Dan zou je toch ook moeten weten dat een Oris niet met een Seiko te vergelijken is en al helemaal niet je kinetic met een mechanisch uurwerk.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
ik ben zelf ook een liefhebber van horloges.
Waarom noem je jezelf dan een liefhebber?quote:Op donderdag 23 december 2004 17:48 schreef Nec341i het volgende:
j
de tijd is echt niks anders op die horloges hoor.
ik hou van horloges, ik ben dus een liefhebber, jij bent duidelijk een kenner, want je kan het niet hebben hoe ik over horloges denk.quote:Op donderdag 23 december 2004 17:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Waarom noem je jezelf dan een liefhebber?.
Zou jij nooit doen inderdaad. Laat aub de mensen in hun waarde die het wel doen. De één koopt een videokaart van 500 euro, de ander een horloge van 500 euro. Mag jij raden welke van die twee na 5 jaar nog doetquote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
500-600 euro voor een Oris neerleggen, zou ik nooit doen.
Hm, beetje patserig om de waarde te noemen van je horloge vind je niet?quote:duurste horloge van mij is altijd nog mijn seiko Final Fantasy horloge, is ongeveer 350 euro.
Mag je vinden hoor. Wel erg kort door de bocht om alle modellen van die merken lelijk te vinden. Je mag jouw Final Fantasy horloge wel posten, zodat we meningen kunnen polsenquote:maar deze discussie is wel grappig, ik hoef me niet te bewijzen, merken zoals breitling, rolex, omega, Oris, zeggen me absoluut niks, ik vind ze lelijk en duur.
quote:Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord.
haha, wat je over mij zegt, doe je zelf ook, aangeven hoe waardevast je horloge wel niet is, ik zeik je niet af, ik vond gewoon dat je wat te negatief over andere merken, en dan vond ik vervelend.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou jij nooit doen inderdaad. Laat aub de mensen in hun waarde die het wel doen. De één koopt een videokaart van 500 euro, de ander een horloge van 500 euro. Mag jij raden welke van die twee na 5 jaar nog doet
Je moet ook niet vergeten dat zo'n "duur" klokje veel prijsvaster is. Ik heb (sorry dat ik het merk weer noem) 4 jaar geleden een Oris gekocht en vorige maand voor 50 euro minder verkocht dan de aankoopprijs - van het toen al 2e handse horloge - (375 -> 325).
Je Seiko is na 4 jaar echt wel meer dan 50 euro gezakt, dus als je het simpel bekijkt, een minder goede investering.
En wie ben jij om te zeggen dat hardwerkende mensen geen duurzaam horloge mogen kopen? Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand een Breitling van 2500 euro koopt met als gedachte om hem de rest van het leven te dragen.
[..]
Hm, beetje patserig om de waarde te noemen van je horloge vind je niet?
Trouwens....500 euro is veeeeel te veel en 350 euro voor een Seiko + het bedrag van die Pulsar hierboven is prima?
[..]
Mag je vinden hoor. Wel erg kort door de bocht om alle modellen van die merken lelijk te vinden. Je mag jouw Final Fantasy horloge wel posten, zodat we meningen kunnen polsen
Het patsgehalte is trouwens niet alleen te zien aan het merkje, maar meer nog aan het uiterlijk van het horloge. Ik vind een horloge met bonte kleuren patseriger dan een neutraal horloge van een duur merk.
Nog even dit:
Beetje lullig van je om mij af te zeiken omdat ik mensen help met hun keuze. Ik heb allerlei merken genoemd in dit topic (dat jij waarschijnlijk niet helemaal gelezen hebt). Verschillende mensen zijn in mijn msn-lijst verschenen met vragen en die heb ik allemaal netjes beantwoord. Figuren zoals jij, die meningen hebben over anderen, zonder dat ze ergens op berusten, kunnen we best missen in dit topic.
Je bedoelt net zo negatief als jij praat over Rolex, Oris etc.? (alsof die 2 qua prijs met elkaar te vergelijken zijn...)quote:Op donderdag 23 december 2004 20:16 schreef Nec341i het volgende:
haha, wat je over mij zegt, doe je zelf ook, aangeven hoe waardevast je horloge wel niet is, ik zeik je niet af, ik vond gewoon dat je wat te negatief over andere merken, en dan vond ik vervelend.
Valt wel mee hoevaak ik over mijn horloge praat....ik praat meer over het merk in het algemeen. En waarom zou ik dat niet mogen? Genoeg mensen hebben er baat bij, anderen slaan het over. Wat is het probleem?quote:van mijn oris is dit en dat, je moet rekening houden met andere mensen die hier hun wat goedkopere maar ook leuke/goede horloges hier showen.
Ow net vond je ze nog lelijk...quote:tuurlijk die Oris zou ongetwijfeld een juweeltje zijn, maar de meesten zijn met een seiko al wel tevreden.
Pfew gelukkigquote:ik zeg toch niet dat je van je zuurverdiende centen geen duur horloge mag kopen?
wat je met je geld doet moet je zelf weten joh, kan mij het schelen.
Ik rij in een 10 jaar oude 306, dus helaasquote:maar je komt over als een bmw rijder die de mensen die golf rijden afkraakt, terwijl er een stuk meer golfjes rondrijd.
Oh ik maak me er ook niet druk om. Tis gewoon vreemd dat je mij de les probeert te lezen, terwijl ik in mijn ogen niets verkeerd doe. Als meer mensen dat doen, houden ze hier op Fok nóg minder bruikbare users over.quote:maar goed, laten we het hier bij houden, als je je aangevallen voelt, dat was mijn bedoeling niet, maar ja, je zult er wel anders over denken.
Ow, dan ga ik ff terugbladerenquote:en als jezelf het topic een beetje hebt doorgelezen weet je dat ik mijn seiko allang heb gepost.
Alle info is welkom. Ik ben niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor. Maar moet er even bij vermelden dat ik de Arctura kan krijgen voor ongeveer 300 euro. HIj komt zegmaar praktisch uit Japan. Scheelt toch bijna de helft. De volledige nederlandse winkelprijs heb ik er ook niet voor over.quote:Op donderdag 23 december 2004 22:40 schreef Moody het volgende:
Die Arctura is in de eerste plaats een flink stuk groter dan je huidige horloge, je moet wel redelijk forse polsen hebben.
Ik zie dat ze voor 595 euro in Nederland worden verkocht. In de US kun je ze voor $500 kopen, dat is 370 euro. De moeite waard om er eentje op te laten sturen misschien?
Ik zal je keus niet moeilijker maken door te zeggen dat je voor 600 euro ook hele andere mooie horloges kan kopen, want dat wordt hier door sommige mensen niet op prijs gesteld
dit is een van de vele horloges die ik heb, heb ook 2 omega's.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef Nec341i het volgende:
wel grappig dat je dat zegt, terwijl ik naar je avatar kijk met vostok horloge, goedkope russische horloges.
ik ben het met je eens hoor, maar het blijft een gebruiktvoorwerp.
ik ben zelf ook een liefhebber van horloges. maar het heeft een grens. 500-600 euro voor een Oris neerleggen, zou ik nooit doen.
Voor 300 euro wordt het inderdaad lastiger. Dan moet je kiezen tussen een nieuwe Seiko Arctura en 2e handse Zwitserse horloges.quote:Op vrijdag 24 december 2004 06:36 schreef Eddie__ het volgende:
[..]
Alle info is welkom. Ik ben niet zo snel op m'n teentjes getrapt hoor. Maar moet er even bij vermelden dat ik de Arctura kan krijgen voor ongeveer 300 euro. HIj komt zegmaar praktisch uit Japan. Scheelt toch bijna de helft. De volledige nederlandse winkelprijs heb ik er ook niet voor over.
Maar je suggesties zijjn welkom, en worden zeker op prijs gesteld![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |