abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:56:12 #51
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_67001243
Waar gaat het boek over. Want nu ik dit allemaal zo lees, wil ik ook het boek gaan lezen .
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:06:00 #52
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67001569
Het boek? Het zijn er 11.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:20:42 #53
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67002124
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef davako het volgende:
Waar gaat het boek over. Want nu ik dit allemaal zo lees, wil ik ook het boek gaan lezen .
dat is lastig om het zo uit te leggen.... het zijn 11 boeken van ong 700 a 800 blz...

het verhaal is dus enorm!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67068411
Ik heb deel 1 t/m 10 gekocht en die staan te wachten op de plank in de kast. Ik moet deel 11 nog even kopen en natuurlijk straks het laatste deel en dan begin ik aan deze serie. Ik trek er een jaar voor uit (elke maand 1 boek). Hopelijk wordt het net zo genieten als ik gedaan heb van de serie van Terry Goodkind.

Dus kan er verder weinig over zeggen nog afgezien van het feit dat het artwork op de boeken mooi is
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67070948
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:08 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb deel 1 t/m 10 gekocht en die staan te wachten op de plank in de kast. Ik moet deel 11 nog even kopen en natuurlijk straks het laatste deel en dan begin ik aan deze serie. Ik trek er een jaar voor uit (elke maand 1 boek). Hopelijk wordt het net zo genieten als ik gedaan heb van de serie van Terry Goodkind.

Dus kan er verder weinig over zeggen nog afgezien van het feit dat het artwork op de boeken mooi is
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?

Terry Goodkind vind ik persoonlijk niet superveel aan, toen ik er aan begon. Misschien moet ik eens een tweede poging wagen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_67071294
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:13 schreef Felagund het volgende:
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?
Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ook

Deel 9 ziet er bijv. zo uit bij mij in de kast:

En helaas nu alleen nog zo te verkrijgen:

Wie dat bedacht heeft... ik heb er wel contact over gehad met de uitgever, maar ze vonden het onzin dat het lelijker was en vonden het ook heel normaal dat je gewoon met een uitgave stopt omdat er te weinig mensen hem kopen. Dat ik dan met 2 verschillende soorten boeken van 1 serie zit kan ze niks schelen. En ze wilden ze niet omruilen, lekkere service ...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67071809
Ah, ik vind juist die Amerikaanse niet echt mooi. Ben geen fan van de art. Heb ze namelijk in Mass-market USA editie, dus dezelfde kaften als de eerste 9 boeken van jou.

Vind de Engelse editie persoonlijk nog het mooist, zwart met het WOT teken in steeds andere kleuren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_67072441
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:38 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik vind juist die Amerikaanse niet echt mooi. Ben geen fan van de art. Heb ze namelijk in Mass-market USA editie, dus dezelfde kaften als de eerste 9 boeken van jou.

Vind de Engelse editie persoonlijk nog het mooist, zwart met het WOT teken in steeds andere kleuren.
Die ken ik niet. Maar ik vind de huidige Nederlandse kaften zo lelijk, wie dat bedacht heeft... Dan is eigenlijk alles beter. Ik zal eens zoeken naar die Engelse edities, ben wel benieuwd hoe die eruit zien.
pi_67074133
Voorbeeld van het zesde boek

Heel simpel dus, een ander nadeel van de artcovers is dat je voorbedachte beelden van de personages krijgt.
Album top 100 2024
  zondag 15 maart 2009 @ 16:55:23 #60
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67074465
ik ga maar es beginnen aan deel 1 . net gehaald.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_67075652
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:45 schreef Felagund het volgende:
Heel simpel dus, een ander nadeel van de artcovers is dat je voorbedachte beelden van de personages krijgt.
Dat is in het geval van het artwork bij deze reeks inderdaad in het nadeel. Bij de reeks van Terry Goodkind hadden ze veel stoerdere personages op de voorkant, bij wheel of time lijken het net hobbits
  maandag 16 maart 2009 @ 11:09:33 #62
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67095825
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:23 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ook

Deel 9 ziet er bijv. zo uit bij mij in de kast:
[ afbeelding ]

En helaas nu alleen nog zo te verkrijgen:
[ afbeelding ]

Wie dat bedacht heeft... ik heb er wel contact over gehad met de uitgever, maar ze vonden het onzin dat het lelijker was en vonden het ook heel normaal dat je gewoon met een uitgave stopt omdat er te weinig mensen hem kopen. Dat ik dan met 2 verschillende soorten boeken van 1 serie zit kan ze niks schelen. En ze wilden ze niet omruilen, lekkere service ...
kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artwork
stay frosty
pi_67095978
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artwork
Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?
  maandag 16 maart 2009 @ 11:18:26 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67096146
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:14 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?
die in apeldoorn iig wel

ik leende de boeken altijd van een vriend van mij totdat hij ging verhuizen.. nu haal ik ze gewoon bij de slegte. soms zelfs een 2de handsje die er ongelezen uitziet (volgens mij zijn sommige ook echt ongelezen )en dan betaal je voor een hardcover maar een 10tje
stay frosty
pi_67096351
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
die in apeldoorn iig wel
Kijk aan, 3 april ben ik voor een werkoverleg in Apeldoorn, dan heb ik wel even tijd schat ik in om naar de Slegte te gaan. Bedankt voor de tip.
pi_67096876
In Nijmegen trouwens ook, liggen veel van die nederlandse paperback versies voor maar iets van 7,5 of 6,5 euro (tenminste dat was dacht ik de prijs de laatste keer dat ik er was). Denk dat iedere de Slegte dit wel heeft. Maar ik weet niet of ze ook verder gaan dan deel 9. Ze hebben er vaak ook tweedehandse boeken, daar zou je het ook kunnen proberen, maar dan moet je wel net geluk hebben.
Album top 100 2024
  maandag 16 maart 2009 @ 11:43:57 #67
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67096940
ik lees ze trouwens in het engels... in het nederlands lijkt me vreselijk
stay frosty
pi_67097408
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Valt nog wel mee, ik lees ze nu ook allemaal in het Engels. Heb het eerste boek en een deel van het tweede boek in het Nederlands gelezen. Ik vond het best goed te lezen, achteraf gezien vind ik ze vrij goed vertaald. Toch weet ik niet of ik nu nog een boek in het Nederlands kan lezen, nu ik aan de Engelse versie ben gewend.
Album top 100 2024
pi_67098372
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)
  maandag 16 maart 2009 @ 12:53:41 #70
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67098756
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:36 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)
het zijn niet de makkelijkste boeken om te lezen in het engels

voor WOT had ik Eragon gelezen in het engels en die was toch een stuk makkelijker
stay frosty
pi_67098929
Ik was ook niet heel goed in Engels op het VWO, maar nu kan ik de boeken zonder veel moeite lezen. Kon zelfs The SIlmarillion van Tolkien lezen, die is nog wel een stukje moeilijker. Ik denk dat je moet beginnen met wat simpelere boeken, zoals HP of Eragon. Veel Engels lezen helpt echt.
Album top 100 2024
pi_67099075
Ik koop de resterende delen dus maar in het Nederlands
Dat engels komt wel, maar als ze ingewikkelder zijn dan Eragon kan ik beter verstandig zijn, anders zit ik straks met een onbegrjipbaar boek.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:10:57 #73
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67099220
Ik heb een paar weken geleden deel 11 uitgelezen... deel 1 t/m 4 zijn gewoon goed, 5 t/m 10 zijn echt een drama om doorheen te werken en deel 11 is weer heel goed...
Nu nog maar wachten op deel 12 aan het eind van dit jaar...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_67100517
Heeft iemand al nieuws over de tv serie van the wheel of time? Ik meen dat die zou komen?
  maandag 16 maart 2009 @ 13:56:49 #75
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67100554
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand al nieuws over de tv serie van the wheel of time? Ik meen dat die zou komen?
Als het net zoiets wordt als the sword of thruth serie... laat dan maar
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')