De serie is ook her en der in andere topics besprokenquote:Op donderdag 9 september 2004 19:14 schreef Meadowmeal het volgende:
o sorry, ik had alleen gezocht op "Robert Jordan"![]()
Dit is toch wel erg hard, het is een goed verhaal, alleen heeft Jordan teveel woorden nodig om het verhaal te vertellen zolang je je daar niet aan stoort dan het niet zo een probleem, maar om nou te zeggen het is het beste wat ik heb gelezen, nee dat zeker niet daar hebben we gelukkig George RR martin nog voor met de Song of Fire and Ice serie.quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:04 schreef OllieA het volgende:
Vreselijke boeken. Een soort Alabastine, houtrotvuller om gaten mee te stoppen. Het zanikt, zeurt en zevert maar door.
Een dieptepunt in de fantasy, die WoT boeken. Ik vermoed dat Jordan per woord wordt betaald.
ja, dat is ook een probleem, dat, samen met het feit dat ik ze hier alle 10 heb staan, als ik er dan 1 niet lees is dat ook wat zonde van mijn geld.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:22 schreef kwintenstraler het volgende:
Tja, maar als je de andere delen gelezen hebt, moet je natuurlijk toch doorgaan![]()
hehe valt mee.. ik had ook ongeveer een jaar niets gelezen maar als je weer verder gaat kan je het zo weer oppakken.. belangrijke dingen worden vaak wel herhaaldquote:Op maandag 18 augustus 2008 11:54 schreef Xcalibur het volgende:
Ik zit al een jaar of 5 halverwege boek 5....
Moet ik misschien eens opnieuw aan beginnen
die ga ik hierna lezenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
moet ook maar eens aan beginnen als ik klaar ben met Sword of Truth.
hehe ja er zijn er idd 2quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:44 schreef appelsientje het volgende:
Hmm raar ik dacht dat er al een topic was over deze serie....
gevonden Wheel of Time (topic bevat spoilers!)
Maar goed
Ik ben ff gestopt bij deel 9, ik wacht tot de laatste uitkomt en dan ga ik de serie uitlezen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe ja er zijn er idd 2sorry voor het kicken van het verkeerde topic
ik heb precies hetzelfde gehad als jij....quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:50 schreef Felagund het volgende:
Het laatste boek komt waarschijnlijk eind dit jaar uit. Of alleen het eerste deel, op de blog van Sanderson is te lezen dat het waarschijnlijk een boek van 600 tot 700 duizend woorden wordt. En dan zou het eventueel gesplitst worden.
Ik ben nu een tijd gestopt met lezen, ik was in het vijfde deel bezig. De eerste vier delen vond ik heel leuk, maar het begon me wat te langdradig te worden. Ik heb deel 6 t/m 9 ook nog in de kast liggen, maar ik weet nog niet of ik verder ga met lezen. De wereld is zeer interessant maar alleen de schrijfstijl is soms lastig door heen te komen. En wat ik er van gehoord heb worden de delen niet beter naarmate de serie vordert .
Ik heb hetzelfde. Ik ben lang geleden begonnen aan de serie, en vind het nu jammer om niet meer verder te lezen. Vooral deel tien was echt verschrikkelijk, het laatste boek was weer van een behoorlijk niveau (kan natuurlijk ook komen doordat mijn verwachtingen zo laag warenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond het dus zonde om te stoppen met lezen na zoveel leeswerk, dus ik heb wel lles tot nu toe gelezen, maar ik lees al wel een paar delen met een groeiend gevoel van "wanneer gebeeeeeurt er weer eens iets!"
vind je? vind ik eigenlijk helemaal niet....quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmm. tsja. die eerste tig hoofdstukken kan je dus ook snel overslaan. vond ik opzich wel handig eigenlijk. Leest wat sneller.
Ben weer begonnen met een frisse start na een half jaar. Het einde van boek 5 vond ik weer zeer sterk en tot nu toe (de eerste 20 bladzijdes) is ook deel zes interessant. Het lezen ging ook weer een stuk sneller, ik ben echt benieuwd of nu mij deel zes weer van begin tot eind kan boeien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde gehad als jij....
in het dagelijks leven heb ik sowieso weinig tijd om te lezen... toen ik in boek 5 was vond ik het saai... en heb vanaf de wintersport (feb) tot de zomervakantie (aug) niet meer gelezen.
Op mn strandbedje heb ik deel 5 erbij gepakt en ben weer gaan lezen.
Ik had de vorige delen altijd een hekel aan het feit dat zoveel dingen herhaald werden in de boeken. Maar hier vond ik het dus weer erg handig want ik was binnen 3 hoofdstukken weer helemaal up to date.
ben nu bij boek 7 over de helft![]()
6 is wel een tof boek... 7 is ook leuk alleen wat verderop in het verhaal pas..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben weer begonnen met een frisse start na een half jaar. Het einde van boek 5 vond ik weer zeer sterk en tot nu toe (de eerste 20 bladzijdes) is ook deel zes interessant. Het lezen ging ook weer een stuk sneller, ik ben echt benieuwd of nu mij deel zes weer van begin tot eind kan boeien.
Maar dan zie ik nog steeds op tegen het lezen van delen 7 t/m 10 waarvan ik heb gehoord dat ze een stuk minder zijn.
Het laatste boek komt volgens mij in November uit, al is dat nog niet officieel bevestigd. Het zou ook nog gesplitst kunnen worden, omdat het boek waarschijnlijk 600.000 tot 700.000 bevat.
dat is lastig om het zo uit te leggen.... het zijn 11 boeken van ong 700 a 800 blz...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef davako het volgende:
Waar gaat het boek over. Want nu ik dit allemaal zo lees, wil ik ook het boek gaan lezen.
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?quote:Op zondag 15 maart 2009 14:08 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb deel 1 t/m 10 gekocht en die staan te wachten op de plank in de kast. Ik moet deel 11 nog even kopen en natuurlijk straks het laatste deel en dan begin ik aan deze serie. Ik trek er een jaar voor uit (elke maand 1 boek). Hopelijk wordt het net zo genieten als ik gedaan heb van de serie van Terry Goodkind.
Dus kan er verder weinig over zeggen nog afgezien van het feit dat het artwork op de boeken mooi is
Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ookquote:Op zondag 15 maart 2009 15:13 schreef Felagund het volgende:
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?
Die ken ik niet. Maar ik vind de huidige Nederlandse kaften zo lelijk, wie dat bedacht heeft... Dan is eigenlijk alles beter. Ik zal eens zoeken naar die Engelse edities, ben wel benieuwd hoe die eruit zien.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:38 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik vind juist die Amerikaanse niet echt mooi. Ben geen fan van de art. Heb ze namelijk in Mass-market USA editie, dus dezelfde kaften als de eerste 9 boeken van jou.
Vind de Engelse editie persoonlijk nog het mooist, zwart met het WOT teken in steeds andere kleuren.
Dat is in het geval van het artwork bij deze reeks inderdaad in het nadeel. Bij de reeks van Terry Goodkind hadden ze veel stoerdere personages op de voorkant, bij wheel of time lijken het net hobbitsquote:Op zondag 15 maart 2009 16:45 schreef Felagund het volgende:
Heel simpel dus, een ander nadeel van de artcovers is dat je voorbedachte beelden van de personages krijgt.
kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artworkquote:Op zondag 15 maart 2009 15:23 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ook
Deel 9 ziet er bijv. zo uit bij mij in de kast:
[ afbeelding ]
En helaas nu alleen nog zo te verkrijgen:
[ afbeelding ]
Wie dat bedacht heeft... ik heb er wel contact over gehad met de uitgever, maar ze vonden het onzin dat het lelijker was en vonden het ook heel normaal dat je gewoon met een uitgave stopt omdat er te weinig mensen hem kopen. Dat ik dan met 2 verschillende soorten boeken van 1 serie zit kan ze niks schelen. En ze wilden ze niet omruilen, lekkere service ...
Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?quote:Op maandag 16 maart 2009 11:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artwork
die in apeldoorn iig welquote:Op maandag 16 maart 2009 11:14 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?
Kijk aan, 3 april ben ik voor een werkoverleg in Apeldoorn, dan heb ik wel even tijd schat ik in om naar de Slegte te gaan. Bedankt voor de tip.quote:
Valt nog wel mee, ik lees ze nu ook allemaal in het Engels. Heb het eerste boek en een deel van het tweede boek in het Nederlands gelezen. Ik vond het best goed te lezen, achteraf gezien vind ik ze vrij goed vertaald. Toch weet ik niet of ik nu nog een boek in het Nederlands kan lezen, nu ik aan de Engelse versie ben gewend.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik lees ze trouwens in het engels... in het nederlands lijkt me vreselijk
Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)quote:Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik lees ze trouwens in het engels... in het nederlands lijkt me vreselijk
het zijn niet de makkelijkste boeken om te lezen in het engelsquote:Op maandag 16 maart 2009 12:36 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)
Als het net zoiets wordt als the sword of thruth serie... laat dan maarquote:Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand al nieuws over de tv serie van the wheel of time? Ik meen dat die zou komen?
ow ik hoor daar wel weer leuke verhalen overquote:Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Als het net zoiets wordt als the sword of thruth serie... laat dan maar
Het wordt denk ik net als die serie, maar ik kan nu wel genieten van sword of truth. Al was ik in het begin best boos omdat gewoon het hele boek in mijn ogen in de pilot aflevering verkracht werd, maar die boosheid is nu afgezakt en nu is het wel leuk om te zien.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Ps2K het volgende:
Als het net zoiets wordt als the sword of thruth serie... laat dan maar
is er van SoT een serie??? waar waar?quote:Op maandag 16 maart 2009 14:52 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Het wordt denk ik net als die serie, maar ik kan nu wel genieten van sword of truth. Al was ik in het begin best boos omdat gewoon het hele boek in mijn ogen in de pilot aflevering verkracht werd, maar die boosheid is nu afgezakt en nu is het wel leuk om te zien.
.
Boek 11 is wel weer de moeite waard imoquote:Op maandag 16 maart 2009 20:26 schreef Mark het volgende:
Tja, ik zit al tijden tegen deel 11 aan te hikken, maar wat Dagonet zegt: er gebeurt veel te vaak niks of een herhaling van zetten. De hele serie had veel vlotter gekund en in veel minder boeken.
Eerlijk gezegd denk ik erover om de hele handel maar te verkopen
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:05 schreef iBolt het volgende:
Vandaag deel 2 van the wheel of time besteld bij bol.com
Het lijkt verdomd veel op series als Hercules en Xenaquote:Op maandag 16 maart 2009 21:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
is er van SoT een serie??? waar waar?
nevermind... http://www.legendoftheseeker.com/ beetje jammer. haalt mijn beeld van wat ik in me hoofd had hard onderuit. ze hadde er een tekenfilm serie van moeten maken.
Van dezelfde regisseur, dus inderdaadquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:35 schreef wdn het volgende:
Het lijkt verdomd veel op series als Hercules en Xena![]()
ja ik wil na WOT, SOT gaan lezen dus ik ga legend of the seeker niet kijken.. spoiles all the funquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:54 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Van dezelfde regisseur, dus inderdaad![]()
Op zich is fantasy in tv series niet zo slecht, een lekker hapje tussen het lezen door zeg maar.
De boeken zijn 1000 keer beter dan de tv serie, dus absoluut niet kijken. Dat is zo zonde.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja ik wil na WOT, SOT gaan lezen dus ik ga legend of the seeker niet kijken.. spoiles all the fun
Dit is een verhaal voor doorzetters en de schrijver had bij deel 1 al de intentie om er minimaal 10 boeken van te maken. Dus dat is goed te zien bij deel 1quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:12 schreef davako het volgende:
Ik ben begonnen in deel 1, maar dit deel heb ik nu ook maar weer weg gezet. Wat is dit een ontzettend sloom boek. Ik ben nu 150 bladzijden verder en het enige wat ze hebben gedaan is paardje gereden en namen genoteerd.....
Misschien pak ik het boek over een paar jaar weer uit de boekenkast.
Hobb is idd erg goed! Als je via Amazon.co.uk bestelt, zijn de meeste boeken onder de 10 pond. Ook haar oudere series (Assassin etc.) zijn erg de moeite waard.quote:Op zondag 22 maart 2009 04:43 schreef Unstoppable het volgende:
Nu sta ik voor de moeilijke taak om een volgende schrijver uit te zoeken en te beslissen aan welke serie ik nu ga beginnen![]()
Inmiddels RR Martin, Hickman&Weis (poort des doods, doodszwaardserie), Goodkind, Tolkien en Feist gehad. Ook heel erg veel van Stephen King gelezen. Ik zit te denken aan Hobb, ware het niet dat de laatste delen tot nu toe belachelijk duur zijn (25/30 euro)
Dus het gaat nog wel wat worden? Dan geef ik het nog wel eens kans. Blijft heel dit boek zo en veranderd het pas vanaf boek 2? Of veranderd het halverwege boek 1 al?quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
een vriend van mij leest hobb en is er erg enthousiast over
@ davako
t is geen jip en janneke in direct in de actie. daar is het verhaal ook te complex voor.
maar zet door en je zal het vast wel goed vinden!
halverwege 1 al...quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:18 schreef davako het volgende:
[..]
Dus het gaat nog wel wat worden? Dan geef ik het nog wel eens kans. Blijft heel dit boek zo en veranderd het pas vanaf boek 2? Of veranderd het halverwege boek 1 al?
Bij Hobb wel de series in volgorde lezen want er zitten subtiele verwijzingen in naar de oudere verhalen die je dan nooit zult zienquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hobb is idd erg goed! Als je via Amazon.co.uk bestelt, zijn de meeste boeken onder de 10 pond. Ook haar oudere series (Assassin etc.) zijn erg de moeite waard.
Ook heel erg goed is Scott Lynch, The lies of Locke Lamora.
nou noem je ook een klassieker he!quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Bij Hobb wel de series in volgorde lezen want er zitten subtiele verwijzingen in naar de oudere verhalen die je dan nooit zult zien![]()
Amber van Roger Zelanzy is al wat ouder maar ook steengoed.
Darkover van Marion Zimmer Bradleyquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:01 schreef simmu het volgende:
[..]
nou noem je ook een klassieker he!
voor de liefhebbers van de wat meer donkere fantasy is anne bishop leuk. voor wie van echt ingewikkeld houdt is david wingrove weer aardig (gebaseerd op chinese mythologie gecombineerd met after-armageddon gedoe)
Je kan daar gewoon reserveren en dan heb je het binnen 2 dagen (interregionaal leenverkeer). Sneller dan welke online boekenwinkel en veel goedkoper. Als je ze in het NL wil lezen is dat echt de beste optie. Alle nieuwe boeken zijn binnen 2 a 3 maand gewoon te leen bij de bieb.quote:Op zondag 22 maart 2009 04:43 schreef Unstoppable het volgende:
Bieb doe ik niet aan, ze hebben nooit de boeken wanneer ik ze nodig heb![]()
Elfen liedquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:26 schreef wdn het volgende:
Tip: het gebrek aan nieuw fantasy materiaal was voor mij de reden om Japanse Anime te gaan kijken.
Daar worden dusdanig veel goede series gemaakt dat ik de afgelopen 4 jaar me niet heb verveeld
Dat is nog maar een gerucht. Volgens mij is er maar de helft van waar, 2 delen lijkt me waarschijnlijker.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Darkover van Marion Zimmer BradleyOh en Dan Simmon's Hyperion. Nog overal te vinden en keigoed.
En nu weer on topic denk ik
Brandon Sanderson zou het verhaal afmaken maar is schijnbaar al zover dat hij genoeg heeft voor 3 nieuwe delen
Het dikste deel tot nu toe is circa 400k woorden, en hij heeft meerdere keren op zijn site gepost dat hij nog steeds verwacht dat het laatste boek zo rond de 700k woorden zal worden (+/- 50k).quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is nog maar een gerucht. Volgens mij is er maar de helft van waar, 2 delen lijkt me waarschijnlijker.
En dat is gepost op 26-3quote:Tor is planning a press release about AMoL talking about the title, the number of volumes, and that sort of thing. We won't see it until early next week, however, because of issues of timing with the major news sources. They moved it up from late in the week to early in the week, but that's the best they could do. Until then, don't panic. There is truth to some of the rumors, but there is also a lot of bad information going around.
Waar vinden jullie die geruchten?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Felagund het volgende:
Dat is nog maar een gerucht. Volgens mij is er maar de helft van waar, 2 delen lijkt me waarschijnlijker.
dat gevoel heb ik ookquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Waar vinden jullie die geruchten?
Ik vind het wel vaag, hij zou het einde schrijven en komt nu opeens met 2 of 3 extra delen? Je hoort mij niet klagen hoor, maar krijg er wel een beetje het gevoel van lijkenpikkerij bij als er opeens een hele nieuwe reeks aankomt ipv alleen een einde.
dat betwijfel ik een beetje... jordan was een man die dit soort dingen goed kon inschatten.quote:Maar aangezien ik nog met boek 1 moet beginnen kan ik het wat lastig beoordelen. Misschien is het wel zo uitgebreid dat het einde niet in 1 boek past?
Hij heeft zelf aangegeven dat het meerdere boeken kunnen worden (alhoewel hijzelf tot doel en taak heeft om het in 1 deel uit te schrijven en het overlaat aan de uitgever (Tor) en Harriet (weduwe).quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
source: http://www.brandonsanderson.com/blog/767/Various-Notesquote:The basic estimate for the final length remains the same as it has since about last summer. 750k words. I'll let you know if I think that needs to be revised, but I really won't be able to guess until I've completed more of the manuscript. As I've warned, also, keep an eye on Dragonmount and Tor.com for official announcements related to the Wheel of Time. I'd guess that something will pop up in the next several weeks.
Volgende week zou er een officieel statement komen over het aantal delen, de titel en nog wat dingen.quote:It's entirely possible that the book may be split into multiple volumes. This is not my decision; Tor and Harriet will make it. But I'm going to continue to treat the novel as a single volume. That main progress bar is for the COMPLETE book, not a single volume of it. Expect it to reach at least 150-160% before this book is done.
Als Jordan zelf al uitging van zo'n enorm boek, dan lijkt het me niet dat het is om meer geld in het laadje te krijgen of het te rekken...quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik ook
[..]
dat betwijfel ik een beetje... jordan was een man die dit soort dingen goed kon inschatten.
wel heeft hij gezegd dat het een boek van 1200 pagina's zou worden.
misschien doen ze voor de fans 2 boeken van 600 zodat ze niet zolang hoeven te wachten?
Ja, weet ik. Maar ik bedoelde dat het een gerucht is dat drie boeken worden (het bericht dat de abc boekhandel naar buiten bracht). Gezien zijn blog , dat ik een veel betrouwbaarder bron is, lleek me 2 boeken waarschijnlijker, als het al gesplitst moet worden. Hij schreef op zijn blog ook dat hij de boek(en) zo snel mogelijk wil uitgeven. Hoe meer delen je uitgeeft, hoe langer het duur lijkt me. Daarnaast is 750k goed te verdelen over twee boeken.quote:[..]
Hij heeft zelf aangegeven dat het meerdere boeken kunnen worden (alhoewel hijzelf tot doel en taak heeft om het in 1 deel uit te schrijven en het overlaat aan de uitgever (Tor) en Harriet (weduwe).
Jordan zelf wilde 1 superdik afsluitend 12de deel trouwens (hij wilde niet aan een deel,13 beginnen (ongeluksgetal).
quote:Tor is planning a press release about AMoL talking about the title, the number of volumes, and that sort of thing. We won't see it until early next week, however, because of issues of timing with the major news sources.
Wat vreemd? Ik zag gone with the wind liggen in de boekwinkel en die was 1440 pagina's en niet eens zoveel dikker dan een dikke Tor. Maar het papier leek niet veel dunner? Maar zo'n hele dikke pocket is ook niet alles, is niet lekker vast te houden als je in bed leest.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:34 schreef wdn het volgende:
Tor kan boeken van boven de 500 pagina's met de huidige machines blijkbaar niet binden (stond op het forum/blog van Sanderson). Dan moeten ze een aparte binding en een afwijkende papiersoort voor het boek gebruuken waardoor de prijs onevenredig toeneemt.
Mmm, ik zou ze eigenlijk gelijk aanschaffen, allemaal. En dan in het Engels. Lees ik eerst de Nederlandse en daarna de extra lange Engelse versies. Ben gek op extra lange edities (bij bijv. films)quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:34 schreef wdn het volgende:
Als ze dan met limited extra long editions komen dat zou pas erg zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |