quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef Moody het volgende:Nog even dit:
Beetje lullig van je om mij af te zeiken omdat ik mensen help met hun keuze. Ik heb allerlei merken genoemd in dit topic (dat jij waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt). Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord. Figuren zoals jij, die meningen hebben over anderen, zonder dat ze ergens op berusten, kunnen we best missen in dit topic.
nou, na mijn kerstdiner, heb ik zin gekregen om mijzelf eens goed te verdedigen tov jou mening over mij.
ten eerste, ik heb nu de hele topic aandachtig doorgelezen, zelfs het vorige deeltje heb ik meegenomen.
ik zeik jou af? hmm... wacht even, was jij niet degene die als eerste mijn Seiko FF horloge afkraakte, als het lelijkste horloge ter wereld, en die je nooit in je collectie zou willen hebben?
waar ik trouwens nooit op heb gereageert, want smaken verschillen natuurlijk, ik respecteer dat.
ik heb overigens genoeg positieve reacties gehad over het horloge, maar ja dat zal je waarschijnlijk niet hebben gelezen. aj, daar pak je jezelf al, door zelf al een mening te geven over mijn horloge, geen respect dus van jou kant.
ik geef toe dat ik op dat moment reageerde zonder mijn reactie te onderbouwen, ik las deze topic altijd vluchtig door en zag naar mijn mening niet veel bijzondere horloges (in mijn ogen) dus heb het niet aandachtig gelezen.
ik ontken niet dat je mensen helpt, die geintresseerd zijn in merken zoals Oris, maar je kan ook niet ontkennen dat je gerust andere merken afkraakt omdat je Oris toch beter is en waardevaster.
er was iemand die een Poljot ging aanschaffen en jij adviseert poljot kopers om er een goede 2de handse Zwitserse erbij te nemen voor rond de 300 euro, de poljot koper zegt dat het niet nodig is en 300 a 400 euro teveel vind voor een horloge. jij geeft een trap na dat die poljot na een half jaar 50 euro waard is. (zou kunnen, maar je kan mekaar wel respecteren voor hun keuze of niet?)
en dan het merk Seiko, je geeft aan dat je er zelf eentje hebt gehad, maar je zegt ook dat je geen seiko koopt om er mee te patsen, en dat ze zo goedkoop zijn dat er geen replica's van worden gemaakt. nou vind ik een Seiko kinetic nou niet echt goedkoop, het geld zal wel op je rug groeien ofzo, maar ik vind ze nogal prijzig. nou moet ik toegeven dat ik altijd al een kinetic liefhebber ben geweest en toevallig in de zomer in finland mijn pulsar kinetic heb gevonden.
en dan je "vrienden" jackal omega, dj maurits. 3 tegen 1 is eerlijjk? in het vorige topic probeerde je jackal omega nog af te troeven met kennis over horloges en vroeg je je af hoe een 18 jarige (nu inmiddels 19) zulke dure horloges kan betalen. dj maurits die mij geen liefhebber vond van horloges terwijl ik er meer dan genoeg heb alleen omdat ik de merken die hij mooi vind, niks aan vind?
ja sorry hoor, je komt hier om te pimpen met jou horloge, of het nou duur is of goedkoop, namaak of echt, je kan mekaar best wederzijds repecteren voor hun keuze.
en ook ik heb internet, ik kan ook alles opzoeken over bepaalde horloges. en je hebt het zo vaak gehad over hoe waardevast je horloge wel niet is. een seiko final fantasy is dus een collectors item, kon hem niet eens meer op ebay vinden, hij stijgt dus in waarde, las toevallig op een forum dat een jongen er naar zocht, hij wou wel 5 grand (us dollars) betalen, nou als dat nou geen waarde verhoging is, weet ik het niet.
we komen hier als liefhebbers van horloges bij mekaar, de ene wil topmerken, de andere gewoon een leuk horloge, en dat je vind dat ik hier niet thuis hoor, dat kan ik precies over jou zeggen.
ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.