Zet ook effe de linkjes naar de eerste drie topics in je openingspostquote:
Dè teringquote:Op zondag 24 oktober 2004 02:49 schreef Nec341i het volgende:
had in deel 3 al m'n pulsar kinetic gepost, maar ik heb ook nog een leuke seiko in me vitrine.
[afbeelding]
![]()
die heb ik in portugal gekocht toen omgerekend 730 gulden.quote:Op zondag 24 oktober 2004 20:27 schreef Sjaakman het volgende:
Dè tering
Is die gewoon in Nederland te koop?
Kan me ook niet voorstellen dat ze er daar meer van zouden verkopen dan die 1500 stuks.quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:50 schreef Nec341i het volgende:
[..]
die heb ik in portugal gekocht toen omgerekend 730 gulden.
is limited edition van de film Final Fantasy the movie.
zijn er geloof ik 1500 van gemaakt.
![]()
zal je nog tegenvallen om er nu nog eentje te kopen voor een prikkie.quote:Op maandag 25 oktober 2004 00:21 schreef Two_Tribes het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat ze er daar meer van zouden verkopen dan die 1500 stuks.
Nou ben geen ff fan maar die horloge is echt vet!quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:41 schreef Nec341i het volgende:
[..]
zal je nog tegenvallen om er nu nog eentje te kopen voor een prikkie.
ik heb op ebay gekeken, eentje vraagt 450 dollar en een 145 pond.
voor een final fantasy fan is dit gewoon leuk om te hebben.
Zonde van de slechte layout en looks... zo'n forum is altijd lastig toegankelijk vind ik, terwijl er ongetwijfeld véél te vinden valt.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:31 schreef Jackal_Omega het volgende:
Op zich zijn er dus best veel horlogeliefhebbers hier. kijk ook eens op de link hieronder. is een heel groot horlogeforum. zelfs Christiaan van der Klaauw post hier wel eens, een begrip onder horlogemakers.
Dj-maurits en Nexus zitten er ook veel
wow die rechtse is coolquote:Op maandag 25 oktober 2004 16:47 schreef Nec341i het volgende:
[afbeelding]
ik had liever die uit de film gehad, maar ja, die bestaat niet. misschien in de toekomst
Het is even wennen... maar opzich is het een prima forum wat voor een prikpagina nog aardig vaak bezocht wordt ook....quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Zonde van de slechte layout en looks... zo'n forum is altijd lastig toegankelijk vind ik, terwijl er ongetwijfeld véél te vinden valt.
Zijn dit je eigen klokjes?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 23:22 schreef DJ-Maurits het volgende:
Maar weer een selectie dan...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jawel... ik heb er nog een paar... zal kijken of ik ze eens gebroederlijk op de foto kan zetten..quote:Op maandag 1 november 2004 00:30 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Zijn dit je eigen klokjes?
Zo ja: RESPECT!
ah, een liefhebsterquote:Op maandag 1 november 2004 10:43 schreef _Suzanne_ het volgende:
Horloges zijn zo achterhaalt. Ik vind ze alleen maar irritant zitten. Ik heb toch altijd mijn mobie bij me..
Voor iemand die het onderwijs in zal gaan maak je een weinig intelligente indruk; zowel de taalfout als de opmerking in het algemeen.quote:Op maandag 1 november 2004 10:43 schreef _Suzanne_ het volgende:
Horloges zijn zo achterhaalt. Ik vind ze alleen maar irritant zitten. Ik heb toch altijd mijn mobie bij me..
Met verkeerde been uit bed gestapt zeker..quote:Op maandag 1 november 2004 11:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Voor iemand die het onderwijs in zal gaan maak je een weinig intelligente indruk; zowel de taalfout als de opmerking in het algemeen.
Wat dan nog... dan is het nog een nutteloze post in dit topicquote:Op maandag 1 november 2004 11:22 schreef _Suzanne_ het volgende:
[..]
Met verkeerde been uit bed gestapt zeker..
PS: Intelligentie is niet te meten door te letten op iemands spelling of een losse opmerking..
Je bedoelt een tonneau-model?quote:Op maandag 1 november 2004 10:40 schreef HotFudge het volgende:
Hee DJ-M ik zoek zoiets als die middelste alleen dan wat meer ovaal aan de zijkanten... (dus langwerpiger ipv rond) wel hetzelfde soort bandje... enig idee? (of iemand anders?)
Die rechter is idd erg cool! Waar is die linker te koop? Linkje?quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:47 schreef Nec341i het volgende:
[afbeelding]
ik had liever die uit de film gehad, maar ja, die bestaat niet. misschien in de toekomst
Tot aan 1200 E heb ik te besteden, maar ik als het voor een paar honderd euro kan - heb ik ook nog wat geld te besteden aan andere dingen...quote:Op maandag 1 november 2004 16:32 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Je bedoelt een tonneau-model?.
Ik neem aan dat je een mechanisch klokje zoekt.... wat is ongeveer je budget? Dan wil ik wel wat voorbeelden laten zien....
nu alleen maar op ebay.comquote:Op maandag 1 november 2004 16:42 schreef ChronoVisor het volgende:
[..]
Die rechter is idd erg cool! Waar is die linker te koop? Linkje?
Bestaan beide niet?quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:47 schreef Nec341i het volgende:
[afbeelding]
Als die echt van jou is... Wow!quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:45 schreef Halfgedraaide het volgende:
[afbeelding]
Dit plaatje is natuurlijk van het internet. Heb hier geen digitale camera liggen om ff foto te maken.......quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Als die echt van jou is... Wow!.
alleen de linker bestaat, die heb ik.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:42 schreef Piro het volgende:
[..]
Bestaan beide niet?.
Hoe breed is die ongeveer?quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:49 schreef Nec341i het volgende:
had in deel 3 al m'n pulsar kinetic gepost, maar ik heb ook nog een leuke seiko in me vitrine.
[afbeelding]
![]()
hij is ongeveer 3.5 cm breed en 6.5 cm langquote:Op dinsdag 2 november 2004 23:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe breed is die ongeveer?
En wat kost ie?
moet hem wel een keer poetsen, ziet er een beetje vettig uitquote:Op woensdag 3 november 2004 08:39 schreef Nec341i het volgende:
[..]
hij is ongeveer 3.5 cm breed en 6.5 cm lang![]()
betaalde er 331 euro voor.
prijs op ebay varieert van 150 dollar tot 450 dollar
hoop geld, maar hij valt wel op.
[afbeelding]
Klopt..quote:Op zondag 21 november 2004 12:34 schreef Garbageman het volgende:
In die Orissen zit toch een (aangepast) ETA uurwerk?
waar kun je deze horloge's krijgenquote:Op maandag 25 oktober 2004 16:47 schreef Nec341i het volgende:
[afbeelding]
duidelijk dat er over smaak niet te twisten valtquote:Op maandag 22 november 2004 14:16 schreef Moody het volgende:
Ja precies. Ik zou ook wel het lelijkste horloge ter wereld in mijn collectie willen hebben
Jawel hoor, hij heeft smaak... jij niet...quote:Op maandag 22 november 2004 14:21 schreef zenabi het volgende:
[..]
duidelijk dat er over smaak niet te twisten valt![]()
Lijkt verdorie wel of je een electronisch arrest uitzitquote:Op woensdag 3 november 2004 08:39 schreef Nec341i het volgende:
[..]
hij is ongeveer 3.5 cm breed en 6.5 cm lang![]()
betaalde er 331 euro voor.
prijs op ebay varieert van 150 dollar tot 450 dollar
hoop geld, maar hij valt wel op.
[afbeelding]
Die is heel mooi!quote:Op maandag 25 oktober 2004 00:35 schreef Threepio het volgende:
fossil heeft ook een horloge met een display in die stijl, is door Philippe Starck ontworpen. Is ook een stuk goedkoper dan die Seiko:
[afbeelding]
Ik word wel een beetje ziek van al die imitaties hier....quote:
Goede keus!quote:Op woensdag 1 december 2004 09:26 schreef Marsepein het volgende:
Deze heb ik mijzelf afgelopen zomer kado gedaan:
[afbeelding]
Van Kevin van der Zouwen of niet. (www.sometimeago.com)quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:57 schreef Garbageman het volgende:
Nieuwe aanwinst, een Seiko Chrono uit 1977, mét doosje, model 6138-3002
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:27 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Van Kevin van der Zouwen of niet. (www.sometimeago.com)
Bedenk wel dat dit een 24-uurs horloge is, dus is het wel even wennen met aflezen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:05 schreef TheSilencer het volgende:
[afbeelding]
Wat vindt men er hier van? Wel apart ding. Is het wijs om dit met c.c. op zo'n russische / russisch/amerikaanse site aan te schaffen? Namelijk goedkoper dan in NL (en daar is het al goedkoop)...
Snel besloten..quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:23 schreef TheSilencer het volgende:
24-uurs juist wel grappig. Ik ga de site die je noemt checken... Dank!
UPDATE
Heb hem besteld bij die gast. Eens kijken of het wat is... Wilde gewoon eens een iets groter klokje dan de ORIS en stoerderder dan de Longines Ultronic...
Oris en Longines kun je niet echt vergelijken met Poljot hequote:Op dinsdag 21 december 2004 14:23 schreef TheSilencer het volgende:
24-uurs juist wel grappig. Ik ga de site die je noemt checken... Dank!
UPDATE
Heb hem besteld bij die gast. Eens kijken of het wat is... Wilde gewoon eens een iets groter klokje dan de ORIS en stoerderder dan de Longines Ultronic...
[img]link[/img ]quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:38 schreef Brad_Prit het volgende:
shit man krijg die foto er niet bij! hoe doe ik dat?
Ah. Bedankt weet ik dat ook weer, maar dan heb ik nog een vraag: bij beide horloges (dus automaat of opwinden) gaan de wijzers geleidelijk, of niet?quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:47 schreef TheSilencer het volgende:
FOUT: Een automaat is een horloge dat wordt opgewonden door de beweging van de pols. Er zit een gewichtje in het horloge dat kan draaien (of anderszins bewegen). Opwinden van het horloge gaat volledig mechanisch (rotor drijft veerton aan) of electromechanisch (als een fietsdynamo)...
Rembours kan, maar kost extra. Ik heb met c.c. gedaan.
Op die manier, de wijzers tikken wel, maar in een grote frequentie dat je het met het oog niet eens kan zien. Ik zit serieus te kijken naar deze:quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:56 schreef TheSilencer het volgende:
@Kawafiel: Beiden geleideliker dan een quartz horloge ja. Bij elk 'tik' beweegt de wijzer een beetje. Hoe meer tikken per seconde, des te kleiner de stapjes dus hoe vloeiender het lijkt. Wijzer lang = uitwijking aan het einde groot t.o.v. hoekverdraaiing dus lange wijzer (bij dezelfde tikfrequentie) minder vloeiend dan een kleine (optisch)
Mee eens! Laat mijn 'vreemdgaan' niet als voorbeeld voor anderen dienen. Ik ben slechts een verleid fashion-victim in dezequote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Moody het volgende:
Poljot wordt wel erg populair opeens....was ik er maar nooit over begonnen
Voor alle Poljot-kopers: Vergeet ook niet dat je voor 300 euro ook een leuke 2e handse Zwitserse automaat kan kopen (bijv. Tissot, Oris). Of evt. een nieuwe van Ebay (heeft mij een paar honderd euro gescheeld)
Dat is waar, hij is wel grof.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:03 schreef TheSilencer het volgende:
Misschien staat de frequentie er wel bij? Ik vind de ring met windrichtingen iets te...
Tsja en die 300 euro vind ik net teveel en het russische heeft toch wat aparts vind ik.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Moody het volgende:
Poljot wordt wel erg populair opeens....was ik er maar nooit over begonnen
Voor alle Poljot-kopers: Vergeet ook niet dat je voor 300 euro ook een leuke 2e handse Zwitserse automaat kan kopen (bijv. Tissot, Oris). Of evt. een nieuwe van Ebay (heeft mij een paar honderd euro gescheeld)
Het 2416 kaliber heeft een tikgetal van 19800...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:12 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Dat is waar, hij is wel grof.
Er staat niks over de Frequentie, alleen dat het een "automatic movment 2416" is. Volgens mij is dat een type Automaat van Poljot.
Eigenlijk wil ik het liefst een automaat en de stijl van dit horloge vind ik opzich wel mooi (Omega Seamaster Pro is ook enorm mooi, maar vet buiten mijn budget).
Een goed argument om voor een Oris te gaan, verkopen zal ik toch niet doen denk ik. Zou mijn Tissot dan nauwkeuriger zijn dan die automaat?! Wat dat betreft heb ik niet een enorm hoge lat qua eisen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:16 schreef Moody het volgende:
Tja, maar die Rus is na een half jaar 50 euro waard, terwijl ik mijn Oris (gekocht voor 375 euro) voor 350 euro heb kunnen verkopen - en ik heb 'm 4 jaar gehad
De effectieve kosten zijn dus een stuk lager....en je hebt er waarschijnlijk meer plezier van (o.a. door de betere afwerking en nauwkeuriger uurwerk)
Dat ligt dus begrijp ik aan het type horloge en niet aan Poljot zelf.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, die Tissot is een quartz.
Mineraalglas ís 'normaal' glas....quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:22 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Een goed argument om voor een Oris te gaan, verkopen zal ik toch niet doen denk ik. Zou mijn Tissot dan nauwkeuriger zijn dan die automaat?! Wat dat betreft heb ik niet een enorm hoge lat qua eisen.
Die Poljot heeft wel een mineraal glas gelukkig, heb ervaring met normale glazen
Klopt.... een mechanisch horloge is nu eenmaal nooit zo nauwkeurig als een quartz...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:25 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Dat ligt dus begrijp ik aan het type horloge en niet aan Poljot zelf.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:26 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Mineraalglas ís 'normaal' glas.....
Saffierglas is idd een stuk harder dan mineraalglas, zal dus zo goed als niet krassen. Maar kan natuurlijk wel breken. Ook zijn er een aantal fabrikanten die mineraalglas harden met een coating, een stuk goedkoper dan saffierglas maar bijna net zo krasvast...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:28 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
![]()
Eh ja, dan haal ik Saffier kristal glas dus door elkaar, omdat Saffier een mineraal is? Toch![]()
![]()
zit, en aan de achterkantquote:mineral glas
glas zit. Dan zou je bijna denken dat aan de voorkant dus hard glas zit.quote:crystal
quote:
quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:10 schreef Fastcruiser het volgende:
Volgens mij had ik de mijne hier nog niet neergezet
Beetje groot plaatje
[afbeelding]
mijn tissot is anders aardig bekrast toen ik met mountainbiken een ruwasfaltpaadje nader aan het onderzoeken was.quote:(krast alleen door diamant)
achterop staat anders toch echt saffier... ach ja lekker boeiend,quote:Op woensdag 22 december 2004 18:23 schreef Moody het volgende:
Dan heeft je Tissot mineraal glas waarschijnlijk. Saffier glas krast echt niet door steen. Het staal van de kast uiteraard wel
Als je meer info wilt over die TT2 moet je mij ff toevoegen op MSN (adres in profiel)
quote:Op woensdag 22 december 2004 22:45 schreef Moody het volgende:
Een Seiko 5 automatic kan voor dat geld. Is genoeg van te vinden op Marktplaats.
Neuh, niemand haalt het in zijn bolle kop om een imitatie te maken van een goedkope Seikoquote:Op woensdag 22 december 2004 23:14 schreef Ultrakikkervis het volgende:
[..]
Zijn nog mooie horloges ook. Nu heb ik rondgekeken en ze zijn er zelfs voor 50 euro al te krijgen, is er kans dat deze nep zijn?
Ja die zag ik ook al staan, maar hij heeft al die blauwe versies al verkochtquote:Op donderdag 23 december 2004 09:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel een leuk model voor 48 euro:
[afbeelding]
Ik vind niet dat ie stoer doet met zijn oris. Oris heeft gewoon een super prijs kwaliteit verhouding. Je kunt het ook niet met elkaar vergelijken. Misschien de Grand Seikos wel, maar die zijn ook 4 keer zo duur als die Oris. Een kinetic is iets anders als een automaat. 15-20 klopt dus zeker wel voor deze modellen. Kinetic zijn een soort van quartz horloges. 15-20 voor een automaat is best veel. COSC keuring gaan tot 7 sec en een beetje horloge zit tussen de 10 - 13 secondenquote:Op donderdag 23 december 2004 16:02 schreef Nec341i het volgende:
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat doe je stoer met je Oris, ik vind best dat je het aanprijst, maar om nou gelijk andere merken zoals seiko af te kraken, nergens voor nodig, niet iedereen heeft een paar honderd euro over voor een horloge.
en mijn pulsar kinetic (ook seiko) wijkt hooguit een paar seconden per maand af, als het niet minder is, 15-20 seconden per dag is gewoon bull.
Dan zou je toch ook moeten weten dat een Oris niet met een Seiko te vergelijken is en al helemaal niet je kinetic met een mechanisch uurwerk.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
ik ben zelf ook een liefhebber van horloges.
Waarom noem je jezelf dan een liefhebber?quote:Op donderdag 23 december 2004 17:48 schreef Nec341i het volgende:
j
de tijd is echt niks anders op die horloges hoor.
ik hou van horloges, ik ben dus een liefhebber, jij bent duidelijk een kenner, want je kan het niet hebben hoe ik over horloges denk.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Waarom noem je jezelf dan een liefhebber?.
Zou jij nooit doen inderdaad. Laat aub de mensen in hun waarde die het wel doen. De één koopt een videokaart van 500 euro, de ander een horloge van 500 euro. Mag jij raden welke van die twee na 5 jaar nog doetquote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
500-600 euro voor een Oris neerleggen, zou ik nooit doen.
Hm, beetje patserig om de waarde te noemen van je horloge vind je niet?quote:duurste horloge van mij is altijd nog mijn seiko Final Fantasy horloge, is ongeveer 350 euro.
Mag je vinden hoor. Wel erg kort door de bocht om alle modellen van die merken lelijk te vinden. Je mag jouw Final Fantasy horloge wel posten, zodat we meningen kunnen polsenquote:maar deze discussie is wel grappig, ik hoef me niet te bewijzen, merken zoals breitling, rolex, omega, Oris, zeggen me absoluut niks, ik vind ze lelijk en duur.
quote:Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord.
haha, wat je over mij zegt, doe je zelf ook, aangeven hoe waardevast je horloge wel niet is, ik zeik je niet af, ik vond gewoon dat je wat te negatief over andere merken, en dan vond ik vervelend.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou jij nooit doen inderdaad. Laat aub de mensen in hun waarde die het wel doen. De één koopt een videokaart van 500 euro, de ander een horloge van 500 euro. Mag jij raden welke van die twee na 5 jaar nog doet
Je moet ook niet vergeten dat zo'n "duur" klokje veel prijsvaster is. Ik heb (sorry dat ik het merk weer noem) 4 jaar geleden een Oris gekocht en vorige maand voor 50 euro minder verkocht dan de aankoopprijs - van het toen al 2e handse horloge - (375 -> 325).
Je Seiko is na 4 jaar echt wel meer dan 50 euro gezakt, dus als je het simpel bekijkt, een minder goede investering.
En wie ben jij om te zeggen dat hardwerkende mensen geen duurzaam horloge mogen kopen? Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een Breitling van 2500 euro koopt met als gedachte om hem de rest van het leven te dragen.
[..]
Hm, beetje patserig om de waarde te noemen van je horloge vind je niet?
Trouwens....500 euro is veeeeel te veel en 350 euro voor een Seiko + het bedrag van die Pulsar hierboven is prima?
[..]
Mag je vinden hoor. Wel erg kort door de bocht om alle modellen van die merken lelijk te vinden. Je mag jouw Final Fantasy horloge wel posten, zodat we meningen kunnen polsen
Het patsgehalte is trouwens niet alleen te zien aan het merkje, maar meer nog aan het uiterlijk van het horloge. Ik vind een horloge met bonte kleuren patseriger dan een neutraal horloge van een duur merk.
Nog even dit:
Beetje lullig van je om mij af te zeiken omdat ik mensen help met hun keuze. Ik heb allerlei merken genoemd in dit topic (dat jij waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt). Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord. Figuren zoals jij, die meningen hebben over anderen, zonder dat ze ergens op berusten, kunnen we best missen in dit topic.
Je bedoelt net zo negatief als jij praat over Rolex, Oris etc.? (alsof die 2 qua prijs met elkaar te vergelijken zijn...)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:16 schreef Nec341i het volgende:
haha, wat je over mij zegt, doe je zelf ook, aangeven hoe waardevast je horloge wel niet is, ik zeik je niet af, ik vond gewoon dat je wat te negatief over andere merken, en dan vond ik vervelend.
Valt wel mee hoevaak ik over mijn horloge praat....ik praat meer over het merk in het algemeen. En waarom zou ik dat niet mogen? Genoeg mensen hebben er baat bij, anderen slaan het over. Wat is het probleem?quote:van mijn oris is dit en dat, je moet rekening houden met andere mensen die hier hun wat goedkopere maar ook leuke/goede horloges hier showen.
Ow net vond je ze nog lelijk...quote:tuurlijk die Oris zou ongetwijfeld een juweeltje zijn, maar de meesten zijn met een seiko al wel tevreden.
Pfew gelukkigquote:ik zeg toch niet dat je van je zuurverdiende centen geen duur horloge mag kopen?
wat je met je geld doet moet je zelf weten joh, kan mij het schelen.
Ik rij in een 10 jaar oude 306, dus helaasquote:maar je komt over als een bmw rijder die de mensen die golf rijden afkraakt, terwijl er een stuk meer golfjes rondrijd.
Oh ik maak me er ook niet druk om. Tis gewoon vreemd dat je mij de les probeert te lezen, terwijl ik in mijn ogen niets verkeerd doe. Als meer mensen dat doen, houden ze hier op Fok nóg minder bruikbare users over.quote:maar goed, laten we het hier bij houden, als je je aangevallen voelt, dat was mijn bedoeling niet, maar ja, je zult er wel anders over denken.
Ow, dan ga ik ff terugbladerenquote:en als jezelf het topic een beetje hebt doorgelezen weet je dat ik mijn seiko allang heb gepost.
Alle info is welkom. Ik ben niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor. Maar moet er even bij vermelden dat ik de Arctura kan krijgen voor ongeveer 300 euro. HIj komt zegmaar praktisch uit Japan. Scheelt toch bijna de helft. De volledige nederlandse winkelprijs heb ik er ook niet voor over.quote:Op donderdag 23 december 2004 22:40 schreef Moody het volgende:
Die Arctura is in de eerste plaats een flink stuk groter dan je huidige horloge, je moet wel redelijk forse polsen hebben.
Ik zie dat ze voor 595 euro in Nederland worden verkocht. In de US kun je ze voor $500 kopen, dat is 370 euro. De moeite waard om er eentje op te laten sturen misschien?
Ik zal je keus niet moeilijker maken door te zeggen dat je voor 600 euro ook hele andere mooie horloges kan kopen, want dat wordt hier door sommige mensen niet op prijs gesteld
dit is een van de vele horloges die ik heb, heb ook 2 omega's.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
wel grappig dat je dat zegt, terwijl ik naar je avatar kijk met vostok horloge, goedkope russische horloges.
ik ben het met je eens hoor, maar het blijft een gebruiktvoorwerp.
ik ben zelf ook een liefhebber van horloges. maar het heeft een grens. 500-600 euro voor een Oris neerleggen, zou ik nooit doen.
Voor 300 euro wordt het inderdaad lastiger. Dan moet je kiezen tussen een nieuwe Seiko Arctura en 2e handse Zwitserse horloges.quote:Op vrijdag 24 december 2004 06:36 schreef Eddie__ het volgende:
[..]
Alle info is welkom. Ik ben niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor. Maar moet er even bij vermelden dat ik de Arctura kan krijgen voor ongeveer 300 euro. HIj komt zegmaar praktisch uit Japan. Scheelt toch bijna de helft. De volledige nederlandse winkelprijs heb ik er ook niet voor over.
Maar je suggesties zijjn welkom, en worden zeker op prijs gesteld![]()
tsja ik vind het een mooi model, maar jammer dat het een quartz is, ze profileren zich als een merk met geschiedenis, maar ik vind het moment waarop (grote klokken hype) een beetje slecht gekozen. had er dan een automatisch uurwerk ingedaan of een handopwinder, dan was het stukje geschiedenis iets duidelijker aanwezig.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:20 schreef kultivate het volgende:
Wat vinden jullie van een U-boat horloge? ga ik binnenkort aanschaffen.
[afbeelding]
deze bedoel ik dus, die ik nu post zijn allemaal groter dan 45mm,(groter dan panerai) om mee te vergelijkenquote:Op vrijdag 24 december 2004 10:20 schreef kultivate het volgende:
Wat vinden jullie van een U-boat horloge? ga ik binnenkort aanschaffen.
[afbeelding]
zal wel weer een replica zijn, zoals zo velen hierquote:Op vrijdag 24 december 2004 11:14 schreef AlexBuitenwerf het volgende:
op dit moment draag ik een stalen Rolex Daytona met witte plaat
N 2/25 was toch van Ruud of niet.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:08 schreef Moody het volgende:
Jup, Zeno is ook een leuk merk.
Heb deze limited edition een tijdje gehad, maar ik kon een goed bod niet weerstaan
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan goed. Ik heb voor mijn candino ongeveer 450 euro betaald. Maar ik kan me niet voorstellen dat het kwalitatief minder is. Als ik mijn candino vergelijk met de cartier van mijn zus, voelt die van mij toch een stuk degelijker aan.quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:12 schreef TheSilencer het volgende:
www.candino.ch Check titelbalk van de pagina... Candino goedkopere lijn van Festina?
En wie was de eigenaar van No 23 ? Uit je naam kan ik dat zo niet opmaken !!quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Hey je kent ze
Dit zijn niet foto's van de mijne...ik had 23/25, maar kon mijn foto's niet zo snel vinden....
Ik was de eigenaar, maar ik heb hem verkocht. Hoezo?quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:42 schreef Adsum het volgende:
[..]
En wie was de eigenaar van No 23 ? Uit je naam kan ik dat zo niet opmaken !!
Volgens mij was dat eerst Andre en daarna Martijnquote:Op vrijdag 24 december 2004 12:42 schreef Adsum het volgende:
[..]
En wie was de eigenaar van No 23 ? Uit je naam kan ik dat zo niet opmaken !!
mijn pulsar heb ik zelf versteld, maar weet niet of het dezelfde systeem is, maar als je kijkt naar de binnenkant van het bandje, zie je pijltjes, in die richting moet het pennetje eruit.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:18 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb nu de Seiko 5, weet iemand hoe ik die schakels kan verstellen bij de metalen band?
(Ik ben Ultrakikkervis voor alle duidelijkheid)
En bedanktquote:Op vrijdag 24 december 2004 16:57 schreef Nec341i het volgende:
[..]
mijn pulsar heb ik zelf versteld, maar weet niet of het dezelfde systeem is, maar als je kijkt naar de binnenkant van het bandje, zie je pijltjes, in die richting moet het pennetje eruit.
ik heb zelf gewoon een dunne schroevendraaier gepakt (type horlogemakers) en het pennetje eruit gedrukt. je herhaald dit een paar keer, en het bandje is korter. hoop dat je er wat aan hebt.
Staan ook mooie horloges op maar die prijzen zijn wel in ponden dus dat wordt dan weer wat duurder. Maar koop een horloge liever niet via internet wat is dan een goed adres om een zeno in een winkel in nederland aan te schaffen?quote:Op vrijdag 24 december 2004 10:30 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
tsja ik vind het een mooi model, maar jammer dat het een quartz is, ze profileren zich als een merk met geschiedenis, maar ik vind het moment waarop (grote klokken hype) een beetje slecht gekozen. had er dan een automatisch uurwerk ingedaan of een handopwinder, dan was het stukje geschiedenis iets duidelijker aanwezig.
kijk eens bij Zeno op timefactors.com. zijn ongeveer dezelfde prijs, maar de kwaliteit is stukken beter.
via Eddie Platt (timefactors) zou ik mijn hele jaarsalaris durven te besteden. echt een topverkoper. Juwelier Ten Boom in haarlem is een erg goede juwelier. denk wel dat de prijzen daar aanzienlijk hoger zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:33 schreef kultivate het volgende:
[..]
Staan ook mooie horloges op maar die prijzen zijn wel in ponden dus dat wordt dan weer wat duurder. Maar koop een horloge liever niet via internet wat is dan een goed adres om een zeno in een winkel in nederland aan te schaffen?
Ja het gaat niet om de betaling ofzo maar meer dat ik de horloges eerst wil zien zeg maar hoe groot ze precies zijn enz.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
via Eddie Platt (timefactors) zou ik mijn hele jaarsalaris durven te besteden. echt een topverkoper. Juwelier Ten Boom in haarlem is een erg goede juwelier. denk wel dat de prijzen daar aanzienlijk hoger zijn.
klik anders even op de link hieronder bij mijn sig, dat is van een horlogeforum waar ze erg veel weten van Zeno
nou, na mijn kerstdiner, heb ik zin gekregen om mijzelf eens goed te verdedigen tov jou mening over mij.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef Moody het volgende:Nog even dit:
Beetje lullig van je om mij af te zeiken omdat ik mensen help met hun keuze. Ik heb allerlei merken genoemd in dit topic (dat jij waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt). Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord. Figuren zoals jij, die meningen hebben over anderen, zonder dat ze ergens op berusten, kunnen we best missen in dit topic.
Het zit je wel hoog he?quote:
Ik hoop dat je verschil begrijpt tussen een mechanisch kaliber en een quartz-uurwerk? Die 15-20 sec sloeg natuurlijk op een mechanische Seiko en dat klopt heel aardig. Dus dit is weer een beetje appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 26 december 2004 03:04 schreef Nec341i het volgende:
oh en seiko's 15-20 sec verschil op een dag? mijn pulsar doet 1+ seconde in 1.5 dag (gemeten, kan meer dagen zijn/worden) en dat vind ik nou niet slecht.
maar goed, dat lucht op. (het zat me aardig dwars ja)
no hard feelings van mijn kantmaar jij zal er vast anders over denken, hehe.
Je blijft wel bezig he?quote:Op zaterdag 25 december 2004 02:51 schreef Nec341i het volgende:
haha, niet om verder te stoken, maar ik vond deze pulsar veel op moody's Oris lijken, grappig.
[afbeelding]
Dit is idd een echte, en de prijs is nog zeer redelijk ook !quote:Op zondag 26 december 2004 16:28 schreef seto het volgende:
En hoeveel kost die ongeveer?
edit
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4953416039&rd=1&ssPageName=WDVW
Zou deze echt kunnen zijn?
Ik wil/kan er toch niet meer dan ongeveer 800 euro aan uitgeven.
[img] url plaatje [/img]quote:Op maandag 27 december 2004 17:53 schreef Gstyles het volgende:
hoezet ik ook weer een plaatje neer?
Ik zou het niet aandurfen om een omega op ebay te kopen. Voor hetzelfde geld posten ze plaatjes van een echte maar sturen ze een nepper op. Op ebay is bijna alles nep......quote:Op zondag 26 december 2004 21:52 schreef Adsum het volgende:
[..]
Dit is idd een echte, en de prijs is nog zeer redelijk ook !
999 dollar = dik 700 euro.... voor een nieuwe, echt een superprijs.
Voor de mijne heb ik 1095 dollar betaald, ook gloednieuw !
Dat is een optie. Je kan ook denken aan Tissot, Certina, Oris, Xemex of Zeno.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
Ik denk zelf bijv aan Raymond Weil
Daarom bestaat er feedbackquote:Op donderdag 30 december 2004 21:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik zou het niet aandurfen om een omega op ebay te kopen. Voor hetzelfde geld posten ze plaatjes van een echte maar sturen ze een nepper op. Op ebay is bijna alles nep......
OK, dank je.quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een optie. Je kan ook denken aan Tissot, Certina, Oris, Xemex of Zeno.
Danish Design zit meer in de hoek van Fossil en Pulsar dan genoemde merken.
Hier heb je wat goede sites voor zeno horlogesquote:
500 euro heeft hij te besteden zegt-ie....daar heb je een nieuwe BC3 voor in NL of een nieuwe TT2 day date in de US.....om maar wat voorbeelden te noemenquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:55 schreef Adsum het volgende:
Oris zit een prijsklasse hoger, ja !
die onderste is mooi, maar $279..quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:44 schreef Moody het volgende:
$279
Hier vind je meer modellen: http://www.worldlux.com/cgi-bin/navigate.cgi?dept=WATCH&brand=BULO&cat=&collect=
Echt joh? Lijkt het op een stationsklok?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:46 schreef Nec341i het volgende:
heeft wel iets weg van een stationsklok, maar ziet er wel gelikt uit.
ja, ik vind van welquote:Op zondag 16 januari 2005 21:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Echt joh? Lijkt het op een stationsklok?![]()
Joh?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:33 schreef Moody het volgende:
Misschien omdat Mondaine Zwitserse stationsklokken (heeft ge)maakt
Wauw! Hoe duur?quote:Op zondag 16 januari 2005 22:21 schreef Auticia het volgende:
[afbeelding]
Ik heb alleen die gekke sterretjes uitstaan.
Over het algemeen zijn de Fossil-horloges niet super duur. Even op www.fossil.com kijken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wauw! Hoe duur?
Nu wil ik ook een nieuw horloge!
Mooi. Zelf 5,5 jaar dagelijks een Rado gedragen... na die tijd nog steeds geen enkel krasje (zoals de verwachting was).quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:53 schreef Jereon het volgende:
Ik heb deze, maar dan met kunstof band. De keramische band is namelijk net zo duur als het horloge, dan maar een kunstof band dacht ik... oh nee, ik heb het horloge gekregen, dus die band zat er al omheen, maar dacht ff zo'n keramische band te gaan kopen... toch maar niet gedaan...
[afbeelding]
wooooooooooooooot tering geilquote:Op donderdag 6 januari 2005 03:21 schreef noplayer het volgende:
allemaal lelijk............![]()
JACOB & Co is de shit
[afbeelding]
![]()
Ik ken de site ja, maar daar staat niet alles op (mijn horloge staat er bijvoorbeeld ook niet op en dat heeft hij nooit gedaan), plus dat de prijzen niet in alle winkels hetzelfde zijn, plus importkosten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:52 schreef Impry het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn de Fossil-horloges niet super duur. Even op www.fossil.com kijken.
Edit: http://www.fossil.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=8168&itemType=PRODUCT&iMainCat=926&iSubCat=1020&iProductID=8168
$ 65,-
Oeiii, ik zag het nu pas. Ik geloof dat deze zo'n 85 euro kostte (weet t niet meer precies).quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wauw! Hoe duur?
Nu wil ik ook een nieuw horloge!
Klopt. Vanuit het station loop je er vrijwel recht tegenaan (zit naast de Douglas)quote:Op zondag 23 januari 2005 20:18 schreef WarPuppy het volgende:
Er zit ook een Fossil store op Hoogh Catherijne ?
ff vraagje aan u omdat je er zelf ook 1tje hebt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:10 schreef Moody het volgende:
Inderdaad mooie klok
Alleen jammer dat-ie in het wit is
Vind het een mooie prijs voor een kwalitatief hoogwaardig en stijlvol horloge.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef diedrik het volgende:
ik wil een zeno aanschaffen en nu weet ik er zelf niet veel van en hoopte dat iemand me zou kunnen vertellen of ik goed doe aan het horloge met de volgende beschrijvng:
groot (47mm) jaren-40-stijl vliegershorloge met Unitas/ETA handopwind uurwerk. Prima staat, uit 1/2003. Zware bruin leren band met wit stiksel is kunstmatig verouderd om het horloge nog meer een `vintage` look te geven.
ze vragen hier 300 euro voor, is dit verstandig of kan ik beter een nieuwe kopen?
De ene kant op is een vrije loop, de andere kant op kan je hem opwinden... handig om hem even wat slagen te geven als 'ie een tijdje heeft stil gelegen...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:03 schreef mx_player het volgende:
[..]
ff vraagje aan u omdat je er zelf ook 1tje hebt.
is het veilig om aan de kroon te draaien als ie in de dichte positie zit?
(voor de duidelijkheid, de positie zo dicht mogelijk bij de behuizing)
ow ja, ik vond wit wel mooi![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |