Dat is alles als voetbalmodquote:Op woensdag 10 november 2004 22:51 schreef golfer het volgende:
Hij is een beetje moe?
quote:Op woensdag 10 november 2004 22:54 schreef Againzender het volgende:
Als ik het tot Nederland beperk: die wedstrijd tegen Steau Boekarest vond ik het hoogtepunt.
Staat er toch ?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:55 schreef MaxPower het volgende:
Z'n laatste dagen waren volgens mij bij Fluminense..
Geweldige voetballer & arrogante eikel is hetquote:Voormalig PSV-spits Romario hangt zijn schoenen aan de wilgen. De kleine Braziliaan maakte het nieuws zelf wereldkundig op een persconferentie.
Romario zei op de persconferentie dat als hij alleen wedstrijden zou hoeven te spelen hij door was gegaan totdat hij honderd was. Ook liet hij weten zichzelf de grootste voetballer te vinden sinds Pelé. "Na 1970 is er geen betere voetballer geweest dan ik. Ook Diego Maradona niet."
Romario krijgt in november waarschijnlijk een afscheidsduel. Deze wedstrijd moet in Los Angeles plaats gaan vinden. De spits wil het team laten opdraven waarmee hij in 1994 wereldkampioen werd in die stad.
hij had wel gelijkquote:Op woensdag 10 november 2004 23:15 schreef Kapmes het volgende:
[..]
Geweldige voetballer & arrogante eikel is het
Hij mocht ook best wel arrogant zijn met zijn klassequote:Op woensdag 10 november 2004 23:15 schreef Kapmes het volgende:
[..]
Christiano Ronaldo valt ook veel mooier als hij een been zietquote:Op donderdag 11 november 2004 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil niet tof doen ofzo, maar alleen Bergkampe n Cristiano Ronaldo vind ik al beter, qua techniek en stijl dan
Wat een sukkel, beter dan Maradona.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:15 schreef Kapmes het volgende:
[..]
quote:Romario aan de bal, Romario, Romarioooo, ROMARIOOOOOOOOOOOOOOOOO ROMARIO DE SOUZEFARIAA
noemen ze dat niet eigenzinnig?quote:Op woensdag 10 november 2004 23:15 schreef Kapmes het volgende:
[..]
Jij bent me wel een grappenmaker hoorquote:Op donderdag 11 november 2004 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Cristiano Ronaldo vind ik al beter, qua techniek en stijl dan
en jij vraagt je af waarom jij niet serieus genomen wordt hiet?quote:Op donderdag 11 november 2004 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Cristiano Ronaldo vind ik al beter, qua techniek en stijl dan
quote:Op woensdag 10 november 2004 22:51 schreef golfer het volgende:
Hij is een beetje moe?
Lol doe maar niet tof neequote:Op donderdag 11 november 2004 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil niet tof doen ofzo, maar alleen Bergkampe n Cristiano Ronaldo vind ik al beter, qua techniek en stijl dan
als ze hem niet hadden gekocht, hadden ze jou opgesteld ????quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:49 schreef Suijk het volgende:
Dankzij hem heb ik ook nog op de psv tribune gezeten...
Hmmm.. de manier waarop was niet groots. Vijf doelpunten in zeven potten is oké, maar hij scoorde nooit meer dan eentje in een wedstrijd en vooral niet in de finale. En ik vond Baggio de betere speler op dat toernooi.quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:04 schreef methodmich het volgende:
Romário was een grootheid die toch niet echt de erkenning heeft gekregen die hij verdiende, vind ik. Iemand die zijn land eigenhandig naar de wereldtitel schiet, na dit eerder te hebben aangekondigd, is groots.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:05 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als ze hem niet hadden gekocht, hadden ze jou opgesteld ????
Baggio? Die man die op het moment dat het er echt op aankwam zijn strafschop mistte?quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:30 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hmmm.. de manier waarop was niet groots. Vijf doelpunten in zeven potten is oké, maar hij scoorde nooit meer dan eentje in een wedstrijd en vooral niet in de finale. En ik vond Baggio de betere speler op dat toernooi.
Dat was minder. Maar er zijn meer wereldklasse spelers die bij de belangrijkste pingel van hun leven hopeloos hebben gefaald.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Baggio? Die man die op het moment dat het er echt op aankwam zijn strafschop mistte?
Bergkamp bijvoorbeeld,die miste in blessuretijd van de halve finale FAC in '99 een pingel.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat was minder. Maar er zijn meer wereldklasse spelers die bij de belangrijkste pingel van hun leven hopeloos hebben gefaald.
Die worden dan ook niet tot beste speler verkozen van dat toernooi.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat was minder. Maar er zijn meer wereldklasse spelers die bij de belangrijkste pingel van hun leven hopeloos hebben gefaald.
Dat was niet de belangrijkste van z'n carrière (voor Arsenal-fans misschien).quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:39 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Bergkamp bijvoorbeeld,die miste in blessuretijd van de halve finale FAC in '99 een pingel.
Dankzij Dennis won manyoo dus de treble
Inderdaad. Baggio was de grote held dat toernooi.quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:30 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hmmm.. de manier waarop was niet groots. Vijf doelpunten in zeven potten is oké, maar hij scoorde nooit meer dan eentje in een wedstrijd en vooral niet in de finale. En ik vond Baggio de betere speler op dat toernooi.
Ik ook! Roberto Rules!quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:30 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
En ik vond Baggio de betere speler op dat toernooi.
Voor mij persoonlijk welquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat was niet de belangrijkste van z'n carrière (voor Arsenal-fans misschien).
Akkoord. Ik ben het echter niet altijd eens met dergelijke verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die worden dan ook niet tot beste speler verkozen van dat toernooi.
Ik was die man al helemaal vergeten... Zegt alles over het Duitse voetbal toen... (nog steeds eigenlijk)quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dieter Eilts
Ik dacht even dat ie er meer had gescoord.quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:00 schreef methodmich het volgende:
Bierhoff is lekker opportuun. 2 doelpunten, meer niet.
Djorkaeff was bijvoorbeeld beter of Rui Costa.
wat een onzin, hoe kan een speler nou te lang doorgaan als hij zelf nog plezier in het spelletje heeft, laat hem lekker zelf genieten.quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Goede voetballer was het is alleen iets te lang doorgegaan vind ik.
Ik up em ff voor je, moment, over 1 minuutje klaarquote:Op woensdag 29 december 2004 20:22 schreef ILCILA het volgende:
zijn er ook filmpjes dan van zijn weergaloze goals?
*klik klik*quote:Op woensdag 29 december 2004 21:50 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik up em ff voor je, moment, over 1 minuutje klaar
Krijg alleen maar geluidquote:
Moet je ff een divx codec installeren denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Krijg alleen maar geluid![]()
Maar ik heb heb die wedstrijd ik weet niet hoe vaak terug gekeken op video vroeger![]()
hier doet hij het wel.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Krijg alleen maar geluid![]()
Maar ik heb heb die wedstrijd ik weet niet hoe vaak terug gekeken op video vroeger![]()
Dank jequote:
quote:Romario heeft ontkend dat hij zijn
carrière binnenkort zal beëindigen.
Dinsdag meldde het Braziliaanse dagblad
O Globo dat de 39-jarige vedette het
genoeg vond en er mee wilde stoppen.
"Ik wil heel duidelijk stellen dat ik
niet stop met voetballen",liet Romario
een dag later weten."Ik heb alleen maar
gezegd dat ik er niet zoveel zin meer
in had.Maar ik heb een aanbod van Vasco
gekregen en daarover beraad ik me nu."
Romario de Souza Faria,die vijf jaar
furore maakte bij PSV,werd in oktober
ontslagen door Fluminense,met Vasco da
Gama de club die hem,zoals hij het zelf
formuleerde,"na aan het hart ligt".
quote:Wat een Beauty
quote:Romario: "Ik stop nog niet met voetballen"
Romario heeft woensdag ontkent dat hij zijn carriére zou beëindigen, zo meldt de NOS. Dinsdag meldde diverse kranten en websites dat de vedette genoeg had van het voetbal en ermee wilde stoppen.
"Ik wil heel duidelijk zeggen dat ik niet stop met voetballen," liet de 39-jarige Romario weten. "Het enige wat ik gezegd heb is dat ik er niet meer zoveel zin in had. Ik heb een aanbod van Vasco da Gama gekregen en daarover denk ik nu na."
Bron: onze vrienden van Voetbalzone
van vi.nlquote:Romario bedoelde: 'Ik stop nog niet'
30/12/2004 0 :27
Wordt O Baixinho (Het Kleintje) een grote draaikont? Woensdagmiddag, één dag nadat hij via dagblad O Globo bekend had gemaakt te stoppen met voetballen, verklaarde de ex-PSV’er dat hij verkeerd is begrepen.
'Ik wil even duidelijk maken dat ik niet stop met voetballen', benadrukte Romario wederom in O Globo. 'Het enige wat ik heb gezegd is dat ik momenteel niet veel zin heb om te spelen. Maar ik heb een aanbieding van Vasco en ik zie wel wat ik ga doen.'
Romario speelde al eerder bij Vasco. Hij begon er zijn carrière in de jaren tachtig en veroverde er in 2000 de Braziliaanse titel mee. Sinds Fluminense hem in oktober ontsloeg, zit de voormalig international zonder club.
'Ik heb een grote kans om te gaan voetballen bij Vasco. Ik moet sowieso terugkeren in het shirt met nummer 11, dat niet meer is gebruikt sinds ik er weg ben.'
'Ik wil nog een keer spelen voor Vasco en het staatskampioenschap is voor mij een mooie gelegenheid om mijn loopbaan af te sluiten met een titel. Ik ben 38 jaar en het is een korte competitie', aldus Romario, die op 29 januari 39 jaar zal worden.
Romario beweert ook aanbiedingen te hebben van clubs uit de Verenigde Staten en Mexico. 'Er zijn ook contacten met clubs van buiten Brazilië, maar ik zal hier allemaal pas over na gaan denken na 2 januari.'
En te kort bij Barcelona gebleven helaas....quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:15 schreef tong80 het volgende:
Ja die kleine heeft me vaak kippenvel bezorgd. Te lang bij PSV gebleven helaas.
Kut he, een flamboyante persoonlijkheidquote:Op donderdag 30 december 2004 13:47 schreef PJORourke het volgende:
Een goede voetballer, maar wat een etterbak.
quote:Romario wijst poëet Pelé keihard terecht
14/1/2005 19:57
Volgens Pelé zou Romario niet meer aan nieuw avontuur moeten beginnen. Stoppen is de beste optie, raadt O Rei do futebol de 38-jarige spits aan.
Maar Romario zou Romario niet zijn als hij niet venijnig reageerde. 'Als Pelé zwijgt, is hij een poëet', vertelde O Baixinho. 'Maar hij praat alleen maar onzin. Op het veld was hij de beste speler aller tijden, onze koning. Maar hij zou een schoen in zijn mond moeten stoppen.'
De kans dat Romario Pelé's advies ter harte neemt, lijkt dan ook klein. 'Het is voor negentig procent zeker dat ik voor Vasco ga spelen in het staatskampioen-schap. Een paar kleine dingen moeten nog worden geregeld.'
Romario heeft geen haast zich aan te sluiten bij zijn toekomstige collega's. Hij liet de training van Vasco schieten om zich voor te bereiden op een beach soccerwedstrijd tussen sterren uit Rio en São Paulo.
Dat is denk ik het enige juiste woord voor hem,absoluut bewonderingswaardig.quote:Op maandag 5 december 2005 00:28 schreef Radegast het volgende:
Fenomeen.
Is een mooie clubquote:Op maandag 5 december 2005 00:52 schreef tong80 het volgende:
Nooit begrepen dat ie zo lang bij PSV bleef spelen.
Klopt.quote:
Romario was een beetje moe.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Romario lust geen appelmoes.
Of was dat nou Ronaldo?
Hij is aan begin z'n derde seizoen bij PSV best lang geblesseerd geweest geloof ik, anders had ie al eerder weggegaan.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:06 schreef tong80 het volgende:
Vinden jullie het ook niet raar dat ie zo lang bij PSV bleef spelen ? Met alle respect voor PSV hoor. Maar als je teegnwoordig drie hoekschoppen voor het doel hebt getrapt zitten de europeze topclubs al op de tribune.
Studio Voetbal, wat jij niet keek.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat voor filmpje was het dan?
de enige echt topclub in zijn carriere was barcelona. rest allemaal "kleinere clubs".quote:Op maandag 30 januari 2006 00:06 schreef tong80 het volgende:
Vinden jullie het ook niet raar dat ie zo lang bij PSV bleef spelen ? Met alle respect voor PSV hoor. Maar als je teegnwoordig drie hoekschoppen voor het doel hebt getrapt zitten de europeze topclubs al op de tribune.
Marco Gentillequote:Op maandag 30 januari 2006 00:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij is aan begin z'n derde seizoen bij PSV best lang geblesseerd geweest geloof ik, anders had ie al eerder weggegaan.
Snapte er ook al niks vanquote:Op maandag 30 januari 2006 00:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat raar, ik had hier wel gepost, maar na de fusie stond-ie niet meer in My Active Topics.
Hij heb ook bij Valencia gespeeld.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef snellejelle het volgende:
[..]
de enige echt topclub in zijn carriere was barcelona. rest allemaal "kleinere clubs".
In dit filmpje speelt ie nog bij Flamengo, kan nooit van een paar dagen geleden zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:27 schreef Radegast het volgende:
Goal van een paar dagen geleden...
http://video.google.com/videoplay?docid=-8060874155933142698&q=romario
Ik schrok me kapot Golfer.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:32 schreef golfer het volgende:
Ah, het grote mergetopic is gebruikt.
Ik was hem al kwijt.![]()
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef tong80 het volgende:
Ik schrok me kapot Golfer.
Ik dacht ik open een topic over Romario die wordt verwijderd en Tong krijgt een ban omdat een FA met voetbalverstand me beschuldigde van het open halen van oude wonden betreffende het WK-94.
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schrok me kapot Golfer.
Ik dacht ik open een topic over Romario die wordt verwijderd en Tong krijgt een ban omdat een FA met voetbalverstand me beschuldigde van het open halen van oude wonden betreffende het WK-94.
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:49 schreef tong80 het volgende:
Net de beelden gezien in Studio Voetbal.Het is nog mooier dan in mijn herinnering.
Mooie beelden he?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:49 schreef tong80 het volgende:
Net de beelden gezien in Studio Voetbal.Het is nog mooier dan in mijn herinnering.
Die ook al voor PSV speelde ten tijden van jouw quiz.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:01 schreef tong80 het volgende:
Zoals jullie tot vervelens toe weten deed ik aan een voetbalkwis mee op TV. Ik moest een favoriete speler kiezen waar ze dan 3 vragen over zouden stellen. Ik koos natuurlijk Romario. Maar dat mocht niet omdat ik voor Ajax was. Toen koos ik maar Vanenburg
Ja, klopt. Werd ook nog aan gerefereerdquote:Op maandag 30 januari 2006 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Die ook al voor PSV speelde ten tijden van jouw quiz.![]()
belachelijk zeg, maar toch mooi hoe je via een omweg toch met een PSVer kwamquote:Op maandag 30 januari 2006 01:01 schreef tong80 het volgende:
Zoals jullie tot vervelens toe weten deed ik aan een voetbalkwis mee op TV. Ik moest een favoriete speler kiezen waar ze dan 3 vragen over zouden stellen. Ik koos natuurlijk Romario. Maar dat mocht niet omdat ik voor Ajax was. Toen koos ik maar Vanenburg
Dat was zowiezo een topavond.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]tegen Steaua Boekarest. 3 keer Romario. Die keeper wordt nu nog zwetend wakker.
quote:Op maandag 30 januari 2006 08:44 schreef Dylan Dog het volgende:
Beste spits die ooit bij PSV heeft gespeeld...
Dat was een mooi stuk in het ED inderdaadquote:Op maandag 30 januari 2006 01:58 schreef BillyBeflap het volgende:
Afgelopen zaterdag nog een mooie paginagrote hommage aan Romario in het Eindhovens dagblad. Ook Sportweek pakte uit met een mooie special over Romario. Wat een kerel die Romario, zei ook dat ie met honderden vrouwen het bed had gedeeld. Wel jammer dat hij niet wat Eindhovens vrouwen heeft bevrucht toendertijd. Die kinderen zouden dan nu zo rond de 15 jaar oud zijn en in de PSV jeugdopleiding zitten :-)
Beter dan Ronaldo en Luc Nilis wat jou betreft?quote:Op maandag 30 januari 2006 08:44 schreef Dylan Dog het volgende:
Beste spits die ooit bij PSV heeft gespeeld...
Zonder enige twijfel.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beter dan Ronaldo en Luc Nilis wat jou betreft?
quote:
quote:
Valt wel mee denk ik. Even de erelijsten van beide heren opzoeken...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef methodmich het volgende:
Ronaldo is in principe qua prijzen toch succesvoller geweest of niet?
Okee, ben wel benieuwd op zich.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Even de erelijsten van beide heren opzoeken...
Behaalde prijzen zeggen wat mij betreft niet wie de betere voetballer is hoor....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:40 schreef methodmich het volgende:
Ronaldo is in principe qua prijzen toch succesvoller geweest of niet?
Zal het zo verwoorden mm:quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:22 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar qua kwaliteiten vond ik ze ook niet echt verschillend. Ronaldo explosiever, Romário fijnzinniger denk ik.
Ja, maar in potentie vond ik Marco van Basten beter dan Cruijff. Hij heeft alleen een relatief kortere carrière gehad, juist op het moment dat hij zijn top bereikte, moest hij stoppen vanwege die blessure. Erg jammer, maar zeker beter dan Romario!quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:23 schreef tong80 het volgende:
Was ie beter dan van Basten. Ik kan niet kiezen.
Je hebt Pele Cruijff Maradona en Di Stefano.
Daarna krijg je van Basten Romario Zico en Platini en andere grootheden.
Maar Romario heeft meer gedaan met zn talent. Ronaldo vergooit zn talentquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:22 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar qua kwaliteiten vond ik ze ook niet echt verschillend. Ronaldo explosiever, Romário fijnzinniger denk ik.
Hij is nooit beter geweest dan je naamgenoot of Cruijff of Pele en zal hij ook niet worden, wel een topper maar niet in de categorie van hierboven genoemde 3.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ronaldo was zelfs de beste ooit tot zijn 22e
Dat klopt ook wel. Ik zie Ronaldo ook niet doorspelen tot zijn 40e.quote:Op woensdag 1 februari 2006 03:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar Romario heeft meer gedaan met zn talent. Ronaldo vergooit zn talent
Is ie al 7 jaar gebleseerd ?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij raakte na zijn 22e geblesseerd.
Hij presteerde in zijn eerste jaar in Italie gewoon als Ronaldo
Na, 2002 is het niet meer dezelfde Ronaldo. Nog steeds een behoorlijke spits maar geen wereldtopquote:
Ik vind het nog steeds jammer. Hij had de beste ooit kunnen worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Na, 2002 is het niet meer dezelfde Ronaldo. Nog steeds een behoorlijke spits maar geen wereldtop
Jaquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:27 schreef tong80 het volgende:
Bij zijn laatste wedstrijd in het geel neem ik aan ?
Natuurlijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:16 schreef DeTolk het volgende:
Zal ie de 1000 halen?
quote:Adelaide United wil Romario als gastspeler
19/9/2006 9 :52
Romario kan zijn carrière tijdelijk vervolgen in Australië. Adelaide United heeft de veertigjarige goalgetter benaderd om er als gastspeler aan zijn doelpuntentotaal te werken. Volgens de reglementen van de Australische voetbalbond mogen clubs twee spelers voor vier weken vastleggen.
Zo'n kortstondig verblijf kan voor de Braziliaan aantrekkelijk zijn om dichter bij zijn grote doel van 1000 goals te komen. Romario staat nu op 984 doelpunten en wil de mijlpaal bereiken in het shirt van Vasco da Gama, zijn grote liefde.
Het probleem is dat Vasco zich in allerlei bochten moet wringen om Romario een passend einde van zijn loopbaan te kunnen geven. In het Campeonato Brasileiro speelt de club nog maar veertien duels. En dat lijken er veel te weinig om nog zestien keer te scoren.
Om toch tot de duizend te komen, is alles en iedereen bezig creatieve oplossingen te bedenken. Zo wil Miami FC, zijn laatste werkgever, hem meenemen naar een aantal oefenduels. Ook Vasco zou overwegen officiële oefenpotjes te organiseren. Het is nu aan Romario om de route te bepalen.
Kost niks en schiet er 20- inquote:Op woensdag 20 september 2006 21:20 schreef Beschouw het volgende:
Zou een leuk spitsje zijn voor Feyenoord.
Domme Australiersquote:'Australië niet blij met oudjes als Romario'
22/9/2006 17:00
Australië zit niet bepaald op het puntje van zijn stoel te wachten op de mogelijke komst van Romario naar Adelaide United. Een aantal clubs heeft zich uitgesproken tegen een tijdelijk gastoptreden van de Braziliaanse spits.
Ook de nationale voetbalbond (FFA) meent dat de regel om een speler voor een maand vast te leggen niet is bedoeld voor oudjes als Romario (40) of Stan Collymore (35, al vijf jaar gestopt en tegenwoordig acteur).
Namens de FFA riep John O'Neill de clubs op alleen buitenlandse spelers aan te trekken die het niveau van de Australische competitie opkrikken. Vooral de mislukte poging van Newcastle Jets om Collymore uit zijn pensioen te halen, vindt de bond onzinnig.
Of Adelaide United zich iets gaat aantrekken van de mening van de bond, is nog niet bekend. Overigens heeft de FFA de mogelijkheid dergelijke korte contracten te verbieden als in zijn ogen aan de regels daarvoor niet worden voldaan.
Romario is net een kleine week klaar bij Miami FC. In de Verenigde Staten deed hij goede zaken in de jacht op zijn duizendste goal. Romario scoorde negentien keer en staat nu op 984.
De bedoeling is dat O Baixinho de mijlpaal nog dit kalenderjaar bereikt bij Vasco da Gama, waar hij half oktober zou terugkeren. In de tussentijd zou hij Down Under nog wat dichter bij zijn doel kunnen komen.
Wordt nooit wat, daar in Australië. Romario zou moeten zeggen dat hij er niet heen wilde, al kreeg hij een miljoen dollar.quote:Op vrijdag 22 september 2006 20:41 schreef Radegast het volgende:
Domme Australiers![]()
Ze zouden vereerd moeten zijn dat ie in hun flutcompetitie zou willen spelen...
quote:Op donderdag 21 september 2006 00:51 schreef tong80 het volgende:
Zijn er Fokkers die het WK-94 alleen van horen zeggen hebben en Romario nooit hebben zien schitteren bij PSV ?
Nog 13 te gaan.quote:FIFA geeft Romario vrijgeleide naar Vasco de Gama
RIO DE JANEIRO - Oudje Romario, maandag wordt de Braziliaan 41 jaar, heeft de toelating gekregen van de Internationale Voetbal Federatie (FIFA) om in zijn thuisland voor Vasco de Gama te gaan spelen. Dat deelde de advocaat van de spits vrijdag mee.
De wereldkampioen van 1994 mag onmiddellijk meespelen in officiële wedstrijden, aldus de advocaat. "Het was niet eenvoudig om Romario vrij te krijgen, want het is een nieuwe wetgeving zonder precedenten. Bovendien moesten we lang wachten op formulieren van de Autralische en Amerikaanse federatie."
Romario, die de tweede helft van 2006 uitkwam voor FC Miami FC in de Verenigde Staten en vervolgens nog enkele wedstrijd voor het Australische Adelaide United speelde, traint al mee met Vasco. De FIFA verzette zich tegen de transfer van "Baixinho" (de kleine) naar Vasco omdat de FIFA-reglementen het verbieden om voor meer dan twee clubs te spelen tijdens éénzelfde seizoen, rekening houdend met de Europese kalender. Met de steun van de Braziliaanse Confederatie (CBF) speelde men het verschil tussen de Braziliaanse en de Europese seizoenskalender uit in het voordeel van de aanvaller.
Volgens eigen berekeningen, niet erkend door de FIFA, staat de goalgetter met een verleden bij PSV Eindhoven, Barcelona, Valencia, Flamengo en Fluminese op 13 doelpunten van het magische doel: 1000 doelpunten. Vasco da Gama is de ploeg waar alles begon voor Romario.
Hij gaat nou niet meer stoppen hoor, met nog 13 te gaanquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:39 schreef Cruoninga het volgende:
Of je nou als club blij moet zijn met een speler die echt alleen maar voor zijn eigen glorie bij je komt ballen... Als Romario met nog twee medespelers bij zich op de keeper afgaat, hoef je er echt niet van uit te gaan dat die hem gaat afgeven. Hij is wel zo erg bezig met zijn eigen legende dat die daarmee juist afdoet aan zijn naam.
Laat hem gewoon stoppen of ergens gaan spelen omdat die daar wil spelen. Zijn hoogtij dagen zijn voorbij en het zou hem sieren als die dat zou accepteren.
Natuurlijk niet. Daarvoor is die veel te vol van zichzelf. Het zou hem sieren als die het wel deed.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:09 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hij gaat nou niet meer stoppen hoor, met nog 13 te gaan![]()
Romario de Souza Fariaquote:Op maandag 26 maart 2007 07:37 schreef Bruce117 het volgende:
1001 is ook wel mooi.
Heeft hij er in ieder geval meer dan 1000
Verwacht hij nou dat de keeper de bal expres doorlaat of zo? Rare uitspraak.quote:De ene treffer die Romario nog nodig heeft, maakt hij graag vanaf elf meter. 'Het is mijn droom om de duizendste te maken uit een strafschop, want dan let iedereen op. Maar ik zal op dat moment nog meer trillen dan bij de penaltyserie in de finale van het WK in 1994. Ik hoop dat de doelman tegenover mij begrip heeft voor mijn situatie.'
Die maakte er meer dan 1200 in officiële wedstrijden.quote:
Scheurt ie in de aanloop van de penalty z'n kruisbanden afquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:30 schreef DrDentz het volgende:
Alles draait alleen nog om die 1000e goal bij hem, geweldig![]()
Erg mooi jaquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:30 schreef DrDentz het volgende:
Alles draait alleen nog om die 1000e goal bij hem, geweldig![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:36 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Scheurt ie in de aanloop van de penalty z'n kruisbanden af![]()
Op zo'n manier is het toch niet leuk....tenminste als ik Romario was zou ik niet op die manier m'n 1000e willen scorenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zie de scheidsrechters er daar ook nog wel voor aan om expres pingels te geven, zodat Romario die kan binnenknallen.
Zie het hem nog doen ookquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
![]()
Dan schiet hij 'm er gewoon in met afgescheurde kruisbanden
Dat gebeurde wel bij de duizendste van pelequote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Erg mooi ja.
Ik zie de scheidsrechters er daar ook nog wel voor aan om expres pingels te geven, zodat Romario die kan binnenknallen.
Ja paste ook wel bij hemquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Grappig dat hij dat voor zichzelf doet.
Op PSV.NL staat de volgende tegenreactiequote:Op zaterdag 7 april 2007 13:40 schreef aloa het volgende:
Krant 'ontdekt' duizendste doelpunt Romario
AMSTERDAM (ANP) - Romario is al een tijdje op jacht naar zijn duizendste doelpunt, maar hij blijkt die mijlpaal al gehaald te hebben. De Volkskrant schrijft vandaag dat in het eigen overzicht van de voetballer een doelpunt ontbreekt.
Op 3 augustus 1990 scoorde hij voor PSV tegen amateurclub Nieuw-Buinen. Deze treffer staat niet op de lijst van Romario.
De 41-jarige Romario scoorde op 25 maart 'nummer 999'. Sindsdien wachten bij elke wedstrijd volle stadions op doelpunt 1000. Een paar dagen geleden besloot zijn club Vasco da Gama een duel naar het stadion Maracana te verplaatsen, omdat daar meer mensen in kunnen. Bovendien is het het stadion waar Pele in 1969 zijn duizendste maakte.
Romario komt er openlijk voor uit dat hij bij het tellen van zijn doelpunten ruimhartig te werk gaat. Zo telt hij ook doelpunten mee die hij scoorde in zijn jeugd en in vriendschappelijke wedstrijden.
bron:
quote:Scoorde Romário nou wel of niet op 3 augustus 1990?
07 april 2007 11:30
De Volkskrant meldt vandaag dat Romário de mijlpaal van duizend doelpunten al heeft bereikt, omdat er een doelpunt uit de voorbereiding op het seizoen 1990-1991 niet zou zijn meegeteld.
Volgens het ED van 4 augustus 1990 scoorde Romário tegen Nieuw Buinen niet.
Eindhovens Dagblad versus De Volkskrant
Opschudding vanochtend via De Volkskrant: een oud-bestuurslid van de Drentse amateurclub Nieuw Buinen en de oud-doelman van die ploeg hebben bevestigd dat Romário op 3 augustus 1990 in een oefenwedstrijd tegen PSV (uitslag 1-8) ook een doelpunt heeft gemaakt en dat nog niet is geregistreerd in zijn eigen lijst. Als dat zo is, heeft de Braziliaan zijn duizendste goal dus al gemaakt. Dat zou dan op 25 maart jongstleden geweest zijn toen hij zijn 999ste treffer noteerde. Volgens Peter Verhagen, het historisch geweten van PSV en fulltime in dienst als clubarchivaris, maakte het Eindhovens Dagblad van destijds echter géén melding van de goal. PSV won dankzij Scheepers (3x), Vanenburg (2x), Chovanec (2x) en Popescu. De Volkskrant meldt die dag in de uitslagenrubriek echter wél dat Romário gescoord heeft: ‘Nieuw Buinen (am) - PSV 1-8. Doelpunten PSV: Vanenburg (2), Chovanec (2), Scheepers (2), Romário, Popescu’. Voormalig bestuurslid Mans Hebels van Nieuw Buinen ziet het doelpunt van Romário nog voor zich: “Hij dribbelde een paar man van ons voorbij en omspeelde de keeper.” De doelman was Derk Piebes. Die bevestigt in De Volkskrant dat hij destijds werd gepasseerd door Romario. “Bovendien schoot hij ook nog een strafschop op de paal”, meldt de krant.
Wel 90 minuten meegedaan
Maar géén Romário de Souza Faria dus als doelpuntenmaker in het krantenverslag van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990. De hamvraag luidt dan: scoorde Twan Scheepers er twee of drie die dag? Welke uitslagenrubriek is juist? Verhagen: “Romário heeft volgens de opstelling in mijn boeken wel 90 minuten meegedaan. Dat hij niet gescoord heeft die dag is natuurlijk heel opvallend, maar er wordt met geen woord over gerept in het verslag. Het was die dag heel warm, de na het WK gekochte Roemeen Popescu maakte zijn debuut voor PSV en trainer Bobby Robson was tevreden over de eerste helft maar zéér ontevreden over de tweede helft”, weet Verhagen zaterdagochtend desgevraagd uit het archief boven water te halen. “Het kan natuurlijk zijn dat één van de doelpuntenmakers per ongeluk verkeerd genoteerd is, dat Scheepers en Romário per abuis verwisseld zijn. Maar volgens onze bronnen heeft Romário die dag níet gescoord.” Het bericht van De Volkskrant wordt overigens wel langzaam ‘wereldnieuws’, omdat buitenlandse persbureau’s het ook opgepikt hebben en het nieuws ook is doorgedrongen in Brazilië.
Update: reactie Twan Scheepers
PSV Media heeft contact gelegd met oud-PSV’er Twan Scheepers om het statistische misverstand over de drie goals (ED) of twee doelpunten (Volkskrant) bijna zeventien jaar na dato uit de wereld te helpen. Scheepers kon zich het trainingskamp in Drenthe nog zeker herinneren, maar moest voor de betreffende wedstrijd tegen Nieuw Buinen informeren bij zijn moeder. Die heeft nauwkeurig ieder doelpunt van haar zoon genoteerd. “Zij bevestigde me zojuist dat ik die dag drie goals maakte. In haar agenda stond: ‘Twan drie keer’ genoteerd”, aldus Scheepers. “Ze waren zelfs dat trainingskamp op een camping in Drenthe en dus ook bij de wedstrijd.” Volgens deze bron is de uitslagenrubriek van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990 dus juist en kan het vermeende ‘verdwenen’ doelpunt van Romário dus in elk geval niet van Twan Scheepers gekomen zijn.
Wordt vervolgd
quote:Opschudding vanochtend via De Volkskrant: een oud-bestuurslid van de Drentse amateurclub Nieuw Buinen en de oud-doelman van die ploeg hebben bevestigd dat Romário op 3 augustus 1990 in een oefenwedstrijd tegen PSV (uitslag 1-8) ook een doelpunt heeft gemaakt en dat nog niet is geregistreerd in zijn eigen lijst
Wie heeft gelijk de doelman van Nieuw Buinen of Scheepers z'n moeder.quote:Scheepers kon zich het trainingskamp in Drenthe nog zeker herinneren, maar moest voor de betreffende wedstrijd tegen Nieuw Buinen informeren bij zijn moeder. Die heeft nauwkeurig ieder doelpunt van haar zoon genoteerd. “Zij bevestigde me zojuist dat ik die dag drie goals maakte. In haar agenda stond: ‘Twan drie keer’ genoteerd”, aldus Scheepers. “Ze waren zelfs dat trainingskamp op een camping in Drenthe en dus ook bij de wedstrijd.” Volgens deze bron is de uitslagenrubriek van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990 dus juist en kan het vermeende ‘verdwenen’ doelpunt van Romário dus in elk geval niet van Twan Scheepers gekomen zijn.
Dus hij had 17 jaar geleden al kunnen stoppen?quote:Op zondag 8 april 2007 22:51 schreef steve-urkel het volgende:
was net een rapportage op hart van nederland... bij v.v. nieuw-buinen zou het 1000e doelpunt kunnen zijn gescoord.
Salut, Romario. Held dat je bentquote:Romario heeft 1000ste doelpunt te pakken
21/5/2007 1 :20
Romario heeft bij de vierde poging zijn gedroomde mijlpaal gerealiseerd. De 41-jarige spits van Vasco da Gama benutte in het duel met Sport Recife in de 47ste minuut een strafschop, waardoor de ene ontbrekende goal verleden tijd is.
Ogenschijnlijk ontspannen stuurde Romario de doelman met een zacht schot de verkeerde hoek in nadat een verdediger van Sport ongelukkig hands had gemaakt. Hij had al eens laten weten graag zijn milésimo te maken uit een strafschop omdat dan iedereen sowieso zou opletten.
Wat volgde was een invasie van de pers op het veld van Vasco's thuishaven São Januário. Het spel lag zeventien minuten stil om O Baixinho te eren. Zo overhandigde hij zijn shirt aan zijn moeder en kreeg zijn zoon Romarinho de bal waarmee hij zojuist had gescoord. Huilend maakte Romario een lange ereronde.
In de eerste helft van het competitieduel was Romario al heel dichtbij geweest. In de 26ste minuut nam de voormalige PSV'er een voorzet van links ineens op z'n slof. De bal leek in de kruising te eindigen, ware het niet dat een verdediger van Sport dat koppend voorkwam.
Romario verliet het veld in de 58ste minuut onder een emotioneel applaus van zijn fans. De stand was op dat moment 3-1. Voor zijn eretreffer scoorde collega-spits Andre Dias twee keer. Erna verkleinde Sport de achterstand tot 3-1 door een doelpunt van Luciano Henrique. Vasco deelt de koppositie in het Campeonato Brasileiro met vijf clubs die ook allebei hun duels wonnen.
quote:Romario de Souza Faria heeft weer eens de voorpagina's gehaald, maar niet door zijn doelpunten. De aanvaller van Vasco da Gama is tijdens een dopingcontrole positief bevonden op het gebruik van finasteride, een verboden middel.
De 41-jarige spits onderging op 28 november een dopingcontrole, waar het gebruik van finasteride werd geconstateerd. Het middel wordt gebruikt in producten tegen haaruitval.
De oud-speler van onder meer Barcelona en PSV loopt nu het risico om voor een tijdspanne van twee jaar geschorst te worden. Het was de bedoeling van O Baixinho om in het staatskampioenschap van Río de Janeiro zijn carrière af te sluiten.
www.planet.nlquote:De aanvaller, die dit jaar de magische grens van duizend doelpunten passeerde, bevestigde in een persconferentie zijn positieve controle. Hij gaf aan geen contra-expertise aan te vragen. ,,Die zal ook positief zijn, want ik gebruik het middel al heel lang.'' De finasteride die Romario binnenkreeg zat in een middel tegen haaruitval.
quote:'Romário verlengt niet en gaat stoppen'
Romário lijkt dan toch een einde aan zijn lang lopende voetbalcarrière te gaan maken. De aanvaller zou volgens het Braziliaanse TV Globo zijn tot 30 maart lopende contract niet meer gaan verlengen. Of hij zijn laatste wedstrijd al heeft gespeeld, is nog maar de vraag.
De 71-voudig Braziliaans international, die afgelopen dinsdag de respectabele leeftijd van 42 bereikte, werd eerder in december j.l. betrapt op het gebruik van de doping finasteride. Volgens O Baixinho zat het middel in zijn bloed, omdat hij een bepaald haargroeimiddel gebruikte om kaalheid tegen te gaan. Hij kreeg toen een schorsing van 120 dagen.
Die schorsing loopt pas op zijn einde als zijn contract inmiddels is afgelopen. Romário smeekte dan ook om strafvermindering tegenover het Braziliaanse TV-station. "Ik hoop dat ik nog mag spelen namens Vasco da Gama. Ik hoop dat de rechter een redelijk besluit neemt door mijn schorsing te verminderen. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik mijn laatste wedstrijd helaas al gespeeld."
Van Sportweek.quote:Romario: 'Ik ben helemaal niet gestopt'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 29-mrt-2008 09:42
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving, is Romario (foto) niet van plan zijn carrière te beeindigen. 'Ik ben helemaal niet gestopt,' aldus de ex-PSV'er vrijdag tegen de Braziliaanse krant O Dia.
'Ik houd er nog helemaal niet mee op,' vervolgt de 42-jarige Braziliaan. 'Ik ben werkloos en wacht op aanbiedingen.' Romario kwam sinds november 2007 niet meer in actie voor zijn club Vasco Da Gama.
Eerder deze week kwam het bericht naar buiten dat Romario er na 30 maart - de datum dat zijn contract afloopt - definitief een punt achter zou zetten.(DH)
Vast wel, Romario is een icoon waar de mensen voor naar het stadion komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Van Sportweek.
Zou ie ergens nog een contract krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |