thank you for proving TS his point.quote:Op maandag 7 juni 2004 19:47 schreef Dementor het volgende:
Ik zou mezelf eerst inlezen op dit gebied voor ik mezelf eraan zou wagen.
Lekker snugger, eerst beweren dat het onzin is en vervolgens weet je geen eens wat het inhoudtquote:Op maandag 7 juni 2004 19:46 schreef GeneralFailure het volgende:
ghe als je er klaar voor bent dan doe ik met je mee... om eens en voor altijd te bewijzen dat het onzin is...
wat is het eigenlijk
men praat elkaar graag na, van de 1000 die je waarschuwen heeft misschien 1 het ooit echt gedaan.... ook ik geloof er geen zak van, en al helemaal niet als iemand gaat waarschuwen en vervolgens de waarschuwing niet eens toelicht (xyz:"het is gewoon gevaarlijk"quote:Op maandag 7 juni 2004 19:39 schreef Giza het volgende:
Serieus. Als ik voor iedere keer dat ik lees dat iemand waarschuwd tegen glaasje draaien een eurocent kreeg....
ik weet niet hoe het moet bedoel ik dan... sorry my badquote:Op maandag 7 juni 2004 19:51 schreef stukovich het volgende:
[..]
Lekker snugger, eerst beweren dat het onzin is en vervolgens weet je geen eens wat het inhoudt
jouw slechtquote:Op maandag 7 juni 2004 19:53 schreef GeneralFailure het volgende:
[..]
sorry my bad
wacht ff dan pak ik de clue hamer even...quote:Op maandag 7 juni 2004 19:55 schreef marq het volgende:
[..]
jouw slecht![]()
juist ja, geest-adolf pakt z'n gaskamer uit z'n zak enzo...quote:Op maandag 7 juni 2004 19:56 schreef jpg97 het volgende:
als ik kei veel gezopen heb zie ik de glaasjes ook draaien
Ontopic:
Ik heb gelezen dat het wel gevaarlijk KAN zijn..als je de verkeerde geest te pakken hebt ofzo...
Stel: je bent een Jood en gaat glaasje draaien, en je hebt de geest van Adolf te pakken...nou dan ben je nog niet jarig hoor
48 uur ban op fok!quote:Op maandag 7 juni 2004 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
en als het mis gaat, wat voor een verschrikkelijks overkomt je dan?
Er zijn zat verhalen over mensen die kort na glaasjedraaien overleden zijn, doordraaiden of zichzelf van kant maakten.quote:Op maandag 7 juni 2004 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je kan zware psychische problemen krijgen...quote:Op maandag 7 juni 2004 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
upload jij nou maar eens je usericon!quote:Op maandag 7 juni 2004 19:49 schreef Peter_Griffin22 het volgende:
[..]
thank you for proving TS his point.
Mag de TS ook wel eens doen...quote:Op maandag 7 juni 2004 22:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
upload jij nou maar eens je usericon!
En ik lees dan vaak juist weer dat je nooit met bekenden kunt spreken..quote:Op maandag 7 juni 2004 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ken een verhaal dat wel goed gegaan is. Het is een aangetrouwde neef van mijn moeder.
Zij waren met een groep dus aan het glaasje draaien en hebben gesproken met mijn moeders oma.
Ze wist een aantal dingen te beantwoorden etc.
Verder zijn ze niet gegaan, maar wel allemaal diep onder de indruk...
Hij en de mensen waar hij het mee deed, kenden die Oma ook niet. Maar herkenden haar wel uit de dingen die ze zei...quote:Op maandag 7 juni 2004 23:18 schreef Bigs het volgende:
[..]
En ik lees dan vaak juist weer dat je nooit met bekenden kunt spreken..
:quote:Op maandag 7 juni 2004 21:52 schreef BaajGuardian het volgende:
kijk maar in de topic , geesten oproepen.
ik heb het wel vaker gedaan , vroeger , en DAAROM kan ik zeggen er niet aan te beginnen.
of wil je ook een trauma?
je roept geen geesten op , je materialiseerd je eigen angsten
je noemt het bij naam , en daarmee creeer je je verwachting.
vooral dus in een groep is dit makkelijker.
maar de onbewuste of bewuste angst erbij kan je letterlijk *nekken*
Juist het is volgens mij hetzelfde als met een enge film kijken diep in je achterhoofd weet je dat het nep is, maar je zet je zelf er voor open en zorgt dat je in de belevenis wereld komt van het is echt.
Je maakt je eigen bang als het ware en speelt mee in in de stemming!
Als je die film afzet ga je gewoon verder met je huiswerk en ben je het weer vergeten(tenminste de meeste mensen)
Net zoals dat is bij geesten alleen als je er door mee blijft gaan je laat je open staan voor de sfeer van er zijn geesten dan zul je vanzelf gek worden je kunt het ook gewoon negeren en je zult niets tot nauwelijks vreemde dingen meemaken.
Dit vind ik dan weer een beetje een onzinnige reactie laat die mensen er lacherig over doen en ongelovig. Of kick je op psychiatrische slachtoffers kijk diegene die het van plan zijn te gaan doen doen het toch en diegene die er om lachen hoeven dikwijls niet overtuigd te worden!
wees blij dat niet iedereen zo ruimdenkend zou zijn want dan zou iedereen de maagd maria hebben gezien en een teken vanaf mars of iets dergelijks
ga er maar lacherig over doen.
ga het maar proberen , iedereen die het niet geloofd.
maar kom na afloop niet hier roepen dat je geholpen wil worden.
ff een serieuze reactie...quote:Op maandag 7 juni 2004 23:35 schreef poktor het volgende:
Door deze ongein is een oud-collega van mij in het gesticht beland en is een kennis van me zo gek als een deur geworden... nog meer bewijs nodig?
Op onze aarde dolen miljoenen ongelukkige geesten rond, op zoek naar licht en warmte. Dit heeft met hun afstemming (karakter, mentaliteit) te maken. Kortom, dit waren ooit mensen die tijdens hun leven op aarde niet echt een fraai leven hebben gehad, ze stalen, bedrogen, moordden, enz. de hele flikkerse boel bij elkaar. Deze lieden kunnen hierdoor nog niet loskomen van de aarde, ze zitten vast aan hun misdaden, deze zullen ooit goed gemaakt moeten worden, wat eeuwen kan duren. Ondertussen zwerven ze over de aarde, maar in hun eigen afstemming. Deze afstemming is koud en donker: ook al is het voor ons hartje zomer en klaarlichte dag, voor hun is het altijd koud en donker.
Bestaat dus veel belangstelling voor.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:35 schreef qu63 het volgende:
Search:
glaasje draaien
geesten oproepen/ glaasje draaien
Glaasje Draaien
Ervaringen met een wiegi board ? ( Glaasje draaien
Glaasje draaien: Het klopt allemaal niet...
Begin niet aan glaasje draaien!!!
Glaasje draaien, goede reden om niet te doen.
Glaasje draaien, goede reden om WEL te doen.
Glaasje draaien![]()
![]()
Op jouw verzoek, een argumentatie waarom ik jouw redenatie niet vind kloppen:quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:59 schreef Apekoek het volgende:
...
ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met het rotzooien en upfucken van je eigen hersens puur psychisch, en wetenschappelijk verklaar baar....omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten.....
dus er bestaan geen geesten.....maar dat zijn de geesten die je zelf verzint en jezelf mee bang maakt.
mang! dan is dit het, zo is het gewoon.
Echo.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:01 schreef iteejer het volgende:
[..]
Bestaat dus veel belangstelling voor.
Inzichten kunnen veranderen, users worden ouder en krijegn iets meer levenservaring, én er komen nieuwe users bij.
Ik kan er niet zo mee zitten hoor!
aangetoond is dat mensen met een hersen afwijking vaker dingen zich inbeelden of halicuneren dan normaal functionerende mensen. (denk maar aan een psychische inrichting, die mensen zien ook dingen die er niet zijn). en dat is wetenschappelijk bewezen, en ik denk dat je met zo'n glaasje draai spelletje jezelf enorm bang kan maken en jezelf voor de gek kan houden wat blijvende psychische schade kan aanrichten. iets wat jezelf dus hebt aangedaan, en dat is het gevaarlijke van die spelletjes.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
Op jouw verzoek, een argumentatie waarom ik jouw redenatie niet vind kloppen:
Je zegt dus, ff letterlijjk: ik denk dat glaasje draaien te maken heeft met... -> ok, JIJ denkt dat, das mooi. Maar geen bewijs.
Je zegt dat dit wetenschappelijk verklaarbaar is omdat je je hersens anders laat fuctioneren en laat beinvloeden door angsten wat trauma's en dus blijvende schade kan aan richten..... -> is dat zo? is dat uberhaupt vastgesteld? WIE laat die hersens anders functioneren? En als dit al zo is, kan de wetenschap eenduidige uitspraken doen over angsten en schadelijke gevolgen?
En dan:
dus er bestaan geen geesten
Tja.. hee globaal gesteld, heeft je betoog dus de volgende structuur: 'ik denk dat..... etc. DUS bestaan er geen geesten'. Alleen omdat jij dat denkt?
De slotzin: mang! dan is dit het, zo is het gewoon. lijkt me ook geen onbetwijfelbaar bewijs te bevatten.
In een aantal gevallen zal dat best opgaan ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
aangetoond is dat mensen met een hersen afwijking vaker dingen zich inbeelden of halicuneren dan normaal functionerende mensen. (denk maar aan een psychische inrichting, die mensen zien ook dingen die er niet zijn). en dat is wetenschappelijk bewezen, en ik denk dat je met zo'n glaasje draai spelletje jezelf enorm bang kan maken en jezelf voor de gek kan houden wat blijvende psychische schade kan aanrichten. iets wat jezelf dus hebt aangedaan, en dat is het gevaarlijke van die spelletjes.
snap je wat ik bedoel?
menselijke processen dus, maar dan gecompliceerd. je hebt het nu niet over geesten en dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
In een aantal gevallen zal dat best opgaan ja.
Jezelf dusdanig opjuinen tot je een breekpunt tegenkomt is een verschijnsel dat je in vele contexten tegen kunt komen. Ook hier.
Maar dat zegt nog geen zak over het al dan niet bestaan van geesten, en de processen die een rol spelen bij dat glaasje draaien. Of dat nu geesten zijn, of een soort gemeenschappelijke trance, of een soort groeps-synchronisatie van spierbewegingen, of wat dan ook. Als iets meerdere verklaringen kan hebben, heb je het dus over verschillend veroorzaakte verschijnselen die je samenvat onder één naam.
Eenduidige conclusies zijn niet te trekken. Al zet je een high-speed filmcamera erop, en laat de betrokkenen ontblote armen hebben om de spieractiviteit zo goed mogelijk te kunnen volgen. Het is een complex fenomeen, waar je in zijn algemeenheid heel weinig kunt uitsluiten.
Lees nou es goedquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:44 schreef Apekoek het volgende:
menselijke processen dus, maar dan gecompliceerd. je hebt het nu niet over geesten en dat bedoel ik dus(staat dus los van geesten verhaaltjes aka fabeltjes)
Leuk dat je hier wel zo op reageert maarals iemand een totaal vezonnen lul verhaal uit zijn duim zuigt over het hoe en waarom geesten zouden rond zwerven en weet ik wat niet allemaal dan neem je het gewoon aan alszijnde een feit. Er zijn net zo min bewijzen voor het bestaan van geesten alsdat er bewijzen zijn dat ze niet bestaan. En als ik ergens kriegelig van word dan zijn het wel van mensen die ons even gaan vertellen hoe het in het hiernamaals allemaal wel niet in elkaar zit.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
In een aantal gevallen zal dat best opgaan ja.
Jezelf dusdanig opjuinen tot je een breekpunt tegenkomt is een verschijnsel dat je in vele contexten tegen kunt komen. Ook hier.
Maar dat zegt nog geen zak over het al dan niet bestaan van geesten, en de processen die een rol spelen bij dat glaasje draaien. Of dat nu geesten zijn, of een soort gemeenschappelijke trance, of een soort groeps-synchronisatie van spierbewegingen, of wat dan ook. Als iets meerdere verklaringen kan hebben, heb je het dus over verschillend veroorzaakte verschijnselen die je samenvat onder één naam.
Eenduidige conclusies zijn niet te trekken. Al zet je een high-speed filmcamera erop, en laat de betrokkenen ontblote armen hebben om de spieractiviteit zo goed mogelijk te kunnen volgen. Het is een complex fenomeen, waar je in zijn algemeenheid heel weinig kunt uitsluiten.
exactly my pointquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Leuk dat je hier wel zo op reageert maarals iemand een totaal vezonnen lul verhaal uit zijn duim zuigt over het hoe en waarom geesten zouden rond zwerven en weet ik wat niet allemaal dan neem je het gewoon aan alszijnde een feit. Er zijn net zo min bewijzen voor het bestaan van geesten alsdat er bewijzen zijn dat ze niet bestaan. En als ik ergens kriegelig van word dan zijn het wel van mensen die ons even gaan vertellen hoe het in het hiernamaals allemaal wel niet in elkaar zit.
Bij sommige topics roep ik idd ook wel es dat men niet al te veel moet gaan veronderstellen. Maar, begrijp me goed: de Truth is een forum over spiritualiteit, waarin mensen met dergelijke ervaringen bij elkaar komen om erover te praten. Wij mogen dat doen, denk ik, zonder dat we iedere post van een bewijs moeten voorzien. Want, dit is het onderwerp van dit forum!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:59 schreef dazzle123 het volgende:
Leuk dat je hier wel zo op reageert maarals iemand een totaal vezonnen lul verhaal uit zijn duim zuigt over het hoe en waarom geesten zouden rond zwerven en weet ik wat niet allemaal dan neem je het gewoon aan alszijnde een feit. Er zijn net zo min bewijzen voor het bestaan van geesten alsdat er bewijzen zijn dat ze niet bestaan. En als ik ergens kriegelig van word dan zijn het wel van mensen die ons even gaan vertellen hoe het in het hiernamaals allemaal wel niet in elkaar zit.
Ik wordt niet kriegel van mensen die geloven dat er misschien zoiets is als geesten. Wel van mensen die vervolgens meteen van a tot z weten te vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Maar daar heb jij kennelijk geen moeite mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:45 schreef iteejer het volgende:
[..]
Waar ík kriegel van word, is dat al diegenen die daarin geloven beschouwd worden als idioten, die middels de meest primitieve en gammele verklaringen ervan overtuigd dienen te worden dat die verschijnselen niet bestaan.
Nee, ik heb niet bij voorbaat moeite met opvattingen die de mijne niet zijn. Die eenkennigheid is een luxe die je je als mod niet kunt veroorlovenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:53 schreef dazzle123 het volgende:
Ik wordt niet kriegel van mensen die geloven dat er misschien zoiets is als geesten. Wel van mensen die vervolgens meteen van a tot z weten te vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Maar daar heb jij kennelijk geen moeite mee.
Heb ik alquote:Op maandag 7 juni 2004 22:09 schreef erodome het volgende:
Je kan zware psychische problemen krijgen...
kan het ook met halve-liter glazen?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb ik al!
Maar goed, wie is er in voor een "experimenteer-met-glaasje-draaien-meet"?
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:21 schreef justagirl19 het volgende:
een vriendin van mij heeft het ook ooit gedaan met een andere vriendin..
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:45 schreef iteejer het volgende:
[..]
Bij sommige topics roep ik idd ook wel es dat men niet al te veel moet gaan veronderstellen. Maar, begrijp me goed: de Truth is een forum over spiritualiteit, waarin mensen met dergelijke ervaringen bij elkaar komen om erover te praten. Wij mogen dat doen, denk ik, zonder dat we iedere post van een bewijs moeten voorzien. Want, dit is het onderwerp van dit forum!
Het is een ander verhaal wanneer er binnen dit forum mensen komen die middels een kromme redenatie gaan vertellen '....dus geesten bestaan niet'.
Dit forum gaat uit van het bestaan van het spirituele en paranormale.
Waar ík kriegel van word, is dat al diegenen die daarin geloven beschouwd worden als idioten, die middels de meest primitieve en gammele verklaringen ervan overtuigd dienen te worden dat die verschijnselen niet bestaan.
Als je zoiets meemaakt ga je jezelf dat echt ook allemaal wel bedenken hoor! Het is je eerste reactie, 'wat zou dat kunnen zijn'. Stel je eens voor: je maakt iets mee wat je niet kunt plaatsen, je bedenkt van alles om het te verklaren, maar je kunt niets vinden. Je praat erover met anderen - ook geen uitsluitsel. Dan kom je naar Fok. Een zomaar iemand die je niet kent, die je sterk samengevatte verhaaltje leest, weet uit die paar regels al af te leiden wat er aan de hand is? Waar zien dat soort mensen ons voor aan? Hun los-uit-het-polsje geschudde gelegenheidscommentaartje zou méér waard zijn dan de vele dagen en weken van nadenken wat het geweest zou kunnen zijn?
En dat gelegenheidscommentaartje mag best gammel in elkaar zitten - "die idioten snappen dat toch niet, ondanks die gammelheid is mijn gelijk zo groot dat ze toch wel zullen snappen dat ik gelijk heb en er niets als paranormaliteit bestaat"?
Wij zijn in niets minder dan jullie. Wij zijn ook goed opgeleid, we hebben een goede banen, we zijn geen geschifte kneuzen. Ga es een keer níet automatisch uit van het eigen gelijk en de eigen dogmatiek. Want het enige wat dat betekent is dat jullie NIET datgene hebben meegemaakt of ervaren wat WIJ meegemaakt hebben.
Bevalt dit jullie niet en kan daar niet met normaal onderling respect over gesproken worden? Wegwezen dan. Zo simpel ligt het.
Die moeten we dan wel eerst leeg maken, toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
kan het ook met halve-liter glazen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |