Ik ken het wel, tenminste 1 nummerquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:15 schreef Z het volgende:
Ken jij AK Momo Methodmitch? Lijkt een beetje als Cocorosie, vandaar.
MP3-tje
Ik download ook wel eens wat losse songs van potchfork maar onthoud eigelijk nooit zo goed wat het is. The human television vind ik ook terug op mijn pc dus dan was het goed genoeg om te blijvenquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:54 schreef Z het volgende:
Ik ben mp3-tjes aan het beluisteren die ik via 'Ipodder' van pitchfork binnen krijg, een hele hoop bagger, maar af en toe zit er wat leuks tussen. Zoals dit, en bijvoorbeeld The Human Television.
Ja, ik was ook verrast, wat staat ons te wachtenquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:06 schreef bukgeit het volgende:
Dus nu niet meer. Weg ermee! (Goed nummer trouwens)
Kende het niet. Ik zal eens luisteren, dank voor de tip!quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:15 schreef Z het volgende:
Ken jij AK Momo Methodmitch? Lijkt een beetje als Cocorosie, vandaar.
MP3-tje
wow, zulke muziek tijdens het uitgaan in Nederland zou ik echt geweldig vindenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:49 schreef thaleia het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Edinburgh, wat is Groot-Brittannie toch eigenlijk leuk zeg, indie is daar gewoon echt mainstream. 's Ochtends bij het ontbijt hoor je op de gewone radiozenders allemaal Engelse indiebandjes voorbijkomen, af en toe ook weleens een Beyonce of een Gwen Stefani maar ook echt heel veel gitaarbandjes. En dan ga je 's avonds uit, en dan gaat de hele zaal loos op I wanna be adored. Man, volgens mij heb ik dat nummer hier in NL bij het uitgaan nog nooit voorbij horen komen, en als er al eens een dj op het idee zou komen het te draaien loopt vermoedelijk de hele dansvloer leeg, want niemand kent dat nummer hier meer. In de tenten waar ik uitga zijn Franz Ferdinand en Interpol enzo razend populair, maar veel verder dan dat gaat het ook niet.
Leuk hoor, dat indie en "hitkrantmuziek" daar zo door elkaar lopen
Dat is wel vet cool, ik denk dat ie best een leuk showtje neerzet, jammer alleen dat A-dam mij echt te ver weg isquote:Op zondag 10 april 2005 17:11 schreef thaleia het volgende:
volgende week zondag (de 17de) zal de Zweedse indie-popster Jens Lekman een akoestische set spelen in Get Records. aanvang is om 15:00, toegang uiteraard gratisen met een beetje geluk neemt hij exemplaren van zijn lastig te krijgen laatste single, "The Opposite of Hallelujah", mee.
vertel het voort en komt dat zien!!
Ah, blommers heet ze? Die ken ik niet, maar ik kom haar op internet altijd tegen als het ergens over Patrick W. gaatquote:Op maandag 11 april 2005 09:28 schreef Z het volgende:
Overigens kan je in Amsterdam redelijk makkelijk een kroeg vinden waar indie/alternatief gedraaid wordt. Natuurlijk in de Paradiso of in de Melkwek, maar ook in kroegen als de Weber of de Soundgarden of Korsakoff wordt goede muziek gedraaid en er zijn er vast meer. En woonde jij nou in Arnhem thaleia? Daar gebeurd toch ook wel wat, tenminste je hoort die nicole blommers nooit klagen ...
Jazeker, woensdag ben ik erbij in Ekko (of in Tivoli de Helling, want het kan op de valreep nog verplaatst gaan worden). Motel Mozaique zou ik wel willen, maar mijn financien willen van niet.quote:Op maandag 11 april 2005 12:08 schreef starshine-girl het volgende:
@ thaleia
Ben jij woensdag ook in Ekko en vrijdag in Nighttown waar Mr. Wolf dan zal optreden.
En kom eens naar Arnhem om uit te gaan. Ik draai elke vierde zaterdag v.d. maand in Kultuurhuis Bosch. De eerst volgende is 23 april. En het Amsterdamse Board of Directors speelt dan live. Na afloop draai ik tot 2 uur.
Ekko is ook wel even een stukje intiemer, en aangezien hij vooral de rustige nrs van zijn laatste cd schijnt te spelen....past Ekko denk ik ook gewoon beter.quote:Op maandag 11 april 2005 13:59 schreef starshine-girl het volgende:
Ik hoop gewoon in de Ekko. Ik heb geen zin om naar De Helling af te moeten reizen/lopen.
"Vinde gij mijn gat niet te dik in die zen rok"quote:Op maandag 11 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
"Ik wil in die rok"
quote:Op maandag 11 april 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
We vergaan met man en Modest Mouse!
quote:Op maandag 11 april 2005 23:17 schreef bigshadow het volgende:
Indie was my first love, and it will be my last!
Dare to be kitchquote:Op dinsdag 12 april 2005 00:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die is zo fout dat ie weer goed wordt. In tegenstelling tot dat John Miles gedrocht.
Site doet het niet meer....quote:Op woensdag 13 april 2005 16:56 schreef pfaf het volgende:
Martijn is er op Think Small helemaal lyrisch over en ik moet toegeven dat Ultrasport! een erg fijn bandje is.![]()
indie has the right to childrenquote:Op maandag 11 april 2005 14:18 schreef Z het volgende:
Iemand ideeën voor een titel voor het volgende topic?
Ik ken eigenlijk alleen de Korsakoff, draaien ze in die andere twee die je noemt ook veel "hardrock" (moet even een term gebruiken jongens) zoals korsakoff ? In Tilburg kwam ik wel in de extase (een soort korsakoff) en de Cul de Sac, maar in die laatste was het heel gewoon om een pixies nummer te draaien, of sparklehorse of zo. (al was het ook dansbaar hoor zeker hoe later het werd). zoiets zou ik in A'dam ook wel waarderen (al zit ik meestal toch bij mijn studentenvereniging)quote:Op maandag 11 april 2005 09:28 schreef Z het volgende:
Overigens kan je in Amsterdam redelijk makkelijk een kroeg vinden waar indie/alternatief gedraaid wordt. Natuurlijk in de Paradiso of in de Melkwek, maar ook in kroegen als de Weber of de Soundgarden of Korsakoff wordt goede muziek gedraaid en er zijn er vast meer.
En die sample die AK-Momo gebruikt in dit nummer komt me ook erg bekend voor; ik weet dat De Kift deze een paar jaar terug al gebruikt heeft of eentje die er behoorlijk op lijkt (in "een guldentje maar"), maar ik weet wel bijna zeker dat het van een nog veel ouder nummer is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:30 schreef bigshadow het volgende:
-edit- Dit nummer is ook leuk, maar ik krijg er wel een portishead connectie bij in mijn hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |