Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:30 schreef Koos Voos het volgende:
1- Ja
2- Nee
3- Nee
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank Uquote:Op maandag 21 juni 2004 12:32 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zal wel weer net zo druk worden als de vorige keer.
Joh, een stuk of dertig van die typjes..quote:Op maandag 21 juni 2004 12:35 schreef Koos Voos het volgende:
relschoppende Marokkaantjes met Palestijnse vlaggen.. nee dank U![]()
Ja, dat hebben we gezien voor aanvang van de oorlog.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:21 schreef MoonBaby het volgende:
Als gewone burger heb je ook naar mijn idee ook alleen maar invloed op dit soort besluiten van de regering door echt massaal te gaan demonstreren, of handtekeningetjes verzamelen ofzo... correct me if I´m wrong!.
Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.quote:ZATERDAG 26 JUNI DEMONSTRATIE 13:00 Dam Amsterdam
TROEPEN UIT IRAK!
Geen leugens meer!
Stop de bezetting van Irak en Palestina!
Er worden door de bezettingsmacht op grote schaal misdaden gepleegd in Irak. Het bloedbad in Fallujah en de onthullingen over martelingen in de gevangenissen laten de ware aard van de bezetting zien. De VS willen tegen elke prijs hun macht in de regio vestigen met alle gevolgen vandien. Een voortzetting van de bezetting onder VN-vlag zal hier niets aan veranderen. Daarbij heeft de onvoorwaardelijke steun van Bush aan Israël Sharon een vrijbrief gegeven om de onderdrukking van de Palestijnen verder op te voeren en door te gaan met de bouw van de apartheidsmuur. Deze oorlogspolitiek heeft geleid tot een verdere destabilisering van het Midden-Oosten en een onveiligere wereld voor ons allemaal.
De hele bezetting is gebaseerd op leugens. Er waren geen massavernietigingswapens in Irak en er is geen verband met de aanslagen van Al Qaida. De bewijsvoering was verzonnen. De duizenden doden en gevangenen, martelingen en bombardementen hebben laten zien dat deze oorlog niet over democratie of bevrijding gaat. Daarbij heeft de bezetting de voedingsbodem voor terrorisme alleen maar vergroot.
Terwijl kostbare honderden miljarden worden verspild aan deze misdadige bezetting hebben regeringsleiders tegen hun eigen bevolking gelogen. Bush, Blair en Balkenende mogen op dit punt hun verantwoordelijkheid niet ontlopen. De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.
Op zaterdag 26 juni - vier dagen voor de zogenaamde machtsoverdracht - begint een internationale week van actie tegen de bezetting. Op die dag gaan we ook in Nederland de straat op om onze woede en verontwaardiging te tonen. Sluit je aan bij dit initiatief: mobiliseer en demonstreer mee!
Comite 26 Juni
ehm doel je op mijn OP? Leg dan graag even uit wat je precies bedoeld.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit:
´
doet zieke geesten als de mijne overigens vermoeden dat dit van elders komt. En ook de gewild-spontane toon draag daartoe bij.
Waaruit leidt je deze steeds groter wordende negativiteit precies af? Ik heb nog geen representatieve peiling onder de bevolking gezien. Uit aanslagen kun je niet erg veel afleiden. Irak is momenteel het walhalla in het middenoosten voor onze fundamentalistische moslimvrienden. Ik was vantevoren geen groot voorstander van de neoconservatieve actie om Irak te neutraliseren, maar het zou op dit moment erg stom zijn om het al instabiele Irak aan haar lot over te laten.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef MoonBaby het volgende:
dit vond ik op hun site (nav wat willen ze precies bereiken):
[..]
Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
What the fuck?quote:Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef MoonBaby het volgende:
Verhaal
En dan nog over zijn leugens over 11 maart. Hiervoor leek hij de verkiezingen te gaan winnen.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:23 schreef Johan_de_With het volgende:
De anti-oorlogsbeweging in Spanje heeft wat dat betreft het goede voorbeeld getoond: Aznar is weggestemd voor zijn leugens en zijn steun aan Bush. Wij willen niet dat Nederland nog langer onderdeel is van de misdaden in Irak. Daarom eisen we een einde aan de bezetting en het terugtrekken van de troepen.
Zeer juist: Aznar is weggestemd, niet weggedemonstreerd.
Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:26 schreef MoonBaby het volgende:
@johandewith
Doelde je nou op mijn OP?
Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Het leek een beetje gefabriceerd om dat nu eens aan iedereen te vertellen.
Ik ben niet teleur gesteld. Integendeel.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:29 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Sorry om je teleur te stellen. Ik heb met die posters of organisatie niks te maken. Zoals ik al aangaf in mijn OP, was alleen ter informatie bedoeld.
De Nederlanders doen het erg goed in Irak. Daar zijn ook de irakezen het over eens. Ze willen graag dat de Nederlanders blijven, omdat ze zulk goed werk doen. Ze zorgen voor veiligheid, maar ook voor het opbouwen van het land (werkzaamheden; opleiden politie; etc).quote:Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef MoonBaby het volgende:
[..]
Ik weet niet of de bevolking van Irak er blij mee is als de troepen vertrekken. Toch wordt de negativiteit van de bevolking tegenover de troepen wel steeds groter en groter dus daar kun je je vraagtekens bij zetten.
Punt Amsterdam (=sp)quote:Op maandag 21 juni 2004 14:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze trekken palestina er ook nog maar bij in de hoop dat er nog wat Abou Jahjah aanhangers komen... ik denk dat zelfs de SP zich niet aan deze dubieuze demonstratie zal wagen.
Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
En al die idealisten denken dat er in Irak niemand meer opgetuigd zal worden als kerstboom wanneer maar de slechte neo-kolonialisten zich hebben verwijderd..
Dag jongens. Nog een leuk plaatje uit Palestina:
[afbeelding]
Nee, integendeel.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:57 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je was tegen het afzetten van de massamoordenaar Saddam Houssein Johan?
quote:Op maandag 21 juni 2004 14:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk dat ik mijzelf ga opblazen in het midden van die demonstratie aangezien die smerige nederlanders Apeldoorn bezet houden
Welke leugens bedoel je?quote:Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
Dat is wel zo, maar dan had met name de Partij van de Arbeid moeten reageren op de demonstratie in februari vorig jaar. Toen Nederland er zogezegd nog niet helemaal over uit was of het wel zo'n goed idee was om Irak te 'beveiligen'. Nu ligt Irak in puin en zou het misdadiger zijn om het verwarde Iraakse volk maar aan de anarchie over te laten, dan een klein beetje steun te geven. Het is nu te laat om te zeggen, zoek het maar uit met je smerige olie-oorlogquote:Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
We zijn en masse vergeten dat er leugens zijn verkondigd? Dat is nieuwe politiek ofzo, de mensen voorliegen?
noem is een voorbeeld dan waar de nieuwe politiek de mensen heeft voorgelogen inzake irak?quote:Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
Nee, vertel eens?quote:Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
om over de olie nog maar te zwijgen.
Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:57 schreef MoonBaby het volgende:
Meningen blijven verschillend over het wel of niet (meer) welkom zijn van de nederlandse millitairen in Irak. Helpen aan wederopbouw en stabiliteit klinkt heel nobel, maar volgens mij is het doel van Amerika niet echt loslaten van Irak als er ooit al stabiliteit bereikt wordt. Volgens mij is hun doel Irak als basis gebruiken, om andere landen aan te vallen waar mogelijk de "terroristen" zich ophouden... schiet me er niet op lek hoor, de tijd zal het leren.
Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.quote:Iedereen proeft gewoon dat de oorlog in Irak niet gerechtvaardigd is. Onder het mom van terrorismebestrijding en massavernietigingswapens is het zaakje gestart, en het lijkt er steeds meer en meer op dat dat allemaal gelul was (Ik zeg niet dat ik een voorstander was van Saddam hoor).
Amerika staat ook zo positief tegenover drugsquote:Export van opium is sinds de Amerikanen er zijn met 60% toegenomen, jaaa gaat lekker allemaal, goed winstgevend om over de olie nog maar te zwijgen.
Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.quote:Ik weet niet of de demonstratie in Amsterdam op zaterdag een oplossing is, maar het standpunt van nederland ten aanzien van de oorlog mag naar mijn idee wel wat aangepast worden. Er heerst nog veel te veel een cultuur van dat Amerika de baas is en dat er aan hun feiten en oordelen geen twijfels mogen bestaan.
slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?quote:Op maandag 21 juni 2004 16:03 schreef UnderWorld_ het volgende:
Daarvoor had Amerika Koeweit en SA al, een slecht argument. En je haalt telkens de Amerikanen en Nederlanders door elkaar. De Irakezen zijn zeer positief over de Nederlanders. Het aantal incidenten bewijst dat.
Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?quote:
Het argument dat Saddam een massamoordenaar is, is al genoeg om hem af te zetten.
Amerika staat ook zo positief tegenover drugs
Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.quote:Nederland staat dan wel onder commando van de Britten, ze mogen zelf beslissingen maken in de provincie waar ze opereren. Autonoom beslissingen maken. Het Nederlandse standpunt is gericht op het helpen van de mensen in Irak, dat hoeft van mij totaal niet te veranderen.
Kom eens met bronnen en cijfers.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
de olie in handen hebben
Over welke oorlog heb je het?quote:maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
De olie is NIET in handen van de Amerikanen. De Irakezen krijgen ALLE opbrengsten. Echt. Laatst was nog in het nieuws dat de Iraakse minister zei dat Irak enorm veel geld heeft verloren door terroristen die pijpleidingen opgeblazen hebben.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:13 schreef MoonBaby het volgende:
Normaal hou ik niet zo van een hele post quoten maargoed daar gaatie:
[..]
slecht argument nu ze met Irak de olie in handen hebben en lucratieve export van opium? Ik haal de Nederlanders en Amerikanen niet door elkaar, maar Nederlandse troepen opereren toch ook niet los van de amerikanen?
Instabiliteit. Daar maken criminele organisatie makkelijk gebruik van. Het terugtrekken van de troepen zorgt voor nog meer Instabiliteit. ...quote:[..]
Zoals ik zei, ik ben geen voorstander van Saddam. En hoe verklaar jij de toename in drugsexport sinds de Amerikanen daar zijn?
Het is door de minister van Defensie (Nederland) herhaald. Nederland kan naar eigen inzicht beslissingen maken om de stabiliteit in het gebied te garanderen. En de oorlog tegen terrorisme zal duren zolang er verschillen zijn van inzicht tussen verschillende groepen. De oorlog tegen het leger van Saddam is al lang over.quote:[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat zo is, dat autonoom beslissingen maken. Helpen van mensen in Irak hoeft van mij ook niet te veranderen, maar door deze oorlog langer te laten duren wordt Irak helemaal niet geholpen.
Nou, de vorige keer waren er meer mensen dan ik dacht. En dat was heel vervelend want toen moest ik met m'n fiets tussen al die josti's door.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk dat deze demonstratie net zo succesvol zal zijn als de vorige.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |