abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23754154
Er is geloof ik al eens een topic over geweest, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Ik wil dus een ijsmachine kopen. Maar welke ijsmachine? Ze verschillen nogal in prijs en in weet ik het wat, maar goed ik kan me herrineren dat er in dat andere topic wel iets aan bruikbare info stond, maaaaaar waaaaaaaaaaaaaaar is het?

Anyway. Hebben hier mensen een ijsmachine? Zo ja, welke? En ben je er tevreden over? Zou je hem zelf aanraden?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_23766908
Ik heb een Philips Cucina en ben daar best tevreden mee. Hij werkt op basis van een koelschijf die je eerst diepvriest en daarna in het apparaat plaatst. De motor heeft twee snelheden: eentje voor room-/sorbetijs en eentje voor softijs. In de handleiding staat een behoorlijke hoeveelheid ijsrecepten. Daarvan heb ik inmiddels bijna de helft geprobeerd en ze zijn allemaal naar tevredenheid gelukt. Aanrader dus!

Een klein nadeel is wellicht dat de koelschijf minstens 30 uur in de vriezer moet liggen. Als je dus twee soorten ijs wilt maken, moet je het ruim van tevoren plannen. Maar ik geloof dat je voor niet al te veel geld extra koelschijven kunt kopen, dus dat probleem is oplosbaar.

Het allermooiste blijft natuurlijk een ijsmachine met een ingebouwd koelelement, maar dan ga je al snel richting (semi-)professioneel gebruik en daar hangt een dito prijskaartje aan.
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_24355652
In dit topic ging het ook al heel even over ijsmachines, maar ik vind het erg leuk dat er nu ook een specifiek ijsmachine-topic is!

Zelf heb ik vlak voor de kerst een ijsmachine gekocht bij Kruidvat, van het merk Aigger, voor maar 17,95 euro, en daar ben ik heel tevreden over. Hij bestaat uit een koelgedeelte (= een bak die je in de vriezer moet zetten, zodat de koelvloeistof die in de dubbele wand zit bevriest) en een opzetbaar motorgedeelte, dat voor het draaien zorgt.

Je doet hierbij gewoon het mengsel van ingrediënten erin (het ijsbeslag), laat hem 35 minuten draaien en zet het koelgedeelte dan een half uurtje in de vriezer.
Het resultaat is heerlijk!

Mijn eerste probeersel was citroenijs, en gisteren heb ik aardbeienijs gemaakt. Allebei heel goed gelukt. Ik kan je deze machine van harte aanraden, ze zullen hem nu nog wel hebben bij Kruidvat!

Hier even een foto van het citroenijs, met de doos van de machine erbij:

NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_28356156
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:51 schreef Scootmobiel het volgende:
In dit topic ging het ook al heel even over ijsmachines, maar ik vind het erg leuk dat er nu ook een specifiek ijsmachine-topic is!

Zelf heb ik vlak voor de kerst een ijsmachine gekocht bij Kruidvat, van het merk Aigger, voor maar 17,95 euro, en daar ben ik heel tevreden over. Hij bestaat uit een koelgedeelte (= een bak die je in de vriezer moet zetten, zodat de koelvloeistof die in de dubbele wand zit bevriest) en een opzetbaar motorgedeelte, dat voor het draaien zorgt.

Je doet hierbij gewoon het mengsel van ingrediënten erin (het ijsbeslag), laat hem 35 minuten draaien en zet het koelgedeelte dan een half uurtje in de vriezer.
Het resultaat is heerlijk!

Mijn eerste probeersel was citroenijs, en gisteren heb ik aardbeienijs gemaakt. Allebei heel goed gelukt. Ik kan je deze machine van harte aanraden, ze zullen hem nu nog wel hebben bij Kruidvat!

Hier even een foto van het citroenijs, met de doos van de machine erbij:

[afbeelding]
Even kicken, is dat dezelfde die nu ook weer in de aanbieding is? Ik hoop dat ze er nog eentje hebben, zit al de hele dag aan yoghurtijs te denken....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28357043
Ja, dat is 'm! Zelfde apparaat, en dezelfde prijs (17,95 euro) die ik er toen ook voor betaald heb.

Hier staat-ie in de Kruidvat-folder van deze week:
http://www.internetvoordeel.nl/documentviewer.html?sDocName=pageProduct&ProdID=13081&

En hier nog even een close-upje, met mijn eerste portie ijs erbij:

Geweldig machientje!
pi_28357587
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28358295
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...
pi_28358348
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef mirugai het volgende:

[..]

hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...
Ik ben dan ook zeer druk met het zoeken van onderdak voor mezelf en mijn apparatenmeuk.
Ik heb zooooo twee slaapkamers nodig, of een enorm berghok....

Ow men, ik zit me echt te verheugen op die ijsmachine, nog 2 uurtjes werken en dan kan ik de stad in
pi_28359159
quote:
Ziet er goed uit!!
Heb 'm ff opgemeten...

In de breedte en diepte neemt hij allebei 19 cm in (is dus 19 cm in doorsnee) en hij is 14 cm hoog. Bij mij past-ie precies (lees: nčt nog) in de vriezerlade, qua hoogte.

Succes alvast, ik hoop voor je dat ze 'm nog hebben!
pi_28359655
Uit mijn hoofd zijn er 3 soorten ijsmachines
1 Machines die je in de diepvries moet zetten terwijl je ze laat draaien
2 machines met een in te vriezen bak
3 machines met een eigen vries element

van deze soorten is de 2e de meest gebruikte voor particulieren
de 1ste soort niet handig is in gebruik en de 3e de beste daar deze zelf invriest. Deze is echter ook de duurste (uit mijn hoofd een paar honderd tot 1000 ¤)
hier is een lijstje met verschillende machines.
http://www.hermeselectronics.nl/?SG=120
pi_28359836
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
pi_28360058
Damn, geweldig topic dit, denk dat ik morgen ook maar even langs de Kruitvat ga.
Dat ijs ziet er heerlijk uit, krijg er spontaan zin in
pi_28360156
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:12 schreef funkyskunkie het volgende:
Damn, geweldig topic dit, denk dat ik morgen ook maar even langs de Kruitvat ga.
Dat ijs ziet er heerlijk uit, krijg er spontaan zin in
Nog 45 min!
Ff lijstje maken met wat ik nog meer moet in de stad, want ik ben in staat om regelrecht die machine te kopen en dan meteen af te taaien
pi_28361703
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
Als je hem (vanwege ruimtegebrek ofzo) niet permanent in de vriezer wilt hebben staan (en de koelvloeistof in de wanden van de bak dus altijd vloeibaar is), moet je hem vóór elk gebruik minimaal 18 uur lang in de vriezer zetten.

Zelf heb ik hem doorlopend in de vriezer staan, zodat-ie altijd klaar voor gebruik is. (Want je zal maar net een onweerstaanbare trek in lekker vers ijs krijgen en dan nog 18 uur moeten wachten!! )

En na het draaien (± 35 min.) moet de bak (met ijs en al natuurlijk...) nog weer een half uurtje in de vriezer, voordat het klaar is om te eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Scootmobiel op 30-06-2005 17:16:07 ]
pi_28362103
quote:
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer?
Zo'n bak neemt inderdaad relatief veel ruimte in. Je kunt beter een machine kopen met een koelschijf (18 cm doorsnede, 4 cm dik). Het effect is precies hetzelfde als bij een bak die je invriest.
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_28364358
Oh ja, en voor wie nog lekkere ijsrecepten zoekt...

In dit topic kan je je hart ophalen!
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2005 @ 19:27:25 #17
43556 miss_dynastie
pi_28365363
Ik heb de Philips Cucina en dan de nieuwe serie, die hadden ze toevallig staan, heel dik tevreden
Schijf moet 18 uur in de vriezer, maar das geen wereldramp. Werkelijk perfect!
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:38:10 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28365689
Wat kost een gemiddelde ijsmachine eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:36:56 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28369540
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Ligt een beetje aan je vriezer, maar 24 uur is goed, beter 48.
Ik maak hem schoon na het ijsmaken, en gooi hem dan in de vriezer, zodat ik altijd een koud element heb.
Ik heb trouwens een philips Delezia (das een ouwe, heb hem al een jaar of 10 en doet het nog goed)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:25:36 #20
120482 mirugai
very fishy
pi_28392203
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nog 45 min!
Ff lijstje maken met wat ik nog meer moet in de stad, want ik ben in staat om regelrecht die machine te kopen en dan meteen af te taaien
ik ben eigenlijk wel benieuwd: staat de bak nou in de vriezer (maw. heb je de machine gekocht?)

...ben nogal lekker gemaakt in dit topic .... dus ik heb 'r ook maar eentje gekocht.
pi_28392956
Ik heb 'm gekocht ja!

Uiteraard hebben we chronisch plaatsgebrek in onze vriezer, dus moet even kijken wanneer ik 'm erin kan mikken
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:29:10 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28395355
een advies voor de mensen die deze goedkope ijsmachine gekocht hebben
1) Leg de" batterij" minstens 24 beter 48 uur in de vriezer
2) Gebruik minstens een 3 sterren vriezer, die goed koud staat (-20)
3) Doe de ijsmachine niet helemaal vol
4) Zorg dat je mengsel een 25% droge stof heeft.
5) Eet je ijs vers uit de machine, vries het niet in
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28554363
Ik heb twee dezelfde En ik ben er tevreden over. Ik zal het merk opzoeken.
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 17:05:19 #24
43556 miss_dynastie
pi_28555774
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat kost een gemiddelde ijsmachine eigenlijk?
Geen idee, die van mij was 100 euro.
pi_28555883
Vandaag bij het kruidvat gezien: 17,95 euro.
Dus mensen, op naar het kruidvat!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')