abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24188225
heb even gekeken op die site en zie een paar hele mooie zoals deze

die is omgerekend 390euro. Dus dat is ook een mooie prijs. Maar betaal je geen verzendkosten dan?

En wat is precies het verschil tussen quatz en automatisch of handopwinder? ja ben een leek op horloge gebied.
pi_24188866
heel simpel uitgelegd quartz is met batterij: nauwkeurig maar bluh wat een saaie techniek
mechanisch (handopwinden) doe je zelf
automaat wind zichzelf op doormiddel van je polsbeweging
had je niet verwacht!
pi_24189302
is dat dan ook dat de secondenwijzer niet met schokjes maar vloeiend beweegt?
zoals deze? http://www.klaauwwatches.(...)m/planetarium_sf.htm
  vrijdag 24 december 2004 @ 21:53:08 #204
110777 Adsum
Is present!
pi_24189371
De secondenwijzer loopt niet EXACT vloeiend !!
Maar hij tikt de tijd iig niet per seconde weg, maar bijvoorbeeld per
1/5 seconde
Ever higher. Ever better.
pi_24189402
doet me denken aan die stationsklokken
pi_24196116
haha, niet om verder te stoken, maar ik vond deze pulsar veel op moody's Oris lijken, grappig.

pi_24202148
Pulsar
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:30:54 #208
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_24208846
Ooit als ik klaar ben met school/studie en een goed betaalde baan heb.
Wil ik ook een dure horloge ben gek van horlogés alleen veels te prijzig.
Tenminste als je klasse wilt hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_24213037
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef Moody het volgende:Nog even dit:
Beetje lullig van je om mij af te zeiken omdat ik mensen help met hun keuze. Ik heb allerlei merken genoemd in dit topic (dat jij waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt). Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord. Figuren zoals jij, die meningen hebben over anderen, zonder dat ze ergens op berusten, kunnen we best missen in dit topic.
nou, na mijn kerstdiner, heb ik zin gekregen om mijzelf eens goed te verdedigen tov jou mening over mij.

ten eerste, ik heb nu de hele topic aandachtig doorgelezen, zelfs het vorige deeltje heb ik meegenomen.

ik zeik jou af? hmm... wacht even, was jij niet degene die als eerste mijn Seiko FF horloge afkraakte, als het lelijkste horloge ter wereld, en die je nooit in je collectie zou willen hebben?
waar ik trouwens nooit op heb gereageert, want smaken verschillen natuurlijk, ik respecteer dat.
ik heb overigens genoeg positieve reacties gehad over het horloge, maar ja dat zal je waarschijnlijk niet hebben gelezen. aj, daar pak je jezelf al, door zelf al een mening te geven over mijn horloge, geen respect dus van jou kant.

ik geef toe dat ik op dat moment reageerde zonder mijn reactie te onderbouwen, ik las deze topic altijd vluchtig door en zag naar mijn mening niet veel bijzondere horloges (in mijn ogen) dus heb het niet aandachtig gelezen.

ik ontken niet dat je mensen helpt, die geintresseerd zijn in merken zoals Oris, maar je kan ook niet ontkennen dat je gerust andere merken afkraakt omdat je Oris toch beter is en waardevaster.

er was iemand die een Poljot ging aanschaffen en jij adviseert poljot kopers om er een goede 2de handse Zwitserse erbij te nemen voor rond de 300 euro, de poljot koper zegt dat het niet nodig is en 300 a 400 euro teveel vind voor een horloge. jij geeft een trap na dat die poljot na een half jaar 50 euro waard is. (zou kunnen, maar je kan mekaar wel respecteren voor hun keuze of niet?)

en dan het merk Seiko, je geeft aan dat je er zelf eentje hebt gehad, maar je zegt ook dat je geen seiko koopt om er mee te patsen, en dat ze zo goedkoop zijn dat er geen replica's van worden gemaakt. nou vind ik een Seiko kinetic nou niet echt goedkoop, het geld zal wel op je rug groeien ofzo, maar ik vind ze nogal prijzig. nou moet ik toegeven dat ik altijd al een kinetic liefhebber ben geweest en toevallig in de zomer in finland mijn pulsar kinetic heb gevonden.

en dan je "vrienden" jackal omega, dj maurits. 3 tegen 1 is eerlijjk? in het vorige topic probeerde je jackal omega nog af te troeven met kennis over horloges en vroeg je je af hoe een 18 jarige (nu inmiddels 19) zulke dure horloges kan betalen. dj maurits die mij geen liefhebber vond van horloges terwijl ik er meer dan genoeg heb alleen omdat ik de merken die hij mooi vind, niks aan vind?

ja sorry hoor, je komt hier om te pimpen met jou horloge, of het nou duur is of goedkoop, namaak of echt, je kan mekaar best wederzijds repecteren voor hun keuze.

en ook ik heb internet, ik kan ook alles opzoeken over bepaalde horloges. en je hebt het zo vaak gehad over hoe waardevast je horloge wel niet is. een seiko final fantasy is dus een collectors item, kon hem niet eens meer op ebay vinden, hij stijgt dus in waarde, las toevallig op een forum dat een jongen er naar zocht, hij wou wel 5 grand (us dollars) betalen, nou als dat nou geen waarde verhoging is, weet ik het niet.

we komen hier als liefhebbers van horloges bij mekaar, de ene wil topmerken, de andere gewoon een leuk horloge, en dat je vind dat ik hier niet thuis hoor, dat kan ik precies over jou zeggen.

ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
pi_24213102
oh en seiko's 15-20 sec verschil op een dag? mijn pulsar doet 1+ seconde in 1.5 dag (gemeten, kan meer dagen zijn/worden) en dat vind ik nou niet slecht.

maar goed, dat lucht op. (het zat me aardig dwars ja)

no hard feelings van mijn kant maar jij zal er vast anders over denken, hehe.

[ Bericht 28% gewijzigd door Nec341i op 26-12-2004 03:15:55 ]
  zondag 26 december 2004 @ 03:10:02 #211
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_24213169

¤ 275
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_24213194
whoa... pimp daddy all the way man, haha... cool.
pi_24215162
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:59 schreef Nec341i het volgende:

[..]

-Heel verhaal-
Het zit je wel hoog he? .
quote:
Op zondag 26 december 2004 03:04 schreef Nec341i het volgende:
oh en seiko's 15-20 sec verschil op een dag? mijn pulsar doet 1+ seconde in 1.5 dag (gemeten, kan meer dagen zijn/worden) en dat vind ik nou niet slecht.

maar goed, dat lucht op. (het zat me aardig dwars ja)

no hard feelings van mijn kant maar jij zal er vast anders over denken, hehe.
Ik hoop dat je verschil begrijpt tussen een mechanisch kaliber en een quartz-uurwerk? Die 15-20 sec sloeg natuurlijk op een mechanische Seiko en dat klopt heel aardig. Dus dit is weer een beetje appels met peren vergelijken.

Ik hoop dat je ons standpunt een beetje begrijpt... Het is alsof een aantal liefhebbers zich staan te vergapen aan een Aston Martin of een klassieke E-type en jij hen adviseert om maar voor een Toyota Corolla te gaan. Want die is minstens zo betrouwbaar (zo niet betrouwbaarder) en een stuk goedkoper. Je hebt zelf ook een Toyota en daar is nooit wat mis mee....

Maar goed, ik ben er van overtuigd dat jij net zoveel lol aan je klokjes beleeft als ik, dus geniet ervan.... .
Ik ben helaas door het virus gegrepen en ben bereid (ondanks dat het geld me zeker niet op de rug groeit) wat grotere bedragen neer te tellen voor een horloge...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_24217405
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 02:51 schreef Nec341i het volgende:
haha, niet om verder te stoken, maar ik vond deze pulsar veel op moody's Oris lijken, grappig.

[afbeelding]
Je blijft wel bezig he?
Hij lijkt er in de 1e plaats voor geen meter op en ik raad je aan om ze beide eens in het echt vast te houden
Ik vind het grappig dat je een algemene mening hebt over dingen waar je blijkbaar niet over mee kan praten. Je houdt een quartz en mechanisch uurwerk niet eens uit elkaar. Niet erg ofzo, maar val dan anderen niet aan, omdat jij denkt dat ze onzin vertellen (terwijl jij het dus gewoon niet weet....)

Verder heb ik geen zin en tijd meer om jouw irritatie te beantwoorden....
Jij voelt je veel te veel slachtoffer zonder dat je een nuttige bijdrage levert aan dit topic. En die andere users zijn niet mijn "vriendjes", dat zijn gewoon mensen met gezond verstand en een gezonde passie voor de oude horlogetechniek.
Dat soort mensen vinden merken als Pulsar niet echt opwindend, ik hoop dat je dat begrijpt. Als je vindt dat ik andere horloges afkraak is dat je goed recht, maar dat heb ik er zelf geen moment achter gezocht (net als al die andere mensen in dit topic, want jij bent de 1e die er over begint). Ik denk dat je het niet te persoonlijk op moet nemen

Tenslotte: als je iets tegen me hebt, is het verstandiger om het onder elkaar "uit te vechten". Voeg me maar toe aan msn, dan hebben we het er over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Moody op 26-12-2004 14:24:41 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 26 december 2004 @ 15:43:48 #215
69994 seto
-|||--------|||-
pi_24218690
Ik zit eraan te denken om een Omega Speedmaster te kopen, maar ik weet er helaas niet zoveel vanaf.

Op de site heb je verschillende sub-collections, maar ik heb het liefst een Reduced zoals Adsum er een paar pagina`s terug 1 postte.

Nu ben ik niet zo rijk dat ik er meteen 1 kan gaan kopen dus moet ik er even voor sparen. Mijn vraag is dan of de modellen over een paar maanden nog wel hetzelfde zijn. Op ebay lees je vaak iets over modelnummers en vorige modellen, maar ik zou graag dit model willen hebben:

stainless steel, geen titanium, automatic
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4951878182&rd=1

Is het trouwens ook een beetje te doen, zo`n horloge kopen op ebay? Ik heb er weleens eerder wat gekocht uit Amerika bijv, maar voor zoiets als dit probeer ik toch wel iets voorzichtiger te zijn. Kunnen de kenners misschien ontdekken of het een nepperd is ofzo?

Alvast bedankt
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_24219313
Het mooiste model vind ik zelf de professional met zwarte band, zoals hij eigenlijk bedoeld is. ("the moon watch")

Deze is dat:

Het plaatje dat je laat zien is trouwens een oud model of een imitatie van de speedmaster date. De datum is namelijk niet in dezelfde kleur als de wijzerplaat.

Dit is het nieuwe model:

'13 |
'14
  zondag 26 december 2004 @ 16:28:46 #217
69994 seto
-|||--------|||-
pi_24219426
En hoeveel kost die ongeveer?

edit
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4953416039&rd=1&ssPageName=WDVW

Zou deze echt kunnen zijn?
Ik wil/kan er toch niet meer dan ongeveer 800 euro aan uitgeven.

[ Bericht 86% gewijzigd door seto op 26-12-2004 17:02:35 ]
Seto is zo ene baas he
pi_24223621
moody: heb niks tegen je hoor, jij houd van oude technieken, ik van nieuwe, dat kan wel eens botsen, en we houden dit draadje een beetje in leven zo
  zondag 26 december 2004 @ 21:52:50 #219
110777 Adsum
Is present!
pi_24223897
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:28 schreef seto het volgende:
En hoeveel kost die ongeveer?

edit
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31387&item=4953416039&rd=1&ssPageName=WDVW

Zou deze echt kunnen zijn?
Ik wil/kan er toch niet meer dan ongeveer 800 euro aan uitgeven.
Dit is idd een echte, en de prijs is nog zeer redelijk ook !
999 dollar = dik 700 euro.... voor een nieuwe, echt een superprijs.
Voor de mijne heb ik 1095 dollar betaald, ook gloednieuw !
  zondag 26 december 2004 @ 22:24:09 #220
87681 Sark
Shellslaaf
pi_24224488
Is die van jou uit de winkel of heb je hem ook op ebay gekocht ? ik heb namelijk gemerkt dat de prijs in nederland aanzienerlijk hogers ligt dan in de U.S.
If you always do what you always did you always get what you always got!
  zondag 26 december 2004 @ 22:27:11 #221
110777 Adsum
Is present!
pi_24224565
Die van mij is van authenticwatches.com
pi_24237895
Hoewel ik goed een GMT zou kunnen gebruiken vind ik die Fliegeruhren wat te groot voor mijn pols, dus ik heb deze (Orion):

Bevalt prima.

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_24238054
weten jullie misschien waar je goedkoop een watchwinder kan kopen, als ik op internet kijk vind ik die dingen best prijzig.

hoe doen jullie dat met jullie automaten, dragen jullie die elke dag? of vergeten jullie hem weleens een dag te dragen en moet dan de tijd opnieuw instellen?

nou heb ik zelf een kinetic, dus kan ik wel een paar dagen laten liggen, maar mijn russische automaat stond dus na een dag niet dragen stil, erg vervelend.
  maandag 27 december 2004 @ 17:32:38 #224
110777 Adsum
Is present!
pi_24238270
Iedere ochtend wind ik gewoon de 4 mechanische horloges op, totdat ze 'vol' zijn.
De Swatch hoef ik niet op te winden, is quartz
pi_24238571
haha, dat is een optie, maar zou het niet mooi zijn als je zo'n watch winder hebt waar je 4 or meer horloges in kwijt kan en ze dan vanzelf vol lopen mooi gezicht lijkt me dat. maar kost ook wel wat.
  maandag 27 december 2004 @ 17:53:35 #226
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_24238666
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  maandag 27 december 2004 @ 17:53:57 #227
75736 Gstyles
pi_24238673
hoezet ik ook weer een plaatje neer?
pi_24238688
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:53 schreef Gstyles het volgende:
hoezet ik ook weer een plaatje neer?
[img] url plaatje [/img]

en dan zonder spaties
  donderdag 30 december 2004 @ 16:51:10 #229
75736 Gstyles
pi_24300641
  donderdag 30 december 2004 @ 19:16:46 #230
110777 Adsum
Is present!
pi_24303214
WTF is dat ??
pi_24304229
Een Fossil horloge misschien?

[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 30-12-2004 20:48:45 ]
'13 |
'14
pi_24306316
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:52 schreef Adsum het volgende:

[..]

Dit is idd een echte, en de prijs is nog zeer redelijk ook !
999 dollar = dik 700 euro.... voor een nieuwe, echt een superprijs.
Voor de mijne heb ik 1095 dollar betaald, ook gloednieuw !
Ik zou het niet aandurfen om een omega op ebay te kopen. Voor hetzelfde geld posten ze plaatjes van een echte maar sturen ze een nepper op. Op ebay is bijna alles nep......
pi_24309311
Wat vinden jullie kenners van het merk Police? Het bestaat nog niet zo lang maar ze hebben wel leuke horloges tegen een scherpe prijs. Ik ben er wel van plan eentje te kopen..

http://www.jpc.nl/police
pi_24314124
Ik ken ze niet persoonlijk, maar ik schat ze in in het rijtje Fossil, Guess, Timex.

Ik heb ff gekeken op de site en qua uiterlijk zijn deze niet eens zo gek:

110 euro

199 euro, automaat.
Orient (Seiko dochtermaatschappij) heeft exact hetzelfde horloge voor hetzelfde geld.

Ik denk wel dat je beter zo'n horloge met leren band kan kopen, omdat de stalen banden bij deze merken vaak van slechte kwaliteit zijn en je daar niet extra voor wil betalen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Moody op 31-12-2004 09:52:24 ]
'13 |
'14
pi_24347505
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_24377947

pi_24382199
Haha pimp ja

Ik had hem een anderhalf jaar geleden gekocht. Het is geen pimpwatch, maar toch is hij wel te doen vind ik. Ik draag hem alleen echt nooit meer. Toch maar weer eens gaan doen misschien.
pi_24396193
Hey JeroenV, mooi horloge hoor! Ik zou hem maar weer eens gaan dragen als ik jou was

De mijne:

(alleen heeft de mijne een witte wijzerplaat, zie plaatje beneden..

Lousy
pi_24400939
* k_man zoekt ook een nieuw horloge.

Wat zouden jullie voor merken aanraden als ik zeg;
- tot circa 500 euro
- geen kermismerken zoals Fossil e.d.
- een écht horlogemerk en dus niets iets wat gemaakt is voor Armani, Boss, of D&G
- geen suffe Seiko of erger: Pulsar
- design (Danish Design bijv) kan erg mooi zijn, maar klassiek ook - als het (beide) maar schoonheid door eenvoud is

Ik denk zelf bijv aan Raymond Weil

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2005 23:29:13 ]
pi_24401308
k_man, is Rado wat?

link naar collectie

Of wordt dat te duur?
...
pi_24401377
Kweenie, beetje gemengde gevoelens bij Rado. Sommigen zijn wel aardig, maar ze zijn zo glad en glimmend. Beetje té.

Trouwens ook veel erbij die een combinatie hebben van goud met zilver en dat vind ik héél lelijk.

*huiver*

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2005 23:55:53 ]
pi_24409015
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
Ik denk zelf bijv aan Raymond Weil
Dat is een optie. Je kan ook denken aan Tissot, Certina, Oris, Xemex of Zeno.
Danish Design zit meer in de hoek van Fossil en Pulsar dan genoemde merken.
'13 |
'14
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:21:33 #243
69994 seto
-|||--------|||-
pi_24409071
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:50 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik zou het niet aandurfen om een omega op ebay te kopen. Voor hetzelfde geld posten ze plaatjes van een echte maar sturen ze een nepper op. Op ebay is bijna alles nep......
Daarom bestaat er feedback

En zoveel neppers zitten er niet tussen, daarvoor kan je beter naar marktplaats
Seto is zo ene baas he
pi_24410368
Hoi mensen,

Ik ga binnenkort een nieuw horloge kopen, heb besloten dat constant op me mobiele telefoon kijken ook niet alles is. Mijn budget is zo rond de 200 euro, ik verwacht natuurlijk geen super horloge met alles erop en eraan...

Ik heb al een beetje op internet rond gekeken maar er is zo veel te vinden. Zijn er dingen waar ik echt op moet letten? Ik vond zelf Seiko wel wat mooie horloges hebben... maar ik weet er verder geen zak vanaf dus zou graag wat advies willen kwa goede merken rond een budget van ongeveer 200 euro

thanks
pi_24415467
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:18 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat is een optie. Je kan ook denken aan Tissot, Certina, Oris, Xemex of Zeno.
Danish Design zit meer in de hoek van Fossil en Pulsar dan genoemde merken.
OK, dank je. Maar ik dacht dat Oris heel duur was?

En dat van DD klopt, was ook maar als voorbeeld.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:55:47 #246
110777 Adsum
Is present!
pi_24415859
Zeno is in die prijsklasse zeker een aanrader, maken erg goede horloges tegen nette prijzen !
Oris zit een prijsklasse hoger, ja !
Overweeg zeker ook Tissot en Meistersinger !
pi_24417728
Zeno?

Ga ik eens naar goegelen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:40:41 #248
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_24418016

M'n broertje heeft me vandaag blij gemaakt met dit horloge. Ik ben er zeer te spreken over. hij past goed, hij is groot maar heb dikke polsen dus staat goed. Moet er ook wel bij zeggen dat ik de Nederlandse adviesprijs er niet voor over had gehad. Maar voor ongeveer de helft van de prijs is het goed te doen.

En als je denkt, helft van de prijs, ja m'n broertje heeft hem meegenomen uit Azie, daar komen ze zegmaar vandaag. En nee het is geen nepperd, gewoon origineel met garantie en wel. Heb hem al bij de juwelier laten bekijken en is 100% echt.

Goed topic trouwens, leer een hoop mooie merken kiezen, zitten wel juweeltjes tussen.
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
pi_24418104
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:25 schreef k_man het volgende:
Zeno?

Ga ik eens naar goegelen.
Hier heb je wat goede sites voor zeno horloges

http://www.timefactors.com/
http://www.cdjuweliers.nl/zeno.htm
http://www.zenowatchbasel.com/
http://www.sayin-watches.com/home.php?sprache=3&seite=1
pi_24418395
Dit lijkt me wel wat.