Wou het ook posten.quote:Op dinsdag 16 november 2004 20:17 schreef Z het volgende:
... Like antennas to heaven
plaatje erbij, altijd leuk *smack!*quote:Woensdag ben ik naar het concert van Blonde Redhead geweest, in 'the city', zoals hier in Berkeley SF genoemd wordt. Ze speelden in 'the bimbo', een hele oude club hier, met een interieur uit de jaren 30 (art nouveau, veel rood pluche en goudkleurig messing, barpersoneel in livrei).
Met de Bart moest ik eerst naar Powell, de stop in hartje centrum, om vandaar uit over te stappen op de 'cable car'. Jawel, na de Golden Gate de meest toeristische attractie van San Francisco, en ik had hem gewoon nodig als openbaar vervoer.
(...)gezeur over die cable cars (...)
De Bimbo was, ondanks de naam, prima. Met je paspoort een stempel halen om te bewijzen dat je boven de 21 bent voor je een biertje kunt halen, en dan bestellen bij een van die 'overdressed' barmannen. Zoals altijd bij wat meer onbekende bandjes heerste er meteen een oergezellig 'ons-kent-ons' sfeertje (corporate rock sucks! indiepop rocks!). Goed geluid.
Blonde Redhead is een indie-rock bandje uit New York, begonnen in de noise traditie van Sonic Youth, maar met de laatse twee CD's hebben zich m.i. helemaal losgemaakt van invloeden waarmee ze nog steeds altijd vergeleken worden. Het is een trio dat bestaat uit een eeneiige tweeling van italiaanse oorsprong (drums en gitaar/zang) en een aziatische zangeres, wat de meest vreemde accenten in nummers oplevert. Een van hun CD's heet "Fake can be just as good", en helaas brachten ze dat een beetje in de praktijk, want af en toe kwamen hele partijen van de basgitaar of extra keyboards van een DAT-tapeje door de speakers. Dat DAT-gevoel vind ik maar niks, je voelt je toch een beetje genept. Het is toch geen Britney Spears ofzo. En dat terwijl de rest van het concert toch echt heel goed was...
(...)
Blonde Redhead was verder erg goed, ik heb nog een eenmalige limited zeefdruk van het concert gekocht (met de concertdatum erop en genummerd, op mooi geschept papier), en met heel erg ingehouden om (wat verstandig) geen T-shirt te kopen (waar ik tot nu toe vooral heel veel spijt van heb). Daarna kostte het nog wat moeite om thuis te komen, de Bart rijdt hier slechts tot 12:30 (ja, en dat in een wereldstad). Maar de transbay bussen gingen nog wel.
Overigens heb ik ook voor het eerst wat gemerkt van de naam van 'the gay capital of the world', die SF in heel Amerika heeft. Tegen het eind van het concert begon een lesbisch stelletje pal voor me (de rij voor me, ongeveer 10" away) onwijs te kleffen, erg afleidend.
Niet erg hoor, er mag geregent worden op elk van mijn parades.quote:Op maandag 22 november 2004 16:09 schreef Aschkael het volgende:
Blonde Redhead heeft idd een prachtige plaat met 'misery is a butterfly' afgeleverd. Ik wil niet op je parade rainen, maar het optreden dat Blonde Redhead in Paradiso gaf eerder dit jaar was echt niet om over naar huis te schrijven..statisch en qua podiumpresentatie doen ze niet onder voor de Pixies...oh well
reageer hier maar even verder. Wat er uitkwam was wel grappig maar ze stonden iid net iets te jolig te doen op het podium. Niettemin blijven de platen erg leuk.quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:38 schreef DaisyDuke het volgende:
The Decemberists waren helaas lang niet zo aantstekelijk als op plaat... misschien toch meer muziek voor de zomerse festivalweide... Had toch beter naar Interpol kunnen gaan. Die, naar ik begreep, dit keer wel een aardig concert wisten te geven.
Vanavond met 0 verwachtingen naar Soulwax.....
Hmm, wel aardig album maar niet direct wereldschokkendquote:Op dinsdag 23 november 2004 12:42 schreef Maestrov het volgende:
Is Elefant de moeite van een paradisobezoek waard eigenlijk?
Volgens mij waren er gisteren tien betalende toeschouwersquote:Op dinsdag 23 november 2004 12:42 schreef Maestrov het volgende:
Is Elefant de moeite van een paradisobezoek waard eigenlijk?
Jens Lekman plaatst nu 2 maal per maand 3 'nieuwe oude' nummers op de Secretly Canadian site!quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:35 schreef methodmich het volgende:
Jens Lekman is inderdaad toch wel een fijne artiest. Prima album.
Moet je ook Coldplay in de topictitel zetten...quote:Op donderdag 9 december 2004 20:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik pas....
Mijn topics stranden allemaal na gemiddeld 5 posts (waarvan 3 van mijzelf!)...
Met totale eindlijst..?quote:Op donderdag 9 december 2004 20:07 schreef methodmich het volgende:
Oh ja, een groot eindlijstjestopic, is leuk.
Mwa, die Franz Ferdinand-plaat is zo slecht nog niet, en live waren ze ook best aardig. Beste CD van 2004 is misschien iets te veel eer, maar als je toch een plaat moet kiezen die zowel onder critici als onder top 40 gepeupel een hit was, dan komt die FF-plaat daar toch zeker voor in aanmerking; het is in ieder geval wel een van de meest opvallende doorbraken van het jaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:42 schreef pfaf het volgende:
Vrij voorspelbare lijst inderdaad. En met FF en Libertines in de top 10, valt er weinig serieus te nemen. Overigens geen enkele plaat uit mijn top 10. De meeste staan wel in de top 50.
Juist. We mogen blij zijn dat een band als FF een groter publiek bereikt. Ik zag ze bij Jools Holland voor ze hier bekend werden en vond ze meteen leuk. Nu nog. Typisch indie-snobisme om een band niet meer goed te vinden zodra ze op een of andere manier weten door te brekenquote:Op vrijdag 10 december 2004 08:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, die Franz Ferdinand-plaat is zo slecht nog niet, en live waren ze ook best aardig. Beste CD van 2004 is misschien iets te veel eer, maar als je toch een plaat moet kiezen die zowel onder critici als onder top 40 gepeupel een hit was, dan komt die FF-plaat daar toch zeker voor in aanmerking; het is in ieder geval wel een van de meest opvallende doorbraken van het jaar.
100% Eensch.quote:Op vrijdag 10 december 2004 08:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, die Franz Ferdinand-plaat is zo slecht nog niet, en live waren ze ook best aardig. Beste CD van 2004 is misschien iets te veel eer, maar als je toch een plaat moet kiezen die zowel onder critici als onder top 40 gepeupel een hit was, dan komt die FF-plaat daar toch zeker voor in aanmerking; het is in ieder geval wel een van de meest opvallende doorbraken van het jaar.
Ik was daar ook. Leuk optreden, meteen maar even wat muziek ingeslagen. Zoals ik ergens anders las heeft het wel wat weg van Pretty Girls Make Graves, JR Ewing en The Robocop Kraus.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:01 schreef ranja het volgende:
Ik heb geen enkele uit die top 10, hoewel ik wel 3 singles van FF heb![]()
Vanavond heb ik The je ne sais quoi gezien. Voor wie het niet kent: zweeds, ergens tussen Ikara colt en Superchunk, maar dan met orgel en 3 (drie!) zangstemmen. Stonden een maand of 2 geleden op de Luisterpaal. Concert was ook erg gaaf. Heel strak gespeeld, erg goed die samenzang van de 3 stemmen (2 man/1 vrouw). Beetje kort misschien, dat is dan het enige minpuntje. Ze stonden in een veredelde oefenruimte (Popcentrale in Dordrecht) waar ongeveer de helft van het publiek voor lokale helden The outskirts (leuk, maar mag het wat zachter?) gekomen was zodat aan het einde van het concert nog ongeveer 25 mensen binnen waren. Nou was het wel gratis entree, dat wel.
Ik denk dat je dat binnen ieder genre wel hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:03 schreef Laxe het volgende:
Typisch indie-snobisme om een band niet meer goed te vinden zodra ze op een of andere manier weten door te breken![]()
tuurlijkquote:Op zaterdag 11 december 2004 16:54 schreef methodmich het volgende:
Mag je ook Franz Ferdinand nooit leuk gevonden hebben?
Waarom? En wie zijn "we"?quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:03 schreef Laxe het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat een band als FF een groter publiek bereikt.
Als groot Mauro-fan moest ik natuurlijk gaan luisteren, en dat ben ik bij deze aan het doen. Lekkere herrie. Soms zo psychedelisch dat het aan de Velvet Underground doet denken (Disconnected), soms gewoon heerlijk raggen.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Mag ik u allen trouwens The Love Substitutes aanraden. Hij is op dit moment via de Luisterpaal te beluisteren. Freaky noisy rammelrock die je van Rudy Trouve en Mauro Pawlowski kunt verwachten.....
Yepquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:03 schreef ranja het volgende:
[..]
tuurlijkdat liever dan ze 'minder vinden sinds ze commercieel zijn' of zo
We=de lieden die hier posten en lezen. Misschien wat te vrijpostig om daar 'we' van te maken.quote:
Mooi niet! Ik kruip mijn bed in. De griep is sterker dan ik.quote:
Bij kinkfm zeggen er het volgende over:quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:23 schreef thaleia het volgende:
[..]
Mooi niet! Ik kruip mijn bed in. De griep is sterker dan ik.
Maar waar ik eigenlijk voor kwam: was hier het nieuws al doorgedrongen dat PJ Harvey onlangs tijdens een optreden heeft geroepen dat dit haar laatste live-optreden ooit zou zijn? Ik gooi het vooralsnog op een bevlieging.
(Linkje: http://www.nme.com/news/110873.htm )
Bevlieging, of verkeerd geciteerd, in ieder geval weer wat publiciteit voor PJ.quote:PJ HARVEY VERKEERD GECITEERD
PJ Harvey zal niet stoppen met optreden. Gisteren meldden we dat Harvey tijdens een concert in Parijs gezegd zou hebben dat het haar laatste optreden was. Nu blijkt dat de zangeres door journalisten verkeerd geciteerd is. PJ Harvey laat weten dat ze bedoelde te zeggen, dat het haar laatste concert met haar huidige begeleidingsband was. (bron: KinkFM KGB)
Goede band, goed albumquote:Op woensdag 5 januari 2005 12:01 schreef Snuitermans het volgende:
de Canadese Broken Social Scene (BSS).
Mensen bekend met deze, mijns inziens, puike band.
Foei Z, is nog niet eens uit. ( toch?)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:58 schreef Z het volgende:
Heb hem ook nog niet gehoord, ben ook benieuwd. Luister nu wel naar i'm wide awake, it's morning van Bright Eyes. Ik vind het op het eerste gehoor een erg mooie plaat, ben ook wel benieuwd naar die andere.
Staat nu op de Luisterpaalquote:Op woensdag 12 januari 2005 15:40 schreef methodmich het volgende:
Coparck nog niet gehoord. Staat op mijn aanschaflijstje, met uiteraard Bright Eyes.
Het gekke is juist dat dit eigenlijk een singles/b-kantjes-verzamelaar is, dus je zou niet echt verwachten dat het echt als een geheel klinkt - maar prima plaat, wat mij betreft. Ook fijn dat nummers als Single Again en (b-kantje) Evergreen nu wat makkelijker te verkrijgen zijn, was toch een van mijn favoriete singles van het afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:17 schreef pfaf het volgende:
Heeft overigens iemand al de nieuwe Fiery Furnaces EP in bezit/ gehoord? Ik vind 'm zeker weer goed klinken, vanwede de wat kortere duur van de nummers klinkt het soms allemaal wat minder geknipt en meer als een geheel. Maar het blijft een knotsgekke bende ( in de positieve zin van het woord)
Ja, dat vind ik dan weer niet zoquote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:24 schreef methodmich het volgende:
Ik vind The Dears niet zo, maar lees maar in het topic waarom.
Nieuwe Mercury Rev, heerlijk weer.
Nog niet gehoord, dus voorlopig geen oordeelquote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:42 schreef methodmich het volgende:
Adam Green wel??
Daar heb ik net het concert van British sea power in Paradiso gekeken. Aanrader!quote:Op zondag 30 januari 2005 13:25 schreef thaleia het volgende:
Jullie wisten vast allemaal allang van het bestaan van www.fabchannel.com?
Ben wel Oldham-fan, maar deze viel me voor zijn doen wat tegen eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:08 schreef Z het volgende:
Ik vind The Dears maar saai.
Bonnie "Prince" Billy & Matt Sweeney - Superwolf lijkt me wel iets voor jou Methodmitch. Ik vind het iig ook een mooie plaat
Een veelbelovende toegankelijke koerswijziging. Het komt alleen nog niet helemaal uit de verf, wat mij betreft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:53 schreef Z het volgende:
Low staat overigens nog net op de luisterpaal.
Is dit een raadseltje, Z?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:41 schreef Z het volgende:
Ik denk dat hij wat tijd nodig heeft, de eerste keer draaien klonk hij beter dan de tweede keer, ik geef hem nog wat tijd.
Ik weet inmiddels dat ik jouw muzieksmaak wel kan vertrouwen, dus die ga ik maar eens beluisteren...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:50 schreef Z het volgende:
Ik blijf even Pitchfork platen spammen; Dit is echt een FANTASTISCHE mixplaat! Aanrader.
Ik heb ondertussen kaartjes.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:18 schreef Z het volgende:
Overigens speelt The Arcade Fire Vrijdag 11 maart in de Melkweg.
Ik heb deze plaat nog steeds niet gehoord, maar heb de vorige (Fortran Catapult) hier in de kast staan, aardige plaat. Heb ze ooit live gezien in het voorprogramma van Pinback (ergens in 2001 geloof ik), best een leuk bandje.quote:Op zondag 13 februari 2005 14:45 schreef DaisyDuke het volgende:
Over fantastische platen van Nederlandse bodem gesproken: de nieuwe van John Wayne Shot Me, "The Purple Hearted Youth Club", mag er zijn hoor! Geweldige pretentieloze catchy lo-fi pop van eigen bodem, ga dat luisteren!
Als ik zo een beetje rond kijk gaat 'tie rond de 20 Euro kosten?!?!quote:Op zondag 13 februari 2005 14:45 schreef DaisyDuke het volgende:
Over fantastische platen van Nederlandse bodem gesproken: de nieuwe van John Wayne Shot Me, "The Purple Hearted Youth Club", mag er zijn hoor! Geweldige pretentieloze catchy lo-fi pop van eigen bodem, ga dat luisteren!
Zie ook eerder op deze zelfde pagina, ik heb al kaartjes voor het concert in de Melkweg aangeschaft.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:52 schreef DaisyDuke het volgende:
Hebben jullie The Arcade Fire wel eens live gezien? Ze komen binnenkort voor een aantal optredens naar ons landje, ben wel benieuwd.
Ik ben er ook bij in de Melkweg. En 3 maart spelen The Microphones in de OCCII in Amsterdam!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:52 schreef DaisyDuke het volgende:
Hebben jullie The Arcade Fire wel eens live gezien? Ze komen binnenkort voor een aantal optredens naar ons landje, ben wel benieuwd.
Die is er naar mijn weten niet. Maar heb al veel mensen gehoord die dachten dat het een soloplaat van Supergrass-zanger Gaz Coombes was. Gaz Coombes & Cass McCombs..... zoek de verschillen!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:04 schreef methodmich het volgende:
Wat was nou de link met Cass en Supergrass of is die er niet?
3 maart is wat? Aanstaande donderdag?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:52 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben er ook bij in de Melkweg. En 3 maart spelen The Microphones in de OCCII in Amsterdam!
De occii wordt in dit met Deerhoof genoemd, best grappig
daar ben ik bijquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:07 schreef pfaf het volgende:
Quasi komt eind deze maand met The Thermals naar Nederland. Erg fijne band!!
26/03/05 : Nighttown - Rotterdam (NL) + The Thermals
Inderdaad een leuk bandje. Hier nog twee nummers van hun debuut-ep:quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:31 schreef Z het volgende:
Ik heb ze al eerder genoemd, maar het nu een mp3 van ze gevonden: [url=http://www.indiepages.com/sounds/humantv.mp3[The Human Television[/url]. Vreselijke naam, maar een leuk bandje.
Dank u zeer! Nog iets meer dan een maandje tot Ekkoquote:
Ja, uiteraard, ben zeer benieuwd, de volkskrant was ook erg positief over het albumquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:47 schreef methodmich het volgende:
* methodmich wordt ook parttime reviewer voor de FP, dus wellicht ook wat indie-reviews op de FP.
Niemand Tunng gelezen?
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:47 schreef methodmich het volgende:
* methodmich wordt ook parttime reviewer voor de FP, dus wellicht ook wat indie-reviews op de FP.
IK heb um nog niet geluisterd, bezit wel de andere 2 cds van log(h) waar vooral de eerste prachtig is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:09 schreef methodmich het volgende:
Vanochtend tompaulin aangeschaft. Kent iemand die band, met zangeres? Erg leuke nummers.
Verder het Zweedse Logh, CD heet A Sunset Panorama en mag gerust tot de hoogtepunten van 2005 worden geschaard, nu al.
Jaahhhh, er zitten een paar prachtige nummers bij, al moest ik wel wennen, hij lijkt wat gestructureerder te zijn dan de voorgaande, en veel meer vrouwelijke zang.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:18 schreef Z het volgende:
Goed dat je gaat recenseren op de Frontpage methodmitch!
En heb je de nieuwe van de Decemberists al gehoord Bigshadow?
Hmm, ik moet zeggen dat me dat ook nog wel lukt, maar ben het met je eens dat er af en toe wat zwakkere liedjes tussen zitten. Live was echt een deceptie, muzikaal erg goed hoor, maar veel gepraat, veel covers etc...gemiste kans imo. Maar meer mensen vonden dat, daisy kan het ook wel beamen volgens mijquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:25 schreef Z het volgende:
Ik heb 'm nog niet gehoord. Ben wel benieuwd iig. Ze maken af en toe juweeltjes. Hele cd's achter elkaar draaien hou ik nooit vol ...
ik heb ze gister gezien... erg leuk bandje voor een voorprogramma, maar meer ook nietquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:07 schreef pfaf het volgende:
Quasi komt eind deze maand met The Thermals naar Nederland. Erg fijne band!!
24/03/05 : Botanique - Brussel (B)
25/03/05 : Vera - Groningen (NL) + The Thermals
26/03/05 : Nighttown - Rotterdam (NL) + The Thermals
28/03/05 : Melkweg - Amsterdam (NL) + The Thermals
Ja, ik vind hem ook best te pruimenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:48 schreef pfaf het volgende:
Ik heb de nieuwe Decemberists nu een paar dagen beluisterd, maar het is toch echt wel een superplaat.
quote:-Doc, I'm sexually active as we speak!
-Yes, I can see. Please stop that.
quote:Sweet! Like that's our hope. We're thinking maybe kids won't know about the bands we sound like so they won't be annoyed at how shamelessly we ripped them. It's like, as long as the songs are good, right? They get what they want--rock music that sounds like what they're told the best rock music is supposed to sound like, and I get what I want-- pussysex with sweet virgins right in their dickholes. That's the shit I'm on, man. Man
quote:Ah chocolate girl, you're looking like something I want
(finding out true love is blind)
Ah and your little Asian friend she can come if she wants
I want all the self conscious girls who try to hide who they are with makeup
You know it's the girl with a frown with the tight pants I really want to shake up
Hey, carrot juice, I wanna squeeze you away until you bleed
And your vanilla friend, well she looks like something I need
I want miss little smart girl with your glasses and all your books
And I want the stupid girl who gives me all those dirty looks
Wind you up and make you crawl to me
Tie you up until you call to me
[x2]
Ah brown girl with those with the hot pants shaking that thing on the street
Yeah and the short girls with the way they crawl knocks me off my feet
And all the tough girls who never want me to see them cry
And the girls who straight treat me like a dog until the day I die
Ah chocolate girl, you're looking like something I want
Ah and your little Asian friend well she can come if she wants
I want all the self conscious girls who try to hide who they are with makeup
You know it's the girl with a frown with the tight pants I really want to shake up
Hey, carrot juice, I wanna squeeze you away until you bleed
And your vanilla friend, well she looks like something I need
I want miss little smart girl with your glasses and all your books
And I want the stupid girl who gives me all those dirty looks
Wind me up and make you crawl to me
Tie me up until you call to me
Wind you up and make you crawl to me
Tie you up until you call to me
quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:45 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Even downloaden allemaal:
http://blurp
Ik ken het wel, tenminste 1 nummerquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:15 schreef Z het volgende:
Ken jij AK Momo Methodmitch? Lijkt een beetje als Cocorosie, vandaar.
MP3-tje
Ik download ook wel eens wat losse songs van potchfork maar onthoud eigelijk nooit zo goed wat het is. The human television vind ik ook terug op mijn pc dus dan was het goed genoeg om te blijvenquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:54 schreef Z het volgende:
Ik ben mp3-tjes aan het beluisteren die ik via 'Ipodder' van pitchfork binnen krijg, een hele hoop bagger, maar af en toe zit er wat leuks tussen. Zoals dit, en bijvoorbeeld The Human Television.
Ja, ik was ook verrast, wat staat ons te wachtenquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:06 schreef bukgeit het volgende:
Dus nu niet meer. Weg ermee! (Goed nummer trouwens)
Kende het niet. Ik zal eens luisteren, dank voor de tip!quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:15 schreef Z het volgende:
Ken jij AK Momo Methodmitch? Lijkt een beetje als Cocorosie, vandaar.
MP3-tje
wow, zulke muziek tijdens het uitgaan in Nederland zou ik echt geweldig vindenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:49 schreef thaleia het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Edinburgh, wat is Groot-Brittannie toch eigenlijk leuk zeg, indie is daar gewoon echt mainstream. 's Ochtends bij het ontbijt hoor je op de gewone radiozenders allemaal Engelse indiebandjes voorbijkomen, af en toe ook weleens een Beyonce of een Gwen Stefani maar ook echt heel veel gitaarbandjes. En dan ga je 's avonds uit, en dan gaat de hele zaal loos op I wanna be adored. Man, volgens mij heb ik dat nummer hier in NL bij het uitgaan nog nooit voorbij horen komen, en als er al eens een dj op het idee zou komen het te draaien loopt vermoedelijk de hele dansvloer leeg, want niemand kent dat nummer hier meer. In de tenten waar ik uitga zijn Franz Ferdinand en Interpol enzo razend populair, maar veel verder dan dat gaat het ook niet.
Leuk hoor, dat indie en "hitkrantmuziek" daar zo door elkaar lopen
Dat is wel vet cool, ik denk dat ie best een leuk showtje neerzet, jammer alleen dat A-dam mij echt te ver weg isquote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef thaleia het volgende:
volgende week zondag (de 17de) zal de Zweedse indie-popster Jens Lekman een akoestische set spelen in Get Records. aanvang is om 15:00, toegang uiteraard gratisen met een beetje geluk neemt hij exemplaren van zijn lastig te krijgen laatste single, "The Opposite of Hallelujah", mee.
vertel het voort en komt dat zien!!
Ah, blommers heet ze? Die ken ik niet, maar ik kom haar op internet altijd tegen als het ergens over Patrick W. gaatquote:Op maandag 11 april 2005 09:28 schreef Z het volgende:
Overigens kan je in Amsterdam redelijk makkelijk een kroeg vinden waar indie/alternatief gedraaid wordt. Natuurlijk in de Paradiso of in de Melkwek, maar ook in kroegen als de Weber of de Soundgarden of Korsakoff wordt goede muziek gedraaid en er zijn er vast meer. En woonde jij nou in Arnhem thaleia? Daar gebeurd toch ook wel wat, tenminste je hoort die nicole blommers nooit klagen ...
Jazeker, woensdag ben ik erbij in Ekko (of in Tivoli de Helling, want het kan op de valreep nog verplaatst gaan worden). Motel Mozaique zou ik wel willen, maar mijn financien willen van niet.quote:Op maandag 11 april 2005 12:08 schreef starshine-girl het volgende:
@ thaleia
Ben jij woensdag ook in Ekko en vrijdag in Nighttown waar Mr. Wolf dan zal optreden.
En kom eens naar Arnhem om uit te gaan. Ik draai elke vierde zaterdag v.d. maand in Kultuurhuis Bosch. De eerst volgende is 23 april. En het Amsterdamse Board of Directors speelt dan live. Na afloop draai ik tot 2 uur.
Ekko is ook wel even een stukje intiemer, en aangezien hij vooral de rustige nrs van zijn laatste cd schijnt te spelen....past Ekko denk ik ook gewoon beter.quote:Op maandag 11 april 2005 13:59 schreef starshine-girl het volgende:
Ik hoop gewoon in de Ekko. Ik heb geen zin om naar De Helling af te moeten reizen/lopen.
"Vinde gij mijn gat niet te dik in die zen rok"quote:Op maandag 11 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
"Ik wil in die rok"
quote:Op maandag 11 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
We vergaan met man en Modest Mouse!
quote:Op maandag 11 april 2005 23:17 schreef bigshadow het volgende:
Indie was my first love, and it will be my last!
Dare to be kitchquote:Op dinsdag 12 april 2005 00:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die is zo fout dat ie weer goed wordt. In tegenstelling tot dat John Miles gedrocht.
Site doet het niet meer....quote:Op woensdag 13 april 2005 16:56 schreef pfaf het volgende:
Martijn is er op Think Small helemaal lyrisch over en ik moet toegeven dat Ultrasport! een erg fijn bandje is.![]()
indie has the right to childrenquote:Op maandag 11 april 2005 14:18 schreef Z het volgende:
Iemand ideeën voor een titel voor het volgende topic?
Ik ken eigenlijk alleen de Korsakoff, draaien ze in die andere twee die je noemt ook veel "hardrock" (moet even een term gebruiken jongens) zoals korsakoff ? In Tilburg kwam ik wel in de extase (een soort korsakoff) en de Cul de Sac, maar in die laatste was het heel gewoon om een pixies nummer te draaien, of sparklehorse of zo. (al was het ook dansbaar hoor zeker hoe later het werd). zoiets zou ik in A'dam ook wel waarderen (al zit ik meestal toch bij mijn studentenvereniging)quote:Op maandag 11 april 2005 09:28 schreef Z het volgende:
Overigens kan je in Amsterdam redelijk makkelijk een kroeg vinden waar indie/alternatief gedraaid wordt. Natuurlijk in de Paradiso of in de Melkwek, maar ook in kroegen als de Weber of de Soundgarden of Korsakoff wordt goede muziek gedraaid en er zijn er vast meer.
En die sample die AK-Momo gebruikt in dit nummer komt me ook erg bekend voor; ik weet dat De Kift deze een paar jaar terug al gebruikt heeft of eentje die er behoorlijk op lijkt (in "een guldentje maar"), maar ik weet wel bijna zeker dat het van een nog veel ouder nummer is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:30 schreef bigshadow het volgende:
-edit- Dit nummer is ook leuk, maar ik krijg er wel een portishead connectie bij in mijn hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |