abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19710138
Serieus. Als ik voor iedere keer dat ik lees dat iemand waarschuwd tegen glaasje draaien een eurocent kreeg....

Zolangzamerhand begin ik aardig nieuwschierig te worden. Als het er zo dik inzit dat je problemen ermee kan/gaat krijgen waarom is dat fenomeen nog niet wetenschappelijk onderzocht?

En waarom moet je dit eigenlijk met zijn tweeen doen?

Nee ik ben zelf (nog) niet van plan om het uit te proberen. Ik ben nogal een laffaard op dat gebied Maar het intrigeerd. Is het niet gewoon zo dat zoveel mensen dingen zien omdat ze er zo erg voor gewaarschuwd worden?
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_19710301
ghe als je er klaar voor bent dan doe ik met je mee... om eens en voor altijd te bewijzen dat het onzin is...
wat is het eigenlijk
Er kan er maar 1 de beste zijn.
pi_19710335
Ik zou mezelf eerst inlezen op dit gebied voor ik mezelf eraan zou wagen.
pi_19710370
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:47 schreef Dementor het volgende:
Ik zou mezelf eerst inlezen op dit gebied voor ik mezelf eraan zou wagen.
thank you for proving TS his point.
Op dinsdag 29 juni 2004 23:04 schreef TrenTs het volgende:
Het zit je ook allemaal niet mee hè? Eerst je geboorte, nu dit weer
  maandag 7 juni 2004 @ 19:51:25 #5
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_19710407
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:46 schreef GeneralFailure het volgende:
ghe als je er klaar voor bent dan doe ik met je mee... om eens en voor altijd te bewijzen dat het onzin is...
wat is het eigenlijk
Lekker snugger, eerst beweren dat het onzin is en vervolgens weet je geen eens wat het inhoudt
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  maandag 7 juni 2004 @ 19:51:39 #6
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19710412
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:39 schreef Giza het volgende:
Serieus. Als ik voor iedere keer dat ik lees dat iemand waarschuwd tegen glaasje draaien een eurocent kreeg....
men praat elkaar graag na, van de 1000 die je waarschuwen heeft misschien 1 het ooit echt gedaan.... ook ik geloof er geen zak van, en al helemaal niet als iemand gaat waarschuwen en vervolgens de waarschuwing niet eens toelicht (xyz:"het is gewoon gevaarlijk" )
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_19710443
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:51 schreef stukovich het volgende:

[..]

Lekker snugger, eerst beweren dat het onzin is en vervolgens weet je geen eens wat het inhoudt
ik weet niet hoe het moet bedoel ik dan... sorry my bad
  maandag 7 juni 2004 @ 19:55:40 #8
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19710502
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:53 schreef GeneralFailure het volgende:

[..]

sorry my bad
jouw slecht
  maandag 7 juni 2004 @ 19:56:50 #9
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_19710529
als ik kei veel gezopen heb zie ik de glaasjes ook draaien
Ontopic:
Ik heb gelezen dat het wel gevaarlijk KAN zijn..als je de verkeerde geest te pakken hebt ofzo...
Stel: je bent een Jood en gaat glaasje draaien, en je hebt de geest van Adolf te pakken...nou dan ben je nog niet jarig hoor
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_19710599
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:55 schreef marq het volgende:

[..]

jouw slecht
wacht ff dan pak ik de clue hamer even...
  maandag 7 juni 2004 @ 20:00:21 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_19710613
Vraag even aan je moeder of ze wil posten hoe het is afgelopen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 7 juni 2004 @ 20:01:02 #12
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19710630
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:56 schreef jpg97 het volgende:
als ik kei veel gezopen heb zie ik de glaasjes ook draaien
Ontopic:
Ik heb gelezen dat het wel gevaarlijk KAN zijn..als je de verkeerde geest te pakken hebt ofzo...
Stel: je bent een Jood en gaat glaasje draaien, en je hebt de geest van Adolf te pakken...nou dan ben je nog niet jarig hoor
juist ja, geest-adolf pakt z'n gaskamer uit z'n zak enzo... offuh, ik ben gewoon ontiegelijk geil en ik tref 1 of andere lekkere hoer..

maar ook ik heb gehoord dat het gevaarlijk kan zijn, 100den keren. en de meeste mensen die dat zeggen weten het heus niet uit eerste hand.
pi_19710811
Zijn er ook verhalen van mensen waarbij het goed gaat. Of waarbij het niet gelukt is (Terwijl ze wel een serieuze poging waagden)
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_19711238
en als het mis gaat, wat voor een verschrikkelijks overkomt je dan?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_19711521
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
48 uur ban op fok!
pi_19711685
Okey, hier komt dus een reactie van iemand die het niet van de eerste hand heeft, om het zo maar even te zeggen.. Het is 100% via via.. maar toch zal ik het maar even vertellen:

Het schijnt dus dat er 2 lui aan het glaasje draaien waren.. en ze hadden ipv een goede, een slechte geest te pakken.
Ze vroegen om een teken.. naja dat was wat gebonk of voor mijn part ineens een windvlaag ofzo.
Na allerlei dingen gevraagd te hebben, vroeg 1 wanneer ie zou sterven.
Omdat het een slechte geest was, was het antwoord: "vanavond".
Diegene schrok ZO ERG van dat antwoord, dat hij van de trap af viel en zn nek brak.. hup dood.

Dit is dus niet een leuk verhaal. Persoonlijk vind ik het erg ongeloofwaardig, maar het schijnt wel in de krant te hebben gestaan (waar ik het bewijs natuurlijk niet van heb gezien).
pi_19711690
quote:
Er zijn zat verhalen over mensen die kort na glaasjedraaien overleden zijn, doordraaiden of zichzelf van kant maakten.

In dit topic van YourGuardian is (veel ) meer informatie te vinden dan een paar loze waarschuwingen:
On-line cursus automatisch schrift
  maandag 7 juni 2004 @ 20:57:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19711826
Ik ken een verhaal dat wel goed gegaan is. Het is een aangetrouwde neef van mijn moeder.
Zij waren met een groep dus aan het glaasje draaien en hebben gesproken met mijn moeders oma.
Ze wist een aantal dingen te beantwoorden etc.
Verder zijn ze niet gegaan, maar wel allemaal diep onder de indruk...
  maandag 7 juni 2004 @ 21:52:22 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19713538
kijk maar in de topic , geesten oproepen.

ik heb het wel vaker gedaan , vroeger , en DAAROM kan ik zeggen er niet aan te beginnen.
of wil je ook een trauma?

je roept geen geesten op , je materialiseerd je eigen angsten
je noemt het bij naam , en daarmee creeer je je verwachting.
vooral dus in een groep is dit makkelijker.
maar de onbewuste of bewuste angst erbij kan je letterlijk *nekken*

ga er maar lacherig over doen.
ga het maar proberen , iedereen die het niet geloofd.
maar kom na afloop niet hier roepen dat je geholpen wil worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:09:07 #20
37769 erodome
Zweefteef
pi_19714146
quote:
Je kan zware psychische problemen krijgen...

Je kan het eventuele gevaar op 2 manieren verklaren....
In een notedop hoor....

Manier 1 is er vanuit gaan dat het daadwerkelijk om geesten gaat, je schopt een geest wakker die daar misschien wel helemaal niet zo blij mee is en je laat de geest bij je naar binnen of vrij, deze gaat energie jatten of rotstreken uithalen...

Manier 2 is er vanuit gaan dat het gedachtekracht is, samen concentreren en dingen van elkaar opvangen...
Dan ben je aan het spelen met je hersenen, iets waar je de ballen verstand niet van hebt dus ook niet weet wat voor gevolgen het kan hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19714373
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:49 schreef Peter_Griffin22 het volgende:

[..]

thank you for proving TS his point.
upload jij nou maar eens je usericon!
  maandag 7 juni 2004 @ 23:15:32 #22
27383 poktor
10101011010110
pi_19716290
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:15 schreef Dementor het volgende:

[..]

upload jij nou maar eens je usericon!
Mag de TS ook wel eens doen...
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_19716361
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ken een verhaal dat wel goed gegaan is. Het is een aangetrouwde neef van mijn moeder.
Zij waren met een groep dus aan het glaasje draaien en hebben gesproken met mijn moeders oma.
Ze wist een aantal dingen te beantwoorden etc.
Verder zijn ze niet gegaan, maar wel allemaal diep onder de indruk...
En ik lees dan vaak juist weer dat je nooit met bekenden kunt spreken..
  maandag 7 juni 2004 @ 23:22:00 #24
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_19716467
Glaasje draaien

Heb het weleens geprobeerd met behulp van een paar fokforummers maar het lukte nog steeds niet.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 7 juni 2004 @ 23:35:37 #25
27383 poktor
10101011010110
pi_19716818
Door deze ongein is een oud-collega van mij in het gesticht beland en is een kennis van me zo gek als een deur geworden... nog meer bewijs nodig?

Op onze aarde dolen miljoenen ongelukkige geesten rond, op zoek naar licht en warmte. Dit heeft met hun afstemming (karakter, mentaliteit) te maken. Kortom, dit waren ooit mensen die tijdens hun leven op aarde niet echt een fraai leven hebben gehad, ze stalen, bedrogen, moordden, enz. de hele flikkerse boel bij elkaar. Deze lieden kunnen hierdoor nog niet loskomen van de aarde, ze zitten vast aan hun misdaden, deze zullen ooit goed gemaakt moeten worden, wat eeuwen kan duren. Ondertussen zwerven ze over de aarde, maar in hun eigen afstemming. Deze afstemming is koud en donker: ook al is het voor ons hartje zomer en klaarlichte dag, voor hun is het altijd koud en donker.

Als zo'n geest in de gaten krijgt, dat een mens zichzelf voor het hiernamaals open stelt, bestaat de kans dat zo'n demon (want dat is het eigenlijk) kontakt kan leggen met die persoon die zich openstelt (aan het glaasje draaien is). Wat is hiervoor nodig? Het enige wat nodig is om dit kontakt tot stand te brengen is, dat de persoon die zich open stelt, karaktereigenschappen bezit, die overeenkomen met die van de demon. Als die persoon zich vervolgens open stelt (nergens meer aan denkt en dan rustig afwacht wat er komt), kan het kontakt gelegd worden. En dan nu de grote klapper:
Zo'n demon laat NOOIT meer los!
Waarom? Dank zij dit kontakt, kan die demon weer als het ware op aarde leven. Hij/zij voelt nu wat jij voelt, ziet, proeft, hoort wat jij hoort! Er is weer licht en warmte in zijn/haar leven! Hij /zij kan weer aan sex doen via jouw lichaam! Eten! Drinken! Halleluja!
DAAROM worden mensen dus knettergek van het glaasje draaien, je raakt letterlijk "bezeten" erdoor als je niet uitkijkt. Velen is dat dus gebeurd. Het kan ook milder, dan gaat de demon met jou mee naar huis, om daar rottigheid uit te halen. Dit kan echter alleen, als jij in staat bent om de demon van energie te voorzien. Sommige mensen hebben onbewust die gave. Is dit het geval, dan vliegt binnenkort het serviesgoed op eigen kracht door het huis...
Nogmaals, ik heb gezien wat er kan gebeuren, wees daarom verstandig en hou je hier verre van! Lees er eens een boek over, verdiep je erin en denk dan nog eens goed na voor je hieraan begint. Als het misgaat is je hele verdere leven naar de knoppen!
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_19717337
vroeger samen met een goede vriendin regelmatig gedaan, bleken we haar overledn achterneef te hebben opgeroepen, omgekomen inde oorlog als jood zijnde.
zij is er via hem achtergekomen waarom ze bang is voor vuur enzo. je kunt het geloven of niet, maar naar aanleiding daarvan heeft ze regressietherapie ondergaan (onder hypnose terug naar voor je geboorte, in het kort) en gebleken is dat ook zij toen is omgekomen
gelukkig hadden we bescherming van het kerkgebouw en hadden we iedere keer dezelfde.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:02:58 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19717706
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:18 schreef Bigs het volgende:

[..]

En ik lees dan vaak juist weer dat je nooit met bekenden kunt spreken..
Hij en de mensen waar hij het mee deed, kenden die Oma ook niet. Maar herkenden haar wel uit de dingen die ze zei...
  dinsdag 8 juni 2004 @ 10:29:10 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_19722841
ik heb het nog nooit gedaan maar het schijnt te kunnen kheb ook van 'die' verhalen gehoort zeg maar. maar kvind dat je jezelf opstelt voor demonen daarmee en dat kan tot alles lijden zoals bezetten raken, psychische probs of zelfs dood. btw misschien apart feit maar het oudste verhaal dat ik hier over ken staat in de Bijbel dat Saul een geest oproept en zo krijgt te horen dat dat fout was en dat die daarom zou sterven wat dan ook gebeurde.
The more debt, the better
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:19:50 #29
96267 machiavezistme
lekker boeiend
pi_19724137
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:52 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk maar in de topic , geesten oproepen.

ik heb het wel vaker gedaan , vroeger , en DAAROM kan ik zeggen er niet aan te beginnen.
of wil je ook een trauma?

je roept geen geesten op , je materialiseerd je eigen angsten
je noemt het bij naam , en daarmee creeer je je verwachting.
vooral dus in een groep is dit makkelijker.
maar de onbewuste of bewuste angst erbij kan je letterlijk *nekken*

Juist het is volgens mij hetzelfde als met een enge film kijken diep in je achterhoofd weet je dat het nep is, maar je zet je zelf er voor open en zorgt dat je in de belevenis wereld komt van het is echt.
Je maakt je eigen bang als het ware en speelt mee in in de stemming!
Als je die film afzet ga je gewoon verder met je huiswerk en ben je het weer vergeten(tenminste de meeste mensen)
Net zoals dat is bij geesten alleen als je er door mee blijft gaan je laat je open staan voor de sfeer van er zijn geesten dan zul je vanzelf gek worden je kunt het ook gewoon negeren en je zult niets tot nauwelijks vreemde dingen meemaken.

Dit vind ik dan weer een beetje een onzinnige reactie laat die mensen er lacherig over doen en ongelovig. Of kick je op psychiatrische slachtoffers kijk diegene die het van plan zijn te gaan doen doen het toch en diegene die er om lachen hoeven dikwijls niet overtuigd te worden!
wees blij dat niet iedereen zo ruimdenkend zou zijn want dan zou iedereen de maagd maria hebben gezien en een teken vanaf mars of iets dergelijks

ga er maar lacherig over doen.
ga het maar proberen , iedereen die het niet geloofd.
maar kom na afloop niet hier roepen dat je geholpen wil worden.
:
jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:35:42 #30
62215 qu63
..de tijd drinkt..
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:45:22 #31
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19724682
Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Het komt over als iets dat erg makkelijk is maar ook gevaarlijk. Traumatisch enzo. Dus weegt de interesse op tegen het gevaar? Want er lijkt toch echt een gevaar te zijn. Het kan blijkbaar ook goed gaan maar je weet natuurlijk pas achteraf wat de gevolgen zijn.

Ik heb eigenlijk nooit een filmpje gezien van glaasje draaien. Weet iemand er eentje?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:57:39 #32
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19724964
glaasje draaien!?!?
OPHOERUH!
glaasje leeg drinken!!!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:59:59 #33
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19725023
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:35 schreef poktor het volgende:
Door deze ongein is een oud-collega van mij in het gesticht beland en is een kennis van me zo gek als een deur geworden... nog meer bewijs nodig?

Op onze aarde dolen miljoenen ongelukkige geesten rond, op zoek naar licht en warmte. Dit heeft met hun afstemming (karakter, mentaliteit) te maken. Kortom, dit waren ooit mensen die tijdens hun leven op aarde niet echt een fraai leven hebben gehad, ze stalen, bedrogen, moordden, enz. de hele flikkerse boel bij elkaar. Deze lieden kunnen hierdoor nog niet loskomen van de aarde, ze zitten vast aan hun misdaden, deze zullen ooit goed gemaakt moeten worden, wat eeuwen kan duren. Ondertussen zwerven ze over de aarde, maar in hun eigen afstemming. Deze afstemming is koud en donker: ook al is het voor ons hartje zomer en klaarlichte dag, voor hun is het altijd koud en donker.
ff een serieuze reactie...

wat jij zegt is puur SUBJECTIEF! wie bepaald hoe erg zijn daad is, en wanneer hij wel of niet verdient weg te gaan van de aarde! dat is MENSELIJKE SUBJECTIVITEIT (wat het de 1 fout vind vind de ander van niet)! dom van je om dit te concluderen al dan wel niet iemand anders die dat jou heeft wijs gemaakt.

dit ontkracht de waarheid van je verhaal.

en nee ik geloof niet in god die dat bepaald. is niet wetenschappelijk (ook niet na dat nieuws bericht van 67% wel kans). ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met het rotzooien en upfucken van je eigen hersens puur psychisch, en wetenschappelijk verklaar baar....omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten.....

dus er bestaan geen geesten.....maar dat zijn de geesten die je zelf verzint en jezelf mee bang maakt.

mang! dan is dit het, zo is het gewoon.
pi_19725131
Nog een keervoor iedereen met angst in zijn broek...

SEXEN zonder condoom kan ook zeer gevaarlijk zijn...

Je moet goed weten waar je mee bezig bent, dan is ook sex een leuke bezigheid en kan zeer lekker en leerzaam zijn...

met glaasje draaien net zo...weet waar je mee bezig bent! draag een condoom!
pi_19728454
quote:
Bestaat dus veel belangstelling voor.
Inzichten kunnen veranderen, users worden ouder en krijegn iets meer levenservaring, én er komen nieuwe users bij.
Ik kan er niet zo mee zitten hoor!
pi_19728524
erg verkeerde verhalen van gehoord.. ik zou er niet aan beginnen, zeker niet als je er geen verstand van hebt!
pi_19729454
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:59 schreef Apekoek het volgende:
...
ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met het rotzooien en upfucken van je eigen hersens puur psychisch, en wetenschappelijk verklaar baar....omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten.....

dus er bestaan geen geesten.....maar dat zijn de geesten die je zelf verzint en jezelf mee bang maakt.

mang! dan is dit het, zo is het gewoon.
Op jouw verzoek, een argumentatie waarom ik jouw redenatie niet vind kloppen:

Je zegt dus, ff letterlijjk: ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met... -> ok, JIJ denkt dat, das mooi. Maar geen bewijs.
Je zegt dat dit wetenschappelijk verklaarbaar is omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten..... -> is dat zo? is dat uberhaupt vastgesteld? WIE laat die hersens anders functioneren? En als dit al zo is, kan de wetenschap eenduidige uitspraken doen over angsten en schadelijke gevolgen?
En dan:
dus er bestaan geen geesten
Tja.. hee globaal gesteld, heeft je betoog dus de volgende structuur: 'ik denk dat..... etc. DUS bestaan er geen geesten'. Alleen omdat jij dat denkt?

De slotzin: mang! dan is dit het, zo is het gewoon. lijkt me ook geen onbetwijfelbaar bewijs te bevatten.
pi_19730257
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:01 schreef iteejer het volgende:

[..]

Bestaat dus veel belangstelling voor.
Inzichten kunnen veranderen, users worden ouder en krijegn iets meer levenservaring, én er komen nieuwe users bij.
Ik kan er niet zo mee zitten hoor!
Echo. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:12:52 #39
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_19730322
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 16:10 schreef MUUS het volgende:

[..]

Echo. .
ik snap t nou wel hoor
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:58:49 #40
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19732813
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 15:40 schreef iteejer het volgende:

[..]

Op jouw verzoek, een argumentatie waarom ik jouw redenatie niet vind kloppen:

Je zegt dus, ff letterlijjk: ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met... -> ok, JIJ denkt dat, das mooi. Maar geen bewijs.
Je zegt dat dit wetenschappelijk verklaarbaar is omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten..... -> is dat zo? is dat uberhaupt vastgesteld? WIE laat die hersens anders functioneren? En als dit al zo is, kan de wetenschap eenduidige uitspraken doen over angsten en schadelijke gevolgen?
En dan:
dus er bestaan geen geesten
Tja.. hee globaal gesteld, heeft je betoog dus de volgende structuur: 'ik denk dat..... etc. DUS bestaan er geen geesten'. Alleen omdat jij dat denkt?

De slotzin: mang! dan is dit het, zo is het gewoon. lijkt me ook geen onbetwijfelbaar bewijs te bevatten.
aangetoond is dat mensen met een hersen afwijking vaker dingen zich inbeelden of halicuneren dan normaal functionerende mensen. (denk maar aan een psychische inrichting, die mensen zien ook dingen die er niet zijn). en dat is wetenschappelijk bewezen, en ik denk dat je met zo'n glaasje draai spelletje jezelf enorm bang kan maken en jezelf voor de gek kan houden wat blijvende psychische schade kan aanrichten. iets wat jezelf dus hebt aangedaan, en dat is het gevaarlijke van die spelletjes.

snap je wat ik bedoel?
pi_19733046
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:58 schreef Apekoek het volgende:

[..]

aangetoond is dat mensen met een hersen afwijking vaker dingen zich inbeelden of halicuneren dan normaal functionerende mensen. (denk maar aan een psychische inrichting, die mensen zien ook dingen die er niet zijn). en dat is wetenschappelijk bewezen, en ik denk dat je met zo'n glaasje draai spelletje jezelf enorm bang kan maken en jezelf voor de gek kan houden wat blijvende psychische schade kan aanrichten. iets wat jezelf dus hebt aangedaan, en dat is het gevaarlijke van die spelletjes.

snap je wat ik bedoel?
In een aantal gevallen zal dat best opgaan ja.
Jezelf dusdanig opjuinen tot je een breekpunt tegenkomt is een verschijnsel dat je in vele contexten tegen kunt komen. Ook hier.
Maar dat zegt nog geen zak over het al dan niet bestaan van geesten, en de processen die een rol spelen bij dat glaasje draaien. Of dat nu geesten zijn, of een soort gemeenschappelijke trance, of een soort groeps-synchronisatie van spierbewegingen, of wat dan ook. Als iets meerdere verklaringen kan hebben, heb je het dus over verschillend veroorzaakte verschijnselen die je samenvat onder één naam.

Eenduidige conclusies zijn niet te trekken. Al zet je een high-speed filmcamera erop, en laat de betrokkenen ontblote armen hebben om de spieractiviteit zo goed mogelijk te kunnen volgen. Het is een complex fenomeen, waar je in zijn algemeenheid heel weinig kunt uitsluiten.
pi_19733242
een vriendin van mij heeft het ook ooit gedaan met een andere vriendin.. en omdat ze het glas niet kapotgegooid hadden kregen ze gelijk toen ze wegreden met de auto een zwaar ongeluk. En ze vroeg ook aan die geest of hij kon bewijzen dat ie er was door een scheurtje in haar nagel te geven. Nou er gebeurde niks dus ze dachten ach dit slaat nergens op.. maar toen ze na een tijdje naar haar handen keek bleken alle nagels te zijn ingescheurd.... freaky..
pi_19733514

Als je het echt wilt weten, dan moet je het proberen he... een ander kan wel van alles zeggen...

Mij lijkt t allemaal bull en dan zeker die verhalen van een vriendin van een vriendin haar broer haar kennis...

dinsdag 8 juni 2004 @ 18:44:08 #44
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19733658
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jezelf dusdanig opjuinen tot je een breekpunt tegenkomt is een verschijnsel dat je in vele contexten tegen kunt komen. Ook hier.
Maar dat zegt nog geen zak over het al dan niet bestaan van geesten, en de processen die een rol spelen bij dat glaasje draaien. Of dat nu geesten zijn, of een soort gemeenschappelijke trance, of een soort groeps-synchronisatie van spierbewegingen, of wat dan ook. Als iets meerdere verklaringen kan hebben, heb je het dus over verschillend veroorzaakte verschijnselen die je samenvat onder één naam.

Eenduidige conclusies zijn niet te trekken. Al zet je een high-speed filmcamera erop, en laat de betrokkenen ontblote armen hebben om de spieractiviteit zo goed mogelijk te kunnen volgen. Het is een complex fenomeen, waar je in zijn algemeenheid heel weinig kunt uitsluiten.
menselijke processen dus, maar dan gecompliceerd. je hebt het nu niet over geesten en dat bedoel ik dus (staat dus los van geesten verhaaltjes aka fabeltjes)
pi_19734321
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:44 schreef Apekoek het volgende:
menselijke processen dus, maar dan gecompliceerd. je hebt het nu niet over geesten en dat bedoel ik dus (staat dus los van geesten verhaaltjes aka fabeltjes)
Lees nou es goed
Ik zeg dat je niets kunt aantonen: noch het bestaan, noch het niet-bestaan van geesten. Om dat soort dingen als fabeltjes af te doen is de eigen opvatting, de eigen keuze. Meer niet.
pi_19735388
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Leuk dat je hier wel zo op reageert maarals iemand een totaal vezonnen lul verhaal uit zijn duim zuigt over het hoe en waarom geesten zouden rond zwerven en weet ik wat niet allemaal dan neem je het gewoon aan alszijnde een feit. Er zijn net zo min bewijzen voor het bestaan van geesten alsdat er bewijzen zijn dat ze niet bestaan. En als ik ergens kriegelig van word dan zijn het wel van mensen die ons even gaan vertellen hoe het in het hiernamaals allemaal wel niet in elkaar zit.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:26:19 #47
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19736062
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Leuk dat je hier wel zo op reageert maarals iemand een totaal vezonnen lul verhaal uit zijn duim zuigt over het hoe en waarom geesten zouden rond zwerven en weet ik wat niet allemaal dan neem je het gewoon aan alszijnde een feit. Er zijn net zo min bewijzen voor het bestaan van geesten alsdat er bewijzen zijn dat ze niet bestaan. En als ik ergens kriegelig van word dan zijn het wel van mensen die ons even gaan vertellen hoe het in het hiernamaals allemaal wel niet in elkaar zit.
exactly my point
pi_19736587
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:59 schreef dazzle123 het volgende:
Bij sommige topics roep ik idd ook wel es dat men niet al te veel moet gaan veronderstellen. Maar, begrijp me goed: de Truth is een forum over spiritualiteit, waarin mensen met dergelijke ervaringen bij elkaar komen om erover te praten. Wij mogen dat doen, denk ik, zonder dat we iedere post van een bewijs moeten voorzien. Want, dit is het onderwerp van dit forum!
Het is een ander verhaal wanneer er binnen dit forum mensen komen die middels een kromme redenatie gaan vertellen '....dus geesten bestaan niet'.
Dit forum gaat uit van het bestaan van het spirituele en paranormale.

Waar ík kriegel van word, is dat al diegenen die daarin geloven beschouwd worden als idioten, die middels de meest primitieve en gammele verklaringen ervan overtuigd dienen te worden dat die verschijnselen niet bestaan.

Als je zoiets meemaakt ga je jezelf dat echt ook allemaal wel bedenken hoor! Het is je eerste reactie, 'wat zou dat kunnen zijn'. Stel je eens voor: je maakt iets mee wat je niet kunt plaatsen, je bedenkt van alles om het te verklaren, maar je kunt niets vinden. Je praat erover met anderen - ook geen uitsluitsel. Dan kom je naar Fok. Een zomaar iemand die je niet kent, die je sterk samengevatte verhaaltje leest, weet uit die paar regels al af te leiden wat er aan de hand is? Waar zien dat soort mensen ons voor aan? Hun los-uit-het-polsje geschudde gelegenheidscommentaartje zou méér waard zijn dan de vele dagen en weken van nadenken wat het geweest zou kunnen zijn?
En dat gelegenheidscommentaartje mag best gammel in elkaar zitten - "die idioten snappen dat toch niet, ondanks die gammelheid is mijn gelijk zo groot dat ze toch wel zullen snappen dat ik gelijk heb en er niets als paranormaliteit bestaat"?

Wij zijn in niets minder dan jullie. Wij zijn ook goed opgeleid, we hebben een goede banen, we zijn geen geschifte kneuzen. Ga es een keer níet automatisch uit van het eigen gelijk en de eigen dogmatiek. Want het enige wat dat betekent is dat jullie NIET datgene hebben meegemaakt of ervaren wat WIJ meegemaakt hebben.

Bevalt dit jullie niet en kan daar niet met normaal onderling respect over gesproken worden? Wegwezen dan. Zo simpel ligt het.
pi_19736812
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:45 schreef iteejer het volgende:

[..]

Waar ík kriegel van word, is dat al diegenen die daarin geloven beschouwd worden als idioten, die middels de meest primitieve en gammele verklaringen ervan overtuigd dienen te worden dat die verschijnselen niet bestaan.
Ik wordt niet kriegel van mensen die geloven dat er misschien zoiets is als geesten. Wel van mensen die vervolgens meteen van a tot z weten te vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Maar daar heb jij kennelijk geen moeite mee.
pi_19737512
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:53 schreef dazzle123 het volgende:
Ik wordt niet kriegel van mensen die geloven dat er misschien zoiets is als geesten. Wel van mensen die vervolgens meteen van a tot z weten te vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Maar daar heb jij kennelijk geen moeite mee.
Nee, ik heb niet bij voorbaat moeite met opvattingen die de mijne niet zijn. Die eenkennigheid is een luxe die je je als mod niet kunt veroorloven Voor een user ligt dat wat makkelijker idd.
pi_19737626
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:09 schreef erodome het volgende:
Je kan zware psychische problemen krijgen...
Heb ik al !

Maar goed, wie is er in voor een "experimenteer-met-glaasje-draaien-meet"?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:27:48 #52
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_19739499
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Heb ik al !

Maar goed, wie is er in voor een "experimenteer-met-glaasje-draaien-meet"?
kan het ook met halve-liter glazen?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:19:47 #53
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_19741242
Ik heb mezelf er ook een tijdje in verdiept, nog voordat ik op Fok! rondkeek. Ik was voornamelijk geïnteresseerd in Ouija boards, maar kwam er na veel verhalen te lezen achter dat het allemaal min of meer op hetzelfde neerkomt. Ouija boards, pendelen, automatisch schrijven... je stelt jezelf open voor een onbekende kracht. Of deze kracht nou je onderbewustzijn is, of geesten, wie kan het met 100% zekerheid zeggen.
Iig geval, voor de gemiddelde geïnteresseerde geld naar mijn idee: je stelt jezelf open en stelt je bewust open voor onbekende krachten, en kent de regels daarvan niet. Als je dus in alle onschuldigheid vraagt om een teken als bewijs, of vraagt naar je tijdstip van overlijden, open je bepaalde poorten waarvan je geen weet hebt.
Wat ik geconcludeerd heb na echt veel lezen is het volgende: Je begint met iets eenvoudigs, zoals Ouija boards, glaasje draaien... als je er goede ervaringen mee hebt kun je verder gaan, en automatisch gaan schrijven: een bepaald lichaamsdeel ter beschikking stellen aan de onbekende kracht. Als dat goed gaat en je nog meer motiveerd raakt om verder te gaan kan je ook je stem ter beschikking stellen, om de onbekende kracht (zo noem ik het voor het gemak maar even) toegang te geven tot dat deel van jouw lichaam. Etc etc, het gaat verder en verder... Of, in sommige gevallen, hangt het er maar van af hoe "vatbaar" je bent, heb je al na het gebruik van ouija geen bewuste openstellling meer nodig: Je hoort de stemmen meteen al in je hoofd, of bent letterlijk bezeten.

Bovenstaande is een erg korte samenvatting van alle verhalen die ik gelezen heb. Ik was ook erg geïnterresseerd, stel dat het werkt man zo'n ouija board wat je zelf gemaakt hebt en eigen bloed erin verwerkt voor meer persoonlijke kracht te gek...!
Maar na het lezen van al dit soort verhalen ben ik tot de conlcusie gekomen dat ik er zeker nu nog niet klaar voor ben, en misschien zelfs nooit niet. Ik heb een redelijk goed leven en ik hou van mijn dierbaren, en ik zou wel gek zijn wil ik dat op het spel zetten voor de nieuwsgierigheid die ik heb.
Als je echt weet waarmee je bezig bent kun je het doen, maar dan nog zit er volgens mij een risico aan vast wat je nooit goed kan inschatten, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik zou het in ieder geval niet doen, en er zeker niet lacherig mee omgaan. Zoals vaak gezegd: je zet ook niet 's nachts je voordeur van je huis open en wacht af of er een leuk persoon binnenkomt die gezellig met je wil babbelen en weg gaat wanneer jij dat wilt.
"... she kidnapped herself."
pi_19745929
Als je serieus met dit soort dingen bezig bent verdiep je dan eens in channelen....

Het probleem met glaasje draaien e.d. is dat het vrij lastig is jezelf te beschermen, de meeste die eraan beginnen denken daar niet eens over na en doen het totaal onbeschermt...

Channelen is moeilijkere materie, maar het is veiliger en effectiever, je hebt controle over wat je "oproept" en je behoudt de controle over jezelf...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:01:54 #55
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_19751603
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:21 schreef justagirl19 het volgende:
een vriendin van mij heeft het ook ooit gedaan met een andere vriendin..
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:45 schreef iteejer het volgende:

[..]

Bij sommige topics roep ik idd ook wel es dat men niet al te veel moet gaan veronderstellen. Maar, begrijp me goed: de Truth is een forum over spiritualiteit, waarin mensen met dergelijke ervaringen bij elkaar komen om erover te praten. Wij mogen dat doen, denk ik, zonder dat we iedere post van een bewijs moeten voorzien. Want, dit is het onderwerp van dit forum!
Het is een ander verhaal wanneer er binnen dit forum mensen komen die middels een kromme redenatie gaan vertellen '....dus geesten bestaan niet'.
Dit forum gaat uit van het bestaan van het spirituele en paranormale.

Als je zoiets meemaakt ga je jezelf dat echt ook allemaal wel bedenken hoor! Het is je eerste reactie, 'wat zou dat kunnen zijn'. Stel je eens voor: je maakt iets mee wat je niet kunt plaatsen, je bedenkt van alles om het te verklaren, maar je kunt niets vinden. Je praat erover met anderen - ook geen uitsluitsel. Dan kom je naar Fok. Een zomaar iemand die je niet kent, die je sterk samengevatte verhaaltje leest, weet uit die paar regels al af te leiden wat er aan de hand is? Waar zien dat soort mensen ons voor aan? Hun los-uit-het-polsje geschudde gelegenheidscommentaartje zou méér waard zijn dan de vele dagen en weken van nadenken wat het geweest zou kunnen zijn?
En dat gelegenheidscommentaartje mag best gammel in elkaar zitten - "die idioten snappen dat toch niet, ondanks die gammelheid is mijn gelijk zo groot dat ze toch wel zullen snappen dat ik gelijk heb en er niets als paranormaliteit bestaat"?

Wij zijn in niets minder dan jullie. Wij zijn ook goed opgeleid, we hebben een goede banen, we zijn geen geschifte kneuzen. Ga es een keer níet automatisch uit van het eigen gelijk en de eigen dogmatiek. Want het enige wat dat betekent is dat jullie NIET datgene hebben meegemaakt of ervaren wat WIJ meegemaakt hebben.

Bevalt dit jullie niet en kan daar niet met normaal onderling respect over gesproken worden? Wegwezen dan. Zo simpel ligt het.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_19751681
Ik heb het ongeveer 15 keer gedaan. Er is niets gebeurd. Geen doden, geen knipperende lampen, geen dichtslaande deur (behalve het incidentele grappen maken dan) en geen openbaringen. Ik snap de ophef niet. Dit is volgens mij één van de meest krachtige broodje aap verhalen.

Iedereen waarschuwt je ervoor, en vooral als men het zelf nog nooit geprobeerd heeft.
pi_19752363
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

kan het ook met halve-liter glazen?
Die moeten we dan wel eerst leeg maken, toch?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')