Het scoorde tevens zijn 500e competitie treffer.quote:Romario na onwerkelijk duel nog onsterfelijker
5/12/2005 11:21
Romario heeft opnieuw een titel bijgeschreven op zijn rijke erelijst. Op de laatste speeldag van het Campeonato Brasileiro scoorde de 39-jarige spits van Vasco da Gama twee keer in een opmerkelijke wedstrijd tegen Paraná en haalde daarmee de topscorerstitel binnen.
'Dit is een bijzondere dag voor mij', vertelde de voormalige PSV'er achteraf. 'Ik heb een prestatie van formaat geleverd door op mijn leeftijd topscorer te worden in zo'n grote competitie. Ik heb zelfs mijn eigen record verbeterd.'
Romario speelde een wisselvallige wedstrijd. Hij miste twee keer alleen voor de keeper, O Baixinho schoot over. Ook werd een doelpunt van hem in de slotfase afgekeurd vanwege buitenspel, onterecht zo bleek uit de beelden.
Vanaf de strafschopstip was hij wel succesvol. De eerste keer was het direct raak. Bij zijn tweede penalty werd zijn inzet gestopt, waarna hij uit de rebound scoorde. De treffer werd echter afgekeurd omdat een speler van Paraná te vroeg was ingelopen. In de herkansing scoorde Romario ineens.
Met 22 goals mag Romario zich artilheiro van Brazilië noemen. Hij liet Robson (Paysandu, 21) en Carlos Tevez (20) achter zich. Romario had 31 wedstrijden nodig om op zijn hoogste score ooit in de nationale competitie uit te komen.
Het was voor de derde keer dat Romario de nationale topscorerstitel opeiste, hij is daarmee mederecordhouder. Alleen Dario (jaren zeventig) en Tulio (tachtig en negentig) waren ook drie keer de trefzekerste.
Romario werd zeven keer topscorer van het Campeonato Carioca (staatskam-pioenschap van Rio de Janeiro). Alleen Zico komt met zes titels als Rio's topschutter een beetje in de buurt.
Zeker knap van die ouwe, doe t hem niet naquote:Op maandag 5 december 2005 14:47 schreef Dos37 het volgende:
WAt een top voetballer is en blijft het toch ook nog. 39 jaar en nog zo voetballen. Hij moet mee naar het WK
Als international iddquote:
Kan ik me voorstellen jaquote:Op maandag 5 december 2005 21:42 schreef rubbereend het volgende:
hij is sowieso de beste voetballer die ik ooit in levende lijve heb mogen aanschouwen in het stadion.
Absoluut. De sfeer in het stadion toen hij zijn eerste invalbeurt maakte was heel apart.quote:Op maandag 5 december 2005 21:42 schreef rubbereend het volgende:
hij is sowieso de beste voetballer die ik ooit in levende lijve heb mogen aanschouwen in het stadion.
Als één van de beste spitsen ooit.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:36 schreef fernando_redondo het volgende:
Hij zou met zijn 30e stoppen![]()
Hoe denk je overigens dat Romario de geschiedenis in gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |