Dat gebeurde wel bij de duizendste van pelequote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Erg mooi ja.
Ik zie de scheidsrechters er daar ook nog wel voor aan om expres pingels te geven, zodat Romario die kan binnenknallen.
Ja paste ook wel bij hemquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Grappig dat hij dat voor zichzelf doet.
Op PSV.NL staat de volgende tegenreactiequote:Op zaterdag 7 april 2007 13:40 schreef aloa het volgende:
Krant 'ontdekt' duizendste doelpunt Romario
AMSTERDAM (ANP) - Romario is al een tijdje op jacht naar zijn duizendste doelpunt, maar hij blijkt die mijlpaal al gehaald te hebben. De Volkskrant schrijft vandaag dat in het eigen overzicht van de voetballer een doelpunt ontbreekt.
Op 3 augustus 1990 scoorde hij voor PSV tegen amateurclub Nieuw-Buinen. Deze treffer staat niet op de lijst van Romario.
De 41-jarige Romario scoorde op 25 maart 'nummer 999'. Sindsdien wachten bij elke wedstrijd volle stadions op doelpunt 1000. Een paar dagen geleden besloot zijn club Vasco da Gama een duel naar het stadion Maracana te verplaatsen, omdat daar meer mensen in kunnen. Bovendien is het het stadion waar Pele in 1969 zijn duizendste maakte.
Romario komt er openlijk voor uit dat hij bij het tellen van zijn doelpunten ruimhartig te werk gaat. Zo telt hij ook doelpunten mee die hij scoorde in zijn jeugd en in vriendschappelijke wedstrijden.
bron:
quote:Scoorde Romário nou wel of niet op 3 augustus 1990?
07 april 2007 11:30
De Volkskrant meldt vandaag dat Romário de mijlpaal van duizend doelpunten al heeft bereikt, omdat er een doelpunt uit de voorbereiding op het seizoen 1990-1991 niet zou zijn meegeteld.
Volgens het ED van 4 augustus 1990 scoorde Romário tegen Nieuw Buinen niet.
Eindhovens Dagblad versus De Volkskrant
Opschudding vanochtend via De Volkskrant: een oud-bestuurslid van de Drentse amateurclub Nieuw Buinen en de oud-doelman van die ploeg hebben bevestigd dat Romário op 3 augustus 1990 in een oefenwedstrijd tegen PSV (uitslag 1-8) ook een doelpunt heeft gemaakt en dat nog niet is geregistreerd in zijn eigen lijst. Als dat zo is, heeft de Braziliaan zijn duizendste goal dus al gemaakt. Dat zou dan op 25 maart jongstleden geweest zijn toen hij zijn 999ste treffer noteerde. Volgens Peter Verhagen, het historisch geweten van PSV en fulltime in dienst als clubarchivaris, maakte het Eindhovens Dagblad van destijds echter géén melding van de goal. PSV won dankzij Scheepers (3x), Vanenburg (2x), Chovanec (2x) en Popescu. De Volkskrant meldt die dag in de uitslagenrubriek echter wél dat Romário gescoord heeft: ‘Nieuw Buinen (am) - PSV 1-8. Doelpunten PSV: Vanenburg (2), Chovanec (2), Scheepers (2), Romário, Popescu’. Voormalig bestuurslid Mans Hebels van Nieuw Buinen ziet het doelpunt van Romário nog voor zich: “Hij dribbelde een paar man van ons voorbij en omspeelde de keeper.” De doelman was Derk Piebes. Die bevestigt in De Volkskrant dat hij destijds werd gepasseerd door Romario. “Bovendien schoot hij ook nog een strafschop op de paal”, meldt de krant.
Wel 90 minuten meegedaan
Maar géén Romário de Souza Faria dus als doelpuntenmaker in het krantenverslag van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990. De hamvraag luidt dan: scoorde Twan Scheepers er twee of drie die dag? Welke uitslagenrubriek is juist? Verhagen: “Romário heeft volgens de opstelling in mijn boeken wel 90 minuten meegedaan. Dat hij niet gescoord heeft die dag is natuurlijk heel opvallend, maar er wordt met geen woord over gerept in het verslag. Het was die dag heel warm, de na het WK gekochte Roemeen Popescu maakte zijn debuut voor PSV en trainer Bobby Robson was tevreden over de eerste helft maar zéér ontevreden over de tweede helft”, weet Verhagen zaterdagochtend desgevraagd uit het archief boven water te halen. “Het kan natuurlijk zijn dat één van de doelpuntenmakers per ongeluk verkeerd genoteerd is, dat Scheepers en Romário per abuis verwisseld zijn. Maar volgens onze bronnen heeft Romário die dag níet gescoord.” Het bericht van De Volkskrant wordt overigens wel langzaam ‘wereldnieuws’, omdat buitenlandse persbureau’s het ook opgepikt hebben en het nieuws ook is doorgedrongen in Brazilië.
Update: reactie Twan Scheepers
PSV Media heeft contact gelegd met oud-PSV’er Twan Scheepers om het statistische misverstand over de drie goals (ED) of twee doelpunten (Volkskrant) bijna zeventien jaar na dato uit de wereld te helpen. Scheepers kon zich het trainingskamp in Drenthe nog zeker herinneren, maar moest voor de betreffende wedstrijd tegen Nieuw Buinen informeren bij zijn moeder. Die heeft nauwkeurig ieder doelpunt van haar zoon genoteerd. “Zij bevestigde me zojuist dat ik die dag drie goals maakte. In haar agenda stond: ‘Twan drie keer’ genoteerd”, aldus Scheepers. “Ze waren zelfs dat trainingskamp op een camping in Drenthe en dus ook bij de wedstrijd.” Volgens deze bron is de uitslagenrubriek van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990 dus juist en kan het vermeende ‘verdwenen’ doelpunt van Romário dus in elk geval niet van Twan Scheepers gekomen zijn.
Wordt vervolgd
quote:Opschudding vanochtend via De Volkskrant: een oud-bestuurslid van de Drentse amateurclub Nieuw Buinen en de oud-doelman van die ploeg hebben bevestigd dat Romário op 3 augustus 1990 in een oefenwedstrijd tegen PSV (uitslag 1-8) ook een doelpunt heeft gemaakt en dat nog niet is geregistreerd in zijn eigen lijst
Wie heeft gelijk de doelman van Nieuw Buinen of Scheepers z'n moeder.quote:Scheepers kon zich het trainingskamp in Drenthe nog zeker herinneren, maar moest voor de betreffende wedstrijd tegen Nieuw Buinen informeren bij zijn moeder. Die heeft nauwkeurig ieder doelpunt van haar zoon genoteerd. “Zij bevestigde me zojuist dat ik die dag drie goals maakte. In haar agenda stond: ‘Twan drie keer’ genoteerd”, aldus Scheepers. “Ze waren zelfs dat trainingskamp op een camping in Drenthe en dus ook bij de wedstrijd.” Volgens deze bron is de uitslagenrubriek van het Eindhovens Dagblad van 4 augustus 1990 dus juist en kan het vermeende ‘verdwenen’ doelpunt van Romário dus in elk geval niet van Twan Scheepers gekomen zijn.
Dus hij had 17 jaar geleden al kunnen stoppen?quote:Op zondag 8 april 2007 22:51 schreef steve-urkel het volgende:
was net een rapportage op hart van nederland... bij v.v. nieuw-buinen zou het 1000e doelpunt kunnen zijn gescoord.
Salut, Romario. Held dat je bentquote:Romario heeft 1000ste doelpunt te pakken
21/5/2007 1 :20
Romario heeft bij de vierde poging zijn gedroomde mijlpaal gerealiseerd. De 41-jarige spits van Vasco da Gama benutte in het duel met Sport Recife in de 47ste minuut een strafschop, waardoor de ene ontbrekende goal verleden tijd is.
Ogenschijnlijk ontspannen stuurde Romario de doelman met een zacht schot de verkeerde hoek in nadat een verdediger van Sport ongelukkig hands had gemaakt. Hij had al eens laten weten graag zijn milésimo te maken uit een strafschop omdat dan iedereen sowieso zou opletten.
Wat volgde was een invasie van de pers op het veld van Vasco's thuishaven Săo Januário. Het spel lag zeventien minuten stil om O Baixinho te eren. Zo overhandigde hij zijn shirt aan zijn moeder en kreeg zijn zoon Romarinho de bal waarmee hij zojuist had gescoord. Huilend maakte Romario een lange ereronde.
In de eerste helft van het competitieduel was Romario al heel dichtbij geweest. In de 26ste minuut nam de voormalige PSV'er een voorzet van links ineens op z'n slof. De bal leek in de kruising te eindigen, ware het niet dat een verdediger van Sport dat koppend voorkwam.
Romario verliet het veld in de 58ste minuut onder een emotioneel applaus van zijn fans. De stand was op dat moment 3-1. Voor zijn eretreffer scoorde collega-spits Andre Dias twee keer. Erna verkleinde Sport de achterstand tot 3-1 door een doelpunt van Luciano Henrique. Vasco deelt de koppositie in het Campeonato Brasileiro met vijf clubs die ook allebei hun duels wonnen.
quote:Romario de Souza Faria heeft weer eens de voorpagina's gehaald, maar niet door zijn doelpunten. De aanvaller van Vasco da Gama is tijdens een dopingcontrole positief bevonden op het gebruik van finasteride, een verboden middel.
De 41-jarige spits onderging op 28 november een dopingcontrole, waar het gebruik van finasteride werd geconstateerd. Het middel wordt gebruikt in producten tegen haaruitval.
De oud-speler van onder meer Barcelona en PSV loopt nu het risico om voor een tijdspanne van twee jaar geschorst te worden. Het was de bedoeling van O Baixinho om in het staatskampioenschap van Río de Janeiro zijn carričre af te sluiten.
www.planet.nlquote:De aanvaller, die dit jaar de magische grens van duizend doelpunten passeerde, bevestigde in een persconferentie zijn positieve controle. Hij gaf aan geen contra-expertise aan te vragen. ,,Die zal ook positief zijn, want ik gebruik het middel al heel lang.'' De finasteride die Romario binnenkreeg zat in een middel tegen haaruitval.
quote:'Romário verlengt niet en gaat stoppen'
Romário lijkt dan toch een einde aan zijn lang lopende voetbalcarričre te gaan maken. De aanvaller zou volgens het Braziliaanse TV Globo zijn tot 30 maart lopende contract niet meer gaan verlengen. Of hij zijn laatste wedstrijd al heeft gespeeld, is nog maar de vraag.
De 71-voudig Braziliaans international, die afgelopen dinsdag de respectabele leeftijd van 42 bereikte, werd eerder in december j.l. betrapt op het gebruik van de doping finasteride. Volgens O Baixinho zat het middel in zijn bloed, omdat hij een bepaald haargroeimiddel gebruikte om kaalheid tegen te gaan. Hij kreeg toen een schorsing van 120 dagen.
Die schorsing loopt pas op zijn einde als zijn contract inmiddels is afgelopen. Romário smeekte dan ook om strafvermindering tegenover het Braziliaanse TV-station. "Ik hoop dat ik nog mag spelen namens Vasco da Gama. Ik hoop dat de rechter een redelijk besluit neemt door mijn schorsing te verminderen. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik mijn laatste wedstrijd helaas al gespeeld."
Van Sportweek.quote:Romario: 'Ik ben helemaal niet gestopt'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 29-mrt-2008 09:42
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving, is Romario (foto) niet van plan zijn carričre te beeindigen. 'Ik ben helemaal niet gestopt,' aldus de ex-PSV'er vrijdag tegen de Braziliaanse krant O Dia.
'Ik houd er nog helemaal niet mee op,' vervolgt de 42-jarige Braziliaan. 'Ik ben werkloos en wacht op aanbiedingen.' Romario kwam sinds november 2007 niet meer in actie voor zijn club Vasco Da Gama.
Eerder deze week kwam het bericht naar buiten dat Romario er na 30 maart - de datum dat zijn contract afloopt - definitief een punt achter zou zetten.(DH)
Vast wel, Romario is een icoon waar de mensen voor naar het stadion komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Van Sportweek.
Zou ie ergens nog een contract krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |