quote:
Na volgende week en het feest van noticias ben ik door mijn vakantiedagen heen, dus ga ik tussen kerst en oud&nieuw lekker productief wezen hier...
![]()
Met gescheiden ouders, 2 stiefbroers, 2 x stief-aanhang en kinderen en kinderen uit eerdere huwelijken, die ook nog allemaal weer eigen ouders hebben staat mijn kerst de afgelopen 5-6 jaar al set-in-stone. Niemand durft aan de indeling te komen omdat dat een soort domino-effect teweeg brengt en iedereen dan weer opnieuw moet gaan overleggen...
Dat betekent dus: 1e kerstdag altijd uitgebreid koken bij vader, met veel mensen en drukte en cadeaus (god zij dank trekken we dit jaar lootjes, want vorig jaar kwam iedereen erachter dat het veel te veel werk werd en veel te idioot was om voor iedereen cadeaus te kopen), 2e kerstochtend bij moeder, waar het altijd heel rustig is. Zij gaan daarna naar de ouders van de vriend van mijn moeder, waarna ik me thuis tegoed ga doen aan de eeuwige gravad lax die mij moeder ieder jaar koopt omdat ze het sneu voor me vindt, en omdat ze nog altijd denkt dat ik een armlastige student ben...
Ik wil al jaren 2e kerstdag stappen, maar de meeste van mijn vrienden hebben (schoon-)ouders in het verre noorden en zijn er dus niet. Dus kijk ik meestal "Zwelgje" (die wordt toch dit jaar ook wel weer herhaald?)
Dus Dino: wat heb je nu geleerd? Vraag nooit aan een kind van gescheiden ouders wat ze doet met de kerstdagen, want dan wordt het altijd een lang verhaal...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.