Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je het 48 uur in de vriezer laat liggen, weet je zeker dat alles goed bevroren is, en dat er niet nog wat vloeibaar is. Als het eenmaal bevroren is, dan maakt het inderdaad niet meer uit.
Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe koud die vloeistof in een element moet zijn om te bevriezen, maar gewone ijsblokjes zijn net bevroren -10, en koelen daarna verder af. Het is niet zo dat de afkoeling stopt zodra het spul bevroren is.
Dat kan ik me niet voorstellen. Het kan niet uitmaken wat de toestand is van het koelelement, wel wat de temperatuur is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het element is gevuld met een zoutoplossing en kan dus redelijk wat kouder worden dan "gewoon" ijs, voordat het bevriest. Daarom moet je vriezer ook -18'C zijn, omdat anders het element niet bevriest. En met die lage stollingstemperatuur zal het dus ook in een vriezer met -18'C vrij lang duren voordat alles bevroren is. Dat is voornamelijk de reden dat je dat ding lang erin moet houden, niet de uiteindelijke temperatuur van de schijf/het element.
Welke ijsmachine?quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:42 schreef mighty84 het volgende:
iik wil een ijsmachine zonder dat het de vriezer in moet. Heb een te kleine freezer
zelf geen ervaring, maar check anders even wat reviews op vergelijkwebsites, staan vaak wel nuttige dingen op.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:
Die is wat te duur voor mij
Ik wil een van deze twee
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Bestron DMEC1072
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Krups GVS 2
Als iemand 't weet en waarom dan bestel ik m ffies![]()
En, bevalt 'ie?quote:
Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:01 schreef Dionysiou het volgende:
Die is wat te duur voor mij
Ik wil een van deze twee
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Bestron DMEC1072
http://www.gelatti.nl/ > Ijsmachines > Krups GVS 2
Als iemand 't weet en waarom dan bestel ik m ffies![]()
Second that.quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou nooit meer iets van Bestron nemen, dus ik zou voor de Krups gaan dan.
Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheidingquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
B B B B B Blast from the past!!!!
Hen in de huwelijkse voorwaarden staan dat ieder alleen dat meeneemt wat ie zelf inbrengt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Helaas ging de destijds door mij aangeschafte ijsmachine ook nog eens -voor mij- verloren tijdens de boedelscheiding
Heb je misschien een link voor me van de machine die jij hebt?quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh.
Lees hier dat ik mijn gaggia al sinds 2007 heb, daar heb ik al veeeeel ijs mee gemaakt, in de zomer meermaals per week.
Dank!quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaggia Ice Cream Maker
http://www.gaggiagelatiera.co.uk/
Hmmmmmmm, da's jammerquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, eh, miss dynasty, wat ik zo zie op amazon hebben ze de laatste jaren kwaliteitsproblemen.
Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ijsmachines met een koelaccu, daar kan ik je alleen een philips aanraden, heb daar meer dan vijftien jaar heel vaak ijs mee gemaakt. Mijn broer ook, heb er tegenwoordig eentje met compressor, maar niet omdat de philips het niet meer deed.
Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:51 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Na een paar slechte ervaringen met wat andere Philips apparatuur ben ik er een beetje huiverig voor om weer iets van Philips te kopen. Qua prijs scheelt het echter wel weer enorm in vergelijking met met Cuisinart.
Eentje met compressor zou geweldig zijn, maar die zijn vrij duur en ik weet niet of ik hem wel genoeg ga gebruiken om zo'n investering te rechtvaardigen.
In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die cuisinart schijnt, naar wat ik lees, goed te zijn mits niet te vol gedaan maar nogal lawaaiig.
Heb ook de/een philips gehad en die maakte wel geluid. Beetje vergelijkbaar met een handmixer. Niet bijzonder irritant. Wat je hoort is de "klopper" die draait en je vla/ijsmassa in beweging houdt. Het is niet alsof je met een klopboor de tegels van je badkamermuur afslaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:17 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
In principe maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik heb een garage waar hij kan staan![]()
Maakte jouw Philips veel geluid?
Wat je wil. Als je ijs gemaakt hebt, is het nog best zacht. Paar uur in de vriezer maakt het wat harder zoals je ijs gewend bent. Echter het is overheerlijk zo uit de machine.quote:Wat ik me trouwens afvraag. Als je ijs maakt met zo'n machine, moet je dat dan meteen opeten of kun je het bijvoorbeeld 's ochtends maken en zodra het ijs goed is in de vriezer doen om het 's avonds op te eten?
Vers maken gaat snellerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:33 schreef maulibu het volgende:
Je kunt je diepgevroren ijs ook gewoon weer tot de helft laten smelten en opnieuw opdraaien om weer die goede structuur te krijgen.
Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de stranger al zegt, je hoort de philips duidelijk, maar het is geen takkeherrie. En ik eet het ijs het liefst vers gedraaid, dat is lekkerder. De structuur is mooier. Als je het in de vriezer zet wordt het te koud en te hard. IJs heeft vaak dat probleem dat het te koud geserveerd wordt, dan smaakt het niet zo goed. En idd, doordat je zelfgemaakte ijs niet vol hulpstoffen zit vriest het slecht in.
Juist het uniek smakende van vers gedraaid room of sorbetijs is reden al die moeite te doen.
Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een beetje E410 als stabilisator houdt het ook schepbaarder en de structuur mooi.
vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en onderdrukt de smaak en aroma's nogal. Gewoon vers maken, is lekker, en verder ook niet bedenkelijk wat bederf aangaat.
Dan maak je toch wat minder? In de zomer eet ik vooral sorbetijs, fruit met wat (druiven)suiker voor de structuur en de smaak. Rijpe aardbeien staafmixeren, wat suiker erbij, verder niets. Goddelijk lekker en gezond.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
vind ik wel meevallen. Vers is idd lekkerder alleen zit ik dan met het probleem dat ik na de zomer 20kg zwaarder ben omdat ik de restjes niet wil weggooien ;-)
Geen idee hoe goed die van Kitchenaid is, hoewel ze over het algemeen oerdegelijk zijn, hun producten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:06 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik heb een kitchenaid mixer. Kan ik beter de ijsattachement kopen of is een aparte ijsmachine beter. Het kost ongeveer evenveel. In principe is het toch gewoon een koelaccu met een roer? De KA heeft wel een goede motor, dus daar ben ik zeker van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |