Het staat hier tussen de vooverpakte, "vreemde" kazen. Eidooier, eiwit en heelei.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:36 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nu al een paar keer gelezen dat er bij albert heijn cups met gepasteuriseerd ei te koop zijn.
weet iemand hoe dat eruit ziet en waar het in te vinden is? (bij de eieren of in een koelvak ofzo?)
ik heb me suf gezocht hier maar heb het niet kunnen vinden.
(nou is de AH van k a/d z zo klein dat je met 10 klanten binnen om de beurt moet ademhalen, dus kan het ook aan het beperkte assortiment liggen dat ze daar voeren)
tuurlijk,quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:26 schreef lady-wrb het volgende:
tijd voor een nieuwe vraag.
zou het mogelijk zijn om ijs te bereiden met stoofperen?
Experimenteer er eens mee, ik zou het zo niet weten.quote:Op zondag 26 september 2004 14:10 schreef lady-wrb het volgende:
maar hoe zit het dan met de hoeveelheid suiker die erin moet?
Mijn welgemeende excuses.quote:
Misschien tijd om dit naar boven te schoppen?quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:03 schreef p_iglet het volgende:
Zucht ik wil ook zo'n machine. Ik heb een koemelkallergie dus mag geen gewoon ijs hebben en dat is toch naast yoghurt wel een van de dingen die ik het meeste mis.
Wat zijn goede betaalbare ijsmachines?
I kheb er een hele tijd geleden een in bruikleen gehad, en heb toen oa frambozenijs gemaakt. Dat is ook echt een aanrader.
De mijne komt bij de Albert Heijn vandaan Op de sticker stond dat hij afgeprijsd was van ¤109. Ik heb er ¤50 voor betaald. Geen idee of die dingen echt zo duur zijnquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:03 schreef p_iglet het volgende:
Wat zijn goede betaalbare ijsmachines?
Weet niet wat dat topic te maken heeft met mijn vraag naar betaalbare goede ijsmachinesquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:17 schreef shredder het volgende:
Misschien tijd om dit naar boven te schoppen?
Welke suikerstroop gebruik je dan?quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:58 schreef jpzegthallo het volgende:
Citroenijs is lekker, met stukjes citroenschil
(dat is dus met suikerstroop, en zonder slagroom dacht ik)
Ik kom dezelfde online allene maar tegen voor minstens 100 euro dus je hebt zeker een goede koop gedaan!!quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:37 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
De mijne komt bij de Albert Heijn vandaan Op de sticker stond dat hij afgeprijsd was van ¤109. Ik heb er ¤50 voor betaald. Geen idee of die dingen echt zo duur zijn
Okee!quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:29 schreef Oblivion het volgende:
Bedankt Scootmobiel!
Kunnen mensen daar terecht voor advies.
Houden we het hier op de recepten.![]()
Zwaar overschatquote:Op woensdag 13 april 2005 10:39 schreef Jett het volgende:
geen lekker chocolade ijs? jij hebt zeker nog nooit Ben&jerry's gegeten
Zou dit ook met witte chocola kunnen ? of Witte chocola met door het ijs stukjes melk chocola ??quote:Op woensdag 13 april 2005 20:05 schreef Spindizzy het volgende:
Zoals beloofd is hier het recept voor:
Pure Chocoladeijs
Klop 4 eidooiers met 75 g witte basterdsuiker en 1 theelepel maizena tot het dik en romig is.
Breng 3 dl volle melk aan de kook en voeg het scheutje voor scheutje al roerend toe aan het eidooiermengsel. (heeel rustig aan doen want je wilt geen roereimengselGiet dit mengsel terug aan de pan en breng zachtjes al roerend aan de kook en laat zachtjes doorkoken tot het de dikte van vla heeft (blijven roeren!)
Haal pan van het vuur en voeg 200 g extra pure chocolade in stukken toe en roer tot al de chocola is gesmolten. Laat dit mengsel helemaal afkoelen.
Klop 3 dl slagroom en roer door de chocoladecustard. Giet dit in de ijsmachine en laat draaien tot het klaar is
Ik heb vandaag een aangepaste versie gemaakt (had even geen computer bij de hand en wist de juiste hoeveelheden niet meer) en dat was erg lekker!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:18 schreef Spindizzy het volgende:
Tinkepink: 500 g aardbeien pureren en daar 50 g poedersuiker en eventueel wat citroensap door roeren. In koelkast goed koud laten worden. In ijsmachine kiepen en 10 minuten laten draaien. Dan 300 ml licht geklopte slagroom toevoegen en laten draaien tot het goed is.
Kunt ook gemengde rode vruchten gebruiken.
Mijn ijs is vaak iets aan de harde kant, heb het meestal graag wat luchtiger, dus misschien moet ik dan juist wat meer opgeslagen spul gebruiken...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Lucht in je ijs krijgen, zoals met opgeslagen room of opgeslagen eiwit is voor ijs dat je draait en eet eigenlijk niet nodig. Als je je ijs invriest om het te bewaren, dan moet er lucht in, om het soepeler te houden.
Handig om te weten!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele geheim van zacht ijs maken in je ijsmachien is dat je ongeveer 25-30% droge stof in je mengsel moet hebben, om mooie kleine kristallen te krijgen.
Slagroom brengt veel vet en eiwit (droge stof) in je mengsel, maar ook lucht, en ook dat maakt je ijs "zacht".
IJs direct eten wil ook helpen, thuisgemaakt ijsmachineijs is niet geschikt te bewaren. Het wordt te hard in de vriezer en vanwege de hygiene is het ook af te raden, ijs is heeeel besmettelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:35 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Mijn ijs is vaak iets aan de harde kant, heb het meestal graag wat luchtiger, dus misschien moet ik dan juist wat meer opgeslagen spul gebruiken...
Dit vond ik trouwens óók een goeie tip (ff schaamteloos gejat uit het slagroomvervang-topic...):
[..]
Handig om te weten!![]()
Ik kan zelf geen slagroom gebruiken omdat ik daar allergisch voor ben, maar opgeklopt eiwit lijkt me dan de beste vervanger, zo te zien.![]()
Of Klopklop, dat gebruik ik ook regelmatig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |