abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23969350
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Rancor het volgende:

[..]

ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
Rancor, heb ik je niet eens logic gegeven met drumkit from hell????? Zo niet; ligt ie hier voor je klaar!! Ook een progje waar heel goed mee op te nemen is..
In The Presence Of Enemies!
pi_23973601
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
pi_23976740
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

feest
pi_23976906
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef diverjan het volgende:
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
Ik vind er niets over op de site van BC Rich.
feest
pi_23977716
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
pi_23978043
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Met microfoon toch wel?

Ik ben benieuwd!!
feest
pi_23980019
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wicked, zo lees ik altijd dat die van de oude garde het nog steeds het liefst doen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23982446
http://members.home.nl/parkel/picdump/NOIZE.mp3

luisteren met eigen gevaar voor oren ik probeer mijn timing terug te krijgen en een stukje snelheid... mun 'knoken' zitten een beetje vast
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 15 december 2004 @ 08:18:51 #159
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23982842
Echt vet dat je van die stukjes post!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  woensdag 15 december 2004 @ 11:05:26 #160
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23985131
Ja, nu wij weer es he
pi_23985576
Lijkt wat op de slag gitaar van The Offspring's "The kids aren't allright" in de intro..... lolllll
pi_23990859
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
pi_23991468
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
  woensdag 15 december 2004 @ 16:24:58 #164
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_23992163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:50 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
pi_23992218
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef AntiChrist het volgende:
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
In de winkel zetten ze er nog wel eens elastiekjes op zodat het soepeler aanvoelt. Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met .011's trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23992502
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Unspoken words were understood
pi_23993764
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
feest
pi_23993836
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Gewoom doen....

en ze zeggen als een schaap over de dam is..... daarom:

erotomaniastukje

eigen "hatebreed"-achtig stukje

stukje van een band van een vriend, waarvan de band niet meer bestaat

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ibanez op 15-12-2004 19:47:17 ]
pi_23994981
ruige stukjes ibanez

en nee je hebt me dat programma nog niet gegeven.
dus die kom ik snel eens halen
pi_23995104
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef Ibanez het volgende:

[..]

-knip-

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...
Klinkt goed voor zover ik er verstand van heb
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

Dan toch een paar stukjes:

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
pi_23995545
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
pi_23995821
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Dat heb ik nou ook..... Ik neem het op met logic en dan kun je nog kloten, en dan krijg je echt bijna cd kwaliteit... Maar zoals ik het bovenstaande heb opgenomen, klinkt qualitatief natuurlijk ook nergens naar. Dat komt doordat mijn versterker aan tegenovergestelde kant staat van de monitor waar de mic in zit. (standaard) En daarbij is dat opname progje natuurlijk niet bedoeld voor een gitaar die veel te hard staat voor zo'n kleine ruimte ....

Maar om een indicatie te krijgen van het spel en de smaak van de poster is het wel lol...
pi_23996371
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]

Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

Dan toch een paar stukjes:

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
  woensdag 15 december 2004 @ 19:56:58 #174
87946 Last_Action_Hero
pi_23996510
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!

Ik zou ook graag wat willen posten, maar helaas is dat niet mogelijk met mijn laptop hier op de studentenkamer!

[ Bericht 17% gewijzigd door Last_Action_Hero op 15-12-2004 20:03:26 ]
pi_23996615
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:51 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.

Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.( ) ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:56 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!
YO!! :$ ik speel slaggitaar... nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
  woensdag 15 december 2004 @ 20:05:52 #176
87946 Last_Action_Hero
pi_23996718
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neemt echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!
  woensdag 15 december 2004 @ 20:07:16 #177
87946 Last_Action_Hero
pi_23996762
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:
YO!! :$ ik speel slaggitaar... nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
Ik houd het nog wel uit tot volgend jaar en wacht gespannen af!
pi_23996902
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:01 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.

Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.( ) ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
Hahaha, ja het is ook niet onmogelijk, maar het geeft idd zoveel frustraties soms en dan laat ik het weer een dag rusten, de volgende dag gaat het dan opeens een stukje beter. Als het dan daarna opeens weer kut gaat ligt mn plectrum ook in de andere hoek van de kamer . Zeker, oefening baart kunst, maar soms heb je echt het idee dat het nooit wat gaat worden. Maargoed zolang het plezier er maar blijft, 1 uur per dag spelen haal ik de laatste tijd makkelijk namelijk (maak daar maar 2 van).
pi_23997160
Ik oefen de laatste tijd ook steeds meer. Met m'n nieuwe versterker heb ik ook het plezier weer helemaal terug. Misschien ga ik nog weleens op les. Maar heb eerst andere prioriteiten Ik ga vrolijk door met het mezelf aanleren
pi_23997353
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:
Ik oefen de laatste tijd ook steeds meer. Met m'n nieuwe versterker heb ik ook het plezier weer helemaal terug. Misschien ga ik nog weleens op les. Maar heb eerst andere prioriteiten Ik ga vrolijk door met het mezelf aanleren
Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalen .
pi_23997626
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:33 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Als ze dat lesgeld eerst eens wat minderen kan een arme student het tenminste ook betalen .
Yup. En deze arme student wilt eerst zijn rijbewijs
pi_23997680
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen . Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S

maar goed hier staat ie dus :

http://home.wanadoo.nl/jemorel/sweetschildomine.mp3
pi_23998048
Wooow, dat klinkt cool man... wie kan dit hier overtreffen met z'n opname?
pi_23998107
Dank u !
  woensdag 15 december 2004 @ 21:50:40 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23999342
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:
Ok ik zal dan ook maar eens een stukje plaatsen . Het is mn eerste opname, ik had daarna ook nog het intro van Sanitarium van metallica opgenomen maar dat was niet om aan te horen (slechte timing, slecht geluid etc)
Het is opgenomen met een epiphone les paul standard, en dan via een V-Amp 2 (een goedkope versie van een POD, maar dan van Behringer ipv Line6) direct in de Line-In (en dan met Cooledit getaped). Het geluid is neit geweldig, en het stuk met de wah is behoorlijk klote eigenlijk. Het is een autowah, en nog een slechte ook :S

Jij kunt het wel!

Maar om toch nog iets te zeiken te hebben , iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Maar verder klinkt het zekers goed.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24001469
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Jij kunt het wel!

Maar om toch nog iets te zeiken te hebben , iets meer sustain zou wel fijn zijn, de toon valt af en toe zo weg. Ik zou wat meer gain gebruiken, of een compressor oid.
Ga ik in mee, en misschien iets losser spelen. K kan die solo ook voor een groot deel (nooit afgemaakt) en je kunt als meer sustain niet lukt ook bijvoorbeeld een noot 4 keer wild benden ofzo om de tijd te vullen, snappie. Lijkt het meer alsof je los gaat
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:05 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Kom K, het maakt niet uit of het geluid goed is: je kunt toch een aardig deuntje spelen --> laat ons allemaal daarvan meegenieten!
Jah, k heb al iets in gedachten en ik zal dit weekend iets opnemen maar ik weet nu al dat ik ontevreden over de toon ga zijn maja...
pi_24001629
Ik ging vandaag helemaal los op ZZ Top! Lekker Viva Las Vegas en Tush gespeeld
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24001667
AAA tush is zooo lekker, heb je zo'n geluidje?
pi_24001799
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:19 schreef Fixxxer het volgende:
AAA tush is zooo lekker, heb je zo'n geluidje?
Wat bedoel je? Het typische gitaargeluid van dat nummer, of dat ik de solo ook met een slide buisje doe?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24001822
nee dat buizengeluid
pi_24001947
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:26 schreef Fixxxer het volgende:
nee dat buizengeluid
Ik heb geen buizenversterker helaas, heb een Marshall AVT 100. Met de band speel ik wel op een buizenversterker, een Engl Thunder
pi_24002217
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:46 schreef Hammet het volgende:

klinkt goed hammet!!!

mischien wat losser spelen zoals al eerder genoemt werd maar achja who`s counting
pi_24002734
http://n.1asphost.com/Fixxxer6/Track%202%20(8.3).mp

Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdekt Heb je mn soundtik weer

Arrivederci

[ Bericht 48% gewijzigd door Fixxxer op 16-12-2004 00:40:59 ]
pi_24005589
Tsja, tijdje niet meer gepost...

De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.

Overigens heb ik op eerste kerstdag al het eerste optreden van ons rockabilly setje (90% Stray Cats covers... maar goed); helaas zonder blazers. Deze vonden het op het laatste moment toch te moeilijk.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24005860
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, tijdje niet meer gepost...

De laatste tijd staan mijn gitaren stof te vangen, want ik ben druk bezig op mijn contrabas. Sinds mijn verhuizing heb ik weer plek om dat ding netjes te stallen en ben dus iedere avond me de blaren op de vingers aant spelen. Ben alleen nog aan het knutselen met mijn pickup, preamp en EQ settings om een nog beter geluid te krijgen.

Overigens heb ik op eerste kerstdag al het eerste optreden van ons rockabilly setje (90% Stray Cats covers... maar goed); helaas zonder blazers. Deze vonden het op het laatste moment toch te moeilijk.
Rockabilly is gaaf! Waar moet je optreden??
pi_24005960
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:

Fixxxer versie van Dee van randy rhoads, je moet hem ff renamen naar mp3... Ow het mooist met bass en treble up en wat minder middle heb ik ontdekt Heb je mn soundtik weer

Arrivederci
klinkt wel leuk! maar als het dan wat beter klinkt, waarom eq je hem dan zelf niet wat bij in cooledit of weetikveel wat?
pi_24006029
omdat ik nooit opneem (dit keer wel in cooledit btw) en dus geen idee heb hoe die programma's werken
  donderdag 16 december 2004 @ 09:08:48 #198
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24006078
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:03 schreef Fixxxer het volgende:
omdat ik nooit opneem (dit keer wel in cooledit btw) en dus geen idee heb hoe die programma's werken
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmelden

Gaaf gitaarstukje btw
  donderdag 16 december 2004 @ 10:12:24 #199
87946 Last_Action_Hero
pi_24006933
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:03 schreef Fixxxer het volgende:

Arrivederci
Jaaaaaaa! Eindelijk!
  donderdag 16 december 2004 @ 10:13:57 #200
87946 Last_Action_Hero
pi_24006963
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:08 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk altijd voor een stoomcursus bij je idolen --H-I-M-- en L_A_H aanmelden
Gaaf gitaarstukje btw
Huh? Ik weet niks van opnemen hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')