Even kicken, is dat dezelfde die nu ook weer in de aanbieding is? Ik hoop dat ze er nog eentje hebben, zit al de hele dag aan yoghurtijs te denken....quote:Op zondag 2 januari 2005 15:51 schreef Scootmobiel het volgende:
In dit topic ging het ook al heel even over ijsmachines, maar ik vind het erg leuk dat er nu ook een specifiek ijsmachine-topic is!![]()
Zelf heb ik vlak voor de kerst een ijsmachine gekocht bij Kruidvat, van het merk Aigger, voor maar 17,95 euro, en daar ben ik heel tevreden over. Hij bestaat uit een koelgedeelte (= een bak die je in de vriezer moet zetten, zodat de koelvloeistof die in de dubbele wand zit bevriest) en een opzetbaar motorgedeelte, dat voor het draaien zorgt.
Je doet hierbij gewoon het mengsel van ingrediënten erin (het ijsbeslag), laat hem 35 minuten draaien en zet het koelgedeelte dan een half uurtje in de vriezer.
Het resultaat is heerlijk!![]()
![]()
Mijn eerste probeersel was citroenijs, en gisteren heb ik aardbeienijs gemaakt. Allebei heel goed gelukt. Ik kan je deze machine van harte aanraden, ze zullen hem nu nog wel hebben bij Kruidvat!
Hier even een foto van het citroenijs, met de doos van de machine erbij:
[afbeelding]
hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:08 schreef mirugai het volgende:
[..]
hmmmm, klinkt als dat het tijd wordt om het huis uit te gaan...
Heb 'm ff opgemeten...quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Ziet er goed uit!!
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer? We hebben van die lades thuis en mijn moeder zeikt al maanden over mijn broodbakmachine en dat die zo in weg staat enzo...
Nog 45 min!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:12 schreef funkyskunkie het volgende:
Damn, geweldig topic dit, denk dat ik morgen ook maar even langs de Kruitvat ga.
Dat ijs ziet er heerlijk uit, krijg er spontaan zin in![]()
Als je hem (vanwege ruimtegebrek ofzo) niet permanent in de vriezer wilt hebben staan (en de koelvloeistof in de wanden van de bak dus altijd vloeibaar is), moet je hem vóór elk gebruik minimaal 18 uur lang in de vriezer zetten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
Zo'n bak neemt inderdaad relatief veel ruimte in. Je kunt beter een machine kopen met een koelschijf (18 cm doorsnede, 4 cm dik). Het effect is precies hetzelfde als bij een bak die je invriest.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:46 schreef Syrena het volgende:
Neemt het veel ruimte in beslag in de vriezer?
Ligt een beetje aan je vriezer, maar 24 uur is goed, beter 48.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:04 schreef Syrena het volgende:
Hoe lang moet zo'n bak gemiddeld dan in je diepvries staan voordat ie klaar voor gebruik is?
ik ben eigenlijk wel benieuwd: staat de bak nou in de vriezer (maw. heb je de machine gekocht?)quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:16 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nog 45 min!![]()
![]()
![]()
Ff lijstje maken met wat ik nog meer moet in de stad, want ik ben in staat om regelrecht die machine te kopen en dan meteen af te taaien
Geen idee, die van mij was 100 euro.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat kost een gemiddelde ijsmachine eigenlijk?
Ik haal er een liter uitquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:57 schreef Sorella het volgende:
Hoeveel ijsjes haal je uit zo,n ijsmachine ???
Als je er maar 1 puddingbakje ijs per keer uit kan halen dan schiet dat niet errug op lijkt mij.
Wil je een liter ijs eten dan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:54 schreef Sorella het volgende:
[..]
dat is een hoop maar jij hebt een dure
Haal je uit een goedkope ijsmachine ook een liter ?
Zo,n ijseter ben ik niet maar ik heb er wel 2 rondlopen die er dol op zijn en dan is voor iedereen ijs maken makkelijker als 3 keer zo,n machine vullenquote:
Heb je al contact op genomen met de klantenservice van Philips? Meestal sturen die zonder kosten en nieuwe op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:34 schreef Kaatje1974 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een ijsmachine van Philips (delizia) alleen zit er geen handleiding meer bij.
Zou iemand mij de handleiding toe kunnen sturen? natuurlijk tegen vergoeding!
Dan kan ik eindelijk eens zelf ijs maken.
Alvast hartelijk dank
groetjes
Op www.philips.nl staat de Delizia niet (meer), maar misschien heb je hier wat aan (PDF-file)?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:34 schreef Kaatje1974 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een ijsmachine van Philips (delizia) alleen zit er geen handleiding meer bij.
Zou iemand mij de handleiding toe kunnen sturen? natuurlijk tegen vergoeding!
Dan kan ik eindelijk eens zelf ijs maken.
Alvast hartelijk dank
groetjes
Stijfslaan met suiker en daarna aardbeien pulp toevoegen en dat in de ijsmachine.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:36 schreef Syrena het volgende:
De eerste mix staat af te koelen!
Ik was alleen vergeten dat Nesquik al suiker bevat, de mix smaakt wel erg zoet nu.
Ik heb het recept voor roomijs genomen, minus het vanillestokje (had ik niet) en plus een aantal dessertlepels Nesquik.
Iemand nog een suggestie wat ik met 3 eiwitten kan maken?
Wat zijn de verhoudingen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:51 schreef Syrena het volgende:
Dus nu ben ik aan het aftellen en aan het bedenken wat voor ijs ik morgen ga maken![]()
Ik denk chocoladeijs met Nesquik gemaakt, want 'normaal' chocoladeijs vind ik altijd zo machtig en bitter. Of caramelijs. Of yoghurtijs...offeehhhh![]()
Zo ver was ik nog nietquote:
Dus gewoon weglaten?quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik doe eigenlijk nooit eidooiers door mijn ijs. Ik weet dat het in veel recepten staat, maar ik laat het maar laat het meestal achterwege.
ja dat kloptquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:05 schreef Urnie538 het volgende:
Ik heb bij Kruidvat.nl (de eerder vemelde link) eergister de ijsmachine besteld.
Maar ik las ergens dat je het ijs vers moet eten, en niet in kan vriezen omdat het dan heel hard wordt.
* Klopt dit?
Niet echt, je moet veel lucht in het ijs brengen als je het wilt voorkomen, en dat lukt niet met een kruidvatapparaatje.quote:* Kan dit door een toevoeging van iets voorkomen worden?
Groeten Erwin
Ja, dat kan, en rauw eiwit doet het ook goed in de vriezer, enzymbederf, oxidatie enzo..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
je kan ook, als het al een beetje smeuďg begint te worden, wat geklopte eiwitten doorheen doen.
ik heb er nooit last van gehad. vind je ook wel wat panisch reageren omdat ik ijs toch nooit bewaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat kan, en rauw eiwit doet het ook goed in de vriezer, enzymbederf, oxidatie enzo..
Ik dacht dat je het als input bedoelde voor meer lucht in het ijs zodat je het kan invriezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb er nooit last van gehad. vind je ook wel wat panisch reageren omdat ik ijs toch nooit bewaar.
ik doelde op het überhaupt luchtiger maken van ijs. ik weet dat je moet uitkijken met ijs. netzoals de meeste mensen denken in het buitenland ziek te worden van vlees, gaat het vaak om het water waarmee de groenten gewassen zijn...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het als input bedoelde voor meer lucht in het ijs zodat je het kan invriezen.
IJs maken is, samen met Paté iets waar je gewoon mee op moet passen, je moet erg op hygiene letten en geen rare dingen gaan doen. De eisen voor IJssalons zijn ook niet voor niets zo streng. Vuistregel voor thuismakers, gewoon vers ijs draaien en opeten.
Van invriezen wordt het ijs niet lekkerder, en ook niet beter gezondheidstechnisch.
Tuurlijk kan het goedgaan, dat zal het meestal wel, als je een gezonde volwassene bent.
Maar ik ga je geen dingen aanraden die een gezondheidsrisico hebben en bovendien alleen maar nadelen hebben voor het ijs.
Mijn moeder was er heilig van overtuigt dat het de Olijfolie was waar je ziek van werd..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik doelde op het überhaupt luchtiger maken van ijs. ik weet dat je moet uitkijken met ijs. netzoals de meeste mensen denken in het buitenland ziek te worden van vlees, gaat het vaak om het water waarmee de groenten gewassen zijn...
ik weet niet welke ziekte ze bedoelde, maar het kan wel wat buikloop veroorzaken, indien thuis niet vaak gebruiktquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder was er heilig van overtuigt dat het de Olijfolie was waar je ziek van werd..
![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet welke ziekte ze bedoelde, maar het kan wel wat buikloop veroorzaken, indien thuis niet vaak gebruikt![]()
Klinkt goed, maar heb er nooit mee gewerktquote:
ja, maar gooi chocolade (eventueel gesmolten, voor echte straciatella) of koek pas op het allerlaatst in als het ijs al klaar is.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Kun je er ook stukken chocola/koek ingooien dan in zo een ding![]()
doe hem niet te volquote:Op maandag 10 juli 2006 15:12 schreef JJdJ1984 het volgende:
Ik heb dat Aigger machientje toch maar gekocht en eens kijken wat het doet![]()
Ik moest toen keilang wachten eer ie bevroren wasquote:Op maandag 10 juli 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb net de kruidvatmachine gekocht.
Ik heb er nu al zin in
Heb je de bak waar het ijs in gemaakt wordt wel lang genoeg in de vriezer gezet? De eerste keer moet ie echt minstens 18 uur in het vriesvak. Als ik er dan vloeistof ingiet zie ik dat het al meteen bevriest aan de zijkanten van de bak.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:43 schreef diepo het volgende:
Vraagje aan Scootmobiel over de ijsmachine:
ik heb net ook zo'n ijsmachine gekocht, maar zowel bij sorbetijs als bij roomijs is er na een half uurtje draaien niets dat al op ijs lijkt, het blijft allemaal vloeibaar.
In de vriezer wordt het vervolgens na een paar uur wel hard, maar dan wel met ijskristallen er in. Dan kan je net zo goed het beslag gelijk in de vriezer setten.
Wat doe ik fout?
maak daar maar 48 uur van en je vriezer moet echt goed koud zijn, -18 minstens.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:03 schreef Syrena het volgende:
[..]
Heb je de bak waar het ijs in gemaakt wordt wel lang genoeg in de vriezer gezet? De eerste keer moet ie echt minstens 18 uur in het vriesvak. Als ik er dan vloeistof ingiet zie ik dat het al meteen bevriest aan de zijkanten van de bak.
Hoe is het geluidsniveau? En schoonmaken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb overginds een nieuwe ijsmachine gekocht.
[afbeelding]
Eentje met een compressor die echt goed koelt, dus geen vrieselement meer. Je kan dus het ene ijs na het andere maken, erg fijn toen van de week mijn citroensorbet veel te zuur was, 20 minuten later had ik een vanilleijs klaar.
Geluidsniveau is ongeveer gelijk aan de ijsmachines met een koelaccu die ik ken, en het schoonmaken is gemakkelijker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoe is het geluidsniveau? En schoonmaken?
lol. dat doet me denken aan mijn eerste ijsje dat ik maakte met een ijsmachine waarvan de bak/ koelelement in de diepvries bewaard moet worden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb overginds een nieuwe ijsmachine gekocht.
[afbeelding]
Eentje met een compressor die echt goed koelt, dus geen vrieselement meer. Je kan dus het ene ijs na het andere maken, erg fijn toen van de week mijn citroensorbet veel te zuur was, 20 minuten later had ik een vanilleijs klaar.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben dan ook blij als een hond met 7 lullen met die ijsmachine.
Ken geen machines met koelaccu, dus kun je omschrijven? ZOals een staafmixer, keukenmachine, harder, zachter..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geluidsniveau is ongeveer gelijk aan de ijsmachines met een koelaccu die ik ken, en het schoonmaken is gemakkelijker.
das goed te overzien.quote:
Zachter dan een kitchenaid keukenmachine.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ken geen machines met koelaccu, dus kun je omschrijven? ZOals een staafmixer, keukenmachine, harder, zachter..
Mijn vorige ijsmachine heeft een 15 jaar trouwe dienst gegeven, die kost nieuw 100 euro.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
das goed te overzien.
ik ga natuurlijk nooit roepen dat je voor dat geld bij een gelateria heel erg veel ijs kunt eten.![]()
homemade en ik wil je nog wel een keer pm'en over slachten
Dit is ook juist de reden om zelf ijs te maken. Omdat het lekkerder en leuker is dan even naar de ijsboer op de hoek gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn vorige ijsmachine heeft een 15 jaar trouwe dienst gegeven, die kost nieuw 100 euro.
Maar het gaat niet om de knaken, het gaat erom dat als ik aarbeienijs maak in de zomer, ik alleen maar rijpe verse aardbeien en wat suiker gebruik. Dat ijs is vele malen beter dan welke ijsboer dan ook.
Bovendien kan ik mijn eigen ijssmaken maken.
Precies, ik ben ijs gaan maken omdat ik het ijs van de ijssalon bij mij in de stad zo slecht vond, enne, zelf ijs maken is stukken makkelijker dan zelf brood bakken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dit is ook juist de reden om zelf ijs te maken. Omdat het lekkerder en leuker is dan even naar de ijsboer op de hoek gaan
Ik vraag me af of dit wel helptquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
maak daar maar 48 uur van en je vriezer moet echt goed koud zijn, -18 minstens.
Verder doe de ijsmachine minder vol, en zorg dat je spullen goed koud zijn die je erin doet.
Goedkope ijsmachines blijven bagger, van de ijsmachines met een koelelement kan ik eigenlijk alleen die van Philips aanraden.
Als je het 48 uur in de vriezer laat liggen, weet je zeker dat alles goed bevroren is, en dat er niet nog wat vloeibaar is. Als het eenmaal bevroren is, dan maakt het inderdaad niet meer uit.quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:39 schreef missy_c het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit wel helpt.. Ik bedoel... een ijsblokje dat 48 uur in de vriezer heeft gelegen is echt niet kouder dan een ijsblokje dat 18 uur in de vriezer heeft gezeten..
Denk dat het een betere tip is om het ijsmengsel af te laten koelen en dan 8 uur in de koelkast koud laat worden voordat je het gaat draaien.
Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je het 48 uur in de vriezer laat liggen, weet je zeker dat alles goed bevroren is, en dat er niet nog wat vloeibaar is. Als het eenmaal bevroren is, dan maakt het inderdaad niet meer uit.
Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.
Dat kan ik me niet voorstellen. Het kan niet uitmaken wat de toestand is van het koelelement, wel wat de temperatuur is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.
Welke ijsmachine?quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:42 schreef mighty84 het volgende:
iik wil een ijsmachine zonder dat het de vriezer in moet. Heb een te kleine freezer
zelf geen ervaring, maar check anders even wat reviews op vergelijkwebsites, staan vaak wel nuttige dingen op.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:
Die is wat te duur voor mij
Ik wil een van deze twee
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Bestron DMEC1072
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Krups GVS 2
Als iemand 't weet en waarom dan bestel ik m ffies![]()
En, bevalt 'ie?quote:
Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:
Die is wat te duur voor mij
Ik wil een van deze twee
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Bestron DMEC1072
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Krups GVS 2
Als iemand 't weet en waarom dan bestel ik m ffies![]()
Second that.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.
Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheidingquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
B B B B B Blast from the past!!!!
Hen in de huwelijkse voorwaarden staan dat ieder alleen dat meeneemt wat ie zelf inbrengt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheiding
Heb je misschien een link voor me van de machine die jij hebt?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh.
Lees hier dat ik mijn gaggia al sinds 2007 heb, daar heb ik al veeeeel ijs mee gemaakt, in de zomer meermaals per week.
Dank!quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaggia Ice Cream Maker
http://www.gaggiagelatiera.co.uk/
Hmmmmmmm, da's jammerquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, eh, miss dynasty, wat ik zo zie op amazon hebben ze de laatste jaren kwaliteitsproblemen.
Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ijsmachines met een koelaccu, daar kan ik je alleen een philips aanraden, heb daar meer dan vijftien jaar heel vaak ijs mee gemaakt. Mijn broer ook, heb er tegenwoordig eentje met compressor, maar niet omdat de philips het niet meer deed.
Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:51 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.
Eentje met compressor zou geweldig zijn, maar die zijn vrij duur en ik weet niet of ik hem wel genoeg ga gebruiken om zo'n investering te rechtvaardigen.
In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.
Heb ook de/een philips gehad en die maakte wel geluid. Beetje vergelijkbaar met een handmixer. Niet bijzonder irritant. Wat je hoort is de "klopper" die draait en je vla/ijsmassa in beweging houdt. Het is niet alsof je met een klopboor de tegels van je badkamermuur afslaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:17 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staan![]()
Maakte jouw Philips veel geluid?
Wat je wil. Als je ijs gemaakt hebt, is het nog best zacht. Paar uur in de vriezer maakt het wat harder zoals je ijs gewend bent. Echter het is overheerlijk zo uit de machine.quote:Wat ik me trouwens afvraag. Als je ijs maakt met zo'n machine, moet je dat dan meteen opeten of kun je het bijvoorbeeld 's ochtends maken en zodra het ijs goed is in de vriezer doen om het 's avonds op te eten?
Vers maken gaat snellerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:33 schreef maulibu het volgende:
Je kunt je diepgevroren ijs ook gewoon weer tot de helft laten smelten en opnieuw opdraaien om weer die goede structuur te krijgen.
Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de stranger al zegt, je hoort de philips duidelijk, maar het is geen takkeherrie. En ik eet het ijs het liefst vers gedraaid, dat is lekkerder. De structuur is mooier. Als je het in de vriezer zet wordt het te koud en te hard. IJs heeft vaak dat probleem dat het te koud geserveerd wordt, dan smaakt het niet zo goed. En idd, doordat je zelfgemaakte ijs niet vol hulpstoffen zit vriest het slecht in.
Juist het uniek smakende van vers gedraaid room of sorbetijs is reden al die moeite te doen.
Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.
vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.
Dan maak je toch wat minder? In de zomer eet ik vooral sorbetijs, fruit met wat (druiven)suiker voor de structuur en de smaak. Rijpe aardbeien staafmixeren, wat suiker erbij, verder niets. Goddelijk lekker en gezond.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)
Geen idee hoe goed die van Kitchenaid is, hoewel ze over het algemeen oerdegelijk zijn, hun producten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:06 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik heb een kitchenaid mixer. Kan ik beter de ijsattachement kopen of is een aparte ijsmachine beter. Het kost ongeveer evenveel. In principe is het toch gewoon een koelaccu met een roer? De KA heeft wel een goede motor, dus daar ben ik zeker van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |