VBD vind ik echt nog steeds de bestequote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:16 schreef jimjim1983 het volgende:
die nieuwe van de Jedi Mind Tricks vind ik niet echt super. het klinkt me wat te schreeuwerig,. geef mij maar dat eerste album van hun dat heeft nog van die vage beats.
die beats zijn vooral te schreeuwerig. op violent by design heb je tenminste nog die lekkere vage beats.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:54 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
VBD vind ik echt nog steeds de besteen dat schreewen hoort erbij
Unaniem als kutste nummer uitgeroepen? Door wie dan? Ik vind het juist een phatte track met veel memorabele oneliners (\"we flip your car over like Long Island steroid abusers\")quote:En RA The Rugged Man was toch van dat nummer op Soundbombing 2 dat unaniem als kutste nummer op die cd werd uitgeroepen? Stanley Kubrick...
VBD is niet hun eerste album dat is The Psycho-social-chemical-biological-and-electromagnetic manipulation of human consciousness LPquote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die beats zijn vooral te schreeuwerig. op violent by design heb je tenminste nog die lekkere vage beats.
Ik kende m al, maar vet nummertje hoorquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:48 schreef cosmick het volgende:
BTW: heb nog ff een nieuwe rapclassic online gezet op mijn site. King Tee's the coolest.
Die scratches..quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik kende m al, maar vet nummertje hoor![]()
truequote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:23 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
VBD is niet hun eerste album dat is The Psycho-social-chemical-biological-and-electromagnetic manipulation of human consciousness LP
Ik heb het een en ander gecheckt inderdaad. 3 nummertjes slechts want echt makkelijk te vinden is het niet. Dus ik ga meteen weer ff een poging wagenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:43 schreef Mr.Tear het volgende:
Ja toch![]()
Heb je die shit gecheckt of niet?
Ik hoop ook nog zeker te gaan, heb waarschijnlijk nieuw werk dus er bestaat een kans dat ik moet werken en anders ga ik zeker.
Ik ook niet, maar het klinkt wel gaaf. Alleen op een dinsdag, in Amsterdam, na 2'en...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:22 schreef jimjim1983 het volgende:
2 november in de melkweg:
...
ik ken 'm volgens mij niet![]()
Oa bij rapreviews.com, maar ik had wel meer reviews gelezen met een zelfde idee.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 10:48 schreef AboruAsli het volgende:
Unaniem als kutste nummer uitgeroepen? Door wie dan?
Vind het zelf zeker niet kut, maar ik heb in een paar reviews wel gelezen dat reviewers het nummer out-of-place vonden e.d.quote:Unfortunately, it doesn't keep getting better and better, as the blend slides into "Stanley Kubrick" by Ra the Rugged Man, a confused, jumbled mess of a song that sounds like what might have happened if Ghostface Killah had graduated from Harvard: disjointed, stream of consciousness bullshit that makes no sense at all, really. One of the few missteps on the entire album.
Shapeshifters? Das toch van Lola's Theme? Das toch geen hiphop (niet dat dat boeit hoorquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag gehaald :
Abdominal & DJ Fase -- Flowtation Device
Heiruspecs -- A Tiger Dancing
Insight -- The Blast Radius
Oh No -- The Disruption
Shapeshifters -- The Shapeshifters Was Here
kan ik enigsinds wel begrijpen ik vind het ook er niet echt tussen vallen , maarja dan kan je bahamadia & talib net zogoed er ook niet echt tussen vinden passen , aangezien dat eilk de enige 2 nummers zijn die op sb 2 meer de rustpunten aanduidenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:10 schreef keeper het volgende:
Vind het zelf zeker niet kut, maar ik heb in een paar reviews wel gelezen dat reviewers het nummer out-of-place vonden e.d.
Ok. Die van Abdominal lijkt me dus ook best vet... op Music For The Mature B-Boy is hij in ieder geval goed bezig...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en Mar ik koop mijn albums bijna altijd blind , totnu toe heb ik 3-5% aan echte miskopen gedaan , dus die neem ik op de koop toe , geef mijn mening wel zodra ik het goed heb kunnen luisteren
(die Hieruspecs en Abdominal & DJ Fase zijn wel vet btw)
er zitten wel wat dope nummers tussen als ik die sampletjes zo luister. ik ga eens op zoek naar dat album.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
damn Insight is way dope, zelf geschreven en geproduceerd ook nog
Hier kan je wat samples horen
Die wil ik ook hebben.. Is het wat of niet? Met DJ Format is iig erg goed!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag gehaald :
Abdominal & DJ Fase -- Flowtation Device
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:15 schreef Foxxy het volgende:
Die wil ik ook hebben.. Is het wat of niet? Met DJ Format is iig erg goed!
Geloof t wel dusquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
(die Hieruspecs en Abdominal & DJ Fase zijn wel vet btw)
Ik ben benieuwd of het wat wordt. Heb er iig wel zin inquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
* Foxxy is ook van de partij.
Ik hoop dat ze ook oud werk doen en niet alleen van dat nieuwste album. Die is op zich wel oke, maar ik ga toch meer vanwege het oude... en omdat het simpelweg De La is uiteraard
Waar en wanneer?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:26 schreef jimjim1983 het volgende:
wie gaan er hier allemaal naar The Roots?
misschien dat zij 't ook gebruiken maar ik heb het van Organized Konfusion's Stress (quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:49 schreef AboruAsli het volgende:
Yo JimJim,
Vette signature! 'Checkin my style' van Ultramagnetic toch?
Laters!!
AA
Paradiso, Amsterdam, 16 en 17 december.quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:49 schreef Foxxy het volgende:
Waar en wanneer?
Het is doordeweeks en vlak voor de kerstvakantie, dus misschien wel.quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:26 schreef jimjim1983 het volgende:
Ja de 17equote:Op zondag 31 oktober 2004 19:26 schreef jimjim1983 het volgende:
Ja, bij mij is dat ook het probleemquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:38 schreef Dizzee het volgende:
als ik centen heb ga ik zeker.
alleen schoolgeld is net weer afgeschreven
HOTDAMN!!! Ben net 3 weken vader en al die slapeloze nachten wreken zich nu. Tuurlijk is je signature afkomstig van Organized Konfusion!quote:Op zondag 31 oktober 2004 21:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien dat zij 't ook gebruiken maar ik heb het van Organized Konfusion's Stress ()
Hartelijk gefeliciteerd man, met de kleinequote:Op maandag 1 november 2004 10:32 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
HOTDAMN!!! Ben net 3 weken vader en al die slapeloze nachten wreken zich nu. Tuurlijk is je signature afkomstig van Organized Konfusion!
Was een beetje in de war....![]()
Maar ehhhhh, dat nummer van Ultra roelt trouwens wel hoor. Moet je echt checken (net als de rest van hun 2e album 'The four horsemen').
Laters!!
AA
* Noteert in agenda.quote:Op zondag 31 oktober 2004 21:08 schreef jimjim1983 het volgende:
Paradiso, Amsterdam, 16 en 17 december.![]()
Kijk! Gefeliciteerd AA!quote:Op maandag 1 november 2004 10:32 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
HOTDAMN!!! Ben net 3 weken vader en al die slapeloze nachten wreken zich nu.
quote:Op maandag 1 november 2004 10:32 schreef AboruAsli het volgende:
HOTDAMN!!! Ben net 3 weken vader en al die slapeloze nachten wreken zich nu. Tuurlijk is je signature afkomstig van Organized Konfusion!
feliquote:Op maandag 1 november 2004 10:32 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
HOTDAMN!!! Ben net 3 weken vader en al die slapeloze nachten wreken zich nu.
AA
Hahaha! Ze heet Eliorah Joni. Heb nog ff gedacht aan Lyte, Roxanne of Jean Grae, maar vond Eliorah Joni toch net wat mooier.quote:Op maandag 1 november 2004 13:48 schreef cosmick het volgende:
Naar welke rapper is zij/hij vernoemd trouwens?
Thanks for da tip JJ!!!quote:Op maandag 1 november 2004 20:07 schreef jimjim1983 het volgende:
ik had er gewoon overheen gelezen dat je vader was geworden![]()
gefeliciteerd![]()
als je een foto wilt uploaden kan je http://picserver.student.utwente.nl/ gebruiken.
Word!quote:Op maandag 1 november 2004 21:40 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Thanks for da tip JJ!!!
Okay, ff proberen dan.
[afbeelding]
Laters!!
AA
ik weet alleen dat Pete Rock aan alles heeft meegewerktquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:56 schreef AboruAsli het volgende:
Dudes,
Iedereen nogmaals bedankt voor alle felicitaties! I appreciate it!
Maar ff vraagje: iemand die nieuwe Edo G al gehoord waar Smultie-NL het over heeft? Ik ben zeeeeer benieuwd! Soulbro number 1 en Ed OG is in mijn ogen een wel heel lekker combinatie van flows en beats.
Dus ehhh, alle info is welkom!![]()
Laters!!
AA
quote:Op maandag 1 november 2004 21:40 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Thanks for da tip JJ!!!
Okay, ff proberen dan.
[afbeelding]
Laters!!
AA
40 winks maakt (maken?) heerlijke beatsquote:Op dinsdag 2 november 2004 06:58 schreef SMulTiE-NL het volgende:
Gefeli AA!!!!
En ff ontopic:
Check voor de lol eens de volgende 2 Antwerpse producers ...... Padmo en Weedy, samen 40 Winks:
http://www.40winksmusic.com/
Op http://www.soundclick.com/bands/1/40winksmusic.htm is hun muziek (legaal) te downloaden.
Het laat zich het beste omschrijven als laid-back hiphop (instrumentaal) gemixt met jazz en soul. Tevens worden er veel fragmenten uit films ingesampled.
Check ook vooral Hit The Hay Mixtape..... heerlijk om (dadelijk weer) in de zomer te chillen in het parkje met een grote joint en een Grolsch beugel......
*cheers*
/en ook nog .......
De nieuwe Edo G LP (My Own Worst Enemy) is ook zeeeeeeeeer vet !!!!
quote:Op maandag 1 november 2004 21:40 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Thanks for da tip JJ!!!
Okay, ff proberen dan.
[afbeelding]
Laters!!
AA
heb 'm al vaker zien liggen maar die cover schrok me een beetje af.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:13 schreef Hellrazor het volgende:
ik heb gister deze docu gezien [afbeelding]
en hij was veel beter dan ik dacht![]()
ik had een typisch mtv docudinges verwacht maar het was veel meer waarom disssen ze elkaar enzo blablabla , met best veel oldscool om maar is op te noemen welke ik me nog kan herrineren : kool g rap , BDP krs , mc shan , nwa , ice t , en nog veel meer best een aanrader dus je ziet btw bijna niks van de artiesten op de cover![]()
Ligt ie ook in de videotheek? Ff checken toch? Ik kijk die dingen toch vaak maar één keer, dus downen of kopen vind ik dan weer teveel moeite.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:13 schreef Hellrazor het volgende:
ik heb gister deze docu gezien [afbeelding]
en hij was veel beter dan ik dacht![]()
ik had een typisch mtv docudinges verwacht maar het was veel meer waarom disssen ze elkaar enzo blablabla , met best veel oldscool om maar is op te noemen welke ik me nog kan herrineren : kool g rap , BDP krs , mc shan , nwa , ice t , en nog veel meer best een aanrader dus je ziet btw bijna niks van de artiesten op de cover![]()
ja ik ookquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:08 schreef AboruAsli het volgende:
Hebben jullie ook van die hiphop tracks waarbij het kippenvel over je rug trekt als je ze hoort?
die is goed jaquote:Op dinsdag 2 november 2004 17:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag in de locale 2de hands platenzaak Freestyle Fellowship -- Innercity Griots(1993) gevonden , damn wat een goede plaat van de oude click van oa aceyalone
Jeetje... dit is helemaal aan mij voorbij gegaan geloof ik.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik weet alleen dat Pete Rock aan alles heeft meegewerkt![]()
Ik heb er een tijdje geleden veel goeds over gelezen inderdaad... Lijkt me een leuke plaat maar ben er nog niet echt aan toe gekomen. Nu meteen maar ff doenquote:Op dinsdag 2 november 2004 17:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag in de locale 2de hands platenzaak Freestyle Fellowship -- Innercity Griots(1993) gevonden , damn wat een goede plaat van de oude click van oa aceyalone
Edo G komt met een album in samenwerking met Pete Rock, niet Ed OG. geloof het of niet, het zijn 2 verschillende personenquote:Op dinsdag 2 november 2004 20:26 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jeetje... dit is helemaal aan mij voorbij gegaan geloof ik.
Een album van Ed OG, in samenwerking met Pete Rock... dat moet ik checken
Nog nooit van Edo G gehoordquote:Op dinsdag 2 november 2004 20:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Edo G komt met een album in samenwerking met Pete Rock, niet Ed OG. geloof het of niet, het zijn 2 verschillende personen
hmm...ik dacht dat het 2 personen waren. zal het wel niet goed gehoord hebbenquote:Op dinsdag 2 november 2004 20:45 schreef Zanderrr het volgende:
Edo G. en Ed OG (van "I got to have it") zijn wel dezelfde persoon, zie bijv. hier: http://www.rapreviews.com/archive/2003_03_wishful.html
Ben ook wel benieuwd naar die cd, eigenlijk.
Hmmmm, zo'n collabo wil ik graag in z'n originele verpakking halen, 'num sayin'?quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:34 schreef SMulTiE-NL het volgende:
ja, ik heb hem....en als ik 't mag zeggen, is het met www.packetnews.com en mirc aardig simpel binnen te halen
Ik denk het ook ja, maar het blijft De La Soul natuurlijk. Die weten wel hoe ze een feestje moeten geven lijkt mequote:Op dinsdag 2 november 2004 23:57 schreef Ez3 het volgende:
En over De La Soul, ik neem aan dat ze veel tracks van Grind Date doen.. ff promoten neem ik aan, maar is afwachten natuurlijk
Ow.. zeker man!quote:Op woensdag 3 november 2004 09:50 schreef AboruAsli het volgende:
- JVC Force: Strong Island
Laters!!
AA
Zekers! Kan me nog goed herinneren dat ik 'The Badman is robbin' voor het eerst hoorde van die crew, echt supervet!quote:Op woensdag 3 november 2004 12:08 schreef cosmick het volgende:
Ook maar even wat kippeveltracks dan
Hijack - stylewarriors From the UK, deze band, en uitermate tof ("undercooover!")!
quote:Op woensdag 3 november 2004 13:01 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Zekers! Kan me nog goed herinneren dat ik 'The Badman is robbin' voor het eerst hoorde van die crew, echt supervet!Heb toen ook gelijk dat album van ze gekocht (The Horns of Jericho) met die megafoute hoes (die gasten met gasmaskers op en ninjapakken aan, inclusief samuraizwaard en zo - lol
).
Je vergeet trouwens een van de beste engelse mc's: Caveman! (Pages And Pages, Fry You Like Fish). Erg goed!quote:Er kwam in die tijd trouwens veel rauwe hiphop uit de UK. Vond ik echt goede zaak. Een paar namen die ik zeer tof vond: MC Mello en Dj Pogo, MC Duke, MC Merlin, Silver Bullit, Overlord X, natuurlijk de one and only 'EZ Q' Derek B en last but definitely not least Gunshot!
Hahahahaha!!! Die hoes! What the f*&ck were those guys thinkin'??!?!quote:Op woensdag 3 november 2004 13:21 schreef cosmick het volgende:
[..]
[afbeelding]
Masterlijk!
[..]
Je vergeet trouwens een van de beste engelse mc's: Caveman! (Pages And Pages, Fry You Like Fish). Erg goed!
Shit ja, ik heb thuis wel wat tracks van MC Mello.. maar de titel weet ik zo niet uit mijn hoofd. Volgens mij komt het wel van zijn album "comin' correct'.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:12 schreef AboruAsli het volgende:
Oh Cos, nog ff vraagje. Ik zoek al heel lang de titel van een oude track van MC Mello & DJ Pogo. Ik kan de track alleen maar beschrijven, dus ik hoop dat dat voldoende is. De track begint met een kale beat (met een zware bassdrum), er zit volgens mij ook een sample in van de JB's (een gitaarlick) en DJ Pogo scratched in het nummer met, wat het lijkt, een rockgitaar-solo. Een zin die ik me kan herinneren uit de track is iets van 'cuttin for info, I'm Mello Pogo'.
You da man!quote:Op woensdag 3 november 2004 15:13 schreef cosmick het volgende:
[..]
Shit ja, ik heb thuis wel wat tracks van MC Mello.. maar de titel weet ik zo niet uit mijn hoofd. Volgens mij komt het wel van zijn album "comin' correct'.
Ik ga ff zoeken![]()
I'll do my best! Ik kan me dit nummer vaag herinneren en ben er nu zelf ook weer benieuwd naarquote:Op woensdag 3 november 2004 15:22 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
You da man!
Laters!!
AA
PS: Behalve die rockgitaar-scratch, wordt er ook nog gescratched met een vocal. Het lijkt of iemand 'Hello' zegt en Pogo's cuttin that shit up! Hoop dat je eratcher kan komen gozer!
Bumpy Knuckles baby...quote:Op woensdag 3 november 2004 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb Industry Shakedown herontdekt![]()
'quote:Op woensdag 3 november 2004 15:37 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nummer ("pick up on this") kende ik nog niet en is echt stukken beter dan dat 'born this way' enzo.
Ben die 'Cookie mix' nu aan het downen.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:37 schreef cosmick het volgende:
[..]
Trouwens, heb je deze mix ooit gedownload? Eerst hoor je Scratch die Stezo opcut, maar daarna een best tof nummer van de Cookie Crew (ook uit de UK), jawel! Susie Q en MC Remedee.
Nummer ("pick up on this") kende ik nog niet en is echt stukken beter dan dat 'born this way' enzo.
Dus toch nog props to them
[afbeelding]
Ken je trouwens die Eastender-rap van MC Mikron (oftwel de Rebel MC)?? Echt lachwekkend; nummer is gebaseerd op het thema van de Easterenders. Wordt echt g r u w e l i j k vet in gescratched trouwens!
ff gezocht; hier is ie in realaudio. Wehehehe!!!
Hmmm, vond z'n 2 Outta Millions shiznit toch wel een stukkie doper moet ik je bekennen. Vooral die ene EP van ze uit 1997 (?).quote:Op donderdag 4 november 2004 11:41 schreef cosmick het volgende:
Gisteren nog geen tijd gehad, sorry. Ga iig ff bij Serch informeren zo
Gisteren zag ik mijn oude gabber Laquatel op TMF! Ik wist wel dat ie een clip had enzo maar had die shit nog niet gecheckt (kort stukje van de track hier).
Nou, ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vond het wel dope, ondanks dat het in het Nederland was!
Props 2 him!
is dit die kale blanke gast? in dat geval zag ik gister ook die clip op tmf. vind het nummer een beetje standaard klinken.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:41 schreef cosmick het volgende:
Gisteren zag ik mijn oude gabber Laquatel op TMF! Ik wist wel dat ie een clip had enzo maar had die shit nog niet gecheckt (kort stukje van de track hier).
Nou, ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vond het wel dope, ondanks dat het in het Nederland was!
Props 2 him!
Dat is idd dezelfde. Een paar ouwe tracks staan nog steeds op mijn site onder 'beats' trouwensquote:Op donderdag 4 november 2004 11:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dit die kale blanke gast? in dat geval zag ik gister ook die clip op tmf. vind het nummer een beetje standaard klinken.
en is dit diezelfde gast als op die nummers van jou die je een hele lang tijd geleden hier postte?
ah vet, leuke muziek maakten julliequote:Op donderdag 4 november 2004 11:58 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dat is idd dezelfde. Een paar ouwe tracks staan nog steeds op mijn site onder 'beats' trouwens
Ik vind het vooral tof om Christiaan zo in een clip te zien. Die gast is al zolang bezig dat ik het wel tof voor 'm vind. Natuurlijk ga je wel een commerciële weg in zo (volgens mij is dit ook nog "superclip" of TMF) en dat Ali Borsato in die clip zit vind ik ook wat minder.. maar ja
Mja, ik denk dat ie gewoon van de muziek wil leven en dan moet je je in Nederland op de hitparades richten.... en te gast zijn bij Giel Beelenquote:Op donderdag 4 november 2004 11:47 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hmmm, vond z'n 2 Outta Millions shiznit toch wel een stukkie doper moet ik je bekennen. Vooral die ene EP van ze uit 1997 (?).
Tsja, in principe wordt die markt gecreëerd door de platenbonzen he? Je sig is wat dat betreft erg toepasselijk.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en ik begrijp wel dat ie een commerciele weg in slaat, had liever dat er wat van jullie oude muziek op tmf zou komen maarja, daar is helaas geen markt voor.
ja K-Liber is natuurlijk wel van een schandalig laag niveau, met die dikke antilliaan die maar wat staat te schreeuwenquote:Op donderdag 4 november 2004 12:07 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Tsja, in principe wordt die markt gecreëerd door de platenbonzen he? Je sig is wat dat betreft erg toepasselijk.
En tsja, Laquatel is wel een commercieel pad ingeslagen, maar ik moet zeggen dat ik dit toch wel van een heel andere orde vind dan bijvoorbeeld een K-Liber. Dan vind ik dat LaQuatel toch een stuk meer boombap brengt, i.t.t. die ongeïnspireerde shit van die K-lote groep.
Laters!!
AA
LOL!quote:Op donderdag 4 november 2004 12:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja K-Liber is natuurlijk wel van een schandalig laag niveau, met die dikke antilliaan die maar wat staat te schreeuwen![]()
Think so. Check: http://www.1001artiesten.(...)=4&ArtistNameID=1848quote:Op donderdag 4 november 2004 12:02 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zit DJ Mass achter die beats eigenlijk?
Ah, dankquote:Op donderdag 4 november 2004 12:17 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Think so. Check: http://www.1001artiesten.(...)=4&ArtistNameID=1848
Laters!!
AA
Ik ben zeer benieuwd Cos!quote:Op donderdag 4 november 2004 12:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ah, dank![]()
Ik zal jullie later wat laten horen wat we (ik, Serch en MB zelf) gemaakt hebben voor het derde album van Marshal Blueberry. In het engels en niet commercieel (en hier een beetje promoten natuurlijk, ahaha!)
Geef maar een seintje! Sowieso tof om in dit topic eigen muziek te laten horen natuurlijk!quote:Op donderdag 4 november 2004 12:33 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Als de tracks een wat definitievere status hebben (en Cosmick ze evt wil hosten op zijn site), kan ik ze wellicht hier posten.
is dat die gast met die hele foute clip over dat internetpimpen ofzoquote:Op donderdag 4 november 2004 11:41 schreef cosmick het volgende:
Gisteren nog geen tijd gehad, sorry. Ga iig ff bij Serch informeren zo
Props 2 him!
"Ik ben smooth slick suave mellow voor mijn vrijdagavond geen challenge maar chello"quote:Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
is dat die gast met die hele foute clip over dat internetpimpen ofzo![]()
Clak Wallabee ofzo heet dat nummer ja...quote:Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
is dat die gast met die hele foute clip over dat internetpimpen ofzo![]()
Aaaaaaaaaaaaaah! real hiphop heads!quote:Op donderdag 4 november 2004 09:50 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Ben die 'Cookie mix' nu aan het downen.
Nummer van de Rebel MC ken ik niet en kan hem helaas ook niet openen hier.
Heb je dat ene nummer van MC Mello nog gevonden trouwens?
Ik hoor het wel!
Laters!!
AA
Bridging the gap? Die is idd wel dopequote:Op donderdag 4 november 2004 19:30 schreef Hellrazor het volgende:
ik zag net de nieuwe clip van nas op mtv base , hij klonk goed![]()
Paar dagen geleden nog op gehad... blijft rete goed.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:12 schreef jimjim1983 het volgende:
zet illmatic maar weer op
quote:Op donderdag 4 november 2004 21:01 schreef S-Two het volgende:
[..]
Bridging the gap? Die is idd wel dope![]()
Hahaha, lachen hèquote:Op donderdag 4 november 2004 19:31 schreef danni het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaaaah! real hiphop heads!
Die rebel mc is ook goed man!
Ik vind die hiphouse remix wel cool (met die "come on ya let's rock ya - rock ya - woooooooh - uh uh uh!"). Hele fijne drive, dat nummerquote:Ik heb hier die half house-half reggae remix van just keep on rockin
ooooh aeeeeeyh, oooooh eaeeehy!
te vette beat.
Hahahaha!! Brings back memories!quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:00 schreef cosmick het volgende:
Ik vind die hiphouse remix wel cool (met die "come on ya let's rock ya - rock ya - woooooooh - uh uh uh!"). Hele fijne drive, dat nummer
Al 30 zomers gozer....quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:31 schreef jimjim1983 het volgende:
damn jullie zijn al oud![]()
33 hierquote:Op vrijdag 5 november 2004 10:48 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Al 30 zomers gozer....
![]()
Laters!!
AA
Wahaha! Nou, wij stonden altijd zo strak mogelijk tegen de muur en zo min mogelijk te bewegen (alleen iets met het hoofd, want anders vonden we zelf natuurlijk niet cool).quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:03 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hahahaha!! Brings back memories!
En wij maar toffe danspasjes doen met een colaatje in onze handen.
Ach ja, Kool Rock Steady. Hij heeft nog wel wat hiphop gemaakt ("the other side of me" als ik het goed heb). Opzich nog wel aardig.quote:Over hiphouse gesproken, ik heb me ooit mateloos geïrriteerd aan een hiphouse artiest die zich Kool Rock Steady noemde, KRS dus.
Ik wilde het zelf eigenlijk niet zeggen...quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:31 schreef jimjim1983 het volgende:
damn jullie zijn al oud![]()
Ik niet zoveel hoor, voornamelijke Neerlandse acts:quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:21 schreef jimjim1983 het volgende:
dan hebben jullie wel de beste hip hop periode echt goed meegemaakt.
wie hebben jullie allemaal zien optreden?
Uitprinten en op je voorhoofd nietenquote:Op vrijdag 5 november 2004 11:51 schreef jimjim1983 het volgende:
ja dat verhaal over premier heb je al eens verteld in een van de eerste hip hop centrals, blijft leuk om te horen.
ik zou die foto op een t-shirt laten zetten en daar dan de hele dag mee rond lopen![]()
Daar hebben we het inderdaad al eventjes over gehad... en daar is iedereen het wel mee eens ja. Gewoon slecht.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:02 schreef Henkmanz het volgende:
Geen idee of jullie het er al over gehad hebben, maar het laatste album van Mobb Deep vind ik vergeleken met the Infamous echt geen ruk waard...
Harde desillusie.
ik vind 'm niet echt bijzonder. geef mij maar gewoon Opgezwolle.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:06 schreef Henkmanz het volgende:
mmkay, da's mooi. Geen discussie dus.
Iemand al de moeite genomen om naar het album van Kubus te luisteren dan..? Nederlandstalige hiphop, vast wel bekend hier lijkt me.
Beats zijn wel wat aparter dan van Delic idd, maar ik vind de platen met Stickz en Jawat erin wel erg okay.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vind 'm niet echt bijzonder. geef mij maar gewoon Opgezwolle.
WHOEHAHAHAHA!!! True true! Heb ik ook gehad man! En maar poetsen die schoenen (mijn paradepaardje toen was de Nike Air Max ltd edition in zwart wit leer) om ze zo netjes mogelijk te houden. Valt me trouwens op dat veel shiznit van toen nu ook weer in de mode komt, zoals jassen met bontkraag aan de capuchon en van die figuurtjes in je haar.quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:28 schreef cosmick het volgende:
[..]
Over meer ouwe koeien gesproken: wij lieten ook die oranje plastic kaartjes aan onze Nike Air Crosstrainers en Jordans zitten. Stond namelijk op lp-hoezen dus, aight![]()
[..]
klinktquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:53 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
I
maar gelukkig bestaan er ook nog anderequote:. De jeugd van nu krijgt G-Unit, Nelly en Chingy voorgeschoteld als ware het hiphop, nou geloof mij peeps, die lui zijn net zo hiphop als Mariah Carey hiphop is, of Linkin Park!Echt enorm jammer, maar niks aan te doen.
Yes, dat is echt de shitquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:53 schreef AboruAsli het volgende:
Ik heb ooit een keer rondgelopen met het Public Enemy logo in mijn haar geschoren (mijn hele achterhoofd vormde het logo).Ja ja, those were the days...
Tuurlijk! Gelukkig wel!quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:02 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
klinkt![]()
[..]
maar gelukkig bestaan er ook nog andere
Blockhead? Een high top fade heet dat in hiphop kringen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:17 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Yes, dat is echt de shit.
Ik zag laatst dat mijn moeder mij toen ik in groep 4 van de basisschool zat een blockhead had geschoren. Hip.
Die heb ik ook gehad; dwz volledig wit leer met alleen een zwarte streep. Super!quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:53 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
WHOEHAHAHAHA!!! True true! Heb ik ook gehad man! En maar poetsen die schoenen (mijn paradepaardje toen was de Nike Air Max ltd edition in zwart wit leer)
HAHAHAHA!!! Toen wij destijds in de stad liepen (eh.. Zwolle) dachten wij dat iedere neger een hiphoppper was, hahaha ("da's vast een rapper!").quote:Kan me zelfs nog herinneren dat ik in die tijd een paar maal werd aangesproken in andere steden door hiphop-liefhebbers cq graffitti schrijvers met de vraag of ik van hiphop hield/graffittischrijver was,
Nee. Wel kun je de vibe laten herleven door gewoon goede hiphop te maken met een oldschoolrandje. Gewoon terug naar de basis: vette beats, dope samples, freshe lyrics en ille rapsquote:Ik ben bang dat die tijd ook niet meer terug gaat komen, maar ik ben ongelooflijk blij dat ik die tijd ,waarin vele classics zijn gemaakt, heel bewust heb meegemaakt!
Zo zag het er ongeveer uit ja, zie je het voor je? Gastje van 7 met zo'n kapsel.. Whahaquote:Op vrijdag 5 november 2004 14:25 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Blockhead? Een high top fade heet dat in hiphop kringen.
Dat vroeg ik me dus ook al een tijdje af.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:29 schreef AboruAsli het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar Tony_Montana uithangt? Ik heb die gozer al heel lang niet meer gezien op het forum.
Man, jij hebt echt te veel geld ofzoquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag gehaald :
J-Zone -- A Job Ain't Nuthin But Hard work
Kazi -- The Plague (Oh No productie)
Prince Paul -- Prince Among thieves (hebbik nu eindelijk origineel)
Prince Paul -- Psychoanalasis
Q-Unique -- Vengeance Is Mine
hij is overgestapt naar r en b en is nu een chingy groupiequote:Op vrijdag 5 november 2004 16:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat vroeg ik me dus ook al een tijdje af.
Op MSN is ie ook niet meer te bekennen zover ik weet...
Right THURRRRR!!!quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:07 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
hij is overgestapt naar r en b en is nu een chingy groupie
Die Kazi en Q-Unique heb ik echt nog nooit van gehoord. Wat voor shiznit maken die gasten?quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
vandaag gehaald :
J-Zone -- A Job Ain't Nuthin But Hard work
Kazi -- The Plague (Oh No productie)
Prince Paul -- Prince Among thieves (hebbik nu eindelijk origineel)
Prince Paul -- Psychoanalasis
Q-Unique -- Vengeance Is Mine
Die Kazi ken ik verders ook niet... maar dat album van m is dus geproduceerd door Oh No... broertje evan Madlib dus van t coole The Disrupt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:17 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Die Kazi en Q-Unique heb ik echt nog nooit van gehoord. Wat voor shiznit maken die gasten?
LOL , moet je nagaan hoe het vroeger was, toen snapten mensen op school er al helemaal niks van. Nu is hip-hop tenminste een klein beetje bekend.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:27 schreef S-Two het volgende:
Dat zie ik dus ook, als ik die verhalen van jouw en Cosmick nu lees, denk ik echt van: Damn... wat een goede tijd.. maar ja... het is niet anders... als ik nu met mijn mp3-spelertje op school loop en mensen mn muziek luisteren is het vaak zo van: wat is dit voor muziek man, maar ach.. kan ik iig lekker alleen luisteren
Street tuff von ik niet eens zo goed.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:06 schreef Posdnous het volgende:Rebel MC
'You know what it is, i'm just street tuff!'
Those were the days![]()
Ik heb nog wel wat van Derek B.quote:Op zaterdag 6 november 2004 04:19 schreef danni het volgende:
kenne jullie Derek B - get down nog?
grapiiiiiiig!
die teksten zijn pas geinig fuck die witte blaaskaak.
Zeker wel.quote:Op zaterdag 6 november 2004 04:17 schreef danni het volgende:
[..]
Street tuff von ik niet eens zo goed.
Die just keep rockin remix was het helemaal voor mij,
Ska-Hip-House
maar die rebel mc is dus niet hetzelfde als van die soap-rap
nooit van gehoordquote:Op zaterdag 6 november 2004 12:48 schreef RjD2 het volgende:
waar overigens ook Lil' Dap van Group Home aanwezig is, alleen mensen waren niet al te positief over hem, meningen hier?
Peace
quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag besteld:
- Dilated Peoples: Expansion Team
- Raekwon: Only Built 4 Cuban Linx
- Boogie Down Productions: By All Means Necessary
- Madlib: Shades Of Blue
Een van de weinige Wu-albums die ik echt heel goed vind...36 Chambers spreekt voor zich natuurlijkquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]Guillotine
![]()
I didn't know that, maar ff checken dan.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:13 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Een van de weinige Wu-albums die ik echt heel goed vind...36 Chambers spreekt voor zich natuurlijk
En uh... Lil Dap zegt mij inderdaad ook niet echt veel, behalve dat hij dan van Group Home is en maatjes met Gang Starr is. En Group Home is op zich wel aardig maar dat is meer vanwege Premier vind ik, die produceerde namelijk veel voor ze
Yo Mar10,quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag besteld:
- Dilated Peoples: Expansion Team
- Raekwon: Only Built 4 Cuban Linx
- Boogie Down Productions: By All Means Necessary
- Madlib: Shades Of Blue
Niet al te sterke rapper, met niet al te sterke teksten, met niet al te sterke flow. Zijn stemgeluid is wel vrij uniek en uit duizenden te herkennen, wat op zich wel weer fijn is voor een emcee.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:48 schreef RjD2 het volgende:
Lil' Dap van Group Home, meningen hier?
Peace
Ik kan ook niet wachten tot ze op mn deurmat liggenquote:Op zaterdag 6 november 2004 18:12 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Yo Mar10,
Een zeer fijne selectie die je hebt besteld gozer. Stuk voor stuk kwalitatief ijzersterke hiphop.
...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:19 schreef AboruAsli het volgende:
Yo Cos!
Vette avatar!! Crime in the City!!! Style Wars in full effect boyeeeeeeeeeeee!!!!
It rocks!
Laters!!
AA
Je hebt die DVD ook he? Ik vind vooral die tweede DVD vet, waarin je ziet wat er van al die gasten geworden is. Het coolste vind ik dat graffitti bij al die gasten nog steeds in het bloed zit. Bij Iz the Wiz helaas iets te letterlijk, want die is aardig ziek geworden van alle schadelijke verfdampen, maar dat even terzijde...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:18 schreef cosmick het volgende:
[..]
Word! Zat vanmiddag idd ff Style Wars te kijken en besloot er ook maar even een avatar van te maken.
This is it! This is iiit!
Props AA
Weet ik ook niet. Niet alle writers komen voor in de terugblik, alleen de meest bekende. Vond zelf wel cool om te zien wat er van CAP was geworden!quote:Op zondag 7 november 2004 12:42 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vette avatar Cosmick! Wat ik niet kon zien op de DVD is wat er van Kase geworden is?
als je dit 2 maandjes geleden had gezegd had ik zelfs moete gehad om een top 5 te maken , maar na een aantal releaeses van de laatste 2 maanden + wat dingen die al eerder uitgebracht waren maar wat lastiger te vinden word het bij mij toch een top 10quote:Op zondag 7 november 2004 13:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
Het is nu november... misschien nog wat vroeg, maar wat is jullie top-5 albums van dit jaar, tot nu toe?
Dat is ook wel erg moeilijkquote:Op zondag 7 november 2004 18:44 schreef RjD2 het volgende:
al kan hij NOG niet tippen aan het optreden van Opgezwolle 2 maanden geleden!
En kan ik gewoon van je downen dan? Heb nu een user PaRoDiUzZ in m'n lijstje, met zo'n 2000 mp3tjes maar als ik je lijst opvraag zegt ie dat die user geen bestanden deeltquote:Op zondag 7 november 2004 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
yep , zelfde username als hier
Hot tubs to go! Hahaha!!!quote:Op maandag 8 november 2004 21:02 schreef AboruAsli het volgende:
Yo Cos, dacht net jouw site ff te bezoeken via www.httg.com.
Hahahaha!!!!
O ja, wahahaaquote:Kreeg gelijk Eddie Murphy (in zijn rol als James Brown uit die oude oneman shows van hem) flashbacks! HOT TUB!!! HEEEEY!!! THE WATER'S TOO HOT!!! BURN MY FEET!!!
2003 ja.quote:Op maandag 8 november 2004 21:54 schreef politrix het volgende:
Lyrics Born - Later That Day (of was deze van 2003?)
Gister had ik datzelde probleem bij PaRo, maar ook bij zon beetje alle andere mensen.quote:Op maandag 8 november 2004 21:15 schreef keeper het volgende:
[..]
En kan ik gewoon van je downen dan? Heb nu een user PaRoDiUzZ in m'n lijstje, met zo'n 2000 mp3tjes maar als ik je lijst opvraag zegt ie dat die user geen bestanden deelt![]()
![]()
.
ben keeper83
Da's goed! Ik stel me denk ik al tevreden als hij 2% van de opbrengsten van zijn nieuwe cd op mijn bankrekening stort. Ik ben niet zo moeilijk!quote:Op maandag 8 november 2004 22:08 schreef SMulTiE-NL het volgende:
Ik verwacht binnen nu en een week een reactie van Eminem dat ie er spijt van heeft en zijn leven zal beteren....
Sure, als je maar niet m'n hele hd leegtrekt.quote:Op maandag 8 november 2004 22:16 schreef Mar10Segovia het volgende:
ik heb je overigens toegevoegd ok?
ik wil het album wel goed vinden maar ik versta er echt geen fuck vanquote:Op maandag 8 november 2004 17:18 schreef S-Two het volgende:
Ik heb op zich niet zo heel veel albums van dit jaar beluisterd, maar als ik af ga op het album dat ik het vaakst gedraaid heb staat Dizzee Rascal - Showtime ver weg boven aan. Echt een heerlijke vibe brengt ie in zn nummers.
Ik wacht wel op de officiele release.. hij had aangegeven dat ie 2 dagen voor de release nog aanpassingen ging doen ofzo; om te voorkomen dat het echte album uit zou lekken ofzoiets.quote:Op maandag 8 november 2004 22:08 schreef SMulTiE-NL het volgende:
OMG....de nieuwe Eminem is gelekt..
Wat een drama....de hele CD ontstijgt het niveau van "Just Lose It" maar net ....diep diep triest....
Ik verwacht binnen nu en een week een reactie van Eminem dat ie er spijt van heeft en zijn leven zal beteren....
Shitquote:Op dinsdag 9 november 2004 00:11 schreef keeper het volgende:
[..]
Sure, als je maar niet m'n hele hd leegtrekt..
Jouw naam?
ow ga ik je vnaaf ff adden ,zit nl op mijn werk nuquote:Op maandag 8 november 2004 21:15 schreef keeper het volgende:
[..]
En kan ik gewoon van je downen dan? Heb nu een user PaRoDiUzZ in m'n lijstje, met zo'n 2000 mp3tjes maar als ik je lijst opvraag zegt ie dat die user geen bestanden deelt![]()
![]()
.
ben keeper83
ik wist niet eens dat ze kwamen, heb ze pas net ontdekt doordat jij het over ze had, maken wel hele leuke muziek. hoewel ik Unlearn wel erg tegen vind vallen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:18 schreef Mr.Tear het volgende:
Gaan er toevallig nog mensen vanavond naar de Youngblood Brass Band in de Ekko in Utrecht?
Belooft weer kippenvel te worden.![]()
Dat kloptquote:Op dinsdag 9 november 2004 02:15 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ik wil het album wel goed vinden maar ik versta er echt geen fuck van![]()
maar zijn nieuwe singel dream is wel cool klinkt heerlijk,![]()
Raw Produce - the feeling of nowquote:Op woensdag 10 november 2004 23:38 schreef Timo20 het volgende:
Maar em: wat ik heb gemist de afgelopen weken/maaden? welke albums tippen jullie voor me te checken?
ben m al aan t laagladenquote:Op donderdag 11 november 2004 19:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Raw Produce - the feeling of now![]()
Hier ookquote:Op vrijdag 12 november 2004 10:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ben m al aan t laagladen
Wat ik me afvraag is dan gelijk:quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:53 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
WHOEHAHAHAHA!!! True true! Heb ik ook gehad man! En maar poetsen die schoenen (mijn paradepaardje toen was de Nike Air Max ltd edition in zwart wit leer) om ze zo netjes mogelijk te houden. Valt me trouwens op dat veel shiznit van toen nu ook weer in de mode komt, zoals jassen met bontkraag aan de capuchon en van die figuurtjes in je haar.
Ik heb ooit een keer rondgelopen met het Public Enemy logo in mijn haar geschoren (mijn hele achterhoofd vormde het logo).Ja ja, those were the days...
Als ik aan die tijd terugdenk ruik ik het vinyl weer en zie ik al die prachtige lp-hoezen voor me die je nu in het klein weer terugziet als cd-hoesje. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in die tijd als 15/16-jarig mannetje iedere week naar die ene platenzaak ging waar ze hiphop verkochten (andere platenzaken hadden en wisten er echt niks vanaf!) om de nieuwste releases te checken. En ook kan ik me nog goed herinneren wat voor impact bepaalde platen en artiesten op me hadden, zoals Paid in Full van Eric B en Rakim, Strictly Business van EPMD en zo'n beetje alle shit van Kool G Rap en King Tee.
Ook had ik een hele verzameling van Yo MTV Raps!-videobanden, omdat wij het vroeger niet konden ontvangen op de kabel. Een neef van me tapede ze dan voor me en ik draaide die tapes echt helemaal grijs. En wat je zegt Cos, hiphop outfits werden rechtstreeks vanuit die video's gekopieerd door Nederlandse hiphop fans.
Kan me zelfs nog herinneren dat ik in die tijd een paar maal werd aangesproken in andere steden door hiphop-liefhebbers cq graffitti schrijvers met de vraag of ik van hiphop hield/graffittischrijver was, waarna ik een hele dag en nacht met die lui ben opgetrokken. Spuitbussen jatten, jointje roken en de hele nacht bomben. Muren, treinen, niets was veilig. Nu is dat ondenkbaar. Dat vind ik echt jammer, dat die pure hiphop flavor verdwenen is. Die flavor waarin rapmuziek, breakdancing (of B-boying - hoe je het ook wilt noemen) en graffitti onlosmakelijk met elkaar verbonden waren. De jeugd van nu krijgt G-Unit, Nelly en Chingy voorgeschoteld als ware het hiphop, nou geloof mij peeps, die lui zijn net zo hiphop als Mariah Carey hiphop is, of Linkin Park!Echt enorm jammer, maar niks aan te doen.
Ik ben bang dat die tijd ook niet meer terug gaat komen, maar ik ben ongelooflijk blij dat ik die tijd ,waarin vele classics zijn gemaakt, heel bewust heb meegemaakt!
Okay, oude lullen modus off!
Laters!!
AA
Bedoel je van albums die dit jaar zijn uitgekomen of die je hebt gekocht?quote:Op zondag 7 november 2004 13:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
Het is nu november... misschien nog wat vroeg, maar wat is jullie top-5 albums van dit jaar, tot nu toe?
Kan me nog herinneren dat ik met een maat van me Fila schoenen droeg (die had Schoolly D namelijk ook aan dus dat wel erg cool) maar dat niemand in onze omgeving eigenlijk ooit van dat merk gehoord had. Maar vroeger had je nog niet echt negermerken geloof ik verder. Ja, Troop was op gegeven moment een beetje fout merk. Misschien maakte wij onze eigen stijl. Ik had bijvoorbeeld half lang haar wat niet echt "hiphop" wasquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:12 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is dan gelijk:
Wat ik begrijp is dat je toen wel een hiphopstijl qua kleding aan kon nemen, zonder dat je dat slappe gelul over je heen krijgt dat je een nepneger, whigger of negermerken aan hebt oftewel dat je er als een neger uit wilt zien, wat uiteraard onzin is. Niet dat mij dat tegenwoordig nog overkomt, want kennelijk zie ik er nu te oud uit om gedist te worden daarover. Maar dat wil ik dan wel ff weten van de old-school generatie of jullie ook met dat soort dingen geconfronteerd werden?
En waar grafitti video's getoond wordenquote:Daarbij wil ik ook zeggen dat The Flavor best nog wel te vinden is, hoor. Het is gewoon een kwestie van de juiste feestjes opzoeken of naar Breakdance battles te gaan, waar altijd de juiste en goede shit gedraaid wordt.
Wahahaha, ja, er waren heuse oorlogen aan de gang (en die zijn er nog steeds denk ik) van mensjes die over je tag of, nog erger, je piece heengingen! Werd erg serieus genomen allemaal indeed. Vooral omdat bepaalde figuren op gegeven moment Style Wars hadden gezien...quote:Daarbij vond ik het altijd erg fucked up als je na het uitgaan met je zatte kop een lekkere tag ronde had gemaakt en de volgende week in bijv. Tivoli bent, en je werd aangesproken door een stel van die kansloze dudes, die blikken van je eisen, omdat je kennelijk onbewust over hun taggie heen bent gegaan.
Ik gebruikte altijd Subway Art en Spraycan Artquote:Die letters van Wildstyle heb ik ook nog een keer “geleend” om te oefenen voor mijn eigen naam
Die dit jaar zijn uitgekomenquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:12 schreef Mr.Tear het volgende:
Bedoel je van albums die dit jaar zijn uitgekomen of die je hebt gekocht?
Nou, ik heb nog een keer een kopstoot gehad van een neger en toen had ik allen nog maar een Adidas trainigsbroek met sneakers van Adidas, shirt weet ik niet meer een zuidwester of visserpetje, hoe het wil noemen van de dump. Adidas wordt dan wel veel gedragen door negers, al sinds de old-school, maar is toch niet echt een negermerk. Maar hij zei dat ik in "hun" kleding liep, dus vandaar.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:34 schreef cosmick het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat ik met een maat van me Fila schoenen droeg (die had Schoolly D namelijk ook aan dus dat wel erg cool) maar dat niemand in onze omgeving eigenlijk ooit van dat merk gehoord had. Maar vroeger had je nog niet echt negermerken geloof ik verder. Ja, Troop was op gegeven moment een beetje fout merk. Misschien maakte wij onze eigen stijl. Ik had bijvoorbeeld half lang haar wat niet echt "hiphop" wasIk heb iig nooit geprobeerd er enorm hiphop uit te zien om aan anderen te laten zien dat ik een hiphopper was ofzo
![]()
[..]
Dat wordt lastig, volgens mij is dat dan alleen The Beastie Boys - To the 5 Boroughs dus dat is dan gelijk ook mijn no.1quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:11 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Die dit jaar zijn uitgekomen
Klinkt erg bekendquote:Op zaterdag 13 november 2004 20:58 schreef keeper het volgende:
Yeah, gevonden. Roots Manuva - Witness (1 Hope).
Beat zat al sinds gisteravond in m'n hoofd, maar wist niet hoe het heette. Maar weer wel dat ik hem op mp3 had.
Vet nummer.
quote:Op zondag 14 november 2004 02:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Damn, het is bevestigd
![]()
* S-Two zet Brooklyn Zoo op
misschien worden ze nu wel geinspireerd voor een nieuwe 36 chambers.quote:Op zondag 14 november 2004 17:54 schreef Hellrazor het volgende:
rip , dat word dus geen nieuwe wu meer
![]()
RIPquote:O.D.B. had complained of chest pains before collapsing at the Manhattan studio, and was dead by the time paramedics arrived, said Gabe Tesoriero, a spokesman for O.D.B.'s record label, Roc-a-Fella.
The cause of death was not immediately clear, but O.D.B. had recently finished a prison sentence for drug possession and escaping a rehab clinic. He would have turned 36 on Monday.
O.D.B. -- also known as Ol' Dirty Bastard, Dirt McGirt, Big Baby Jesus or his legal name of Russell Jones -- was a founding member of the seminal rap group the Wu-Tang Clan in the early 1990s.
With his unorthodox delivery -- alternately slurred, hyper and nonsensical -- O.D.B. stood out even in the nine-man Clan, which featured such future stars as Method Man, RZA and Ghostface Killah.
The Wu-Tang blueprint was for each member to pursue solo projects, and O.D.B.'s were among the best.
He released hit singles such as "Shimmy Shimmy Ya" and "Got Your Money," and appeared on remixes with artists like Mariah Carey.
"There's nobody like him in the game," RZA told The Associated Press in an April interview, when asked if O.D.B. could resume his career after prison. "He's got a lot of problems he's got to iron out, of course, but as far as a one-of-a-kind person, a one-of-a-kind artist, he's one of a generation, one of a lifetime. He's a very rare commodity."
But as his fame increased, so did his erratic behavior, and fans came to expect the unexpected from O.D.B.
When MTV News followed him around at the height of his popularity, he took the camera crew and several of his kids (he was said to have more than a dozen, by numerous mothers) to the welfare office -- in a limousine -- to get an allotment of food stamps.
And he received them.
In February 1998, he crashed the stage at the Grammy Awards and hijacked a microphone from singer Shawn Colvin as she accepted an award, apparently upset over losing the best rap album Grammy to P. Diddy (then known as Puff Daddy). He complained that he spent a lot of money for new clothes because he thought he was going to win. The rapper later apologized.
Over the years, he was wounded in shootings and arrested on a veritable laundry list of charges, including menacing security officers, illegally possessing body armor, driving with a suspended license, shoplifting and threatening a former girlfriend.
In 2000, after escaping a court-ordered stint in a California rehabilitation center, authorities searched for him for a month. He was finally arrested in Philadelphia -- three days after performing in a New York City concert with his Wu-Tang clique.
He was sentenced in 2001 to two to four years in prison for drug possession, plus two concurrent years for escaping from the clinic. He was released in 2003 and immediately signed with Roc-a-Fella.
He heralded his return with a news conference alongside singer Carey -- pop fans may know him best for his memorable cameo on her hit "Fantasy," featuring rhymes like "me and Mariah, go back like babies with pacifiers."
Tesoriero said O.D.B. had been working on his comeback album for more than a year and was almost finished.
"Russell inspired all of us with his spirit, wit, and tremendous heart," Roc-A-Fella founder Damon Dash said in a statement. "The world has lost a great talent, but we mourn the loss of our friend."
His mother, Cherry Jones, said she received the news of her son's death in a phone call, which she called "every mother's worst dream."
"To the public he was known as Old Dirty Bastard, but to me he was known as Rusty. The kindest most generous soul on earth," her statement said. "Russell was more than a rapper, he was a loving father, brother, uncle, and most of all, son."
Nee, maar ik ben wel heel benieuwdquote:Op dinsdag 16 november 2004 20:22 schreef VeX- het volgende:
Iemand al de advance van Street Disciple gehoord? Schijnt best positief te zijn ontvangen.
Da's die nieuwe van Nas toch?quote:Op dinsdag 16 november 2004 20:22 schreef VeX- het volgende:
Iemand al de advance van Street Disciple gehoord? Schijnt best positief te zijn ontvangen.
Zitten geen samples in, de neptunes samplen nooit, ze hebben maar 1 keer een sample gebruikt geloof ik en dat was voor een oude Clipse track.quote:Op dinsdag 16 november 2004 20:31 schreef Copycat het volgende:
Weet iemand hier toevallig waar de sample in Snoop & Pharrell's 'Drop it...' vandaan komt.
Komt me zo bekend voor, maar ik kan het niet thuisbrengen... en dat irriteert me.
Sure? Okee...quote:Op dinsdag 16 november 2004 20:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zitten geen samples in, de neptunes samplen nooit, ze hebben maar 1 keer een sample gebruikt geloof ik en dat was voor een oude Clipse track.
Ik ken ook een henk. Noemt zichzelf ook mr. know-it-all.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:57 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de officiele release.. hij had aangegeven dat ie 2 dagen voor de release nog aanpassingen ging doen ofzo; om te voorkomen dat het echte album uit zou lekken ofzoiets.
Hoor jij wel wat bekends, en belangrijker: kun je het benoemen?quote:Op dinsdag 16 november 2004 23:25 schreef danni het volgende:
ongetrainde oortjes horen niks bekends
Klopt Talib Kweli heeft zeker een relaxt nieuw album gemaakt!! Helemaal meeuj eens!!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:04 schreef S-Two het volgende:
vind de nieuwe Mos Def wel lekker
de nieuwe De La Soul ook wel
en ook de nieuwe Talib Kweli wel (weet niet of ik de goeie versie heb)
Toeval ja, ik woon niet in Purmerendquote:Op dinsdag 16 november 2004 23:27 schreef danni het volgende:
[..]
Ik ken ook een henk. Noemt zichzelf ook mr. know-it-all.
maar hij woont hier in purmerend.. toeval?
quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:00 schreef Hellrazor het volgende:
kent iemand caddisy ofzo ?
zon wannebe pimpje ofzo in zijn nieuwe clip hoor je bij het eind van zijn nummer een een beat die mij erg bekent voorkomt kent iemand deze ?
ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:40 schreef kokos het volgende:
Nieuwe Nas album is geleakt.
ja maar ik bedoel niet hotel maar die daarnaquote:Op woensdag 17 november 2004 00:05 schreef Timo20 het volgende:
[..]heeft zo`n R&B hitje gehad met R. Kelly - "Hotel"
ken de sample waaar je op doelt niet
[..]
Doesn't ring a bell...quote:Op woensdag 17 november 2004 00:15 schreef Hellrazor het volgende:
hier staat de clip waarom ik doelde foute boel enzo maar om het goedte maken zit er tog een lekkere chick in
het einde dus http://search.launch.yahoo.com/search/lsearch/all?p=Cassidy
en dan Get No Better - Featuring Mashonda
Wat heb jij toch vaak vage signatures zegquote:Op woensdag 17 november 2004 00:28 schreef keeper het volgende:
Ik zeg Public Enemy - Don't Believe The Hype
ty is mijn monitor weer dood zodat ik niet op de pc kan waar dit album opstaatquote:Op woensdag 17 november 2004 00:34 schreef keeper het volgende:
""
En die sample is idd van PE, maar dan van het nummer Terminator X To The Edge, van het album It Takes A Nation Of Millions.
Nerdquote:Op woensdag 17 november 2004 00:46 schreef Mar10Segovia het volgende:
Duidelijk PE inderdaad, had het nummer niet afgeluisterd...
quote:Op woensdag 17 november 2004 00:46 schreef Mar10Segovia het volgende:
Zelfs nu herken ik de sample niet.
Of ben je nu grappig aan het doen Keeper?
Edit:
Duidelijk PE inderdaad, had het nummer niet afgeluisterd...
Ja had niet goed gelezen, maar was t nummer ook snel zatquote:Op woensdag 17 november 2004 00:57 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ik zeg nog het einde
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |