abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2004 @ 12:21:55 #1
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20061828
Hallo!

Ik liep vanmorgen in de stad en daar zag ik een aantal posters. Plaat erop van die bekende foto: Irakese gevangene als kerstboom met daarboven de leus: "geen leugens meer". Verder stond erop dat er een demonstratie was tegen de oorlog in Irak, op zaterdag 25 juni, om 13:00 op de dam in Amsterdam.

Weet iemand hier iets meer van en ga je heen ja of nee? Of denk je erover om heen te gaan?

Ik ben zelf nog nooit op een demonstratie geweest omdat ik het altijd vrij zinloos vind, en meestal is de opkomst ontzettend gering dus dan is het ook een aanfluiting. Maar deze poster zette me toch wel aan het denken, misschien ga ik erheen. Ik vind de oorlog in Irak ook te lang duren, en de verhalen die je leest erover (niet in de gewone media maar vooral op internet, of in de nieuwste nieuwe revu al valt dat verhaal nog mee) gaan gewoon veel te ver: er wordt echt niks opgelost, en de reden van het uiteindelijke invallen van Irak bleek achteraf ook bull. En de martelpraktijken of vervelende foto´s die dan uiteindelijk wel doordringen tot het grote publiek is maar het topje van de ijsberg.
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!

Nouja, ik wilde in ieder geval even melding maken hiervan, mochten er mensen bijzitten die heen zouden willen: je kan nu nog eens verder op internet kijken voor meer informatie, en besluiten of je er heen gaat of niet. Je bent in ieder geval op de hoogte gesteld dat er een demonstratie georganiseerd wordt.
"... she kidnapped herself."
pi_20062066
Weet iemand hier iets meer van en ga je heen ja of nee? Of denk je erover om heen te gaan?

1- Ja
2- Nee
3- Nee

...
pi_20062087
ik ben niet tegen de oorlog in irak, dus ik heb er weinig te zoeken vrees ik
pi_20062100
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:30 schreef Koos Voos het volgende:
1- Ja
2- Nee
3- Nee
Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.
pi_20062173
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:32 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank U
pi_20062275
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:35 schreef Koos Voos het volgende:
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank U
Joh, een stuk of dertig van die typjes..
Gaan ze waarschijnlijk weer voor het Krasnapolsky staan en dan heel hard "kankerjodenhotel" roepen.

(Dat zijn trouwens de slimsten van de klas)
pi_20062591
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:21 schreef MoonBaby het volgende:
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!.
Ja, dat hebben we gezien voor aanvang van de oorlog. .

Bovendien zou dat ook nog ongrondwettelijke invloed zijn.
pi_20062793
Huh, de oorlog is toch al anderhalf jaar geleden?
pi_20062833
Dit:

´

doet zieke geesten als de mijne overigens vermoeden dat dit van elders komt. En ook de gewild-spontane toon draag daartoe bij.
pi_20062843
Wat wil men met deze demonstratie trouwens precies bereiken? Onmiddelijke terugtrekking van alle buitenlandse troepen uit Irak of iets dergelijks? Zullen de inwoners van Irak ongetwijfeld erg blij mee zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_20062954
Ik zou graag weten wat de gemiddelde inwoner van Al-Muthanna hiervan vindt.

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 21 juni 2004 @ 13:09:27 #12
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063047
dit vond ik op hun site (nav wat willen ze precies bereiken):
quote:
ZATERDAG 26 JUNI DEMONSTRATIE 13:00 Dam Amsterdam

TROEPEN UIT IRAK!
Geen leugens meer!
Stop de bezetting van Irak en Palestina!

Er worden door de bezettingsmacht op grote schaal misdaden gepleegd in Irak. Het bloedbad in Fallujah en de onthullingen over martelingen in de gevangenissen laten de ware aard van de bezetting zien. De VS willen tegen elke prijs hun macht in de regio vestigen met alle gevolgen vandien. Een voortzetting van de bezetting onder VN-vlag zal hier niets aan veranderen. Daarbij heeft de onvoorwaardelijke steun van Bush aan Israël Sharon een vrijbrief gegeven om de onderdrukking van de Palestijnen verder op te voeren en door te gaan met de bouw van de apartheidsmuur. Deze oorlogspolitiek heeft geleid tot een verdere destabilisering van het Midden-Oosten en een onveiligere wereld voor ons allemaal.

De hele bezetting is gebaseerd op leugens. Er waren geen massavernietigingswapens in Irak en er is geen verband met de aanslagen van Al Qaida. De bewijsvoering was verzonnen. De duizenden doden en gevangenen, martelingen en bombardementen hebben laten zien dat deze oorlog niet over democratie of bevrijding gaat. Daarbij heeft de bezetting de voedingsbodem voor terrorisme alleen maar vergroot.

Terwijl kostbare honderden miljarden worden verspild aan deze misdadige bezetting hebben regeringsleiders tegen hun eigen bevolking gelogen. Bush, Blair en Balkenende mogen op dit punt hun verantwoordelijkheid niet ontlopen. De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

Op zaterdag 26 juni - vier dagen voor de zogenaamde machtsoverdracht - begint een internationale week van actie tegen de bezetting. Op die dag gaan we ook in Nederland de straat op om onze woede en verontwaardiging te tonen. Sluit je aan bij dit initiatief: mobiliseer en demonstreer mee!

Comite 26 Juni
Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:12:13 #13
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063130
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit:

´

doet zieke geesten als de mijne overigens vermoeden dat dit van elders komt. En ook de gewild-spontane toon draag daartoe bij.
ehm doel je op mijn OP? Leg dan graag even uit wat je precies bedoeld.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:16:29 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20063229
het wordt een grote flop.... reken op een paar honderd (misschien nog niet eens) anti globalisten, relschoppers, beroepsdemonstranten, milieu activisten en overjarige hippies.

Het doel van de demonstratie is achterhaald en zinloos... ik zou niet met een dergelijk groep mensen geasocieerd willen worden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20063250
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef MoonBaby het volgende:
[..]

Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
Waaruit leidt je deze steeds groter wordende negativiteit precies af? Ik heb nog geen representatieve peiling onder de bevolking gezien. Uit aanslagen kun je niet erg veel afleiden. Irak is momenteel het walhalla in het middenoosten voor onze fundamentalistische moslimvrienden. Ik was vantevoren geen groot voorstander van de neoconservatieve actie om Irak te neutraliseren, maar het zou op dit moment erg stom zijn om het al instabiele Irak aan haar lot over te laten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 21 juni 2004 @ 13:19:56 #16
9713 Eightball
In control.
pi_20063323
quote:
Verhaal
What the fuck?
Zijn ze van het 'het-gaat-alleen-om-de-olie-argument' afgestapt?
pi_20063428
De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

Zeer juist: Aznar is weggestemd, niet weggedemonstreerd.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:25:01 #18
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063474
@monolith, hoe zie je dat voor je een representative peiling van de bevolking daar zelf? Ik leid het niet af van de berichten over aanslagen, maar vanwege het feit dat meerdere (ook hogere) militaire mensen hun ontslag nemen omdat ze de gang van zaken op z'n zachtst gezegd vreemd vinden. Inderdaad is het niet verstandig om het instabiele Irak aan haar lot over te laten daar heb je gelijk in.
pi_20063516
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:23 schreef Johan_de_With het volgende:
De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.

Zeer juist: Aznar is weggestemd, niet weggedemonstreerd.
En dan nog over zijn leugens over 11 maart. Hiervoor leek hij de verkiezingen te gaan winnen.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 21 juni 2004 @ 13:26:53 #20
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063524
@johandewith

Doelde je nou op mijn OP?
pi_20063561
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:26 schreef MoonBaby het volgende:
@johandewith

Doelde je nou op mijn OP?
Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:29:24 #22
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063590
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.
Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.
pi_20063607
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:29 schreef MoonBaby het volgende:

[..]

Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.
Ik ben niet teleur gesteld. Integendeel.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:31:45 #24
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20063653
cool!
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:55:29 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20064267
ik ga niet, was voor de oorlog (VN verband) en nu het is afgelopen ben ik voor de stabilisatiemacht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20064373
quote:
[..]

De Nederlanders doen het erg goed in Irak. Daar zijn ook de irakezen het over eens. Ze willen graag dat de Nederlanders blijven, omdat ze zulk goed werk doen. Ze zorgen voor veiligheid, maar ook voor het opbouwen van het land (werkzaamheden; opleiden politie; etc).

De Amerikanen verkloten het zwaar, maar de Nederlanders, Britten en andere landen doen erg goed werk. Vindt jij het goed om ons terug te trekken uit een gebied dat onze steun nodig heeft en dat zal vervallen als we ons terug trekken (machtsvacuum; de opbouw van het land wordt verstoord; geen stabiliteit meer)?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 21 juni 2004 @ 14:26:32 #27
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20065065
Ik heb de posters ook zien hangen, en vind dit altijd een goed initiatief, ware het niet dat Parkpop dan ook is, er niet bepaald keuzes te maken zijn op dit moment en ik nu eigenlijk wel vind, dat als we er dan toch zitten, Irak de steun nodig heeft.
Uit humaan oogpunt, heeft de IS wat mij betreft een beetje gelijk.

Dit soort demonstraties heeft eigenlijk alleen maar succes op het moment dat de grote partijen voor de keuze staan: ja dan nee.

Voor de liefhebber, de poster:

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 21 juni 2004 @ 14:28:37 #28
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20065124
De oorlog is toch allang al afgelopen
  maandag 21 juni 2004 @ 14:29:30 #29
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20065145
Ik denk dat deze demonstratie net zo succesvol zal zijn als de vorige.
  maandag 21 juni 2004 @ 14:32:08 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20065200
ze trekken palestina er ook nog maar bij in de hoop dat er nog wat Abou Jahjah aanhangers komen... ik denk dat zelfs de SP zich niet aan deze dubieuze demonstratie zal wagen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 juni 2004 @ 14:43:58 #31
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20065503
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze trekken palestina er ook nog maar bij in de hoop dat er nog wat Abou Jahjah aanhangers komen... ik denk dat zelfs de SP zich niet aan deze dubieuze demonstratie zal wagen.
Punt Amsterdam (=sp)

..
Volgende week zaterdag (26 juni) organiseren ook enkele organisaties een demonstratie in Amsterdam tegen de bezetting. Vanaf 13.00 op de Dam.
pi_20065591
En al die idealisten denken dat er in Irak niemand meer opgetuigd zal worden als kerstboom wanneer maar de slechte neo-kolonialisten zich hebben verwijderd. .

Dag jongens. Nog een leuk plaatje uit Palestina:

pi_20065846
Ik denk dat ik mijzelf ga opblazen in het midden van die demonstratie aangezien die smerige nederlanders Apeldoorn bezet houden
pi_20065881
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
En al die idealisten denken dat er in Irak niemand meer opgetuigd zal worden als kerstboom wanneer maar de slechte neo-kolonialisten zich hebben verwijderd. .

Dag jongens. Nog een leuk plaatje uit Palestina:

[afbeelding]
Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?
pi_20065910
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:57 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?
Nee, integendeel.
pi_20066001
ok

[ Bericht 98% gewijzigd door UnderWorld_ op 21-06-2004 15:02:13 ]
pi_20066581
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk dat ik mijzelf ga opblazen in het midden van die demonstratie aangezien die smerige nederlanders Apeldoorn bezet houden
pi_20066599
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
pi_20066708
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
Welke leugens bedoel je?

Nederland gebruikt de volgende argumenten voor het sturen van de huidige stabiliteitsmacht:

-Het zorgen voor stabiliteit.
-Het helpen met de wederopbouw van Irak.

Beide worden uitgevoerd door de militairen. Dat is echt geen leugen.
  maandag 21 juni 2004 @ 15:29:48 #40
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20066735
quote:
Dat is wel zo, maar dan had met name de Partij van de Arbeid moeten reageren op de demonstratie in februari vorig jaar. Toen Nederland er zogezegd nog niet helemaal over uit was of het wel zo'n goed idee was om Irak te 'beveiligen'. Nu ligt Irak in puin en zou het misdadiger zijn om het verwarde Iraakse volk maar aan de anarchie over te laten, dan een klein beetje steun te geven. Het is nu te laat om te zeggen, zoek het maar uit met je smerige olie-oorlog
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 15:54:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20067327
quote:
noem is een voorbeeld dan waar de nieuwe politiek de mensen heeft voorgelogen inzake irak?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:57:16 #42
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20067407
Meningen blijven verschillend over het wel of niet (meer) welkom zijn van de nederlandse millitairen in Irak. Helpen aan wederopbouw en stabiliteit klinkt heel nobel, maar volgens mij is het doel van Amerika niet echt loslaten van Irak als er ooit al stabiliteit bereikt wordt. Volgens mij is hun doel Irak als basis gebruiken, om andere landen aan te vallen waar mogelijk de "terroristen" zich ophouden... schiet me er niet op lek hoor, de tijd zal het leren.

Ben iig blij dat ik niemand in mijn familie of vriendenkring heb zitten die naar dat gebied moeten gaan, of er nog eens 8 maanden in moeten verblijven.

Iedereen proeft gewoon dat de oorlog in Irak niet gerechtvaardigd is. Onder het mom van terrorismebestrijding en massavernietigingswapens is het zaakje gestart, en het lijkt er steeds meer en meer op dat dat allemaal gelul was (Ik zeg niet dat ik een voorstander was van Saddam hoor). Export van opium is sinds de Amerikanen er zijn met 60% toegenomen, jaaa gaat lekker allemaal, goed winstgevend om over de olie nog maar te zwijgen.

Ik weet niet of de demonstratie in Amsterdam op zaterdag een oplossing is, maar het standpunt van nederland ten aanzien van de oorlog mag naar mijn idee wel wat aangepast worden. Er heerst nog veel te veel een cultuur van dat Amerika de baas is en dat er aan hun feiten en oordelen geen twijfels mogen bestaan.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:00:16 #43
9713 Eightball
In control.
pi_20067486
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
om over de olie nog maar te zwijgen.
Nee, vertel eens?
Wat is er met de olie?
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 16:00:32 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20067493
4 maanden maximaal (8 maanden = 2 detachementen)
pi_20067551
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
Meningen blijven verschillend over het wel of niet (meer) welkom zijn van de nederlandse millitairen in Irak. Helpen aan wederopbouw en stabiliteit klinkt heel nobel, maar volgens mij is het doel van Amerika niet echt loslaten van Irak als er ooit al stabiliteit bereikt wordt. Volgens mij is hun doel Irak als basis gebruiken, om andere landen aan te vallen waar mogelijk de "terroristen" zich ophouden... schiet me er niet op lek hoor, de tijd zal het leren.
Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.
quote:
Iedereen proeft gewoon dat de oorlog in Irak niet gerechtvaardigd is. Onder het mom van terrorismebestrijding en massavernietigingswapens is het zaakje gestart, en het lijkt er steeds meer en meer op dat dat allemaal gelul was (Ik zeg niet dat ik een voorstander was van Saddam hoor).
Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.
quote:
Export van opium is sinds de Amerikanen er zijn met 60% toegenomen, jaaa gaat lekker allemaal, goed winstgevend om over de olie nog maar te zwijgen.
Amerika staat ook zo positief tegenover drugs
quote:
Ik weet niet of de demonstratie in Amsterdam op zaterdag een oplossing is, maar het standpunt van nederland ten aanzien van de oorlog mag naar mijn idee wel wat aangepast worden. Er heerst nog veel te veel een cultuur van dat Amerika de baas is en dat er aan hun feiten en oordelen geen twijfels mogen bestaan.
Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:13:15 #46
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20067839
Normaal hou ik niet zo van een hele post quoten maargoed daar gaatie:
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:03 schreef UnderWorld_ het volgende:

Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.
slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?
quote:

Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.
Amerika staat ook zo positief tegenover drugs
Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?
quote:
Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.
Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:21:56 #47
9713 Eightball
In control.
pi_20068065
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
de olie in handen hebben
Kom eens met bronnen en cijfers.
quote:
maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
Over welke oorlog heb je het?
pi_20068162
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
Normaal hou ik niet zo van een hele post quoten maargoed daar gaatie:
[..]

slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?
De olie is NIET in handen van de Amerikanen. De Irakezen krijgen ALLE opbrengsten. Echt. Laatst was nog in het nieuws dat de Iraakse minister zei dat Irak enorm veel geld heeft verloren door terroristen die pijpleidingen opgeblazen hebben.

Amerika wordt geregeerd door conservatieven. En als conservatieven ergens om bekend staan, dan is het wel drugs. Ze gooien miljarden (echt heel veel geld) elk jaar in de bestrijding van drugs (voor een klein beetje softdrugs kan je al tientallen jaren de cel in).

De Nederlanders zijn gevraagd om naar Irak te komen door de Britten. Ze opereren onder het commando van de Britten. Het is echter niet zo dat ze direct orders moeten opvolgen. Ze zijn een gebied toegewezen waar ze de orde moeten handhaven, naar eigen inzicht.
quote:
[..]

Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?
Instabiliteit. Daar maken criminele organisatie makkelijk gebruik van. Het terugtrekken van de troepen zorgt voor nog meer Instabiliteit. ...
quote:
[..]

Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
Het is door de minister van Defensie (Nederland) herhaald. Nederland kan naar eigen inzicht beslissingen maken om de stabiliteit in het gebied te garanderen. En de oorlog tegen terrorisme zal duren zolang er verschillen zijn van inzicht tussen verschillende groepen. De oorlog tegen het leger van Saddam is al lang over.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:27:50 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20068213
Ik ben eerder wel naar twee demonstraties geweest (één voor de oorlog en één in mei (?!) ). De laatste keer vond ik het ook heel lastig: ik was erg tegen de oorlog voor deze begon, maar op het moment dat "we" ( ) er zaten leek het me niet direct kies om daar van het één op het andere moment te vertrekken. Ik ben uiteindelijk tóch gegaan omdat ik het vreselijk oneens ben met de manier waarop het allemaal gaat: de verkeerde motieven en de veel te grote rol van de Amerikanen, waarmee precies het tegenovergestelde wordt bereikt van wat je graag zou willen: een zeer onrustig MO (om maar te zwijgen over de rest van de wereld).

Punt is (dat zie je in zo'n topic als dit ook alweer) dat verreweg de meeste mensen ervoor kiezen de zaken zwart-wit te zien: Saddam is weg, dus was de oorlog gerechtvaardigd, en iedereen die daartegen was moet wel een Saddam-knuffelaar zijn... Is minimaal zo kortzichtig als nu daar onmiddellijk de boel in de steek laten, imho.

En nee, mensen die naar zo'n demonstratie komen zijn dus niet allemaal langharig tuig, werkeloos, arnarchist of iets in die hoek (makkelijk hè, hokjes ). Zoals bij ieder evenement lopen er een aantal dwazen tussen (meestal de eersten die ze op tv laten zien) en bestaat de meerderheid uit mensen die daar staan omdat ze bezorgd en/of kritisch zijn over wat er gebeurd.

Of het zin heeft? Ook zo'n vraag...
Ik zou het niet weten. Thuisblijven heeft dat in ieder geval niet en ik vond het prettig ergens te zijn onder mensen die zich óók betrokken voelen.

Ik kan er zaterdag niet bijzijn, maar veel plezier/succes!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:30:57 #50
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20068301
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat deze demonstratie net zo succesvol zal zijn als de vorige.
Nou, de vorige keer waren er meer mensen dan ik dacht. En dat was heel vervelend want toen moest ik met m'n fiets tussen al die josti's door.

Maar ik denk dat het nu wel een lachwekkend zooitje ongeregeld zal worden met voornamelijk heel hard schreeuwende Internationale Socialisten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')