Ik neem aan, door het vervolgverhaal erachteraan, dat je het over het geluid hebt en niet over het genre, toch??????quote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
Oh, ik heb er misschien net 3 minuten over gedaan om het op te nemen en online te zettenquote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
GF, Waar heb je je mic op de amp hangen? misschien is het toch gaaf om bijvoorbeeld een sm-57 ofzo te kopen dat verbetert de resultaten enorm en zorgt ervoor dat je microfoon niet vervormt door de hoge geluidsdruk!
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?quote:Op maandag 13 december 2004 19:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
L_A_H en ik nemen op met een Vetta 2 (geupdate vetta1) in Cooledit, maar de laatste tijd steeds meer in cubase, omdat je daar veel betere routing, tijdlijn en monitoring opties heb.
Sorry ben weekend weg geweest, vandaar de spam ineens
De mic is zo'n klein Creative micje vlak voor de speaker geplaatstquote:Op maandag 13 december 2004 19:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
Vampier wat voor soort muziek speel je? Het klinkt wel heel zwaar!!! Wat je eens zou kunnen proberen is de distortion op wat minder zetten en dan wat minder low en meer mid en dan 2 x inspelen en de ene keer op je linkerspeaker zetten en de andere op je rechter, dan klinkt het ook heel dik, maar toch wel veel toegankelijker voor andere instrumenten!
adobe audition, maar ik heb inmiddels ook cubase, moet ik eens installerenquote:Op maandag 13 december 2004 19:00 schreef Rancor het volgende:
waar nemen jullie mee op , wat voor programma?
ik heb een line 6 (ja ibanez line 6guitarport
met de pod speel en neem ik trouwens gewoon mono op, de harmonies heb ik gewoon later links en rechts gepand.quote:Op maandag 13 december 2004 18:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Neem aan dat je die begleiding ook zelf heb ingespeeld? Daar mis ik een aantal tonen, kan dat???
Lead geluid is okeej hoor!!!! Mooi stereo... POD XT ----> Geniaal apparaa...t
Rancor, heb ik je niet eens logic gegeven met drumkit from hell????? Zo niet; ligt ie hier voor je klaar!! Ook een progje waar heel goed mee op te nemen is..quote:Op maandag 13 december 2004 23:54 schreef Rancor het volgende:
[..]
ah ha en dat is gewoon ergens andaan te halen?
zal het proberen
thnx
Ik vind er niets over op de site van BC Rich.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef diverjan het volgende:
Ik ben van zin een BC RICH WARLOCK gitaar te kopen.
Kan iemand mij iets zeggen over deze gitaar en eventueel ook over het pakket dat je bij KEYMUSIC kan kopen(over de versterker, de prijs ,enz.).
http://www.musicmakerpric(...)?prodid=75388&taal=0
quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had het over effecten met iemand en hij zo van ja ik heb ze wel op m'n amp en ik zo van heb je geen losse?
"Neen."
"Kick je daar niet op?"![]()
![]()
Met microfoon toch wel?quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Wicked, zo lees ik altijd dat die van de oude garde het nog steeds het liefst doen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan nu ook stukjes opnemen. Analoog op z'on oude tape. Ik zal kijken of ik het op de computer kan krijgen somehow.
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik heb laatst m'n e snaar gebroken, dus ik moet nieuwe snaren kopen (duh).
Hoe kan ik nou zien welke dikte er nu op m'n gitaar zit, want ik vond deze heerlijk spelen. En als dat niet te zien is, wat is dan zeg maar de standaard voor een Gibson LP Standaard (imitatie)?
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder gevalquote:Op woensdag 15 december 2004 15:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Heb je een digitale schuifmaat thuis die weergeeft tot 3 getallen achter de komma? Dan kun je ze nl. opmeten...
Standaard zit er meestal 0.009 op....0.010 erop wil nog geen problemen geven maar bij 0.011 zal je hals ietjes trekken.
In de winkel zetten ze er nog wel eens elastiekjes op zodat het soepeler aanvoelt. Ik heb nog nooit intonatieproblemen gehad met .011's trouwens.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:24 schreef AntiChrist het volgende:
naar mijn weten zitten er op gibson les paul's standaard 0.10 (op die van mij wel in ieder geval)
Hé kom op, gewoon doen!quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Gewoom doen....quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef GF het volgende:
Ik heb nu wat meer moeite gedaan met opnemen. Via de line in van m'n pc. Betere kwaliteit maar wel mono. Opgenomen met WinRip. Misschien dat ik nog wat online zet. 'Durf' ik nooit zo goed als beginner
Klinkt goed voor zover ik er verstand van hebquote:Op woensdag 15 december 2004 17:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
-knip-
Let absoluut niet op de qualiteit, deze zijn opgenomen met de standaard windows wave file opnameshit op de computer.... Heb Logic niet geinstalleerd omdat dan de computer fokking langzaam gaat.. Als ik mijn tweede harde schijf krijg dan neem ik eens wat op met logic, incl drums enzo...
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruikenquote:Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé kom op, gewoon doen!
Hoe lang speel jij al?
Dat heb ik nou ook..... Ik neem het op met logic en dan kun je nog kloten, en dan krijg je echt bijna cd kwaliteit... Maar zoals ik het bovenstaande heb opgenomen, klinkt qualitatief natuurlijk ook nergens naar. Dat komt doordat mijn versterker aan tegenovergestelde kant staat van de monitor waar de mic in zit. (standaard) En daarbij is dat opname progje natuurlijk niet bedoeld voor een gitaar die veel te hard staat voor zo'n kleine ruimtequote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Fixxxer het volgende:
K neem echt nooit op. Komt omdat ik niet de sound krijg die ik wil als het opgenomen is en dan vind ik het al niks meer![]()
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zittenquote:Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef GF het volgende:
[..]
Een halfjaar ongeveer. Gaat wel nog een poosje vanaf omdat ik m'n linkerpols een tijd niet goed kon gebruikenEn ik heb geen les, leer alles mezelf via (vooral) internet en af en toe een boek.
Dan toch een paar stukjes:
1
2
3
Nadeel was dat ik mezelf niet kon horen spelen omdat ik opnam via de headphones uitgang. En voordat ik begon te spelen had ik nog geen idee wat ik zou gaan doenZelf vind ik het niet echt geweldig, iets teveel gain gebruikt denk ik. Naja, whatever
Die solo's leer je juist zelf!! Basis begrippen en akkoorden en toonladders leer je op les. Solo's ben ik, op een gegeven moment zelf mee gaan experimenteren.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:51 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik denk dat wij wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Ik speel ook iets van een half jaar zonder les, en die basic dingetjes kan ik allemaal wel redelijk aardig een beetje
. Maar echte dikke solo's zal ik denk ik nooit kunnen zonder les, want nu raak ik in de knoop met m'n vingers.
Oja, ik zal binnenkort ook wel wat opnemen, ik speel voornamelijk punk.
YO!! :$ ik speel slaggitaar...quote:Op woensdag 15 december 2004 19:56 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jongens, echt geweldig al die stukjes!
Ibanez, ik zou jou ook graag eens horen soloën, is dat mogelijk?
Met een ibanez moet dat zeker goed kunnen!!!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |