abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2004 @ 12:21:55 #1
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20061828
Hallo!

Ik liep vanmorgen in de stad en daar zag ik een aantal posters. Plaat erop van die bekende foto: Irakese gevangene als kerstboom met daarboven de leus: "geen leugens meer". Verder stond erop dat er een demonstratie was tegen de oorlog in Irak, op zaterdag 25 juni, om 13:00 op de dam in Amsterdam.

Weet iemand hier iets meer van en ga je heen ja of nee? Of denk je erover om heen te gaan?

Ik ben zelf nog nooit op een demonstratie geweest omdat ik het altijd vrij zinloos vind, en meestal is de opkomst ontzettend gering dus dan is het ook een aanfluiting. Maar deze poster zette me toch wel aan het denken, misschien ga ik erheen. Ik vind de oorlog in Irak ook te lang duren, en de verhalen die je leest erover (niet in de gewone media maar vooral op internet, of in de nieuwste nieuwe revu al valt dat verhaal nog mee) gaan gewoon veel te ver: er wordt echt niks opgelost, en de reden van het uiteindelijke invallen van Irak bleek achteraf ook bull. En de martelpraktijken of vervelende foto´s die dan uiteindelijk wel doordringen tot het grote publiek is maar het topje van de ijsberg.
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!

Nouja, ik wilde in ieder geval even melding maken hiervan, mochten er mensen bijzitten die heen zouden willen: je kan nu nog eens verder op internet kijken voor meer informatie, en besluiten of je er heen gaat of niet. Je bent in ieder geval op de hoogte gesteld dat er een demonstratie georganiseerd wordt.
"... she kidnapped herself."
pi_20062066
Weet iemand hier iets meer van en ga je heen ja of nee? Of denk je erover om heen te gaan?

1- Ja
2- Nee
3- Nee

...
pi_20062087
ik ben niet tegen de oorlog in irak, dus ik heb er weinig te zoeken vrees ik
pi_20062100
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:30 schreef Koos Voos het volgende:
1- Ja
2- Nee
3- Nee
Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.
pi_20062173
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:32 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank U
pi_20062275
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:35 schreef Koos Voos het volgende:
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank U
Joh, een stuk of dertig van die typjes..
Gaan ze waarschijnlijk weer voor het Krasnapolsky staan en dan heel hard "kankerjodenhotel" roepen.

(Dat zijn trouwens de slimsten van de klas)
pi_20062591
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:21 schreef MoonBaby het volgende:
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!.
Ja, dat hebben we gezien voor aanvang van de oorlog. .

Bovendien zou dat ook nog ongrondwettelijke invloed zijn.
pi_20062793
Huh, de oorlog is toch al anderhalf jaar geleden?
pi_20062833
Dit:

´

doet zieke geesten als de mijne overigens vermoeden dat dit van elders komt. En ook de gewild-spontane toon draag daartoe bij.
pi_20062843
Wat wil men met deze demonstratie trouwens precies bereiken? Onmiddelijke terugtrekking van alle buitenlandse troepen uit Irak of iets dergelijks? Zullen de inwoners van Irak ongetwijfeld erg blij mee zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_20062954
Ik zou graag weten wat de gemiddelde inwoner van Al-Muthanna hiervan vindt.

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 21 juni 2004 @ 13:09:27 #12
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063047
dit vond ik op hun site (nav wat willen ze precies bereiken):
quote:
ZATERDAG 26 JUNI DEMONSTRATIE 13:00 Dam Amsterdam

TROEPEN UIT IRAK!
Geen leugens meer!
Stop de bezetting van Irak en Palestina!

Er worden door de bezettingsmacht op grote schaal misdaden gepleegd in Irak. Het bloedbad in Fallujah en de onthullingen over martelingen in de gevangenissen laten de ware aard van de bezetting zien. De VS willen tegen elke prijs hun macht in de regio vestigen met alle gevolgen vandien. Een voortzetting van de bezetting onder VN-vlag zal hier niets aan veranderen. Daarbij heeft de onvoorwaardelijke steun van Bush aan Israël Sharon een vrijbrief gegeven om de onderdrukking van de Palestijnen verder op te voeren en door te gaan met de bouw van de apartheidsmuur. Deze oorlogspolitiek heeft geleid tot een verdere destabilisering van het Midden-Oosten en een onveiligere wereld voor ons allemaal.

De hele bezetting is gebaseerd op leugens. Er waren geen massavernietigingswapens in Irak en er is geen verband met de aanslagen van Al Qaida. De bewijsvoering was verzonnen. De duizenden doden en gevangenen, martelingen en bombardementen hebben laten zien dat deze oorlog niet over democratie of bevrijding gaat. Daarbij heeft de bezetting de voedingsbodem voor terrorisme alleen maar vergroot.

Terwijl kostbare honderden miljarden worden verspild aan deze misdadige bezetting hebben regeringsleiders tegen hun eigen bevolking gelogen. Bush, Blair en Balkenende mogen op dit punt hun verantwoordelijkheid niet ontlopen. De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

Op zaterdag 26 juni - vier dagen voor de zogenaamde machtsoverdracht - begint een internationale week van actie tegen de bezetting. Op die dag gaan we ook in Nederland de straat op om onze woede en verontwaardiging te tonen. Sluit je aan bij dit initiatief: mobiliseer en demonstreer mee!

Comite 26 Juni
Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:12:13 #13
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063130
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit:

´

doet zieke geesten als de mijne overigens vermoeden dat dit van elders komt. En ook de gewild-spontane toon draag daartoe bij.
ehm doel je op mijn OP? Leg dan graag even uit wat je precies bedoeld.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:16:29 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20063229
het wordt een grote flop.... reken op een paar honderd (misschien nog niet eens) anti globalisten, relschoppers, beroepsdemonstranten, milieu activisten en overjarige hippies.

Het doel van de demonstratie is achterhaald en zinloos... ik zou niet met een dergelijk groep mensen geasocieerd willen worden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20063250
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef MoonBaby het volgende:
[..]

Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
Waaruit leidt je deze steeds groter wordende negativiteit precies af? Ik heb nog geen representatieve peiling onder de bevolking gezien. Uit aanslagen kun je niet erg veel afleiden. Irak is momenteel het walhalla in het middenoosten voor onze fundamentalistische moslimvrienden. Ik was vantevoren geen groot voorstander van de neoconservatieve actie om Irak te neutraliseren, maar het zou op dit moment erg stom zijn om het al instabiele Irak aan haar lot over te laten.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:19:56 #16
9713 Eightball
In control.
pi_20063323
quote:
Verhaal
What the fuck?
Zijn ze van het 'het-gaat-alleen-om-de-olie-argument' afgestapt?
pi_20063428
De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

Zeer juist: Aznar is weggestemd, niet weggedemonstreerd.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:25:01 #18
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063474
@monolith, hoe zie je dat voor je een representative peiling van de bevolking daar zelf? Ik leid het niet af van de berichten over aanslagen, maar vanwege het feit dat meerdere (ook hogere) militaire mensen hun ontslag nemen omdat ze de gang van zaken op z'n zachtst gezegd vreemd vinden. Inderdaad is het niet verstandig om het instabiele Irak aan haar lot over te laten daar heb je gelijk in.
pi_20063516
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:23 schreef Johan_de_With het volgende:
De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

En dan nog over zijn leugens over 11 maart. Hiervoor leek hij de verkiezingen te gaan winnen.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:26:53 #20
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063524
@johandewith

Doelde je nou op mijn OP?
pi_20063561
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:26 schreef MoonBaby het volgende:
@johandewith

Doelde je nou op mijn OP?
Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:29:24 #22
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063590
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.
Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.
pi_20063607
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:29 schreef MoonBaby het volgende:

[..]

Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.
Ik ben niet teleur gesteld. Integendeel.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:31:45 #24
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063653
cool!
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:55:29 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20064267
ik ga niet, was voor de oorlog (VN verband) en nu het is afgelopen ben ik voor de stabilisatiemacht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20064373
quote:
[..]

De Nederlanders doen het erg goed in Irak. Daar zijn ook de irakezen het over eens. Ze willen graag dat de Nederlanders blijven, omdat ze zulk goed werk doen. Ze zorgen voor veiligheid, maar ook voor het opbouwen van het land (werkzaamheden; opleiden politie; etc).

De Amerikanen verkloten het zwaar, maar de Nederlanders, Britten en andere landen doen erg goed werk. Vindt jij het goed om ons terug te trekken uit een gebied dat onze steun nodig heeft en dat zal vervallen als we ons terug trekken (machtsvacuum; de opbouw van het land wordt verstoord; geen stabiliteit meer)?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 21 juni 2004 @ 14:26:32 #27
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20065065
Ik heb de posters ook zien hangen, en vind dit altijd een goed initiatief, ware het niet dat Parkpop dan ook is, er niet bepaald keuzes te maken zijn op dit moment en ik nu eigenlijk wel vind, dat als we er dan toch zitten, Irak de steun nodig heeft.
Uit humaan oogpunt, heeft de IS wat mij betreft een beetje gelijk.

Dit soort demonstraties heeft eigenlijk alleen maar succes op het moment dat de grote partijen voor de keuze staan: ja dan nee.

Voor de liefhebber, de poster:

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  Redactie Frontpage maandag 21 juni 2004 @ 14:28:37 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20065124
De oorlog is toch allang al afgelopen
  maandag 21 juni 2004 @ 14:29:30 #29
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20065145
Ik denk dat deze demonstratie net zo succesvol zal zijn als de vorige.
  maandag 21 juni 2004 @ 14:32:08 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20065200
ze trekken palestina er ook nog maar bij in de hoop dat er nog wat Abou Jahjah aanhangers komen... ik denk dat zelfs de SP zich niet aan deze dubieuze demonstratie zal wagen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 juni 2004 @ 14:43:58 #31
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20065503
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze trekken palestina er ook nog maar bij in de hoop dat er nog wat Abou Jahjah aanhangers komen... ik denk dat zelfs de SP zich niet aan deze dubieuze demonstratie zal wagen.
Punt Amsterdam (=sp)

..
Volgende week zaterdag (26 juni) organiseren ook enkele organisaties een demonstratie in Amsterdam tegen de bezetting. Vanaf 13.00 op de Dam.
pi_20065591
En al die idealisten denken dat er in Irak niemand meer opgetuigd zal worden als kerstboom wanneer maar de slechte neo-kolonialisten zich hebben verwijderd. .

Dag jongens. Nog een leuk plaatje uit Palestina:

pi_20065846
Ik denk dat ik mijzelf ga opblazen in het midden van die demonstratie aangezien die smerige nederlanders Apeldoorn bezet houden
pi_20065881
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
En al die idealisten denken dat er in Irak niemand meer opgetuigd zal worden als kerstboom wanneer maar de slechte neo-kolonialisten zich hebben verwijderd. .

Dag jongens. Nog een leuk plaatje uit Palestina:

[afbeelding]
Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?
pi_20065910
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:57 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?
Nee, integendeel.
pi_20066001
ok

[ Bericht 98% gewijzigd door UnderWorld_ op 21-06-2004 15:02:13 ]
pi_20066581
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk dat ik mijzelf ga opblazen in het midden van die demonstratie aangezien die smerige nederlanders Apeldoorn bezet houden
pi_20066599
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
pi_20066708
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
Welke leugens bedoel je?

Nederland gebruikt de volgende argumenten voor het sturen van de huidige stabiliteitsmacht:

-Het zorgen voor stabiliteit.
-Het helpen met de wederopbouw van Irak.

Beide worden uitgevoerd door de militairen. Dat is echt geen leugen.
  maandag 21 juni 2004 @ 15:29:48 #40
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20066735
quote:
Dat is wel zo, maar dan had met name de Partij van de Arbeid moeten reageren op de demonstratie in februari vorig jaar. Toen Nederland er zogezegd nog niet helemaal over uit was of het wel zo'n goed idee was om Irak te 'beveiligen'. Nu ligt Irak in puin en zou het misdadiger zijn om het verwarde Iraakse volk maar aan de anarchie over te laten, dan een klein beetje steun te geven. Het is nu te laat om te zeggen, zoek het maar uit met je smerige olie-oorlog
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 15:54:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20067327
quote:
noem is een voorbeeld dan waar de nieuwe politiek de mensen heeft voorgelogen inzake irak?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:57:16 #42
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20067407
Meningen blijven verschillend over het wel of niet (meer) welkom zijn van de nederlandse millitairen in Irak. Helpen aan wederopbouw en stabiliteit klinkt heel nobel, maar volgens mij is het doel van Amerika niet echt loslaten van Irak als er ooit al stabiliteit bereikt wordt. Volgens mij is hun doel Irak als basis gebruiken, om andere landen aan te vallen waar mogelijk de "terroristen" zich ophouden... schiet me er niet op lek hoor, de tijd zal het leren.

Ben iig blij dat ik niemand in mijn familie of vriendenkring heb zitten die naar dat gebied moeten gaan, of er nog eens 8 maanden in moeten verblijven.

Iedereen proeft gewoon dat de oorlog in Irak niet gerechtvaardigd is. Onder het mom van terrorismebestrijding en massavernietigingswapens is het zaakje gestart, en het lijkt er steeds meer en meer op dat dat allemaal gelul was (Ik zeg niet dat ik een voorstander was van Saddam hoor). Export van opium is sinds de Amerikanen er zijn met 60% toegenomen, jaaa gaat lekker allemaal, goed winstgevend om over de olie nog maar te zwijgen.

Ik weet niet of de demonstratie in Amsterdam op zaterdag een oplossing is, maar het standpunt van nederland ten aanzien van de oorlog mag naar mijn idee wel wat aangepast worden. Er heerst nog veel te veel een cultuur van dat Amerika de baas is en dat er aan hun feiten en oordelen geen twijfels mogen bestaan.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:00:16 #43
9713 Eightball
In control.
pi_20067486
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
om over de olie nog maar te zwijgen.
Nee, vertel eens?
Wat is er met de olie?
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 16:00:32 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20067493
4 maanden maximaal (8 maanden = 2 detachementen)
pi_20067551
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
Meningen blijven verschillend over het wel of niet (meer) welkom zijn van de nederlandse millitairen in Irak. Helpen aan wederopbouw en stabiliteit klinkt heel nobel, maar volgens mij is het doel van Amerika niet echt loslaten van Irak als er ooit al stabiliteit bereikt wordt. Volgens mij is hun doel Irak als basis gebruiken, om andere landen aan te vallen waar mogelijk de "terroristen" zich ophouden... schiet me er niet op lek hoor, de tijd zal het leren.
Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.
quote:
Iedereen proeft gewoon dat de oorlog in Irak niet gerechtvaardigd is. Onder het mom van terrorismebestrijding en massavernietigingswapens is het zaakje gestart, en het lijkt er steeds meer en meer op dat dat allemaal gelul was (Ik zeg niet dat ik een voorstander was van Saddam hoor).
Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.
quote:
Export van opium is sinds de Amerikanen er zijn met 60% toegenomen, jaaa gaat lekker allemaal, goed winstgevend om over de olie nog maar te zwijgen.
Amerika staat ook zo positief tegenover drugs
quote:
Ik weet niet of de demonstratie in Amsterdam op zaterdag een oplossing is, maar het standpunt van nederland ten aanzien van de oorlog mag naar mijn idee wel wat aangepast worden. Er heerst nog veel te veel een cultuur van dat Amerika de baas is en dat er aan hun feiten en oordelen geen twijfels mogen bestaan.
Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:13:15 #46
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20067839
Normaal hou ik niet zo van een hele post quoten maargoed daar gaatie:
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:03 schreef UnderWorld_ het volgende:

Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.
slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?
quote:

Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.
Amerika staat ook zo positief tegenover drugs
Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?
quote:
Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.
Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:21:56 #47
9713 Eightball
In control.
pi_20068065
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
de olie in handen hebben
Kom eens met bronnen en cijfers.
quote:
maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
Over welke oorlog heb je het?
pi_20068162
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
Normaal hou ik niet zo van een hele post quoten maargoed daar gaatie:
[..]

slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?
De olie is NIET in handen van de Amerikanen. De Irakezen krijgen ALLE opbrengsten. Echt. Laatst was nog in het nieuws dat de Iraakse minister zei dat Irak enorm veel geld heeft verloren door terroristen die pijpleidingen opgeblazen hebben.

Amerika wordt geregeerd door conservatieven. En als conservatieven ergens om bekend staan, dan is het wel drugs. Ze gooien miljarden (echt heel veel geld) elk jaar in de bestrijding van drugs (voor een klein beetje softdrugs kan je al tientallen jaren de cel in).

De Nederlanders zijn gevraagd om naar Irak te komen door de Britten. Ze opereren onder het commando van de Britten. Het is echter niet zo dat ze direct orders moeten opvolgen. Ze zijn een gebied toegewezen waar ze de orde moeten handhaven, naar eigen inzicht.
quote:
[..]

Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?
Instabiliteit. Daar maken criminele organisatie makkelijk gebruik van. Het terugtrekken van de troepen zorgt voor nog meer Instabiliteit. ...
quote:
[..]

Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
Het is door de minister van Defensie (Nederland) herhaald. Nederland kan naar eigen inzicht beslissingen maken om de stabiliteit in het gebied te garanderen. En de oorlog tegen terrorisme zal duren zolang er verschillen zijn van inzicht tussen verschillende groepen. De oorlog tegen het leger van Saddam is al lang over.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:27:50 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20068213
Ik ben eerder wel naar twee demonstraties geweest (één voor de oorlog en één in mei (?!) ). De laatste keer vond ik het ook heel lastig: ik was erg tegen de oorlog voor deze begon, maar op het moment dat "we" ( ) er zaten leek het me niet direct kies om daar van het één op het andere moment te vertrekken. Ik ben uiteindelijk tóch gegaan omdat ik het vreselijk oneens ben met de manier waarop het allemaal gaat: de verkeerde motieven en de veel te grote rol van de Amerikanen, waarmee precies het tegenovergestelde wordt bereikt van wat je graag zou willen: een zeer onrustig MO (om maar te zwijgen over de rest van de wereld).

Punt is (dat zie je in zo'n topic als dit ook alweer) dat verreweg de meeste mensen ervoor kiezen de zaken zwart-wit te zien: Saddam is weg, dus was de oorlog gerechtvaardigd, en iedereen die daartegen was moet wel een Saddam-knuffelaar zijn... Is minimaal zo kortzichtig als nu daar onmiddellijk de boel in de steek laten, imho.

En nee, mensen die naar zo'n demonstratie komen zijn dus niet allemaal langharig tuig, werkeloos, arnarchist of iets in die hoek (makkelijk hè, hokjes ). Zoals bij ieder evenement lopen er een aantal dwazen tussen (meestal de eersten die ze op tv laten zien) en bestaat de meerderheid uit mensen die daar staan omdat ze bezorgd en/of kritisch zijn over wat er gebeurd.

Of het zin heeft? Ook zo'n vraag...
Ik zou het niet weten. Thuisblijven heeft dat in ieder geval niet en ik vond het prettig ergens te zijn onder mensen die zich óók betrokken voelen.

Ik kan er zaterdag niet bijzijn, maar veel plezier/succes!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:30:57 #50
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20068301
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat deze demonstratie net zo succesvol zal zijn als de vorige.
Nou, de vorige keer waren er meer mensen dan ik dacht. En dat was heel vervelend want toen moest ik met m'n fiets tussen al die josti's door.

Maar ik denk dat het nu wel een lachwekkend zooitje ongeregeld zal worden met voornamelijk heel hard schreeuwende Internationale Socialisten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:33:19 #51
9713 Eightball
In control.
pi_20068355
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
En dat was heel vervelend want toen moest ik met m'n fiets tussen al die josti's door.
Getver.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:53:30 #52
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20068926
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:27 schreef Hik het volgende:
-knip-

Punt is (dat zie je in zo'n topic als dit ook alweer) dat verreweg de meeste mensen ervoor kiezen de zaken zwart-wit te zien: Saddam is weg, dus was de oorlog gerechtvaardigd, en iedereen die daartegen was moet wel een Saddam-knuffelaar zijn... Is minimaal zo kortzichtig als nu daar onmiddellijk de boel in de steek laten, imho.

En nee, mensen die naar zo'n demonstratie komen zijn dus niet allemaal langharig tuig, werkeloos, arnarchist of iets in die hoek (makkelijk hè, hokjes ). Zoals bij ieder evenement lopen er een aantal dwazen tussen (meestal de eersten die ze op tv laten zien) en bestaat de meerderheid uit mensen die daar staan omdat ze bezorgd en/of kritisch zijn over wat er gebeurd.

Of het zin heeft? Ook zo'n vraag...
Ik zou het niet weten. Thuisblijven heeft dat in ieder geval niet en ik vond het prettig ergens te zijn onder mensen die zich óók betrokken voelen.

Ik kan er zaterdag niet bijzijn, maar veel plezier/succes!
Precies, leuk om een oordeel te horen over iemand die wel eens bij zo'n demonstratie geweest is. Ik weet ook nog niet hoor of ik heenga, ik zit nog te dubben.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:53:32 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20068927
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:33 schreef Eightball het volgende:

[..]

Getver.
Ik word er 's nachts nog steeds wel eens zwetend wakker van.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 21 juni 2004 @ 17:03:31 #54
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20069142
@underworld_

Het is maar net wat je wilt geloven over bijvoorbeeld de olie (en opbrengsten), en welke bronnen je volgt. Ikzelf heb het niet zo op nieuws op de tv en in de kranten, kijk vaker op internet nieuws-sites. Dat doe ik omdat er toch wel een hoop propaganda in de kranten en op tv verschijnt. Klinkt bizar, en als je niet gelooft dat er propaganda heerst, dan heb ik daar volle begrip voor. Voor mij is iig het nieuws wat ik zie op tv en lees in de kranten niet direct 100% waar.
  maandag 21 juni 2004 @ 17:05:30 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20069177
Kansloos, zoals gewoonlijk.

Vooral het bijslepen van Palestina is zielig.

Hoewel ik tegen de oorlog was, en nu de gang van zaken ook niet optimaal vindt, is een demonstratie voor mij nog 5 stappen te ver. Vooral de foute figuren die erop af komen is het grootste bezwaar aan mijn kant om mee te doen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20069237
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:03 schreef MoonBaby het volgende:
@underworld_

Het is maar net wat je wilt geloven over bijvoorbeeld de olie (en opbrengsten), en welke bronnen je volgt. Ikzelf heb het niet zo op nieuws op de tv en in de kranten, kijk vaker op internet nieuws-sites. Dat doe ik omdat er toch wel een hoop propaganda in de kranten en op tv verschijnt. Klinkt bizar, en als je niet gelooft dat er propaganda heerst, dan heb ik daar volle begrip voor. Voor mij is iig het nieuws wat ik zie op tv en lees in de kranten niet direct 100% waar.
Het nieuws op internet is veel meer aan propaganda onderhevig. Iedereen kan immers schrijven wat hij/zij wil. De bestaande media worden door elkaar gecontroleerd en kunnen stevige kritiek verwachten wanneer het niet waar is.

Een site op internet daarentegen kan gewoon door blijven gaan met onwaarheden verkondingen.

Mag ik vragen welke sites je zoal gebruik voor je informatievoorziening?
  maandag 21 juni 2004 @ 17:10:20 #57
9713 Eightball
In control.
pi_20069309
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:03 schreef MoonBaby het volgende:
over bijvoorbeeld de olie (en opbrengsten), en welke bronnen je volgt.
Nou, kom dan eens met jouw bronnen. Is al eerder gevraagd.
Ik wil graag weten wat er met die Iraakse olie gebeurt. Jij beweert dat te weten.
Enlighten me.
pi_20069621
quote:
Nou, de vorige keer waren er meer mensen dan ik dacht. En dat was heel vervelend want toen moest ik met m'n fiets tussen al die josti's door.

Maar ik denk dat het nu wel een lachwekkend zooitje ongeregeld zal worden met voornamelijk heel hard schreeuwende Internationale Socialisten.
Dan krijg je deze keer ook nog eens naast nachtmerries een gehoorbeschadiging.
  FOK!Fotograaf maandag 21 juni 2004 @ 17:25:12 #59
73911 ultra_ivo
pi_20069686
Ik was er in februari ook bij. Er waren een aantal kleine groepjes die veel schreeuwden, en juist die kwamen in het nieuws, de grote massa niet.
Met deze demonstratie (26 juni) is er het probleem dat die niet breed gedragen wordt. Binnen de anit-oorlogsbeweging was er geen consensus over een demonstratie op dit moment, door een klein groepje is deze demo er toch goerganiseerd. Op dezelfde dag is er in Utrecht nog een manifestatie rond de EU. Niet zo handig gepland dus.
Ik moet zelf werken op zaterdag, dus ik kan er niet naartoe.

Ivo
  maandag 21 juni 2004 @ 18:23:06 #60
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20071047
@underworld: Ik bekijk vaak de sites van Alex Jones. Een zogenaamde "paranoide" figuur. Hij heeft een radioshow in Amerika, en interviewt toch wel zeer betrouwbare bronnen. Denk daarbij aan ex-millitair personeel, luchtvaartpersoneel, etc etc. Hij heeft meerdere sites, en heeft ook films gemaakt. Zijn sites linken vaak aan nieuwsberichten van onder andere CNN, maar ook buitenlandse media. Tja, ik zal er geen Truth topic van maken, en ik ga ook verder niet in discussie over de man zelf. Makkelijk om te zeggen dat het "weer zo'n figuur"is... maar ik zou zeggen: als je echt eens wat verder leest op die sites verander je misschien van mening, geef het een kans. Zijn sites zijn www.infowars.com, www.propagandamatrix.com, www.prisonplanet.com en www.prisonplanet.tv. Ik kijk zelf het meeste op infowars.

Daarnaast heb je nog andere sites hoor, www.nieuws-platform.nl, erichblumrich.com etc etc... toch vind ik infowars nog wel de meest serieuze en naar mijn mening professioneel (heel veel links, interviews, downloads, foto's, verschillende topics... erg veel informatie). Veel andere sites met "paranoide" figuren gaan inderdaad erg ver en zoeken overal wat achter.
Niet om je over te halen hoor underworld_ , ieder z'n eigen mening en waarheid, kan nooit kwaad om eens te kijken.

Bijvoorbeeld laatst stond in de krant een stukje over nick berg, die onthoofding? Dat werd in de krant echt beschreven als waarheid dat het door terroristen gedaan zou zijn, en er werd met geen woord gerept over bepaalde vragen die dat filmpje bij goed bekijken oproept. Op internet is daarentegen veel ruimte (misschien inderdaad wel wat te veel) om bepaalde dingen aan het licht te stellen: internet kan bijna niet door authoriteiten actief gecontroleerd worden en dat is juist ook een kracht van dat medium.

@eightball: ja ik weet dat je al eerder vroeg naar mijn bronnen. Ik reageerde niet omdat ik je een beetje stokerig het topic binnen vond vallen (maar kan zijn dat ik de toon van je posts een beetje verkeerd ontvang, zal wel aan mij liggen).

-edit- stukje bijgevoegd

[ Bericht 6% gewijzigd door MoonBaby op 21-06-2004 18:32:14 ]
pi_20071961
quote:
Oh, was jij die malloot
pi_20073339
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:21 schreef MoonBaby het volgende:
Hallo!

Ik liep vanmorgen in de stad en daar zag ik een aantal posters. Plaat erop van die bekende foto: Irakese gevangene als kerstboom met daarboven de leus: "geen leugens meer". Verder stond erop dat er een demonstratie was tegen de oorlog in Irak, op zaterdag 25 juni, om 13:00 op de dam in Amsterdam.

Ik ben zelf nog nooit op een demonstratie geweest omdat ik het altijd vrij zinloos vind, en meestal is de opkomst ontzettend gering dus dan is het ook een aanfluiting. Maar deze poster zette me toch wel aan het denken, misschien ga ik erheen. Ik vind de oorlog in Irak ook te lang duren, en de verhalen die je leest erover (niet in de gewone media maar vooral op internet, of in de nieuwste nieuwe revu al valt dat verhaal nog mee) gaan gewoon veel te ver: er wordt echt niks opgelost, en de reden van het uiteindelijke invallen van Irak bleek achteraf ook bull. En de martelpraktijken of vervelende foto´s die dan uiteindelijk wel doordringen tot het grote publiek is maar het topje van de ijsberg.
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!

Nouja, ik wilde in ieder geval even melding maken hiervan, mochten er mensen bijzitten die heen zouden willen: je kan nu nog eens verder op internet kijken voor meer informatie, en besluiten of je er heen gaat of niet. Je bent in ieder geval op de hoogte gesteld dat er een demonstratie georganiseerd wordt.
Je bedoelt dit plaatje zeker?
En komt er ook nog een keer een demonstratie voor de oorlog in Irak?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_20073885
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:23 schreef MoonBaby het volgende:
-
Oke, ik heb de infowars site bekeken. Echt met een serieuze instelling. Er is inderdaad een column dat links bevat naar news sites. Allemaal goed, die sites lees ik ook, maar dan via http://news.google.com/

Maar als je dan kijkt zijn er ook andere secties. Dit is een voorbeeld:

http://www.infowars.com/print/Secret_societies/in_your_face.htm

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gezien. Het posten van één zo'n artikel maakt de hele site belachelijk. En dit was volgens mij niet de enige, er zijn nog zat meer.

Het posten van een column met berichten van gerespecteerde news sites wil nog niet zeggen dat de inhoud van de site klopt.
pi_20074046
Ik was toentertijd tegen de oorlog, nu nog steeds maar na alles op een rijtje gezet te hebben lijkt het me gewoon verstandiger om toch te blijven. De Amerikanen hebben het point of no return allang gehad, sterker nog, ze zijn al zo ver in de shit dat ze het point of no return niet eens meer zien... als ze nu weggaan is het helemaal chaos... laat ze de situatie eerst maar eens stabliseren.

Aan de andere kant, het was het oorlogje spelen van Georgie Bush, wat hebben wij er ook te zoeken... Balkie een wit voetje halen bij Bush wellicht. . Amerika is toch zo goed, let them handle it...
  maandag 21 juni 2004 @ 20:25:01 #65
9713 Eightball
In control.
pi_20074321
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:14 schreef =HellFire= het volgende:
Balkie een wit voetje halen bij Bush wellicht.
Probeer het eens anders te zien; Nederland probeert het Iraakse volk te helpen.
Fuck die Amerikanen. Wij zijn geen Amerikanen.
pi_20074630
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:25 schreef Eightball het volgende:

[..]

Probeer het eens anders te zien; Nederland probeert het Iraakse volk te helpen.
Fuck die Amerikanen. Wij zijn geen Amerikanen.
Dat zjin we zeker niet. Al zijn de invloeden van de Amerikaanse (bedrijfs)cultuur soms erg goed merkbaar hier. Helaas.

En ik hoop zeker dat we ons nuttig maken voor het Iraakse volk. En dat zij op hun beurt het waarderen. ...
  maandag 21 juni 2004 @ 20:39:47 #67
9713 Eightball
In control.
pi_20074785
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:35 schreef =HellFire= het volgende:
En ik hoop zeker dat we ons nuttig maken voor het Iraakse volk.
Dat doen we, niks van die Amerikaanse praktijken, wij helpen Iraki's, vraag maar aan Hal.

Hal!
pi_20074848
Geen smerige martelpraktijken he?
pi_20074859
Ja, zou ik ook zeggen als ik daar was gelegerd - lekker objectief

De Nederlandse regering heeft in het kielzog van de Amerikaanse regering gelogen over de doelstellingen van de oorlog - het is een foute oorlog geweest en nu gaan we nog verder met het naar ons hand zetten van dat land. Leugens, leugens, leugens. En we tuinen er weer met open ogen in.
  maandag 21 juni 2004 @ 20:45:58 #70
9713 Eightball
In control.
pi_20075000
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:42 schreef SCH het volgende:
Ja, zou ik ook zeggen als ik daar was gelegerd - lekker objectief
Rot toch op beroeps-azijnzeiker.
Nederland maakt er met die Iraki's wat van, dat kan ik van de Amerikanen niet zeggen.
Leugens, leugens, leugens. Whatever gets you through the night.
Ik ben blij dat we er zitten en zulk goed werk doen wat lokaal ook erg gewaardeerd wordt.
pi_20075102
Bouwen jullie dan bruggen en dijken? .
  maandag 21 juni 2004 @ 20:50:13 #72
9713 Eightball
In control.
pi_20075133
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:49 schreef =HellFire= het volgende:
Bouwen jullie dan bruggen en dijken? .
Ik niet!

HAL en zijn kornuiten!
pi_20076822
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:45 schreef Eightball het volgende:

[..]

Rot toch op beroeps-azijnzeiker.
Nederland maakt er met die Iraki's wat van, dat kan ik van de Amerikanen niet zeggen.
Dat neemt niet weg dat het fundamenteel verkeerd is om daar te zijn.
quote:
Leugens, leugens, leugens. Whatever gets you through the night.
Ik ben blij dat we er zitten en zulk goed werk doen wat lokaal ook erg gewaardeerd wordt.
Jezusmina, omdat er een paar lokalo's zijn die het best aardig vinden wordt al die onzin gerechtvaardigd en lullen we nergens meer over? Er is diepgaand onderzoek nodig naar de malversaties achter deze oorlog, naar de martelingen enz. En wij laten ons voor dat karretje spannen, krankzinnig.
pi_20076882
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:45 schreef Eightball het volgende:
Jammer dat het er niet toe doet wat er lokaal voor goed werk gedaan wordt. Wat interessant is en een probleem is is wat er op landelijk niveau gaat gebeuren. De Nederlandse bijdrage is niet eens een voetnoot in de geschiedenisboeken waard.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  maandag 21 juni 2004 @ 21:42:25 #75
9713 Eightball
In control.
pi_20076923
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:38 schreef SCH het volgende:
En wij laten ons voor dat karretje spannen, krankzinnig.
Bullshit, we trekken ons eigen plan.
Vandaar ook dat het zo aardig gaat in de Nederlandse sector.
Leugens my ass, als mensen als jij het voor het zeggen hadden gehad waren we nooit bevrijd geweest.
  maandag 21 juni 2004 @ 21:43:50 #76
9713 Eightball
In control.
pi_20076962
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:40 schreef thoth het volgende:
De Nederlandse bijdrage is niet eens een voetnoot in de geschiedenisboeken waard.
Beter dan de Srebrenica-note.

Ik ben erg tevreden en een meerderheid van de Nederlanders ook. Over het Nederlandse handelen daar dan hè...
  maandag 21 juni 2004 @ 23:34:24 #77
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20080383
Toch typerend..zowat de volledige Irakese bevolking die achter je staat en je dagelijks vertelt hoe nuttig je voor hen bezig bent omdat ze nu iedere dag schoon water hebben, niet om hoeven te lopen omdat er ineens een brug is en hun kinderen weer naar school kunnen sturen omdat er nu weer een school staat terwijl mensen vanuit Nederland je gaan vertellen dat je nutteloos bezig bent. Gelukkig hebben de woorden van de Irakezen zelf meer waarde.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 21 juni 2004 @ 23:36:45 #78
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20080443
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:40 schreef thoth het volgende:

[..]

Jammer dat het er niet toe doet wat er lokaal voor goed werk gedaan wordt. Wat interessant is en een probleem is is wat er op landelijk niveau gaat gebeuren. De Nederlandse bijdrage is niet eens een voetnoot in de geschiedenisboeken waard.
Ik denk dat je een hele andere mening hierover zou hebben als je iedere dag zou zien wat voor positieve effecten onze aanwezigheid hier heeft op de lokale bevolking, en ja dat doet er wel toe want wij hebben hier wel degelijk een belangrijk aandeel in de wederopbouw van Irak, hoe relatief klein dan ook....

En oh ja, als zelfs een Irakees onderscheid kan maken tussen de Amerikanen en ons Nederlanders hier hoe achterlijk zijn jullie dan om het niet te kunnen?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20080756
Ik geloof meteen dat de Nederlandse aanwezigheid voor de lokale bevolking misschien helpt maar dat lost de problemen van Irak als land niet op. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat juist de ontwikkelingen op landelijk niveau (en die worden vooalsnog gedicteerd door de VS) straks gaan bepalen hoe het volk, het hele volk zich zal gaan voelen over de buitenlandse bezetting.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  maandag 21 juni 2004 @ 23:52:19 #80
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20080848
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het fundamenteel verkeerd is om daar te zijn.
[..]

Jezusmina, omdat er een paar lokalo's zijn die het best aardig vinden wordt al die onzin gerechtvaardigd en lullen we nergens meer over? Er is diepgaand onderzoek nodig naar de malversaties achter deze oorlog, naar de martelingen enz. En wij laten ons voor dat karretje spannen, krankzinnig.
Waarom toch altijd dat gelul?? Ongeacht of dat wij nou onder de Amerikenen hier werken of niet, ongeacht de reden voor het beginnen van deze oorlog wij, de Nederlanders doen hier goed werk, wij stabiliseren deze regio en met onze aanwezigheid hebben de mensen hier een beter leven.
Maakt jou dat uberhaupt iets uit of niet?? Waarom staar jij jezelf zo blind op de Amerikanen waar wij hier geen fuck mee te maken hebben...wij doen hier totaal ander werk en worden gewaardeerd.
Wat heb je nou liever, dat wij ons terugtrekken omdat de Amerikanen deze oorlog onder valse voorwendselen begonnen zijn met als gevolg dat criminaliteit hier weer hoogtij viert, scholen hier in puin blijven liggen zodat kinderen niet meer naar school kunnen, ieder vorm van gezag in de vorm van Iraki Police en het ICDC leger verdwijnt zodat het hier weer een hel is voor de lokale bevolking??? Ja dus...en waarom...? Omdat de Amerikanen hier fout bezig zijn en wij hen niet mogen steunen zelfs als de lokale bevolking er hier onder lijdt....ik dacht dat linkse personen altijd sociaal ingesteld waren maar blijkbaar is dat dus niet zo.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:03:19 #81
9713 Eightball
In control.
pi_20081141
Joh, HAL, trek het je niet aan.
Zeikstralen hou je altijd.
Go for it HAL, redt er nog eentje...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:04:32 #82
9713 Eightball
In control.
pi_20081167
Of twee, drie.....
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:09:12 #83
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081278
Soms word ik er gewoon moe van iets te verdedigen wat eigenlijk aangemoedigd zou moeten worden, en dan vooral door mensen die geen flauw benul hebben van wat er hier zich nou eigenlijk afspeelt.
Mischien is mijn fout wel dat ik te nauw betrokken ben met de bevolking hier en is het makkelijk om ziets te roepen als je veilig in Nederland zit en niet iedere dag geconfronteerd wordt met de positieve gevolgen van onze aanwezigheid.
Ik besef me maar al te goed dat de Amerikanen hier vaak fout bezig zijn maar ons terugtrekken en de bevolking aan hun lot overlaten kan ook nooit de oplossing zijn.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:09:36 #84
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081291
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:04 schreef Eightball het volgende:
Of twee, drie.....
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20081372
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:09 schreef HAL9000S het volgende:
Ik besef me maar al te goed dat de Amerikanen hier vaak fout bezig zijn maar ons terugtrekken en de bevolking aan hun lot overlaten kan ook nooit de oplossing zijn.
Precies. En daarom ben ik uiteindelijk toch voor om te blijven.

Heeft de Irakese bevolking nou ook een hele andere houding t.o.v. de Nederlanders?
pi_20081415
quote:
Soms word ik er gewoon moe van iets te verdedigen wat eigenlijk aangemoedigd zou moeten worden, en dan vooral door mensen die geen flauw benul hebben van wat er hier zich nou eigenlijk afspeelt.
De missie heeft nog steeds de stem van de grootste en populistische oppositiepartij. Als zij voor zijn, kun je eigenlijk wel raden wat de doorsnee nederlander van de missie vind. SCH is een randfiguur die niets anders kan dan trollen en afkraken. Je kunt moed putten uit het feit dat de demonstraties tegen de "bezetting" bestaan uit andere randfiguren en dat deze amper in grote getalen aanwezig zijn. Dat er 30 marokkaanse debielen en SCH met een palestijnse vlag lopen te zwaaien en allerlei verwensingen naar de Amerikaanse ambasade toeroepen betekent in het geheel niet dat de nederlandse bevolking tegen de missie is.
quote:
Mischien is mijn fout wel dat ik te nauw betrokken ben met de bevolking hier en is het makkelijk om ziets te roepen als je veilig in Nederland zit en niet iedere dag geconfronteerd wordt met de positieve gevolgen van onze aanwezigheid.
Nee, hoewel emoties natuurlijk altijd een rol spelen moet je jezelf niet laten verleiden door het doemdenken van sommige mensen hier.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:16:33 #87
9713 Eightball
In control.
pi_20081454
quote:
wat eigenlijk aangemoedigd zou moeten worden
Jullie worden ook gewaardeerd! Enorm!
quote:
Mischien is mijn fout
Opzouten met dit gezeik.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:16:47 #88
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081462
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:13 schreef =HellFire= het volgende:

Heeft de Irakese bevolking nou ook een hele andere houding t.o.v. de Nederlanders?
ten opzichte van de Amerikanen bedoel je? In dat geval JA! Letterlijk zeggen ze tegen je Hollandi good, Amerika Bad!! Als je door de straten kijkt zie je continu lachende mensen die hun duimen opsteken....als ze het over Saddam hebben maken ze het gebaar van 'keel doorsnijden'...het geeft je vaak toch een goed gevoel over het werk dat je hier uitvoert..daarom zal er ook niemand in Nederland zijn die mij zal overtuigen dat wij hier wegmoeten
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20081570
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:16 schreef HAL9000S het volgende:
ten opzichte van de Amerikanen bedoel je? In dat geval JA! Letterlijk zeggen ze tegen je Hollandi good, Amerika Bad!! Als je door de straten kijkt zie je continu lachende mensen die hun duimen opsteken....als ze het over Saddam hebben maken ze het gebaar van 'keel doorsnijden'...het geeft je vaak toch een goed gevoel over het werk dat je hier uitvoert..daarom zal er ook niemand in Nederland zijn die mij zal overtuigen dat wij hier wegmoeten
Hmhm.
Heel cru gezegd, geringe kans op aanslagen aan jullie/(onze) kant?

Blijft trouwens wel een volkje wat graag in dingen snijdt, .
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:21:58 #90
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081594
Tuurlijk laat ik me niet verleiden tot doemdenken maar ik ben er hier toch achtergekomen hoe belangrijk het is voor ons dat de Nederlandse bevolking toch achter je staat...ik wil graag mensen laten weten hoe het er hier aan toe gaat, iets positiefs in de constante negatieve berichtenstroom vaak mbt de Amerikanen.
Soms is het gewoon frustererend...thats all
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:22:42 #91
9713 Eightball
In control.
pi_20081617
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:16 schreef HAL9000S het volgende:
Hal, je doet uitstekend werk. Met je collega's.
GO ON!

Maak je niet druk., wij lullen hier wel recht wat krom is.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:26:46 #92
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081694
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:20 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Hmhm.
Heel cru gezegd, geringe kans op aanslagen aan jullie/(onze) kant?

Blijft trouwens wel een volkje wat graag in dingen snijdt, .
We hebben een tijd gehad dat het toch wel wekelijks raak was..we hebben enkele dieptepunten gehad zoals de dood van onze sergeant, patrouilles die beschoten werden en mortieraanslagen op onze kampen.
Toch heeft dit niet het algehele beeld over de Irakes bevolking aangetast en blijf ik de verantwoordelijken als uitzonderingen beschouwen.

We gaan nu wel erg offtopic trouwens...als je nog meer vragen hebt mbt onze situatie daar neem hier eens een kijkje

Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:28:02 #93
9713 Eightball
In control.
pi_20081722
Nou moet je niet Erik O. zeggen...

(een drama.)

En vooral die overleden collega.
Hoe gaat het met die gewonde collega trouwens?

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightball op 22-06-2004 00:33:58 ]
pi_20081728
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:21 schreef HAL9000S het volgende:
Tuurlijk laat ik me niet verleiden tot doemdenken maar ik ben er hier toch achtergekomen hoe belangrijk het is voor ons dat de Nederlandse bevolking toch achter je staat...ik wil graag mensen laten weten hoe het er hier aan toe gaat, iets positiefs in de constante negatieve berichtenstroom vaak mbt de Amerikanen.
Soms is het gewoon frustererend...thats all
Tja, de pro-oorlogspropaganda suckt gewoon . En de conservatieve olielaag van de VS roept gewoon zo'n negatief sfeertje over zich heen. En dan ook nog martelpraktijken. Tja, niet makkelijk voor de Nederlandse militair . Kan het me wel beetje voorstellen.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:31:58 #95
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081812
Tja, Erik O is weer een heel apart verhaal...die martelprijktijken zijn echt verschrikkelijk idd. Je bent toch bang dat er weer mensen zich tegen je keren omdat je soms heel zwart/wit gezien wordt als het verlengstuk van de Amerikanen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20081816
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:26 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

We hebben een tijd gehad dat het toch wel wekelijks raak was..we hebben enkele dieptepunten gehad zoals de dood van onze sergeant, patrouilles die beschoten werden en mortieraanslagen op onze kampen.
Toch heeft dit niet het algehele beeld over de Irakes bevolking aangetast en blijf ik de verantwoordelijken als uitzonderingen beschouwen.

We gaan nu wel erg offtopic trouwens...als je nog meer vragen hebt mbt onze situatie daar neem hier eens een kijkje

Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.
Nou ja, dat soort dingen kun je verwachten.

En maybe I will. Volgens mij verschilt de situatie, het doel en de werkzaamheden van de Nederlanders echt enorm met de Amerikanen, die mijn sympathie nou niet echt hebben.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:33:14 #97
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081851
Die gewonde collega die was niet zo zwaargewond als dat het nieuws het liet overkomen..sterker nog hij liep de volgende dag weer vrolijk rond dus met hem gaat het gelukkig goed verder.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:33:15 #98
9713 Eightball
In control.
pi_20081854
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:28 schreef =HellFire= het volgende:
olielaag
Rot es op met die olie.
Er is tot op de dag van vandaag geen druppel olie uitgevoerd.
Geen cappaciteit.
pi_20081899
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:33 schreef HAL9000S het volgende:
Die gewonde collega die was niet zo zwaargewond als dat het nieuws het liet overkomen..sterker nog hij liep de volgende dag weer vrolijk rond dus met hem gaat het gelukkig goed verder.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:35:40 #100
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081923
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:32 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt de situatie, het doel en de werkzaamheden van de Nederlanders echt enorm met de Amerikanen, die mijn sympathie nou niet echt hebben.
precies...jammer dat te weinig mensen zich dat vaak beseffen. Wij hebben ook absoluut geen hoge pet op van de Amerikanen hoor....
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20081933
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:33 schreef Eightball het volgende:

[..]

Rot es op met die olie.
Er is tot op de dag van vandaag geen druppel olie uitgevoerd.
Geen cappaciteit.
Hooooo, wacht effe. Gevoelige snaar? . Conservatieve bovenlaag dan.

En massavernietigingswapens zijn al wel uitgevoerd? Naja dat is ook meer de taak van de Amerikanen en de Britten I guess.

Gaat allemaal wel hopeloos offtopic zo.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:38:12 #102
9713 Eightball
In control.
pi_20081980
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:36 schreef =HellFire= het volgende:
Hooooo, wacht effe. Gevoelige snaar? . Conservatieve bovenlaag dan.

En massavernietigingswapens zijn al wel uitgevoerd? Naja dat is ook meer de taak van de Amerikanen en de Britten I guess.

Fuck it!
Er is o,o olie uit Irak gevoerd!
NUL, KOMMA, NUL!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:38:34 #103
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20081991
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:36 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

idd...als jullie nog vragen ofzo hebben zie ik jullie wel in m'n topic

* topic verlaat
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_20081998
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:38 schreef Eightball het volgende:

[..]

Fuck it!
Er is o,o olie uit Irak gevoerd!
NUL, KOMMA, NUL!
Ok, ok, ok.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:41:49 #105
9713 Eightball
In control.
pi_20082075
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:39 schreef =HellFire= het volgende:
Ok, ok, ok.
Het is gewoon niet eerlijk wat je doet.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:43:03 #106
9713 Eightball
In control.
pi_20082100
Die Yanken hebben NOOIT, NEVER EVER olie uitgevoerd uit Irak.
pi_20082179
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:41 schreef Eightball het volgende:

[..]

Het is gewoon niet eerlijk wat je doet.
Ik doe niet eerlijk? Volgens mij zijn er bepaalde belangrijke politieke kopstukken die niet eerlijk doen. En zijn.

Ik ben maar een linkse Nederlander die ondanks dat ik tegen de oorlog was, toch voor een verlenging ben, al is dat alleen maar om de zaak wat stabieler, veilger en vrediger (als dat mogelijk is...) te krijgen. :')
pi_20082208
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:43 schreef Eightball het volgende:
Die Yanken hebben NOOIT, NEVER EVER olie uitgevoerd uit Irak.
OK, HET IS DUIDELIJK. Geez. Je verbergt toch niks he? .

j/k hoor.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:51:17 #109
9713 Eightball
In control.
pi_20082270
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:47 schreef =HellFire= het volgende:
Je verbergt toch niks he? .
Waarom?
Geweld was nodig!?
pi_20082372
Misschien, maar wat ze zochten is nog niet echt gevonden en dat vind ik toch best een kwalijke zaak.

Tuurlijk, Saddam is weg en Irak krijgt langzamerhand weer een democratie, is iets voor te zeggen... maar het doel was toch WMD vinden?

Overigens, ik ben off. Ik hoor het allemaal nog. G'night.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 01:00:43 #111
9713 Eightball
In control.
pi_20082485
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:55 schreef =HellFire= het volgende:
Misschien, maar wat ze zochten is nog niet echt gevonden en dat vind ik toch best een kwalijke zaak.
Tuurlijk, Saddam is weg en Irak krijgt langzamerhand weer een democratie, is iets voor te zeggen... maar het doel was toch WMD vinden?
The war is cought.
Geen problemen verder.
Wat moeten we nu nog behalve handhaven?
pi_20082557
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:35 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

precies...jammer dat te weinig mensen zich dat vaak beseffen. Wij hebben ook absoluut geen hoge pet op van de Amerikanen hoor....
Je hebt hier ook wel te maken met een stelletje zeer hardnekkige idealisten, die elke vorm van pragmatisme of realisme van de hand wijzen
pi_20084575
Oh Hal, wat heb je het zwaar. Ik zou bijna medelijden met je krijgen. De grote verlosser die de arme Iraki's helpt - natuurlijk moet je een lintje lieverd Serieus: natuurlijk ben je gefrustreerd door de kritiek maar dat is part of the job, je stelt je nu wel heel erg als slachtoffer van de situatie op.

Ik trek niet in twijfel dat de Iraki's blij met jullie zijn daar. Dat zou ik ook zijn als er weer iets wordt opgebouwd dat kapot was. En het lijkt me ook niet zo moeilijk om het beter te doen dan de Amerikanen.

Punt daarbij is alleen dat je de principiele kwestie uit het oog verliest. Ik ben er niet op tegen dat er ngo's zijn of andere organisatie zijn die humanitaire steun verrichten en voor de wederopbouw van Irak zorgen, nu of op termijn. Het gaat er nu alleen om wie de baas is in Irak, ik hoef je denk ik niet de hele discussie daarover opnieuw uit te leggen. Ik was principieel tegen de oorlog, principieel tegen de manier waarop Amerika Irak heeft bezet en principieel tegen militaire aanwezigheid daar. De bewezen leugens rond de WMD hebben dat alleen maar versterkt. Dat is een duidelijk en consequent verhaal. Dat werp je niet omver met de sympathie van lokale Irakezen, hoe prima dat verder ook is.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 08:34:04 #114
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20084664
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:21 schreef SCH het volgende:
...en principieel tegen militaire aanwezigheid daar.
Want?
quote:
Dat is een duidelijk en consequent verhaal. Dat werp je niet omver met de sympathie van lokale Irakezen
De sympathie van de Irakezen werp je wel omver door ze maar in de stront te laten zakken.
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
pi_20084702
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:34 schreef Crabtree het volgende:
De sympathie van de Irakezen werp je wel omver door ze maar in de stront te laten zakken.
De sympathie van de Irakezen is niet zo breed als HAL wil doen laten voorkomen en ik wil ze helemaal niet in de stront laten zakken. Dat zijn jouw woorden. Ik ga niet voor de 100e keer uitleggen dat het om de militaire aanwezigheid gaat, dat is de kwestie.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 08:40:30 #116
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20084724
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:38 schreef SCH het volgende:
De sympathie van de Irakezen is niet zo breed als HAL wil doen laten voorkomen en ik wil ze helemaal niet in de stront laten zakken.
Jij wilt toch dat de Nederlandse militairen vertrekken?
quote:
Ik ga niet voor de 100e keer uitleggen dat het om de militaire aanwezigheid gaat, dat is de kwestie.
Waarom ben je dan tegen militaire aanwezigheid in Irak?
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:41:55 #117
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20086667
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:31 schreef HAL9000S het volgende:
Je bent toch bang dat er weer mensen zich tegen je keren omdat je soms heel zwart/wit gezien wordt als het verlengstuk van de Amerikanen.
Denk dat het hierom ook een beetje gaat. Terugtrekken van de Nederlanders is dan geen goede oplossing, maar om gezien te worden als verlengstuk van de Amerikanen is ook niet iets positiefs want ik denk dat veel mensen het WEL zo zwart wit zien.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:44:57 #118
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20086757
btw er werd gezegd dat SCH aan het trollen is, maar dat is absoluut niet het geval. Een troll is iemand die totaal niet voor rede vatbaar is en alle argumenten die je maakt op een belachelijke manier van tafel veegt puur om het stoken en voor de aandacht.

Best als iedereen voor z'n mening uitkomt, maar probeer je mening niet door veel uitroeptekens of elkaar te beschuldigen van trollen te laten overstemmen.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:53:17 #119
9713 Eightball
In control.
pi_20086962
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:44 schreef MoonBaby het volgende:
Best als iedereen voor z'n mening uitkomt, maar probeer je mening niet door veel uitroeptekens of elkaar te beschuldigen van trollen te laten overstemmen.
Mjah, kom nou maar gewoon met een betrouwbare bron inzake de olie.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:54:19 #120
9713 Eightball
In control.
pi_20086990
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:41 schreef MoonBaby het volgende:
verlengstuk van de Amerikanen
Dat zijn we niet.
pi_20087016
quote:
Oh Hal, wat heb je het zwaar. Ik zou bijna medelijden met je krijgen. De grote verlosser die de arme Iraki's helpt - natuurlijk moet je een lintje lieverd Serieus: natuurlijk ben je gefrustreerd door de kritiek maar dat is part of the job, je stelt je nu wel heel erg als slachtoffer van de situatie op.

Ik trek niet in twijfel dat de Iraki's blij met jullie zijn daar. Dat zou ik ook zijn als er weer iets wordt opgebouwd dat kapot was. En het lijkt me ook niet zo moeilijk om het beter te doen dan de Amerikanen.

Punt daarbij is alleen dat je de principiele kwestie uit het oog verliest. Ik ben er niet op tegen dat er ngo's zijn of andere organisatie zijn die humanitaire steun verrichten en voor de wederopbouw van Irak zorgen, nu of op termijn. Het gaat er nu alleen om wie de baas is in Irak, ik hoef je denk ik niet de hele discussie daarover opnieuw uit te leggen. Ik was principieel tegen de oorlog, principieel tegen de manier waarop Amerika Irak heeft bezet en principieel tegen militaire aanwezigheid daar. De bewezen leugens rond de WMD hebben dat alleen maar versterkt. Dat is een duidelijk en consequent verhaal. Dat werp je niet omver met de sympathie van lokale Irakezen, hoe prima dat verder ook is.
Welke NGO gaat dit denk je doen zonder militaire beveiliging?

dinsdag 22 juni 2004 @ 11:01:19 #122
9713 Eightball
In control.
pi_20087168
quote:
Ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Nee, jij krijgt medelijden met foute asielzoekers, pedofielen en gevangenen.

Slappe zak.
pi_20087365
Ah, zijn de leunstoelmoralisten er ook weer? Terugtrekken omdat we Amerika steunen ondanks dat in dat geval honderden zo niet duizenden Iraki's waarschijnlijk sterven door het vervangende Amerikaanse 'mismanagement'. In ieder geval markant om op te merken dat bepaalde figuren hier minder humanistisch zijn dan gedacht en er bewust voor kiezen om mensen te laten sterven voor een principekwestie. (het 'grotere' goed) Nou rest alleen nog de vraag waar hun morele gelijk is gebleven, aangezien de Amerikanen met hun invasie van Irak hetzelfde betogen in relatie tot het verwijderen van Saddam.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:14:50 #124
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20087496
@eightball: die bronnen heb ik allang al gegeven. En ik had toch gevraagd om ieder in z'n waarde te laten? Maak SCH dan ook niet voor slappe zak uit, wat wil je daar nou mee bereiken? Als je je niet kan gedragen donder dan op uit het topic, je hebt het al genoeg verziekt met je gestook.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:18:26 #125
9713 Eightball
In control.
pi_20087602
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:14 schreef MoonBaby het volgende:
die bronnen heb ik allang al gegeven.
Ja hoor. :')
quote:
Maak SCH dan ook niet voor slappe zak uit,
Dat maak ik zelf wel uit.
quote:
Als je je niet kan gedragen donder dan op uit het topic, je hebt het al genoeg verziekt met je gestook.

Nee jij bent lekker bezig met het poneren van klinklare leugens.
Kom maar met een betrouwbare bron.
Typisch links, anderen vertellen dat zij niet deugen.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:28:59 #126
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20087929
Welke leugens heb ik dan geponeerd? De bronnen die ik gaf zijn naar mijn mening betrouwbaar. Dat jij een andere mening hebt is jouw probleem. Lijkt me trouwens stug dat je die bronnen uberhaubt bekeken hebt, er staan zoveel artikeltjes en links in dat je wel effe zoet bent alvorens je een oordeel kan geven over het wel of niet betrouwbaar zijn.
Dat ik jou vertel dat je niemand voor slappe zak uit moet maken heeft niks met links of rechts te maken, maar met respect voor elkaar. Als jij geen respect hebt voor een mening van iemand anders, en maar begint te schelden en niet voor rede vatbaar bent, kan er geen verdere discussie met je plaatsvinden. Vandaar dat ik zei: als je je niet kan gedragen donder dan op uit dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoonBaby op 22-06-2004 12:01:49 ]
pi_20088734
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:01 schreef Eightball het volgende:

[..]

Nee, jij krijgt medelijden met foute asielzoekers, pedofielen en gevangenen.

Slappe zak.
Ach jongen, gaan we schelden. Klasse hoor
Een slappe zak zou wel meegaan met de stroom en ik kies altijd mijn eigen weg. Ik heb trouwens geen medelijden met de mensen die jij opnoemt - ik veroordeel alleen niet mensen bij voorbaat al. En ik ben altijd consequent geweest in mijn mening over de oorlog en de situatie in Irak, dat zou een slappe zak niet zijn hoor
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:01:31 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20088827
Dit is gewoon een ordinair spamtopic.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:04:49 #129
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20088900
dan heb je de OP niet goed gelezen, ik heb mezelf al eerder in dit topic lopen verdedigen, maar bedankt voor je mening.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:06:47 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20088940
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:04 schreef MoonBaby het volgende:
dan heb je de OP niet goed gelezen, ik heb mezelf al eerder in dit topic lopen verdedigen, maar bedankt voor je mening.
Ja, je pakt het verhaal leuk in, maar ik stink er niet in.
pi_20089010
Een stel vuile antisemitische honden zijn het die demonstranten. Men zegt te demonstreren tegen Irak, maar de verborgen agenda is natuurlijk de anti-Israel-crap van het zootje werklozen, gefrustreerde AEL-ers, steuntrekkers en kraakhonden. Eigenlijk zouden deze stumperds alleen toestemming moeten krijgen om ergens in de Noordoostpolder te marcheren,kan het Israelische leger ze meteen bestoken met kruisraketten net zoals ze met die lamme parkiet van Hamas hebben gedaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:11:19 #132
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_20089037
Ach gossie, doen ze het ook weer op zaterdag zodat ze het winkelend publiek kunnen meetellen.

Kneuzen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:14:51 #133
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20089125
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, je pakt het verhaal leuk in, maar ik stink er niet in.
jammer dat je het verkeerde beeld van me hebt. Als ik de persoon zou zijn die jij denkt dat ik ben, had ik wel betere manieren kunnen verzinnen om mensen naar die demonstratie te krijgen hoor. Ik vroeg in mijn OP naar meningen over zo'n demonstratie, of er mensen zijn die heengaan of juist niet, waarom wel waarom niet. Dat jij (en anderen) dat verkeerd opvatten, en denken dat ik in een naief toontje mensen ge'interesseerd probeer te maken, daar kan ik verder ook niets aan doen. Had ik in dat geval ook niet het topic veel meer ON TOPIC gestuurd?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:23:14 #134
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20089302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dit is gewoon een ordinair spamtopic.
eensch...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:28:20 #135
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20089439

en je komt natuurlijk van die AFA fascisten tegen..
pi_20089510
Toch best zielig, dat je er ook nog eens ''Palestina'' achter moet plakken. Maar ja, zo is het nu eenmaal met Pavlov-reacties; vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
pi_20089564
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:28 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
brian
pi_20089598
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

brian
.
''Geen bloed voor olie.''
''Geen miljoenen voor Arafat.''
pi_20089601
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Toch best zielig, dat je er ook nog eens ''Palestina'' achter moet plakken. Maar ja, zo is het nu eenmaal met Pavlov-reacties; vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Het gaat die demonstranten niet om Irak.Daarmee wordt het aangekondigd, zodat het plebs het pruimt. De verborgen anti-semitische agenda is waar het omdraait.:{
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20089640
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De verborgen anti-semitische agenda is waar het omdraait.:{
pi_20089656
ik denk dat ik ook ga komen
Maar voor 10 minuten maar en dan ga ik weer weg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_20089680
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach ja, het is anti-zionisme. .

Welk grappig plaatje gebruikte jij daarvoor ook al weer?

pi_20089701
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:36 schreef Meki het volgende:
ik denk dat ik ook ga komen
Maar voor 10 minuten maar en dan ga ik weer weg
Vraag subsidie aan, dan kun je twee uur geparkeerd staan.
pi_20089820
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach ja, het is anti-zionisme. .
Ja hoor, opkomen voorde Palestijnen is anti-zionisme. Is het erg duur om zo'n simpel wereldbeeld te kopen?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:45:00 #145
9713 Eightball
In control.
pi_20089872
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:36 schreef Meki het volgende:
Maar voor 10 minuten maar
Meer heb je ook niet nodig om voor het Krasnapolski te gaan staan en "kankerjodenhotel" te roepen.
pi_20090057
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja hoor, opkomen voorde Palestijnen is anti-zionisme. Is het erg duur om zo'n simpel wereldbeeld te kopen?
Waarom bagataliseer jij altijd alles? Het is inderdaad niet zo dat opkomen voor de palestijnen automatisch anti-semitisme is, wat altijd wel het geval is bij dit soort demonstraties is dat je alleen anti-semitische geluiden hoort.
pi_20090654
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:45 schreef Eightball het volgende:

[..]

Meer heb je ook niet nodig om voor het Krasnapolski te gaan staan en "kankerjodenhotel" te roepen.
Wie doen dat dan?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:24:53 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20090949
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het gaat die demonstranten niet om Irak.Daarmee wordt het aangekondigd, zodat het plebs het pruimt. De verborgen anti-semitische agenda is waar het omdraait.:{
Gôh, en ik maar denken dat alleen linkse werkeloze boomknuffelaars last hebben van paranoïde samenzweringstheoriën...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:25:48 #149
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20090986
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:14 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Wie doen dat dan?
kutmarokkanen
pi_20091017
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom bagataliseer jij altijd alles? Het is inderdaad niet zo dat opkomen voor de palestijnen automatisch anti-semitisme is, wat altijd wel het geval is bij dit soort demonstraties is dat je alleen anti-semitische geluiden hoort.
Paar vragen: 1. hoe vaak ben jij bij zo'n demonstratie geweest. 2. wanneer is een geluid voor jou antemitisch 3. waar baseer je het woordje 'alleen' op?
pi_20091328
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Paar vragen: 1. hoe vaak ben jij bij zo'n demonstratie geweest. 2. wanneer is een geluid voor jou antemitisch 3. waar baseer je het woordje 'alleen' op?
1: 1 keer live, toevallig in Amsterdam aan het winkelen (zal ik ook wel meegeteld zijn) en 1 x live in Groningen wat dan wel geen anti-oorlogsdemonstatie was maar tegen de globalisering, waar de joden duidelijk de schuld van kregen (er waren weinig allochtonen bij deze, het was voornamelijk "links werkschuw tuig"). In combinatie met wat je in de media ziet over dit soort demonstraties lijkt het me wel duidelijk zo.
2: Wanneer er duidelijk ant-joodse geluiden te horen zijn, wat bij punt 1 duidelijk het geval was
3. In dit geval slaat het woordje alleen op het feit dat duidelijk de anti-joodse sentimenten de boventoon voerden.

Trouwens SCH, het is netter om eerst zelf antwoord te geven op vragen die je gesteld worden en dan pas tegenvragen te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2004 13:38:53 ]
pi_20091789
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder "dat de joden de schuld krijgen". Waarom zouden de joden de schuld zijn van de oorlog of van de globalisering. Is dat niet vooral jouw eigen perceptie?
pi_20091851
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:55 schreef SCH het volgende:
Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder "dat de joden de schuld krijgen". Waarom zouden de joden de schuld zijn van de oorlog of van de globalisering. Is dat niet vooral jouw eigen perceptie?
Goede vraag SCH, maar je stelt deze aan de verkeerde persoon. Ik geef de joden nergens de schuld van dat deden deze demonstranten.

Maar geef nu zelf eens antwoord
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:32:19 #154
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20094631
quote:
Ik heb het niet zwaar hier, de bevolking heeft het hier zwaar. Als er iemand een lintje verdient zijn zij het wel. Grote verlosser?? Nee hoor, gewoon iemand die z'n werk uitvoert.

[ Bericht 2% gewijzigd door HAL9000S op 22-06-2004 15:42:57 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 15:50:41 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20095155
nee hal, jij onderdrukt de bevolking

zit de hele dag lui uit je kamp te kijk (mits je niet bezig bent met het martelen van Irakezen), steelt hun olie, en installeert allerlei puppets op belangrijke plaatsen.

jullie hebben gvd een zwembad op de basis terwijl de Irakezen nix hebben!!!!!!!

ik ben het volledig met SCH eens, als Nederland daar weggaat wordt het allemaal beter

geen orde meer, geen zwembaden meer, geen olie, geen puppets, geen rust, geen scholen alleen kogels, bommen en granaten ... als militair lijkt mij dat geweldig!

alle kritiek komt op rekening van de landmag ... de lugmag doet geweldig werk in Irak
pi_20095221
Oh, ik heb nooit wat met zulke demonstraties. Demonstraties waar Duisenberg en Abu Jah Jah hand in hand lopen en verklaren dat Israël óók VN-resoluties schendt. Bij wijze van spreken.
pi_20095801
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet duurder dan het absoluut verdraaien van mijn woorden, gis ik. Modeljournalist.
pi_20096218
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Goede vraag SCH, maar je stelt deze aan de verkeerde persoon. Ik geef de joden nergens de schuld van dat deden deze demonstranten.
Oh ja, hoe deden ze dat dan precies?
quote:
Maar geef nu zelf eens antwoord
De vraag was als ik het goed heb: waarom bagatelisseer jij altijd alles. Antwoord: dat doe ik niet.

Tevreden?
pi_20096613
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, hoe deden ze dat dan precies?
Kijk je geen nieuws? maar goed o.a. door het wijzen naar het "joodse bankwezen" als schuldige van de huidige manier van globaliseren, verbranden van israelische vlaggen
[..]
quote:
De vraag was als ik het goed heb: waarom bagatelisseer jij altijd alles. Antwoord: dat doe ik niet.

Tevreden?
Nee is geen antwoord, Uit dit topic en overige topics blijkt namelijk het tegenovergestelde.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:58:17 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20097410
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:16 schreef Eightball het volgende:

[..]

Opzouten met dit gezeik.
Anderen hoeven nog niet op te rotten of op te zouten als ze het niet met je eens zijn.
pi_20097653
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kijk je geen nieuws? maar goed o.a. door het wijzen naar het "joodse bankwezen" als schuldige van de huidige manier van globaliseren, verbranden van israelische vlaggen
Dat is niet de teneur van de anti-globaliseringsbeweging, dat weet je best.
quote:
Nee is geen antwoord, Uit dit topic en overige topics blijkt namelijk het tegenovergestelde.
Wat bagatelisseer ik dan precies volgens jou?
pi_20097849
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet de teneur van de anti-globaliseringsbeweging, dat weet je best.
Dat weet ik maar dat was toen niet de teneur in Groningen en de anti-irak oorlog demonstratie in Amsterdam.
[..]
quote:
Wat bagatelisseer ik dan precies volgens jou?
Vrij veel o.a. over het intergratievraagstuk, verzorgingsstaat enz.
pi_20097873
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:12 schreef Chewie het volgende:
Vrij veel o.a. over het intergratievraagstuk, verzorgingsstaat enz.
Ja, aardige VVD-er van me, dat vind jij en dat is je goed recht.
pi_20108727
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:14 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Wie doen dat dan?
De demonstranten.
pi_20109077
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De demonstranten.
Das wel erg algemeen, als ik mee zou lopen, en ik zeg als, dan zie je mij zoiets iig niet doen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 08:21:08 #166
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20113851
heb geruchten gehoord dat er een knokploeg met van die Kusters figuren een "tegendemonstratie" gaat houden. dat gaat gezellig worden de 26e.
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 08:30:41 #167
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20113919
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 08:21 schreef jantine het volgende:
heb geruchten gehoord dat er een knokploeg met van die Kusters figuren een "tegendemonstratie" gaat houden. dat gaat gezellig worden de 26e.
Geruchten.
Dat AFA iedere demonstratie komt verkloten, betekent niet dat extreem-rechtse lieden dat ook gelijk doen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 08:58:39 #168
92803 Bela
homo ludens
pi_20114172
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:23 schreef Johan_de_With het volgende:

En vermoedelijk om zeer andere zaken dan Irak. Herinnert iemand zich de olievervuiling op de spaanse kust nog en hoe daarmee is omgegaan?

Kom naar de (d)emo en maak (nieuwe) gelijkgestemde vrienden...
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:17:30 #169
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20124177
Ach dit soort mensen demonstreren vooral tegen zichzelf, denk daar maar eens over na
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:19:01 #170
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20124235
De Franse, Duitse en Belgische bevolking waren eigenlijk pro-oorlog volgens die logica trouwens, de leidende partijen hebben allemaal verloren in de laatste verkiezingen
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:53:27 #171
92803 Bela
homo ludens
pi_20125432
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Ach dit soort mensen demonstreren vooral tegen zichzelf, denk daar maar eens over na
volgens mij hebben ze weinig te doen en nog minder vrienden. Een verzetje als een demo geeft hen weer een gevoel van verbondenheid en een gevoel van eigenwaarde. De therapeutische waarde van zo'n groepstreffen zouden we niet moeten onderschatten...
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:19:36 #172
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20126350
Tja een Irak zonder buitenlandse troepen is ook zo veel veiliger voor de Iraki's
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20127724
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:19 schreef PJORourke het volgende:
Tja een Irak zonder buitenlandse troepen is ook zo veel veiliger voor de Iraki's
Snap je nou nog steeds niet wat de principiele bezwaren zijn??? En als je zo aan de mening van de Iraki's hecht, houdt daar eens een referendum, ik weet wel wat de uitslag zal zijn als het gaat om de aanwezigheid van buitenlandse troepen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:08:31 #174
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20127934
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:53 schreef Bela het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze weinig te doen en nog minder vrienden. Een verzetje als een demo geeft hen weer een gevoel van verbondenheid en een gevoel van eigenwaarde. De therapeutische waarde van zo'n groepstreffen zouden we niet moeten onderschatten...
Ze hadden vast ook liever in Al-Kut gedemonstreerd hoor ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Harry_Sack op 23-06-2004 17:50:15 (spelfoutje) ]
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:13:06 #175
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20128076
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]
En als je zo aan de mening van de Iraki's hecht, houdt daar eens een referendum, ik weet wel wat de uitslag zal zijn als het gaat om de aanwezigheid van buitenlandse troepen.
Ja joh? Dat vind ik erg knap van je Hoeveel Irakezen heb jij al gesproken algelopen maand? Als je onderscheid tussen de buitenlandse troepen zou maken dat zouden waarschijnlijk alleen de Amerikanen en Engelsen naar huis gestuurd worden.
En jij moet nou eens snappen dat degenen die lijden onder jouw principiele bezwaren juist de mensen zijn die de hulp het hardst nodig hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door HAL9000S op 23-06-2004 17:18:59 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:13:42 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20128100
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 08:58 schreef Bela het volgende:

[..]

En vermoedelijk om zeer andere zaken dan Irak. Herinnert iemand zich de olievervuiling op de spaanse kust nog en hoe daarmee is omgegaan?
Ik denk voornamelijk de aanslagen in Madrid, waar Aznar wegens leugens en bedrog het veld moest ruimen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:17:57 #177
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20128238
Noem mij een Europese leidende partij die de laatste verkiezingen niet heeft verloren
Het volk is gewoon onrustig
pi_20129114
quote:

[..]

Snap je nou nog steeds niet wat de principiele bezwaren zijn??? En als je zo aan de mening van de Iraki's hecht, houdt daar eens een referendum, ik weet wel wat de uitslag zal zijn als het gaat om de aanwezigheid van buitenlandse troepen.
Heb je een bronnetje of heb je al een referendum gehouden, spreek je dagelijks Iraki's in Irak? Wees eens wat concreter, al is dat niet je sterkste punt, verre van zelfs.
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:50:17 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20129220
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Noem mij een Europese leidende partij die de laatste verkiezingen niet heeft verloren
Het volk is gewoon onrustig
De socialisten in Zweden bijvoorbeeld. Maar het algemene beeld in Europa was dat de regeringen werden afgestraft.
pi_20129275
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 08:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geruchten. :')
Dat AFA iedere demonstratie komt verkloten, betekent niet dat extreem-rechtse lieden dat ook gelijk doen. :')
Het is gewoon onzin idd. Kusters is zelf ook tegen de acties in Irak en hij is niet bepaald pro-Israel. Die demonstratie gaat ze dus echt niet versturen. Wellicht dat zijn kornuiten gewoon meelopen met de demonstratie. Zo ging dat de vorige keer ook.
pi_20129691
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heb je een bronnetje of heb je al een referendum gehouden, spreek je dagelijks Iraki's in Irak? Wees eens wat concreter, al is dat niet je sterkste punt, verre van zelfs.
Als je zoiets vraagt, suggereer je dat je het niet gelooft. Het lijkt me nogal evident gezien de houding van de Iraki's tegenover de bezettingsmacht en HAL is het blijkbaar ook al met me eens.
pi_20129823
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je zoiets vraagt, suggereer je dat je het niet gelooft. Het lijkt me nogal evident gezien de houding van de Iraki's tegenover de bezettingsmacht en HAL is het blijkbaar ook al met me eens.
Zo te lezen valt dat laatste wel mee. Maar ik vroeg naar concrete bronnen/bewijzen....
pi_20130056
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo te lezen valt dat laatste wel mee.
Leer lezen. Hij zegt dat er uit zou komen dat de VS en Britse troepen weg zouden moeten. Dat is veruit de meerderheid.
quote:
Maar ik vroeg naar concrete bronnen/bewijzen....
Ga jij ieder topic op deze manier verzieken? Ik zeg : ALS je een referendum zou houden. Ik vermoed dat het merendeel van de Iraki's dat zou vinden - bevestiging vind ik in de uitspraken van diverse deskundigen.

Jij denkt dat de meerderheid van de Iraki's wil dat de buitenlandse troepenmacht blijft?
pi_20130128
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Leer lezen. Hij zegt dat er uit zou komen dat de VS en Britse troepen weg zouden moeten. Dat is veruit de meerderheid.
[..]
Hij zei waarschijnlijk. Hij weet het ook niet zeker dus. Ik denk dat jij dus eens moet leren lezen.
quote:
Ga jij ieder topic op deze manier verzieken? Ik zeg : ALS je een referendum zou houden. Ik vermoed dat het merendeel van de Iraki's dat zou vinden - bevestiging vind ik in de uitspraken van diverse deskundigen.

Jij denkt dat de meerderheid van de Iraki's wil dat de buitenlandse troepenmacht blijft?
Ik verziek geen topic. Jij doet constant wat uitspraken die je 9 van de 10 keer totaal niet kunt onderbouwen. Dus over verzieken gesproken.

Ik denk dat een flink aantal Iraki's best wil dat de buitenlandse troepenmacht blijft. Het zijn wat fundamentalisten die het beeld in het nieuws bepalen. In mijn ogen moet er bij zo'n referendum een meerderheid gehaald kunnen worden.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 18:24:19 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20130160
Er bestaat geen gemiddelde Irakees. Het volk is daar in een aantal hoofdgroepen opgebouwd, die elkaar het liefst de kop inslaan als het ze uitkomt. Een referendum kan wellicht aangeven dat men geen buitenlandse troepen wil, maar wie gaat er dan de orde handhaven en wie profiteert daarvan? Het volk moet hard in toom worden gehouden en dat lukt misschien idd alleen op de barbaarse wijze zoals Saddam dat deed, in dat geval lopen buitenlandse troepen idd in de weg...
pi_20130418
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat een flink aantal Iraki's best wil dat de buitenlandse troepenmacht blijft. Het zijn wat fundamentalisten die het beeld in het nieuws bepalen. In mijn ogen moet er bij zo'n referendum een meerderheid gehaald kunnen worden.
Nou, en ik denk zeker te weten dat de uitslag is dat 3/4 van de Iraki's op dit moment de troepen weg wil omdat het nog steeds als een bezettingsmacht wordt ervaren.
pi_20130753
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, en ik denk zeker te weten dat de uitslag is dat 3/4 van de Iraki's op dit moment de troepen weg wil omdat het nog steeds als een bezettingsmacht wordt ervaren.
Waar haal je die zekerheid vandaan dan?
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 18:46:08 #188
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20130796
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waar haal je die zekerheid vandaan dan?
Ik gok uit zijn dikke afgekloven duim.
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:47:03 #189
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20130818
Volgens een peiling werd de aanwezigheid van de Amerikanen steeds meer ervaart als bezetting. Net na de val van Hussein vond nog geen 10% dat, nu is dat meer dan 50% geworden.
pi_20130838
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:47 schreef Sidekick het volgende:
Volgens een peiling werd de aanwezigheid van de Amerikanen steeds meer ervaart
Ik meen dat deze fout een eigen postcode verdient.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 18:48:45 #191
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20130872
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:47 schreef Sidekick het volgende:
Volgens een peiling werd de aanwezigheid van de Amerikanen steeds meer ervaart als bezetting. Net na de val van Hussein vond nog geen 10% dat, nu is dat meer dan 50% geworden.
Bron en meetmethode?
pi_20130884
Overigens heb ik er niet veel op tegen als de buitenlandse troepen daar weggaan. Laat ze dan maar lekker in hun sop gaar koken als ze dat willen. Hoeven ze meteen nooit meer op enige hulp te rekenen en kan er meteen een groot hek omheen gebouwd worden.

Ik denk dat vooral de fundamentalisten de boel ophitsen, daardoor ontstaat het beeld dat Iraki's constant aanslagen plegen tegen buitenlanders en dat elke Iraki de buitenlandse troepenmacht weg wil hebben.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 18:53:00 #193
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20130975
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overigens heb ik er niet veel op tegen als de buitenlandse troepen daar weggaan. Laat ze dan maar lekker in hun sop gaar koken als ze dat willen. Hoeven ze meteen nooit meer op enige hulp te rekenen en kan er meteen een groot hek omheen gebouwd worden.

Ik denk dat vooral de fundamentalisten de boel ophitsen, daardoor ontstaat het beeld dat Iraki's constant aanslagen plegen tegen buitenlanders en dat elke Iraki de buitenlandse troepenmacht weg wil hebben.
Volledig mee eens. Politiemannen en leger worden nu opgeleid door buitenlandse hulp. Als die weg zijn, dan stort het volledig in. Ik denk dat goedwillende Irakezen dat ook wel snappen. Er moet koste wat kost voorkomen worden dat extremisten daar in het vacuum kunnen springen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:56:04 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20131066
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Bron en meetmethode?
Ik weet het niet meer precies. Maar ach, het blijft een peiling. Bij gebrek aan een referendum of andere cijfers is wel enigzinds handig.
pi_20132185
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Bron en meetmethode?
Maurice de Hond.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:19:49 #196
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20149211
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Klopt, maar vergeet ook de invloed niet van de foto's die laatst naar buiten zijn gekomen, en het feit dat de Amerikanen zogenaamde heilige lokaties aanvallen. Alles wat met geloof te maken heeft is van essentieel belang om de bevolking achter je te krijgen hier.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:23:41 #197
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20149301
Zelfs hier in Al Muthanna merk je aan de bevolking dat ze de Amerikanen niet mogen....gelukkig zien ze het verschil tussen ons en de yanks mbt werkzaamheden, uitstraling en omgang met het volk en geven ze aan dat wij hier moeten blijven.
Maargoed, ondanks dit alles ben ik nog steeds van mening dat het terugtrekken van de Amerikanen en Britten nog steeds niet de oplossing is simpelweg omdat het alternatief zeer waarschijnlijk een machtvacuum als gevolg heeft dat uiteindelijk nog negatievere uitwerkingen zal hebben voor de lokale bevolking hier.
Uiteindelijk zal een VN-mandaat de beste oplossing zijn in mijn optiek.

[ Bericht 23% gewijzigd door HAL9000S op 24-06-2004 12:35:29 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:59:12 #198
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20207711
Loop ik door Amsterdam en kom ik op de Dam uit. Sta ik me daar tussen een bont gezelschap van mensen met spandoeken, shirts, vlaggen en shirts opgehangen als een spandoek op een stok... Er was een podium neergezet waar iemand met een megafoon onverstaanbaar aan het brabbelen was. Het bereik van dat ding was 3 meter of zo denk ik. Ik loop wat door die menigte heen die voor de helft uit blanke mensen in alle leeftijden bestond en voor de andere helft uit mensen met een turkse/marokkaanse achtergrond. Om mij heen op de grond lag het bezaaid met witte papiertjes met wat tekst er op. De spandoeken analyserend besetfte ik me waarin ik verzeild was geraakt;

De demonstratie tegen de oorlog in Irak... en een demonstratie tegen het zionisme; een pro-palestina demonstratie... en ook nog eens een demonstratie tegen toestanden in Turkse gevangenissen...

3 demonstraties in een dus, dan verwacht je een enorme opkomst. Ze moesten het denk met een mannetje of 300 doen. Het ging allemaal een beetje door elkaar heen; de ene man met de megafoon riep dingen tegen Bush & Blair... tegelijkertiojd begonnen een groep mannen voornamelijk er doorheen te bleren: ZIONISME NEE, PALESTINA JA!!! De demonstranten die tegen de turkse gevangenissituaties waren stonden er maar een beetje bij...

Ik maande me wat dichter bij het podium en zag wie er toen ging spreken: Greta Duisenburg. Deze had niet zoveel te melden. wat simpele zinnen die lekker in het gehoor liggen bij het aanwezige publiek (dit is een thuiswedstrijd voor haar natuurlijk) Binnen een minuut was ze alweer klaar en werd er luid voor haar geapplaudiseerd door de menigte. Tegelijkertijd hoorde/zag ik een van de presentatoren mensen ronselen om hun handtekening te zetten want ze kwamen heel veel te kort...

Dat bleek ook wel uit de menigte, want als je voor 3 dingen aan het demonstreren bent en je krijgt die dam nog niet eens halfvol dan heeft je boodschap geen breed draagvlak lijkt me... Dat was in de jaren 80 wel anders toen men niet wilde dat hier kruisraketten kwamen. Toen wiste men nog wat demonstreren was...

Ik vond het maar een ongeorganiseerde kneuzenkermis; mensen die bedelden voor handtekeningen. Vele boodschappen door elkaar heen ipv een helder onderwerp waar men tegen demonstreerde. De boodschappen bleven op je af komen; tegen de oorlog in irak, tegen de situatie in turkse gevangenissen, tegen israel/pro palestina, tegen oorlog in zijn algemeenheid, tegen kapitalisme, pro-socialisme en tegen racisme: en dat alles door elkaar heen...

Nee dit was geen goede demonstratie lijkt me... ze zullen denk die papiertjes die ze hebben zitten rondstrooien ook niet opgeruimd...

Bunch of savages in this town
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:00:28 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20207736
nog even een toevoeging: De Nato/Navo werd vergeleken met het Nazi Regime op diverse spanddoeken en borden...
[..]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:06:51 #200
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20207859
quote:

[..]

Ik veeg m'n kont af met principiele bezwaren...het is toch allemaal verpakt anti-amerikanisme. Praktische bezwaren wil ik wel naar luisteren.
pi_20207861
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:00 schreef MikeyMo het volgende:
nog even een toevoeging: De Nato/Navo werd vergeleken met het Nazi Regime op diverse spanddoeken en borden...
Als nu maar niemand dit zo oorspronkelijke idee besluit te plagieren!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:41:27 #202
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20209980
Lol, ik was er vanmiddag even, ik heb Ali B in een megafoon horen schetteren en Greta Duisenberg bij vlagen een voordracht horen houden. Er zijn toch nog zo'n 2000 mensen gekomen heb ik begrepen..

Ik vond het (Anti)-Globaliseringsfestival in Kriterion en de Universiteit van Amsterdam op het Roeterseiland veel interessanter ( www.ikbeneenwereldleider.nl ).
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:54:59 #203
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20210359
Er is zeker weer geen woord gevallen over de genocide op de negers door de Arabieren in Soedan?

Hoe voorspelbaar

Tuig is het, niks meer en niks minder.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:58:07 #204
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20210456
hoezo weer? Hadden ze dat de vorige keer beloofd??
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:01:29 #205
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20210542
Nee hoor, het toont alleen aan hoe selectief dit soort organismen zijn in hun verontwaardiging.
Ze schreeuwen namelijk het hardst over "discriminatie" maar dat lijkt alleen te gelden als de "dader" een Christen of Jood is.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:27:04 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20212217
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Nee hoor, het toont alleen aan hoe selectief dit soort organismen zijn in hun verontwaardiging.
Ze schreeuwen namelijk het hardst over "discriminatie" maar dat lijkt alleen te gelden als de "dader" een Christen of Jood is.
Idd, ik kreeg ook een beetje een wrange smaak bij al die mensen die met anti-racisme borden liepen terwijl een flink deel daar er behoorlijke foute denkbeelden over o.a. de israeli's/joden hebben...

laten we maar beginnen met terroristenknuffelaar Greta...
[..]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:29:35 #207
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20212281
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom iemand die tegen de oorlog in Irak is, kennelijk ook automatisch tegen de staat Israel is en automatisch ook een negatieve mening heeft over de toestanden in de Turkse gevangenissen?
[..]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:41:06 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20212514
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 21:29 schreef MikeyMo het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom iemand die tegen de oorlog in Irak is, kennelijk ook automatisch tegen de staat Israel is en automatisch ook een negatieve mening heeft over de toestanden in de Turkse gevangenissen?
Alles heeft te maken met het verderfelijke Zionisme. Dat is vrij evident, me dunkt.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:52:40 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20212795
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 21:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Alles heeft te maken met het verderfelijke Zionisme. Dat is vrij evident, me dunkt.
Zionisme: het streven om de joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen

ik snap de link dan tussen palestina en de irak oorlog en de situatie in Turkse gevangenissen niet...
[..]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:24:56 #210
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20213450
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 21:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Idd, ik kreeg ook een beetje een wrange smaak bij al die mensen die met anti-racisme borden liepen terwijl een flink deel daar er behoorlijke foute denkbeelden over o.a. de israeli's/joden hebben...

laten we maar beginnen met terroristenknuffelaar Greta...
Gretta legt binnenkort even uit waarom haar goede vriend Jasser van de ingezamelede gelden voor opbouw van voorzieningen voor zijn volk oneigenlijk doneert aan een clubje zelfmoordenaars zodat hijzelf aan de macht kan blijven. Tot die tijd maakt een nadenkend mens geen cent over aan palestijnse goede doelen die via de intussen behoorlijk financieel bemiddelbare Arafat of zjin stromensen lopen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:48:40 #211
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20214113
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:24 schreef sjun het volgende:

[..]

Gretta legt binnenkort even uit waarom haar goede vriend Jasser van de ingezamelede gelden voor opbouw van voorzieningen voor zijn volk oneigenlijk doneert aan een clubje zelfmoordenaars zodat hijzelf aan de macht kan blijven. Tot die tijd maakt een nadenkend mens geen cent over aan palestijnse goede doelen die via de intussen behoorlijk financieel bemiddelbare Arafat of zjin stromensen lopen.
flauw om dat tijdens voetbal te bezigen, Sjun..
  zaterdag 26 juni 2004 @ 23:21:17 #212
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20215219
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als nu maar niemand dit zo oorspronkelijke idee besluit te plagieren!

Er zijn andere banden met het nazisme te vermelden. Het arabische nationalisme heeft nogal wat leentjebuur gespeeld bji Adolf Hitler en consorten. Beide arabisch socialistische Baath partijen (in Syria en Irak) zijn nagenoeg geheel geënt op deze oud-europese traditie.

Muftisme en Nazisme

Mohammed Amin al-Husseini werd geboren in 1893 als zoon van de Mufti van Jeruzalem, lid van een hoog in aanzien en aristocratische familie. De Husseini familie was één van de rijkste en machtigste families binnen de rivaliserende clans in de Ottomaanse provincie Judea in Palestina.

Amin al-Husseini studeerde islam wetten aan de al-Azhar universiteit, en was student bij Sjeik Muhammed Rachid Rida in Cairo. Later was kreeg hij ook nog les in de Istanbul School of Administration. In 1913 vertrok hij op pelgrimstocht naar Mekka, waar hij de eervolle titel van Haj verwierf. Hij ging als vrijwilliger bij het Ottomaanse Turkse leger tijdens WO I, maar kwam in 1917 terug naar Jeruzalem waar hij opportunistisch de zijde koos van de overwinnende Britten. Hij verwierf een reputatie als zijnde een gewelddadige, fanatieke antizionistische zeloot en werd aangehouden door de Britten als opruier en aanstichter van de Arabische aanval op Joden in 1920.

De eerste Palestijnse Hoge commissionair, Sir Herbert Samuel, arriveerde in Palestina op 1 juli 1920. Hij was een zwakke figuur als administrator en te snel bereid toegevingen te doen om de extremisten en de minderheid, geleid door Haj Amin al-Husseini, te bedaren. Toen de bestaande Arabische Mufti van Jeruzalem overleed in 1921, was Samuel al zodanig door antizionistische leden binnen zijn staf beïnvloedt, dat hij al-Husseini gratie verleende en hem in januari 1922, aanstelde als nieuwe Mufti. Hij vond zelfs de nieuwe titel van Groot-Mufti uit. In datzelfde jaar werd hij eveneens verkozen tot President van de Hoge Moslimraad. Zo
werd Al-Husseini de religieuze en politieke leider van de Arabieren.

De aanstelling van de jonge al-Husseini als Mufti legde de kiemen voor een verdere ontwikkeling in het moslimfundamentalisme. Voorafgaand aan zijn klim naar de macht, waren er actieve Arabische partijen, die een coöperatieve ontwikkeling voor Palestina met zowel Arabieren als Joden voor ogen hadden. Al-Husseini wenste daar niets mee van doen te hebben en wilde de Joden kostte wat het kost uit Palestina verdrijven.

William Ziff schreef in zijn boek The Rape of Palestine volgende samenvatting:

Wat volgt uit de (1920) verwarring was een politieke avonturier genaamd Haj Amin al-Husseini.
Haj Amin was veroordeeld door het Britse gerecht tot vijftien jaar dwangarbeid. Door de politie werd oogluikend toegestaan om hem te laten ontsnappen, en hij werd een vluchteling in Syrië.
Kort daarna, lieten de Britten hem toe om naar Palestina terug te keren, waar hij, ondanks de oppositie van de Moslim Hoge Raad, die hem zagen als een soort hooligan, werd Haj Amin aangeduid als Grand Mufti van Jeruzalem voor het leven. (P.22)

Al-Husseini vertegenwoordigde nieuwe opkomende ideeën voor militanten van een Palestijns Arabisch nationalisme, een concept dat tot voor kort onbekend was. Eens hij de macht had gegrepen, begon hij een terreur- en intimidatiecampagne tegen iedereen die tegen zijn gevoerde politiek inging. Hij vermoordde Joden bij elke gelegenheid, maar elimineerde evengoed Arabieren die hem niet steunden in zijn geweldcampagne.

Als jonge man had al-Husseini samengewerkt met een autochtone Jood, Abbady, die het volgende commentaar weergaf: Onthou dit, Abbady, dit was en zal Arabisch land blijven. Wij hebben niks tegen de autochtonen van dit land (Joden met een Dhimmystatuut) , maar de vreemde invasie, de zionisten, zullen uitgeroeid worden tot de laatste man. We willen geen vooruitgang, noch voorspoed. Niets dan het zwaard zal beslissen over het lot van dit land.

In 1929 braken grote Arabische rellen uit tegen de Joden in Palestina. Die begonnen toen al-Husseini de Joden valselijk beschuldigde van ontwijding en het in gevaar brengen van lokale moskeeën, inclusief de al-Aqsa moskee. De kreet ging uit van de Arabische massa: Itbakh al-Yahud!! --- Vermoord de Joden!! Na het bloedbad onder de Joden in Hebron, verspreidde de Mufti fotos van afgeslachte Joden en claimde dat de doden Arabieren waren, vermoord door de Joden. Net voor de oorlog liet de Mufti, Hanzar-troepen parachuteren in Palestina om de Joodse waterbronnen in Tel Aviv te vergiftigen.

Zes prominente Arabische leiders vormden in april 1936 het Arabisch Hoger Comité, samen met de Groot-Mufti Haj Amin al-Husseini, als hoofd van deze organisatie, protesteerden ze met vereende krachten tegen de Britse steun aan de Zionistische vooruitgang in Palestina. In diezelfde maand braken rellen uit in Jaffa, wat het begin betekende van een periode van drie jaar geweld en burgerlijke strijd in Palestina, dat beter bekent staat als de Arabische opstand. Het Arabisch Hoger Comité leidde de terroristische campagne tegen Joodse en Britse doelen.

Handig gebruik makend van de Arabische onrust, versterkte al-Husseini zijn controle over de steeds groter wordende groep Palestijnse Arabieren via een moordcampagne op Joden en niet-meegaande Arabieren . Tezelfdertijd rekruteerde hij gewapende milities, en kreeg hij financiële steun vanuit de moslimwereld door anti-joodse propaganda. In 1937 drukte de Groot-Mufti zijn solidariteit uit met Duitsland, en vroeg het Nazi-Derderijk zich te verzetten tegen de oprichting van een Joodse Staat, de Joodse immigratie naar Palestina te stoppen en de Arabische bevolking van wapens te voorzien.

Als gevolg van een moordaanslag op de Britse inspecteur-generaal van de Palestijnse politiemacht en de moord door Arabische extremisten op Joden en gematigde Arabieren, werd het Arabisch Hoger Comité illegaal verklaard door de Britten. De Groot-Mufti verloor zijn presidentschap in de Hoge Moslimraad, zijn lidmaatschap bij de Waqf committee en werd gedwongen naar Syrië te vluchten in 1937. De Britten deporteerden eveneens de Arabische burgemeester van Jeruzalem samen met nog andere leden van het Arabisch Hoger Comité.

Volgens de documentatie op het Neurenberg en Eichman tribunaal, financierde nazi-Duitsland al-Husseins inspanningen in de 1936-39 opstand in Palestina. Adolf Eichman bezocht Palestina en ontmoette al-Husseini in die tijd en onderhield een geregeld contact met hem vanuit Berlijn.
Al-Husseini verzocht de Asmogendheden in 1940, om de Arabische rechten te herkennen:
om de kwestie van de Joodse elementen in Palestina en andere Arabische landen in overeenstemming met de nationale en raciale belangen van de Arabieren te regelen, op dezelfde wijze als deze die gebruikt worden om het Joodse probleem op te lossen in Duitsland en Italië.

Ondertussen hielp Syrië de pro-nazi opstand in 1941 en verdedigde hij de uitroeiing van Joden via een radio uitzending in het Midden-Oosten. Hij verbleef nadien als speciale gast van Hitler in Berlijn voor de rest van de Tweede Wereldoorlog. Ondertussen rekruteerden ze Balkan moslims voor de beruchte SS-bergdivisies, die probeerden om Joodse gemeenschappen uit te roeien in het hele gebied. In 1942 werd een Islamitische Zentral-Institut zu Berlin e.V. opgericht, waarvan al-Husseini de beschermheer werd.

Tijdens een feestgelegenheid waarbij ook Goebbels aanwezig was, stelde al-Husseini zich voor als Führer van 400 miljoen Arabieren, vijand van het Zionisme, Engelse grootmachtdromen en Bolsjewieken.

Om in de partizanenoorlog tegen Tito stand te houden, gaf Hitler toestemming op 10/2/1943 om een moslimdivisie van de Waffen-SS op te richten voor de Balkan. Daarvoor werden vooral Bosnische moslims aangeworven. Vanuit het SS-hoofdkwartier werden imams in de diverse bataljons aangenomen en de islamitische voedselvoorschriften werden toegepast. Als er nadien ook nog een Mullah-school in Dresden werd geopend, sloten zich vele moslim personaliteiten aan voor de werving in de Balkan. Na de militaire opleiding in Zuid-Frankrijk kregen ze de benaming "13. Waffengebirgsdivision der SS Handschar.

Om zijn autoriteit niet te verliezen bij de moslimtroepen, verbleef al-Husseini ondertussen in Kroatië. Tegen 19 april 1943 hadden zich meer dan 20.000 moslimvrijwilligers gemeld. Eveneens in het jaar 1944 werden nog twee andere moslimtroepen binnen de Waffen-SS opgericht. De "21. Waffengebirgsdivision der SS Skanderbeg" en de "23. Waffengebirgsdivision der SS Kama" dat overwegend uit Kroaten bestond.

In mei 1945, net één dag voor de overgave van nazi-Duitsland, vluchtte al-Husseini naar Zwitserland, waar hij aan de Fransen werd uitgeleverd. De Britten zagen af van een uitlevering, omdat ze hun politiek tegenover de Arabische landen niet in gevaar wilden brengen. Tijdens de Neurenberg processen mochten geen bewijsstukken die al-Husseini zouden kunnen belasten, aangebracht worden.

Op de Neurenberg-tribunalen, getuigde de rechterhand van Eichmann, Dieter Wisliceny (die later als oorlogsmisdadiger werd terecht gesteld) het volgende: De Mufti was één van de aanstichters van het systematisch uitroeien van Europese Joodse gemeenschappen en was een collaborateur en adviesgever van Eichmann en Himmler in de uitvoering van de plannen. () Hij was één van Eichmanns beste vrienden en heeft hem gedurig aangespoord de uitroeiingsplannen aan te vangen. Ik hoorde hem zeggen, vergezeld van Eichmann, dat hij incognito de gaskamers had bezocht in Auschwitz.

Na de oorlog werd al-Husseini aangeklaagd in Joegoslavië wegens oorlogsmisdaden op Christelijke Serven, zigeuners en Joden., maar hij kon ontsnappen aan vervolging. De Mufti werd nooit veroordeeld omdat de geallieerden bang waren voor een storm in de Arabische wereld indien zij de nationale held zouden behandelen als een crimineel. Na de oorlog vertrok al-Husseini naar Egypte (zijn thuisland) waar hij werd ontvangen als nationale held, en later naar Libanon, waar hij met Syrische steun, de grondlegger was van de bewegingen Jihad en Hamas.

In 1946 ontmoet Amin al-Husseini zijn protegé en neef, de Egyptische Yasir Arafat, wiens echte naam Mohammed Abder Rauf Arafat Al-Kuadwa Al-Husseini is. De Mufti plaatst de jonge Arafat aan het hoofd van de wapenaankoop voor zijn irreguliere militie, De heilige strijders voor Allah. In 1948, gedurende de strijd van Israël om de verenigde Arabische aanvallen af te slaan, zond de Mufti via radio-uitzendingen onophoudelijk volgende boodschap, Ik verklaar de heilige oorlog, mijn moslimbroeders! Dood de Joden! Dood ze allemaal!!

Vanuit Egypte was al-Husseini eveneens één van de sponsors in de oorlog van 1948 tegen de nieuwe Staat Israël.

later zijn ziijn vele Arabieren terug weggevlucht uit Israël. Niet omdat, zoals nu wordt beweerd, zij moesten vluchten voor de Israëlis, maar omdat Israël door zeven omringende Arabische landen tegelijk werd aangevallen. Zij moesten dus vluchten voor de aanvallen van hun moslimbroeders. De 400.000 toenmalige Palestijnse vluchtelingen, zijn ondertussen aangegroeid tot vier miljoen.

De Mufti zorgde voor faciliteiten voor het Odessa-netwerk, dat een veilige haven verschafte in Arabische landen aan nazi-oorlogsmisdadigers. De Odessa fondsen werden geregeld door de Zwitserse naziebankier Francois Genoud, die de opdracht had gekregen de gestolen fondsen van Joden uit Europa te beheren. Genoud zou diverse Arabische nationalistische en anti-Israëlische activiteiten financieel gesteund hebben, allemaal met geconfisqueerd Joods geld. In 1962 stichtte hij de Arabische Nationale Bank in Geneva in partnerschap met Syrië en werd directeur van de Arabische Volksbank in Algerije in 1962.

Veracht door de Jordaanse monarch, die de positie van Groot-Mufti van Jeruzalem aan iemand anders had gegeven, regelde Haj Amin al-Husseini de moord op de koning Abdullah in 1951 terwijl hij in ballingschap leefde in Egypte. Koning Tallal volgde Abdullah op als koning van Jordanië en weigerde toestemming te geven aan Amin al-Husseini om het Jordaanse Jeruzalem binnen te komen. Na een jaar werd koning Tallal onbekwaam verklaard, de nieuwe koning Hussein weigerde echter eveneens al-Husseini toestemming te geven om Jeruzalem binnen te komen. Koning Hussein herkende dat de voormalige Goot-Mufti enkel problemen zou aanwakkeren en een gevaar betekende voor de vrede in de streek.(Jordanië is een koninkrijk in het Midden-Oosten. En bestaat uit het voormalige Transjordanië, in 1950 werd een groot deel van het vroegere Britse mandaatgebied Palestina aan Jordanië toegevoegd.)

De Mufti ging verder met het doel dat de nazi's zichzelf hadden gesteld toen hij in 1962 president werd van de World Islamic Congress. Daar pleitte hij voor een etnische zuivering van Joden in de Arabische landen waarin vele Joodse gemeenschappen voorafgingen aan de islamitische opkomst.
Haj Amin al-Husseini overleed uiteindelijk in 1974. Hij keerde nooit naar Jeruzalem terug na zijn vertrek in 1937. Zijn plaats als leider van de radicale, nationalistische Palestijnse Arabieren werd ingenomen door zijn neef Mohammed Abdel-Raouf Arafat As Qudwa al-Husseini, beter bekend als Yasser Arafat.

In augustus 2002, Arafat gaf een interview waarin hij refereerde naar onze held al-Husseini als een symbool van het Palestijns Arabische verzet. En in de trend van zijn mentor zei Arafat: Wij zijn niet Afghanistan. Wij zijn het machtige volk. Waren ze in staat om onze held Haj Amin a-Husseini te vervangen?

Er waren verschillende pogingen om van Haj Amin a-Husseini af te raken toen ze hem aanzagen als een collaborateur van de nazis, maar zelfs toen leefde hij in Cairo en nam deel aan de oorlog in 1948 en was hij één van zijn troepen. (London Arabic Daily interview herdrukt in Palestinian Daily 2/8/2002)

Arafat tijdens een interview:
"We are not Afghanistan," said Arafat in the interview. "We are a mighty people. Were they able to replace our hero Hajj Amin al-Husseini? There were a number of attempts to get rid of Hajj Amin, whom they considered an ally of the Nazis. But even so, he lived in Cairo, and participated in the 1948 war, and I was one of his troops."

Bronnen
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel20/kn2052d.htm
http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_grand_mufti.php
http://www.adf-berlin.de/(...)and/muslim_nazi.html
http://www.pmw.org.il/bulletins-050802.html
http://www.wzo.org.il/home/portrait/mufti.htm
http://www.nationalreview.com/nr_comment/nr_comment071802a.asp
http://www.twf.org/News/Y1998/JewsArabs.html
http://www.refractaires.org/02-nazisme-islam.htm
http://pasdevagues.levillage.org/article.php3?id_article=40

Mein Kampf.
Er is een arabische vertaling van het boek "Mein Kampf" van Hitler in de Palestijnse gebieden uitgegeven. In de inleiding op de Palestijnse uitgave schrijft Luis Al-Hasj dat Hitlers opvattingen en theorieën over nationalisme en etniciteit nog steeds actueel zijn en dat de Arabische wereld ervan kan leren.
pi_20216107
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 23:21 schreef sjun het volgende:

[..]

Er zijn andere banden met het nazisme te vermelden. Het arabische nationalisme heeft nogal wat leentjebuur gespeeld bji Adolf Hitler en consorten. Beide arabisch socialistische Baath partijen (in Syria en Irak) zijn nagenoeg geheel geënt op deze oud-europese traditie.
Dit zou verplichte kost moeten zijn.
  zondag 27 juni 2004 @ 00:07:33 #214
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20217265
Sjun, je bent een lul en je hebt ongelijk!
pi_20218470
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:07 schreef Harry_Sack het volgende:
wat een onderbouwing Ik geloof je, SJUN je bent een lul.

zondag 27 juni 2004 @ 01:35:47 #216
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20219148
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Want...

Het lijkt me bijzonder duidelijk bij wie Yasser Arafat leentjebuur gespeeld heeft.

Verder over het gedachtenloos supporteren van Arafat:

Arafat mag zich al jarenlang verheugen op een grote schare supporters in Europa. Dat blijkt o.m uit de grote sommen geld die in de loop der jaren aan hem zijn overgemaakt. Tussen 1994 en 2001, was dat een bedrag van maar liefst 1446 miljoen Euro. Daarnaast hebben een aantal Europese landen ook nog eens individueel een bedrag van 1 miljard Euro bijgedragen.

In mei 2002 heeft Israël een 103 pagina’s tellend rapport uitgegeven waaruit blijkt dat de Palestijnse Autoriteit geld uit o.m. Europa gebruikt voor terroristische doeleinden. Israël heeft deze beschuldiging al vaker geuit maar Europa heeft nooit de moeite genomen dit uit te zoeken. Het rapport is verschenen op 5 mei onder de naam ‘Arafat file’. Het toont bewijzen dat een belangrijk deel van de 9 miljoen Euro dat Europa maandelijks aan de PA doneert, word gebruikt voor terrorisme en het vullen van de zakken van corrupte ambtenaren in de top van de PA. Het rapport is gebaseerd op documenten die afkomstig zijn uit Arafat’s hoofdkwartier in Ramallah.

quote:
Onrechtmatigheden van Arafat steun voor terrorisme

Corruptie is een van de redenen waarom sommige landen in de wereld het economisch slecht doen. Voor economische ontwikkeling is vrije marktwerking nodig waarin iedereen vrijelijk kan investeren in productieve activiteiten. In landen waar corruptie heerst, kunnen mensen die afgesloten zijn van de machtige circuits hun positie niet verbeteren, omdat individuele investeringen in productieve activiteiten, zoals het volgen van onderwijs, hun nauwelijks rendement geven. Dit zou tot opstand onder deze outsiders kunnen leiden, maar corrupte regimes hebben diverse methoden ontwikkeld om hun positie te handhaven.

De Palestijnse Autoriteit (PA), bijvoorbeeld, richt de onvrede van de de Palestijnse bevolking op een externe vijand. Corruptie is tamelijk hardnekkig. Zelfs als hun donoren er met hun neus bovenop zitten, zien machthebbers nog kans het hun geschonken geld te misbruiken voor hun eigen doeleinden. Ook hier is de Palestijnse Autoriteit een voorbeeld. In een rapport van het IMF van september vorig jaar over de PA wordt gemeld dat in de periode 1995-2000 de besteding van ruim 900 miljoen dollar van het totale budget van de PA niet was terug te vinden. Dat was ongeveer 19 procent van het totale budget over die periode. In die periode was er geen intifada, was Sharon geen minister-president, en de akkoorden van Oslo waren nog niet helemaal een dode letter. Het is, volgens hetzelfde IMF-rapport, nog steeds zo dat er geen afdoende controle is op de besteding van de inkomsten van de PA.

Yasser Arafat beschikt over een aanzienlijk deel van de collectieve middelen van de PA naar eigen goeddunken, zonder enige controle op de rechtmatigheid van de besteding. Wat doet Arafat met de middelen die hij naar onbekende rekeningen laat wegschrijven? Het is waarschijnlijk dat Yasser Arafat zichzelf en zijn getrouwen met deze publieke middelen verrijkt. Maar Israël heeft ook stapels documenten geproduceerd waaruit zou blijken dat deze gelden gebruikt worden voor de financiering van terroristische activiteiten. Nu is Israël niet een onverdachte bron en men zou verwachten dat de EU als een van de geldschieters van de PA onderzoek zou doen naar de verdachtmakingen. Maar Patten, de commissaris voor buitenlandse betrekkingen van de Europese Commissie, heeft heel lang proberen vol te houden dat er geen onregelmatigheden te vinden waren in de besteding van gelden.

Recent is de twijfel over de integriteit van Arafat echter zo groot geworden, dat het bureau voor fraudebestrijding van de Europese Commissie alsnog een onderzoek is gestart naar onrechtmatige besteding van EU-gelden. De EU-hulp aan de PA wordt belangrijk geacht om in de economische noden van het Palestijnse volk te blijven voorzien. Het is het oude argument: als corrupte regimes geen hulp ontvangen, zal de bevolking het nog slechter krijgen. Helaas is vooral hier ook het omgekeerde waar. Door het verlenen van internationale hulp is het corrupte regime van Arafat in staat zichzelf te handhaven.

Terrorisme kan gedijen in een klimaat van armoede en uitzichtloosheid. Het is evident dat de situatie voor de Palestijnse bevolking uitzichtloos is door de economische blokkades en de verwoesting van de infrastructuur. Economische hulp kan deze nood enigszins lenigen, maar het is een illusie dat door noodhulp voor de Palestijnse bevolking de voedingsbodem voor het terrorisme wegvalt. Dat blijkt uit een artikel van Alan Krueger en Jitka Malecková in de Journal of Economic Perspectives van afgelopen herfst. Dit artikel bevat schokkende gegevens over de steun die er vanuit de Palestijnse bevolking is voor aanslagen op burgerdoelen in Israël. Zo steunt ongeveer tachtig procent van de Palestijnen zelfmoordaanslagen, zoals die op jongeren in een nachtclub in Tel Aviv, en denkt ongeveer zestig procent dat dergelijke aanslagen de Palestijnse zaak ten goede zullen komen. Deze steun voor terreuraanslagen is tamelijk wijdverspreid, en als er al een samenhang is met de opleiding van de respondenten, dan is het dat hoger opgeleiden terroristische activiteiten meer steunen dan lager opgeleiden. Maar vooral interessant (al is dat een wat cynisch woord voor deze gruwelijke activiteiten) is het gegeven dat zelfmoordaanslagen vooral worden begaan door mensen die minder last hebben van armoede en hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde Palestijn. Het zijn dus de potentiële economische talenten die hun onbruikbare talenten in deze sinistere richting aanwenden.

Of Arafat publieke middelen gebruikt voor de financiering van terrorisme, of voor de verrijking van zichzelf, is niet zo relevant. Het eindresultaat is hetzelfde, namelijk dat pogingen meer economische ontwikkeling in de Palestijnse gebieden te brengen zullen stranden, zolang het misbruik van publiek geld voortduurt. Economische ontwikkeling in de Palestijnse gebieden kan alleen van de grond komen als alle burgers op rechtvaardige wijze toegang krijgen tot de economische bronnen, en hun potenties te gelde kunnen maken. Zolang Arafat zijn macht kan blijven misbruiken om zijn eigen kliek te verrijken, en daardoor het grootste deel van de Palestijnse bevolking tot economisch kanslozen maakt, is er geen enkele kans dat Palestijnen in vrede naast de Israëliërs kunnen wonen.

Over de onrechtmatigheden van Arafat wordt gezwegen, ook door de EU. De meeste Nederlandse politici schijnen te denken dat duurzame vrede in het Midden-Oosten niet zonder Arafat tot stand kan komen. Arafat, en de hele corrupte infrastructuur om hem heen, is daarentegen de beste voorwaarde om het terrorisme in het Midden-Oosten te laten voortduren.
Bron: Harrie Verbon, hoogleraar Openbare Financiën, Universiteit van Tilburg in: Het Financieele Dagblad 27 februari 2004 p1 en 2.

Meer over de palestijnse situatie:
quote:
Abu Ayyash was een prominent leider in de eerste intifadah van 1987 tot 1993. Vrijwel dit hele kader, dat droomde van ‘Palestina als eerste Arabische democratie’, is door Arafat terzijde geschoven. Abu Ayyash bekleedt als directeur van de Palestijnse televisie nog wel een hoge positie. Hij praat als een van de zeer weinigen openlijk over het haperende pr-beleid.

‘Ik heb Arafat gesmeekt om een Palestijns Media Centrum¹, vertelt Abu Ayyash. ‘Het kwam er, maar wat gebeurde? De Palestijnse minister van informatie, Abed Rabbo, veranderde het in een vehikel voor zijn eigen ego.¹ Het centrum zou journalisten moeten helpen met afspraken voor interviews en met snelle reacties van functionarissen. ‘Maar Abed Rabbo geeft die reacties en interviews liever zelf.’ Een westerse diplomaat zegt: ‘Zolang journalisten van The New York Times, CNN en BBC wel het mobiele nummer van de Israëlische premier hebben, maar drie dagen moeten wachten op een officiële Palestijnse reactie, zullen de Palestijnen het altijd verliezen.¹ Maar ook als journalisten hoge Palestijnen aan de lijn krijgen, loopt het vaak mis. ‘Die ellenlange monologen’, zegt Abu Ayyash moedeloos. ‘Kijk, wij vinden dat mooi. De hele nacht opblijven om gedichten te schrijven voor onze geliefde... Maar jullie liggen om twaalf uur in bed. Jullie willen feiten, geen retoriek.¹ Abu Ayyash kan wel huilen als hij Palestijnse politici op routinevragen van journalisten weer iets onverstaanbaars hoort roepen over ‘Israeli aggression’ en ‘barbaric attacks on the innocent Palestinian peoples’. ‘Ze denken niet zoals de Israëliërs: wat wil deze journalist en hoe kan ik mijn verhaal daarin kwijt, ze beginnen gewoon een verhaal.’

De Arabische politieke cultuur speelt de Palestijnen parten, meent Abu Ayyash. ‘Ik noem het sjeikisme, naar de sjeik of de dorpsoudste die alles controleert. Wanneer ik als tv-directeur naar Koeweit wil, heb ik toestemming van Arafat nodig. Hij houdt alles in eigen hand.’ Tel hierbij op dat Arafat de meeste functionarissen aan zich heeft gebonden met privileges. Hun kinderen studeren op staatskosten aan de beste universiteiten in Amerika, hun familieleden krijgen de beste medische zorg in het Westen - geen wonder dat functionarissen vooral bezig zijn met wat Arafat wil horen. Wat telt is loyaliteit. Toen de in Amerika populaire Hannan Ashrawi kritische dingen ging zeggen over Arafats dictatoriale trekjes, verdween ze van het scherm. De net overleden Faysal Husseini overkwam hetzelfde. ‘Weet je hoe dat gaat?’, vraagt een Palestijnse oud-diplomaat. ‘BBC bestelt een interview met een onderhandelaar. Uiteraard loopt dit via Arafat. Dan vraagt de uitverkoren onderhandelaar wat hij moet zeggen, waarop Arafat antwoordt: “Ga je gang maar, ik vertrouw je.”’ Op die manier ontloopt hij de verantwoordelijkheid voor wat de onderhandelaar zegt. ‘Vergelijk dat met de Israëliërs’, zegt Abu Ayyash moedeloos. ‘Die hebben allemaal hetzelfde factsheet voor zich met één boodschap in begrijpelijk Engels.’ De Palestijnen willen graag op televisie, en Arafat speelt ze met verve tegen elkaar uit: divide et impera.

‘Ik word vaak door westerse tv-stations gebeld’, zegt een hoge Palestijnse functionaris die goed Engels spreekt. ‘Maar ik doe het nooit. Als ik tien keer op televisie ben geweest, worden anderen nerveus, en gaan ze aan m’n stoelpoten zagen.’ Op hun beurt zijn de lagere pionnen in het Palestijnse gezag ook weer kleine sjeiks. Toen de Palestijnen met Israël moesten praten over water, boden de Verenigde Naties een cursus onderhandelen aan. Slechts één functionaris schreef zich in, de anderen vonden dat niet nodig. Toen CNN dit voorjaar de speech van Arafat uitzond ter gelegenheid van de Nakba, de verdrijving/vlucht van de Palestijnen uit wat nu Israël is, werd de vertaling niet door een tolk gedaan, maar door de ijdele onderhandelaar Nabil Shaat. Het werd een onbegrijpelijk verhaal. Ondertussen ligt de doortimmerde mediastrategie die was uitgewerkt na Camp David om het Palestijnse standpunt uit te dragen, in een la. En Arafat heeft het afgelopen jaar één interview gegeven aan CNN. Maar toen hem kritische vragen werden gesteld, liep hij gewoon de studio uit.

Om dezelfde reden saboteert Arafat massademonstraties. Wat zou er effectiever zijn dan een vreedzame million men march op Jeruzalem of geweldloze sit-ins door vluchtelingen op de plaatsen waaruit ze in 1948 zijn verjaagd? Gandhi in plaats van Che Guevara. Maar Arafat dwarsboomt zulke initiatieven, want demonstranten zouden wel eens leuzen voor democratische hervormingen kunnen schilderen. Intussen laten de gewone Palestijnen zich Arafats Alleingang aanleunen, in de veronderstelling dat de dorpsoudste het allemaal wel zal oplossen.

Dat is misschien wel de grootste Palestijnse handicap, bevestigt Arjan El Fassed, talent blijft onbenut. Een Israëliër voelt zich vereerd om iets te doen voor zijn land. Maar bij de Palestijnen betekent dit dat je je associeert met de dictator Arafat. El Fassed is half-Palestijns en half-Nederlands en studeerde politicologie in Leiden. Hij is slim, goed opgeleid en vertrouwd met westerse media. Hij zou een ideale woordvoerder zijn voor de Palestijnen in Nederland. Maar in plaats daarvan werkt El Fassed bij een mensenrechtencentrum en een website. Dat is nuttig werk maar beduidend minder verstrekkend. ‘Ik zou nooit voor Arafat werken’, zegt hij resoluut. Zijn vrienden zijn zelfs bedreigd door Arafats veiligheidsdiensten, als straf voor acties van El Fassed tegen schendingen van de mensenrechten door het Palestijns gezag. Alles bij elkaar is het stuurloze pr-beleid van de Palestijnse autoriteiten een goede casestudy voor de politiek van Arabische dictaturen in deze tijd van globalisering. De Egyptische Mubarak, de Syrische Assad, de Jordaanse Abdallah en ook de Palestijnse Arafat belijden dagelijks de noodzaak van het aantrekken van buitenlandse investeerders, het stimuleren van het toerisme en het stroomlijnen van het overheidsapparaat, omdat westerse donoren dat willen horen, en omdat ze de werkloosheid moeten bestrijden.

Maar als Arafat kan kiezen tussen een effectief beleid tegenover Israël met negatieve gevolgen voor zijn eigen machtspositie, en een belabberde politiek waarmee hij zijn eigen kliek tevreden houdt, dan heeft ook deze dictator de keus snel gemaakt.

Het moet dus komen van druk van buitenaf. Maar zal het Westen het ooit aandurven Israël te dwingen tot uitvoering van VN-resoluties over volledige terugtrekking uit de bezette gebieden en tegelijkertijd de cruciale financiële steun aan de Palestijnse autoriteiten afhankelijk te maken van democratisering en goed bestuur? En zullen Arabische dictaturen elders zo’n proces ongemoeid laten, ook al kan het hun eigen bevolking op ideeën brengen?

Haydar Abdel Shafi is oud-onderhandelaar, directeur van het Palestijnse Rode Kruis, onkreukbaar en de meest gerespecteerde persoon in de bezette gebieden. Sommigen noemen hem zelfs ‘de Palestijnse Nelson Mandela’. Toen de Palestijnse autoriteiten in 1996 hun enige verkiezingen hielden, voor de Wetgevende Raad, werd Abdel Shafi met ruime meerderheid gekozen. Binnen en buiten de Raad verwachtte iedereen dat hij voorzitter zou worden. Maar Arafat schoof zijn maatje Abu Ala naar voren. Het was het begin van het einde, het signaal dat Arafat niet van plan is in Palestina een democratie te laten groeien. Zoals Israël de overgang niet heeft weten te maken van bezetter naar partner en doorging met afknijpen en vernederen, zo wilde of kon Yasser Arafat op het cruciale moment niet de laatste stap zetten. De guerrillastrijder werd geen staatsman.

Abdel Shafi is uiteindelijk uit de Wetgevende Raad gestapt, waarvan het mandaat alweer anderhalf jaar is verstreken. Nieuwe verkiezingen zijn uitgesteld tot ‘de situatie het toelaat’. Ook de gemeenteraadsverkiezingen, een onafhankelijke rechterlijke macht en de persvrijheid worden al acht jaar gesaboteerd door Abu Ammar, zoals de Palestijnen Arafat noemen. ‘Een goed onderhandelingsresultaat met de Israëliërs en daarmee een duurzame vrede, is alleen bereikbaar als de Palestijnen hun talenten mobiliseren’, zegt een oude en zichtbaar vermoeide Abdel Shafi in zijn kantoor in Gaza. ‘Dat lukt alleen in een democratische rechtsstaat. Dan ook zal het makkelijker zijn om de wereld en Israël ervan te overtuigen dat we echt vrede willen, en dat het loont daarvoor de VN-resoluties uit te voeren.’
Bron: een deel uit: Dossier Vredesproces Midden-Oosten: De verloren zaak. NRC Handelsblad 4 augustus 2001

Het zal dus niet helpen dat er mensen luid schreeuwend Yasser Arafat en zijn PLO gaan ondersteunen op de Dam in Amsterdam. Het baat totaal niets dat Gretta Duisenberg en tranentrekkend verhaal ten gunste van Yasser Arafat houdt als zij daadwerkelijk iets voor het palestijnse volk wil betekenen.

pi_20219547
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 23:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit zou verplichte kost moeten zijn.
Dat een enkele Arabische groepering met wat verering kijkt naar Hitler? Ik vind het niet echt ontzettend noemenswaardig.
  zondag 27 juni 2004 @ 02:51:16 #218
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20220181
quote:
Op zondag 27 juni 2004 01:58 schreef Monidique het volgende:

Dat een enkele Arabische groepering met wat verering kijkt naar Hitler? Ik vind het niet echt ontzettend noemenswaardig.
Nou ik wel, vooral als d'r EU geld in wordt gestoken. Moet je in Nederland eens flikken.
pi_20220298
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou ik wel, vooral als d'r EU geld in wordt gestoken. Moet je in Nederland eens flikken.
Wat? het is toch algemeen bekend dat Nederland geregeerd wordt door de linkse maffia. Niemand die daar iets tegen kan doen.
  zondag 27 juni 2004 @ 03:24:47 #220
18834 Bridell
and then what..
pi_20220429
quote:
Op zondag 27 juni 2004 01:35 schreef sjun het volgende:

[..]
WTF heeft dit met de oorlog in of bezetting van Irak te maken?

Propaganda maken kan iedereen -> Zionism = Nazism

Naast Hitlers derde rijk is er maar één ander land dat zich bezighoudt met reines blut en dat is Israel. Hitler's rassenleer en ubermenschen theorien kun je zo terugvinden in het jodendom dus als je f*cking Nazi's zoekt weet je waar je ze kan vinden, druk bezig met nieuwe lebensraum te verwerven.

------

Zo eenvoudig is het dus.

Dus nogmaals, waar slaat het op om Fok! te ge(mis)bruiken als propagandaboard?
What are you but a blossoming, withering flower?
  zondag 27 juni 2004 @ 09:15:06 #221
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20221288
quote:
Op zondag 27 juni 2004 03:24 schreef Bridell het volgende:

[..]

WTF heeft dit met de oorlog in of bezetting van Irak te maken?

Propaganda maken kan iedereen -> Zionism = Nazism

Naast Hitlers derde rijk is er maar één ander land dat zich bezighoudt met reines blut en dat is Israel. Hitler's rassenleer en ubermenschen theorien kun je zo terugvinden in het jodendom dus als je f*cking Nazi's zoekt weet je waar je ze kan vinden, druk bezig met nieuwe lebensraum te verwerven.

------

Zo eenvoudig is het dus.

Dus nogmaals, waar slaat het op om Fok! te ge(mis)bruiken als propagandaboard?
Wat zeur je nu over propaganda Bridell?
Ik doe een bewering en wordt vervolgens uitgedaagd deze hard te maken door de 'argumentatie' van Harry_Sack. Kom met argumenten die deze informatie ontzenuwen. Terecht merk je op dat ook binnen het jodendom rassenverheerlijking opgeld doet. Dit ontzenuwt echter niet de bovenstaande berichtgeving waarimee ik aangeef dat het geen zin heeft om tegen de oorlog in Irak te zijn, vervolgens deze oorlog te koppelen met het probleem tussen joden en palestijnen in Israel en daarna te doneren aan Arafat. Leg mij eens uit hoe dit verband zit en waarom jij gelooft dat het verheerlijken van Yasser Arafat bijdraagt aan een oplossing van oorlog.

Gretta Duisenberg hoopte 6.000.000 handtekeningen binnen te halen.

Als je tegen oorlog bent vind ik het hypocriet om Arafat financieel te ondersteunen. Het lijkt me evident dat het hier on topic is om daar wat nader op in te gaan. Verder graag argumenten waarom je mij beschuldigd van het misbruiken van FOK! als propagandabord om de discussie over de zin ervan niet te hoeven aangaan. Ik belicht het ritueel van deze demo even en geef de (goed)gelovigen demo-marcheerders wat verifieerbare achtergrond informatie. Voor sommige mensen is dergelijke informatie een vies woord dat tot propaganda verklaard moet worden omdat het tegen hun geloof ingaat. Dan kan het in ieder geval nog als discutabel geprojecteerd worden.

Ieder mag zelf kiezen wat hij of zij met deze verifieerbare informatie doet, leven in een vrij land en het staat mensen vrij te geloven wat zij willen. Voordeel van een forum als dit is dat er discussie kan ontstaan over informatie en aangedragen argumentatie. Dat biedt mensen de kans om zonder schadelijk voortschrijdend inzicht propaganda te leren onderscheiden van contoleerbare informatie.

Zo klopt jouw opmerking bijvoorbeeld niet dat er maar één ander land is dat zich bezighoudt met zuiver bloed. Jemen en Saudi Arabië kunnen er ook wat van.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjun op 27-06-2004 11:09:00 ]
  zondag 27 juni 2004 @ 09:28:04 #222
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20221353
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:48 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

flauw om dat tijdens voetbal te bezigen, Sjun..
want?
[..]
  zondag 27 juni 2004 @ 09:56:27 #223
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20221514
quote:
Op zondag 27 juni 2004 09:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik doe een bewering en wordt vervolgens uitgedaagd deze hard te maken door de 'argumentatie' van Harry_Sack. Kom met argumenten die deze informatie ontzenuwen.
-knip-
Zolang de verhoudingen maar zo blijven liggen, vind ik het best

Ik ga hier niet op in, er is genoeg informatie te vinden die jouw argumentatie weer via een ophoping hopeloos in de knoop doen geraken en dat levert alleen maar de verkeerde energie op. Het is een rare stelling om te opperen dat Arafat door deze demonstratie financiele steun zou krijgen.

In dit geval denk ik dat het beste kunt zeggen: niet signaleren en dan demonstreren is misschien slechter voor een democratie dan denken dat het wel goed 'zit'.
De VN laat dit onderwerp ook stelselmatig negeren, dus ik denk niet dat wij er uit zullen komen..
  zondag 27 juni 2004 @ 11:04:58 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20222139
quote:
Op zondag 27 juni 2004 09:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Zeuren? Vanwaar deze etikettering? Belichting van dogma's is hoogstnoodzakelijk. Maar ik begrijp dat het monddood maken van discussiepartners wel makkelijker is om jouw religie over te brengen op anderen. Een religie die angstig lijkt op die tegenpolen. De link met Hitler en WO2 wordt ook door sommige gebruikt om aan te tonen hoe fout Israel bezig is. Jezelf scharen op dat niveau biedt geenzinds een opening tot een oplossing. Grootspraak leidt af van de inhoud. En de inhoud, dat Arafat en andere Palestijnen grote fouten maken, zich met verkeerde zaken bezighouden en misschien zelfs de meeste schuld dragen aan het ontbreken van vrede daar, die is wel aanwezig natuurlijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sidekick op 27-06-2004 11:17:25 ]
  zondag 27 juni 2004 @ 11:10:33 #225
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20222204
quote:

[..]

offtopic: nou herken ik je icoon. Die hadden z gister ook bij de demonstratie allen was dan ster outlined... dus geen vulling.
[..]
  zondag 27 juni 2004 @ 11:12:59 #226
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20222233
quote:
Op zondag 27 juni 2004 09:56 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Zolang de verhoudingen maar zo blijven liggen, vind ik het best
eens
quote:
Ik ga hier niet op in, er is genoeg informatie te vinden die jouw argumentatie weer via een ophoping hopeloos in de knoop doen geraken en dat levert alleen maar de verkeerde energie op. Het is een rare stelling om te opperen dat Arafat door deze demonstratie financiele steun zou krijgen.
het ging mji om de oneigenlijke koppeling tussen de oorlog in Irak en de problematiek tussen de joden en palestijnen in Israël waarbij Yasser Arafat voortdurend als lichtend ikoon naar voren geschoven wordt. Dat laatste nu zag ik graag wat nader worden belicht.
quote:
In dit geval denk ik dat het beste kunt zeggen: niet signaleren en dan demonstreren is misschien slechter voor een democratie dan denken dat het wel goed 'zit'.
De VN laat dit onderwerp ook stelselmatig negeren, dus ik denk niet dat wij er uit zullen komen..
Negeren is natuurlijk nooit goed. Ik ben dan ook een voorstander van het recht op demonstraties. Liefst zie ik dan echter naar aanleiding van de verhalen die daar gaan een meer volledige belichting met achtergrondinformatie voorbij komen opdat het mogelijk blijft uit zoveel mogelijk bronnen zelf afwegingen te kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 27-06-2004 17:22:02 ]
  zondag 27 juni 2004 @ 11:20:47 #227
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20222331
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zeuren? Vanwaar deze etikettering? Belichting van dogma's is hoogstnoodzakelijk. Maar ik begrijp dat het monddood maken van discussiepartners wel makkelijker is om jouw religie over te brengen op anderen. Een religie die angstig lijkt op die tegenpolen.
Ik werd eerst zelf geëtiketteerd doordat ik van propaganda werd beschuldigd. Volg even de links die ik ter verdediging op die beschuldiging aanbracht Sidekick.

Ik belicht juist de religie van de Arafatverering. Tegelijkertijd geef ik tegengas aan een poging mji te diskwalificeren als gesprekspartner door gebruik van de term propaganda. Vertel eens welke religie ik volgens jou promoot?
quote:
De link met Hitler en WO2 wordt ook door sommige gebruikt om aan te tonen hoe fout Israel bezig is. Jezelf scharen op dat niveau biedt geenzinds een opening tot een oplossing. Grootspraak leidt af van de inhoud.
Grootspraak blijkt uit de mogelijkheid tot verificatie Sidekick. Gezien je het nodig vond deze duiding te introduceren stel ik voor dat ieders uitlatingen ook met deze duiding gewogen worden zodat we allemaal scherp blijven.
quote:
En de inhoud, dat Arafat en andere Palestijnen grote fouten maken, zich met verkeerde zaken bezighouden en misschien zelfs de meeste schuld dragen aan het ontbreken van vrede daar, die is wel aanwezig natuurlijk.
Ik stel dan ook voor dat de koppeling tussen de Iraakse en de joods-palestijnse situatie gewoon losgelaten wordt en beide situaties in het volle licht blijven staan.
pi_20222408
quote:

[..]

Nee, voor die mensen die menen dat, voorafgaand aan de stichting van Israel, de Joden altijd welkom waren daar;
die niet weten hoe het komt dat de gematigde Arabieren zwijgen;
die niet weten waar Arafat zijn zwijnentrekjes werkelijk vandaan heeft.

Overigens is het niet ''een enkele Arabische groepering.'' Syrie en Egypte zijn schurkenstaten wat dit betreft.
pi_20222667
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:20 schreef sjun het volgende:

[..]
Ik stel dan ook voor dat de koppeling tussen de Iraakse en de joods-palestijnse situatie gewoon losgelaten wordt en beide situaties in het volle licht blijven staan.
Sjonge jonge zelden heb ik hier op Fok z'on duidelijk en scherpe vertaling gezien van het midden oosten conflict.

Zeer goede research, en het doet goed te zien dat je gebruikt maakt van verschillende objectieve bronnen zoals oa het NRC.

Sjun, keep up the good work.
  zondag 27 juni 2004 @ 12:01:58 #230
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20222970
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:20 schreef sjun het volgende:

[..]

Zeker, dat is imho het meest stupide aan deze demonstratie ja.
pi_20265189
Ik was dus in Amsterdam toevallig en zag die kneuzen daar ook staan op de Dam. Wat een stelletje anitsemitische teringhonden zeg. Volgens mij was er niet eentje bij die werk had en ook had het allemaal weinig te doen met Irak. Toeristen vroegen wat die Palestijnse vlaggen te maken hadden met Irak. Antisemitisme was dus weer eens de verborgen agenda van dit werkloze krakerstuig.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:04:53 #232
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20286305
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 23:21 schreef sjun het volgende:
[..]
Dit is interesante leesvoer, en een geschiedenis die ik niet kende van de tweede wereld oorlog hoewel sommige bronnen die je geeft propaganda sites zijn. Speciaal de samen vatting van William Ziff is interesant hoewel de samenvating van de site http://www.twf.org/News/Y1998/JewsArabs.html een andere weergave en geluid heeft dan jouw samenvating.

zoals..
quote:
Ziff's book (which was published first in l938 but probably took three or four years of research to write) documents how the British "created" the opposition to Zionism and that up until these so-called "radical Arab leaders" came into the picture, most Arab residents of Palestine wanted nothing more than to live in peace and prosperity with the Jews which they believed was their good fortune.

"The Moslem religious leaders, the Mufti, was openly friendly. Throughout Arabia, the chiefs were for the most part distinctly pro- Zionist: and in Palestine the peasantry were delighted at every prospect of Jewish settlement near their villages. Commercial intercourse between Arab and Jew was constant and steady." pp.13

"The Arab National Movement was hated by the huge Levantine population who continued to regard themselves simply as Ottoman subjects, looked to the strong, influential Zionist Organization for sympathy and assistance."

"Hussein of the Hejaz looked to the Zionists for the financial and scientific experience of which the projected Arab state would standly badly in need. In May 1918, Dr. Chaim Weizmann and Hussein of the Hejaz met in Cairo where the latter spoke of mutual cooperation between Jews and Arabs in Palestine. In early l9l9 a Treaty of Friendship was signed to provide for "the closest possible collaboration in the development of the Arab state and the coming Jewish Commonwealth of Palestine. On March 3, l9l9, another Arab leader, Feisal, son of Sherif, wrote: "We wish the Jews a most hearty welcome home."

If Ziff's words are accurate, there was no Arab opposition to Jewish immigration to Palestine at least as far back as 1919.
more.. http://www.twf.org/News/Y1998/JewsArabs.html

Jammer dat je dat soort dingen er niet bij haalt. Maar inderdaad Arafat heef een niet zo zuivere familie en aan zijn goede bedoelingen kan zeker getwijfeld worden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:24:08 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20290178
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik was dus in Amsterdam toevallig en zag die kneuzen daar ook staan op de Dam. Wat een stelletje anitsemitische teringhonden zeg. Volgens mij was er niet eentje bij die werk had en ook had het allemaal weinig te doen met Irak. Toeristen vroegen wat die Palestijnse vlaggen te maken hadden met Irak. Antisemitisme was dus weer eens de verborgen agenda van dit werkloze krakerstuig.
Het was op een zaterdag, dus je kan nooit weten wie er wel of geen werk hebben.

Daarnaast is het opkomen voor de Palestijnen en het zwaaien met Palestijnse vlaggen erg dom in een demonstratie tegen de oorlog in Irak, maar het is geen antisemitisme.

Althans, het is zeer kort door de bocht om aan de hand van deze demo te concluderen dat de demonstranten werkloos en antisemitisch zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')