abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67431416
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:45 schreef wdn het volgende:

[..]

Bij Hobb wel de series in volgorde lezen want er zitten subtiele verwijzingen in naar de oudere verhalen die je dan nooit zult zien

Amber van Roger Zelanzy is al wat ouder maar ook steengoed.
nou noem je ook een klassieker he!

voor de liefhebbers van de wat meer donkere fantasy is anne bishop leuk. voor wie van echt ingewikkeld houdt is david wingrove weer aardig (gebaseerd op chinese mythologie gecombineerd met after-armageddon gedoe)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:32:18 #102
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67432452
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:01 schreef simmu het volgende:

[..]

nou noem je ook een klassieker he!

voor de liefhebbers van de wat meer donkere fantasy is anne bishop leuk. voor wie van echt ingewikkeld houdt is david wingrove weer aardig (gebaseerd op chinese mythologie gecombineerd met after-armageddon gedoe)
Darkover van Marion Zimmer Bradley Oh en Dan Simmon's Hyperion. Nog overal te vinden en keigoed.

En nu weer on topic denk ik

Brandon Sanderson zou het verhaal afmaken maar is schijnbaar al zover dat hij genoeg heeft voor 3 nieuwe delen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_67433241
quote:
Op zondag 22 maart 2009 04:43 schreef Unstoppable het volgende:
Bieb doe ik niet aan, ze hebben nooit de boeken wanneer ik ze nodig heb
Je kan daar gewoon reserveren en dan heb je het binnen 2 dagen (interregionaal leenverkeer). Sneller dan welke online boekenwinkel en veel goedkoper. Als je ze in het NL wil lezen is dat echt de beste optie. Alle nieuwe boeken zijn binnen 2 a 3 maand gewoon te leen bij de bieb.

Gewoon op bol.com titels opschrijven, allemaal resererveren in de biebcatalogus en gaan met die banaan!

Ik lees nu bijv. de nieuwe grisham en de nieuwe Saskia Noort en allebei gratis, waarom zou je uberhaupt NL boeken kopen voor die prijzen die ze vragen? Bij mijn bieb heb ik nog een verlanglijst van 200 fantasy boeken

Engelse boeken kan je trouwens beter in pocket formaat kopen, zijn zo goedkoop.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:26:38 #104
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67434461
Tip: het gebrek aan nieuw fantasy materiaal was voor mij de reden om Japanse Anime te gaan kijken.
Daar worden dusdanig veel goede series gemaakt dat ik de afgelopen 4 jaar me niet heb verveeld
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:14:32 #105
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67439784
kopuh kopuh kopuh. moeten de industrie draaiende houden .

Begin van deel 1 ging beetje stroef (beetje langdradig, kunnen deel van de hoofdstukken beter in paar delen opsplitsen - of blijft dit zo doorgaan?), maar nu kom ik er aardig in .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:17:04 #106
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67439869
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:26 schreef wdn het volgende:
Tip: het gebrek aan nieuw fantasy materiaal was voor mij de reden om Japanse Anime te gaan kijken.
Daar worden dusdanig veel goede series gemaakt dat ik de afgelopen 4 jaar me niet heb verveeld
Elfen lied
Hellsing
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 19:39:55 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_67440706
Ik ben na Jordan ook Hobb gaan lezen. Ik heb de Assassin-reeks, de Liveship-reeks en de Fool-reeks nu in de kast staan. De rest nog niet gekocht, omdat ik op mn werk de boekenkast van mn collegaatje ben gaan lezen. We ruilen wat af
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67443045
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:32 schreef wdn het volgende:

[..]

Darkover van Marion Zimmer Bradley Oh en Dan Simmon's Hyperion. Nog overal te vinden en keigoed.

En nu weer on topic denk ik

Brandon Sanderson zou het verhaal afmaken maar is schijnbaar al zover dat hij genoeg heeft voor 3 nieuwe delen
Dat is nog maar een gerucht. Volgens mij is er maar de helft van waar, 2 delen lijkt me waarschijnlijker.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_67443631
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat is nog maar een gerucht. Volgens mij is er maar de helft van waar, 2 delen lijkt me waarschijnlijker.
Het dikste deel tot nu toe is circa 400k woorden, en hij heeft meerdere keren op zijn site gepost dat hij nog steeds verwacht dat het laatste boek zo rond de 700k woorden zal worden (+/- 50k).
Laatste bericht op zijn site: http://www.brandonsanderson.com/blog/771/More-news-on-AMoL
quote:
Tor is planning a press release about AMoL talking about the title, the number of volumes, and that sort of thing. We won't see it until early next week, however, because of issues of timing with the major news sources. They moved it up from late in the week to early in the week, but that's the best they could do. Until then, don't panic. There is truth to some of the rumors, but there is also a lot of bad information going around.
En dat is gepost op 26-3
En als dat hem niet word dan toch zeker tijdens JordanCon (April 17th- 19th). Dus hopelijk binnenkort meer duidelijkheid

Ik heb trouwens eerst de Drakenvald trilogie van Weis gekocht bij bol.com
Daarna ga ik denk ik beginnen met Hobb in het engels/pockets..

[ Bericht 18% gewijzigd door Unstoppable op 26-03-2009 21:14:00 ]
pi_67443720
quote:
Waar vinden jullie die geruchten?

Ik vind het wel vaag, hij zou het einde schrijven en komt nu opeens met 2 of 3 extra delen? Je hoort mij niet klagen hoor, maar krijg er wel een beetje het gevoel van lijkenpikkerij bij als er opeens een hele nieuwe reeks aankomt ipv alleen een einde.

Maar aangezien ik nog met boek 1 moet beginnen kan ik het wat lastig beoordelen. Misschien is het wel zo uitgebreid dat het einde niet in 1 boek past?

En van Hobb vond ik alles erg goed, behalve de boeken van de zoon van de krijger (weet zo niet de Engelse titel omdat ik toen nog geen Engelse boeken las). Die heb ik na 50% van deel 1 gelezen te hebben maar weggelegd, wat saai vond ik dat boek en het sprak me helemaal niet aan.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:15:01 #111
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67448480
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Waar vinden jullie die geruchten?

Ik vind het wel vaag, hij zou het einde schrijven en komt nu opeens met 2 of 3 extra delen? Je hoort mij niet klagen hoor, maar krijg er wel een beetje het gevoel van lijkenpikkerij bij als er opeens een hele nieuwe reeks aankomt ipv alleen een einde.
dat gevoel heb ik ook
quote:
Maar aangezien ik nog met boek 1 moet beginnen kan ik het wat lastig beoordelen. Misschien is het wel zo uitgebreid dat het einde niet in 1 boek past?
dat betwijfel ik een beetje... jordan was een man die dit soort dingen goed kon inschatten.
wel heeft hij gezegd dat het een boek van 1200 pagina's zou worden.
misschien doen ze voor de fans 2 boeken van 600 zodat ze niet zolang hoeven te wachten?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:25:06 #112
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67448808
Kahlen: http://www.brandonsanderson.com/index.php
Sanderson is een fervent blogger en post alles op zijn website.
Ook over de progressie van het verhaal enzo.

http://www.brandonsanderson.com/portal/The-Wheel-of-Time
quote:

[..]

Hij heeft zelf aangegeven dat het meerdere boeken kunnen worden (alhoewel hijzelf tot doel en taak heeft om het in 1 deel uit te schrijven en het overlaat aan de uitgever (Tor) en Harriet (weduwe).
Jordan zelf wilde 1 superdik afsluitend 12de deel trouwens (hij wilde niet aan een deel,13 beginnen (ongeluksgetal ).

Waar hij aan bezig is daar verwacht hij zelf van dat wat hij schrijft uitkomt op +-650k/750k woorden. Het boek met het meeste aantal woorden in deze serie komt niet in de buurt van de 400k aan woorden
De 11 delen hebben samen 3430682 woorden (ja ik heb ze geteld Oh hier is de bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_novels ) 311880 woorden per boek gemiddeld.
In het geval hij inderdaad de 750k haalt dan zijn dat meer dan 2 boeken of hij moet rigoreus gaan schrappen.
Nee, ik denk dat het eerder 4 boeken dan 2 boeken zullen worden. Of anders 3 (zoals wel vaker 3 delen als 1 verhaal worden uitgebracht: Hobb, Feist). Maar die delen zouden dan wel allemaal tegelijk of snel na elkaar worden uitgebracht: hij schrijft eerst het verhaal af en dan pas komt het uit (of het nu 1 of 4 boeken worden wat hij schrijft )
quote:
The basic estimate for the final length remains the same as it has since about last summer. 750k words. I'll let you know if I think that needs to be revised, but I really won't be able to guess until I've completed more of the manuscript. As I've warned, also, keep an eye on Dragonmount and Tor.com for official announcements related to the Wheel of Time. I'd guess that something will pop up in the next several weeks.
source: http://www.brandonsanderson.com/blog/767/Various-Notes
quote:
It's entirely possible that the book may be split into multiple volumes. This is not my decision; Tor and Harriet will make it. But I'm going to continue to treat the novel as a single volume. That main progress bar is for the COMPLETE book, not a single volume of it. Expect it to reach at least 150-160% before this book is done.
Volgende week zou er een officieel statement komen over het aantal delen, de titel en nog wat dingen.
(komt van een blogpost die hij vandaag heeft gemaakt).

Oh en de Mistborn serie is trouwens ook een aanrader (is van hem).

Nog maar een edit. Dit zijn de namen die hij heeft gegeven aan de stukken waar hij mee bezig is::

The Fires of Heaven
Lord of Chaos
The Shadow Rising

[ Bericht 7% gewijzigd door wdn op 26-03-2009 23:39:39 ]
pi_67451665
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik ook
[..]

dat betwijfel ik een beetje... jordan was een man die dit soort dingen goed kon inschatten.
wel heeft hij gezegd dat het een boek van 1200 pagina's zou worden.
misschien doen ze voor de fans 2 boeken van 600 zodat ze niet zolang hoeven te wachten?
Als Jordan zelf al uitging van zo'n enorm boek, dan lijkt het me niet dat het is om meer geld in het laadje te krijgen of het te rekken...
Er is natuurlijk ook nog een enorm aantal verhaallijnen af te sluiten. En als het inderdaad richting de 700k+ woorden gaat zoals hij zelf al aangeeft, dan heb ik liever het in 2 delen. Leest niet echt relaxed zo'n enorm dik boek
pi_67454734
quote:
[..]

Hij heeft zelf aangegeven dat het meerdere boeken kunnen worden (alhoewel hijzelf tot doel en taak heeft om het in 1 deel uit te schrijven en het overlaat aan de uitgever (Tor) en Harriet (weduwe).
Jordan zelf wilde 1 superdik afsluitend 12de deel trouwens (hij wilde niet aan een deel,13 beginnen (ongeluksgetal ).

Ja, weet ik. Maar ik bedoelde dat het een gerucht is dat drie boeken worden (het bericht dat de abc boekhandel naar buiten bracht). Gezien zijn blog , dat ik een veel betrouwbaarder bron is, lleek me 2 boeken waarschijnlijker, als het al gesplitst moet worden. Hij schreef op zijn blog ook dat hij de boek(en) zo snel mogelijk wil uitgeven. Hoe meer delen je uitgeeft, hoe langer het duur lijkt me. Daarnaast is 750k goed te verdelen over twee boeken.

Het zou ook nog een april grap kunnen zijn:
quote:
Tor is planning a press release about AMoL talking about the title, the number of volumes, and that sort of thing. We won't see it until early next week, however, because of issues of timing with the major news sources.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:34:51 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67454869
Tor kan boeken van boven de 500 pagina's met de huidige machines blijkbaar niet binden (stond op het forum/blog van Sanderson). Dan moeten ze een aparte binding en een afwijkende papiersoort voor het boek gebruuken waardoor de prijs onevenredig toeneemt.

Splitsen is dan de enige optie. Maar hij heeft ook aangegeven dat wat hem betreft er dan een omnibus komt: dus meerdere delen verpakt in 1 verpakking en dat alles in 1x uitkomt. Zou ook niet verkeed zijn want dat zou de serie afsluiten met een knaller

Ga er maar vanuit dat 1 deel maximaal 350k waarden kan bevatten. Met 750k woorden kom je er dus niet met 2 delen. Met 700k woorden zou je wel 2 dikke delen kunnen uitbrengen.

Wat mij betreft liever 4 dan 2 Des te meer leesvoer

edit oh fuck ja. 1 april komt eraan

edit er wordt ook veel gesteld dat dit geldklopperij wordt maar daar ben ik het niet mee eens. Als het verhaal gewoon 2/3/4 extra delen nodig heeft dan is dat maar zo. Kan ik eerlijk gezegd niet mee zitten.
We hebben liever een dijk van een verhaal over 4 delen dan loshangend zand in 1 deel Ook als die 4 delen trager verlopen dan dat ene deel lijkt me

Als ze dan met limited extra long editions komen dat zou pas erg zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door wdn op 27-03-2009 09:40:10 ]
pi_67487502
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:34 schreef wdn het volgende:
Tor kan boeken van boven de 500 pagina's met de huidige machines blijkbaar niet binden (stond op het forum/blog van Sanderson). Dan moeten ze een aparte binding en een afwijkende papiersoort voor het boek gebruuken waardoor de prijs onevenredig toeneemt.
Wat vreemd? Ik zag gone with the wind liggen in de boekwinkel en die was 1440 pagina's en niet eens zoveel dikker dan een dikke Tor. Maar het papier leek niet veel dunner? Maar zo'n hele dikke pocket is ook niet alles, is niet lekker vast te houden als je in bed leest.

wdn, bedankt voor de bronnen. Ga ik eens goed doornemen.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:34 schreef wdn het volgende:
Als ze dan met limited extra long editions komen dat zou pas erg zijn.
Mmm, ik zou ze eigenlijk gelijk aanschaffen, allemaal. En dan in het Engels. Lees ik eerst de Nederlandse en daarna de extra lange Engelse versies. Ben gek op extra lange edities (bij bijv. films)
pi_67607288
Press release Tor: http://www.tor.com/index.php?option=com_content&view=blog&id=19734
Sanderson's comments: http://www.brandonsanderson.com/article/56/Splitting-AMOL

Zullen dus 3 delen worden. Eerste November 2009, andere twee in 2010/2011. Eerste deel gaat "The Gathering Storm" heten en rond de 300k woorden zijn.

Aan de ene kant blij dat we snel verder kunnen lezen, aan de andere kant toch jammer dat het 3 delen zijn en we nog zo lang moeten wachten op een einde..
  woensdag 1 april 2009 @ 13:49:19 #118
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67610930
Ik mag die Sanderson wel. Informatief. Geeft inkijkjes in zijn dagelijkse activiteiten en hoe sommige dingen worden besproken of afgedwongen. Mag ik wel.

Iedereen die meent dat dit verhaal met 1 boek van 350k woorden kan worden afgehandeld verklaar ik voor gek. Er zijn veel te veel openstaande draden in het verhaal en die moeten allemaal een correcte en overtuigende afronding krijgen. 1 boek zou betekenen dat er dingen afgeraffeld worden of open blijven.

3 boeken! Ik klaag niet Mijn 'kaaskast' kan op 1 van de plakken nog wel 5 delen kwijt voor ik aan de andere kant van de kast ben. En het staat gewoon magistraal in de kast die (dan) 14 delen naast elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')