abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37319809
Ik las toevallig iets wat me erg verbaasde en best wel aangreep:
quote:
Robert Jordan, de 57-jarige schrijver van de serie Het Rad des Tijds, is gediagnosticeerd met de ziekte amyloïdosis. Dit is een zeldzame ziekte die maar bij acht op de miljoen mensen voorkomt. Het beenmerg produceert in dit geval misvormde eiwitten, het zogenaamde ameloïd, dat in de vorm van kleine vezeltjes in organen en de wanden van bloedvaten afgezet wordt. In de specifieke vorm die Robert Jordan heeft betekent dit dat ze afgezet worden op zijn hartwand, waardoor deze verdikt en uiteindelijk niet meer kan functioneren.

Over twee weken begint Robert Jordan met de intensieve behandeling van zijn ziekte. Er zullen stamcellen van beenmerg uit zijn bloed worden gehaald. Hierna wordt al zijn beenmerg met behulp van chemotherapie gedood. Daarna worden zijn eigen, goede, beenmergcellen weer geïmplanteerd en in de ideale situatie zou er dan geen amyloïd meer gevormd worden. De levensverwachting bij deze ziekte is 4 jaar, wat in dit geval betekent dat de helft van de patiënten minder oud wordt, de helft ouder: het is dus geen gemiddelde. Robert Jordan zegt zeker nog 30 jaar moet leven om alle boeken die hij in zijn hoofd heeft af te krijgen, en hij is vast van plan om dit ook te doen.
Wie het hele bericht van Robert Jordan zelf wil lezen, kan hier terecht.

Nog los van de eventuele consequenties op het gebied van series afmaken ... Dit is natuurlijk wel heel erg triest voor iemand die zo vol creativiteit zit en, ondanks dat het niet ieders smaak is, toch verdomd mooie boeken schrijft.

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt in ieder geval.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_37319901
mijn god, 11 (waaronder 4 slaapverwekkende) boeken toewerken naar een climax en het dan niet redden
underground forever baby
pi_37319929
Het is vergelijkbaar met Stephen King toen hij dat autoongeluk kreeg ... en Dark Tower was nog niet af!
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_37320054
Nog even wat, ik ben wat gaan zoeken en er zijn op zijn blog wat foto's geplaatst:
Before

After

pi_37320626
triest

maar het is ook wel optimistisch om als 57-jarige nog 30 jaar te willen schrijven
pi_37321502
Ik las het een paar dagen geleden inderdaad, in en in triest, om de (fantastische) serie maar vooral om de man zelf natuurlijk. Ik vind wel dat hij er op een heel mooie manier mee omgaat en ik hoop dat z'n verwachtingen uitkomen..
  woensdag 26 april 2006 @ 20:04:15 #7
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37321713
Ik en veel van hem gelezen. Heel jammer dat het ie ziek is.
Float like a butterfly, sting like a bee
  woensdag 26 april 2006 @ 20:18:47 #8
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_37322293
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:59 schreef SpuitElf het volgende:
... in en in triest, om de (fantastische) serie maar vooral om de man zelf natuurlijk. Ik vind wel dat hij er op een heel mooie manier mee omgaat en ik hoop dat z'n verwachtingen uitkomen..
Daar ben ik het helemaal mee eens.
....
  woensdag 26 april 2006 @ 21:31:29 #9
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37325163
Is er dan niemand die deze geweldige schrijver kent? Deze man die Rhand Altor nu 11 boeken lang heeft doen leven in al zijn lezers? Jammer

[ Bericht 4% gewijzigd door muhammad_ali op 26-04-2006 21:38:58 ]
pi_37325342

Rhand Altor bedoel je toch?
pi_37325357
Rahl is van Terry Goodkind
  woensdag 26 april 2006 @ 21:36:41 #12
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37325377
Dat zeg ik toch?? * muhammad_ali Gaat terug zijn boekenkast in

ik pas het gelijk aan. *schaam* *schaam*
pi_37325523
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:36 schreef muhammad_ali het volgende:
Dat zeg ik toch?? * muhammad_ali Gaat terug zijn boekenkast in

ik pas het gelijk aan. *schaam* *schaam*
pi_53238503
Hij is net overleden. Van z'n blog (http://www.dragonmount.com/RobertJordan/?p=90):
quote:
It is with great sadness that I tell you that the Dragon is gone. RJ left us today at 2:45 PM. He fought a valiant fight against this most horrid disease. In the end, he left peacefully and in no pain. In the years he had fought this, he taught me much about living and about facing death. He never waivered in his faith, nor questioned our God’s timing. I could not possibly be more proud of anyone. I am eternally grateful for the time that I had with him on this earth and look forward to our reunion, though as I told him this afternoon, not yet. I love you bubba.

Our beloved Harriet was at his side through the entire fight and to the end. The last words from his mouth were to tell her that he loved her.

Thank each and everyone of you for your prayers and support through this ordeal. He knew you were there. Harriet reminded him today that she was very proud of the many lives he had touched through his work. We’ve all felt the love that you’ve been sending my brother/cousin. Please keep it coming as our Harriet could use the support.

Jason will be posting funeral arrangements.

My sincerest thanks.

Peace and Light be with each of you,

Wilson
Brother/Cousin
4th of 3

To Catalyst: Never, never loose faith. RJ did not. Harriet hasn’t. I haven’t. Going through what we have, our faith is only strengthened. Besides, if God didn’t exist, we would have never had Jim. We did. God does. Remember my Brother/Cousin, my friend, think of him fondly and glorify God’s name.

Editor’s Note:
The entire staff of Dragonmount.com would like to extend its most deepest sympathies to Robert Jordan’s family. He touched all of our lives in some way and we wish him the rest and peace he deserves. We will be posting information in the near future about where you can send condolences. Please check the News Section for these updates.
  maandag 17 september 2007 @ 11:16:35 #15
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53239269
Ik zag het net op slashdot

Afgelopen vrijdag had ik het er nog over met iemand en hoopten we dat hij zijn werk zou kunnen voltooien. Het lijkt erop dat het deel waar hij aan werkte afgemaakt kan worden met zijn notities en ik las ergens dat hij 2 delen als afsluiting heeft geschreven en bewaarde. Maar dat kunnen ook geruchten zijn
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Admin maandag 17 september 2007 @ 11:17:28 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53239292

Da's kut
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 september 2007 @ 11:20:49 #17
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53239370
Best wel!

Ooit lang geleden heb ik op een donderdag deel 1 gekocht. Vrijdagmorgen in de trein begonnen en die vrijdag deel 1 uitgelezen. 's Avonds in Eindhoven deel 2 t/m 5 gekocht en elke minuut dat ik kon gelezen. Daarna meteen 6 en 7 (wat dien kwamen toen net uit) en maanden moeten wachten op 8.
Ik werd compleet erin getrokken in het verhaal

Hopelijk waagt iemand zich eens aan een film
pi_53239382
nja, R.I.P. dan maar.

ik vergeet nooit meer die keer dat ik hem op een fantasy fair ontmoette en tot de conclusie kwam dat de beste man een benen/billen/borsten-man is

maar hij vond mijn tattooage mooi
(het teken van de aes sedai op mijn dij)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 17 september 2007 @ 11:37:44 #19
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_53239783
Trieste dag ... ik heb me altijd verheugd op de boeken van Robert Jordan, en toen hij ziek werd hoopte ik, wellicht tegen beter weten in, dat hij het zou redden. Jordan heeft zijn ziekte heel positief opgevat, en hij heeft alles geprobeerd om beter te worden. Ook was hij in die periode heel open richting de community. Een groot fantasy schrijver is heen gegaan, dat zal iedereen die heeft genoten van zijn boeken onderkennen.
451 °F
pi_53242784
treurig dat hij zijn werk niet heeft afgekregen. was zelf na boek 8 opgehouden, kwam er niet meer door.. jammer dat er nu geen slot komt. wie weet heeft ie het einde wel geschreven.
underground forever baby
  maandag 17 september 2007 @ 14:13:39 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53243400
Van een blog: Zijn zoon was betrokken bij boek 12. Heeft alles meegekregen en heeft meegeholpen aan het verhaal dus die kan (en mag) het afmaken van pa.

Oh en boek 7 + 8 zijn een beetje een dip meen ik. Maar daarna wordt het echt weer goed. 10 en 11 waren weer om te smullen Dus even doorzetten
pi_53243467
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:13 schreef wdn het volgende:
Van een blog: Zijn zoon was betrokken bij boek 12. Heeft alles meegekregen en heeft meegeholpen aan het verhaal dus die kan (en mag) het afmaken van pa.

Oh en boek 7 + 8 zijn een beetje een dip meen ik. Maar daarna wordt het echt weer goed. 10 en 11 waren weer om te smullen Dus even doorzetten
nee ik vond het echt om te huilen begin van 9 weer, heb toen gezworen dat ik evt pas weer zou doorgaan als de serie af was. dat wordt dus nooit waarschijnlijk.
underground forever baby
  maandag 17 september 2007 @ 14:33:43 #23
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53243852
Holy fucking crap, ik las 't net op /. en wilde checken of 't hier al opgepikt was. Arme man, hij hoefde alleen nog maar boek 12 te schrijven
  maandag 17 september 2007 @ 19:16:05 #24
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_53250898
idd... geen boek 12~!
RIP .... ben goed opweg in deel 4 hij was een gewelige schrijver
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2007 @ 19:20:08 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53250998
Sow, dan ben je echt fucked als je net op deel 11 zit.
Inderdaad toen King werd aangereden had ik ook dit rampscenario voor ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')