abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:54:58 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23609554
Ik heb het maar eens afgekort...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:57:48 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23609626
Uit het vorige topic dan maar...

Ach, ik heb eigenlijk de meest ideale stedentrip gevonden. In Cairo is het nog steeds rond de 20 graden... (en de sprinkhanen schijnen inmiddels vertrokken te zijn)

Zeg golfen, ik heb jouw advies opgevolgd en Arcee gevraagd om mijn lijstje, maar ik maak me nu toch een beetje zorgen:
quote:
1. Travel
2. Slowchat Archief
3. General Chat
4. Relaties & Psychologie
5. Lifestyle
6. Film, Tv en Radio
7. Onzin voor je leven!
8. Politiek
9. Seksualiteit Archief vroeger
[...]
22.Sexualiteit nu nu
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:58:56 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23609656
Vanavond ook naar Amsterdam. Vanwege het Sociaal Forum is bij het Latijns Amerika Centrum een discussieavond over de rol van de media. Lijkt leuk. En daarna een beetje dansen.

Mag ik even spammen by the way
Noticias (onderdeel van 't LAC waar ik wat vrije uurtjes aan doneer) bestaat 10 jaar. In december daarom film en discussie en groot feest. Misschien leuk voor de LA (LATIJNS AMERIKA k_man )- gangers hier?!

http://www.noticias.nl/10jaar.php

Morgenavond op de bank voor de finale van Expeditie Robinson!
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:14:41 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610017
Golfen, niet veel tenten zijn op zaterdag tot 06.00 uur open. Tot een uur of vier kun je terecht bij de Winston op de Warmoestraat. Dat is tegenwoordig mijn favoriete tent om iets van dansbewegingen tentoon te spreiden. Volgens mij is de Melkweg tot vijf uur open, maar sinds ze een aantal jaar geleden de muziek uit de twee zalen door elkaar hebben gegooid, vind ik er geen zak meer aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:16:19 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23610050
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Golfen, niet veel tenten zijn op zaterdag tot 06.00 uur open. Tot een uur of vier kun je terecht bij de Winston op de Warmoestraat. Dat is tegenwoordig mijn favoriete tent om iets van dansbewegingen tentoon te spreiden. Volgens mij is de Melkweg tot vijf uur open, maar sinds ze een aantal jaar geleden de muziek uit de twee zalen door elkaar hebben gegooid, vind ik er geen zak meer aan.
ik heb net nog een htl topic geopend omdat de afkorting van hik het topic nogal camoufleerde..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:22:39 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610159
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:58 schreef Hik het volgende:
Mag ik even spammen by the way
Noticias (onderdeel van 't LAC waar ik wat vrije uurtjes aan doneer) bestaat 10 jaar. In december daarom film en discussie en groot feest. Misschien leuk voor de LA (LATIJNS AMERIKA k_man )- gangers hier?!
Eigenlijk niet!

Maar de filmavond in OT301 ziet er wel goed uit. Vorig jaar wilde ik tijdens de IDFA al naar El Commandante, maar die was telkens uitverkocht. The Take draait volgens mij nu tijdens de IDFA, maar die heb ik ook niet kunnen zien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:22:58 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610167
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij is de Melkweg tot vijf uur open, maar sinds ze een aantal jaar geleden de muziek uit de twee zalen door elkaar hebben gegooid, vind ik er geen zak meer aan.
...behalve op donderdag
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:24:23 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610198
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb net nog een htl topic geopend omdat de afkorting van hik het topic nogal camoufleerde..
oeh, een mogelijk slotje dient zich aan
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:24:57 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610209
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Eigenlijk niet!

quote:
Maar de filmavond in OT301 ziet er wel goed uit. Vorig jaar wilde ik tijdens de IDFA al naar El Commandante, maar die was telkens uitverkocht. The Take draait volgens mij nu tijdens de IDFA, maar die heb ik ook niet kunnen zien.
Ik wil zelf ook graag El Commandante zien, maar 't wordt vechten denk ik. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat er dan niemand bar wil staan!
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:25:19 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610215
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:22 schreef Hik het volgende:
...behalve op donderdag
helaas, het is vandaag zaterdag
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:26:00 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610248
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

oeh, een mogelijk slotje dient zich aan
MACHT!
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:26:59 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610270
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:25 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

helaas, het is vandaag zaterdag
Gut, ik dacht al, waarom moet ik niet werken morgen...

Jij nog plannen vanavond?
Weer tapas toevallig?
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:33:25 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610405
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:26 schreef Hik het volgende:
Jij nog plannen vanavond?
Weer tapas toevallig?
Geen plannen nog, dus tapas behoort tot de mogelijkheden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:44:38 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610647
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Geen plannen nog, dus tapas behoort tot de mogelijkheden.

Ik zit al aan mijn kip met mango-salsa
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:47:13 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610715
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef Hik het volgende:
Ik zit al aan mijn kip met mango-salsa
In dat geval breek ik de eerste kerststol van het jaar maar aan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:49:19 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23610767
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

In dat geval breek ik de eerste kerststol van het jaar maar aan.
Getver...
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 17:57:17 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23610952
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:49 schreef Hik het volgende:
Getver...
Het is gewoon een grote krentenbol met spijs, wat is daar mis mee?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 27 november 2004 @ 18:02:05 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23611070
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is gewoon een grote krentenbol met spijs, wat is daar mis mee?
I know... ik heb het er niet zo op.
Meestal hebben die dingen een soort fabriekssmaak ofzo...
Of heb je 'm zelf gebakken?
pi_23612010
ik vond dat het topic van BHFH de lading hier veel beter dekte:
kerstman, zon & strand
Volgende week komt De Sint trouwens eventjes hier langs; pepernoten graaien !
Ik hoop voor jullie dattie weer op tijd terug is in NL: je weet nooit, meestal als mensen hier komen, willen ze nooit meer weg ....
zonnig Brasil
  zaterdag 27 november 2004 @ 18:48:30 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23612054
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:46 schreef qwerty_x het volgende:
ik vond dat het topic van BHFH de lading hier veel beter dekte:
kerstman, zon & strand
Volgende week komt De Sint trouwens eventjes hier langs; pepernoten graaien !
Ik hoop voor jullie dattie weer op tijd terug is in NL: je weet nooit, meestal als mensen hier komen, willen ze nooit meer weg ....
Ja!

En nou lief zijn, anders neemt de sint je mee naar Spanje!
pi_23612069
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:46 schreef qwerty_x het volgende:
Tsja, dan zit er maar één ding op: we bezoeken Sint bij jou. Ik ben flexibel als het om m'n goedheiligmannen gaat hoor....
pi_23612145
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja!

En nou lief zijn, anders neemt de sint je mee naar Spanje!
hoezo niet lief ?? wacht tot een meeting waar ik een keertje wèl aanwezig ben ....
en trouwens: dat Spanje is me ietwat te koud nou.

Over koud gesproken: ik moet over 2 weken tien dagen naar Europa; ik begrijp dat er sneeuw ligt !!!
zonnig Brasil
  Moderator zaterdag 27 november 2004 @ 19:00:19 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23612314
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:02 schreef Hik het volgende:
I know... ik heb het er niet zo op.
Meestal hebben die dingen een soort fabriekssmaak ofzo...
Of heb je 'm zelf gebakken?
Mijn bakkunsten reiken niet zo ver.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23612322
en voor een ieder die het interessant vindt: ik heb gisteren weer eens nederlands kunnen spreken: een bus vol met nederlandse en georganiseerde toeristen, op weg van Rio naar de the middle-of-nowhere, gestopt in een restaurant (waar ik dus ook toevalligerwijs was).
Het was van verre duidelijk: Nederlanders. En toen één van hen een shaggie draaide, greep ik mijn kans: een ongekende luxe.

en trouwens: ze leken te begrijpen wat ik zei, dus m'n nederlands is nog steeds op orde
zonnig Brasil
pi_23612358
Nee hoor. Er ligt helemaal geen sneeuw!
En het was niet eens koud vandaag.

Ik heb trouwens wel erwtensoep gemaakt, dus als iemand nog zin heeft...
pi_23612398
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tsja, dan zit er maar één ding op: we bezoeken Sint bij jou. Ik ben flexibel als het om m'n goedheiligmannen gaat hoor....
is dit serieus
of gaat u voor de jojo-award
zonnig Brasil
pi_23612709
Ik kon het topic niet vinden, door die afkorting
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 27 november 2004 @ 20:39:31 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23614926
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:19 schreef Lucille het volgende:
je was niet de enige! Hominess Travel Lounge 33, kerstman, zon en strand!! O+ O+
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23618715
Ook weer terug van een schaatsreisje. Vanavond de baan in Breda onveilig gemaakt.
pi_23626889
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:19 schreef Lucille het volgende:
Je bent niet de enige.
Nouja, dat zal nu wel lukken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_23627235
Leuk ultra_ivo waar ben je heen geweest?!

Enne Hik en Uio.... Hoewel nog wel tot 5 uur open, lag ik om 5 uur weer in mn bed. Ben naar Club More geweest. Binnenkort maar nog n keertje proberen. Ik wil ook n keertje naar de melkweg op donderdag, had gehoord dat het wel leuk was!!!

Heb btw hebben we een nieuwe smile??

wat stelt het voormoet die poepen?
  zondag 28 november 2004 @ 15:43:54 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23627653
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:47 schreef Golfen het volgende:
Leuk ultra_ivo waar ben je heen geweest?!

Enne Hik en Uio.... Hoewel nog wel tot 5 uur open, lag ik om 5 uur weer in mn bed. Ben naar Club More geweest. Binnenkort maar nog n keertje proberen. Ik wil ook n keertje naar de melkweg op donderdag, had gehoord dat het wel leuk was!!!

Heb btw hebben we een nieuwe smile??

wat stelt het voormoet die poepen?
Jij bent duidelijk geen OUD-lurker!
Het is de pers-smiley...

Als er een stap-award was had ik 'm (niet geheel vrijwillig ) gewonnen vannacht!
Ik was om kwart voor 8 (! ) thuis!
Ging "al" ( ) om kwart over 5 weg bij het LAC in de volle overtuiging dat ik de trein van kwart voor 6 ging halen. Het nachtnet is dat echter alweer opgehouden zodat ik uiteindelijk helemaal verkleumd op HS heb staan wachten.
Ik had me net neergelegd bij het feit dat ik in Delft blijf wonen (goedkoper en minder reistijd naar werk) en dat dat inhoudt dat ik zo nu en dan een nachtje doortrek voor het sociale leven, maar op zulke momenten begin ik echt hééééél hard te twijfelen... Gewoon op je fietsje naar huis kunnen zo zó lekker zijn!

Anyway: *brak*

Het was wel gezellig btw!
pi_23628161
Koud hoor, zo op een station. Maar je hebt het nog beter dan ik hier, onze eerste trein gaat pas na 9 uur op zondag.

Net belde een vriendin om te vertellen dat ze het uit gaat maken met haar vriend. Ze wonen zes jaar samen.. Ze gaat nu weer bij haar ouders wonen. Een half jaar terug had een andere vriendin ook al zoiets. De woonden 'pas' twee jaar samen, maar waren al wel op de middelbare school een stel.

En nog goed nieuws: volgende week werk ik vijf dagen en twee avonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_23630166
Oei... das aardig wat reistijd. Zullen we anders samen wat zoeken in A'dam... ik ben dat nachtnet ook alweer zat.

Maar bij het Lac zijn daar vooral Latijns Amerikanen of Nederlanders die in Latijns Amerika geinteresseerd zijn?

Altijd naar als ze het uit maken na zo'n lange tijd... maar heb dr wel vaak bewondering voor dat je die stap durft te nemen.

Enne wat bedoel ik met een smiley
pi_23630702
Moet je bevallen Golfen? Weet je al wat het gaat worden?

Ik vind het ook wel goed dat ze die beslissing hebben genomen. En kwam het niet als een totale verrassing, toch is het wel even schrikken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2004 @ 18:56:40 #36
73911 ultra_ivo
pi_23630706
Het schaatsreisje was maar erg kort. Vanuit het werk snel naar huis, spullen in de tas gooien en naar Breda afreizen. En direct na de koers weer naar huis.
Was wel een mooie koers, na afloop een paar minuten over de boarding gehangen.....
  zondag 28 november 2004 @ 19:11:04 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23631077
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:35 schreef Golfen het volgende:
Maar bij het Lac zijn daar vooral Latijns Amerikanen of Nederlanders die in Latijns Amerika geinteresseerd zijn?
Allebei eigenlijk. Een gezellige mix.
pi_23631411
Tip van Liejannuh:
www.petermoore.com.au
Schrijven van geweldige boeken als No shitting in the toilet, The wrong way home en The full montezuma.
Leuke site met foto's en veel verhalen!
pi_23636818
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:35 schreef Golfen het volgende:
Oei... das aardig wat reistijd. Zullen we anders samen wat zoeken in A'dam... ik ben dat nachtnet ook alweer zat.
En daar kom je twee weken mee nadat m'n broer de huur van z'n appartementje in A'dam heeft opgezegd...
  maandag 29 november 2004 @ 10:03:42 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23638087
quote:
Op maandag 29 november 2004 06:49 schreef k_man het volgende:

[..]

En daar kom je twee weken mee nadat m'n broer de huur van z'n appartementje in A'dam heeft opgezegd...
Hmmmm....
  Moderator maandag 29 november 2004 @ 10:26:02 #41
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23638425
Wonen in Amsterdam is ook niet alles.

Maar goed. De IDFA is weer voorbij. De dagen worden korter. Mooi moment om het plannen van de volgende reizen weer eens op te pikken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23638488
Sterker nog, ik ben er na een aantal jaar gewoon weggevlucht.
  maandag 29 november 2004 @ 11:17:27 #43
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23639373
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Geef mij maar Buenos Aires inderdaad
  maandag 29 november 2004 @ 12:45:08 #44
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23641144
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:

Maar goed. De IDFA is weer voorbij. De dagen worden korter. Mooi moment om het plannen van de volgende reizen weer eens op te pikken.
Klopt...
daarom ga ik ook richting Oosten ergens in 2005
pi_23648559
Oosten in de zin van richting Enschede of oosten in de zin van richting Shanghai?
  maandag 29 november 2004 @ 22:10:08 #46
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23655624
k_man

als de tijd rijp is, volgt de informatie ;P
pi_23656197
Oeh! Wat enigmatisch.
pi_23660073
quote:
Op maandag 29 november 2004 06:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Kutie Kutie Kutie Kut....
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:45 schreef oYo het volgende:

[..]

Klopt...
daarom ga ik ook richting Oosten ergens in 2005
Ok, dan spreek ik je tegen die tijd wel weer... ik ben iig geintereseerd!!!

Oei..... ben beetje tipsy ... duik maar snel mn bed in!!!!
pi_23660352
Slaap Lekker allemaal
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:08:07 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23663439
Slaap lekker Golfen!
borrachito
pi_23665125
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:57 schreef Hik het volgende:
Ach, ik heb eigenlijk de meest ideale stedentrip gevonden. In Cairo is het nog steeds rond de 20 graden... (en de sprinkhanen schijnen inmiddels vertrokken te zijn)
Hmm, dit al gelezen?
quote:
Poopy Bathroom Awards

First Place: Cairo leads the pack again this year with bathroom facilities even Saddam Hussein wouldn't want to hide out in. With a score of a shocking -4.8, Cairo's score is plummeting faster than a toilet flush that actually works. Folks, we suggest that you avoid food and drink for at least 24 hours prior to your visit to the Cairo airport in order to avoid an unexpected need to enter these vial rooms, called bathrooms.
quote:
Creepy Crawler Awards:

If it had more than two legs and moved, our correspondents took note. Unfortunately, we didn't get specific in this portion of the survey. So we don't know if you need to bring insect repellent or large animal traps. Use your own discretion.

First Place: Holding on with fierce strength, Cairo retains its position as the airport most likely to be inhabited by insects
Voor de rest is dit een best vermakelijke website:

http://www.sleepinginairports.net/results.htm

Have fun !
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:40:54 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23667591

Ik ben gelukkig niet van plan lang op het vliegveld te blijven!
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:45:06 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23667708
Overigens staat op die site Lima op de vierde plaats van beste luchthavens, dus of we dat nou zo serieus moeten nemen...
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 17:00:13 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23672472
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:45 schreef Hik het volgende:
Overigens staat op die site Lima op de vierde plaats van beste luchthavens, dus of we dat nou zo serieus moeten nemen...
Da's een behoorlijk serieuze site dus.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:44:18 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23690273
Leuk!

Ik heb me hier op het werk in een projectje gewurmd om medewerkers bij ons trainingen te gaan geven in interculturele communicatie. Erg leuk om te kijken wat we op dat terrein met examniatoren kunnen doen, die krijgen er toch steeds meer mee te maken...

Vanavond nog even wat laatste dingetjes kopen voor de vakantie (altijd een mooi excuus ).
pi_23698634
Vanavond naar Theo Maassen.
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 19:41:43 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23700627
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:04 schreef k_man het volgende:
Vanavond naar Theo Maassen.
Veel plezier!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23700861
Kga zo de deur uit. Is een try-out, dus ik hoop dat het iets wordt.
pi_23700879
En Fok! ligt toch de rest van de avond plat...
pi_23701897
Hoezo licht t plat??

Have Fun!!!!! Zijn bij try-outs nou ook de kaartjes goedkoper ofzo?
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 20:52:36 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23702205
Daarom:
http://forum.fok.nl/topic/633316
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23703673
Weer terug.

Beetje raar; net de ballen uit je broek gelachen en dan bij thuiskomst merken dat Nederland in rouw is omdat Bernhard overleden is.
pi_23707154
Dus Theo Maassen was wel leuk.

Zijn overlijden kwam niet echt onverwachts. Ik was vooral verbaasd dat ze hem nog naar het ziekenhuis hebben gebracht.
*OUD heilige*
  donderdag 2 december 2004 @ 08:05:18 #64
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23707367
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:44 schreef Hik het volgende:
Leuk!

Ik heb me hier op het werk in een projectje gewurmd om medewerkers bij ons trainingen te gaan geven in interculturele communicatie.

Hey wat apart, dat zijn dagelijkse activiteiten voor mij.
Ik geef heel vaak clinics voor managers en leer ze hoe ze het best kunnen communiceren / omgaan met medewerkers uit andere landen in Nederland en met buitenlandse contacten in andere landen.
  donderdag 2 december 2004 @ 08:43:10 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23707565
quote:
Op donderdag 2 december 2004 08:05 schreef oYo het volgende:

[..]

Hey wat apart, dat zijn dagelijkse activiteiten voor mij.
Ik geef heel vaak clinics voor managers en leer ze hoe ze het best kunnen communiceren / omgaan met medewerkers uit andere landen in Nederland en met buitenlandse contacten in andere landen.

Leuk!
Ik heb ooit nog wel eens 2 dagen training gevolgd bij het KIT en er altijd veel over gelezen enzo (en het ter plaatse in de praktijk gebracht ). En das bij ons genoeg om een expert te zijn...
Ik vind het een leuk onderwerp en de context hier is ook interessant. Veel mensen van de oudere garde bij ons zijn toch meer van het uh... "aanpassen of wieberen"-model. Zou leuk zijn om iets te bedenken waarmee de boodschap ook bij hen aankomt!
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 15:01:30 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23714641
Doet me denken aan de module Cultural Influences on Management die ik ooit volgde. Werd gegeven door een Portugese professor met zo'n ongelooflijke saaie en monotone stem dat ik tot drie keer toe dat semester in slaap viel tijdens zijn colleges. En ik was niet de enige.

Zo'n leuk onderwerp en dan zo'n kerel.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:31:44 #67
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23715392
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:01 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo'n leuk onderwerp en dan zo'n kerel.

Misschien bracht hij het voor Portugezen wél heel interessant...

Gaan hier nog mensen sinterklaas vieren?
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 15:45:37 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23715718
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:31 schreef Hik het volgende:
Misschien bracht hij het voor Portugezen wél heel interessant...

De colleges waren in het Engels. En de Portugezen waren in geen velden of wegen te bekennen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:19:28 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23716616
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De colleges waren in het Engels. En de Portugezen waren in geen velden of wegen te bekennen.

Die waren te laat. Dat zijn Portugezen namelijk altijd.
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 16:28:20 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23716806
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:19 schreef Hik het volgende:
Die waren te laat. Dat zijn Portugezen namelijk altijd.

Het was in Macau. Daar hebben de Portugezen nooit iets nuttigs uitgevoerd.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 december 2004 @ 18:30:19 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23719612
yes, ik heb alles binnen.. mn brasil travelpass heb ik, ik moest vandaag betalen en ik hoefde maar 325 euro af te rekenen inclusief alle airporttaxes! Veel minder dan verwacht, dankzij de fijne lage dollarkoers (USD400 is nu omgerekend precies ¤300 en totaal 25 euro airporttaxes voor alle vluchten)

ik heb een fijne airporttaxi geregeld naar brussel en ik heb een hotel gereserveerd in sao paulo, alle stukjes komen op zijn plaats, brasil here I come!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23719688
Ik begin steeds sterker te denken over een dag of drie Florence.

Valt onverwacht best mee qua prijs: vlucht onder de 300 euro, driesterren hotelletje gevonden voor 50 euro per nacht. Eens zien of ik in december nog een dag vrij kan krijgen. en dan een lang weekendje doen.
pi_23720852
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
yes, ik heb alles binnen.. mn brasil travelpass heb ik, ik moest vandaag betalen en ik hoefde maar 325 euro af te rekenen inclusief alle airporttaxes! Veel minder dan verwacht, dankzij de fijne lage dollarkoers (USD400 is nu omgerekend precies ¤300 en totaal 25 euro airporttaxes voor alle vluchten)

(..)
brasil here I come!

o jee ...

hoe laat vertrekt trouwens 's avonds je vlucht uit São Paulo en is dat vanaf Guarulhos ?
misschien lopen we elkaar dan tegen het lijf: ik vertrek nl. die avond naar Europa
zonnig Brasil
  donderdag 2 december 2004 @ 19:41:41 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23721126
nee mijn vlucht naar belem is vanaf congonhas, dus aangezien ik savonds aankom en de volgende dag meteen doorvlieg naar belem heb ik op jouw advies het ibis hotel op congonhas geboekt. Volgens het meisje(Melissa) van het hotel waarmee ik e-mailde is de shuttle van guarulhos naar congonhas niet gratis trouwens, kost 20 reaal, maargoed dat mag de pret niet drukken.

De vlucht die ik later heb van campo grande naar rio gaat trouwens wel via guarulhos, maar dan zit je al in het koude europa! Maar ik kom zondag 5-12 om 20:00 locale tijd aan op guarulhos terminal2 met vlucht kl-797 en maandag lieg ik dus door naar belem

[ Bericht 0% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-12-2004 19:58:55 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 2 december 2004 @ 19:54:17 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23721444
Ik begreep overigens van een jongen van mn werk dat Sao Paulo nog drukker en chaotischer is dan Hasselt en als ik daar kom krijg ik het soms al benauwd van al die mensen.. niks voor mij dus!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23724979
Hasselt - druk - chaotisch?? Lijkt me een onmogelijke combinatie. Hasselt komt op mij juist over als een slaperig provinciestadje.
  donderdag 2 december 2004 @ 22:23:35 #77
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23725394
Hasselt is het bruisende metropool van Belgisch Limburg.. erg druk altijd! veel mesnen, disco's een smeltkroes van culturen met mensen als in een krioelende mierenhoop!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23725529
Hasselt is een wereldstad.
  donderdag 2 december 2004 @ 22:30:53 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23725665
Het Nationaal Jenevermuseum.
  donderdag 2 december 2004 @ 22:38:44 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23725846
Hasselt is echt veel te doen , alle grote artiesten en festivals zijn er, veel discotheken ,uitgaansgelegenheden, historie, enom druk, perfect en gratis OV, ik ben er een paar keer geweest en denk altijd dat dit een voorbeeld stad is voor veel steden in België en NL.. maar wel enorm druk, veel mensen die wonen en werken in dit metropool van Belgisch limburg, ik denk dat je hier best een vergelijking met Sao Paulo kan maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23726096
Ja, al heeft Sao Paulo natuurlijk bij lange na geen 70.000 inwoners.
  donderdag 2 december 2004 @ 23:14:49 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23726785
zowel Hasselt als Sao Paulo zijn provinciehoofdsteden en het economisch hart van een regio. Beide steden zijn druk en groot. WEllicht is Sao Paulo alles op een iets grotere schaal ,maar ik denk dat er veel overeenkomsten zijn... Het zijn relatief grote steden met goed openbaar vervoer en een bruisend uitgaansleven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:01:36 #85
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23731477
Ben je nu weer gewoon BHFH aan het doen of moeten we ons serieus zorgen gaan maken?

Ik ben misselijk. Heb hier gisteren met 2 collega's overal strooigoed rondgegooid en zit behoorlijk te snoepen hier... Iemand nog een kruidnoot?
pi_23732086
eeuuuuuuuuhh...... Hasselt..... jah.......

Ik ben trouwens ook misselijk. Als in ziek, mijn hoofd zit volkomen dicht. Daarom maar een keer een dagje thuis.

Van het weekend eens zien waar we medio januari tot eind februari 6 weken naartoe gaan. Ik heb al gezocht naar tickets naar India, maar tickets voor over een week of vijf zijn duur! En betaalbare tickets hebben vaak een retourdatum < 1 maand. Hmmm..... dub dub. Leuk dubben
Na februari loopt als de afspraken worden nagekomen de huidige klus in ieder geval nog twee maanden. Daarna zou er weer een reisje aan moeten zitten, hopelijk naar China/ Tibet. Want werk moet natuurlijk wel leuk blijven

Hoe is het met de feestdagen gesteld bij jullie? Al ddruk aan het indelen?
pi_23732279
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik moet studeren tijdens de feestdagen!
Nouja, het is allemaal voor een goed doel.

Reisjes plannen is veel leuker. Ga ik doen als ik minimaal 6 modules heb afgerond dit studiejaar. Ter compensatie heb ik er nog geen een afgerond en ben ik er bezig met 5.

Overigens ga ik je binnenkort terug mailen Dino! Eerst nog even serieus werk verrichten aan mijn managementcompetenties!
Owja, en beterschap!
  vrijdag 3 december 2004 @ 10:28:35 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23732667
quote:

Na volgende week en het feest van noticias ben ik door mijn vakantiedagen heen, dus ga ik tussen kerst en oud&nieuw lekker productief wezen hier...

Met gescheiden ouders, 2 stiefbroers, 2 x stief-aanhang en kinderen en kinderen uit eerdere huwelijken, die ook nog allemaal weer eigen ouders hebben staat mijn kerst de afgelopen 5-6 jaar al set-in-stone. Niemand durft aan de indeling te komen omdat dat een soort domino-effect teweeg brengt en iedereen dan weer opnieuw moet gaan overleggen...
Dat betekent dus: 1e kerstdag altijd uitgebreid koken bij vader, met veel mensen en drukte en cadeaus (god zij dank trekken we dit jaar lootjes, want vorig jaar kwam iedereen erachter dat het veel te veel werk werd en veel te idioot was om voor iedereen cadeaus te kopen), 2e kerstochtend bij moeder, waar het altijd heel rustig is. Zij gaan daarna naar de ouders van de vriend van mijn moeder, waarna ik me thuis tegoed ga doen aan de eeuwige gravad lax die mij moeder ieder jaar koopt omdat ze het sneu voor me vindt, en omdat ze nog altijd denkt dat ik een armlastige student ben...
Ik wil al jaren 2e kerstdag stappen, maar de meeste van mijn vrienden hebben (schoon-)ouders in het verre noorden en zijn er dus niet. Dus kijk ik meestal "Zwelgje" (die wordt toch dit jaar ook wel weer herhaald?)

Dus Dino: wat heb je nu geleerd? Vraag nooit aan een kind van gescheiden ouders wat ze doet met de kerstdagen, want dan wordt het altijd een lang verhaal...
pi_23732693
Beterschap, Dino.

'k Heb nog geen idee wat ik tijdens de Kerst ga doen. Niet werken, dat lijkt me wel een goed plan.
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 10:46:44 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23732992
quote:

Beterschap Dino!

Ach ja, de feestdagen. Op Kerstavond naar de mis met m'n ouders. Ik heb niets met het geloof, maar m'n moeder vindt het altijd leuk als de hele familie mee gaat. Daarna de broodmaaltijd bij m'n ouders thuis. Dat is eigenlijk het leukste van alles.
Vervolgens eerste Kerstdag bij m'n zus thuis. Dat zal denk voornamelijk in het teken staan van m'n nieuwe neefje of nichtje die binnen nu en twee weken verwacht wordt. Zal een behoorlijke schok voor m'n neefje (m'n kloon ) zijn. Dat hij opeens niet meer enigskind is. De moeder en alle broers met aanhang van m'n zus d'r vriend zullen er ook bij zijn.
Tweede Kerstdag met een grote groep vrienden uit eten in Amsterdam. Dat zal wel weer Humphreys worden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23734356
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 10:28 schreef Hik het volgende:
Dus Dino: wat heb je nu geleerd? Vraag nooit aan een kind van gescheiden ouders wat ze doet met de kerstdagen, want dan wordt het altijd een lang verhaal...

Voor de volledigheid: eerste kerstdag ga ik naar mijn schoonouders, tweede kerstdag naar mijn moeder en mijn vader zie ik waarschijnlijk niet met de Kerst. Het kan ook simpel.

Beterschap Dino.
*OUD heilige*
pi_23737590
Hoop dat je je al wat beter voelt!!

Viert niemand hier Sinterklaas???
pi_23738216
Alleen vanavond wat op mijn werk, verder vier ik het niet. Zondag gaan we wel naar mijn schoonouders, maar dat is vooral omdat het dan makkelijk is dat we dan mee kunnen eten.
*OUD heilige*
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:43:05 #94
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23738235
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:14 schreef Golfen het volgende:

Viert niemand hier Sinterklaas???

Op de afdeling, zo meteen. We beginnen om 16 uur, maar het zijn net kleine kinderen hier... niemand doet nog iets zo ongeveer...
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:37:57 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23739434
bij ons viel de stroom uit dus kon er niet meer gewerkt worden en daarom was ik eerder vrij, bedankt interelektra

Nog beter, 4 januari hoef ik pas weer te beginnen met werken!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:19:29 #96
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_23740392
Leuk joh dat Sinterklaas... Twee dagen achterelkaar een kruidnoten gevecht in de huiskamer en dan zondag naar mn ouders om het met cadeautjes te vieren

Tweede kerstdag vliegen en dan kom ik 6 januari weer terug. Eerst vier dagen een hotel en dan een weekje in een appartement. Heb er al helemaal zin in

En ik kan me niet voorstellen dat Zwelgje niet herhaald wordt. Traditie is er niet om te verbreken natuurlijk
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_23743530
quote:
Van het weekend eens zien waar we medio januari tot eind februari 6 weken naartoe gaan. Ik heb al gezocht naar tickets naar India, maar tickets voor over een week of vijf zijn duur! En betaalbare tickets hebben vaak een retourdatum < 1 maand. Hmmm..... dub dub. Leuk dubben

Twee betaalbare tickets kopen een idee dan?
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:55:10 #98
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23743740
bij D-reizen hebben ze vaak een lage prijs als je per 2 koopt, ik heb een keer 2 retourtickets naar delhi gezien voor 350 euro per stuk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23751202
Goh, wat hebben wij toch een leif klein forumpie hier.

Kzie net in een lijstje van Arcee dat in november van de 35 fora TRV op nummer 31 staat qua aantal posts.
pi_23751250
Ow en van de 3003 posts in november waren er 146 van mij. Dat is dus haast 5%. Best veul.
pi_23753405
Klein maar fijn.

Op een ander lijstje (maar dat is al lang geleden) scoorde travel wel hoog in de post/lezen verhouding. Topics werden verhoudingsgewijs vaak gelezen. Dat hoort ook wel een beetje bij het forum. Ik heb nu ook weinig te vertellen, maar lezen wat anderen meemaken, is ook al leuk.
*OUD heilige*
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:13:28 #102
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23765373
ik heb hoofdpijn..:s

hele dag stress met inpakken omdat ik vanalles kwijt was en ook omdat ik foto's wilde laten afdrukken die ik moet meenemen en er nergens een afdrukservice meer te vinden was. Toen heb ik maar een nieuwe fotoprinter gekocht, omdat dat de enige mogelijkheid nog was.. ,maar niet eens zo'n slechte investering, de foto's zien er super uit!

verder was ik mn klamboe kwijt en na 2 uur zoeken bleek dat ie nog in mn rugzak zat!!
ik hoop maar dat ik alle belangrijke dingen heb, kleden enzo kan ik in brasil ook nogwel kopen, doe ik ook wel want ik wil er het liefste toch als een local uitzien ipv een buitenlander...

straks om 0600 word ik opgehaald door taxi Hassan, hopen dat dat goed gaat....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23765502
Veel plezier BHFH!
Ben benieuwd naar je verhalen!
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:21:31 #104
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23765533
ik post hier wel wat af en toe..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:23:18 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23765571
tnx
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23767075
Yeahyeah..... Have Fun BHFH!!!!!!
Hoop dat het eerste deel van je reis (naar Schiphol) voorspoedig zal verlopen.
  zondag 5 december 2004 @ 12:22:22 #108
1762 YPPY
Yppiaans
pi_23775639
Hoe ging de vlucht? Veel plezier nog op vakantie!

Hebben jullie wel gezien hoeveel categorieen het allemaal zijn? Dat gaat me echt nooit lukken.
*OUD heilige*
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 16:40:38 #109
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23780411
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:22 schreef YPPY het volgende:
Hoe ging de vlucht? Veel plezier nog op vakantie!

Hebben jullie wel gezien hoeveel categorieen het allemaal zijn? Dat gaat me echt nooit lukken.
Het topic waarin je kunt stemmen voor de TRV-awards staat nu sticky.

Het zijn inderdaad wat veel categorieën, maar het staat eenieder vrij wat categorieën over te slaan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 5 december 2004 @ 19:29:06 #110
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_23783410
BHFH in Brazilie; ik hou m'n hart vast ....
zonnig Brasil
  Moderator maandag 6 december 2004 @ 15:15:41 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23800008
Druk hier vandaag.

Maar goed, gisteravond een tijdje met een kennis in Miami zitten msn-en. Ze wil dat ik haar op kom zoeken als ik in mei in de VS ben om een vriend in Colorado op te zoeken. Dat was al het plan, maar nu kan ik definitief de vlucht gaan boeken.

Net ook al een weekendje Lissabon geboekt met wat collega's. Specifiek gevraagd om 4 éénpersoonskamers. Twee zijn erkende snurkers, de ander is een adhd-er die aan 3 uur slaap per nacht genoeg heeft. Reden genoeg dus.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23813154
Hmmm... Colorado..... Als je dr toch bent kan je wel even in Miami stoppen.
Volgens mij is dat zo ongeveer de helft van de States overkrossen.... Amsterdam-Moskou is denk ik een kortere afstand.

Maar wel hartstikke leuk natuurlijk!!!

Ik heb weer ff wat stressie moments met de studie. Wel dit weekend weer ff'tjes naar Parijs.
pi_23826326
Where is everybody??

Oei.... ik weet nog niet of ik het ga halen morgen om 9.00 uur weer naast mn bed te staan.
pi_23826771
Gisteren de hele dag gewerkt en vanochtend ga ik ook weer. Vanmiddag ben ik vrij, maar ik heb nog een hoop te doen. Donderdag op cursus en vrijdag met vriendje naar de kaakchirurg. Genoeg uitleg Golfen?

9 uur pas? Ga je dan niet eerder slapen? Dat red ik echt niet, om zo laat in bed te liggen en dan weer vroeg op te moeten staan.
*OUD heilige*
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 09:02:58 #115
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23827140
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 01:42 schreef Golfen het volgende:
Hmmm... Colorado..... Als je dr toch bent kan je wel even in Miami stoppen.
Volgens mij is dat zo ongeveer de helft van de States overkrossen.... Amsterdam-Moskou is denk ik een kortere afstand.

Maar wel hartstikke leuk natuurlijk!!!

Ik heb weer ff wat stressie moments met de studie. Wel dit weekend weer ff'tjes naar Parijs.
Ben je al wakker Golfen? Het is 09.00 uur.

Maar ik vlieg dus van Amsterdam naar Denver. Daar blijf ik anderhalve week en vlieg dan naar Miami. Uiteindelijk vlieg ik vanuit Miami terug naar Amsterdam.
Althans, dit is het plan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23831653
Weer eens unbanned. Best wel welkom, ben herstellende van een blinde darm operatie en moet dus vooral erg veel rusten.

Mijn reisje naar Peru kwam ook in het gedrang helaas. Ik zou 5 december gaan, dat wordt nu 12 december.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23836339
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:53 schreef Golfen het volgende:
Where is everybody??
Internet ligt er thuis weer eens uit.

We zouden overstappen op een snellere verbinding zonder data-limiet. Nu is de oude opgeheven, maar de nieuwe nog niet in gebruik. Gevolg: geen internet. Mn huisgenootje (die het regelt ) moet nu een of ander formulier mailen, maar als je wilt mailen is het wel handig dat je op internet komt....
  woensdag 8 december 2004 @ 18:52:58 #118
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23837809
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:29 schreef qwerty_x het volgende:
BHFH in Brazilie; ik hou m'n hart vast ....
Hi,

Alles okay hier! Tot nu toe gaat alles van een leien dakje! even resumeren,

Ik werd keurig om 0600 opgepikt door mn taxi en naar Zaventem gebracht, op naar KLM cityhopper, die vlucht was nog hjet meest problematische dat ik tot nu toe heb meegemaakt! Er zaten namelijk uitgeprocedeerde asielzoekers in het vliegtuig (ze werden van Blgiê uitgezet naar Nederland) en de hele vlucht van Brussel naar AMsterdam waren ze keihard aan het schreeuwen en probeerden ze op de vuist te gaan met de begeleiders, gelukkig zaten ze aan de stoelen vastgeketend met handboeien.. Onvoorstelbaar dat ze dergelijke uitzettingen met een commerciele vlucht doen.

Verder de reis naar Brasil was okay, al blijft 12 uur in een vliegtuig zitten geen pretje. Ik heb me de tijd nuttig gemaakt door een aantal zinnetjes Portugees en de basic werkwoorden;vervoegingen uit mn hoofd te leren, die me later in Sao Paulo meteen al erg goed van pas kwamen! Aangekomen op gurulhos ben ik geld gaan wisselen en bleek er een erg fijne transit bus naar Congohas te rijden, dus daarheen gegaan en eerst maar ff in het hotel mn jet-lag uitgeslapen..

De volgende dag ,Sao Paulo bekijken! Ik over de loopbrug naar Congonhas, bleek dat er vanaf het vliegveld niet echt een handige verbinding naar het centrum is behalve de peperdure taxi! Heb ik de bus genomen naar Sao Judas en vanaf daar de werkelijk uitstekende metro (ik kreeg van de alleraardigste kaartjesverkoopster meteen een map mee en uitleg) De metro is zelfs als je geen woord Portugees spreekt voor niemand een probleem!

Ik ben gegaan naar Se bij praça de republica. Ik verbaasde me hogelijk over het feit dat Sao Paulo nog best groen is en vooral ook veel rustiger dan ik dacht. Hele fijne winkelstraten, veel gezelligheid op straat en tot mn grote verbazing nauwlijks straatkinderen en bedelaars ??? De stad viel me enorm mee, ik vond het heel gezellig en voelde me geen moment onveilig, mensen zijn heel erg behulpzaam als je ze wat vraagt, maar dringen zich absoluut niet op.. ik heb de dag heerlijk rondgelopen en mn ogen uitgekeken en voor het uitzicht over de stad de hoogste toren in geweest (Italiê toren) met echt een adembenemend uitzicht!

Die avond op naar Congonhas en mn TAM vlucht naar Belem gepakt (met 2 tussenstops in Brasilia en nog een plaatsje) Het eerste dat me in Belem opviel was dat het klimaat echt totaal anders is. Ik werd meteen in een wollige deken gedompeld! Op naar het hotel (waar ik nu ook nog zit) Hotel nueva avenida is echt prima, niet al te duur (44 real per nacht/13 euro) alleen moet je oppassen niet geelecrokuteerd te worden door de douche (post de foto nog wel eens) De mensen zien er hier totaal anders uit, veel mensen met indiaans uiterlijk, maar ook erg vriendelijk... voor het eten is hier geweldig! (vooral heel lekkere vissoep Tacaca!)

Veel, heel veel ontzettend lekker fruit! De stad is ook heel leuk, vrij hectisch met erg leuke markten en een mooie haven. Ik heb er een boottocht gemaakt en ben in het Bosque en nog een park geweest, de amazone in de stad.. echt super! Morgen ga ik naar het strand heb ik bedacht en ik ga hier ook nog het uitgaansleven bekijken voor ik weer vertrek naar Manaus. Domingo, vertrek ik alweer daarheen, maar ik heb hier nog veel te bekijken!

Maar ik verbaas me toch over alle verhalen van de enorme onveiligheid in Brasilê , ik neem wel veel voorzorg maatregelen altijd, maar ik heb me geen moment ook maar ongemakkelijk gevoeld (wat wel geen reden is om de aandacht te laten verslappen natuurlijk, want toen ik dat dacht in Ethiopie werd ik ook beroofd) maar ik denk dat je als je niet savonds laat op straat gaat rondlopen of alleen de sloppenwijken inloopt je weinig meer kan gebeuren dan door een van de zich ayrton senna wanende buschaufeurs aangereden te worden ! maar ik klopt het maar wel ff af

Groetjes vanuit Belem!! (35 graden en half bewolkt.. )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23837930
Heb je je broek dichtgehouden tot nu toe?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:22:26 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23838538
als ik daarvoor al zou komen (wat ik nooit zal doen) had ik wel een charter naar fortaleze geboekt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 21:05:50 #121
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23840586
Ah, de elektrische douches van Zuid Amerika. Gevaarlijke krengen zijn het. Hoorde ooit een knetterend geluid toen ik er onder stond. Ben nog nooit zo snel onder een douche vandaan gekomen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:04:36 #122
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_23844048
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik daarvoor al zou komen (wat ik nooit zal doen) had ik wel een charter naar fortaleze geboekt.
Dus je weet wel waar je het moet zoeken?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_23844212
Leuk verhaal BHFH!
En het kan ook alleen jou overkomen dat je op een vlucht komt te zitten met uitgezette asielzoekers!
Ik schuif Brazilie een stuk omhoog op mijn lijstje!
pi_23844257
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:04 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dus je weet wel waar je het moet zoeken?
Natuurlijk weet hij dat!
Dat weet toch iedereen???
pi_23844698
*weer thuis is*

Wat een leuk verhaal BHFH! Ik heb weer eea gemist geloof ik... Hoe lang blijf je in Brasil? Veel plezier daarzo!
pi_23844781
Heej Vogue!
Hoe heb jij het gehad??
pi_23844929
Ja heerlijk.... De laatste groep was een supergroep! Weer veel meegemaakt. Daarna nog 4 dagen bij een vriendin gelogeerd en veel wezen stappen en shoppen. Gisteren lag ik nog op het strand onder de hete Mexicaanse zon... En nu weer in het koude kikkerlandje. Maarja, ook wel lekker om weer eens thuis te zijn
pi_23845238
Ah.. de Mexicaanse zon! Het lijkt alweer maanden geleden!
Wat was de laatste reis die je gedaan hebt?
  donderdag 9 december 2004 @ 09:26:04 #129
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23849136
Zo men zit hier verspreid op de aardkloot.

Was zelf ook weer even 'weg'. Opdrachtjes in Rome en Athene.
pi_23850776
Nog een paar daagjes. Vandaag heeft de dokter een positief advies gegeven over mijn trip!
pi_23850819
Beter CMT!
Blinde darm operatie lijkt me erg vervelend!
pi_23850864
Ja, het was ook erg irritant. Ik zou 5 december gaan en 2 december kwam opeens die blinde darm opzetten.

Gelukkig kan ik nu wel gaan.
pi_23851031
Veel plezier alvast!
Je post toch wel af en toe wat reisverhalen?
pi_23851328
Ik doe m'n best
pi_23869070
Zo, heb ik nu weer genoeg mn best gedaan om dit forum tot leven te schoppen???
Het begint hier echt weer een duffe zooi te worden hoor!
pi_23869332
Als ik internet heb op mijn hotelkamer zal ik wel stukjes posten. Ik kan helaas weinig ondernemen in verband met de operatie, maar probeer toch zoveel mogelijk mee te maken.
pi_23869370
Doe wel een beetje rustig aan. Je bent wel geopereerd.
shit, nou klink ik alweer als een oud wijf!
pi_23869489
Hehehe, hoor het vaker inderdaad. Iets in de geest van 'doe wel rustig aan'. Doe ik ook wel, maar vind het wel zonde dat ik niet alles kan doen wat ik wil doen.
pi_23869501
Hoe lang ga je? En wat is je ongeveer planning?
pi_23869529
Ik ga 2 weken. Echt een planning is er niet meer. Data van de tickets heb ik al omgeploegd in verband met die operatie, Cuzco zal er wel niet inzitten helaas, dus ik moet even kijken wat ik precies ga doen.
pi_23869568
Als er iemand nog leuke tips heeft. Heel erg inspannende dingen zitten er helaas niet in. Misschien dat ik me toch niet kan beheersen en toch de Inca Trail ga doen, maar denk van niet...
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 09:28:13 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23872414
De tickets zijn geboekt! Eerst naar Colorado en terug vanuit Miami. Nu nog kijken hoe ik van Boulder naar Miami reis. Zal wel een binnenlandse vlucht worden.
Maar eerst in januari een weekendje Lissabon.

CMT, hoe ziet je reisschema er nu uit?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23872432
Ik heb tot nu toe nog niets gepland eigenlijk. Alleen dat ik de 12e aankom in Lima. Ik vertrek op Schiphol om 08.35 en de 26e december ben ik weer terug in Nederland.
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 09:32:09 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23872466
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:28 schreef Liejannuh het volgende:
Het forum had wat last van de server volgens mij. Maar goed, de TRV-awards staan al een tijdje klaar en te wachten op alle stemmers.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23873277
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 09:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het forum had wat last van de server volgens mij. Maar goed, de TRV-awards staan al een tijdje klaar en te wachten op alle stemmers.
Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat er weinig gepost wordt in Travel. Weinig nieuwe topics, weinig topics die leuk zijn om te lezen of om in te posten. En als er een leuk topic is, dan wordt er alsnog weinig in gepost.
Het is gewoon een duffe boel!
pi_23881284
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:28 schreef Liejannuh het volgende:
Ja sorry, zoals eerder gemeld heb ik weer ff geen internet thuis.

Als dat geregeld is wordt TRV weer veel leuker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2004 16:41:10 ]
pi_23881917
Dat is fijn k_man.

Het is toch elk jaar rond deze tijd rustig? Ergens heb ik nog oude stats, maar ik kon ze nu niet vinden. Wanneer mensen weer vakanties gaan boeken, wordt het vast weer drukker.

Ik heb niet veel over reizen te vertellen. Zweden was geen totaal succes en ik heb geen idee of we volgend jaar op vakantie kunnen. Eerst de auto maar weer eens laten repareren.
*OUD heilige*
pi_23883590
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:38 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat er weinig gepost wordt in Travel. Weinig nieuwe topics, weinig topics die leuk zijn om te lezen of om in te posten. En als er een leuk topic is, dan wordt er alsnog weinig in gepost.
Ja, sorry.

We voelen ons zo schuldig dat we besloten hebben tussen 14-1 en 24-2 naar India te gaan. Morgen gaan we de vlucht boeken. We beginnen slow in Delhi, vervolgens Varanasi om de rest van de tijd door Rajesthan te reizen. Wellicht dat we er nog een stukje Gujarat bij doen, als ik niet gek wordt van de drukte en het getrek, en als het niet te koud is.... Joechei!!
De footprint en het phraseboekje ligt al naast me
Hopelijk wordt TRV er een stuk leuker van, als ik weg ben
pi_23885090
pi_23893112
Ziet er goed uit CMT!

Ik kreeg vandaag de gidsen van Shoestring en Koning Aap binnen.
Koning Aap had deze keer 5 (!) boekjes! En er zit best wel een leuke wereldkaart bij! Ga m denk maar ophangen op mn werk ofzo.

Wel gaaf Dino, ik wil ook wel naar India!
Ik ga je overigens zeer binnenkort terugmailen hoor. Als ik mn Managementcompetenties af heb!
pi_23895503
Ja, ik vind het er ook mooi uit zien. Vogels vind ik sowieso altijd wel mooi, zeker flamingos en dat gebied moet sowieso de moeite waard zijn als ik het zo hoor.
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:48:44 #152
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23899499
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:38 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet.
Misschien moest er een mod komen die ook actief wat wilde doen
pi_23899572
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:48 schreef oYo het volgende:

[..]

Misschien moest er een mod komen die ook actief wat wilde doen
Lucille zou naar Travel.fok.nl kijken, om even een nuttig lijstje te maken. En we weten waar die nu zit!

maar ik ben het wel met je eens hoor!
pi_23899775
Ja, hoe staat het met travel.fok.nl?
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:14:05 #155
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23899922
of travellog.fok.nl waar de reizers kunnen bloggen...
pi_23899960
Ik heb het travel.fok.nl verhaal bij elkaar zitten voegen en een grove schifting gemaakt. Lucille zou er verder naar kijken. Maar dat was voor mijn vakantie (maandje of 2 geleden) en dat is nog steeds niet gebeurt.
En nu is Lucille op vakantie.
  zaterdag 11 december 2004 @ 17:37:13 #157
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23901507
Bueno tarde, vanuit Belém

Ik ga even HiK jaloers maken, Gisteren ben ik eerst naar het strand geweest (85 km met de omnibus naar Mosquiro, wat een toestand trouwens om op de juiste bus te komen. ),wat super daar, mooi fijn zand, lekker rustig even weg van de hectiek van de stad,, heerlijk gezwonmmen in de amazone delta (zoet water!) Het lijkt net de zee, omdat je de overkant niet kan zien, wel apart!

Ik ben die avond met een paar Brazilianen naar een feest geweest en feestvieren kunnen ze die Brazilianen.. een paar tuinstoelen, een goede liveband en IEDEREEN swingt de pan uit... helaas kon ik niet zon goed figuur slaan daar met mn hollandse horkerigheid en 1 proefles salsa, maar gelukkig waren een paar locale dames zo vriendelijk om mij de basics te leren, tot diep in de nacht feest gevierd! Vanochtend wilde ik echter om 0600 op om de vismarkt op ver-o-peso te zien , ik wilde eerst mn bed niet uitkomen, maar toch maar gedaan en dhet was ook erg gaaf, een heerlijke chaotische markt, iedereen is grote vissen aan het schoonmaken die net zijn gevangen en dat tegen de achtergrond van die prachtig Portugees koloniale gebouwen! echt super ook.

Vanmiddag heb ik een oud fort bezocht met een museumpje erbij om even tot rust te komen en gegeten op ver-o-peso, waar dan honderden eetkraampjes staan en je voor 4 real inclusief drinken je buik rond kan eten (1,20 euro) .. imniddels is de hitte weer aardig slopend geworden en daarom ff het hilton ingevlucht om te internetten en straks even naar mn eigen hotel voor een siesta... Iets wat ik nog niet verteld had en ook erg gaaf is is dat je hier overal kraamjes hebt met kokosnoten (groene en niet bruine) en waar dan met een kapmes de kop vanaf geslagen wordt en er rietsjes in gestoken worden.. elke keer als je wat wilt drinken koop ik gewoon een cocosnoor, heerlijk! de Brazilianen doen dat ook massaal, de hele straat ligt dus vol met cocosnoten, erg apart!

Morgenochtend ga ik met het vliegtuig naar de oude rubberstad Manaus, waar ik een korte amazonetrip´heb gepland, helaas maar 1 dag, want ik moest een keuze maken tussen langer in de amazonia, of in de pantanal, heb ik toch maar voor het laatste gekozen... Ik ben benieuwd!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23901748
Klinkt geweldig!
Geniet maar van het mooie weer!
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2004 @ 17:53:49 #159
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_23901880
Leuk verslagje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_23904739
Zow, tas ingepakt, morgen om 13.30u. op het vliegtuig naar Costa Rica, als ik zin en tijd heb, zal ik proberen hier ook wat te posten.
pi_23904762
H'm. Het land waar BHFH op dit moment ziet er ook wel geslaagd uit, gezien zijn verhalen.
  zondag 12 december 2004 @ 10:25:38 #163
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23915359
ik wil foto's zien bhfh!!
  zondag 12 december 2004 @ 11:09:46 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23915655
Ik reis tegenwoordig niet veel meer, ik zit vast op dit eiland

Maar het is hier wel mooi. Zie hieronder een paar foto's gemaakt tijdens een gemiddeld fietstochtje op een zondagmiddag

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_23915671
Die meisjes kwam je vast niet tegen op een bergweggetje!
pi_23915676
Die laatste twee foto's.

Is het niet ontzettend link om daar in de bergen te fietsen? Zoveel fietspad zie ik niet.
pi_23915684
Oh, en het lijkt me ook redelijk zwaar, want steil.
  FOK!fotograaf zondag 12 december 2004 @ 11:38:47 #168
73911 ultra_ivo
pi_23915943
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:12 schreef dwerg het volgende:
Is het niet ontzettend link om daar in de bergen te fietsen? Zoveel fietspad zie ik niet.
Een fietspad maakt het fietsen in de bergen juist link
pi_23915994
Wat ik eigenlijk bedoel is: zijn de Taiwanezen gewend aan fietsers in de bergen? Of zien ze het als hinderlijke obstakels op hun weg?
  zondag 12 december 2004 @ 12:05:41 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23916254
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:11 schreef Liejannuh het volgende:
Die meisjes kwam je vast niet tegen op een bergweggetje!
Okee ik beken. Ik had gewoon zin om even een paar meisjes te posten
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:12 schreef dwerg het volgende:
Die laatste twee foto's.
Chinese meisjes zijn lief
quote:
Fietspaden in Taiwan .
We hebben hier in Taipei een paar hele smalle fietspaden langs de rivier. Maar die zijn voor een serieuze fietser juist levensgevaarlijk omdat die door een park lopen waar zo ongeveer heel Taipei z'n weekend viert. Dus continu kinderen die voor je wielen springen en Taiwanezen die proberen te fietsen maar het niet kunnen en volledig in paniek raken als er een tegenligger komt

Het verkeer in en rond Taipei is altijd druk. Sommige bergwegen zijn wat rustiger. Toch valt het allemaal best mee want hoewel het verkeer chaotisch is en automobilisten niet goed om zich heen kijken wordt er niet aggressief gereden. Ik ben er inmiddels behoorlijk aan gewend en zelfs in centraal Taipei scheur ik met m'n racefiets overal tussendoor. Het is zelfs kicken om bij stoplichten als eerste weg te scheuren en zo lang mogelijk de enorme wolk van scootertjes bij proberen te houden.
quote:
Oh, en het lijkt me ook redelijk zwaar, want steil.
Ja het is pittig. Taipei ligt op zeeniveau maar 20km verder heb je toppen van boven de 1000m. Je hebt regelmatig kilometers lange stijgingen van 6-8% met korte stukjes van 12%
Toch heb ik dat liever dan zo'n rollend landschap als in Limburg of de UK (ook gewoond) omdat je bij langdurige stijgingen tenminste in een constant tempo omhoog kunt rijden.
Sowieso vind ik fietsen in de bergen veel leuker dan over vlak terrein.

Ik heb een hoogtemetertje op de fiets dus ik kan het profiel opmeten. Zie hieronder twee tochtjes.

Mijn reisverslagen
  zondag 12 december 2004 @ 12:13:02 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23916369
quote:
Op zondag 12 december 2004 11:42 schreef dwerg het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel is: zijn de Taiwanezen gewend aan fietsers in de bergen? Of zien ze het als hinderlijke obstakels op hun weg?
Ze vinden het juist prachtig om fietsers te zien die zich de berg op omhoog worstelen. Regelmatig komen ze even naast je rijden om je aan te moedigen. Soms heel irritant maar vriendelijk bedoeld .

Veel Taiwanezen gaan in het weekend ook naar de bergen om te picknicken, wandelen etc om Taipei (2.2 miljoen inwoners) even te ontvluchten . Op sommige plaatsen kan het in het weekend super druk zijn en staat er letterlijk een file de berg op (echt stilstaande autos dus). Die plaatsen vermijdt ik dus in de weekenden en ga daar alleen heen als ik door de week een dag vrij heb (het eerste hoogte profiel is zo'n plaats).
Andere gebieden zijn weer heel rustig en ben je echt helemaal alleen tussen de theeplantages (hoogteprofiel 2).
Mijn reisverslagen
pi_23916398
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:13 schreef SeLang het volgende:
Ze vinden het juist prachtig om fietsers te zien die zich de berg op omhoog worstelen. Regelmatig komen ze even naast je rijden om je aan te moedigen. Soms heel irritant maar vriendelijk bedoeld .
Grappig.
pi_23916571
Owjee.... Taiwan schuift ineens verschrikkelijk omhoog op mijn lijstje.

Leuk SeLang!
Ik wil ook wel fietsen tussen de theeplantages! Lijkt me een stuk leuker dan fietsen door de achterbuurten van Den Haag.
  zondag 12 december 2004 @ 12:42:26 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23916920
Op deze weg kom je bijvoorbeeld geen hond tegen.
Ongelofelijk eigenlijk dat dit gewoon op fietsafstand is van mijn huis in central Taipei

[ Bericht 12% gewijzigd door SeLang op 12-12-2004 12:48:47 ]
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 17:51:17 #175
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23923544
Ik zit voor m'n werk bij een klant die al het internetgebruik logt en ook daadwerkelijk bekijkt. Nota bene een aanbeveling van mij.
En vervolgens heb ik het hele weekend zonder internet gezeten.
Eerst vloog hier de modem er telkens uit en bij mijn ouders kreeg ik het niet voor elkaar om internet op hun nieuwe pc te installeren.
Gelukkig doet hij het thuis nu wel weer.

Maar dan het echt goede nieuws:
Ik heb er weer een neefje bij.

M'n zus is gisteren van haar tweede zoontje bevallen. Hij heet Kaja. Geen idee hoe ze telkens op die namen komen. De eerste hadden ze al Tebbe genoemd.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 17:55:25 #176
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23923627
Dat ziet er uit als een aardig parkoers SeLang. Krijg gelijk zin om m'n fiets te pakken.
Heb alleen geen goede winterkleding en om nou in m'n zomertenue op een racefiets te gaan zitten zie ik niet zo zitten. Binnenkort maar weer eens langs wat winkels gaan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf zondag 12 december 2004 @ 20:36:07 #177
73911 ultra_ivo
pi_23927032
Een van m'n clubgenoten van Willesden CC is onlangs nog op Taiwan wezen fietsen. Hij was er erg tevreden over. Alleen het lezen van de borden in de binnenlanden was wat problematisch voor hem.
  maandag 13 december 2004 @ 08:49:08 #178
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_23930652
quote:
Op zondag 12 december 2004 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zit voor m'n werk bij een klant die al het internetgebruik logt en ook daadwerkelijk bekijkt. Nota bene een aanbeveling van mij.
En is dat niet een vereiste voor een moderator, vaak online zijn??
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 10:39:14 #179
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23932184
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:49 schreef oYo het volgende:
En is dat niet een vereiste voor een moderator, vaak online zijn??
Ja, normaal gesproken zit ik niet weken achtereen bij één en dezelfde klant, wordt er al helemaal niet gelogd en ligt thuis m'n internet eruit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 12:26:05 #180
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23939055
Juist. Nu kan ik thuis weer geen foto's van mijn camera op mijn computer laden. Wilde een foto van mijn nieuwe neefje in m'n fotoboek plaatsen maar dat lukt dus niet.

Gelukkig krijg ik binnenkort een nieuwe laptop van m'n werk.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 13 december 2004 @ 18:38:54 #181
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23947279
Ik had net een heel verhaal getypt en toen kreeg ik een blue screen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 13 december 2004 @ 18:59:21 #182
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23947786
3e poging op andere pc, (sorrie maar wel ff wat korter! )

Oke, gisteren ben ik dus aangekomen in manaus en op het vliegveld wer ik meteen aangeklampt door allerlei lastige ¨touroperators¨ die mij wilde ronselen voor hun agency, ik ben er maar niet op ingegaan op advies van zowel de trotter als de LP, aangezien er ook nogal wat onbetrouwbare agencies zijn... dus eerst naar het hotel, en een fijn hotel heb ik gevonden! Midden in het centrum, in de goede wijk, naast het theatrico amazonico en voor maar 35 reals per nacht/10 euro (incl ontbijt)

Gisteren lopend de stad verkend en gegeten bij een stalletje in de meest beruchte wijk van Manaus aan een tafel en met veel locals hele leuke gesprekjes gehad in steenkolen portugees.! erg tof en ook goedkoop (voor maar 3 real inclusief cola! )

savonds was er vervolgens een groot feest op het plein voor het theatrico amazonas met een enorme kerstboom, een kerstman met echte rendieren en een koets (waar je ritjes in kon maken) ,... de muziek en de aritesten waren echt super al blijft het toch raar zon kerstman te zien met ruim 30 graden! en ook hier een paar leuke contacten op gedaan, echter met enoge gezonde argwaan, want de dames waren me iets te vriendelijk.. maar ik ben slim geweest en heb op tijd afscheid genomen en alleen terug naar het hotel gegaan en toch een leuke avond gehad...

Vandaag ben ik op een trip geweest met een agency over de rio negro en de amazone, naar het punt waar beide rivieren samenkomen, erg mooi om te zien en te voelen, het grote temperatuurverschil en kleurverschil tussen de rio negro en de amazone, helaas liet de zeldzame rose rivierdolfijn zich niet zien, maar dat mocht de pret niet drukken... Hierna ben ik nog een stukje de jungle in geweest, maar dat was niet echt bijzonder, wil je meer zien moet je toch een langere tocht maken.

De terugweg was wel erg leuk, opmdat ik die op eigen houtje moest doen, ik ben met een uit de jaren 60 stammende vw bus naar een dorpje gereden (naam moet ik ff schuldig blijven en heb daar de meest lekkere vissen gegeten die je maar kon bedenken! (foto volgt) ik moest hier weer wachten op de boot terug (dit keer een lokale overvolle ferry! ) erg gezellig ook...

hierna wilde ik met de omnibus terug naar de stad, maar die liet nogal lang op zich wachten, maar ik had al bemerkt dat er nogal wat taxis mensen aan het ronselen en toen kon ik met een overvolle taxi voor 2 real teruggebracht worden naar de stad (rit kost met taxi normaal zon 25 en met omnibus ook2) dus dat was wel erg handig om te weten! (al moet je natuurlijk niet zomaar bij iedereen instappen)

Ik zit nu midden in het centrum van manaus ff uit te puffen van de enorme deken die over de stad hangt, het is echt mega heet! ik denk dat ik straks maar weer eens een kokosnoot neem! Morgen ga ik naar Campo grande waar ik een trekking ga doen door de pantanal van 3 of 4 dagen, en ik heb ook nog een lange transfer in Brasilia, waachijnlijk ook nog tijd genoeg om dit staaltje van architectonische waanzin te bekijken....

Groetjes!!

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 13-12-2004 19:06:17 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 21:24:59 #183
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23953117
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik had net een heel verhaal getypt en toen kreeg ik een blue screen
Ik ben dus niet de enige met pc-problemen (ik zit nu in een internetcafé, omdat m'n modem thuis helemaal niet meer wil functioneren)

Leuk verhaal in ieder geval. Wat is je volgende bestemming?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23959952
Continental Airlines en het gelijkmatig verdelen van de bagage over het vliegtuig???

---

zo, ik zit inmiddels in Costa Rica, maar niet zonder slag of stoot. Ik
had qua reisduur net zo goed in Auckland, Nieuw Zeeland kunnen zitten.
De vlucht in Amsterdam vertrok namelijk niet op tijd. Het vliegtuig
reed naar de startbaan, maar toen ondekte de piloot dat de
gewichtsverdeling van het toestel niet goed was... en maakte hij al
taxiend een rondje startbaan en daar stonden we dan....
Op dat moment dacht ik dat het wel even ging duren, maar naar schuiven
met de bagage schenen alle lampjes wel weer in het groen te zitten en
konden we met 1.5 uur vertraging vertrekken.
Ik miste natuurlijk mijn aansluiting in New York Newark. (Kwam om
15.22u. aan en mijn aansluiting zou om 15.20u. vertrekken..
) Daar werden de mensen met 'connecting flights' doorgeboekt,
maar ook dat zat niet erg mee. De vlucht van 15.20u. van de volgende
dag zat natuurlijk vol, die had ik denk ik toch het liefst gehad: had
ik alsnog even in NY kunnen lopen op mijn gemak, en lekker kunnen
slapen. En deze vlucht is direct van Newark naar San Jose.
Wat ik nu kreeg was: 5.55u. vertrek van Newark naar Houston Bush, en
om 9.20u. weer verdet naar San Jose, Costa Rica. Met de noodzaak om om
3.00u. in de nacht op te staan om het eerste vluchtje te nemen...
Met een Nederlander, die in hetzelfde schuitje zat (moest naar
Seattle) heb ik in het Hotel waar we ondergebracht waren even samen
gegeten. Toen maar wat gaan slapen (4 uur) om om 3 uur (gelukkig kon
ik makkelijk opstaan, het was immers 9 uur 's-ochtends in NL) naar het
vliegveld te gaan. Goed geslapen tijdens de eerste vlucht, ook goed op
de tweede en om 13.00u. aangekomen in San Jose. Wegens moehoeid heb ik
maar een taxi naar mijn gereserveerde hostel genomen. Meteen even de
stad in geweest, wat gegeten en nu is het tijd om uit te rusten.
Morgen ga ik 'ongelimiteerd uitslapen' en dan zie ik wel weer.
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:53:33 #185
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23962478
I'm back!

Heb even snel bijgelezen, zoveel is er niet geschreven de afgelopen week...
De enige die veel schrijft is BHFH! Gaas weg achter die compu man....kssst!
UIO, gefeliciteerd! Mooie naam!

Anyway, ik heb me de afgelopen week zéér ver gehouden van het internet! Heb één berichtje naar huis gestuurd met SMS en dat was het wel weer. Het was ge-wel-dig! Ik heb echt het idee dat ik een máánd ben weggeweest!

Een uitgebreid verhaal volgt nog wel, maar ik heb ik ieder geval Cairo van voor tot achter verkend, heel veel thee gedronken, keihard paardgereden door de woestijn, nét geen kameel gekocht op de kamelenmarkt in Birqash, een heel relaxete oase bezocht, teveel gerookt (uitleggen dat je "soms" rookt aan Egyptische taxichauffeurs is geen optie ), gedanst in het Sheraton, net zolang op een kameel rondgehobbeld tot mijn billen (letterlijk) blauw waren, rozen ontvangen van diverse chauffeurs , de hele familie ontmoet van mijn gids in Giza ( ) en water gedronken uit de Nijl om er zeker van te zijn dat ik eens zal terugkeren naar Egypte...

Hmmmm...
Nederland sucks...

Gelukkig deze week hard klussen voor het feest van Noticias, dus niet te veel tijd om me druk te maken om het weer en het werk hier...
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 11:33:23 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23963272
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:53 schreef Hik het volgende:
UIO, gefeliciteerd! Mooie naam!

Hmmmm...
Nederland sucks...
Dank je!

Het is de winterdepressie. Korte dagen, kou.
Volgend jaar overwinteren.

Wanneer waren die docu's ook alweer?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:36:56 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23963351
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar overwinteren.

Wanneer waren die docu's ook alweer?
Ik ga mee...

Filmavond is vrijdag... (stiekum spamt: http://www.noticias.nl/10jaar.php )
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 11:50:18 #188
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23963634
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:36 schreef Hik het volgende:
Ik ga mee...

Filmavond is vrijdag... (stiekum spamt: http://www.noticias.nl/10jaar.php )
Oké, maar dan moet je er wel wat vrolijker bij kijken.

Vrijdag. Dan heb ik squashcompetitie die avond. Weet alleen niet of ik zelf moet spelen. Zal eens kijken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 11:57:53 #189
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23963811
Vooralsnog ben ik vrij. Maar m'n teamgenoten hebben de laatste tijd een hoog uitvalpercentage. Vermoeid, uit vorm, rugklachten, etc.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:11:02 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23964107
Filmavond duurt heel lang hoor...
  Moderator dinsdag 14 december 2004 @ 13:30:38 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23965805
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:11 schreef Hik het volgende:
Filmavond duurt heel lang hoor...
Een squashavond ook. Helemaal als je buiten de stad speelt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:05:17 #192
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23967973
Ik merk het wel. Mocht je langskomen dan ben ik dat meisje met die krulletjes in dat Noticias-shirt dat nog haar roes van de vorige avond ligt uit te slapen...
  dinsdag 14 december 2004 @ 16:41:38 #193
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23969801
Hoi en alweer online!

ik zit nu op het vliegveld van manauste wachten op het vliegtuig naar brasilia.. dus ik kan hier toch niks beters doen!

Ik heb vanochtend nog ff het theatro amazonico bezocht, was erg mooi en interessant om te zien , vooral bizar dat de materialen voor het gebouw vanuit heel europa afkomstig zijn! vroeger werden die materialen met de lege rubberboten vanuit europa mee terug genomen.. het is werkelijk prachtig gerestaureerd en zou er wel een concert van willen bijwonen, maar helaas ben ik te kort in manaus.

Gisteren nog ff een gevaarlijke toestand meegemaakt.. Ik had beloofd een meid naar huis te wanderelen omdat ze niet alleen over straat durfde, ze zei dat ze vlakbij woonde en ik dacht, och dat kan ik wel ff doen... ik dus met die meid meelopen, blijkt ze helemaal in een van de gevaarlijke wijken van de stad te wonen;; erg veelongure types en zwervers op straat , niet echt lekker... en toen vroeg z3 me mee naarbinnen, maar ik was nogal verbolgen over het feit dat het zon roteind lopen was en heb meteen rechtsomkeerd gemaakt. gelukkig had ik niks van waarde bij me, maar het was geen fijne wandeling... dat had ik haar ook wel ff duidelijk gemaakt, ze had beter de omnibus kunnen nemen.. goed na deze ervaring weer in de veilige wijk teruggekeerd te zijn ff een biertje gepakt op een terras en dat was het dan.. nu op naar campo grande, de komende dagen zit ik in het bos, dus zal ik wel niet veel online zijn..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23974364
Ah, Case, wat een frustraties!
Was je nu 1 dag later in San José??
Fijne verjaardag trouwens, voor ik het vergeet!

En BHFH, jij maakt ook wel altijd rare dingen mee!
Veel plezier in de jungle!
  woensdag 15 december 2004 @ 03:07:07 #195
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23982184
YESS,

EIDNELIJK ben ikincampo grande aangekomen.. ben erg blij dat ik in manaus het hotelhier al had geregeld,want het zit tjokvol.. de kamerprijs is weer goedkoper, maar 20 real per nacht ,inclusief ontbijt (6 euro) ! (en ik werd nog gratis van het vliegveld gehaald ook door de mensen van het hotel!)

ik heb meteen de trekking kunnen regelen en ik ga morgenochtend dus al weg voor een 4 daagse trip die zelfs een stukje door Bolivia heenloopt.. erg leuke sfeer hier.. ik ben ingedeeld in een groepje van 4, waarvan 2 nieuw zeelanders heb ik al gehoord, de andere persoon weet ik niet!

Hier heb ik geboekt: http://www.pantanaltrekking.com/flashcontent/index.html

het gaaterg gaafworden,maar vooralbehoorlijk afzien,begreep ik al, de temperaturen liggen in de pantanal zelfruim boven de 40 graden, het is de hetste periode van het jaar ... ik ga 3 nachten doorbrengen in de jungle!..... dit wordt heel gaaf!!

Devlucht hiernaartoe was wat minder trouwens... ik dacht nog tijd te hebben in Brasilia, maar het rare tijdsverschil van 2 uur met manaus, en dan weer 1 uur terug in campo grande hebben me even van slag gemaakt... Op brasilia airport was het een enorme chaos, met 3x een gate change en niemand die wist waar ie moest boarden en de vlucht was op het bord een half uur vervroegd(!) ,maar door de chaos een uur later dan gepland!! ... ik kon wel heel goed vanuiit de lucht de rare mosiaiek van de stad brasilia zien.. net een simcity stad als je erboven vliegt! ..

groetjes,ik ga nu lekker slapen voor de ontberingen die morgen wachten!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 december 2004 @ 03:15:17 #196
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23982236
tis hier nu trouwens 4 uur eerder , ff voor de duidelijkheid (heb nu hier al 5 x mn horloge moeten verzetten!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23982846
Leuke stukken schrijf je BHFH. Jammer van die vlucht, maar erg gaaf dat je een trekking gaat doen!!

Ik ga weer op vakantie! Nou ja, een weekend naar Center Parcs. Er valt dus weinig avontuurlijks te vertellen. Tenzij we natuurlijk verdwalen op de wildwaterbaan.
*OUD heilige*
  woensdag 15 december 2004 @ 14:25:57 #198
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_23989613
BHFH Leuke verhalen, maar je maakt me wel helemaal jaloers

Nog anderehalve week...
  woensdag 15 december 2004 @ 17:15:08 #199
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_23993183
BHFH, probeer je verblijf te verlengen; ik kom net vanmorgen terug van een weekje Europa en het is er belachelijk koud
(maar wel haring, shoarma, babi pangang en frikadel speciaal gegeten !!!)
zonnig Brasil
pi_24002863
Leuke ervaringen, BHFH!!

Ik ook weer terug van een lang weekendje Parijs, was ontzettend gezellig.

En nu even tot de kerst niet meer aanspreekbaar wegens overmatige studiedruk!!!

Mn studie bijna afgerond maar moet nog steeds leren plannen.
pi_24003641
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, Case, wat een frustraties!
Was je nu 1 dag later in San José??
Fijne verjaardag trouwens, voor ik het vergeet!
Dank je wel. Ik ga het op het strand vieren, in Playa Tamarindo.

Verder uit deze hoek niet veel te melden. San Jose vind ik relatief een saaie stad (heb het goudmuseum bezocht, vond ik wel de moeite waard), dus morgen maar eens verkassen. Heb tot nu toe niet veel gereisd, vooral wat gerelaxed. Nu word het tijd voor wat meer actie.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:44:36 #202
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24012644
Ok, dit slaat alles.
Ik heb wáter in mijn kerstpakket!
Nee, er heeft niets gelekt ofzo: ik heb een flesje water in mijn kerstpakket.
Onze nieuwe directeur vindt dat alcohol en het CBR niet samengaan, vandaar waarschijnlijk...

Mijn god...

Anyway: misschien kan ik ruilen met UIO, die drinkt toch niet!
pi_24015563
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef Hik het volgende:
Ok, dit slaat alles.
Ik heb wáter in mijn kerstpakket!
Nee, er heeft niets gelekt ofzo: ik heb een flesje water in mijn kerstpakket.
Hopelijk was het wel water met bubbels

Ik ga - in stijl met de naam van dit topic - maar weer eens een stedentripje maken. Voor mij geen Peru, Costa Rica of Brazilië, maar heel simpel Bonn, Düsseldorf en Kopenhagen.
En omdat ik toch nog kans wil maken op de TRV Scrooge award doe ik daar 5 dagen over en zijn mijn kosten voor onderdak en reis minder dan 100 euro. Verwacht alleen geen spannende reisverhalen over achterbuurten, taxichauffeurs en gemiste aansluitingen
pi_24019006
ik heb niets te melden, hooguit dat ik zojuist op een andere auto gereden ben. Die remde, en ik schoof door met een aardig vaartje. Het feit dat ik al drie-en-een-halve uur op weg naar huis was, hielp ook niet echt mee aan mijn oplettend vermogen.....
Morgen maar eens laten kijken wat de schade is, hopelijk blijft het beperkt tot het vervangen van de bumper (die zowat doormidden is).

Het is een ellendeweek
  Moderator donderdag 16 december 2004 @ 20:04:23 #205
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24019734
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef Hik het volgende:
Anyway: misschien kan ik ruilen met UIO, die drinkt toch niet!
Het Kerstpakket is nog niet binnen, maar mocht er wat alcohol in zitten ben jij de eerste aan wie ik denk.

Overigens kregen wij als voorbeeld voor de multiculturele samenleving vorig jaar ook geen alcohol in het pakket.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 16 december 2004 @ 20:05:41 #206
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24019770
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik heb niets te melden, hooguit dat ik zojuist op een andere auto gereden ben. Die remde, en ik schoof door met een aardig vaartje. Het feit dat ik al drie-en-een-halve uur op weg naar huis was, hielp ook niet echt mee aan mijn oplettend vermogen.....
Morgen maar eens laten kijken wat de schade is, hopelijk blijft het beperkt tot het vervangen van de bumper (die zowat doormidden is).

Het is een ellendeweek
Dat is niet zo best. Hoe was de ander er aan toe?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24020546
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is niet zo best. Hoe was de ander er aan toe?
Tsja, die had een trekhaak: twee miniscule deukjes in de bumper dus......

vanzelfsprekend alleen plasticschade, geen persoonlijk malheur overigens
  donderdag 16 december 2004 @ 21:26:14 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24021835
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Overigens kregen wij als voorbeeld voor de multiculturele samenleving vorig jaar ook geen alcohol in het pakket.
En ter compensatie ook niet een lekker pak exotisch guave-sap ofzo...

Das niet zo mooi Dino...

Ik ga zo richting Melkweg voor het opbouwen. Ben al de hele week weer studentikoos bezig met spandoeken schilderen, flyeren, t-shirts strijken enzo... HEERLIJK na hele dagen achter de compu.

Ik merk wel of ik je morgen zie, UIO!
  Moderator donderdag 16 december 2004 @ 21:59:18 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24022670
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
geen persoonlijk malheur overigens
Dat is dan weer positief.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 16 december 2004 @ 22:04:04 #210
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24022786
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:26 schreef Hik het volgende:
En ter compensatie ook niet een lekker pak exotisch guave-sap ofzo...

Ik merk wel of ik je morgen zie, UIO!
Zodra ik m'n pakket binnen heb, laat ik het je weten.

Ik ben die jongen aan de bar die nonchalant een spa'tje blauw met een schijfje citroen (en een stampertje) wegwerkt.

mocht er niets meer tussenkomen, de eerste teamgenoot met kwaaltjes heeft zich al gemeld
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:18:17 #211
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24023169
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ben die jongen aan de bar die nonchalant een spa'tje blauw met een schijfje citroen (en een stampertje) wegwerkt.
En die vervolgens hoestend ter aarde stort?

Overigens zit ik nog steeds te wachten op de auto die ons met t-shirts, cd's en flyers naar de Melkweg gaat brengen. Kutlatinos...

pi_24031358
Gefeliciteerd Case!
Je hebt trouwens volgens mij wel net het ultra handige BHV kerstkadootje gemiste: een zaklampje!

En Dino, botsen is niet goed! Gelukkig is het alleen maar blikschade, maar dan nog steeds; het kost geld en daar zijn veel leukere bestemmingen voor te bedenken.

Dutchtrain, veel plezier in Bonn, Düsseldorf en Kopenhagen. Lijken me leuke steden, ben benieuwd naar de verhalen.

Veel plezier vanavond Hik. En UIO, succes met squashen!

Ik heb gister weer een wereldreis naar Tilburg gemaakt. Novastar was leuk!
En nu moet ik eigenlijk studeren, maar ik ben nog euforisch over mijn behaalde 8 voor een ander vak, dus ik weet niet of ik er enthousiasme voor op kan brengen.
  Moderator vrijdag 17 december 2004 @ 11:01:45 #213
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24031593
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:44 schreef Liejannuh het volgende:
En UIO, succes met squashen!

Ik heb gister weer een wereldreis naar Tilburg gemaakt. Novastar was leuk!
En nu moet ik eigenlijk studeren, maar ik ben nog euforisch over mijn behaalde 8 voor een ander vak, dus ik weet niet of ik er enthousiasme voor op kan brengen.
M'n teamgenoot heeft stad en land afgebeld voor een vervanger (zegt ie) maar hij kon niemand bereid vinden om in te vallen. Nu moet ik vanavond dus mooi wel spelen. In Bussum. Daar komen is niet zo'n punt, maar midden in de nacht weer terug naar Amsterdam terwijl de rest van m'n team naar Beverwijk moet is altijd zo'n gedoe.

Hé, als je eenmaal een 8 kan halen, moet dat ook wel een tweede keer lukken. Dus hup aan die studie Liejannuh.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 17 december 2004 @ 23:37:36 #214
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24048871
Oké, net thuis. Over het squashen wil ik het niet hebben. Nu naar de nachtfilm.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 18 december 2004 @ 02:59:34 #215
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24052715
Geen film gezien, maar wel heel gezellig met Hik zitten ouwehoeren.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 19 december 2004 @ 18:28:30 #216
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24086216
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:15 schreef qwerty_x het volgende:
BHFH, probeer je verblijf te verlengen; ik kom net vanmorgen terug van een weekje Europa en het is er belachelijk koud
(maar wel haring, shoarma, babi pangang en frikadel speciaal gegeten !!!)
Hi, vanuit RIO !!

Ik ben gisterenavond teruggekomen van de pantanal en het swas echt megagaaf!! Je zal het wel zien aan de fotos die ik later ga posten... De natuur is overweldigend en z]je ziet echt enorm veel beesten! Schitterende wandelingen gemaakt en 4 nachten in een hangmat geslapen... Ik heb ook nog met aligators gezwommen en ook met de hand gevangen! en, een slang uit een boom gepakt nsectenlarven gegeten die in kokosnoten zitten.. heel veel geleerd van aalerlei planten en doeren, maar vooral ook helemaal lek gestoken! alles wat daar zit prikt en bijt lijkt het wel! I

Supérgezellig, we hadden een erg leuke ,maar vooral heel erg goede gids en een klein groepje van 4! HEt was vanaf campo grande 9 ur rijden, dus wel echt heel ver weg in de rimboe! ik heb nu niet zoveel tijd, post er met de fotos later wel meer van

Ik zit nu in het busstation van rio om een ticket te kopen naar sao paulo, ik had me alleen vergist in de prijs ik dacht dat zon ticket zon 35 real zou kosten, dus ik had 40 real in mn zak gestoken, maar onder de 45 lukt het echt niet... nu wilde ik geen geldbuidel uit mn broek halen in het openbaar, dus vandaar!

Ik had verder vandaag trwouens mn vliegtuig gemist! door allerlei toestanden op het vliegveld en een iets te late vlucht uit c.grande! maar gelukkig was tam zo vriendeliujk me op de eerstvolgende vlucht te zetten... ikik moest alleen wel nog ff mn bagage van het andere vliegveld halen, want die was wel in de originele vlucht geraakt... :s

ik taai weer af.. ik post mn verhaaltjes samen met de fotos als ik terug ben wel in het brasil topic samen met nog wat tips!

Zit trouwens in een megafijn hotel in flamengo! vor 35 real per nacht!

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 19-12-2004 19:33:57 (vreemde bug verwijderd) ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator zondag 19 december 2004 @ 19:41:28 #217
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24087660
Voor je reisverslag mag je wel een apart topic openen hoor.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 december 2004 @ 15:04:59 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24102521
* Weer in het land der levenden is

Ik heb vannacht 12 uur geslapen om een beetje bij te komen van het weekend. Mijn stem klinkt nog steeds als die van een 80-jarige kettingrookster...
Anyway: het was erg gezellig, erg druk, erg weinig slaap. Donderdag de hele Melkweg volgespamd met flyers en heel veel gedanst ook Mala Vita. Vrijdag kon ik wel uitslapen, maar werd ik 's middags in paniek gebeld door gestresste compañeros die het niet meer zagen zitten. (hihi) Terug naar het LAC en daarna naar de Overtoom om de boel in te richten. Ook een aparte lokatie trouwens, vol met veganistische oud-krakers en ander vaag publiek. Erg grappig!
Films waren niet echt vol te houden op zo wenig slaap maar de bar was ook erg gezellig. Iedereen moest erg lachen om het feit dat ik ineens een bekende-onbekende in de bar had zitten, UIO. Vooral omdat er nog nooit iemand had gevraagd om een schijfje citroen bij z'n flesje water!
Voor veel mensen blijft het hele forum-gebeuren toch echt iets voor nerds!

Op zaterdag waren er de hele dag workshops en daarna een talkshow en een feest. Toen was iedereen zo blij dat we met de hele ploeg keihard hebben lopen dansen en springen.
Vervolgens nog met je zatte kop opruimen (studievereniging-flashback! ) en dan terug...

Heel erg geslaagd!
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:48:09 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24118029
Waar IS iedereen?

Blech... ik heb er helemaal genoeg van hier. *Werkdip heeft
Zag vanmorgen een vacature in Papua Nieuw Guinea....
...echt waar....
  FOK!fotograaf dinsdag 21 december 2004 @ 16:06:58 #220
73911 ultra_ivo
pi_24118410
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:48 schreef Hik het volgende:
Waar IS iedereen?
Aan het verzuipen tussen de kerstkaartjes.
  Moderator dinsdag 21 december 2004 @ 16:46:35 #221
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24119223
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:04 schreef Hik het volgende:
Films waren niet echt vol te houden op zo wenig slaap maar de bar was ook erg gezellig. Iedereen moest erg lachen om het feit dat ik ineens een bekende-onbekende in de bar had zitten, UIO. Vooral omdat er nog nooit iemand had gevraagd om een schijfje citroen bij z'n flesje water!
Voor veel mensen blijft het hele forum-gebeuren toch echt iets voor nerds!
Waren er films?

Het moment van herkenning bij je, toen ik om een schijfje citroen vroeg was wel erg grappig.
Jammer alleen dat ze geen citroen hadden. Laat staan een stampertje om hem mee te prakken. Sta je daar met een flesje water.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:00:25 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24119537
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Waren er films?
Ik heb vaag ergens Fidel voorbij zien schuiven...
quote:
Het moment van herkenning bij je, toen ik om een schijfje citroen vroeg was wel erg grappig.
Jammer alleen dat ze geen citroen hadden. Laat staan een stampertje om hem mee te prakken. Sta je daar met een flesje water.
Je lijkt die Merlot-meneer wel
"Het is een kraakpand meneer, niet Le Garage!"

Volgende keer neem ik een stampertje voor je mee...
pi_24121934
Zow... ook weer eens achter een pc met internet. Bieb dus, want thuis werkt nog steeds niet (je merkt, ik raak steeds enthousiaster over mijn huisgenootje. )

Zojuist vlucht bevestigd gekregen voor mijn weekend in Florence medio januari. Gelijk een hotel geboekt en dat valt echt tegen!!! Het is óf buiten de stad, óf met gedeelde badkamer ofzow (en dat mot ik niet ), óf duuuur. Het is dus duur geworden drie nachtjes: 540 euro. Oeps! Nou ja, ik doe daar dan wel zuinig aan. Of zo.

Ach, wat dondert het ook. Waar het om gaat is dat ik in janauri eindelijk (sinds een half jaar) weer een vakantietje heb.
pi_24122711
Tering!!! 540 euro voor 3 nachten???
Dan ga ik wel kamperen! Ofzo!

Ik heb trouwens alleen maar een paar dagen Oisterwijk en Heerlen gepland staan. Beide studie-gerelateerd. Studie gaat goed overigens. Nog 8 vakken halen dit collegejaar en dan kan ik in september beginnen met afstuderen!
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:25:41 #225
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24127763
Hoi.

Ik zit nog in RIO, mn laatste avond ... -snik- Rio is eht een leuke stad, zou hier graag langer willen blijven! Ik heb trouwens wel pech met het weer, het is al de hele tijd zwaar bewolkt met regelmatig buien..

Ik heb het christusbeeld om die reden niet eens kunnen bezoeken, vandaag is het zelfs de hele dag niet te zien geweest... Gisteren ben ik wel op sugar leaf geweest, de wolken hingen toen nog net boven christo gelukkig..

Echt leuk vond het ritje dat ik heb gemaakt naar santa teresa met de bandolino, een raar klein trammetje uit de vorige eeuw dat een heel bizar rondje rijdt op een heuvel.. en het was tot mn verbaing helemaal geen toeristen trammetje, maar gewoon een trammetje waar met name de locals driftig gebruik van maken.. in de wijk santa teresa zelf was het ook erg leuk om rond te lopen! Op de terugweg met de tram kwam trouwens de hele bovenleiding naarbeneden, die werd op hilarische wijze prfessorisch gerepareerd!

Verder ben ik nog naar de wijk van het voetbalstadion geweest en heb daar het national museum bezocht in een mooi park, die hebben een heel interessante collectie van van alles en nog wat vond ik... ook heb ik nog even gezwommen op ipanima beach, wat een stuk mooier is dan copacebana vond ik... straks ga ik wat eten in een fijn restaurant per kilo en daarna voor het eerst eens naar een dico hier.. (ik heb alleen geld bij me voor een paar drankjes dus ze mogen me beroven

morgen wacht alweer de bus naar sao paulo en daarna het vlieguig naar het barre holland... verlengen zit er helaas niet in...

Al met al is brazilie toch niet eens zo goedkoop, want ik zat even te rekenen en ik heb in 17 dagen tijd toch al ruim 500 euro opgemaakt (Wel inclusief alle hotels, eten, vervoer en uitstapjes) maar goed, behalve de hotels heb ik dan ook niet echt zuinig aangedaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 22 december 2004 @ 00:29:14 #226
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24129337
En alweer op internet.. ik loop hier op copacebana en ineens begint het weer te stortregenen.. ff een internet cafe ingevlucht maar..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 22 december 2004 @ 01:25:59 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24130324
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Al met al is brazilie toch niet eens zo goedkoop, want ik zat even te rekenen en ik heb in 17 dagen tijd toch al ruim 500 euro opgemaakt (Wel inclusief alle hotels, eten, vervoer en uitstapjes) maar goed, behalve de hotels heb ik dan ook niet echt zuinig aangedaan.
Da's toch netjes? Brazilie staat bekend als een van de duurste landen in die regio.
Mijn reisverslagen
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 08:36:14 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24132210
Ik vind het ook niet echt bijster duur BHFH.
Maar goed, ik zit nu dan ook met een rekening van 1600 euro voor me. Met vier man een weekend naar Lissabon. En allemaal een éénpersoons kamer.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24132367
Wow! Wat een hoop geld.

Wij zijn maandag teruggekomen uit center parcs. Gisteren de hele dag en avond gewerkt en nu heb ik nog een kwartiertje vrij voordat ik weer ga werken.

Ik was al bang dat ik er uren over zou doen om hier bij te lezen, maar dat valt mee.
*OUD heilige*
  woensdag 22 december 2004 @ 09:29:10 #230
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24132778
Voor hoeveel je hebt rondgereisd vind ik 500 euro behoorlijk goed te doen hoor BHFH. Brazilië is geen duur land (hoewel duurder dan Argentinië en Bolivia, maar een stúk goedkoper dan Chili), maar de afstanden maken het duur. Bovendien heb je alleen gereisd, dat scheelt ook...

Gatverdamme, wat is het weer donker...
pi_24141825
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:37 schreef Liejannuh het volgende:
Tering!!! 540 euro voor 3 nachten???
Dan ga ik wel kamperen! Ofzo!
Kamperen. In Florence?

Dit is 't trouwens: http://www.hoteladlercavalieri.com/

En Florence is qua hotels gewoon een heel erg dure stad.
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 18:15:36 #232
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24142257
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:29 schreef Hik het volgende:

Gatverdamme, wat is het weer donker...
Maar sinds gisteren worden de dagen weer langer op het Noordelijk halfrond.

Je moet ergens je lol uithalen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 23 december 2004 @ 13:09:20 #233
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24157206
quote:
Op woensdag 22 december 2004 01:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Da's toch netjes? Brazilie staat bekend als een van de duurste landen in die regio.
ja vind ik ook eik wel, zeker gezien dat ik niet echt zuinig aan gedaan hebt. De gestegen euro tov de real heeft Brasil de afgelopen paar jaar ook een stuk goedgoper gemaakt begreep ik. Ik kreeg in rio zelfs 3.7 real voor 1 euro.

back op schiphol dus.. brr wat is het koud... nog een paar uur w88 voor mn vlucht naar Brussel.. mn laatste dag in Brasil kon ik alvast wennen aan het weer hier , want het was bar en boos, maar gaf niet want het was toch een reisdag.. de hele dag in de bus en op vliegveld/busstation... wel jammer van zon laatste dag eik..

Verder zat ik bij een filmploeg van yorin travel in het vliegtuig ze hadden net een reportage gemaakt in Argentinie waar BN ers moeten survivelen in the bush. Ook ferry somiogy (rik van GTST) zat bij mij op het vliegtuig. Hij vloog als enige van de crew businessclass overigens! (patser!)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 23 december 2004 @ 14:45:38 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24159243
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:53 schreef k_man het volgende:
Kamperen. In Florence?
Vaak gedaan hoor.
Camping Michelangelo (op Viale Michelangelo).
Mooi uitzicht op de stad en zo'n 40 minuten lopen naar het centrum (bus is natuurlijk sneller)
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:02:45 #235
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24159585
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:45 schreef SeLang het volgende:
Vaak gedaan hoor.
Mooi uitzicht op de stad en zo'n 40 minuten lopen naar het centrum (bus is natuurlijk sneller)
Was een leuke camping inderdaad! Daarvoor nog ooit nog wel grátis geslapen in Florence trouwens. Ze hadden toen ene voorziening speciaal voor backpackers: een veld met allemaal dakjes waar iedereen voor nop zijn slaapmatje uit mocht rollen. Erg gezellig, vooral toen het midden in de nacht noodweer werd en iedereen in z'n slaapzak als een soort horde rupsen naar het midden van die dakjes ging kruipen!

En dat allemaal voor z'n 540 euro mínder k_man!

Welkom terug BHFH!
  donderdag 23 december 2004 @ 15:11:08 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24159756
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:02 schreef Hik het volgende:
Was een leuke camping inderdaad! Daarvoor nog ooit nog wel grátis geslapen in Florence trouwens. Ze hadden toen ene voorziening speciaal voor backpackers: een veld met allemaal dakjes waar iedereen voor nop zijn slaapmatje uit mocht rollen. Erg gezellig, vooral toen het midden in de nacht noodweer werd en iedereen in z'n slaapzak als een soort horde rupsen naar het midden van die dakjes ging kruipen!
Ja dat veld met die dakjes daar heb ik ook van gehoord (nooit geweest) maar volgens mij is dat ergens rond 1994 opgedoekt.

En Michelangelo is idd gezellig. Typische interrail camping met veel jong volk.
Een andere gezellige stadscamping waar ik ook ongeveer 100x ben geweest (tot 1999) is Camping Nomentano in Rome. Kwa voorzieningen een klote camping maar altijd goede sfeer (bijna alleen backpackers met kleine tentjes)
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:24:44 #237
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160025
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:11 schreef SeLang het volgende:
Ja dat veld met die dakjes daar heb ik ook van gehoord (nooit geweest) maar volgens mij is dat ergens rond 1994 opgedoekt.

En Michelangelo is idd gezellig. Typische interrail camping met veel jong volk.
Een andere gezellige stadscamping waar ik ook ongeveer 100x ben geweest (tot 1999) is Camping Nomentano in Rome. Kwa voorzieningen een klote camping maar altijd goede sfeer (bijna alleen backpackers met kleine tentjes)
Dat kan zijn, ik was er in 92 of 93 ofzo.

Die camping in Rome: was dat zo'n onwijze stoffige camping, een redelijk eind in zo'n buitenwijk?
Daar heb ik nog wel eens heel veel hele goedkope wijn gedronken met de buren (geen aanrader ).

Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk best vaak op stadscampings gezeten. Zeker die eerste jaren reizen had ik gewoon echt geen geld en was dit gewoon het goedkoopst. In Glasgow, Parijs, Praag, Berlijn, Genua... En veel nachttreinen natuurlijk!
pi_24160092
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:45 schreef SeLang het volgende:
Vaak gedaan hoor.
Ja, als ik zo ver buiten het centrum wilde zitten had ik ook wel een goedkoper hotel kunnen vinden.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:30:34 #239
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160136
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, als ik zo ver buiten het centrum wilde zitten had ik ook wel een goedkoper hotel kunnen vinden.
Zelfs als je voor ieder wissewasje een taxi zou nemen was je nog goedkoper uit... Hell, voor dat geld had je een Vespa kunnen kópen om je iedere keer heen en weer te rijden!
  Moderator donderdag 23 december 2004 @ 20:25:26 #240
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24165497
Nieuwe laptop. Hele dag bezig geweest met het instellen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:04:24 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24174498
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Nieuwe laptop. Hele dag bezig geweest met het instellen.
Leuke dagbesteding!

Niet dat die van mij zoveel beter is...
Ik heb echt geen één vakantiedag meer, niet eens een vakantie-uur, dus ik zit hier min of meer een beetje mijn tijd uit, op een lege afdeling. Op zich wel genoeg te doen, maar niets dat niet kan wachten tot de druk een beetje oploopt...

Vandaag ga ik maar eens een kerstgedicht schrijven en een begin maken met mijn verhaal over Egypte...
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:27:56 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24177974
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:04 schreef Hik het volgende:
Ik heb echt geen één vakantiedag meer, niet eens een vakantie-uur
Ik heb nog 40 vakantiedagen, op te maken voor 31 augustus.
Dan loopt namelijk mijn contract af en ben ik in principe werkloos.
Helaas nauwelijks tijd om die 40 dagen daadwerkelijk op te maken in een lange vakantie, daarom neem ik af en toe maar een dagje vrij.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:01:12 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24179835
ik dacht dat ze zoveel personeel nodig hadden bij jullie? Of ga je verlengen?? Ik zou het heel vervelend vinden een half jaar voor het einde van een contract nog geen zekerheid te hebben over werk. Maargoed, jij hebt dan ook wat meer reserves..

ik heb maar 23 dagen per jaar, maar ik heb ook een aantal feestdagen die me geen dag kosten. deze vakantie kostte mij maar 10 vrije dagen terwijl ik van 4 december tot 4 januari vrij ben. maargoed, ik ben nu ook los voor dit jaar.. Ik heb in april al 2 weken vrijgenomen voor een volgende vakantie. Dit wordt de KA reis naar noord korea MITS ik toestemming krijg van mn werk (NK ligt op mn werk nogal gevoelig, maar ik heb het gevoel dat het rgime daar op instorten staat en dit is mi de LAATSTE kans nog zo'n systeem te kunnen ervaren!) anders ga ik wellicht naar Bolivia of Argentinie waar ik veel mooie verhalen over heb gehoord van de vele backpackers die ik in Brasil heb ontmoet. maar nog niets staat vast.. ik ben nu met de foto's in de hand nog aan het nagenieten van Brasil, ik heb echt een geweldige vakantie gehad, nog nooit zoveel leuke mensen ontmoet op 1 enkele reis, echt super!

Mijn india reis was met een groep en daar ondervond ik hier veel frustratie van omdat je vast zit aan een schema (totaal onflexibel) en bovendien maakt het je lui omdat je veel te veel in de groep optrekt.. deze reis die ik vooral om die reden alleen maakte heeft me aardig wat zinnetjes portugees opgeleverd en doordat je niet in een groepje vastzit veel en vooral veel meer leuke mensen ontmoet...

[ Bericht 17% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-12-2004 14:09:30 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:02:09 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24179850
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 12:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb nog 40 vakantiedagen, op te maken voor 31 augustus.
Dan loopt namelijk mijn contract af en ben ik in principe werkloos.
Hmmm... 40 dagen, dat is gewoon 8 weken! Daar kun je leuke dingen mee doen!
Werkeloos? En dan?
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:41:50 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24180641
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zou het heel vervelend vinden een half jaar voor het einde van een contract nog geen zekerheid te hebben over werk.
Zo is het bij mij al een paar keer gegaan. Niet alleen onzekerheid over het werk maar ook in welk land ik dan weer ga wonen. Toen m'n contract in Belgie afliep wist ik tot een maand van tevoren nog niet wat ik daarna ging doen. En van de UK naar Taiwan wist ik ook pas 2 maanden van tevoren. En toen ik met één koffer in Taiwan aankwam (huis in de UK opgezegd, spullen in een depot, auto verkocht) was er nog geen contract getekend en wist ik zelfs nieteens wat ik ging verdienen (viel achteraf trouwens goed mee )

Het meest logische is terug naar de UK (mijn thuisland, waar vanuit ik uitgezonden ben) maar er moet dan wel interessant werk zijn.
Het liefst zou ik nog een jaartje in Taiwan verlengen maar op dit moment lijkt die kans niet zo groot. Nog een keer terug naar Shanghai lijkt me ook wel wat, mocht de kans zich voordoen.
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:02 schreef Hik het volgende:
Hmmm... 40 dagen, dat is gewoon 8 weken! Daar kun je leuke dingen mee doen!
Als ik tijd had om die dagen op te nemen wel ja
quote:
Werkeloos? En dan?
Geen idee. Ik kan natuurlijk altijd wel ergens aan de bak, maar het moet wel interessant en goed betaald zijn. Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen dat ik helemaal niet meer aan werken toekom en helaas ben ik niet rijk genoeg om nu al met pensioen te gaan.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:18 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24181211
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:41 schreef SeLang het volgende:
Geen idee. Ik kan natuurlijk altijd wel ergens aan de bak, maar het moet wel interessant en goed betaald zijn. Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen...
Ach joh... er zijn ook maar zoveel Chinese maagden op de wereld. Daar raak je een keer doorheen hoor!
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:40:47 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24181645
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Ach joh... er zijn ook maar zoveel Chinese maagden op de wereld. Daar raak je een keer doorheen hoor!
Met nadruk op doorheen
Mijn reisverslagen
pi_24204153
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:41 schreef SeLang het volgende:
Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen dat ik helemaal niet meer aan werken toekom en helaas ben ik niet rijk genoeg om nu al met pensioen te gaan.
Daar is niks mis mee hoor. Een klein beetje werken, en voor de rest leuke dingen kan toch wel?

Nou werkt niet helemaal zo heb ik gemerkt. Ik had het idee om als freelancer te gaan werken, en vervolgens tijd te hebben om lekker andere leuke dingen te gaan doen, én te reizen. Maar het valt gevoelsmatig toch niet mee om 'nee' te zeggen tegen een opdracht die verlengd wordt. Oerhollandse vogels in de lucht enzo.....
Als compromis dan maar besloten om 6 weken weg te gaan, dus daags na de landing zit ik weer op kantoor.... (met waarschijnlijk een achterstand van 6 weken) Die gedroomde vrijheid is maar beperkt, en ik ben er nog deels schuldig aan ook. Ik heb nog wel wat te leren Het is een luxe-probleem, ik weet het Het is wat met die dertigers....

Wat vond je nou het indrukwekkendste van je India-reis, BHFH?
pi_24204676
nou ik ben ook weer terug van m'n 4 dagen durend vergelijkend kerstsfeer onderzoek in vier landen.

Hierbij de resultaten en de [url=http://photobucket.com] :

Venlo, Nederland:
Een kale boom voor het stadhuis, weinig kerstversiering in de stad en geen kerstmarkt, daar valt geen cijfer voor te geven, gelukkig maar 40 minuten hoeven door te brengen, wachtend op de trein naar Duitsland.

---snel de trein in naar Bonn---

Bonn, Duitsland (ook wel Bundesstadt Ohne Nennenswertige Nachtleben)
Een grote ijsbaan tussen de belangrijkste musea (met een expositie over Tutanchamon, die zeker het bezoeken waard was). Daarbij een kleine kerstmarkt en volop Glühwein en andere alcoholische versnaperingen. Geen kerstmuziek, maar nirvana en guns'n'roses voor bij het schaatsen. Ook de locatie is niet ideaal, maar de drie kerstbomen en de verlichting maken veel goed.
In het centrum van de stad wat kerstversiering en -verlichting, maar geen kerstmarkt met kraampjes gezien.
Een 6,5 voor de moeite.

Düsseldorf, Duitsland
De koningin van alle kerstmarkten, ook voor vele Nederlanders. Het is er erg druk, maar de sfeer is er goed. Muziek en verlichting.. alles klopt. Gelukkig zijn de winkels deze zondag dicht, anders was het echt te druk geweest. Helaas gingen we niet voor de kerstmarkt, maar voor een tentoonstelling over hoogbouw in de wereld...
Een 8 voor de kerstsfeer.

---Verder met de nachttrein van Keulen naar Kopenhagen.---

Kopenhagen, Denemarken
En toen begon het te sneeuwen! Voor het kerstgevoel natuurlijk erg goed, maar de stad is toch een beetje saai. Het grote plein - Kongens Nytorv - werd op dit moment herbestraat, dus de traditionele schaatsbaan op dit plein was buiten gebruik. De kerstmarkt is in Christiania, alwaar in een grote loods veel kleine kraampjes staan. In het centrum is er geen kerstmarkt te vinden, maar zorgen enkele koortjes voor wat muziek. De kerstbomen en de verlichting op Radhusplatsen en op de gebouwen rond Kongens Nytorv zijn indrukwekkend.
Een 7,5 Met een ijsbaan en kerstmarkt was het zeker een punt hoger geweest.

---En verder met de bus naar Malmö---

Malmö, Zweden
Ook hier had het gesneeuwd, maar het was wel lekker weer (zie foto 1484)... gevoelstemperatuur van zeker min 10 door een sterke wind. Ook hier ging ik niet naartoe voor de kerstmarkt, maar eigenlijk om de eerste wolkenkrabber te zien van de beroemde architect Calatrava (die van de bruggetjes in de H'meer).
Terug in het centrum bleek er nog een schaatsbaan te zijn en natuurlijk een kerstboom en hier en daar wat versieringen. Alhoewel... hier en daar... eigenlijk was heel de stad in een kerstsfeer: overal langs de vesting staan echte brandende kaarsen, in het centrum staan brandende fakkels! Geen idee wie ze allemaal aansteekt, want het zijn er tientallen.
Al met al een 8,5 voor de unieke kerstsfeer in deze kleine stad in Zuid-Zweden.

---en toen met het vliegtuig naar huis---

alwaar ik in de hele straat 2 kerstbomen zie en slechts 2 van de 10 winkels iets met kerstversiering gedaan hebben en ook het centrum er uit ziet als elke andere dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 09-03-2007 23:22:24 (fotolinkje gefixt) ]
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:35:55 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24208959
Ik had mijn reisverslag afgemaakt, al gelezen? Fijne dagen allemaal!

[reisverslag] 18 dagen brazilië met rugzak.. (2e poging)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator zaterdag 25 december 2004 @ 23:37:36 #251
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24208995
Goed onderzoek Dutchtrain.

Ik ga weer verder met uitbuiken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 25 december 2004 @ 23:39:22 #252
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24209044
Jij ook fijne dagen BHFH. Ik zal zo je stuk lezen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 26 december 2004 @ 10:14:31 #253
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_24214409
Goeiemorgen op deze rustige 2e kerstdag

* Dagobert heeft zn boeltje gepakt en stapt zo op de trein.

Tot volgend jaar
  zondag 26 december 2004 @ 11:58:14 #255
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24215242
Veel plezier!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24224094
Ik ben weer terug in Nederland
pi_24225881
Owjee!!! Wat moet dat tegenvallen!
Hoe was het???
pi_24225916
Ja, dat valt erg tegen.

Ik ga in Maart weer terug! Het was heel erg leuk. Niet superveel gedaan omdat dat ook nog niet ging na m'n operatie, maar dat komt in Maart wel als ik weer terugga naar Peru.
  maandag 27 december 2004 @ 08:45:52 #259
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24230880
Huh? Ik had niet eens door dat je al weg was?! Hoe kort ben je dan in hemelsnaam geweest?

En ik zit alweer op mijn werk...
Kerst was leuk. Lekker eten, mijn kleine nichtje op een hele speurtocht door het huis gestuurd om haar cadeau te vinden, mijn neefje kan nu net lopen en wordt steeds komischer en tot diep in de nacht met de hele familie het woordenboekspel gedaan (waarbij je een woord opzoekt in de Van Dale en iedereen daar een eigen betekenis aan moet verbinden. Is erg grappig. Ik kreeg er buikpijn van!
Gisterochtend naar m'n moeder die helemaal lief ontroerd was door mijn cadeau en daarna lekker naar huis om op de bank te liggen met toastjes en chocola. Van m'n moeder trouwens dat boekje van Floortje Dessing gekregen. Wilde het al een poosje zelf aanschaffen, maar bedacht dat iemand mij dat vast nog wel cadeau ging doen...

Vanavond diner met vrienden in Utrecht. Ben benieuwd hóe brak ik hier morgen zit...
  maandag 27 december 2004 @ 12:56:04 #260
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24233852
Leuke kerst dus?? Denk je verder wel aan je gezondheid Hik, met al dat nachtbraken??

Ik zat verder trouwens in het vliegtuig met een yorin filmcrew die ook yorin travel doet.. ze hadden net BNers in the bush opgenomen met Ferry Somiogi en Manuela Kemp... Ik zie net op de rtl boulevard site dat Ferry Somiogi nog niet is bevestigd, maar bij deze dus, want ik zat bij hem in het vliegtuig. Dit programma was trouwens opgenomen in Argentinie.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 27 december 2004 @ 12:58:44 #261
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24233892
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Leuke kerst dus?? Denk je verder wel aan je gezondheid Hik, met al dat nachtbraken??
Zegt de meneer die met krokodillen zwemt....
Ja pa!
quote:
Ik zat verder trouwens in het vliegtuig met een yorin filmcrew die ook yorin travel doet.. ze hadden net BNers in the bush opgenomen met Ferry Somiogi en Manuela Kemp... Ik zie niet op de rtl boulevard site dat Ferry Somiogi nog niet is bevestigd, maar bij deze dus, want ik zat bij hem in het vliegtuig.
Gaan die lui naar Brazilië dit jaar? Brrrr...
Arme Brazilianen...
  maandag 27 december 2004 @ 12:58:57 #262
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24233897
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben weer terug in Nederland
Hoe lang ben je nu weggeweest?? Wat heb je nu precies gedaan dan allemaal??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24240324
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nu weggeweest?? Wat heb je nu precies gedaan dan allemaal??
2 weekjes. Zijn voorbijgevlogen. Ik heb vooral mn vriendin gezien, ben naar Paracas en Pisco geweest. Verder een hoop dingen gezien in Lima zelf.

Ik hoop op 26 februari terug te kunnen, anders 27 februari of 1 maart voor 3 weken en dan naar Cuzco voor een paar dagen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:38:49 #264
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24252648

Ik heb het gehad... Gelukkig zijn de boeken die ik had besteld over interculturele communicatie binnen gekomen. Ik ga dus zo lekker naar huis om de hele middag te lezen... op de bank! (das óók werk! )
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:10:27 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24255732
Afgelopen weekend + maandag met een collega naar ergens het midden van Taiwan geweest. Zijn oom woont daar in de middle of nowhere...
Dat was echt geweldig ! Die vent heeft z'n hele leven op die berg gewoond en er wonen op die hele berg maar 4 families. Prachtig landschap, rust, stilte....

We waren te laat vertrokken, het werd donker en we waren de weg kwijt geraakt op zo'n aarde donker bergweggetje. Toen zijn we maar op de GPS gaan rijden maar mijn collega had de verkeerde locatie ingesteld want hij wist niet meer precies waar het was. Toen hebben we ergens bij een huis gevraagd. Die hadden nog nooit in hun leven een foreigner gezien dus dat vonden ze wel interessant. Het bleek dat we op de verkeerde berg zaten. Maar er woont daar geen hond dus iedereen kent elkaar en ze wisten dus ook dat zijn oom een berg verderop woonde.

Toch wel heerlijk, zo relaxed als die mensen daar leven. Daar wonen kost geen drol, het meeste van hun eten verbouwen ze zelf en af en toe verkopen ze wat fruit e.d. aan hikers die daar in het weekend langslopen. Het grootste deel van de tijd doen ze gewoon geen reet en genieten van de stilte, nuecken, de omgeving en het lekkere weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 28-12-2004 14:15:28 ]
Mijn reisverslagen
pi_24256159
Hehe, in Europa ben je in de verkeerde straat. In Taiwan zit je op de verkeerde berg

'Nee meneer, het is verderop. Bij de derde berg linksaf'.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:37:39 #267
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24273177
Kewl, Aernout...

Daar zit ik dan, in de plaspoelpolder... Bestaat deze smiley ook met een stropje om zijn nek?
  woensdag 29 december 2004 @ 11:50:06 #268
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24273371
Nederland is best mooi! Heb je al eens gewandeld over de veluwe bij zonsopgang?? echt een aanrader.. ( ik heb jarenlang ploegendiensten gedraaid midden op de hoge veluwe! schitterend!) ook de polders kunnen mooi zijn!

Wat een groot gemis hier in nederland is en daar heb ik zelf ook problemen mee, is de levensstijl van de Nederlanders en het barre klimaat. Veel binnen, moeilijk leuke contacten opdoen, negatieve kijk op het leven etc...

wat ik ook jammer vind is dat zo weinig mensen werken hier.. Ik hou ervan dat er 20 verkoopsters in een winkel staan en 15 bediendes in een restaurant.. dit komt door de onvoorstelbaar hoge lonen hier.. maargoed daar hebben wij naartuurlijk ook weer profijt, anders kon het hele TRV forum over de camping in Bakkum gaan...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 29 december 2004 @ 12:04:12 #269
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24273590
Nederland is misschien zo slecht nog niet, maar de Plaspoelpolder is wel een zéér triest dieptepunt hoor...

*ril
pi_24274477
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat een groot gemis hier in nederland is en daar heb ik zelf ook problemen mee, is de levensstijl van de Nederlanders en het barre klimaat. Veel binnen, moeilijk leuke contacten opdoen, negatieve kijk op het leven etc...
Het een is het gevolg van het ander. In de zomer zijn alle mensen vrij en blij en verplaatst het leven zich naar buiten (= terrasjes). Maar de herfst en winter en een groot deel van het voorjaar zijn hier zo guur dat dat alleen maar in de zomer kan

Toch vind ik de mensen in het Verenigd Koninkrijk een stuk levenslustiger, en die hebben een nog barrer klimaat

Overigens, tip voor als hij nog niet genoemd is:
korte minicruises naar Engeland via www.dfds.nl
Voor nog geen 40 euro zit je 2 nachten op een soort Titanic
  woensdag 29 december 2004 @ 19:07:28 #271
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_24281307
BHFH, nou snap je waarom ik wil verhuizen naar het Ooseten
pi_24281591
Welkom terug CMT!
En leuk verhaal SeLang! Maar volgens mij is het best heel moeilijk om gewoon op zo'n berg te gaan zitten en "niets" doen. Dat is zo 100% anders dan je normale leven eigenlijk.
pi_24299018
even spammen...

kom net terug van Donner, de grote boekhandel in het centrum van Rottedam. Daar hebben ze nu opruiming van de reisboeken, en dan vooral de 'exotische' reisboeken zoals die over Wales, Belize, Connecticut, Heidelberg, EUrail2003, what-to-do in Europe for Americans, wandeltochten door Zuid-Polen en fietsen in Griekenland. Alles rond de 8 euro.
Ook een vrij grote verzameling van de Discovery Channel Insight Guides voor 7euro per stuk.(Boston, London, Brussels, Great Britain, NYC, New York State, Spain, Andalucia, Dominican republic, Thailand, Los Angeles, etc.)

Genoeg dus om je reisboekenverzameling aan te vullen...
pi_24299152
Goede tip Dutchtrain!!!
Tot wanneer is die uitverkoop?? Zouden ze volgende week ook nog wat hebben?
pi_24299275
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:38 schreef Liejannuh het volgende:
Goede tip Dutchtrain!!!
Tot wanneer is die uitverkoop?? Zouden ze volgende week ook nog wat hebben?
Van die Discovery Gidsen lagen er wel genoeg, maar van al die andere boeken is er maar één exemplaar. Ik verwacht dat ze volgende week ook nog wel uitverkoop hebben, stond er niet bij.
Ze zijn er afgelopen maandag mee begonnen, volgens de website www.donner.nl
  Moderator vrijdag 31 december 2004 @ 10:57:01 #276
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24315218
Iedereen al druk bezig met voorbereidingen voor vanavond? Ik heb ondertussen al 3 overhemden gestreken, 5 broeken aan gehad, zo ook 2 jasjes en 2 paar schoenen gepast. Het moet niet gekker worden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24315258
Je lijkt wel een wijf UIO!
Ik ga gewoon gezellig eten bij vrienden, baby's de fles geven en heb me voorgenomen om vooral geen tijd aan mn uiterlijk te besteden. Zoals het hoort dus.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:22:03 #278
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24315804
ik ga een paar vuurpijlen afsteken en oliebollen eten in Enschede vanavond, gewoon in spijkerbroek.. waarvoor heb je overhemden nodig UIO ga je naar een modeshow??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:23:22 #279
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24315842
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:07 schreef oYo het volgende:
BHFH, nou snap je waarom ik wil verhuizen naar het Ooseten
Randstad vind ik ook niks hoor.. druk verkeer gehaaste mensen, bleh! doe mij maar lekker tranquillo
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24316211
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef Liejannuh het volgende:
Maar volgens mij is het best heel moeilijk om gewoon op zo'n berg te gaan zitten en "niets" doen. Dat is zo 100% anders dan je normale leven eigenlijk.
Eitje hoor

Ik ga in plaats van allerlei kledingstukken aan te passen en m'n neus te poederen maar gewoon eens een lijstje maken van de spullen die meemoeten op reis en alvast eens een halfslachtige poging tot proefpakken van de rugzak. Maar een lijstje van de ontbrekende spullen is eigenlijk het belangrijkste. Vervolgens wanneer ik die in hadesnaam ga kopen.
En een hotel in Delhi boeken voor de eerste dagen. Tips?
  Moderator vrijdag 31 december 2004 @ 18:44:40 #281
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24325210
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ga een paar vuurpijlen afsteken en oliebollen eten in Enschede vanavond, gewoon in spijkerbroek.. waarvoor heb je overhemden nodig UIO ga je naar een modeshow??
Nee, feestje met dresscode. Tenue de Ville.
Ik doe het alleen half. Wel een jasje met overhemd eronder, maar dan gewoon een spijkerbroek met gympies.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24334189
Schaamteloze c/p uit een ander topic:
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
*auw* resp. *gaap* (Generally Accepted Accounting Principles? Wat doen die hier )

Gelukkig nieuwjaar allen.

Ik zou in stijl en on topic een liedje zingen, edoch heb ik gezworen dat, om overduidelijke redenen, alleen te combineren met Thaise karaoke, meer precies met het drankje Lao Lao. Dat is overigens niet hetzelfde als Louis Louis, noch familie ervan.

Ik neem me voor in het nieuwe jaar wat vaker mijn gezicht toetsaanslagen te laten zien, en ieder geval jullie weer eens live te ontmoeten. En weer eens wat te schrijven. Maar zoveel te doen, zo weinig tijd, tralala hopsasa (een logisch vervolg hierop zou zijn: ik ben Pipi Langkous, een meisje dat kan zingen..... ).

Moge God, Allah, Boedha, Shiva en Douglas Adams (*) jullie allemaal goed gezind zijn in 2005.

Liefs,

Dino

(*) schrappen naar believen.
Hier en op deze plaats vanzelfsprekend tevens buitengewoon véél en buitengewoner reisplezier toegewenst
  Moderator zaterdag 1 januari 2005 @ 12:52:05 #283
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24335218
Ook deze brakke gast wenst jullie veel moois toe voor 2005!

het antwoord is 42 Dino
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 21:58:54 #284
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24344671
Een mooi jaar in 2005 allemaal!!!!]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24344893
Wat zijn de plannen voor 2005 BHFH?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:21:02 #286
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24345089
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat zijn de plannen voor 2005 BHFH?
ik heb toestemming gevraagd om in april naar Noord korea te gaan.. als ik die krijg (ik moet toegeven dat het twijfelachtig is, ivm de aard van het werk dat ik doe) ga ik daar in april met KA heen. Verder wil ik zeker terug naar z-amerika, ben eik verliefd op brasil, maar Bolivia of Argentinie klinkt ook heel aanlokkelijk.... verder had ik eik al voor dit jaar het plan om naar Indonesië te gaan ivm het onderzoek dat ik heb gedaan naar ons koloniaal verleden, maarik ging naar Brasil ivm afspraken die ik had in Belem,, ... ik heb alleen zo weinig dagen,...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24345138
Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag en wat is dan de reden dat je wellicht Noord Korea niet in mag?

Te weinig dagen is een probleem inderdaad, ik ken het. Gelukkig wil de teammanager meedenken en zijn er wel mogelijkheden om soms wat extra te werken om wat vaker weg te kunnen dan ik dat nu zou kunnen.
  zondag 2 januari 2005 @ 09:56:35 #288
1762 YPPY
Yppiaans
pi_24351282
Een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Het nieuwe jaar begon goed; de champagne was bedorven. Gelukkig waren de fles canei die we al op hadden en de eerste fles champagne nog wel goed.
*OUD heilige*
  zondag 2 januari 2005 @ 11:08:41 #289
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24351725
Hallo allen... gelukkig nieuwjaar!

Mijn oude jaar eindigde helaas niet zo denderend. Mijn oma is vrijdagochtend vroeg overleden, dus de hele oudjaarsdag verliep buitengewoon raar: eerst naar mijn vader en later toch maar terug naar Delft. Wel zoals gepland met vrienden O&N gevierd, maar tegen het einde kreeg ik het toch te kwaad. Gelukkig heb ik héle lieve vrienden...
Gisteren in alle brakte weer terug naar m'n vader, waar de hele familie kwam om van alles te regelen. Eigenlijk wel heel gezellig, maar op een gegeven moment was ik gewoon uitgeluld. Nu heb ik eigenlijk zo nog een "baby-borrel": vriendin die over is uit de VS heeft allemaal mensen uitgenodigd. Nu wil ik haar wel graag even zien, maar ik heb he-le-maal geen zin in prietpraat met 100 anderen... Ik wil naar bed met een borrel en een DVD eigenlijk. Klinkt dat erg niet-sociaal en kneuzig?
  zondag 2 januari 2005 @ 11:22:43 #290
1762 YPPY
Yppiaans
pi_24351876
Dat is geen goed nieuws. Sterkte Hik met het verlies van je oma. Was ze al ziek?
*OUD heilige*
  Moderator zondag 2 januari 2005 @ 13:43:08 #291
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24354184
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:08 schreef Hik het volgende:
Klinkt dat erg niet-sociaal en kneuzig?
Nee, dat klinkt heel normaal. Sterkte!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24354312
Gecondoleerd met je oma Hik en heel veel sterke!! Ik vind het niet meer dan normaal dat je liever naar bed gaat met een DVD en 'n borrel dan dat je naar die "baby-borrel" gaat.
pi_24357148
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Gecondoleerd Hik.

En BHFH; leuk man! N-Korea is echt heel apart!

Oh en mijn internet thuis werkt weer. voor zo lang het duurt...
  maandag 3 januari 2005 @ 00:57:21 #294
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24364398
Gecondoleerd HiK, altijd rot om een dierbare te verliezen, ik kan me voorstellen dat zo'n ouennieuw dan wel een hele rare lading krijgt..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24366763
Mijn nieuwjaar was vooral erg saai
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 3 januari 2005 @ 12:09:44 #296
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24369672
Het "normale" leven lijkt weer een beetje te beginnen. Ik ben gisteren toch nog heel even naar die borrel geweest, gewoon om even die vriendin gedag te zeggen. Daarna wilde ik gewoon héél graag naar mijn eigen huisje, maar omdat mijn vader aan het bemiddelen was bij een stel ooms die hun crematie-stress op elkaar aan het afreageren waren zat ik min of meer "vast" (mijn vader woont écht in een gat!). Op zulke momenten zou een auto toch wel makkelijk zijn, maar gelukkig gebeurt dat bijna nooit...

Lief dat jullie allemaal meeleven. Gelukkig heb ik ook een hele fijne baas die me alle ruimte geeft en kan ik hopelijk van de week een beetje tijd vinden om m'n praatje voor de crematie voor te bereiden.

Yuck. Nú wil ik pas écht op vakantie!

Overigens kreeg ik van Spaans ex-vriendje vrijdag nog het lieve aanbod om van het voorjaar een lang weekendje te komen skiën bij hem... Hmmmm....
  maandag 3 januari 2005 @ 14:30:17 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24372080
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:09 schreef Hik het volgende:
Overigens kreeg ik van Spaans ex-vriendje vrijdag nog het lieve aanbod om van het voorjaar een lang weekendje te komen skiën bij hem... Hmmmm....
Dat wordt nuecken !

Sterkte verder
Mijn reisverslagen
  maandag 3 januari 2005 @ 15:10:29 #298
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24372728
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:30 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt nuecken !
Wij zijn reeds uit-genueckt
Vandaar het woord "ex"

Het is hier op kantoor zo nieuwjaars-sinas. Vanwege de ban op alcohol hier durft men niet te spreken over een nieuwjaars-borrel...
pi_24372785
Waar ga je skieen Ser Lang?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24372959
Vervelend Hik! Sterkte ermee.
Hoe oud was je oma? En was het onverwachts??
pi_24373021
quote:
Op maandag 3 januari 2005 04:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn nieuwjaar was vooral erg saai
En ik dacht dat jij in Argentinie zat???
Je bent trouwens wel verschrikkelijk veel online voor iemand die op vakantie is.
Is het zo verschrikkelijk saai daar??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')