abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23952400
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:

Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
Ik neem aan, door het vervolgverhaal erachteraan, dat je het over het geluid hebt en niet over het genre, toch??????
In The Presence Of Enemies!
  maandag 13 december 2004 @ 21:33:33 #142
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23953292
tuurlijk!!
  maandag 13 december 2004 @ 21:53:21 #143
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23953709
Ik heb een probleem, mijn versterker doet niks meer. Ik hoor nog wel ruis als ik hem aanzet en ik hoor ook wel geluid als ik de kabel aanraak (alleen veel zachter dan vroeger). Als ik de gitaar inplug: geen geluid van de gitaar, alleen een beetje ruis.

Het is een valvestate 8240.

PLEASE HELP!! Ik begin afkickverschijnselen te vertonen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 13 december 2004 @ 21:55:44 #144
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_23953761
Denk dat je snoer naar de kl*te is. Anders misschien de ingang van je versterker, maar ik zou het eerst eens met een ander snoer proberen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 13 december 2004 @ 22:11:52 #145
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23954160
THNX ik zal even kijken of de ingang v/d versterker het nog goed doet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 13 december 2004 @ 22:43:27 #146
91306 GF
Kingwood
pi_23954964
quote:
GF, Waar heb je je mic op de amp hangen? misschien is het toch gaaf om bijvoorbeeld een sm-57 ofzo te kopen dat verbetert de resultaten enorm en zorgt ervoor dat je microfoon niet vervormt door de hoge geluidsdruk!
Oh, ik heb er misschien net 3 minuten over gedaan om het op te nemen en online te zetten Ik had de mic gewoon op m'n amp gelegd. Maar het is ook maar een heel simpel ding wat een op headsetje zit.
Unspoken words were understood
pi_23956814
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.

Sorry ben weekend weg geweest, vandaar de spam ineens
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
pi_23960094
quote:
Vampier wat voor soort muziek speel je? Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
De mic is zo'n klein Creative micje vlak voor de speaker geplaatst .... improvisatie... ff de frustratie van de dag eruit spelen. Ik ben nogal een goth metal speler (de slow kind zoals type o negative) geluid geef ik niet zoveel om zonder een ban (heck de laatste band waar ik in gespeeld heb heeft zichzelf 10 jaar geleden opgeheven )
Free people own guns! Slaves do not!
pi_23965924
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
waar nemen jullie mee op , wat voor programma?
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6 guitarport
adobe audition, maar ik heb inmiddels ook cubase, moet ik eens installeren

(begeleiding natuurlijk ook zelf gedaan, kan wel dat er een paar noten missen, heb hem op gehoor uitgezocht en daar ben ik ook niet de beste in).
pi_23965980
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:46 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???

Lead geluid is okeej hoor!!!! Mooi stereo... POD XT ----> Geniaal apparaa...t
met de pod speel en neem ik trouwens gewoon mono op, de harmonies heb ik gewoon later links en rechts gepand.
pi_23969350
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Rancor het volgende:

[..]

ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
Rancor, heb ik je niet eens logic gegeven met drumkit from hell????? Zo niet; ligt ie hier voor je klaar!! Ook een progje waar heel goed mee op te nemen is..
pi_23973601
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
pi_23976740
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

feest
pi_23976906
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef diverjan het volgende:
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
Ik vind er niets over op de site van BC Rich.
feest
pi_23977716
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
pi_23978043
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Met microfoon toch wel?

Ik ben benieuwd!!
feest
pi_23980019
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wicked, zo lees ik altijd dat die van de oude garde het nog steeds het liefst doen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23982446
http://members.home.nl/parkel/picdump/NOIZE.mp3

luisteren met eigen gevaar voor oren ik probeer mijn timing terug te krijgen en een stukje snelheid... mun 'knoken' zitten een beetje vast
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 15 december 2004 @ 08:18:51 #159
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23982842
Echt vet dat je van die stukjes post!
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  woensdag 15 december 2004 @ 11:05:26 #160
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_23985131
Ja, nu wij weer es he
pi_23985576
Lijkt wat op de slag gitaar van The Offspring's "The kids aren't allright" in de intro..... lolllll
pi_23990859
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
pi_23991468
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
  woensdag 15 december 2004 @ 16:24:58 #164
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_23992163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:50 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...

Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
pi_23992218
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef AntiChrist het volgende:
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval )
In de winkel zetten ze er nog wel eens elastiekjes op zodat het soepeler aanvoelt. Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met .011's trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23992502
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
pi_23993764
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
feest
pi_23993836
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Gewoom doen....

en ze zeggen als een schaap over de dam is..... daarom:

erotomaniastukje

eigen "hatebreed"-achtig stukje

stukje van een band van een vriend, waarvan de band niet meer bestaat

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ibanez op 15-12-2004 19:47:17 ]
pi_23994981
ruige stukjes ibanez

en nee je hebt me dat programma nog niet gegeven.
dus die kom ik snel eens halen
pi_23995104
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef Ibanez het volgende:

[..]

-knip-

Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...
Klinkt goed voor zover ik er verstand van heb
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé kom op, gewoon doen!

Hoe lang speel jij al?
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

Dan toch een paar stukjes:

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
pi_23995545
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_23995821
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer
Dat heb ik nou ook..... Ik neem het op met logic en dan kun je nog kloten, en dan krijg je echt bijna cd kwaliteit... Maar zoals ik het bovenstaande heb opgenomen, klinkt qualitatief natuurlijk ook nergens naar. Dat komt doordat mijn versterker aan tegenovergestelde kant staat van de monitor waar de mic in zit. (standaard) En daarbij is dat opname progje natuurlijk niet bedoeld voor een gitaar die veel te hard staat voor zo'n kleine ruimte ....

Maar om een indicatie te krijgen van het spel en de smaak van de poster is het wel lol...
pi_23996371
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]

Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruiken En ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.

Dan toch een paar stukjes:

1
2
3

Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doen Zelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
  woensdag 15 december 2004 @ 19:56:58 #174
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23996510
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!

Ik zou ook graag wat willen posten, maar helaas is dat niet mogelijk met mijn laptop hier op de studentenkamer!

[ Bericht 17% gewijzigd door Last_Action_Hero op 15-12-2004 20:03:26 ]
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23996615
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:51 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten . Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje . Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.

Men neme een nummer (wel met solo) dat men door en door kent, qua neurien en fluiten of meedenken.( ) ..... Daar zoek je de tabs van op en ga je eens voorzichtig de hele tijd bijv. de eerste ladder of het eerste stukje van de solo proberen. Steeds opnieuw tot je hem kan spelen...En zo ga je dan verder.... Zo doe ik het... Geduld en enorme irritatie (vliegende plectrums, schoppen tegen bureau of versterker etc. etc) dient hierbij niet uit het oog te worden verloren!!
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:56 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jongens, echt geweldig al die stukjes!

Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!
YO!! :$ ik speel slaggitaar... nee... zal eens wat opnemen... dan wel met logic.. Dus dat wordt waarschijnlijk wanneer ik mijn tweede harde schijf erin heb... volgend jaar ofzo.. Want dit is al niet al te strak, wat ik nu gepost heb... Voor te solereren heb ik echt drums nodig of op zijn minst een tikker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')