abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61569275
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je het 48 uur in de vriezer laat liggen, weet je zeker dat alles goed bevroren is, en dat er niet nog wat vloeibaar is. Als het eenmaal bevroren is, dan maakt het inderdaad niet meer uit.
Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61569308
Ik heb deze: Het ijs van Columbus
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61570038
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.
Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61570045
Ik heb deze en ben er erg blij mee. Hij is lekker compact en doet het supergoed!

pi_61570216
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.
Dat kan ik me niet voorstellen. Het kan niet uitmaken wat de toestand is van het koelelement, wel wat de temperatuur is.
pi_61572917
iik wil een ijsmachine zonder dat het de vriezer in moet. Heb een te kleine freezer
pi_61573608
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:42 schreef mighty84 het volgende:
iik wil een ijsmachine zonder dat het de vriezer in moet. Heb een te kleine freezer
Welke ijsmachine?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:47:53 #108
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_62098453
Voor de mensen hier kan je professionele ingredienten kopen voor je ijs van alpenkaramel tot granaatappel tot cappuchino, met kant-en klare basis voor ijs of verse basis voor ijs.

Maar mijn vraag was eigenlijk ik wil een ijsmachine kopen nu zeg ik er al een paar voorbij komen van de kruidvat, is deze beter?

http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Bestron DMEC1072
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Krups GVS 2

of toch de kruidvat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dionysiou op 03-10-2008 14:01:38 ]
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:40:39 #109
122997 zquing
Drama Junk
pi_62103264
mn ouders hebben deze
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:01:58 #110
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_62105161
Die is wat te duur voor mij

Ik wil een van deze twee

Als iemand 't weet en waarom dan bestel ik m ffies

[ Bericht 13% gewijzigd door Dionysiou op 03-10-2008 16:33:06 ]
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_62110776
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:

Ik wil een van deze twee

zelf geen ervaring, maar check anders even wat reviews op vergelijkwebsites, staan vaak wel nuttige dingen op.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62147631
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:40 schreef zquing het volgende:
mn ouders hebben deze
[ afbeelding ]
En, bevalt 'ie?
C. Sagan
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 15:00:49 #113
43556 miss_dynastie
pi_62147664
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:

Ik wil een van deze twee

Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.
pi_62148330
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.
Second that.

Bestron is een B-keuze, al komt hij in dit geval wel als beste prijs/kwaliteit uit de test (RTL Editie NL). Dat zegt dus niets over de duurzaamheid. Tevens is de capaciteit van de Krups 60% groter en dat heeft absoluut z'n voordelen als je afhankelijk bent van een koelelement.
pi_101048449
Goeiendag. Ik ben nieuw op dit forum, maar ben al wel geïnfecteerd met et ijsmaker virus. Voorlopig doe ik het nog even handmatig, maar op den duur zal er vast wel een ijsmachine aan te pas komen.

Ik wil nog wel even reageren op die ijbol. De reden dat er ijs ontstaat is vrij simpel. Het zout laat de ijsklontjes geforceerd smelten (het vriespunt wordt inderdaad naar beneden gebracht) Dat betekent dat er warmte aan de directe omgeving onttrokken moet worden, waardoor het ijsmengsel gaat bevriezen. Het is hetzelfde als je een koud biertje wilt hebben op de camping: maak een handdoek nat, rol je flesje daarin, en leg het geheel in de zon. Door de verdamping wordt er warmte uit het flesje bier onttrokken en krijg je een lekker koud pilsje.

(Denk ik ineens aan roomijs met biersmaak??)

Goed. Het ijs maken en het eten is uiteraard leuker.
pi_101058544
B B B B B Blast from the past!!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_108306611
Is er hier toevallig iemand in het bezit van een van deze 2 ijsmachines?

Cuisinart ICE-40

Cuisinart Cuisinart ICE-30

Allebei kosten ze rond de 100 euro. De reviews over de ICE-30 zijn behoorlijk goed, maar van die andere kan ik weinig vinden dus ik hoop dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft.
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:20:05 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108310314
Ijsmachines met een koelaccu, daar kan ik je alleen een philips aanraden, heb daar meer dan vijftien jaar heel vaak ijs mee gemaakt. Mijn broer ook, heb er tegenwoordig eentje met compressor, maar niet omdat de philips het niet meer deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 23-02-2012 18:26:10 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:25:52 #119
45206 Pietverdriet
pi_108310496
Goh.
Lees hier dat ik mijn gaggia al sinds 2007 heb, daar heb ik al veeeeel ijs mee gemaakt, in de zomer meermaals per week.
pi_108310658
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
B B B B B Blast from the past!!!!
Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheiding :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:33:05 #121
45206 Pietverdriet
pi_108310733
Over de ice 30 lees ik dat ie goed ijs maakt, als je er niet teveel in doet. En dat ie erg veel herrie maakt. Heb je een open keuken?
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:33:59 #122
45206 Pietverdriet
pi_108310764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheiding :')
Hen in de huwelijkse voorwaarden staan dat ieder alleen dat meeneemt wat ie zelf inbrengt.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2012 @ 18:34:13 #123
43556 miss_dynastie
pi_108310779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh.
Lees hier dat ik mijn gaggia al sinds 2007 heb, daar heb ik al veeeeel ijs mee gemaakt, in de zomer meermaals per week.
Heb je misschien een link voor me van de machine die jij hebt?
Ik wil nu eindelijk eens een machine aanschaffen zonder element dat in de vriezer moet :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:47:14 #124
45206 Pietverdriet
pi_108311311
Gaggia Ice Cream Maker

http://www.gaggiagelatiera.co.uk/
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2012 @ 18:54:14 #125
43556 miss_dynastie
pi_108311591
quote:
Dank!
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:57:57 #126
45206 Pietverdriet
pi_108311724
Oh, eh, miss dynasty, wat ik zo zie op amazon hebben ze de laatste jaren kwaliteitsproblemen.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2012 @ 18:59:03 #127
43556 miss_dynastie
pi_108311766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, eh, miss dynasty, wat ik zo zie op amazon hebben ze de laatste jaren kwaliteitsproblemen.
Hmmmmmmm, da's jammer -O-
pi_108335100
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ijsmachines met een koelaccu, daar kan ik je alleen een philips aanraden, heb daar meer dan vijftien jaar heel vaak ijs mee gemaakt. Mijn broer ook, heb er tegenwoordig eentje met compressor, maar niet omdat de philips het niet meer deed.
Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.
Eentje met compressor zou geweldig zijn, maar die zijn vrij duur en ik weet niet of ik hem wel genoeg ga gebruiken om zo'n investering te rechtvaardigen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:06:14 #129
45206 Pietverdriet
pi_108335329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:51 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.
Eentje met compressor zou geweldig zijn, maar die zijn vrij duur en ik weet niet of ik hem wel genoeg ga gebruiken om zo'n investering te rechtvaardigen.
Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.
pi_108335540
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.
In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staan :)
Maakte jouw Philips veel geluid?

Wat ik me trouwens afvraag. Als je ijs maakt met zo'n machine, moet je dat dan meteen opeten of kun je het bijvoorbeeld 's ochtends maken en zodra het ijs goed is in de vriezer doen om het 's avonds op te eten?
pi_108335651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:17 schreef FigureBirdStars het volgende:

[..]

In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staan :)
Maakte jouw Philips veel geluid?
Heb ook de/een philips gehad en die maakte wel geluid. Beetje vergelijkbaar met een handmixer. Niet bijzonder irritant. Wat je hoort is de "klopper" die draait en je vla/ijsmassa in beweging houdt. Het is niet alsof je met een klopboor de tegels van je badkamermuur afslaat.
quote:
Wat ik me trouwens afvraag. Als je ijs maakt met zo'n machine, moet je dat dan meteen opeten of kun je het bijvoorbeeld 's ochtends maken en zodra het ijs goed is in de vriezer doen om het 's avonds op te eten?
Wat je wil. Als je ijs gemaakt hebt, is het nog best zacht. Paar uur in de vriezer maakt het wat harder zoals je ijs gewend bent. Echter het is overheerlijk zo uit de machine.
"Probleem" met zelfgemaakt ijs is dat je er niet de dingen in doet die hertog e.d. wel erin doet en daardoor wordt je ijs na een tijd in de vriezer al snel minder van kwaliteit. Wordt dan erg/te hard en de smaak wordt minder. Maar maak je ijs dan is dat best een dag of wat goed houdbaar in de vriezer, zeker dezelfde avond. Maar bij mij blijft er zelden wat over om langer te houden.
C. Sagan
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:32:24 #132
45206 Pietverdriet
pi_108335866
Wat de stranger al zegt, je hoort de philips duidelijk, maar het is geen takkeherrie. En ik eet het ijs het liefst vers gedraaid, dat is lekkerder. De structuur is mooier. Als je het in de vriezer zet wordt het te koud en te hard. IJs heeft vaak dat probleem dat het te koud geserveerd wordt, dan smaakt het niet zo goed. En idd, doordat je zelfgemaakte ijs niet vol hulpstoffen zit vriest het slecht in.
Juist het uniek smakende van vers gedraaid room of sorbetijs is reden al die moeite te doen.
pi_108355140
Je kunt je diepgevroren ijs ook gewoon weer tot de helft laten smelten en opnieuw opdraaien om weer die goede structuur te krijgen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:04:38 #134
45206 Pietverdriet
pi_108356179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:33 schreef maulibu het volgende:
Je kunt je diepgevroren ijs ook gewoon weer tot de helft laten smelten en opnieuw opdraaien om weer die goede structuur te krijgen.
Vers maken gaat sneller
pi_108495346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de stranger al zegt, je hoort de philips duidelijk, maar het is geen takkeherrie. En ik eet het ijs het liefst vers gedraaid, dat is lekkerder. De structuur is mooier. Als je het in de vriezer zet wordt het te koud en te hard. IJs heeft vaak dat probleem dat het te koud geserveerd wordt, dan smaakt het niet zo goed. En idd, doordat je zelfgemaakte ijs niet vol hulpstoffen zit vriest het slecht in.
Juist het uniek smakende van vers gedraaid room of sorbetijs is reden al die moeite te doen.
Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:51:45 #136
45206 Pietverdriet
pi_108495387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.
Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.
pi_108496350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.
vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:39:26 #138
45206 Pietverdriet
pi_108496694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)
Dan maak je toch wat minder? In de zomer eet ik vooral sorbetijs, fruit met wat (druiven)suiker voor de structuur en de smaak. Rijpe aardbeien staafmixeren, wat suiker erbij, verder niets. Goddelijk lekker en gezond.
pi_108506042
Ik heb een kitchenaid mixer. Kan ik beter de ijsattachement kopen of is een aparte ijsmachine beter. Het kost ongeveer evenveel. In principe is het toch gewoon een koelaccu met een roer? De KA heeft wel een goede motor, dus daar ben ik zeker van.
Noodles
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:48:53 #140
45206 Pietverdriet
pi_108509363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:06 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik heb een kitchenaid mixer. Kan ik beter de ijsattachement kopen of is een aparte ijsmachine beter. Het kost ongeveer evenveel. In principe is het toch gewoon een koelaccu met een roer? De KA heeft wel een goede motor, dus daar ben ik zeker van.
Geen idee hoe goed die van Kitchenaid is, hoewel ze over het algemeen oerdegelijk zijn, hun producten.
Hier staan 655 meningen over deze accessoire.
http://www.amazon.com/Kit(...)TF8&showViewpoints=1

Zoals bij alle koelaccu ijsmachines, je moet een goede vriezer hebben, en minstens 24 uur er in hebben, de accu schijnt nogal groot te zijn. Dit gaat niet werken als je een bescheiden vriesvakje hebt, en verder, let goed op of hij op jouw kitchenaid past, als ik het zo zie is het niet overal compatibel mee

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 28-02-2012 17:56:17 ]
pi_108511271
Ok bedankt.
Noodles
pi_108576676
De Cuisinart uit m'n hoofd gezet en de goedkopere Krups GVS241 gekocht.
Het apparaat voelt degelijk aan en maakt geen lawaai. Alleen het lcd display had wel weggelaten mogen worden; het is voor mij sowieso een raadsel waarom het erop zit want het enige dat het aangeeft is of de machine rond draait. Ander minpunt kan zijn dat de vulopening niet zo groot is, maar ik ben geen liefhebber van dingen als koek en stukken fruit in m'n ijs dus voor mij geen probleem.

Dan het belangrijkste: Het ijs is super! Structuur is mooi zacht en romig. Tot mijn grote verbazing was het ook al binnen 20 minuten klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')