ja maar op die site van feedback staan wel 2 crybaby's met een aardig prijsverschil, ik zou niet voor die cheape gaan (99,-)quote:Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.
Daarbij komt ook nog eens dat ze oerdegelijk zijn en vrij zuinig met batterij.
de crybaby is een ontzettend schelle wah met geen overgang, hij geeft of de WWW of de AAA en je krijgt er een instant kirk hammet sound van. Hij mist iedere vorm van subtiliteit en staat erom bekend dat hij ontzettend tone suckt als je hem bypasst.quote:Op maandag 6 december 2004 18:31 schreef Gitarist het volgende:
BBM, ik kan je in tegenstelling tot LenL juist wel een Jim Dunlop Cry baby aanraden. Hij werkt perfect, is ook geschikt voor elk werk en wat dat tone-sucken betreft valt het best wel mee vind ik.
Daarbij komt ook nog eens dat ze oerdegelijk zijn en vrij zuinig met batterij.
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...quote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Dat kan!!quote:Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
ik denk dat ja met een rg uit de prestige serie wel in de buurt komt of anders een van de signature series denk aan jem of een jsquote:Op maandag 6 december 2004 16:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Ik heb o.a. een gibson les paul deluxe goldtop. Nu ben ik niet echt op zoek (maar wel benieuwd) in welke prijsklasse ik een ibanez moet zoeken, om dezelfde kwaliteit te krijgen. M.a.w.: welke ibanez (en welke prijsklasse) is te vergelijken met een les paul deluxe?
Bij voorbaat dank!
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt!quote:Op maandag 6 december 2004 19:08 schreef Ibanez het volgende:
Ik denk dat je het niet in dezelfde prijsklasse moet zoeken want Ibanez is over het algemeen een stuk goedkoper met de topmodellen als Gibson of Fender. Naar mijn idee, een vergelijkbare gitaar is te krijgen voor een prijs tussen de 1000 en de 1500 euro. Menig RG prestige model zal qualitatief hetzelfde zijn (of misschien wel beter maar dat zeg ik heeeeeel voorzichtig vanwege het aantal gibson-lovers!!). De Sz serie is nieuw, en ook geweldig; zowel de prestige modellen als de gewone modellen. Eigenlijk zou je ze zelf eens moeten uitproberen maargoed; dat wist je al...![]()
Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.quote:Op maandag 6 december 2004 18:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jullie kunnen me natuurlijk wel dingen af- of aanraden, maar ik ga wel zo veel mogelijk uittesten. Wat ik juist wil weten is punten waarop ik kan oordelen of een wahwah geschikt is voor mij.
Ik heb iemand al horen vertellen over de pedaalgang, dat je niet binnen een paar cm van het laagst op het hoogste zit.
En ik gebruik 'm dan toch met een adapter eraan. Zijn wahwahs 9v? Dan kan ik ze op de daisy chain (die ik nog moet kopen) aansluiten met m'n andere effecten.
Neen dat begrijp ik.quote:Op maandag 6 december 2004 21:48 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja het is ook niet als een "moeten" bedoeld, maar gewoon als een tip. Je moet altijd als je iets gaat kopen zo veel mogelijk uitproberen en niet over één nacht ijs gaan.
Hoezo vind je 'm dan zo stoer? Omdat er veel mee kan?quote:Op maandag 6 december 2004 22:19 schreef Cynic het volgende:
Ik ben zelf, zonder hem ooit gehoord te hebben, nogal gecharmeerd van die Weeping Demon van Ibanez (heb dus totaal nog geen oordeel over het geluid). Zorg idd wel dat je true bypass hebt, want anders heb je de kans dat je signaal veranderd.
Lijkt me een zeer prettig effect, maar het is niet waar ik naar opzoek ben.quote:Op maandag 6 december 2004 22:28 schreef Cynic het volgende:
Ik had zelf ooit zo´n dunlop, maar dat vond ik toch niet helemaal wat ik zocht. Ben alweer een tijd wahloos. Het feit dat je hem enigszins kan instellen staat me wel aan en hij ziet er ook wel vrij lomp uit. Toch maar eens proberen ooit...
[afbeelding]
Frusciantequote:Op maandag 6 december 2004 18:01 schreef GF het volgende:
[..]
Frusciante heeft duidelijk m'n voorkeur als RHCP gitarist. Navarro verving hem. 1 album opgenomen (One Hot Minute). Bekende nummers van dat album: My Friends en Aeroplane. Beide wel goede nummers. Maar OHM vind ik het minst goede album en met mij veel RHCP fans. De stijl is heel anders.
Mijn heldquote:Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
John Frusciante, dames en heren, John Frusciante!!
![]()
[afbeelding]
Beste DVD vind ikquote:Op dinsdag 7 december 2004 15:25 schreef Prep2Fight het volgende:
Lol, op die dvd van The Peppers is ie ook zo cool![]()
Live @ Slane Castle heette die dvd volgens mij
Of een Vox Pathinder 15R natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ja zitten effecten op en ik vind ze echt goed voor zo'n versterker, maar zou je niet eens harder gaan dan 15? K zou gewoon de Cube 30 nemen.
Hé ik ken die knakworst helemaal niet!quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
John Frusciante, dames en heren, John Frusciante!!
![]()
[afbeelding]
Nou, die maakt ontiegelijk goeie muziekquote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé ik ken die knakworst helemaal niet!![]()
Wat voor muziek maakt ie?
Zoek maar eens in fok op John Frusciante en kijk ook maar eens op Amazon.com, kun je zien hoeveel cd's hij al heeft gemaaktquote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
John: Niks dan respect; als je als lijk door je bandleden gevonden wordt en dan zo erbovenop komt en dan ook nog zo'n muziek kan schrijven: olle!!quote:Op dinsdag 7 december 2004 20:23 schreef GF het volgende:
[..]
Beste DVD vind ik
Hoe serieus raden jullie mij een Roland Cube 15 aan? Ik heb nu een Fender Frontman 15R, maar das ook niet echt geweldig. Maar als die Cube niet heel veel beter is hou ik liever de frontmanIk las dat er ook effecten op zitten. Iemand ervaring met dat ding? Het is natuurlijk gewoon om thuis te oefenen.
Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*quote:Op woensdag 8 december 2004 09:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als ik nu heel voorzichtig de band naam Red Hot Chili Peppers noem, zegt je dat wat??? *JOKER*
Daar speelt ie gitaar . Zijn muziek kan ik niet in 1 hokje stoppen (wat ik sowieso al niet graag doe). Het is iets met rock en funk met hele wazige dingen erbij, dat gewoon catchy en lekker klinkt en t.z.t. ook hard is. Hij is superwazig, speelt live niet al te strak maar is gewoon ROCK N ROLL!! (yeah) Supergast!
alleen jammer dat ie zijn haar af heeft, wat een "gek"
Gewoon op naam ... maar hij doet bij de peppers gewoon wat ie wil hoor..quote:Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
Ai, dat wist ik niet. Vrouwenquote:Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Ibanez het volgende:
alleen jammer dat ie zijn haar af heeft, wat een "gek"
Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken die band wel van naam. Ik zal thuis een een paar MP3'tjes downloaden, kijken of ik dat wat vind.
Als ik dan muziek wil hebben van John alleen (ik kan me voorstellen dat hij anders speelt bij de Chili Peppers want daar kan je niet zelf uitmaken wat er gebeurt) of van zijn band ofzo, waar moet ik dan op zoeken? Gewoon op z'n naam?
Het zal wel van zn vriendin/vrouw gemoeten hebbenquote:Op woensdag 8 december 2004 14:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
huh![]()
Ligt het aan mij?
begrijp het niet...
![]()
Nou dat is niet helemaal waar, in z'n solowerk zitten ook strakke solo's!! Het nummer 'Look On' heeft een erg lekkere en lange soloquote:Op woensdag 8 december 2004 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, maar ik raad qua gitaarspel het pepperswerk meer aan dan zijn solowerk. Solo zijn leuke liedjes, maar voor het echte spel moet je wat mij betreft bij de Peppers zijn. Tip: de solo van Could Have Lied.
Daarom ook mijn favo!!!!quote:Op woensdag 8 december 2004 15:38 schreef Zanderrr het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik z'n gitaarspel bij de Peppers eigenlijk alleen op BSSM en Mothers Milk echt heel goed, op die latere Peppers-platen gebeurt niet zoveel bijzonders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |