussen gitaar en amp.
Btw heeft je marshall geen headphone out?
  donderdag 16 december 2004 @ 13:06:52 #209
87946 Last_Action_Hero
pi_24010394
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:49 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

U blijft zelf aardig in gebreke...
Nee, ik wil jullie geen minderwaardigheidscomplex bezorgen . Nee dat meen ik niet, maar hiero op de kamer kan ik niet echt opnemen.
pi_24010510
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:06 schreef Fixxxer het volgende:
Pagina 1 gaat ook over wahwah's en je zet hem idd tussen gitaar en amp.
Btw heeft je marshall geen headphone out?
uhh.... ja tuurlijk wat dom dat ik daar niet aan had gedacht...

hahaha bedankt ik zal het eens proberen
pi_24010536
Hahaha

Ray heb je niks op je laptop staa?, behalve die debiele pianodingen dus...
  donderdag 16 december 2004 @ 13:17:00 #212
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24010641
Hee pple, ik ga hoogstwaarschijnlijk deze gitaar aanschaffen:

Heeft iemand ervaring met deze Ibanez?
Ik persoonlijk vind het een topding, speelt ook ontzettend lekker en er zit een lekker geluid in...
Tim's LastFM Charts
pi_24010720
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[afbeelding]
Hollowbody Archtops zijn sowieso , maar dit is wel een erg mooie .
pi_24010726
Ziet er in ieder geval wel tof uit! Ik ben geen fan van dat type gitaar, maar deze vind ik er wel goed uit zien

Maar daar heb je ook niks aan natuurlijk...
pi_24010806
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze Ibanez?
Ik persoonlijk vind het een topding, speelt ook ontzettend lekker en er zit een lekker geluid in...
Persoonlijk vind ik deze mooier:

Artcore AFS75T

Heb deze ooit eens bespeeld, en blijft een bij mij een gevalletje "nog-aan-te-schaffen-wanneer-het-budget-het-toelaat"...
Volgende optredens:
  donderdag 16 december 2004 @ 13:25:29 #216
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24010854
Thats him! Ik kon alleen geen foto ervan vinden!
Op deze heb ik gespeeld en deze staat hier ook in de muziekwinkel
Beauty!
Goed dat je hem even poste
Tim's LastFM Charts
  donderdag 16 december 2004 @ 13:27:49 #217
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24010919
Ze lijken ook niet echt op elkaar, maar ik kon geen andere Ibanez hollow vinden op google, dus vandaar dat fototje =)
Tim's LastFM Charts
pi_24012212
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:25 schreef Prep2Fight het volgende:
...
Goed dat je hem even poste
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:27 schreef Prep2Fight het volgende:
Ze lijken ook niet echt op elkaar, maar ik kon geen andere Ibanez hollow vinden op google, dus vandaar dat fototje =)

Gewoon naar ibanez.com gaan, en een beetje rommelen in de source-code
Volgende optredens:
pi_24012550
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:11 schreef Hammet het volgende:

[..]

uhh.... ja tuurlijk wat dom dat ik daar niet aan had gedacht...

hahaha bedankt ik zal het eens proberen
headphone out staat niet garant voor goede opnames, ik weet niet wat voor resultaat eruit komt, maar ik ben bang dat er geen superdeluxe cab en mic sim inzit zoals bij modeling spul als line6, behringer en vox.
pi_24014727
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:

[..]

Klinkt goed voor zover ik er verstand van heb
[..]

1
2
3

Intressante stereo.
feest
pi_24014996
quote:

Cool!!
feest
pi_24016437
Ik heb een simpel kabeltje gekocht waarmee ik bv. m'n mp3 speler aan m'n amp kan hangen. Iemand een idee om daar iets leuks mee te doen? Backing tracks ofzo? Zo zou ik ook drums kunnen toevoegen ofzo lijkt me. Suggestie voor een makkelijk programma om een drum loopje te maken?
pi_24017090
drumkit from hell

grapje
  donderdag 16 december 2004 @ 18:19:51 #224
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24017419
quote:

Dat klinkt idd cool
Tim's LastFM Charts
  donderdag 16 december 2004 @ 23:50:45 #225
42555 Tomek
Take on the world!
  vrijdag 17 december 2004 @ 08:31:25 #226
87946 Last_Action_Hero
pi_24029750
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:50 schreef Tomek het volgende:
klik dan
Hij's fijn
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:10:30 #227
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24030044
quote:
klik dan

Impromptu in A groot.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:57:53 #228
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24032659
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:10 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Impromptu in A groot.
pi_24034492
quote:

Ik vind het goed klinken voor een V-amp 2! Nice hoor
pi_24035956
quote:
klik dan

Cool!!
feest
pi_24036341
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 08:31 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Hij's fijn
pi_24037947
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:30 schreef Fixxxer het volgende:

[..]
Cool, hè, Fix?
feest
pi_24040775
Yeah bro
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:45:59 #234
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_24040815
hoi ik speel geen gitaar

sterker nog ik vind gitaar muziek dom

dus ik ga nu weer weg uit deze topic

doet dingen zoals geen ander dat kan!
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:57:48 #235
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24041088
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef dingendoener het volgende:
hoi ik speel geen gitaar

weten we dat ook weer
pi_24041103
Mensen! Even totaal iets anders dan gepostte stukjes eigen shit en gitaarprietpraat

Ik ben, met iemand samen, een layout aan het ontwerpen voor een site van mijn band. Ik wil geen site met de standaard zwarte achtergrond die elke metal band heeft. Ik wil ook niet de staandaard foto's erop: "Metalband (kwaadkijkend) voor muur met graffiti" en "metalband met zonnebrillen op op spoorwegovergang of fabrieks terrein"

Al met al wil ik alles behalve een standaard internetsite waar er al zovelen van zijn. De layout voor de homepage is reeds ontworpen. Nu de rest nog... We willen ook foto's laten maken voor de demo die waarschijnlijk in de loop van volgend jaar komen gaat.....We willen een vrij serieuze site bouwen.

Hebben jullie misschien leuke ideeen voor me??
(qua foto's en design)
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:23:44 #237
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24041537
quote:
hoi ik speel geen gitaar

u suck

@ Ibanez: Misschien iets leuks ontwerpen met Macro Flash...
Maakt de site wellichter minder saai..
Tim's LastFM Charts
pi_24043074
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:58 schreef Ibanez het volgende:

Hebben jullie misschien leuke ideeen voor me??
(qua foto's en design)
Maar je wilt het niet uitbesteden? Mn huisgenoot bouwt websites en maakt foto's voor bedrijven en particulieren.
pi_24043670
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:31 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Maar je wilt het niet uitbesteden? Mn huisgenoot bouwt websites en maakt foto's voor bedrijven en particulieren.
Dat is net de lol, mijn neef doet dat ook, en ik ben samen met hem dat aan het doen.... Maar dit is iets dat wil ik gaan doen.. Hij heeft de "overall lay-out" bedacht zeg maar. En die is (gelukkig) niet zo standaard.Maar mijn intentie was om ideeen op te doen hoe je een band kunt fotograferen, zonder dat dit op de standaard manier gebeurt zoals boven omschreven staat en dit zich weer aandient om het webdesign omhoog te halen. Qua orginaliteit.
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:58:01 #240
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24043803
Moeilijk, volgens mij is alles al een beetje gebrobeerd
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:09:48 #241
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24044085
Is geen foto's niet wat?
pi_24044240
ah ja op die manier. Teken elkaar
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:21:11 #243
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24044356
eej,

Vanavond cruel intentions kijken he, zie je brave buffy eens helemaal anders!!

Lekkere soundtrack, vooral "every you, every me" van Placebo!

*aan gitaar riedeltje denkt
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:29:52 #244
66823 Luca_Brasi
Derde hond in het kegelspel
pi_24044567
Ik heb nu een maandje deze (nouja niet echt deze, heb zelf geen digitale camera, dus maar een van internet geplukt)

Fijn apparaat!

Nog iemand hier met een Music Man?
I play Ernie Ball, or I don't play.
pi_24044638
Een music man Nooit op gespeeld maar wel mensen erop en erover gehoord. Dat schijnen lekkere dingen te zijn he.
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:39:39 #246
66823 Luca_Brasi
pi_24044811
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:32 schreef Fixxxer het volgende:
Een music man Nooit op gespeeld maar wel mensen erop en erover gehoord. Dat schijnen lekkere dingen te zijn he.
Dat zijn inderdaad lekkere dingen
Met name de 'feel' van de hals vind ik fantastisch
pi_24044885
quote:
hoi ik speel geen gitaar

hoi ik speel gitaar

ik vind jou een lul

rot maar lekker weg

feest
pi_24044955
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:29 schreef Luca_Brasi het volgende:
Ik heb nu een maandje deze (nouja niet echt deze, heb zelf geen digitale camera, dus maar een van internet geplukt)
[afbeelding]

Fijn apparaat!

Ziet er puik uit!
feest
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:50:07 #249
66823 Luca_Brasi
pi_24045024
Dank je!

Klote alleen dat ze zo schaars zijn hier, ik zie ze bijna nooit.
Of is dat juist leuk?
Ik ben er nog niet helemaal uit
pi_24045156
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:50 schreef Luca_Brasi het volgende:
Dank je!

Klote alleen dat ze zo schaars zijn hier, ik zie ze bijna nooit.
Of is dat juist leuk?
Ik ben er nog niet helemaal uit
Nee man, das juist gaaf! Heb jij een redelijk unieke gitaar!
feest
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:57:33 #251
66823 Luca_Brasi
pi_24045198
Khad eigenlijk een andere kleur gewild maar daar was 7 maanden levertijd op...en zolang kon ik niet wachten
pi_24045281
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:57 schreef Luca_Brasi het volgende:
Khad eigenlijk een andere kleur gewild maar daar was 7 maanden levertijd op...en zolang kon ik niet wachten
Deze kleur vind ik ongelooflijk mooi! Welke wilde je eerst hebben?
feest
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:16:31 #253
66823 Luca_Brasi
pi_24045579
Eigenlijk deze:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn kleur wel mooi, maar àls je er al een ziet is die in dat lichtblauw..
pi_24045657
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:16 schreef Luca_Brasi het volgende:
Eigenlijk deze:

[afbeelding]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn kleur wel mooi, maar àls je er al een ziet is die in dat lichtblauw..
Gelijk heb je, dat rood is ook heel erg mooi!
feest
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:22:20 #255
66823 Luca_Brasi
pi_24045696
ja maar 7 maanden wachten èn 300 euri meer betalen..
pi_24045712
quote:
[afbeelding]

Fijn apparaat!

Cool man! Ziet er gelikt uit. Ik heb zelf geen Music Man (ben ze zelfs eigenlijk nooit bewust tegen gekomen in een winkel)

Trouwens, omdat ik zoveel positieve reacties kreeg op mijn opname hier nog een stukje: de intro van Metallica - One:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/one.mp3

pi_24045760
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:23 schreef Hammet het volgende:

[..]

Cool man! Ziet er gelikt uit. Ik heb zelf geen Music Man (ben ze zelfs eigenlijk nooit bewust tegen gekomen in een winkel)

Trouwens, omdat ik zoveel positieve reacties kreeg op mijn opname hier nog een stukje: de intro van Metallica - One:

http://home.wanadoo.nl/jemorel/one.mp3

Doet het niet helemaal, hè.
feest
pi_24045872
http://home.wanadoo.nl/jemorel/One.mp3

.... klote hoofdletters...

pi_24045911
Let trouwens niet al teveel op het geluid, het is opgenomen met een of andere gare nep-strat, dus...
pi_24045964
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:29 schreef Hammet het volgende:

Hé, puik werk!!
Klinkt lekker!
feest
pi_24046112
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé, puik werk!!
Klinkt lekker!
Dank je

Ik heb het echt minstens 20 keer over moeten doen omdat de timing zo klote is.... (als je er maar nét naast zitten klinkt t al maf). Maar goed.. tis gelukt (min of meer)
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:47:58 #262
66823 Luca_Brasi
pi_24046273
Goed hoor!

En inderdaad, 't klinkt nòg beter als je 't met een 'wat betere' gitaar inspeelt
pi_24046374
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:47 schreef Luca_Brasi het volgende:
Goed hoor!

En inderdaad, 't klinkt nòg beter als je 't met een 'wat betere' gitaar inspeelt
Enne, wanneer krijgen wij iets van jou Musicman te horen?
feest
pi_24046375
deze was toen ooit eens 100 gulden... (nee geen euro, maa rGULDEN ). Voor dat geld is het nog wel een heel puik gitaartje. Erg leuk om bij je computer te hebben, ik speel er altijd op als ik moet wachten op een download oid. Erg handig
pi_24046394
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:52 schreef Hammet het volgende:
deze was toen ooit eens 100 gulden... (nee geen euro, maa rGULDEN ). Voor dat geld is het nog wel een heel puik gitaartje. Erg leuk om bij je computer te hebben, ik speel er altijd op als ik moet wachten op een download oid. Erg handig
Dat klinkt alsof je nog een andere hebt. Waarom pakte je die dan niet voor het opnemen?
feest
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:54:48 #266
66823 Luca_Brasi
pi_24046434
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Enne, wanneer krijgen wij iets van jou Musicman te horen?
Zodra ik de apparatuur heb om op te nemen
Wat wel even kan duren want ik ben nu blut
pi_24046467
quote:
Dat klinkt alsof je nog een andere hebt. Waarom pakte je die dan niet voor het opnemen?
Ik heb nog een epiphone les paul (die ik wel gebruikte voor sweet child o'mine), maar die staat niet hier bij me. Die zou ik dan moeten halen, maar daar heb ik geen zin

Ik zou ook de Fender Telecaster Custom of de Gibson Les Paul Studio van mn vader kunnen pakken
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:00:45 #268
66823 Luca_Brasi
pi_24046569
Hm...doe dat maar de volgende keer

Tenzij je een matige versterker hebt (wat ik niet aanneem), dan kan je er welke giaar dan ook op aansluiten, echt goed klinken zal het dan nooit doen
pi_24046638
Ik heb een Marshall MG100DFX. Geen state-of-the-art buizenversterker dus, maar wel een goed geluid
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:12:05 #270
66823 Luca_Brasi
pi_24046838
die heeft zeker een goed geluid, nadeel van Marshall vind ik echter dat ze een klein beetje overpriced zijn.

Maargoed mijn suggestie voor je volgende opname: De LP Studio
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:16:20 #271
66823 Luca_Brasi
pi_24046933
T gaat trouwens hard, deel 14 is alweer bijna in aantocht
pi_24046956
Heb je nou net je signature veranderd?
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:19:48 #273
66823 Luca_Brasi
pi_24047025
Dat heb je snel gezien kerel!
't werd tijd voor een andere
pi_24047053
Ik ben scherp vandaag
pi_24047177
Trouwens, dat Marshalls overpriced zijn is over het algemeen wel waar, maar dat vond ik bij deze niet. 100 watt aan herrie, 4-kanaals, ingebouwde effecten en een soort van 'buizensimulator' (geeft een veel warmere overdrive/distortion) voor ¤429. Vond ik best redelijk
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:52:52 #276
91306 GF
Kingwood
pi_24047821
Wel leuk dat meer mensen nu hun eigen zooi plaatsen

Ik had nog een solo'tje liggen, beetje lopen kutten met effecten van m'n amp

http://www.dial666forsatan.com/universally.mp3

pi_24054170
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:16 schreef Fixxxer het volgende:
ah ja op die manier. Teken elkaar
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef Tomek het volgende:
Is geen foto's niet wat?
Hahah, idd, das een optie... tekenen of geen foto's... MIj zou dat vrij weinig boeien, ik ben nl. niet zo'n frontman. Maar helaas zijn we met zijn vieren en naderhand met zijn vijven... Kan moeilijk de dictator gaan spelen. Dus voor de rest is dit iig geen optie. Heb wel al wat rondgesurft op het internet en eens gespiekt zo hier en daar.... Maar het gros heeft toch de standaard foto - layout zoals ik ze bij mij vorige post beschreven heb. Een idee is misschien alleen de gezichten?? Soort pasfoto's en dan alle vier naast elkaar en eronder de lijst met equipment. Zodat je vier rijen naast elkaar krijgt. Best overzichtelijk volgens mij...
quote:
Ernie Ball's Music Man

Fijn apparaat!

Ik heb geen music man, maar das wel een gitaar die op mijn 'wish-list' staat, die hebben zo'n fijne halsen die dingen... (bijna net zo fijn als mijn Ibanez ) Het model dat ik hier graag van zou willen hebben is de John Petrucci Signature 7 string.... Volgens mij, in dit, of het vorige topic, heb ik het daar ook over gehad... En ik zou me ipv die EMG's (heb jij die er ook in?) Dimarzio's erin laten zetten. Trouwens die zitten bij de JPM standaard erin als ik me niet vergis.... Ik doe best veel met Dream Theater nummers, dus ooooit zal het wel van komen...
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:31 schreef Hammet het volgende:
Let trouwens niet al teveel op het geluid, het is opgenomen met een of andere gare nep-strat, dus...
Mooi man.... En wat die strat betreft: Kirk Hammet speelde dit zelf ook in met een of andere gare nepstrat die het merk ESP droeg, dus schaam je maar niet!

[ Bericht 11% gewijzigd door Ibanez op 18-12-2004 10:54:08 ]
pi_24054398
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 10:45 schreef Ibanez het volgende:

Mooi man.... En wat die strat betreft: Kirk Hammet speelde dit zelf ook in met een of andere gare nepstrat die het merk ESP droeg, dus schaam je maar niet!
Dank je . Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.

http://www.espguitars.com/esp_custom.htm
http://www.espguitars.com/signature.htm

zaterdag 18 december 2004 @ 11:14:27 #279
66823 Luca_Brasi
pi_24054467
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 10:45 schreef Ibanez het volgende:

[..]

... En ik zou me ipv die EMG's (heb jij die er ook in?) Dimarzio's erin laten zetten. Trouwens die zitten bij de JPM standaard erin als ik me niet vergis.... Ik doe best veel met Dream Theater nummers, dus ooooit zal het wel van komen...
[..]
In de JPM zitten inderdaad standaard Dimarzio's. Ik hou juist erg van het geluid van (let wel) déze EMG's.
pi_24055044
Hmm ik dacht altijd dat die strat van Kirk Hammett een gewone fender was

[ Bericht 3% gewijzigd door Fixxxer op 18-12-2004 17:02:50 ]
pi_24056947
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dank je . Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.

Ja weet ik Sorry, maar dat was als grap bedoeld van die gare strat... staat er ook een beetje synnisch.... hahah ... Esp gitaren zijn idd ook erg van het -gehalte..... Maar als ik me een nieuwe aanschaf wil ik eigenlijk alleen nog maar met 7 snaren, en die maakt esp niet imo...
pi_24057022
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:29 schreef Hammet het volgende:

klinkt erg leuk! lijp dat dunne chorus achtige geluid nagedaan!

alleen de timing tussen de begeleiding en elad gitaar is soms wat weg, misschien volgende keer opnemen met metronoom oid?
pi_24057067
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:25 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, dat Marshalls overpriced zijn is over het algemeen wel waar, maar dat vond ik bij deze niet. 100 watt aan herrie, 4-kanaals, ingebouwde effecten en een soort van 'buizensimulator' (geeft een veel warmere overdrive/distortion) voor ¤429. Vond ik best redelijk
ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:05:57 #284
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24063293
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:

[..]

Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
pi_24069841
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:51 schreef LenL het volgende:

[..]

ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).
Dat vind ik gezwets natuurlijk. Omdat het niet het karakteristieke marshall-geluid heeft, betekent niet dat je het maar gelijk moet af schrijven als troep en ook direct maar links moet laten liggen.

maar goed
pi_24069975
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:44 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ja weet ik Sorry, maar dat was als grap bedoeld van die gare strat... staat er ook een beetje synnisch.... hahah ... Esp gitaren zijn idd ook erg van het -gehalte..... Maar als ik me een nieuwe aanschaf wil ik eigenlijk alleen nog maar met 7 snaren, en die maakt esp niet imo...
ik had niet door dat het cynish was bedoelt
pi_24080397
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...
  zondag 19 december 2004 @ 14:14:12 #288
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24080681
quote:
Op zondag 19 december 2004 14:01 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...
Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!
pi_24080811
quote:
Op zondag 19 december 2004 14:14 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!
Je kunt het ook zo benaderen: MetallicA heeft zoveel geld dat ze gewoon spelen waarop ze willen.. Ze kopen die gibsons misschien wel gewoon zelf (of krijgen zonder endorsement) en hebben met Esp/Ltd afgesproken dat dat gewoon kan. Want via een endorsement is meestal de eis dat je ook alles met dat merk speelt wat met marketing te maken heeft...
pi_24081140
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...
pi_24081213
quote:
Op zondag 19 december 2004 14:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...
  zondag 19 december 2004 @ 15:40:19 #292
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24082554
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!

OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!

Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3

Er zullen er snel meer volgen!
pi_24085245
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!

OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!

Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.

Goeie kwaliteit geluid man......
  zondag 19 december 2004 @ 20:34:28 #294
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_24088592
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

plaatje

(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard )
Bertje en Henk
pi_24089060
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:

Ja, gooi wat op cd en upload het in maastricht...

ja hoor, still with me zit alweer in mn kop

[ Bericht 14% gewijzigd door Fixxxer op 19-12-2004 21:03:26 ]
  zondag 19 december 2004 @ 21:06:37 #296
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24089280
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

plaatje
[afbeelding]

(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard )
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.
Wat is er precies aan de hand? Misschien kan ik je helpen.
feest
  zondag 19 december 2004 @ 21:53:29 #297
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24090328
Hallo,
Ik wil de slagplaat van m'n Ibanezje rood verven.
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/GRX40BK.jpg (zwarte Ibanez GRX40)

Hoe pak ik dit aan?

Eerst de snaren eraf rossen.
Slagplaat los schroeven.
Electronica eraf schroeven.
Zo?

Zit de slagplaat dan vast met alle schroefjes aan de zijkant?
Dan zijn er 9 schroefjes waarmee de slagplaat vast zit en dan nog 8 voor de elementen en de schakelaar. Dan zitten de 2 knoppen er zo aan vast.

En dan, als ik de slagplaat in m'n handen heb, met alles erop. Wat ga ik dan doen?
Schuren? (wat voor schuurpapier?)
Meteen verven of eerst nog met iets bewerken? (met wat en wat voor verf)

Alvast bedankt!!

Voor de kenners: ja dit heb ik precies hetzelfde eerder op gitaar.net gepost.
feest
  zondag 19 december 2004 @ 21:58:30 #298
12221 Tijn