abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:56:12 #51
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_67001243
Waar gaat het boek over. Want nu ik dit allemaal zo lees, wil ik ook het boek gaan lezen .
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:06:00 #52
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67001569
Het boek? Het zijn er 11.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:20:42 #53
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67002124
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:56 schreef davako het volgende:
Waar gaat het boek over. Want nu ik dit allemaal zo lees, wil ik ook het boek gaan lezen .
dat is lastig om het zo uit te leggen.... het zijn 11 boeken van ong 700 a 800 blz...

het verhaal is dus enorm!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67068411
Ik heb deel 1 t/m 10 gekocht en die staan te wachten op de plank in de kast. Ik moet deel 11 nog even kopen en natuurlijk straks het laatste deel en dan begin ik aan deze serie. Ik trek er een jaar voor uit (elke maand 1 boek). Hopelijk wordt het net zo genieten als ik gedaan heb van de serie van Terry Goodkind.

Dus kan er verder weinig over zeggen nog afgezien van het feit dat het artwork op de boeken mooi is
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67070948
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:08 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb deel 1 t/m 10 gekocht en die staan te wachten op de plank in de kast. Ik moet deel 11 nog even kopen en natuurlijk straks het laatste deel en dan begin ik aan deze serie. Ik trek er een jaar voor uit (elke maand 1 boek). Hopelijk wordt het net zo genieten als ik gedaan heb van de serie van Terry Goodkind.

Dus kan er verder weinig over zeggen nog afgezien van het feit dat het artwork op de boeken mooi is
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?

Terry Goodkind vind ik persoonlijk niet superveel aan, toen ik er aan begon. Misschien moet ik eens een tweede poging wagen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_67071294
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:13 schreef Felagund het volgende:
Vind je? Ik vind het juist spuuglelijk, welke boekenversie heb je?
Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ook

Deel 9 ziet er bijv. zo uit bij mij in de kast:

En helaas nu alleen nog zo te verkrijgen:

Wie dat bedacht heeft... ik heb er wel contact over gehad met de uitgever, maar ze vonden het onzin dat het lelijker was en vonden het ook heel normaal dat je gewoon met een uitgave stopt omdat er te weinig mensen hem kopen. Dat ik dan met 2 verschillende soorten boeken van 1 serie zit kan ze niks schelen. En ze wilden ze niet omruilen, lekkere service ...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67071809
Ah, ik vind juist die Amerikaanse niet echt mooi. Ben geen fan van de art. Heb ze namelijk in Mass-market USA editie, dus dezelfde kaften als de eerste 9 boeken van jou.

Vind de Engelse editie persoonlijk nog het mooist, zwart met het WOT teken in steeds andere kleuren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_67072441
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:38 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik vind juist die Amerikaanse niet echt mooi. Ben geen fan van de art. Heb ze namelijk in Mass-market USA editie, dus dezelfde kaften als de eerste 9 boeken van jou.

Vind de Engelse editie persoonlijk nog het mooist, zwart met het WOT teken in steeds andere kleuren.
Die ken ik niet. Maar ik vind de huidige Nederlandse kaften zo lelijk, wie dat bedacht heeft... Dan is eigenlijk alles beter. Ik zal eens zoeken naar die Engelse edities, ben wel benieuwd hoe die eruit zien.
pi_67074133
Voorbeeld van het zesde boek

Heel simpel dus, een ander nadeel van de artcovers is dat je voorbedachte beelden van de personages krijgt.
Album top 100 2024
  zondag 15 maart 2009 @ 16:55:23 #60
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67074465
ik ga maar es beginnen aan deel 1 . net gehaald.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_67075652
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:45 schreef Felagund het volgende:
Heel simpel dus, een ander nadeel van de artcovers is dat je voorbedachte beelden van de personages krijgt.
Dat is in het geval van het artwork bij deze reeks inderdaad in het nadeel. Bij de reeks van Terry Goodkind hadden ze veel stoerdere personages op de voorkant, bij wheel of time lijken het net hobbits
  maandag 16 maart 2009 @ 11:09:33 #62
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67095825
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:23 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik heb deel 1 t/m 9 in paperback met Amerikaanse voorkanten (wel Nederlandse boeken). Maar de uitgever is na deel 9 met die paperbacks gestopt en nu heb ik deel 10 in een lelijke vorm en nog groter dan deel 1 t/m 9 ook

Deel 9 ziet er bijv. zo uit bij mij in de kast:
[ afbeelding ]

En helaas nu alleen nog zo te verkrijgen:
[ afbeelding ]

Wie dat bedacht heeft... ik heb er wel contact over gehad met de uitgever, maar ze vonden het onzin dat het lelijker was en vonden het ook heel normaal dat je gewoon met een uitgave stopt omdat er te weinig mensen hem kopen. Dat ik dan met 2 verschillende soorten boeken van 1 serie zit kan ze niks schelen. En ze wilden ze niet omruilen, lekkere service ...
kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artwork
stay frosty
pi_67095978
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

kijk even bij de slegte... daar liggen ze vaak nog met het artwork
Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?
  maandag 16 maart 2009 @ 11:18:26 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67096146
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:14 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Na deel 9 is de uitgever ermee gestopt (met deze versie), dus die zal ik daar ook niet vinden. Maar heb je bij de Slegte veel fantasy boeken te koop?
die in apeldoorn iig wel

ik leende de boeken altijd van een vriend van mij totdat hij ging verhuizen.. nu haal ik ze gewoon bij de slegte. soms zelfs een 2de handsje die er ongelezen uitziet (volgens mij zijn sommige ook echt ongelezen )en dan betaal je voor een hardcover maar een 10tje
stay frosty
pi_67096351
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
die in apeldoorn iig wel
Kijk aan, 3 april ben ik voor een werkoverleg in Apeldoorn, dan heb ik wel even tijd schat ik in om naar de Slegte te gaan. Bedankt voor de tip.
pi_67096876
In Nijmegen trouwens ook, liggen veel van die nederlandse paperback versies voor maar iets van 7,5 of 6,5 euro (tenminste dat was dacht ik de prijs de laatste keer dat ik er was). Denk dat iedere de Slegte dit wel heeft. Maar ik weet niet of ze ook verder gaan dan deel 9. Ze hebben er vaak ook tweedehandse boeken, daar zou je het ook kunnen proberen, maar dan moet je wel net geluk hebben.
Album top 100 2024
  maandag 16 maart 2009 @ 11:43:57 #67
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67096940
ik lees ze trouwens in het engels... in het nederlands lijkt me vreselijk
stay frosty
pi_67097408
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Valt nog wel mee, ik lees ze nu ook allemaal in het Engels. Heb het eerste boek en een deel van het tweede boek in het Nederlands gelezen. Ik vond het best goed te lezen, achteraf gezien vind ik ze vrij goed vertaald. Toch weet ik niet of ik nu nog een boek in het Nederlands kan lezen, nu ik aan de Engelse versie ben gewend.
Album top 100 2024
pi_67098372
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)
  maandag 16 maart 2009 @ 12:53:41 #70
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67098756
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:36 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mijn Engels is niet zo heel denderend, lees nu wel een wat makkeljker boek in het Engels om het beter te krijgen. Ik begrijp van veel mensen dat fantasy in het engels lezen lastig is, dat gaat toch ook op voor de boeken van Jordan? Of kan je die met een mavo nivo engels ook lezen (zo schat ik mijzelf even in, heb vwo gedaan, maar dat engels van mij...)
het zijn niet de makkelijkste boeken om te lezen in het engels

voor WOT had ik Eragon gelezen in het engels en die was toch een stuk makkelijker
stay frosty
pi_67098929
Ik was ook niet heel goed in Engels op het VWO, maar nu kan ik de boeken zonder veel moeite lezen. Kon zelfs The SIlmarillion van Tolkien lezen, die is nog wel een stukje moeilijker. Ik denk dat je moet beginnen met wat simpelere boeken, zoals HP of Eragon. Veel Engels lezen helpt echt.
Album top 100 2024
pi_67099075
Ik koop de resterende delen dus maar in het Nederlands
Dat engels komt wel, maar als ze ingewikkelder zijn dan Eragon kan ik beter verstandig zijn, anders zit ik straks met een onbegrjipbaar boek.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:10:57 #73
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67099220
Ik heb een paar weken geleden deel 11 uitgelezen... deel 1 t/m 4 zijn gewoon goed, 5 t/m 10 zijn echt een drama om doorheen te werken en deel 11 is weer heel goed...
Nu nog maar wachten op deel 12 aan het eind van dit jaar...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_67100517
Heeft iemand al nieuws over de tv serie van the wheel of time? Ik meen dat die zou komen?
  maandag 16 maart 2009 @ 13:56:49 #75
94617 Ps2K
pi_67100554
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef Kahlen het volgende:
Heeft iemand al nieuws over de tv serie van the wheel of time? Ik meen dat die zou komen?
Als het net zoiets wordt als the sword of thruth serie... laat dan maar
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 16 maart 2009 @ 14:26:06 #76
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67101418
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Ps2K het volgende:

[..]

ow ik hoor daar wel weer leuke verhalen over
stay frosty
pi_67102194
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Ps2K het volgende:
Het wordt denk ik net als die serie, maar ik kan nu wel genieten van sword of truth. Al was ik in het begin best boos omdat gewoon het hele boek in mijn ogen in de pilot aflevering verkracht werd, maar die boosheid is nu afgezakt en nu is het wel leuk om te zien.

Dit kan ik zo even snel van wheel of time vinden:

Mini Series
In a 2000 chat on CNN.com, Robert Jordan mentioned that NBC had purchased an option to do a mini series of The Eye of the World.

Robert Jordan’s popular fantasy series “The Wheel of Time” has been optioned by Universal Pictures in a seven-figure deal according to Variety.

The potential big-screen franchise will begin with an adaptation of the first novel of the series, “The Eye of the World.”Â

Rick Selvage and Larry Mondragon will produce for Red Eagle Entertainment, which published graphic novel adaptations of Jordan’s books.

The novels have been optioned before for adapation. NBC optioned the series a few years ago for a potential television adapation but never produced a series, mini-series or movie based on the novels.

“The Wheel of Time” series has had several entries on the best-sellers lists and are among some of the most popular fantasy novels on the market today. Author and creator Robert Jordan passed away last year before completing the epic storyline but the final book in the series is still set for publication in fall 2009, with fellow fantasy scribe Brandon Sanderson writing the novel⤙s conclusion from Jordan⤙s notes and tapes.

Movies
On 12 August 2008, Variety.com reported that Universal Pictures had optioned the rights to produce feature film adaptations of the Wheel of Time books.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:09:06 #78
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67104586
helemaal nog niets dus

een film gaat het sowieso niet worden denk ik

eerder een serie
stay frosty
pi_67104958
Ja, dat van NBC is volgens mij sowieso al niet meer actueel.

Universal Pictures wil er idd een miniserie/film per boek gaan maken.
Het klinkt wel serieus, ze willen er namelijk ook een gameserie van maken i.s.m. EA:
http://tweakers.net/nieuw(...)ames-uitbrengen.html
Album top 100 2024
  maandag 16 maart 2009 @ 17:04:30 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67106505
Het is wat haalbaarder dan Sword of Truth in ieder geval, je kan veel boeken gewoon overslaan omdat er geen flikker gebeurt.

Denk alleen dat het niet zo'n heel succes zal zijn, veel van de personen lijken op repeat te staan met wat ze zeggen en zijn zo vlak, de personages moeten toch echt wat gelaagder zijn om bij een tv publiek geliefd te raken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 16 maart 2009 @ 20:26:46 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_67113978
Tja, ik zit al tijden tegen deel 11 aan te hikken, maar wat Dagonet zegt: er gebeurt veel te vaak niks of een herhaling van zetten. De hele serie had veel vlotter gekund en in veel minder boeken.

Eerlijk gezegd denk ik erover om de hele handel maar te verkopen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 16 maart 2009 @ 21:49:49 #82
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67117040
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:52 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Het wordt denk ik net als die serie, maar ik kan nu wel genieten van sword of truth. Al was ik in het begin best boos omdat gewoon het hele boek in mijn ogen in de pilot aflevering verkracht werd, maar die boosheid is nu afgezakt en nu is het wel leuk om te zien.

.
is er van SoT een serie??? waar waar?

nevermind... http://www.legendoftheseeker.com/ beetje jammer. haalt mijn beeld van wat ik in me hoofd had hard onderuit . ze hadde er een tekenfilm serie van moeten maken.

[ Bericht 22% gewijzigd door ebeaydojraes op 16-03-2009 23:42:20 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_67154614
Vandaag deel 2 van the wheel of time besteld bij bol.com
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:45:42 #84
94617 Ps2K
pi_67159908
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:26 schreef Mark het volgende:
Tja, ik zit al tijden tegen deel 11 aan te hikken, maar wat Dagonet zegt: er gebeurt veel te vaak niks of een herhaling van zetten. De hele serie had veel vlotter gekund en in veel minder boeken.

Eerlijk gezegd denk ik erover om de hele handel maar te verkopen
Boek 11 is wel weer de moeite waard imo
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:54:50 #85
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67160046
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:05 schreef iBolt het volgende:
Vandaag deel 2 van the wheel of time besteld bij bol.com
goed bezig
stay frosty
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:06 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_67167840
Ik heb ze allemaal gelezen en staan netjes in de kast. Te wachten op deel 12
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:35:44 #87
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67170553
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:49 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

is er van SoT een serie??? waar waar?

nevermind... http://www.legendoftheseeker.com/ beetje jammer. haalt mijn beeld van wat ik in me hoofd had hard onderuit . ze hadde er een tekenfilm serie van moeten maken.
Het lijkt verdomd veel op series als Hercules en Xena
Het eerste goede zwaardgevecht was pas 2 weken geleden (eps 11 ofzo meen ik?). De andere zwaardgevechten zijn gewoon te erg: je ziet dat ze niet raak slaan met het zwaard Plus geen druppel bloed he
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:39:22 #88
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_67197446
Ik ben er ook maar in begonnen .
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_67197895
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:35 schreef wdn het volgende:
Het lijkt verdomd veel op series als Hercules en Xena
Van dezelfde regisseur, dus inderdaad

Op zich is fantasy in tv series niet zo slecht, een lekker hapje tussen het lezen door zeg maar.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:25:12 #90
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67198726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:54 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Van dezelfde regisseur, dus inderdaad

Op zich is fantasy in tv series niet zo slecht, een lekker hapje tussen het lezen door zeg maar.
ja ik wil na WOT, SOT gaan lezen dus ik ga legend of the seeker niet kijken.. spoiles all the fun
stay frosty
pi_67204317
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ja ik wil na WOT, SOT gaan lezen dus ik ga legend of the seeker niet kijken.. spoiles all the fun
De boeken zijn 1000 keer beter dan de tv serie, dus absoluut niet kijken. Dat is zo zonde.
pi_67285451
Ik ben inmiddels ook klaar met het 11de deel van de serie. Die was weer een heel stuk beter dan de voorgaande delen, en haalt imo weer wat het niveau van het begin van de serie.

Nu sta ik voor de moeilijke taak om een volgende schrijver uit te zoeken en te beslissen aan welke serie ik nu ga beginnen
Inmiddels RR Martin, Hickman&Weis (poort des doods, doodszwaardserie), Goodkind, Tolkien en Feist gehad. Ook heel erg veel van Stephen King gelezen. Ik zit te denken aan Hobb, ware het niet dat de laatste delen tot nu toe belachelijk duur zijn (25/30 euro)

Ik vind series/meerdere delen toch wel een pro, maar om nu meer dan ¤25 uit te geven per boek..
Ik lees misschien zo'n 400/500 pagina's per week, dus dan is de prijs ook wel belangrijk. Bieb doe ik niet aan, ze hebben nooit de boeken wanneer ik ze nodig heb
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:12:38 #93
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_67422984
Ik ben begonnen in deel 1, maar dit deel heb ik nu ook maar weer weg gezet. Wat is dit een ontzettend sloom boek. Ik ben nu 150 bladzijden verder en het enige wat ze hebben gedaan is paardje gereden en namen genoteerd.....
Misschien pak ik het boek over een paar jaar weer uit de boekenkast.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:38:47 #94
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67423847
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:12 schreef davako het volgende:
Ik ben begonnen in deel 1, maar dit deel heb ik nu ook maar weer weg gezet. Wat is dit een ontzettend sloom boek. Ik ben nu 150 bladzijden verder en het enige wat ze hebben gedaan is paardje gereden en namen genoteerd.....
Misschien pak ik het boek over een paar jaar weer uit de boekenkast.
Dit is een verhaal voor doorzetters en de schrijver had bij deel 1 al de intentie om er minimaal 10 boeken van te maken. Dus dat is goed te zien bij deel 1 Gewoon doorzetten want het komt allemaal goed
pi_67423926
quote:
Op zondag 22 maart 2009 04:43 schreef Unstoppable het volgende:
Nu sta ik voor de moeilijke taak om een volgende schrijver uit te zoeken en te beslissen aan welke serie ik nu ga beginnen
Inmiddels RR Martin, Hickman&Weis (poort des doods, doodszwaardserie), Goodkind, Tolkien en Feist gehad. Ook heel erg veel van Stephen King gelezen. Ik zit te denken aan Hobb, ware het niet dat de laatste delen tot nu toe belachelijk duur zijn (25/30 euro)
Hobb is idd erg goed! Als je via Amazon.co.uk bestelt, zijn de meeste boeken onder de 10 pond. Ook haar oudere series (Assassin etc.) zijn erg de moeite waard.
Ook heel erg goed is Scott Lynch, The lies of Locke Lamora.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:39:39 #96
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67425981
een vriend van mij leest hobb en is er erg enthousiast over

@ davako
t is geen jip en janneke in direct in de actie. daar is het verhaal ook te complex voor.
maar zet door en je zal het vast wel goed vinden!
stay frosty
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:18:53 #97
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_67427424
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
een vriend van mij leest hobb en is er erg enthousiast over

@ davako
t is geen jip en janneke in direct in de actie. daar is het verhaal ook te complex voor.
maar zet door en je zal het vast wel goed vinden!
Dus het gaat nog wel wat worden? Dan geef ik het nog wel eens kans. Blijft heel dit boek zo en veranderd het pas vanaf boek 2? Of veranderd het halverwege boek 1 al?
pi_67428172
meestal zijn eerste delen van lange series een tikkie vervelend omdat de auteur toch echt de karakters & de omgeving wat uit moet leggen. ik heb het bij meer series hoor.

overigens is katherine kerr ook wel een aanrader voor liefhebbers van 'saga'fantasy. die serie omvat een stuk of wat generaties. geeft een leuke twist aan het idee 'reincarnatie'
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:33:58 #99
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67430358
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:18 schreef davako het volgende:

[..]

Dus het gaat nog wel wat worden? Dan geef ik het nog wel eens kans. Blijft heel dit boek zo en veranderd het pas vanaf boek 2? Of veranderd het halverwege boek 1 al?
halverwege 1 al...
de setting voor het verhaal moest eerst gelegd worden.
stay frosty
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:45:23 #100
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67430770
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hobb is idd erg goed! Als je via Amazon.co.uk bestelt, zijn de meeste boeken onder de 10 pond. Ook haar oudere series (Assassin etc.) zijn erg de moeite waard.
Ook heel erg goed is Scott Lynch, The lies of Locke Lamora.
Bij Hobb wel de series in volgorde lezen want er zitten subtiele verwijzingen in naar de oudere verhalen die je dan nooit zult zien

Amber van Roger Zelanzy is al wat ouder maar ook steengoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')