abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2000 @ 15:48:00 #1
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_179886
Nu de Aardkinderen van Auel ter sprake zijn gekomen, wil ik ook wel es weten wat de Fokkers vinden van de Fantasy-cyclus van Robert Jordan: The Wheel of Time. Indrukwekkende fantasy, eigenlijk sword and sorcery, van in meen inmiddels tien (!) dikke delen. Wie heeft ze gelezen?
Ik was er erg blij mee, zeker de eerste delen. Intussen heb ik deel zes uit, maar ik begin het een beetje beu te worden. Het duurt en duurt maar, en dat jongetjes anders denken dan meisjes weet ik onderhand wel.
Wie is verder dan ik en kan mij ervan overtuigen dat ik moet doorzetten met de delen 7-10?

Dat verandert alles
  donderdag 20 januari 2000 @ 15:58:00 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179887
Hmm, volgens mij zijn er maar 8 delen, en ik heb ze allemaal (ook gelezen ). Het probleem is dat er een behoorlijke tijd tussen het verschijnen van de delen zit, waardoor je er helemaal "uit" raakt. Eigenlijk zou ik dus moeten beginnen met herlezen, maar goed...
Ik lees zelf in het Nederlands, dus het kan zijn dat ik namen e.d. anders spel, weet je in ieder geval dat het niet aan mij ligt.
Persoonlijk vind ik inderdaad de spanning er een beetje afgaan sinds een paar boeken. Er is eigenlijk niet zoveel gebeurd sinds Rhand Altor de Aiel-stammen achter zich heeft gekregen. Er gebeurt wel het een en ander achter de schermen, maar het verhaal ontbeert momenteel actie, dat in het begin veel meer aanwezig was in de vorm van Trolloks en het nodige nachtgebroed, de Verzakers en de Aiel. Momenteel vindt er meer een schaakspel tussen de verschillende machten (Rhand, Aes Sedai, Verzakers en Seanchanen) plaats.
Of je door moet lezen moet je zelf weten, maar om met Fatboy Slim te spreken: "You´ve come a long way, baby", dus waarom nu stoppen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_179888
Toevallig ben ik tegen het spel aangelopen op internet en daardoor wil ik eigenlijk beginnen met de boeken te lezen.
De site en het spel zien er gaaf uit , moet ik dus zeker lezen !
http://www.wheeloftime.com/

pi_179889
Er zijn inderdaad nog steeds maar acht delen. Path of daggers is voorlopig het laatste boek dat is uitgekomen. Dat is nu alweer eind 1998 geweest. Ondertussen heb ik tot nu toe niet eens gehoord hoe het ervoor staat met deel 9. Dat is dus een veeg teken, want PoD was maanden vantevoren aangekondigd.

Ikzelf heb niet zoveel moeite met het 'gebrek aan actie' het is tenslotte geen Van Damme Film waar iedere 5 minuten iemand knock out moet. Waar ik wel moeite mee heb is het toevoegen van nieuwe tussenlagen aan de duistere kant, met allerlei onduidelijke teasers over de identiteit van die personen. En inderdaad, het verschil jongetje meisje begint een beetje te vervelen ondertussen. Trouwens, dat gedoe van Rhand tegenover de speervrouwen heb ik vanaf het begin wat absurd gevonden. Maar goed, ik ben nog steeds van plan om door te lezen tot het einde, ook al denk ik dat ik dat wel kan voorspellen: Er wordt een manier gevonden om anders te geleiden dan gebruikelijk waardoor de smet van de duistere op saidar omzeild kan worden en de strijd voor het licht wordt gewonnen.

PS : als je WoT leuk vindt om te lezen probeer dan Stad van Goud van Tad Williams eens.

zaterdag 22 januari 2000 @ 00:43:00 #5
2391 Jimmy
Door het bot
pi_179890
quote:
op 01-21-2000 om 08:12 PM schreef HiZ het volgende:

Ikzelf heb niet zoveel moeite met het 'gebrek aan actie' het is tenslotte geen Van Damme Film waar iedere 5 minuten iemand knock out moet. Waar ik wel moeite mee heb is het toevoegen van nieuwe tussenlagen aan de duistere kant, met allerlei onduidelijke teasers over de identiteit van die personen. En inderdaad, het verschil jongetje meisje begint een beetje te vervelen ondertussen. Trouwens, dat gedoe van Rhand tegenover de speervrouwen heb ik vanaf het begin wat absurd gevonden. Maar goed, ik ben nog steeds van plan om door te lezen tot het einde, ook al denk ik dat ik dat wel kan voorspellen: Er wordt een manier gevonden om anders te geleiden dan gebruikelijk waardoor de smet van de duistere op saidar omzeild kan worden en de strijd voor het licht wordt gewonnen.

Ik heb laatst in een bui van verveling in een week tijd alle tot dan verschenen delen in een keer achter elkaar gelezen. (ik geloof dat het er toen 6 waren). Dat las toch een stuk lekkerder dan een keer in zoveel tijd een deel. je komt er meer in en je weet beter wie de oneindig vele bijfiguren zijn.
En inderdaad die jongen-meisje verschillen irriteren wel een beetje. Ik vind sowieso die meisjes in het boek een beetje zeurderig over komen. Robert Jordan heeft zeker een zeurderige vrouw.

Jimmy

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 24 januari 2000 @ 09:57:00 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179891
quote:
op 01-22-2000 om 12:43 AM schreef Jimmy het volgende: Ik heb laatst in een bui van verveling in een week tijd alle tot dan verschenen delen in een keer achter elkaar gelezen.

Een week? Wow, jij hebt zeker zo'n snelleescursus van TV gehaald?

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 27 april 2002 @ 15:30:40 #7
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_3983156
Ik baal ervan, ik heb nu deel 1 t/m 8, behalve deel 4. Nouja, ik ga van de zomer toch naar Amerika, maar direct ff meenemen, en deel negen en tien ook als ze die tegen die tijd al hebben daar.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  maandag 3 mei 2004 @ 22:06:38 #8
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_18867370
raar dat er maar zo weinig topics over deze fantastische fantasy reeks zijn, ik tel er maar 1 zelfs. Ik ben nu bij deeltje...5 en vind het nog steeds geweldig. Zo ongelooflijk gedetailleerd zijn alle personages (tentallen) uitgewerkt.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:18:22 #9
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18867675
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:06 schreef Takje het volgende:
raar dat er maar zo weinig topics over deze fantastische fantasy reeks zijn, ik tel er maar 1 zelfs. Ik ben nu bij deeltje...5 en vind het nog steeds geweldig. Zo ongelooflijk gedetailleerd zijn alle personages (tentallen) uitgewerkt.
Als jordan er bij boek 5 of 6 eens een eind aan had gebreid, ja, dan was het wel ok geweest.

Zoals ik hierboven postte heb ik ooit 6 delen achter elkaar gelezen. Daarna heb ik er nooit meer ook maar iets van gelezen, ik was voorgoed van die serie (en sowieso van fantasy series) genezen.

Gedetailleerd is een ding, maar een beetje meer vaart in het gebeuren leest toch uiteindelijk prettiger.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18867918
erg goede serie... ik ben alleen ooit halverwege deel 5 gestopt...
niet omdat ik het niet leuk meer vond, maar het kwam er niet zo van...

mijn vriendin is inmiddels bij boek 7, en nog steeds erg enthousiast...
ze hebben alleen dat boek (oa) uit mijn auto gestolen dus dat ligt ook even stil
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:08:40 #11
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_18874014
Ik snap wat je bedoelt Jimmy, maar ik ben toch erg benieuwd naar hoe het plot zich verder ontwikkeld. Ben alleen niet zo'n snelle lezer helaas.
pi_18956073
OPHOUDEN

En gaat echt nergens naar toe.

Jordan rijdt zijn wheel of time als zijn knapste straathoer. die maar niet ophoud met zuigen.

het is echt puinhoop geworden.
Pagina n apagina een monoloog van Gwyneth of hoe ze al dan niet heten over de kleuren van een Jurk
Rand is een schim van zichzelf geworden.

Pagina na pagina belangeloos en zinloos gelul van weefr een asedai die denkt dat Rand een boze jongen is.

Nee, na boek 4 is het echt niets meer geworden en is elk volgend boek nog zwakker als het boek ervoor.

Ik heb na Winters Hearth ( geloof ik ) defintief opgehouden.
het intereseerd mij geen bal meer.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 17:47:49 #13
94152 Wimpsie
Wat een beest!!
pi_18959173
Pracht serie het is alleen jammer dat je zolang moet wachten op 't volgende deel:(
pi_18959477
De serie zuigt. Na een leuke eerste paar boeken is Jordan klaar met het uiteenzetten van de grove lijnen van het plot en de karakters en lijkt zich verder uitsluitend bezig te houden met de beschijvingen van de immense complexiteit en schaal van het gebeuren. De ontwikkeling van de karakters kan mij niet boeien en de nieuwe karakters evenmin. De schrijfstijl lijkt in de eerste paar boeken fris maar vervalt later in herhalingen. Rand is onbewust charmant maar snapt meisjen niet. Voor welk meisje (het worden er steeds meer) zal hij toch kiezen? Hij wordt er maar nors en narrig van. Van dat hele epische-strijd-tegen-de-bron-van-al-het-Kwaad gedoe raakt hij uit zijn hum. Dan verliest Randje zijn zelfbeheersing en verslaat de grote uitdaging van dat boek. Oh ja, elke veteraan is een cycloop.

En ik ben zo'n trouwe lul die dan veel te lang doorgaat met lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 09-05-2004 12:36:54 (Tikfouten.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_19014526
Saai. Ik lees mijn hele leven al SF & Fantasy, maar hierin ben ik niet verder gekomen dan een pagina of 50 (in het eerste deel jah) Langdradig, pagina's en pagina's vullende omschrijvingen van niet terzake doende dingen (zo krijg ik ook wel een dik boek vol)

Nee, geef mij maar échte fantasy. Niet dat eindeloze geneuzel van een broodschrijver, die niet eens weet wanneer ie moet ophouden (in dit geval vóór deel 1)
Andere boeken van hem zijn nog te verteren maar hij heeft de irritante neiging tot "Idols gedrag", oftewel uitmelken tot er geen druppel bloed meer in zit.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')