quote:Marcel Coenen vroeg:
Metal Coverband STORMRIDER Zoekt:
Gitarist !
Profiel:
· Moet technisch goede skills hebben, zowel soleren als ritme gitaar, en van thrash metal (Forbidden, Testament, Slayer) tot oude 70’s rock (Thin Lizzy, Judas Priest, Deep Purple) kunnen spelen.
Complete huidige setlist zie http://www.stormrider.nl/setlist.htm .
Geen beginners !
· In bezit van goede backline
· In bezit van eigen vervoer
· Moet houden van een feestje
· Bereid zijn om regelmatig op te treden in binnen en omringd buitenland (gemiddeld 2 tot 3 keer per maand)
· Voldoende podium ervaring en uitstraling
STORMRIDER speelt uitsluitend covers van hardrock/metal bands, veelal jaren 80 periode. De band heeft al zeer veel succesvolle optredens gedaan in binnen en buitenland, waaronder als voorprogramma van Death Angel en op diverse festivals.
De band is gelokaliseerd in Limburg, Nederland (in de buurt van Roermond).
Spreekt jou bovenstaande aan, mail dan je gegevens en een MP3 sample (niet groter dan 5 M van je spel naar: marcel.coenen@gmail.com . Je kan ook een link in de mail zetten naar een MP3 bestand dat ergens op het net staat.
Heb je deze mogelijkheid niet dan kun je ook een CD sturen naar:
Stormrider
Reinoudflat 30
6136 DJ Sittard
http://www.stormrider.nl
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:55 schreef Rooligan het volgende:
Stormrider!
wel eens van gehoord....
Linkske naar het vorige deel
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar laat ik dan meteen maar een serieze post neerzetten.
Ik wil eens voor een wahwah gaan kijken. Ik heb het idee dat ik met een budget van ¤150 een goede wahwah kan halen. Ik weet alleen niet wat de prijzen zijn in echte winkels. Ik wil veel uitproberen en als degene die ik het beste vind boven mijn budget ligt, dan spaar ik even door.
Wie weet een goede tent niet te ver weg van Maastricht? (niet in Noord Brabant dus) (Duitsland of België vind ik niet erg)
Waar moet ik op letten bij het testen? (misschien zijn er dingen waar je aan merkt dat een wahwah zuigt)
Zijn er wahs die jullie me afraden?
Heeft iemand een prijslijst van wat wahwahs ongeveer kosten in een winkel? Dan weet ik wat ik kan verwachten.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:56 schreef Damusic2me het volgende:
voor 150 euro kan je makkelijk kiezen, ik kan je aanraden de jimi hendrix crybaby even te proberen. maar als je naar een beetje ok zaak toe gaat, kan je ze gewoon naast elkaar testen
Belangrijk bij wahs is vooral dat ze niet te veel tone sucken als ze niet aanstaan! let daar op in de winkelquote:Op vrijdag 3 december 2004 16:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar laat ik dan meteen maar een serieze post neerzetten.
Ik wil eens voor een wahwah gaan kijken. Ik heb het idee dat ik met een budget van ¤150 een goede wahwah kan halen. Ik weet alleen niet wat de prijzen zijn in echte winkels. Ik wil veel uitproberen en als degene die ik het beste vind boven mijn budget ligt, dan spaar ik even door.
Wie weet een goede tent niet te ver weg van Maastricht? (niet in Noord Brabant dus) (Duitsland of België vind ik niet erg)
Waar moet ik op letten bij het testen? (misschien zijn er dingen waar je aan merkt dat een wahwah zuigt)
Ja, alle crybaby gevallenquote:Zijn er wahs die jullie me afraden?
Geen idee. Teese maakt de beste wahs, maar vox heeft ookhele goeie.quote:Heeft iemand een prijslijst van wat wahwahs ongeveer kosten in een winkel? Dan weet ik wat ik kan verwachten.
Met bloed op de muur van de kleedkamer van Fiona Apple schrijven maakt ook een heleboel goedquote:Op maandag 6 december 2004 13:09 schreef Fixxxer het volgende:
Wat vind men hier van Dave Navarro? Hij duikt altijd op in de bladen maar meer omdat ie met een hete chick is getrouwd en er zelf rauw uitziet geloof ik.
Dus een beetje fatsoenlijke bypass.quote:Op maandag 6 december 2004 10:28 schreef LenL het volgende:
[..]
Belangrijk bij wahs is vooral dat ze niet te veel tone sucken als ze niet aanstaan! let daar op in de winkel
[..]
Ja, alle crybaby gevallen
[..]
Geen idee. Teese maakt de beste wahs, maar vox heeft ookhele goeie.
Dan heb ik genoeg met ¤200. Ik zal eens een mailtje sturen naar die lui. Hopen dat ze Engels spreken.quote:Op maandag 6 december 2004 16:03 schreef Fixxxer het volgende:
Op de site van feedback staat een crybaby al voor 99,- Andere dunlops zijn duurder en er natuurlijk nog de Dunlop JH1, jimi hendrix...
Vox voor 160,-
Dat rijmt!quote:Op maandag 6 december 2004 16:10 schreef super-muffin het volgende:
hé een tvp.
Een Ibanez GRX40. Die is heel duur. Zullen we ruilen? Dan krijg je er een kabel bij. En desnoods leg ik 50 euro bij!quote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Hee de Sint is al vertrokken he!quote:Op maandag 6 december 2004 16:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Een Ibanez GRX40. Die is heel duur. Zullen we ruilen? Dan krijg je er een kabel bij. En desnoods leg ik 50 euro bij!![]()
![]()
Ik kon het op z'n minst even proberen!quote:Op maandag 6 december 2004 17:02 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Hee de Sint is al vertrokken he!![]()
Ray, vergeten dat we het laatst over de variax acc. hadden? Of komt die dan 1 maand na de ibanez...quote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Frusciante heeft duidelijk m'n voorkeur als RHCP gitarist. Navarro verving hem. 1 album opgenomen (One Hot Minute). Bekende nummers van dat album: My Friends en Aeroplane. Beide wel goede nummers. Maar OHM vind ik het minst goede album en met mij veel RHCP fans. De stijl is heel anders.quote:Op maandag 6 december 2004 13:09 schreef Fixxxer het volgende:
Wat vind men hier van Dave Navarro? Hij duikt altijd op in de bladen maar meer omdat ie met een hete chick is getrouwd en er zelf rauw uitziet geloof ik.
Ik weet zo niet wat ie bij de RHCP gespeeld heeft, maar ik zag laatst toevallig voor het eerst een concert van Janes Addiction op tv.
a. ok het was mijn muziek niet
b. ik dacht letterlijk 'wat een slechte muziek', en het gitaarspel om te huilen. Leek wel of ie voor het eerst improviseerde (niet dat ie zelfs improviseerde) zo saai, vreemd en niets zeggend.
Of hebben mensen hier een andere mening?
Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.quote:Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.
Daarbij komt ook nog eens dat ze oerdegelijk zijn en vrij zuinig met batterij.
hangt er vanaf welke serie... maar toch wel minstens boven de 1000 euro. Kijk eens naar de prestige series.quote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Bij voorbaat dank!
ja maar op die site van feedback staan wel 2 crybaby's met een aardig prijsverschil, ik zou niet voor die cheape gaan (99,-)quote:Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.
de crybaby is een ontzettend schelle wah met geen overgang, hij geeft of de WWW of de AAA en je krijgt er een instant kirk hammet sound van. Hij mist iedere vorm van subtiliteit en staat erom bekend dat hij ontzettend tone suckt als je hem bypasst.quote:Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...quote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Bij voorbaat dank!
Dat kan!!quote:Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
ik denk dat ja met een rg uit de prestige serie wel in de buurt komt of anders een van de signature series denk aan jem of een jsquote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Bij voorbaat dank!
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt!quote:Op maandag 6 december 2004 19:08 schreef Ibanez het volgende:
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...![]()
Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.quote:Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
Neen dat begrijp ik.quote:Op maandag 6 december 2004 21:48 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.
Hoezo vind je 'm dan zo stoer? Omdat er veel mee kan?quote:Op maandag 6 december 2004 22:19 schreef Cynic het volgende:
Ik ben zelf, zonder hem ooit gehoord te hebben, nogal gecharmeerd van die Weeping Demon van Ibanez (heb dus totaal nog geen oordeel over het geluid). Zorg idd wel dat je true bypass hebt, want anders heb je de kans dat je signaal veranderd.
Lijkt me een zeer prettig effect, maar het is niet waar ik naar opzoek ben.quote:Op maandag 6 december 2004 22:28 schreef Cynic het volgende:
Ik had zelf ooit zo´n dunlop, maar dat vond ik toch niet helemaal wat ik zocht. Ben alweer een tijd wahloos. Het feit dat je hem enigszins kan instellen staat me wel aan en hij ziet er ook wel vrij lomp uit. Toch maar eens proberen ooit...
[afbeelding]
Frusciantequote:Op maandag 6 december 2004 18:01 schreef GF het volgende:
[..]
Frusciante heeft duidelijk m'n voorkeur als RHCP gitarist. Navarro verving hem. 1 album opgenomen (One Hot Minute). Bekende nummers van dat album: My Friends en Aeroplane. Beide wel goede nummers. Maar OHM vind ik het minst goede album en met mij veel RHCP fans. De stijl is heel anders.
Mijn heldquote:Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
John Frusciante, dames en heren, John Frusciante!!
![]()
[afbeelding]
Beste DVD vind ikquote:Op dinsdag 7 december 2004 15:25 schreef Prep2Fight het volgende:
Lol, op die dvd van The Peppers is ie ook zo cool![]()
Live @ Slane Castle heette die dvd volgens mij
Of een Vox Pathinder 15R natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ja zitten effecten op en ik vind ze echt goed voor zo'n versterker, maar zou je niet eens harder gaan dan 15? K zou gewoon de Cube 30 nemen.
Hé ik ken die knakworst helemaal niet!quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
John Frusciante, dames en heren, John Frusciante!!
![]()
[afbeelding]
Nou, die maakt ontiegelijk goeie muziekquote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé ik ken die knakworst helemaal niet!![]()
Wat voor muziek maakt ie?
Zoek maar eens in fok op John Frusciante en kijk ook maar eens op Amazon.com, kun je zien hoeveel cd's hij al heeft gemaaktquote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
John: Niks dan respect; als je als lijk door je bandleden gevonden wordt en dan zo erbovenop komt en dan ook nog zo'n muziek kan schrijven: olle!!quote:Op dinsdag 7 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:
[..]
Beste DVD vind ik
Hoe serieus raden jullie mij een Roland Cube 15 aan? Ik heb nu een Fender Frontman 15R, maar das ook niet echt geweldig. Maar als die Cube niet heel veel beter is hou ik liever de frontmanIk las dat er ook effecten op zitten. Iemand ervaring met dat ding? Het is natuurlijk gewoon om thuis te oefenen.
Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*quote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*
Daar speelt ie gitaar . Zijn muziek kan ik niet in 1 hokje stoppen (wat ik sowieso al niet graag doe). Het is iets met rock en funk met hele wazige dingen erbij, dat gewoon catchy en lekker klinkt en t.z.t. ook hard is. Hij is superwazig, speelt live niet al te strak maar is gewoon ROCK N ROLL!! (yeah) Supergast!
alleen jammer dat ie zijn haar af heeft, wat een "gek"
Gewoon op naam ... maar hij doet bij de peppers gewoon wat ie wil hoor..quote:Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
Ai, dat wist ik niet. Vrouwenquote:Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:
alleen jammer dat ie zijn haar af heeft, wat een "gek"
Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
Het zal wel van zn vriendin/vrouw gemoeten hebbenquote:Op woensdag 8 december 2004 14:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
huh![]()
Ligt het aan mij?
begrijp het niet...
![]()
Nou dat is niet helemaal waar, in z'n solowerk zitten ook strakke solo's!! Het nummer 'Look On' heeft een erg lekkere en lange soloquote:Op woensdag 8 december 2004 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.
Daarom ook mijn favo!!!!quote:Op woensdag 8 december 2004 15:38 schreef Zanderrr het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik z'n gitaarspel bij de Peppers eigenlijk alleen op BSSM en Mothers Milk echt heel goed, op die latere Peppers-platen gebeurt niet zoveel bijzonders.
Hij had toen By the way net uitkwam een interview met Total Guitar waarin hem gevraagd werd wat hij op dat moment het meeste speelde. Verbazingwekkend genoeg waren dat volgens hem voornamelijk synthesizerlijntjes van de vroege Depeche Modequote:Op woensdag 8 december 2004 15:38 schreef Zanderrr het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik z'n gitaarspel bij de Peppers eigenlijk alleen op BSSM en Mothers Milk echt heel goed, op die latere Peppers-platen gebeurt niet zoveel bijzonders.
Nou:quote:Op woensdag 8 december 2004 15:24 schreef GF het volgende:
John schijnt z'n haar steeds op een bepaald moment weer af te scheren. Ben alleen vergeten wanneer
Die Cube 15 of Cube 30 zijn dus aanradersLigt die Spider II een beetje in dezelfde prijsklasse? Dan wordt hett inderdaad nog moeilijk
Op de site van feedback zie ik 'm niet staan. Anders kon ik ze daar misschien wel naast elkaar proberen.
Over de spider 30:quote:van de line 6 site
Spider II 15 packs six Smart Control FX including, Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb. All effects can be easily tweaked and delay times can be adjusted using tap tempo.
Ongeveer hetzelfde met als verschil dat je vanaf de 30 watt versie effecten kunt opslaan en schakelen met een footswitch die er vaak bij aanbiedingen bij zit.quote:van de line 6 site[/b]
With six different effect types (two simultaneous), getting the right sound is easy. Spider II 30 packs six Smart Control FX including, Phaser, Chorus/Flanger, Tremolo, Sweep Echo, Tape Echo, and Reverb. All effects can be easily tweaked and delay times can be adjusted using tap tempo.
Als ik het zo zie zou ik voor de 30w Spider gaan.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou:
Bij Feedback: Spider II 15 watt: 159 euro
spider II 30 watt: 209 euro
Cube 15 watt: 109 euro
Cube 30 Watt: 209 euro.
Je had ff bij modeling amps moeten kijken, daar staan ze wel bij, op de feedbacksite.
Over de spider 15:
[..]
Over de spider 30:
[..]
Ongeveer hetzelfde met als verschil dat je vanaf de 30 watt versie effecten kunt opslaan en schakelen met een footswitch die er vaak bij aanbiedingen bij zit.
Nu weet ik de specs niet precies van de cube 15 en 30... Zoals ik me kan herinneren zat er een metal stand en een clean stand op en een reverb.
Je kunt zie hier even checken van de 15, en hier van de 30.
Zo snel als ik het kon zien kom je met de cube 30 pas in de buurt van de line 6 15 watt versterker qua specs.... Maar goed: "Judging is yours!! "
quote:Op woensdag 8 december 2004 16:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nou:
Bij Feedback: Spider II 15 watt: 159 euro
spider II 30 watt: 209 euro
Cube 15 watt: 109 euro
Cube 30 Watt: 209 euro.
Je had ff bij modeling amps moeten kijken, daar staan ze wel bij, op de feedbacksite.
Over de spider 15:
[..]
Over de spider 30:
[..]
Ongeveer hetzelfde met als verschil dat je vanaf de 30 watt versie effecten kunt opslaan en schakelen met een footswitch die er vaak bij aanbiedingen bij zit.
Nu weet ik de specs niet precies van de cube 15 en 30... Zoals ik me kan herinneren zat er een metal stand en een clean stand op en een reverb.
Je kunt zie hier even checken van de 15, en hier van de 30.
Zo snel als ik het kon zien kom je met de cube 30 pas in de buurt van de line 6 15 watt versterker qua specs.... Maar goed: "Judging is yours!! "
Is dat geen afschuwelijke Gibson Maestro??quote:Op donderdag 9 december 2004 09:38 schreef Z het volgende:
Weten jullie wat voor gitaar die linker gitarist bespeeld? Jack White speelt ook wel eens op zo'n ding.
[afbeelding]
Ik hou niet zo van die vormen en kleur van die gitaar.... (is me te alternatiefquote:Op donderdag 9 december 2004 11:36 schreef Z het volgende:
Hmmmz, van de Gibson Maestro kan ik geen afbeeldingen vinden ... Wat is er overigens afschuwelijk aan?
Bron: MTV Newsquote:Dimebag Darrell, guitarist for Pantera and Damageplan, was one of at least four people fatally wounded during a bizarre shooting at a concert in Columbus, Ohio, on Wednesday night.
According to Columbus NBC affiliate NBC4, Dimebag — real name Darrell Abbott — was among the fatalities resulting from the incident, which occurred during a Damageplan performance at the Alrosa Villa in Columbus. Authorities did not release the names of any of the other fatalities to NBC4. Columbus police told MTV News that the gunman killed four people and wounded two before being shot and killed by a police officer.
One witness told the NBC affiliate that a man jumped onto the stage during the first song of the band's set and began firing a gun. According to the witness, the man fired several shots at the band before being tackled by club security. One of the survivors is in critical condition at a local hospital, while another is in fair condition.
"A Columbus police officer, when he arrived, engaged the shooter, and the shooter is also dead, and if the officer hadn't acted when he did and how he did, we'd probably be looking at more dead, because this guy was actively shooting," Sergeant Brent Mull, a public information officer, told MTV News.
"We have 200-plus patrons that we have sequestered inside three city buses," Sergeant Mull explained. "We are interviewing them one by one. The ones that were inside and witnessed this ran for their lives and were in fear for their lives. They are victims too, and we want to take care of them."
As news of Dimebag's bizarre and tragic demise rippled through the metal community, the news was met with shock and sadness.
"I'm speechless," former Rob Zombie/ Ozzy Osbourne bassist Rob "Blasko" Nicholson said. "This is totally unreal. Dimebag is a f---ing legend and this is total bullsh--."
"This is insane and this is beyond travesty," Killswitch Engage frontman and former Damageplan tour partner Howard Jones said. "This is beyond anything I've ever heard. This shouldn't happen in or outside of the rock and metal community. He will be missed and mourned as a person, as a musician, and as a friend."
— Robert Mancini and Ryan J. Downey
K'speel daar nummers van... nu met een extra dimensie natuurlijk..quote:Op donderdag 9 december 2004 12:54 schreef Svyatagor het volgende:
RIP Dimebag....
[..]
Bron: MTV News
[afbeelding]
Iedereen die wel 'ns naar Pantera heeft geluisterd (Ibanez??) zal zijn gitaargeluid kennen. Verschrikkelijk om op zo'n manier aan je eind te moeten komen.
Amerikanen en hun wapens...![]()
De eerste solo van Come Together klopt wat betreft de tonen wel, maar ik zou het anders spelen. Als ik het goed hoor, worden er bendings gebruikt en geen hammer-on's. Die 12e fret, eerste snaar (e) op het einde zou ik ook spelen met een bending op de 15e fret van de 2e snaar.quote:EDIT: misschien kan iemand kijken of ze een beetje kloppen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:01 schreef GF het volgende:
Nou ik heb een keuze gemaakt. De Line 6 Spider II 30w staat naast meWat een geweldig ding! Heel veel opties en wat een verschil met m'n andere amp
![]()
* GF erg blij is![]()
Thanksquote:
Zodra ik hem hoorde wou ik hemquote:
Alweer een tevreden line 6 gebruiker!!!quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:49 schreef GF het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Zodra ik hem hoorde wou ik hemCube 30 heb ik ook nog geprobeerd, ook erg ok.
Ben nu alleen bang dat ik m'n Boss turbo distortion veel minder zal gebruiken
BBQ er komt weer een pedaaltje vrij...quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:49 schreef GF het volgende:
Zodra ik hem hoorde wou ik hemCube 30 heb ik ook nog geprobeerd, ook erg ok.
Ben nu alleen bang dat ik m'n Boss turbo distortion veel minder zal gebruiken
Hehe, ik hou het pedaaltje welquote:Op zaterdag 11 december 2004 15:56 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
BBQ er komt weer een pedaaltje vrij...
Wel een vette gitaar, sunburstquote:Op maandag 13 december 2004 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben momenteel in het bezit van deze gitaar:
[afbeelding]
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002
Dus in sunburst en in nieuwstaat.
Wat zou een redelijke vraagprijs zijn?
De reacties die ik momenteel krijg via de verschillende websites zijn zeer wisselend...
Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...
Dan koop je voor een paar euro's zo'n stekkerdoos met een kabel (weet ik veel hoe die dingen heten) en dan reit je de kabel van de aarde eruit (groen/geel toch?) en die zet je vast aan je verwarming!quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:52 schreef GF het volgende:
[..]
Hehe, ik hou het pedaaltje wel![]()
Ik moet nog steeds een geaard stopcontact in m'n kamer makenWordt de ruis een beetje zat. Vanmiddag heb ik een verlengsnoer van de keuken naar m'n kamer gelegd
![]()
Die optie ken ikquote:Op maandag 13 december 2004 15:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dan koop je voor een paar euro's zo'n stekkerdoos met een kabel (weet ik veel hoe die dingen heten) en dan reit je de kabel van de aarde eruit (groen/geel toch?) en die zet je vast aan je verwarming!
Mooi idd, zo'n 50's editie. Ik heb dezelfde hout/kleur combinatie, maar dan een Strat Deluxe, dus met lace sensors. Tien jaar geleden was die rond de 2.000 gulden, dus ik denk dat je met deze tussen 800 en 1000 euro goed zit- als je kijkt naar gitaarmarkt etc. Maar ik kan me ook vergissen hoor, misschien is dit wel een hele sjieke...quote:Op maandag 13 december 2004 14:00 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Wel een vette gitaar, sunburst
Wie is BBQ?! Je bedoelt er mij toch niet mee?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:56 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
BBQ er komt weer een pedaaltje vrij...
Je hebt toch wel eens van die kabeltjes onder aan de verwarming zitten? Weet je misschien waar die vandaan komen?quote:Op maandag 13 december 2004 15:29 schreef GF het volgende:
[..]
Die optie ken ikMaar vind ik niet al te veilig. Stel je voor dat er iets mis gaat, dat gebruikt ie de verwarming om de boel weg te leiden
![]()
En sindsdien sliep de kat nooit meer op de zacht aanstaande verwarmingquote:Op maandag 13 december 2004 15:29 schreef GF het volgende:
Die optie ken ikMaar vind ik niet al te veilig. Stel je voor dat er iets mis gaat, dat gebruikt ie de verwarming om de boel weg te leiden
![]()
Geen idee wat voor kabels dat moeten zijn. Ik zie ze bij mij ook nietquote:Op maandag 13 december 2004 15:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je hebt toch wel eens van die kabeltjes onder aan de verwarming zitten? Weet je misschien waar die vandaan komen?
Ik weet niet of het zo gevaarlijk is, maar als je geen risico wilt nemen zal ik maar niet doen als je het niet zeker weet.
Misschien toch maar eens proberenquote:Op maandag 13 december 2004 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
En sindsdien sliep de kat nooit meer op de zacht aanstaande verwarming.
Die zijn ook om iets te aarden. WIj hebben ze wel.quote:Op maandag 13 december 2004 16:01 schreef GF het volgende:
[..]
Geen idee wat voor kabels dat moeten zijn. Ik zie ze bij mij ook niet
Mmm, zit ik dan zo aan de lage kant met mijn 500 euro vraagprijs?quote:Op maandag 13 december 2004 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mooi idd, zo'n 50's editie. Ik heb dezelfde hout/kleur combinatie, maar dan een Strat Deluxe, dus met lace sensors. Tien jaar geleden was die rond de 2.000 gulden, dus ik denk dat je met deze tussen 800 en 1000 euro goed zit- als je kijkt naar gitaarmarkt etc. Maar ik kan me ook vergissen hoor, misschien is dit wel een hele sjieke...
Neuh johquote:Op maandag 13 december 2004 15:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wie is BBQ?! Je bedoelt er mij toch niet mee?
Tis vast HIM of L_A_H onder mijn account geweestquote:
Ja voor een gloednieuwe sowieso ja schat ik, hij toch USA? of mexico?quote:Op maandag 13 december 2004 16:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mmm, zit ik dan zo aan de lage kant met mijn 500 euro vraagprijs?![]()
Wellicht, ik zet em binnenkort wel op marktplaats.nl en dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik heb nu geld nodig...quote:Op maandag 13 december 2004 17:08 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Tis vast HIM of L_A_H onder mijn account geweest
[..]
Ja voor een gloednieuwe sowieso ja schat ik, hij toch USA? of mexico?
Ik snap verder helemaal niks van strats en hun prijzen maar op de Feedback site zijn ze niet snel zo goedkoop als de jouwe dus je zou er wat bovenop kunnen doen.
Alleen snap ik niet wat de ene strat 600 en de andere ineens 1100 maakt... Misschien kun je naar een winkel gaan voor meer info over je precieze type...
Volgens mij is het een heel eigenzinnige interpretatie van Suck My Kiss van de RHCP...quote:Op maandag 13 december 2004 17:12 schreef GF het volgende:
Ik heb m'n microfoon (een gaar simpel ding van een headsetje) voor m'n nieuwe amp gehangen. Het is geen eigen werk, dus ben benieuwd of iemand het herkent
![]()
Resultaat
Lijkt me wel ja, als het een USA is, maar ik heb er echt niet veel verstand van...quote:Op maandag 13 december 2004 16:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mmm, zit ik dan zo aan de lage kant met mijn 500 euro vraagprijs?![]()
Voor een tweedehands Mexicaan komt het al een stuk meer in de richting in ieder geval. Daar heb ik er nieuw eentje van op de kop getikt zo rond de ¤ 700.quote:Op maandag 13 december 2004 17:21 schreef Svyatagor het volgende:
Lijkt me wel ja, als het een USA is, maar ik heb er echt niet veel verstand van...
Niet alles... '5 minutes alone' (Pantera) zit er een stukje tussendoor...quote:Op maandag 13 december 2004 09:54 schreef Fixxxer het volgende:
hehe, wast allemaal 'geïmproviseerde' zooi? Enige wat k herkende was enter sandman maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Hoelang speelde je tot een jaar terug?
* Fixxxer wacht op H.I.M. met recording adviezen
Hmm ja nu herken ik 't.quote:Op maandag 13 december 2004 17:25 schreef Vampier het volgende:
[..]
Niet alles... '5 minutes alone' (Pantera) zit er een stukje tussendoor...Ik speel al sinds mijn 18de bas maar heb mijn bas in Nederland moeten laten
heb na 3 maanden in de US een gitaar gekocht maar vind bas toch cooler omdat ik daar een stuk sneller op ben dan op gitaar (en technisch ook een stuk beter)
Correctquote:Op maandag 13 december 2004 17:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij is het een heel eigenzinnige interpretatie van Suck My Kiss van de RHCP...![]()
van de fenders heb je ontzettend veel verschillende uitgaves, japans, mexicaans, koreaans, vintage, tig soorten reissues en tig soorten uitgaves van nu. Welke heb je precies (die van de foto lijkt me een 57 ri of een standard)?quote:Op maandag 13 december 2004 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
Even een vraagje:
Ik ben momenteel in het bezit van deze gitaar:
[afbeelding]
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002
Dus in sunburst en in nieuwstaat.
Wat zou een redelijke vraagprijs zijn?
De reacties die ik momenteel krijg via de verschillende websites zijn zeer wisselend...
Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...
Het is die van de Fenderwebsite, geen standard maar een 50's strat uit de classic series:quote:Op maandag 13 december 2004 17:55 schreef LenL het volgende:
[..]
van de fenders heb je ontzettend veel verschillende uitgaves, japans, mexicaans, koreaans, vintage, tig soorten reissues en tig soorten uitgaves van nu. Welke heb je precies (die van de foto lijkt me een 57 ri of een standard)?
Feedback:quote:Op maandag 13 december 2004 18:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het is die van de Fenderwebsite, geen standard maar een 50's strat uit de classic series:
http://www.fender.com/products/show.php?partno=0131002 (maar dan dus sunburst...)
Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???quote:Op maandag 13 december 2004 18:23 schreef LenL het volgende:
ik heb toruwens vandaag eventjes wat opgenomen met mn podxt. Een klein stukje uit master of puppets van metallica, de lead toon vind ik niet echt wat, heb ik heel snel ingedraaid en eigenlijk schandalig hoe slecht ik kan spelen met alle gitaarspullen die ik heb. Maar misschien wat leuk om meer inzendingen te bespoedigen.
http://home.zonnet.nl/spit23/moppodxt.mp3
wat heb ik nou alweer misdaan???quote:Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
waar nemen jullie mee op , wat voor programma?
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6) guitarport
Neuj hoor..... echt nietquote:Op maandag 13 december 2004 19:08 schreef Rancor het volgende:
[..]
omdat jij de line 6 ambassadeur bent hier![]()
okay H-I-M is bij deze benoemt tot LINE -6 ambassadeur!!quote:Op maandag 13 december 2004 19:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Neuj hoor..... echt niet
* Ibanez geeft daarvoor de eer aan H-I-M!!!
Zonder het zelf te vermoeden.....quote:Op maandag 13 december 2004 19:16 schreef Rancor het volgende:
[..]
okay H-I-M is bij deze benoemt tot LINE -6 ambassadeur!!![]()
![]()
Mag ik jullie daarvoor bedanken!quote:Op maandag 13 december 2004 19:16 schreef Rancor het volgende:
[..]
okay H-I-M is bij deze benoemt tot LINE -6 ambassadeur!!![]()
![]()
L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.quote:Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6guitarport
Ik neem aan, door het vervolgverhaal erachteraan, dat je het over het geluid hebt en niet over het genre, toch??????quote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
Oh, ik heb er misschien net 3 minuten over gedaan om het op te nemen en online te zettenquote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
GF, Waar heb je je mic op de amp hangen? misschien is het toch gaaf om bijvoorbeeld een sm-57 ofzo te kopen dat verbetert de resultaten enorm en zorgt ervoor dat je microfoon niet vervormt door de hoge geluidsdruk!
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?quote:Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.
Sorry ben weekend weg geweest, vandaar de spam ineens
De mic is zo'n klein Creative micje vlak voor de speaker geplaatstquote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
Vampier wat voor soort muziek speel je? Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
adobe audition, maar ik heb inmiddels ook cubase, moet ik eens installerenquote:Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6guitarport
met de pod speel en neem ik trouwens gewoon mono op, de harmonies heb ik gewoon later links en rechts gepand.quote:Op maandag 13 december 2004 18:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???
Lead geluid is okeej hoor!!!! Mooi stereo... POD XT ----> Geniaal apparaa...t
Rancor, heb ik je niet eens logic gegeven met drumkit from hell????? Zo niet; ligt ie hier voor je klaar!! Ook een progje waar heel goed mee op te nemen is..quote:Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Rancor het volgende:
[..]
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
Ik vind er niets over op de site van BC Rich.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef diverjan het volgende:
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"![]()
![]()
Met microfoon toch wel?quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Wicked, zo lees ik altijd dat die van de oude garde het nog steeds het liefst doen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder gevalquote:Op woensdag 15 december 2004 15:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...
Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
In de winkel zetten ze er nog wel eens elastiekjes op zodat het soepeler aanvoelt. Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met .011's trouwens.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef AntiChrist het volgende:
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval)
Hé kom op, gewoon doen!quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Gewoom doen....quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Klinkt goed voor zover ik er verstand van hebquote:Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
-knip-
Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruikenquote:Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé kom op, gewoon doen!
Hoe lang speel jij al?
Dat heb ik nou ook..... Ik neem het op met logic en dan kun je nog kloten, en dan krijg je echt bijna cd kwaliteit... Maar zoals ik het bovenstaande heb opgenomen, klinkt qualitatief natuurlijk ook nergens naar. Dat komt doordat mijn versterker aan tegenovergestelde kant staat van de monitor waar de mic in zit. (standaard) En daarbij is dat opname progje natuurlijk niet bedoeld voor een gitaar die veel te hard staat voor zo'n kleine ruimtequote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer![]()
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zittenquote:Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruikenEn ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.
Dan toch een paar stukjes:
1
2
3
Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doenZelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:51 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje
. Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
YO!! :$ ik speel slaggitaar...quote:Op woensdag 15 december 2004 19:56 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jongens, echt geweldig al die stukjes!
Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!![]()
![]()
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!quote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neemt echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer![]()
Ik houd het nog wel uit tot volgend jaar en wacht gespannen af!quote:Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:
YO!! :$ ik speel slaggitaar...nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
Hahaha, ja het is ook niet onmogelijk, maar het geeft idd zoveel frustraties soms en dan laat ik het weer een dag rusten, de volgende dag gaat het dan opeens een stukje beter. Als het dan daarna opeens weer kut gaat ligt mn plectrum ook in de andere hoek van de kamerquote:Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.
Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.() ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
![]()
![]()
![]()
Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalenquote:Op woensdag 15 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:
Ik oefen de laatste tijd ook steeds meer. Met m'n nieuwe versterker heb ik ook het plezier weer helemaal terug. Misschien ga ik nog weleens op les. Maar heb eerst andere prioriteitenIk ga vrolijk door met het mezelf aanleren
Yup. En deze arme student wilt eerst zijn rijbewijsquote:Op woensdag 15 december 2004 20:33 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalen.
Jij kunt het wel!quote:Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen. Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S
maar goed hier staat ie dus:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/sweetschildomine.mp3
Ga ik in mee, en misschien iets losser spelen. K kan die solo ook voor een groot deel (nooit afgemaakt) en je kunt als meer sustain niet lukt ook bijvoorbeeld een noot 4 keer wild benden ofzo om de tijd te vullen, snappie. Lijkt het meer alsof je los gaatquote:Op woensdag 15 december 2004 21:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij kunt het wel!![]()
Maar om toch nog iets te zeiken te hebben, iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Jah, k heb al iets in gedachten en ik zal dit weekend iets opnemen maar ik weet nu al dat ik ontevreden over de toon ga zijn maja...quote:Op woensdag 15 december 2004 20:05 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!
Wat bedoel je? Het typische gitaargeluid van dat nummer, of dat ik de solo ook met een slide buisje doe?quote:Op woensdag 15 december 2004 23:19 schreef Fixxxer het volgende:
AAA tush is zooo lekker, heb je zo'n geluidje?
Ik heb geen buizenversterker helaas, heb een Marshall AVT 100. Met de band speel ik wel op een buizenversterker, een Engl Thunderquote:
klinkt goed hammet!!!quote:Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen. Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S
Rockabilly is gaaf! Waar moet je optreden??quote:Op donderdag 16 december 2004 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, tijdje niet meer gepost...
De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.
Overigens heb ik op eerste kerstdag al het eerste optreden van ons rockabilly setje (90% Stray Cats covers... maar goed); helaas zonder blazers. Deze vonden het op het laatste moment toch te moeilijk.![]()
klinkt wel leuk! maar als het dan wat beter klinkt, waarom eq je hem dan zelf niet wat bij in cooledit of weetikveel wat?quote:Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:
http://n.1asphost.com/Fixxxer6/Track%202%20(8.3).mp
Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdektHeb je mn soundtik weer
Arrivederci
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmeldenquote:Op donderdag 16 december 2004 09:03 schreef Fixxxer het volgende:
omdat ik nooit opneem (dit keer wel in cooledit btw) en dus geen idee heb hoe die programma's werken
Jaaaaaaa! Eindelijk!quote:Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:
http://n.1asphost.com/Fixxxer6/Track%202%20(8.3).mp
Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdektHeb je mn soundtik weer
Arrivederci
Huh? Ik weet niks van opnemen hoor!quote:Op donderdag 16 december 2004 09:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmelden
Gaaf gitaarstukje btw
Eerste Kerstdag, kerstsessie in Roggelquote:Op donderdag 16 december 2004 08:41 schreef Dezz het volgende:
[..]
Rockabilly is gaaf! Waar moet je optreden??
quote:Op donderdag 16 december 2004 10:13 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Huh? Ik weet niks van opnemen hoor!![]()
Welke geluidskaart?quote:Op donderdag 16 december 2004 11:40 schreef super-muffin het volgende:
hm, ik krijg het niet opgenomen.
het staat nu op m'n tape. En ik heb een kabel van weet ik hoeveel millimeter, en die kan in de hoofdtelefoon ingang van de taperecorder. Dus ik denk ik gooi de andere kant van dat kabeltje in m'n line in, en dan naar geluidsrecorder, maar dat werkt dus niet.
Ik kijk even achter m'n computer welke ik moet gebruiken.
ghehe thxquote:Op woensdag 15 december 2004 21:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij kunt het wel!![]()
Maar om toch nog iets te zeiken te hebben, iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Maar verder klinkt het zekers goed.
Nee, ik wil jullie geen minderwaardigheidscomplex bezorgenquote:Op donderdag 16 december 2004 12:49 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
U blijft zelf aardig in gebreke...
uhh.... ja tuurlijk wat dom dat ik daar niet aan had gedacht...quote:Op donderdag 16 december 2004 13:06 schreef Fixxxer het volgende:
Pagina 1 gaat ook over wahwah'sen je zet hem idd tussen gitaar en amp.
Btw heeft je marshall geen headphone out?
Hollowbody Archtops zijn sowiesoquote:Op donderdag 16 december 2004 13:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee pple, ik ga hoogstwaarschijnlijk deze gitaar aanschaffen:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik deze mooier:quote:Op donderdag 16 december 2004 13:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Hee pple, ik ga hoogstwaarschijnlijk deze gitaar aanschaffen:
[afbeelding]
Heeft iemand ervaring met deze Ibanez?
Ik persoonlijk vind het een topding, speelt ook ontzettend lekker en er zit een lekker geluid in...
quote:
quote:Op donderdag 16 december 2004 13:27 schreef Prep2Fight het volgende:
Ze lijken ook niet echt op elkaar, maar ik kon geen andere Ibanez hollow vinden op google, dus vandaar dat fototje=)
headphone out staat niet garant voor goede opnames, ik weet niet wat voor resultaat eruit komt, maar ik ben bang dat er geen superdeluxe cab en mic sim inzit zoals bij modeling spul als line6, behringer en vox.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:11 schreef Hammet het volgende:
[..]
uhh.... ja tuurlijk wat dom dat ik daar niet aan had gedacht...![]()
hahaha bedankt ik zal het eens proberen
Intressante stereo.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]
Klinkt goed voor zover ik er verstand van heb![]()
[..]
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruikenEn ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.
Dan toch een paar stukjes:
1
2
3
Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doenZelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Cool!!quote:Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Dat klinkt idd coolquote:Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Impromptu in A groot.quote:
Ik vind het goed klinken voor een V-amp 2! Nice hoorquote:Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
weten we dat ook weerquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef dingendoener het volgende:
hoi ik speel geen gitaar
sterker nog ik vind gitaar muziek dom
dus ik ga nu weer weg uit deze topic
![]()
u suckquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef dingendoener het volgende:
hoi ik speel geen gitaar
![]()
Maar je wilt het niet uitbesteden? Mn huisgenoot bouwt websites en maakt foto's voor bedrijven en particulieren.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:58 schreef Ibanez het volgende:
Hebben jullie misschien leuke ideeen voor me??
(qua foto's en design)
Dat is net de lol, mijn neef doet dat ook, en ik ben samen met hem dat aan het doen.... Maar dit is iets dat wil ik gaan doen.. Hij heeft de "overall lay-out" bedacht zeg maar. En die is (gelukkig) niet zo standaard.Maar mijn intentie was om ideeen op te doen hoe je een band kunt fotograferen, zonder dat dit op de standaard manier gebeurt zoals boven omschreven staat en dit zich weer aandient om het webdesign omhoog te halen. Qua orginaliteit.quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Maar je wilt het niet uitbesteden? Mn huisgenoot bouwt websites en maakt foto's voor bedrijven en particulieren.
Dat zijn inderdaad lekkere dingenquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:32 schreef Fixxxer het volgende:
Een music manNooit op gespeeld maar wel mensen erop en erover gehoord. Dat schijnen lekkere dingen te zijn he.
hoi ik speel gitaarquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef dingendoener het volgende:
hoi ik speel geen gitaar
![]()
Ziet er puik uit!quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:29 schreef Luca_Brasi het volgende:
Ik heb nu een maandje deze (nouja niet echt deze, heb zelf geen digitale camera, dus maar een van internet geplukt)
[afbeelding]
Fijn apparaat!![]()
Nog iemand hier met een Music Man?
Nee man, das juist gaaf! Heb jij een redelijk unieke gitaar!quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:50 schreef Luca_Brasi het volgende:
Dank je!
Klote alleen dat ze zo schaars zijn hier, ik zie ze bijna nooit.
Of is dat juist leuk?
Ik ben er nog niet helemaal uit
Deze kleur vind ik ongelooflijk mooi! Welke wilde je eerst hebben?quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:57 schreef Luca_Brasi het volgende:
Khad eigenlijk een andere kleur gewild maar daar was 7 maanden levertijd op...en zolang kon ik niet wachten
Gelijk heb je, dat rood is ook heel erg mooi!quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:16 schreef Luca_Brasi het volgende:
Eigenlijk deze:
[afbeelding]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn kleur wel mooi, maar àls je er al een ziet is die in dat lichtblauw..
Cool man! Ziet er gelikt uit. Ik heb zelf geen Music Man (ben ze zelfs eigenlijk nooit bewust tegen gekomen in een winkel)quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:29 schreef Luca_Brasi het volgende:
Ik heb nu een maandje deze (nouja niet echt deze, heb zelf geen digitale camera, dus maar een van internet geplukt)
[afbeelding]
Fijn apparaat!![]()
Doet het niet helemaal, hè.quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:23 schreef Hammet het volgende:
[..]
Cool man! Ziet er gelikt uit. Ik heb zelf geen Music Man (ben ze zelfs eigenlijk nooit bewust tegen gekomen in een winkel)
Trouwens, omdat ik zoveel positieve reacties kreeg op mijn opname hier nog een stukje: de intro van Metallica - One:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/one.mp3
Hé, puik werk!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:29 schreef Hammet het volgende:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/One.mp3
.... klote hoofdletters...
Dank jequote:Op vrijdag 17 december 2004 21:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, puik werk!!![]()
Klinkt lekker!![]()
Enne, wanneer krijgen wij iets van jou Musicman te horen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:47 schreef Luca_Brasi het volgende:
Goed hoor!![]()
En inderdaad, 't klinkt nòg beter als je 't met een 'wat betere' gitaar inspeelt![]()
Dat klinkt alsof je nog een andere hebt. Waarom pakte je die dan niet voor het opnemen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:52 schreef Hammet het volgende:
deze was toen ooit eens 100 gulden... (nee geen euro, maa rGULDEN). Voor dat geld is het nog wel een heel puik gitaartje. Erg leuk om bij je computer te hebben, ik speel er altijd op als ik moet wachten op een download oid. Erg handig
Zodra ik de apparatuur heb om op te nemenquote:Op vrijdag 17 december 2004 21:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Enne, wanneer krijgen wij iets van jou Musicman te horen?
Ik heb nog een epiphone les paul (die ik wel gebruikte voor sweet child o'mine), maar die staat niet hier bij me. Die zou ik dan moeten halen, maar daar heb ik geen zinquote:Dat klinkt alsof je nog een andere hebt. Waarom pakte je die dan niet voor het opnemen?
quote:
Hahah, idd, das een optie... tekenen of geen foto's... MIj zou dat vrij weinig boeien, ik ben nl. niet zo'n frontman. Maar helaas zijn we met zijn vieren en naderhand met zijn vijven... Kan moeilijk de dictator gaan spelen. Dus voor de rest is dit iig geen optie. Heb wel al wat rondgesurft op het internet en eens gespiekt zo hier en daar.... Maar het gros heeft toch de standaard foto - layout zoals ik ze bij mij vorige post beschreven heb. Een idee is misschien alleen de gezichten?? Soort pasfoto's en dan alle vier naast elkaar en eronder de lijst met equipment. Zodat je vier rijen naast elkaar krijgt. Best overzichtelijk volgens mij...quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef Tomek het volgende:
Is geen foto's niet wat?
Ik heb geen music man, maar das wel een gitaar die op mijn 'wish-list' staat, die hebben zo'n fijne halsen die dingen... (bijna net zo fijn als mijn Ibanezquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:29 schreef Luca_Brasi het volgende:
Ernie Ball's Music Man
Fijn apparaat!![]()
Mooi man....quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:31 schreef Hammet het volgende:
Let trouwens niet al teveel op het geluid, het is opgenomen met een of andere gare nep-strat, dus...
Dank jequote:Op zaterdag 18 december 2004 10:45 schreef Ibanez het volgende:
Mooi man....En wat die strat betreft: Kirk Hammet speelde dit zelf ook in met een of andere gare nepstrat die het merk ESP droeg, dus schaam je maar niet!
In de JPM zitten inderdaad standaard Dimarzio's. Ik hou juist erg van het geluid van (let wel) déze EMG's.quote:Op zaterdag 18 december 2004 10:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
... En ik zou me ipv die EMG's (heb jij die er ook in?) Dimarzio's erin laten zetten. Trouwens die zitten bij de JPM standaard erin als ik me niet vergis.... Ik doe best veel met Dream Theater nummers, dus ooooit zal het wel van komen...
[..]
Ja weet ikquote:Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dank je. Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.
http://www.espguitars.com/esp_custom.htm
http://www.espguitars.com/signature.htm
![]()
klinkt erg leuk! lijp dat dunne chorus achtige geluid nagedaan!quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:29 schreef Hammet het volgende:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/One.mp3
.... klote hoofdletters...
ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:25 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, dat Marshalls overpriced zijn is over het algemeen wel waar, maar dat vond ik bij deze niet. 100 watt aan herrie, 4-kanaals, ingebouwde effecten en een soort van 'buizensimulator' (geeft een veel warmere overdrive/distortion) voor ¤429. Vond ik best redelijk
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dank je. Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.
http://www.espguitars.com/esp_custom.htm
http://www.espguitars.com/signature.htm
![]()
Dat vind ik gezwets natuurlijk. Omdat het niet het karakteristieke marshall-geluid heeft, betekent niet dat je het maar gelijk moet af schrijven als troep en ook direct maar links moet laten liggen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:51 schreef LenL het volgende:
[..]
ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).
ik had niet door dat het cynish was bedoeltquote:Op zaterdag 18 december 2004 13:44 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja weet ik![]()
Sorry, maar dat was als grap bedoeld van die gare strat... staat er ook een beetje synnisch.... hahah
... Esp gitaren zijn idd ook erg van het
-gehalte..... Maar als ik me een nieuwe aanschaf wil ik eigenlijk alleen nog maar met 7 snaren, en die maakt esp niet imo...
Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!quote:Op zondag 19 december 2004 14:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...
Je kunt het ook zo benaderen: MetallicA heeft zoveel geld dat ze gewoon spelen waarop ze willen.. Ze kopen die gibsons misschien wel gewoon zelf (of krijgen zonder endorsement) en hebben met Esp/Ltd afgesproken dat dat gewoon kan. Want via een endorsement is meestal de eis dat je ook alles met dat merk speelt wat met marketing te maken heeft...quote:Op zondag 19 december 2004 14:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!
Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
quote:Op zondag 19 december 2004 14:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...
Goeie kwaliteit geluid man......quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!
OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3
Er zullen er snel meer volgen!
Ja, gooi wat op cd en upload het in maastricht...quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.quote:Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap. Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt
plaatje
[afbeelding]
(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard)
De klank is best okayquote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!
OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil isquote:Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De klank is best okayWat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?
Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |