Wie het hele bericht van Robert Jordan zelf wil lezen, kan hier terecht.quote:Robert Jordan, de 57-jarige schrijver van de serie Het Rad des Tijds, is gediagnosticeerd met de ziekte amyloïdosis. Dit is een zeldzame ziekte die maar bij acht op de miljoen mensen voorkomt. Het beenmerg produceert in dit geval misvormde eiwitten, het zogenaamde ameloïd, dat in de vorm van kleine vezeltjes in organen en de wanden van bloedvaten afgezet wordt. In de specifieke vorm die Robert Jordan heeft betekent dit dat ze afgezet worden op zijn hartwand, waardoor deze verdikt en uiteindelijk niet meer kan functioneren.
Over twee weken begint Robert Jordan met de intensieve behandeling van zijn ziekte. Er zullen stamcellen van beenmerg uit zijn bloed worden gehaald. Hierna wordt al zijn beenmerg met behulp van chemotherapie gedood. Daarna worden zijn eigen, goede, beenmergcellen weer geïmplanteerd en in de ideale situatie zou er dan geen amyloïd meer gevormd worden. De levensverwachting bij deze ziekte is 4 jaar, wat in dit geval betekent dat de helft van de patiënten minder oud wordt, de helft ouder: het is dus geen gemiddelde. Robert Jordan zegt zeker nog 30 jaar moet leven om alle boeken die hij in zijn hoofd heeft af te krijgen, en hij is vast van plan om dit ook te doen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:59 schreef SpuitElf het volgende:
... in en in triest, om de (fantastische) serie maar vooral om de man zelf natuurlijk. Ik vind wel dat hij er op een heel mooie manier mee omgaat en ik hoop dat z'n verwachtingen uitkomen..
quote:Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef muhammad_ali het volgende:
Dat zeg ik toch?? * muhammad_ali Gaat terug zijn boekenkast in
ik pas het gelijk aan. *schaam* *schaam*
quote:It is with great sadness that I tell you that the Dragon is gone. RJ left us today at 2:45 PM. He fought a valiant fight against this most horrid disease. In the end, he left peacefully and in no pain. In the years he had fought this, he taught me much about living and about facing death. He never waivered in his faith, nor questioned our God’s timing. I could not possibly be more proud of anyone. I am eternally grateful for the time that I had with him on this earth and look forward to our reunion, though as I told him this afternoon, not yet. I love you bubba.
Our beloved Harriet was at his side through the entire fight and to the end. The last words from his mouth were to tell her that he loved her.
Thank each and everyone of you for your prayers and support through this ordeal. He knew you were there. Harriet reminded him today that she was very proud of the many lives he had touched through his work. We’ve all felt the love that you’ve been sending my brother/cousin. Please keep it coming as our Harriet could use the support.
Jason will be posting funeral arrangements.
My sincerest thanks.
Peace and Light be with each of you,
Wilson
Brother/Cousin
4th of 3
To Catalyst: Never, never loose faith. RJ did not. Harriet hasn’t. I haven’t. Going through what we have, our faith is only strengthened. Besides, if God didn’t exist, we would have never had Jim. We did. God does. Remember my Brother/Cousin, my friend, think of him fondly and glorify God’s name.
Editor’s Note:
The entire staff of Dragonmount.com would like to extend its most deepest sympathies to Robert Jordan’s family. He touched all of our lives in some way and we wish him the rest and peace he deserves. We will be posting information in the near future about where you can send condolences. Please check the News Section for these updates.
nee ik vond het echt om te huilen begin van 9 weer, heb toen gezworen dat ik evt pas weer zou doorgaan als de serie af was. dat wordt dus nooit waarschijnlijk.quote:Op maandag 17 september 2007 14:13 schreef wdn het volgende:
Van een blog: Zijn zoon was betrokken bij boek 12. Heeft alles meegekregen en heeft meegeholpen aan het verhaal dus die kan (en mag) het afmaken van pa.
Oh en boek 7 + 8 zijn een beetje een dip meen ik. Maar daarna wordt het echt weer goed. 10 en 11 waren weer om te smullenDus even doorzetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |