Even kicken, is dat dezelfde die nu ook weer in de aanbieding is? Ik hoop dat ze er nog eentje hebben, zit al de hele dag aan yoghurtijs te denken....quote:Op zondag 2 januari 2005 15:51 schreef Scootmobiel het volgende:
In dit topic ging het ook al heel even over ijsmachines, maar ik vind het erg leuk dat er nu ook een specifiek ijsmachine-topic is!![]()
Zelf heb ik vlak voor de kerst een ijsmachine gekocht bij Kruidvat, van het merk Aigger, voor maar 17,95 euro, en daar ben ik heel tevreden over. Hij bestaat uit een koelgedeelte (= een bak die je in de vriezer moet zetten, zodat de koelvloeistof die in de dubbele wand zit bevriest) en een opzetbaar motorgedeelte, dat voor het draaien zorgt.
Je doet hierbij gewoon het mengsel van ingrediënten erin (het ijsbeslag), laat hem 35 minuten draaien en zet het koelgedeelte dan een half uurtje in de vriezer.
Het resultaat is heerlijk!![]()
![]()
Mijn eerste probeersel was citroenijs, en gisteren heb ik aardbeienijs gemaakt. Allebei heel goed gelukt. Ik kan je deze machine van harte aanraden, ze zullen hem nu nog wel hebben bij Kruidvat!
Hier even een foto van het citroenijs, met de doos van de machine erbij:
[afbeelding]
hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef mirugai het volgende:
[..]
hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...
Heb 'm ff opgemeten...quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
Nog 45 min!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:12 schreef funkyskunkie het volgende:
Damn, geweldig topic dit, denk dat ik morgen ook maar even langs de Kruitvat ga.
Dat ijs ziet er heerlijk uit, krijg er spontaan zin in![]()
Als je hem (vanwege ruimtegebrek ofzo) niet permanent in de vriezer wilt hebben staan (en de koelvloeistof in de wanden van de bak dus altijd vloeibaar is), moet je hem vóór elk gebruik minimaal 18 uur lang in de vriezer zetten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
Zo'n bak neemt inderdaad relatief veel ruimte in. Je kunt beter een machine kopen met een koelschijf (18 cm doorsnede, 4 cm dik). Het effect is precies hetzelfde als bij een bak die je invriest.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer?
Ligt een beetje aan je vriezer, maar 24 uur is goed, beter 48.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
ik ben eigenlijk wel benieuwd: staat de bak nou in de vriezer (maw. heb je de machine gekocht?)quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:16 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog 45 min!![]()
![]()
![]()
Ff lijstje maken met wat ik nog meer moet in de stad, want ik ben in staat om regelrecht die machine te kopen en dan meteen af te taaien
Geen idee, die van mij was 100 euro.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat kost een gemiddelde ijsmachine eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |