[img]link[/img ]quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:38 schreef Brad_Prit het volgende:
shit man krijg die foto er niet bij! hoe doe ik dat?
Ah. Bedankt weet ik dat ook weer, maar dan heb ik nog een vraag: bij beide horloges (dus automaat of opwinden) gaan de wijzers geleidelijk, of niet?quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:47 schreef TheSilencer het volgende:
FOUT: Een automaat is een horloge dat wordt opgewonden door de beweging van de pols. Er zit een gewichtje in het horloge dat kan draaien (of anderszins bewegen). Opwinden van het horloge gaat volledig mechanisch (rotor drijft veerton aan) of electromechanisch (als een fietsdynamo)...
Rembours kan, maar kost extra. Ik heb met c.c. gedaan.
Op die manier, de wijzers tikken wel, maar in een grote frequentie dat je het met het oog niet eens kan zien. Ik zit serieus te kijken naar deze:quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:56 schreef TheSilencer het volgende:
@Kawafiel: Beiden geleideliker dan een quartz horloge ja. Bij elk 'tik' beweegt de wijzer een beetje. Hoe meer tikken per seconde, des te kleiner de stapjes dus hoe vloeiender het lijkt. Wijzer lang = uitwijking aan het einde groot t.o.v. hoekverdraaiing dus lange wijzer (bij dezelfde tikfrequentie) minder vloeiend dan een kleine (optisch)
Mee eens! Laat mijn 'vreemdgaan' niet als voorbeeld voor anderen dienen. Ik ben slechts een verleid fashion-victim in dezequote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Moody het volgende:
Poljot wordt wel erg populair opeens....was ik er maar nooit over begonnen
Voor alle Poljot-kopers: Vergeet ook niet dat je voor 300 euro ook een leuke 2e handse Zwitserse automaat kan kopen (bijv. Tissot, Oris). Of evt. een nieuwe van Ebay (heeft mij een paar honderd euro gescheeld)
Dat is waar, hij is wel grof.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:03 schreef TheSilencer het volgende:
Misschien staat de frequentie er wel bij? Ik vind de ring met windrichtingen iets te...
Tsja en die 300 euro vind ik net teveel en het russische heeft toch wat aparts vind ik.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:06 schreef Moody het volgende:
Poljot wordt wel erg populair opeens....was ik er maar nooit over begonnen
Voor alle Poljot-kopers: Vergeet ook niet dat je voor 300 euro ook een leuke 2e handse Zwitserse automaat kan kopen (bijv. Tissot, Oris). Of evt. een nieuwe van Ebay (heeft mij een paar honderd euro gescheeld)
Het 2416 kaliber heeft een tikgetal van 19800...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:12 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Dat is waar, hij is wel grof.
Er staat niks over de Frequentie, alleen dat het een "automatic movment 2416" is. Volgens mij is dat een type Automaat van Poljot.
Eigenlijk wil ik het liefst een automaat en de stijl van dit horloge vind ik opzich wel mooi (Omega Seamaster Pro is ook enorm mooi, maar vet buiten mijn budget).
Een goed argument om voor een Oris te gaan, verkopen zal ik toch niet doen denk ik. Zou mijn Tissot dan nauwkeuriger zijn dan die automaat?! Wat dat betreft heb ik niet een enorm hoge lat qua eisen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:16 schreef Moody het volgende:
Tja, maar die Rus is na een half jaar 50 euro waard, terwijl ik mijn Oris (gekocht voor 375 euro) voor 350 euro heb kunnen verkopen - en ik heb 'm 4 jaar gehad
De effectieve kosten zijn dus een stuk lager....en je hebt er waarschijnlijk meer plezier van (o.a. door de betere afwerking en nauwkeuriger uurwerk)
Dat ligt dus begrijp ik aan het type horloge en niet aan Poljot zelf.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, die Tissot is een quartz.
Mineraalglas ís 'normaal' glas....quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:22 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Een goed argument om voor een Oris te gaan, verkopen zal ik toch niet doen denk ik. Zou mijn Tissot dan nauwkeuriger zijn dan die automaat?! Wat dat betreft heb ik niet een enorm hoge lat qua eisen.
Die Poljot heeft wel een mineraal glas gelukkig, heb ervaring met normale glazen
Klopt.... een mechanisch horloge is nu eenmaal nooit zo nauwkeurig als een quartz...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:25 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
Dat ligt dus begrijp ik aan het type horloge en niet aan Poljot zelf.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:26 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Mineraalglas ís 'normaal' glas.....
Saffierglas is idd een stuk harder dan mineraalglas, zal dus zo goed als niet krassen. Maar kan natuurlijk wel breken. Ook zijn er een aantal fabrikanten die mineraalglas harden met een coating, een stuk goedkoper dan saffierglas maar bijna net zo krasvast...quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:28 schreef Kawafiel het volgende:
[..]
![]()
Eh ja, dan haal ik Saffier kristal glas dus door elkaar, omdat Saffier een mineraal is? Toch![]()
![]()
zit, en aan de achterkantquote:mineral glas
glas zit. Dan zou je bijna denken dat aan de voorkant dus hard glas zit.quote:crystal
quote:
quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:10 schreef Fastcruiser het volgende:
Volgens mij had ik de mijne hier nog niet neergezet
Beetje groot plaatje
[afbeelding]
mijn tissot is anders aardig bekrast toen ik met mountainbiken een ruwasfaltpaadje nader aan het onderzoeken was.quote:(krast alleen door diamant)
achterop staat anders toch echt saffier... ach ja lekker boeiend,quote:Op woensdag 22 december 2004 18:23 schreef Moody het volgende:
Dan heeft je Tissot mineraal glas waarschijnlijk. Saffier glas krast echt niet door steen. Het staal van de kast uiteraard wel
Als je meer info wilt over die TT2 moet je mij ff toevoegen op MSN (adres in profiel)
quote:Op woensdag 22 december 2004 22:45 schreef Moody het volgende:
Een Seiko 5 automatic kan voor dat geld. Is genoeg van te vinden op Marktplaats.
Neuh, niemand haalt het in zijn bolle kop om een imitatie te maken van een goedkope Seikoquote:Op woensdag 22 december 2004 23:14 schreef Ultrakikkervis het volgende:
[..]
Zijn nog mooie horloges ook. Nu heb ik rondgekeken en ze zijn er zelfs voor 50 euro al te krijgen, is er kans dat deze nep zijn?
Ja die zag ik ook al staan, maar hij heeft al die blauwe versies al verkochtquote:Op donderdag 23 december 2004 09:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel een leuk model voor 48 euro:
[afbeelding]
Ik vind niet dat ie stoer doet met zijn oris. Oris heeft gewoon een super prijs kwaliteit verhouding. Je kunt het ook niet met elkaar vergelijken. Misschien de Grand Seikos wel, maar die zijn ook 4 keer zo duur als die Oris. Een kinetic is iets anders als een automaat. 15-20 klopt dus zeker wel voor deze modellen. Kinetic zijn een soort van quartz horloges. 15-20 voor een automaat is best veel. COSC keuring gaan tot 7 sec en een beetje horloge zit tussen de 10 - 13 secondenquote:Op donderdag 23 december 2004 16:02 schreef Nec341i het volgende:
sorry dat ik het zeg hoor, maar wat doe je stoer met je Oris, ik vind best dat je het aanprijst, maar om nou gelijk andere merken zoals seiko af te kraken, nergens voor nodig, niet iedereen heeft een paar honderd euro over voor een horloge.
en mijn pulsar kinetic (ook seiko) wijkt hooguit een paar seconden per maand af, als het niet minder is, 15-20 seconden per dag is gewoon bull.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |