abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5660139
Waarom denkt iedereen meteen aan geesten?
Het klopt toch voor geen moer
Volgens mij doe je dat gewoon onbewust zelf. En dat glaasje wat draait, dat doe je ook zelf. Dit zijn volgens mij allemaal onbekende krachten waar wij helemaal géén benul van hebben. Ik kan natuurlijk ook helemaal ernaast zitten, maar waarom nou geesten ?
Het heeft allemaal geen verband...

Kan iemand me uitleggen waarom het nou met geesten te maken heeft? En waarom dan niet met je onderbewustzijnde, en onbekende krachten van je lichaam/ziel??

Adem Beyer, Speedy J, Chris Liebing.
  woensdag 4 september 2002 @ 22:10:26 #2
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_5660199
Als het om glaasje draaien gaat dan ben ik het met je eens. Waarom zou een geest een glas nodig hebben? Waarom zou een geest mensenhanden moeten gebruiken om het glas te laten bewegen? Kan ie toch ook zelf..
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_5660227
Hehe eindelijk een topic over glaasje draaien waarvan ik iets geloof
Nu is het wachten op de filosofische bull van een of andere wicca magical iets..
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_5660243
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:10 schreef ParAlien het volgende:
Als het om glaasje draaien gaat dan ben ik het met je eens. Waarom zou een geest een glas nodig hebben? Waarom zou een geest mensenhanden moeten gebruiken om het glas te laten bewegen? Kan ie toch ook zelf..
Precies, en waarom moet iedereen z'n hand vast houden? ,zodat de zogenaamde "leider" de vragen onbewust kan stellen doormiddel van contact ofzo
Adem Beyer, Speedy J, Chris Liebing.
  woensdag 4 september 2002 @ 22:12:54 #5
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_5660261
Just DON'T do it!
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  woensdag 4 september 2002 @ 22:14:07 #6
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_5660295
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:12 schreef Junglist4Real het volgende:
Just DON'T do it!
Jij bent zeker geen Nike-fan?
pi_5660338
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:11 schreef syndr0me het volgende:
Hehe eindelijk een topic over glaasje draaien waarvan ik iets geloof
Nu is het wachten op de filosofische bull van een of andere wicca magical iets..
Dat heet Wiccan,maar goed,is ook moeilijk onthouden
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_5660482
Dat is nou precies waarom ik niet in glaasje draaien kan geloven. Het is volstrekt vreemd dat zo'n geest in een glas kruipt en over een bord schuift. Als klopgeesten echt zijn en ook echt spullen kunnen bewegen, dan hebben ze zo'n glas toch helemaal niet nodig?
pi_5660512
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:15 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dat heet Wiccan,maar goed,is ook moeilijk onthouden

Mvr Bigass, er bestaat ook een woord als 'wicca', maar dat is natuurlijk moelijk onthouden
  woensdag 4 september 2002 @ 22:24:14 #10
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_5660526
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:12 schreef Junglist4Real het volgende:
Just DON'T do it!
En waarom niet? Iets wat ik niet kan zien kan ik toch ook niet bang voor worden.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_5660570
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:23 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Mvr Bigass, er bestaat ook een woord als 'wicca', maar dat is natuurlijk moelijk onthouden

Jij duidde op iemand,een persoon die wicca als zijn religie heeft aangenomen,en that,my dear,wordt wel degelijk een wiccan of heks genoemd.
Oi!
pi_5660621
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:08 schreef Tha-Gnome het volgende:
Waarom denkt iedereen meteen aan geesten?
Het klopt toch voor geen moer
Volgens mij doe je dat gewoon onbewust zelf. En dat glaasje wat draait, dat doe je ook zelf. Dit zijn volgens mij allemaal onbekende krachten waar wij helemaal géén benul van hebben. Ik kan natuurlijk ook helemaal ernaast zitten, maar waarom nou geesten ?
Het heeft allemaal geen verband...

Kan iemand me uitleggen waarom het nou met geesten te maken heeft? En waarom dan niet met je onderbewustzijnde, en onbekende krachten van je lichaam/ziel??

Als jij zelf, al dan niet onbewust, over dergelijke onzichtbare krachten beschikt, waarom zouden er dan geen materieloze entiteiten (lees: geesten) kunnen zijn? Als je een object kan verplaatsen zonder daar een natuurkundige kracht op uit te hoeven oefenen dan kan je er vanuit gaan dat het ook zeker mogelijk is dat er entiteiten zijn welke zonder een fysiek en aan natuurkundige wetten onderhevig lichaam kunnen leven.

Lijkt mij een logische redenatie?

[Dit bericht is gewijzigd door Jerome81 op 04-09-2002 22:33]

pi_5660651
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:26 schreef MUUS het volgende:

[..]

Jij duidde op iemand,een persoon die wicca als zijn religie heeft aangenomen,en that,my dear,wordt wel degelijk een wiccan of heks genoemd.

Ik duidde op het gebeuren wicca, als handeling. En that, my randear, is weldegelijk wicca.
pi_5660681
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:22 schreef Disorder het volgende:
Dat is nou precies waarom ik niet in glaasje draaien kan geloven. Het is volstrekt vreemd dat zo'n geest in een glas kruipt en over een bord schuift. Als klopgeesten echt zijn en ook echt spullen kunnen bewegen, dan hebben ze zo'n glas toch helemaal niet nodig?
Waarom denk je dat de geest in het glas komt , de geest beweegt het glas voort hij zit er niet in....
Hij gebruikt jouw energie en dwingt jou het glas te verschuiven.
Een iemand in die sessie die is erna ook erg moe want die functioneerd als medium op dat moment.
Die geest is aanwezig en zit dus niet in het glas...

Maar als je het uitprobeerd succes, maar mij niet gezien

twee dochters
  woensdag 4 september 2002 @ 22:31:33 #15
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_5660714
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:29 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Ik duidde op het gebeuren wicca, als handeling. En that, my randear, is weldegelijk wicca.

?? Wat is een 'randear' ?? Ik hoop voor Muus dat het iets liefs is..
pi_5660731
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:31 schreef ParAlien het volgende:

[..]

?? Wat is een 'randear' ?? Ik hoop voor Muus dat het iets liefs is..

Vast niet
Oi!
pi_5660747
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:29 schreef syndr0me het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:11 schreef syndr0me het volgende:
Could've fooled me
Oi!
pi_5660754
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:32 schreef MUUS het volgende:

[..]

Vast niet

Jahwel

yesterday a child wrote: "I aty randear was on a roof and thrty felled off, how many wood be left?"
pi_5660803
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:33 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Jahwel

yesterday a child wrote: "I aty randear was on a roof and thrty felled off, how many wood be left?"

Cute,just call me Rudolph
Oi!
pi_5660822
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:36 schreef MUUS het volgende:

[..]

Cute,just call me Rudolph

My little sweet rednose
pi_5660955
Mijn mening hierover is als volgt:

Spot en speel niet met dingen die je, hoe lacherig je er ook over kunt doen, niet kunt verklaren. Ik geloof persoonlijk ook niet in glaasje draaien, ouija borden etc. Maar ik heb er wel respect voor. Je zult niet de 1e en ook zeker niet de laatste zijn die helamaal loony word na dit soort "spelletjes". En ik geloof wel dat er, gezien al het (hoewel vaag) bewijs, toch een vorm van "bewustzijn" is na de dood. En ik vindt dat je dat niet moet verstoren.

Leven na de dood is trouwens een absurde term, dood is dood, daarom dus "bewustzijn"

pi_5661022
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:43 schreef Roellio het volgende:
Mijn mening hierover is als volgt:

Spot en speel niet met dingen die je, hoe lacherig je er ook over kunt doen, niet kunt verklaren. Ik geloof persoonlijk ook niet in glaasje draaien, ouija borden etc. Maar ik heb er wel respect voor. Je zult niet de 1e en ook zeker niet de laatste zijn die helamaal loony word na dit soort "spelletjes". En ik geloof wel dat er, gezien al het (hoewel vaag) bewijs, toch een vorm van "bewustzijn" is na de dood. En ik vindt dat je dat niet moet verstoren.

Leven na de dood is trouwens een absurde term, dood is dood, daarom dus "bewustzijn"

Wie heeft ooit gezegd dat het een ding is wat je niet kunt verklaren? Misschien heeft iemand heel het glaasje-verhaal wel ooit verzonnen..
Als ik zeg dat ik 7 bananen in mijn mond kan stoppen, en allemaal weer in 1 stuk uitschijten, dan geloof jij dat toch niet? Als ik dan er nog iets van geesten of zo bij verzin, geloof je het al helemaal niet. Maar jah, het is onverklaarbaar, niet? Dus niet mee spotten!!

Waarom zou dat bij dit glaasje-draaien niet zijn? Omdat toevallig heel veel mensen erover praten alsof het echt bestaat?

Nu weer verder smoken.

pi_5661121
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:30 schreef Rooiegrapjas het volgende:

[..]Hij gebruikt jouw energie en dwingt jou het glas te verschuiven.
Een iemand in die sessie die is erna ook erg moe want die functioneerd als medium op dat moment.
Die geest is aanwezig en zit dus niet in het glas...

Maar als je het uitprobeerd succes, maar mij niet gezien

Beetje toevallig dat je dan ook je handen op het glas moet leggen. Daar zit nu juist het zwakke punt als je begrijpt wat ik bedoel..
pi_5661746
quote:
Op woensdag 04 september 2002 22:46 schreef syndr0me het volgende:

[..]

Wie heeft ooit gezegd dat het een ding is wat je niet kunt verklaren? Misschien heeft iemand heel het glaasje-verhaal wel ooit verzonnen..
Als ik zeg dat ik 7 bananen in mijn mond kan stoppen, en allemaal weer in 1 stuk uitschijten, dan geloof jij dat toch niet? Als ik dan er nog iets van geesten of zo bij verzin, geloof je het al helemaal niet. Maar jah, het is onverklaarbaar, niet? Dus niet mee spotten!!

Waarom zou dat bij dit glaasje-draaien niet zijn? Omdat toevallig heel veel mensen erover praten alsof het echt bestaat?

Nu weer verder smoken.

7 bananen in je bek stoppen is niet mogelijk..is bewezen...right?! de reden waarom je jevingers op et glas moet leggen is omdat een entiteit geen vorm heeft, geen materie. oftewel: het kan nix aanraken. hierbij gebruikt het mensen. met de kring: het is altijd een gesloten kring, wat voor een sterkere energie zorg. en hoe wilde je trouwens AL die verhalen etc. verklaren waarin mensen vertellen welke freaky shit dr is gebeurd soms na zo'n sessie. het is net als met UFO's. weetikveel hoeveel verhalen...en wie zegt dat dat niet kan?! UFO's kunnen evengoed als de werking van bijv. een ouija-bord.
| Foto's |
  woensdag 4 september 2002 @ 23:32:55 #25
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_5661912
de term "glaasje draaien" is puur een nederlandse term van het geval van geesten oproepen, daar heb je helemaal geen glas voor nodig, kijk maar eens naar het beruchte Ouija bord daar is geen glas aan te pas behalve een aanwijzer en een bord vol met alle letters van het alfabet en wat cijfers. Die fabeltjes die er heersen van "het is je eigen onderbewustzijn" ed. vind ik klapklare onzin wat de gemiddelde nuchtere nederlander uitkraamt. Wie heeft ooit kunnen bewijzen dat het gene wat er gebeurd als je zulke praktijken uitoefend vanuit je eigen bewustzijn komt
Ik weet uit ervaring dat je niet met zulke dingen moet spotten en bovenal: begin er nooit aan als je niet weet waar je mee bezig bent en waar je mee te maken hebt en dat weet niemand.
FourX Bitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')