abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 00:29:14 #226
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24129337
En alweer op internet.. ik loop hier op copacebana en ineens begint het weer te stortregenen.. ff een internet cafe ingevlucht maar..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 22 december 2004 @ 01:25:59 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24130324
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Al met al is brazilie toch niet eens zo goedkoop, want ik zat even te rekenen en ik heb in 17 dagen tijd toch al ruim 500 euro opgemaakt (Wel inclusief alle hotels, eten, vervoer en uitstapjes) maar goed, behalve de hotels heb ik dan ook niet echt zuinig aangedaan.
Da's toch netjes? Brazilie staat bekend als een van de duurste landen in die regio.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 08:36:14 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24132210
Ik vind het ook niet echt bijster duur BHFH.
Maar goed, ik zit nu dan ook met een rekening van 1600 euro voor me. Met vier man een weekend naar Lissabon. En allemaal een éénpersoons kamer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24132367
Wow! Wat een hoop geld.

Wij zijn maandag teruggekomen uit center parcs. Gisteren de hele dag en avond gewerkt en nu heb ik nog een kwartiertje vrij voordat ik weer ga werken.

Ik was al bang dat ik er uren over zou doen om hier bij te lezen, maar dat valt mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 22 december 2004 @ 09:29:10 #230
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24132778
Voor hoeveel je hebt rondgereisd vind ik 500 euro behoorlijk goed te doen hoor BHFH. Brazilië is geen duur land (hoewel duurder dan Argentinië en Bolivia, maar een stúk goedkoper dan Chili), maar de afstanden maken het duur. Bovendien heb je alleen gereisd, dat scheelt ook...

Gatverdamme, wat is het weer donker...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24141825
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:37 schreef Liejannuh het volgende:
Tering!!! 540 euro voor 3 nachten???
Dan ga ik wel kamperen! Ofzo!
Kamperen. In Florence?

Dit is 't trouwens: http://www.hoteladlercavalieri.com/

En Florence is qua hotels gewoon een heel erg dure stad.
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 18:15:36 #232
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24142257
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:29 schreef Hik het volgende:

Gatverdamme, wat is het weer donker...
Maar sinds gisteren worden de dagen weer langer op het Noordelijk halfrond.

Je moet ergens je lol uithalen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 23 december 2004 @ 13:09:20 #233
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24157206
quote:
Op woensdag 22 december 2004 01:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Da's toch netjes? Brazilie staat bekend als een van de duurste landen in die regio.
ja vind ik ook eik wel, zeker gezien dat ik niet echt zuinig aan gedaan hebt. De gestegen euro tov de real heeft Brasil de afgelopen paar jaar ook een stuk goedgoper gemaakt begreep ik. Ik kreeg in rio zelfs 3.7 real voor 1 euro.

back op schiphol dus.. brr wat is het koud... nog een paar uur w88 voor mn vlucht naar Brussel.. mn laatste dag in Brasil kon ik alvast wennen aan het weer hier , want het was bar en boos, maar gaf niet want het was toch een reisdag.. de hele dag in de bus en op vliegveld/busstation... wel jammer van zon laatste dag eik..

Verder zat ik bij een filmploeg van yorin travel in het vliegtuig ze hadden net een reportage gemaakt in Argentinie waar BN ers moeten survivelen in the bush. Ook ferry somiogy (rik van GTST) zat bij mij op het vliegtuig. Hij vloog als enige van de crew businessclass overigens! (patser!)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 23 december 2004 @ 14:45:38 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24159243
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:53 schreef k_man het volgende:
Kamperen. In Florence?
Vaak gedaan hoor.
Camping Michelangelo (op Viale Michelangelo).
Mooi uitzicht op de stad en zo'n 40 minuten lopen naar het centrum (bus is natuurlijk sneller)
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:02:45 #235
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24159585
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:45 schreef SeLang het volgende:
Vaak gedaan hoor.
Mooi uitzicht op de stad en zo'n 40 minuten lopen naar het centrum (bus is natuurlijk sneller)
Was een leuke camping inderdaad! Daarvoor nog ooit nog wel grátis geslapen in Florence trouwens. Ze hadden toen ene voorziening speciaal voor backpackers: een veld met allemaal dakjes waar iedereen voor nop zijn slaapmatje uit mocht rollen. Erg gezellig, vooral toen het midden in de nacht noodweer werd en iedereen in z'n slaapzak als een soort horde rupsen naar het midden van die dakjes ging kruipen!

En dat allemaal voor z'n 540 euro mínder k_man!

Welkom terug BHFH!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:11:08 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24159756
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:02 schreef Hik het volgende:
Was een leuke camping inderdaad! Daarvoor nog ooit nog wel grátis geslapen in Florence trouwens. Ze hadden toen ene voorziening speciaal voor backpackers: een veld met allemaal dakjes waar iedereen voor nop zijn slaapmatje uit mocht rollen. Erg gezellig, vooral toen het midden in de nacht noodweer werd en iedereen in z'n slaapzak als een soort horde rupsen naar het midden van die dakjes ging kruipen!
Ja dat veld met die dakjes daar heb ik ook van gehoord (nooit geweest) maar volgens mij is dat ergens rond 1994 opgedoekt.

En Michelangelo is idd gezellig. Typische interrail camping met veel jong volk.
Een andere gezellige stadscamping waar ik ook ongeveer 100x ben geweest (tot 1999) is Camping Nomentano in Rome. Kwa voorzieningen een klote camping maar altijd goede sfeer (bijna alleen backpackers met kleine tentjes)
Mijn reisverslagen
  donderdag 23 december 2004 @ 15:24:44 #237
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160025
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:11 schreef SeLang het volgende:
Ja dat veld met die dakjes daar heb ik ook van gehoord (nooit geweest) maar volgens mij is dat ergens rond 1994 opgedoekt.

En Michelangelo is idd gezellig. Typische interrail camping met veel jong volk.
Een andere gezellige stadscamping waar ik ook ongeveer 100x ben geweest (tot 1999) is Camping Nomentano in Rome. Kwa voorzieningen een klote camping maar altijd goede sfeer (bijna alleen backpackers met kleine tentjes)
Dat kan zijn, ik was er in 92 of 93 ofzo.

Die camping in Rome: was dat zo'n onwijze stoffige camping, een redelijk eind in zo'n buitenwijk?
Daar heb ik nog wel eens heel veel hele goedkope wijn gedronken met de buren (geen aanrader ).

Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk best vaak op stadscampings gezeten. Zeker die eerste jaren reizen had ik gewoon echt geen geld en was dit gewoon het goedkoopst. In Glasgow, Parijs, Praag, Berlijn, Genua... En veel nachttreinen natuurlijk!
pi_24160092
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:45 schreef SeLang het volgende:
Vaak gedaan hoor.
Ja, als ik zo ver buiten het centrum wilde zitten had ik ook wel een goedkoper hotel kunnen vinden.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:30:34 #239
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160136
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, als ik zo ver buiten het centrum wilde zitten had ik ook wel een goedkoper hotel kunnen vinden.
Zelfs als je voor ieder wissewasje een taxi zou nemen was je nog goedkoper uit... Hell, voor dat geld had je een Vespa kunnen kópen om je iedere keer heen en weer te rijden!
  Moderator donderdag 23 december 2004 @ 20:25:26 #240
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24165497
Nieuwe laptop. Hele dag bezig geweest met het instellen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:04:24 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24174498
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Nieuwe laptop. Hele dag bezig geweest met het instellen.
Leuke dagbesteding!

Niet dat die van mij zoveel beter is...
Ik heb echt geen één vakantiedag meer, niet eens een vakantie-uur, dus ik zit hier min of meer een beetje mijn tijd uit, op een lege afdeling. Op zich wel genoeg te doen, maar niets dat niet kan wachten tot de druk een beetje oploopt...

Vandaag ga ik maar eens een kerstgedicht schrijven en een begin maken met mijn verhaal over Egypte...
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:27:56 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24177974
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:04 schreef Hik het volgende:
Ik heb echt geen één vakantiedag meer, niet eens een vakantie-uur
Ik heb nog 40 vakantiedagen, op te maken voor 31 augustus.
Dan loopt namelijk mijn contract af en ben ik in principe werkloos.
Helaas nauwelijks tijd om die 40 dagen daadwerkelijk op te maken in een lange vakantie, daarom neem ik af en toe maar een dagje vrij.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:01:12 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24179835
ik dacht dat ze zoveel personeel nodig hadden bij jullie? Of ga je verlengen?? Ik zou het heel vervelend vinden een half jaar voor het einde van een contract nog geen zekerheid te hebben over werk. Maargoed, jij hebt dan ook wat meer reserves..

ik heb maar 23 dagen per jaar, maar ik heb ook een aantal feestdagen die me geen dag kosten. deze vakantie kostte mij maar 10 vrije dagen terwijl ik van 4 december tot 4 januari vrij ben. maargoed, ik ben nu ook los voor dit jaar.. Ik heb in april al 2 weken vrijgenomen voor een volgende vakantie. Dit wordt de KA reis naar noord korea MITS ik toestemming krijg van mn werk (NK ligt op mn werk nogal gevoelig, maar ik heb het gevoel dat het rgime daar op instorten staat en dit is mi de LAATSTE kans nog zo'n systeem te kunnen ervaren!) anders ga ik wellicht naar Bolivia of Argentinie waar ik veel mooie verhalen over heb gehoord van de vele backpackers die ik in Brasil heb ontmoet. maar nog niets staat vast.. ik ben nu met de foto's in de hand nog aan het nagenieten van Brasil, ik heb echt een geweldige vakantie gehad, nog nooit zoveel leuke mensen ontmoet op 1 enkele reis, echt super!

Mijn india reis was met een groep en daar ondervond ik hier veel frustratie van omdat je vast zit aan een schema (totaal onflexibel) en bovendien maakt het je lui omdat je veel te veel in de groep optrekt.. deze reis die ik vooral om die reden alleen maakte heeft me aardig wat zinnetjes portugees opgeleverd en doordat je niet in een groepje vastzit veel en vooral veel meer leuke mensen ontmoet...

[ Bericht 17% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-12-2004 14:09:30 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:02:09 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24179850
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 12:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb nog 40 vakantiedagen, op te maken voor 31 augustus.
Dan loopt namelijk mijn contract af en ben ik in principe werkloos.
Hmmm... 40 dagen, dat is gewoon 8 weken! Daar kun je leuke dingen mee doen!
Werkeloos? En dan?
  vrijdag 24 december 2004 @ 14:41:50 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24180641
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zou het heel vervelend vinden een half jaar voor het einde van een contract nog geen zekerheid te hebben over werk.
Zo is het bij mij al een paar keer gegaan. Niet alleen onzekerheid over het werk maar ook in welk land ik dan weer ga wonen. Toen m'n contract in Belgie afliep wist ik tot een maand van tevoren nog niet wat ik daarna ging doen. En van de UK naar Taiwan wist ik ook pas 2 maanden van tevoren. En toen ik met één koffer in Taiwan aankwam (huis in de UK opgezegd, spullen in een depot, auto verkocht) was er nog geen contract getekend en wist ik zelfs nieteens wat ik ging verdienen (viel achteraf trouwens goed mee )

Het meest logische is terug naar de UK (mijn thuisland, waar vanuit ik uitgezonden ben) maar er moet dan wel interessant werk zijn.
Het liefst zou ik nog een jaartje in Taiwan verlengen maar op dit moment lijkt die kans niet zo groot. Nog een keer terug naar Shanghai lijkt me ook wel wat, mocht de kans zich voordoen.
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:02 schreef Hik het volgende:
Hmmm... 40 dagen, dat is gewoon 8 weken! Daar kun je leuke dingen mee doen!
Als ik tijd had om die dagen op te nemen wel ja
quote:
Werkeloos? En dan?
Geen idee. Ik kan natuurlijk altijd wel ergens aan de bak, maar het moet wel interessant en goed betaald zijn. Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen dat ik helemaal niet meer aan werken toekom en helaas ben ik niet rijk genoeg om nu al met pensioen te gaan.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:18 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24181211
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:41 schreef SeLang het volgende:
Geen idee. Ik kan natuurlijk altijd wel ergens aan de bak, maar het moet wel interessant en goed betaald zijn. Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen...
Ach joh... er zijn ook maar zoveel Chinese maagden op de wereld. Daar raak je een keer doorheen hoor!
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:40:47 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24181645
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Ach joh... er zijn ook maar zoveel Chinese maagden op de wereld. Daar raak je een keer doorheen hoor!
Met nadruk op doorheen
Mijn reisverslagen
pi_24204153
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 14:41 schreef SeLang het volgende:
Ik speel weleens met de gedachte om gewoon een jaartje te kappen met werken (geld zat) maar ik ben bang dat ik als ik eenmaal gestopt ben ik het na een tijdje zo druk heb met m'n eigen dingen dat ik helemaal niet meer aan werken toekom en helaas ben ik niet rijk genoeg om nu al met pensioen te gaan.
Daar is niks mis mee hoor. Een klein beetje werken, en voor de rest leuke dingen kan toch wel?

Nou werkt niet helemaal zo heb ik gemerkt. Ik had het idee om als freelancer te gaan werken, en vervolgens tijd te hebben om lekker andere leuke dingen te gaan doen, én te reizen. Maar het valt gevoelsmatig toch niet mee om 'nee' te zeggen tegen een opdracht die verlengd wordt. Oerhollandse vogels in de lucht enzo.....
Als compromis dan maar besloten om 6 weken weg te gaan, dus daags na de landing zit ik weer op kantoor.... (met waarschijnlijk een achterstand van 6 weken) Die gedroomde vrijheid is maar beperkt, en ik ben er nog deels schuldig aan ook. Ik heb nog wel wat te leren Het is een luxe-probleem, ik weet het Het is wat met die dertigers....

Wat vond je nou het indrukwekkendste van je India-reis, BHFH?
pi_24204676
nou ik ben ook weer terug van m'n 4 dagen durend vergelijkend kerstsfeer onderzoek in vier landen.

Hierbij de resultaten en de [url=http://photobucket.com] :

Venlo, Nederland:
Een kale boom voor het stadhuis, weinig kerstversiering in de stad en geen kerstmarkt, daar valt geen cijfer voor te geven, gelukkig maar 40 minuten hoeven door te brengen, wachtend op de trein naar Duitsland.

---snel de trein in naar Bonn---

Bonn, Duitsland (ook wel Bundesstadt Ohne Nennenswertige Nachtleben)
Een grote ijsbaan tussen de belangrijkste musea (met een expositie over Tutanchamon, die zeker het bezoeken waard was). Daarbij een kleine kerstmarkt en volop Glühwein en andere alcoholische versnaperingen. Geen kerstmuziek, maar nirvana en guns'n'roses voor bij het schaatsen. Ook de locatie is niet ideaal, maar de drie kerstbomen en de verlichting maken veel goed.
In het centrum van de stad wat kerstversiering en -verlichting, maar geen kerstmarkt met kraampjes gezien.
Een 6,5 voor de moeite.

Düsseldorf, Duitsland
De koningin van alle kerstmarkten, ook voor vele Nederlanders. Het is er erg druk, maar de sfeer is er goed. Muziek en verlichting.. alles klopt. Gelukkig zijn de winkels deze zondag dicht, anders was het echt te druk geweest. Helaas gingen we niet voor de kerstmarkt, maar voor een tentoonstelling over hoogbouw in de wereld...
Een 8 voor de kerstsfeer.

---Verder met de nachttrein van Keulen naar Kopenhagen.---

Kopenhagen, Denemarken
En toen begon het te sneeuwen! Voor het kerstgevoel natuurlijk erg goed, maar de stad is toch een beetje saai. Het grote plein - Kongens Nytorv - werd op dit moment herbestraat, dus de traditionele schaatsbaan op dit plein was buiten gebruik. De kerstmarkt is in Christiania, alwaar in een grote loods veel kleine kraampjes staan. In het centrum is er geen kerstmarkt te vinden, maar zorgen enkele koortjes voor wat muziek. De kerstbomen en de verlichting op Radhusplatsen en op de gebouwen rond Kongens Nytorv zijn indrukwekkend.
Een 7,5 Met een ijsbaan en kerstmarkt was het zeker een punt hoger geweest.

---En verder met de bus naar Malmö---

Malmö, Zweden
Ook hier had het gesneeuwd, maar het was wel lekker weer (zie foto 1484)... gevoelstemperatuur van zeker min 10 door een sterke wind. Ook hier ging ik niet naartoe voor de kerstmarkt, maar eigenlijk om de eerste wolkenkrabber te zien van de beroemde architect Calatrava (die van de bruggetjes in de H'meer).
Terug in het centrum bleek er nog een schaatsbaan te zijn en natuurlijk een kerstboom en hier en daar wat versieringen. Alhoewel... hier en daar... eigenlijk was heel de stad in een kerstsfeer: overal langs de vesting staan echte brandende kaarsen, in het centrum staan brandende fakkels! Geen idee wie ze allemaal aansteekt, want het zijn er tientallen.
Al met al een 8,5 voor de unieke kerstsfeer in deze kleine stad in Zuid-Zweden.

---en toen met het vliegtuig naar huis---

alwaar ik in de hele straat 2 kerstbomen zie en slechts 2 van de 10 winkels iets met kerstversiering gedaan hebben en ook het centrum er uit ziet als elke andere dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 09-03-2007 23:22:24 (fotolinkje gefixt) ]
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:35:55 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24208959
Ik had mijn reisverslag afgemaakt, al gelezen? Fijne dagen allemaal!

[reisverslag] 18 dagen brazilië met rugzak.. (2e poging)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')